Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 12:40:33
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
StuG-i i Jagdpanzery
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: StuG-i i Jagdpanzery (Przeczytany 8198 razy)
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3540
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
StuG-i i Jagdpanzery
«
:
Październik 27, 2021, 03:14:36 »
To pytanie od dawna chodziło mi po głowie
Dlaczego StuG-i i Jagdpanzery są wolniejsze o heks od czołgów PzIV ?
Poczytałem....prędkości były takie same.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #1 :
Październik 27, 2021, 05:55:32 »
Szczerze mówiąc, nie wiem
.
Ktoś tak kiedyś ustalił i zostało.
Przyczyny trzeba by poszukać w archiwalnych wątkach.
Wedle obowiązującej tabeli ruchu, wspomniane jednostki powinny swobodnie mieścić się w przedziale mov=6 (36km/h - 51km/h).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #2 :
Październik 28, 2021, 07:24:28 »
Kolejny temat, który wyniknął na naszym zlocie. ;-)
Fajnie, że Hansen pamiętałeś.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Hansen
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 3540
Bierz co się da,niech się dzieje co chce.
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #3 :
Październik 29, 2021, 12:38:42 »
Cytat: Zsamot Październik 28, 2021, 07:24:28
Kolejny temat, który wyniknął na naszym zlocie. ;-)
Fajnie, że Hansen pamiętałeś.
Pamiętałem
Błąd już sobie skorygowałem w LG Suicie.
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #4 :
Październik 29, 2021, 08:26:02 »
Hansen, zerknij jeszce na ilości paliwa.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #5 :
Październik 29, 2021, 11:05:32 »
A, czy tak nie było w PG2?
To dość popularne jednostki i szeroko wykorzystywane ..
.. dla kampanii niemieckich to jest na pewno w jakimś stopniu ułatwienie (zakres ruchu = 6), a dla kampanii innych nacji walczących z Niemcami utrudnienie ... Może spojrzeć przez pryzmat spójności e-fila. Na pewno nie jest to krytyczne, ale ...
Ile jeszcze takich niezgodności technicznych funkcjonuje w e-filu? --> a, jednak przez tyle lat funkcjonował ...
Dlaczego tak chętnie wybierane są kampanie niemieckie? --> bo więcej różnorodnego sprzętu, bo są od strony sprzętu łatwiejsze?
Czy warto zmieniać to , co funkcjonowało tyyyle czasu?
Pytam w szerszym aspekcie - nie tylko tych dział --> oczywiście porządkowanie e-fila ( co robi Waldzios) jest pozytywne ...
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #6 :
Październik 29, 2021, 11:36:22 »
Nie, nie było tak w PG2. Panzery IV i pojazdy oparte na podwoziu tego wozu mają prędkość równą 5.
A co np. z prędkością M18 czy PzKpfw V Ausf. G lub SdKfz 173?
«
Ostatnia zmiana: Październik 29, 2021, 11:51:55 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #7 :
Październik 29, 2021, 01:19:44 »
Sympatyk ma w dużym stopniu racje. W PG2 czołgi PzIII/PzIV oraz oparte na nich pojazdy miały mov=5.
Od tamtego czasu statystyki jednostek ulegały zmianom.
Mobilność czołgów( PzIII i PzIV) była wielokrotnie dyskutowana (wątki na forum), i modyfikowana.
Podejrzewam że przy okazji zmian w mobilności PzIII i PzIV, powiązane z nimi pojazdy (w klasie AT) zostały przeoczone.
W efekcie mobilność "StuG'ów" nie zmieniła się od czasów PG2.
Wątpię by różnice były zamierzone.
Cytat: Jaro Październik 29, 2021, 08:26:02
Hansen, zerknij jeszce na ilości paliwa.
Paliwo wygląda dobrze. Wartości fuel=~30 przekładają się na zasięgi rzędu 150km, czyli powinny być względnie poprawne.
Cytat: sympatyk Październik 29, 2021, 11:05:32
Czy warto zmieniać to , co funkcjonowało tyyyle czasu?
To jest dobre pytanie.
Cytat: Alberich Październik 29, 2021, 11:36:22
A co np. z prędkością M18 czy PzKpfw V Ausf. G lub SdKfz 173?
To są oddzielne kwestie. Nie mieszajmy w temacie.
M18 jest do poprawy (obecna prędkość jest zbyt mocno "zaokrąglona" w górę).
Kwestia "panter" jest dyskusyjna, krąży sporo sprzecznych informacji.
Wiele źródeł podaje, że Panther G osiągał 55km/h (słabe mov=7), inne mówią o 46-48km/h (mocne mov=6).
W kwestii Jagdpanther jest podobnie. Poprawność statystyk zależy od tego na jakie źródło się powołamy.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #8 :
Październik 29, 2021, 01:47:03 »
Za zmianami STUG jest:
- spójność z czołgami
- większa przydatność
- Al też powinna skorzystać na mobilności
Ciekawe ile osób w ogóle kupuje te pojazdy?
Wada to wpływ na stare kampanie. Ale czy przypadkiem nie zostało już pozmieniane dużo więcej i bardziej dyskusyjnych rzeczy?
Podoba mi się droga Waldziosa normalizująca parametry.
Gra ma niestety za mało możliwości aby coś sensownego zrobić z mocnym czy słabym mov=7. Skoro założenia zostały przyjęte to czemu się ich nie trzymać?
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #9 :
Październik 29, 2021, 01:55:52 »
Cytat: Waldzios Październik 29, 2021, 01:19:44
To są oddzielne kwestie. Nie mieszajmy w temacie.
