Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 11:59:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KAMPANIA - "Delta Force" (wątek archiwalny)  (Przeczytany 62662 razy)
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #45 : Grudzień 26, 2013, 11:38:29 »

Myśliwce w Korei są jeszcze potężniejsze niż się spodziewałem. W momencie załamania pogody stają się praktycznie niezniszczalne (mają monopol na all weather combat).

Raport po scenariuszu 'Kim nadchodzi', (wszystkie straty w myśliwcach pochodzą z pierwszych dwóch tur pogody, głównie od MG):

Myśliwiec
 F-18 Super Hornet ,  , 5 bars , 756 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 24 kill , 1272 pp - U:002  [+155 exp]
 F-18 Super Hornet ,  , 5 bars , 751 exp , USA , 10/10 , Resilience  , 21 kill , 1272 pp - U:003  [+124 exp]
 F-18 Super Hornet ,  , 5 bars , 687 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 21 kill , 1272 pp - U:005  [+105 exp]
 F-18 Super Hornet ,  , 5 bars , 594 exp , USA , 7/10 , Shock Tactics  , 10 kill , 1272 pp - U:006  [+67 exp]
 F-16 Block52 ,  , 5 bars , 609 exp , USA , 10/10 , 19 kill , 1356 pp - U:007  [+82 exp]
 F-16 Block52 ,  , 5 bars , 546 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , 14 kill , 1356 pp - U:008  [+104 exp]
 F-16 Block52 ,  , 4 bars , 496 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 1356 pp - U:009  [+81 exp]
 F-16 Block52 ,  , 2 bars , 289 exp , USA , 9/10 , 5 kill , 1356 pp - U:010  [+82 exp]
 F-16 Block52 ,  , 2 bars , 222 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1356 pp - U:030  [+72 exp]

Musze przyznać ze AI rzeczywiście atakuje nieporównywalnie lepiej, ale w deszczu jest zupełnie bezbronny przeciw myśliwcom.
Myślę, że inaczej  byś pisał Smiley jeśli Kim miał by zestaw 2x 2K12 Kub wspierany z daleka przez 2x S-200 Dubna   
-oczywiście  przy dobrej pogodzie Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
biku30
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 88


« Odpowiedz #46 : Grudzień 26, 2013, 01:27:20 »

Pogoda w tamtym rejonie, jest niemal przez całą dalszą część deszczowa. Pobrałem nowy silnik gry, i na nim kontynuuję grę, chociaż nie mam pewności czy dobrze robię. Na pograniczu AI rzucił niemal wszystkie swe siły do przodu, co mocno mnie zwolniło i znów brak BV. Ale zajałem wszystkie heksy. Mimo to, z kasą wciąż beznadziejnie i kolejny scen, to chyba będzie znów mój koniec, biorąc pod uwagę wiadomości Wink

OpenGen 0.90.31.0 * (23 Dic 2013) *  Efile folder:D:\OG\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.9.
Campaign: G00 DELTA FORCE,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Delta Force 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:55
 4   Kryzys algierski , #3 , Brilliant Victory , score:51
 5   Ofensywa , #4 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: A-10C HMIT Warthog
 6   Ciężka woda , #5 , Victory , score:35
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   Seoul , #7 , Victory , score:35
 9   Phenian , #8 , Tactical Victory , score:15
10   Kim nadchodzi , #9 , Tactical Victory , score:12
11   Bin Laden , #10 , Tactical Victory , score:15
12   Pogranicze , #11 , Tactical Victory , score:11
--
Campaign score: 440  *  Average: 36

Current scenario: Pogranicze,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 6038 , Current prestige is 429
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 19
AI stance is Aggressive
if BV: +400, Suez channel , cap disabled, 16 turns prestige: 800
if V : +150, Suez channel , cap disabled, 18 turns prestige: 800
if TV: +100, Suez channel , cap disabled, 20 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
 M2A3 Bradley ,  , 1 bars , 160 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 540 pp - U:001
 Engineers 2010 , Stryker DVH ,  , 3 bars , 330 exp , USA , 7/10 , 6 kill , 888 pp - U:003
+  Delta Force 2010 , Humvee [W] ,  , 5 bars , 730 exp , USA , 8/10 , Ferocious Defense  , 28 kill , 0 pp - U:004