M18 jest do poprawy (obecna prędkość jest zbyt mocno "zaokrąglona" w górę).
Kwestia "panter" jest dyskusyjna, krąży sporo sprzecznych informacji.
Wiele źródeł podaje, że Panther G osiągał 55km/h (słabe mov=7), inne mówią o 46-48km/h (mocne mov=6).
W kwestii Jagdpanther jest podobnie. Poprawność statystyk zależy od tego na jakie źródło się powołamy.
W podręczniku od Hellcata prędkość maksymalna jest określona na 55 mph jako granica, której nigdy nie można przekraczać (should never). Praktyka używania wykazała, że bardzo rzadko korzystano z maksymalnej prędkości.
Co do Panther podwersje (A, D, G) powinny mieć tą samą wartość ruchu jako, że posiadają ten sam model silnika. Pojazd mógł osiągnąć 55 km/h ale tylko przez pewien czas. Prędkość 46-48 km/h jest prędkością maksymalną przy mocy ciągłej.
Cytat: Waldzios Październik 29, 2021, 01:19:44
To jest dobre pytanie.
Myślę, że nie wiele by się zmieniło w kontekście większej grupy różnorodnych jednostek. Średnia przemieszczania się to około 5-6 hexów na turę z doświadczenia.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #10 :
Październik 29, 2021, 02:59:19 »
1. Ja często gram tymi StuGami. zresztą wystarczy popatrzeć na moje raporty. Poza tym w miarę często są przydzielane. Co jest super, bo na takim sprzęcie de facto front zachodni był oparty.
Co do Trójki i mobilności... To polecam test Trójki i Teciaka - był jakimś czas temu publikowany w polskiej prasie, Rosjanie go zrobili po zakupie Trójki w Niemczech.
Ja czytałem, że ten Hellcat całkiem ładnie śmigał. A Pantera miała dobre prędkości, ale za sprawą płynnej jazdy. Tu też trzeba upatrywać tej wysokiej prędkości.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #11 :
Październik 29, 2021, 03:02:04 »
Cytat: Alberich Październik 29, 2021, 01:55:52
W podręczniku od Hellcata prędkość maksymalna jest określona na 55 mph jako granica, której nigdy nie można przekraczać (should never). Praktyka używania wykazała, że bardzo rzadko korzystano z maksymalnej prędkości.
Co do Panther podwersje (A, D, G) powinny mieć tą samą wartość ruchu jako, że posiadają ten sam model silnika. Pojazd mógł osiągnąć 55 km/h ale tylko przez pewien czas. Prędkość 46-48 km/h jest prędkością maksymalną przy mocy ciągłej.
Efilowa prędkość M18 GMC zawiera zdjęte blokady (60mph / 97km\h).
Pewne rozbieżności mogą wynikać z zaokrąglenia. Gustlik prędkości w okolicach 100km\h zaokrąglał (trochę "na oko") do mov=10. Podczas gdy wedle przyjętych tabeli ruchu prędkość 97km/h mieści się w przedziale mov=9 (87 km/h-108 km/h).
Docelowo zamierzam przydzielić M18 GMC prędkość mov=9.
Co do panter, to temat na oddzielną dyskusje. Musze poszukać jakiś sensowych materiałów źródłowych.
Co do stosowania prędkości maksymalnych to można się z tym nie zgadzać (sam miewam wątpliwości), ale takie jest jedno z bazowych założeń efila, i tego się trzymamy.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #12 :
Październik 29, 2021, 03:30:23 »
Rozumiem. W końcu to Ty zarządzasz efilem, który choć nie jest "idealny" to i tak nadal jest jednym z bardziej przystępnych efili i na OG.
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #13 :
Listopad 02, 2021, 09:20:47 »
Pytanie zagadka. Dlaczego dla każdej wersji Sturmgeschütz III prędkość maksymalna jest podawana ta sama, czyli 40 kph, skoro masa wzrosła z 19.6t (Ausf.A) do 23.9t (Ausf.G), a stosunek mocy do masy spadł z 15.3 KM/t (Ausf.A) do 12.6 KM/t (Ausf.G). Silnik jest taki sam, Maybach HL 120 TRM (TR w przypadku Ausf.A).
«
Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2021, 09:45:12 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Online
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: StuG-i i Jagdpanzery
«
Odpowiedz #14 :
Listopad 03, 2021, 01:40:48 »
Zakładam ze prędkość maksymalna była tu wartością bardzo umowną. Podejrzewam że była deklarowana głównie jako wartość odniesienia (na przykład dla konfiguracji przełożeń skrzyni biegów).
To że pojazd w teorii (lub praktyce) mógł osiągnąć zadeklarowaną prędkość maksymalną, tak naprawdę niewiele mówi o jego osiągach.
Nie wiemy jak długo zajmowało mu rozpędzenie się do danej prędkości (przyspieszenie), jak długo mógł tą prędkość utrzymać, na którym biegu/przełożeniu, przy jakim momencie obrotowym i obrotach silnika, ile wynosiło zużycie paliwa, etc.
Dużo mówią na ten temat podawane wartości. Czy to u Niemców czy u Amerykanów wartości maksymalne są podejrzenie "okrągłe":
40km/h dla StuG'ów, 55km'h dla Pantery, 60mph dla M18, etc. Bardzo wątpliwe by były to wartości "mierzone". Gdyby wynikały z pomiarów wyglądałyby zupełnie inaczej.
«
Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2021, 01:52:46 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...