Czołg
 M1A2TUSK Abrams ,  , 5 bars , 917 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 54 kill , 1320 pp - U:005

Artyleria
 M270 ATACMS ,  , 4 bars , 458 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 14 kill , 936 pp - U:008
 M777 ,  , 2 bars , 285 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 456 pp - U:009

Myśliwiec
 F-16 Block52 ,  , 5 bars , 807 exp , USA , 14/10 , First Strike  , 24 kill , 1898 pp - U:006

Bomb. taktyczny
*  AH-1F Cobra ,  , 5 bars , 544 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , 18 kill , 0 pp - U:002
+  A-10C HMIT Warthog ,  , 3 bars , 346 exp , USA , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:007

Player 1 : USA
Killed: INF:123  TNK:14   RCN:25   AT:4    FLAK:35   FORT:21   ATY:26   AD:14   FTR:11   TB:2      Total: 275
Lost  : INF:5      Total: 5

BV  6
V   2
TV  4
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1220 exp,     34 kill,   1428 pp    Average:    407 exp,     11 kill,    476 pp
Czołg          *   1 Units *  1 Leaders      Total :    917 exp,     54 kill,   1320 pp    Average:    917 exp,     54 kill,   1320 pp
Artyleria      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    743 exp,     21 kill,   1392 pp    Average:    372 exp,     11 kill,    696 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    807 exp,     24 kill,   1898 pp    Average:    807 exp,     24 kill,   1898 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :    890 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    445 exp,     13 kill,      0 pp
* Summary:     *   9 Units *  5 Leaders      Total :   4577 exp,    158 kill,   6038 pp    Average:    509 exp,     18 kill,    671 pp


Player 1  USA   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Iran   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  9


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #47 : Grudzień 26, 2013, 02:42:38 »

Myślę, że inaczej  byś pisał Smiley jeśli Kim miał by zestaw 2x 2K12 Kub wspierany z daleka przez 2x S-200 Dubna   
-oczywiście  przy dobrej pogodzie Smiley
Niestety ale nawet S-300 (pojawia się w następnych scenariuszach) nie robi różnicy. Myśliwce maja 38+ obrony lądowej i 20+ inicjatywy, a S-300 ma 30 ataku powietrznego i tylko 1 inicjatywy. Wyrzutnie SAM są groźne tylko dla bombowców: A-10 (GD:20/I:10), Blackhawk (GD:18/I:14) etc.
Przy poprzednim podejściu w scenariuszu 'China counterattack' miałem buga i chiński  S-300 zespawnował się poza mapą (był nietykalny). Mimo to nadal nie stanowił poważnego zagrożenia, teoretycznie mógł zestrzelić moje bombowce i śmigłowce, ale wystarczyło co turę pozbawić go amunicji prowokując ataki na myśliwce.

Mimo to, z kasą wciąż beznadziejnie i kolejny scen, to chyba będzie znów mój koniec, biorąc pod uwagę wiadomości Wink
Na pierwszy rzut oka widać ze nie wykorzystujesz wystarczająco transportu śmigłowcowego. Zwykle masz 3 transporty  do dyspozycji. Jeśli nie stać cie na elitarne jednostki (Delta, Rangers) możesz kupić Light Infantry, są równie mobilne.
Druga rzecz to zwiad, drony maja nawet 10 zasięgu wzroku (12 z dodatkiem recon), warto mieć minimum 1, są bezcenne w kampanii. Gra w ślepo potrafi być naprawdę trudna.
Po trzecie, pamiętaj by sprawdzać ile będzie cie kosztować uzupełnienie jednostki, w nowym silniku gry uzupełnienia są wyświetlane prawidłowo, czasem taniej kupić nową (5 punktów Delty to odział Rangersów).

« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2013, 07:18:28 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #48 : Grudzień 26, 2013, 05:50:03 »

Cytuj
Myśliwce maja 38+ obrony lądowej i 20+ inicjatywy, S-300 ma 30 ataku powietrznego i tylko 1 inicjatywy. Wyrzutnie SAM są groźne tylko dla bombowców:

Ale Inicjatywa nie ma nic do rzeczy przy starciu na odleglosc. Liczy się tylko tam gdzie następuje wymiana ognia.

biku30:
Cytuj
Czołg
 M1A2TUSK Abrams ,  , 5 bars , 917 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 54 kill , 1320 pp - U:005

Nie przepłacaj za Abramsa z dodatkiem TUSK. To nie jest na cześć naszego premiera, tylko: Tank Urban Survival Kit. Zestaw obronny do walk w mieście. Zwykły Abrams będzie równie dobry. A jeśli już jakąś specjalnę wersję to SEP - strzelającą na 3 heksy. W ten sposób każdy czołg nieprzyjaciela będziesz brał z dystansu nie narażając swojego na odpowiedź.

No i szukaj Trigger Heksów. Nawet jeśli początkowo dla ich znalezienia musiałbyś poświęcić BV, to się opłaci, bo później większa armia będzie szybciej zajmować teren. Teraz to wpadłeś w błedne koło. Nie masz kasy, bo nie wyrabiasz BV, a nie wyrabiasz BV - bo nie masz kasy na wojsko. A dalej już same poważne bitwy. Sześcioma jednostkami nie dasz rady.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #49 : Grudzień 26, 2013, 07:14:07 »

Cytuj
Myśliwce maja 38+ obrony lądowej i 20+ inicjatywy, S-300 ma 30 ataku powietrznego i tylko 1 inicjatywy. Wyrzutnie SAM są groźne tylko dla bombowców:

Ale Inicjatywa nie ma nic do rzeczy przy starciu na odleglosc. Liczy się tylko tam gdzie następuje wymiana ognia.
Masz racje, żyłem w błędzie. Przepraszam za wypisywanie głupot. Przetestowałem w grze i się zgadza. W tym przypadku liczy się tylko obrona lądowa myśliwca i atak powietrzny wyrzutni.
 
Czyli F16 z 38GD i 5 belkami ma effdef=43, a S-300 z 30AA i 5 belkami  ma effatk=35, różnica to -8; jeśli dobrze zrozumiałem mechanizm to każdy rzut poniżej 20(automatyczny sukces) będzie chybiony (20-8=12 czyli < 15), więc ostateczna szansa na trafienie to tylko minimalne 5%.

Dla A10 wyglada to lepiej, z 20GD i 5 belkami ma effdef=25, a S-300 z 30AA i 5 belkami  ma effatk=35, różnica to 10; jeśli dobrze zrozumiałem mechanizm to każdy rzut powyżej 5 będzie trafiony (5 + 10=15 czyli >= 15), a ostateczna szansa na trafienie to 80%75%.

Zgadza się?

Jeśli tak, to czy nie należało by zmniejszyć GD myśliwców tak by szansa trafienia wynosiła przynajmniej 15-20%?.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2013, 11:25:37 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
biku30
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 88


« Odpowiedz #50 : Grudzień 26, 2013, 07:23:50 »

Nie przepłacaj za Abramsa z dodatkiem TUSK. To nie jest na cześć naszego premiera, tylko: Tank Urban Survival Kit. Zestaw obronny do walk w mieście. Zwykły Abrams będzie równie dobry. A jeśli już jakąś specjalnę wersję to SEP - strzelającą na 3 heksy. W ten sposób każdy czołg nieprzyjaciela będziesz brał z dystansu nie narażając swojego na odpowiedź.

No i szukaj Trigger Heksów. Nawet jeśli początkowo dla ich znalezienia musiałbyś poświęcić BV, to się opłaci, bo później większa armia będzie szybciej zajmować teren. Teraz to wpadłeś w błedne koło. Nie masz kasy, bo nie wyrabiasz BV, a nie wyrabiasz BV - bo nie masz kasy na wojsko. A dalej już same poważne bitwy. Sześcioma jednostkami nie dasz rady.

Dzięki Gustlik za istotne wskazówki. Dalsza moja gra nie ma już sensu. W kolejnym scenariuszu, mego Abramsa dopadły śmigłowce wroga, i już jest w niebycie. Dlatego postanowiłem zagrać od początku, tym razem jednak zwiększając swój prestiż na 200%. Kampania ta, była pierwszą którą zacząłem, i jakoś tak się uparłem. A jeszcze tyyyle przede mną Smiley
Zapisane
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #51 : Grudzień 26, 2013, 10:01:30 »

Cytuj
Myśliwce maja 38+ obrony lądowej i 20+ inicjatywy, S-300 ma 30 ataku powietrznego i tylko 1 inicjatywy. Wyrzutnie SAM są groźne tylko dla bombowców:

Ale Inicjatywa nie ma nic do rzeczy przy starciu na odleglosc. Liczy się tylko tam gdzie następuje wymiana ognia.
Masz racje, żyłem w błędzie. Przepraszam za wypisywanie głupot. Przetestowałem w grze i się zgadza. W tym przypadku liczy się tylko obrona lądowa myśliwca i atak powietrzny wyrzutni.
 
Czyli F16 z 38GD i 5 belkami ma effdef=43, a S-300 z 30AA i 5 belkami  ma effatk=35, różnica to -8; jeśli dobrze zrozumiałem mechanizm to każdy rzut poniżej 20(automatyczny sukces) będzie chybiony (20-8=12 czyli < 15), więc ostateczna szansa na trafienie to tylko minimalne 5%.

Dla A10 wyglada to lepiej, z 20GD i 5 belkami ma effdef=25, a S-300 z 30AA i 5 belkami  ma effatk=35, różnica to 10; jeśli dobrze zrozumiałem mechanizm to każdy rzut powyżej 5 będzie trafiony (5 + 10=15 czyli >= 15), a ostateczna szansa na trafienie to 75%.

Zgadza się?

Jeśli tak, to czy nie należało by zmniejszyć GD myśliwców tak by szansa trafienia wynosiła przynajmniej 15-20%?.

Waldzios, dobrze opisałeś mechanizm działania, ale nie uwzględniłeś jednej istotnej kwestii.
Dla różnicy powyżej 4 stosuje się wzór 4 + 0.4 * (róznica - 4).
Czyli w pierwszym przypadku właściwa różnica będzie wynosić  -5,6 (-6 po zaokrągleniu) zamiast -8.
W drugim przypadku będzie to 6,4 (czyli 6 po zaokrągleniu) zamiast 10.
Reasumując w pierwszym przypadku będzie to nadal 5% szans na zniszczenie, ale w drugim 55% zamiast 75%.

edit:

W drugim przypadku 60% zamiast 80% oczywiście. Obydwaj pomyliliśmy się w obliczeniach procentowych  Wink
(Zakres liczb od 5 do 20 to 16 (5 też się wlicza bo jest znak >= zamiast tylko >). 16 z 20 to 80%. Ten sam błąd w moim obliczeniu)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2013, 10:54:56 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #52 : Grudzień 26, 2013, 11:07:40 »

Dla różnicy powyżej 4 stosuje się wzór 4 + 0.4 * (róznica - 4).

Sugerowałem się debugiem z gry:
Kod:
Attacker: U:7  (no name)  (Eqp:F-16 Block52) [FTR - USA]  Hex(16,12) CLEAR
Defender: U:34  (no name)  (Eqp:ZSU 57-2) [FlaK - North Korea]  Hex(18,11) AIRFIELD

U:7   <Str=10 Rng:2  Ini:24 Bar:5  Trench:0   SA:12  HA:8   AA:38  NA:3   GD:38 AD:34 CD:12 RDM:1
U:34  <Str=10 Rng:2  Ini:4  Bar:3  Trench:0   SA:10  HA:8   AA:10  NA:2   GD:5  AD:10 CD:2  RDM:5
Forecast:  Attacker:1  Defender:2  Seed:268126677
=========
.. Odds firing U:7:
.. U:7  EffAtk=13  EffDef=43 | U:34 EffAtk=13  EffDef=13
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:2 (Defender First)


.. Loses on  U:7  EffDef:43  by  U:34  EffStr:10  EffAtk:13
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-30  10 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +2, +15, +4, +14, +8, +3, +10, +12, +19
   Result , -13, -28, -15, -26, -16, -22, -27, -20, -18, -11  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:0  Supress:0

.. Loses on  U:34  EffDef:13  by  U:7  EffStr:10  EffAtk:13
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+0  10 Dices(1,20)
   Dice   , +18, +1, +7, +11, +19, +12, +11, +5, +17, +7
   Result , +18, +1, +7, +11, +19, +12, +11, +5, +17, +7  | Destroy:3  Supress:4
   * Total: Destroy:3  Supress:4

   Experience:  | U:7=+21  U:34=+6

Result Attacker: U:7    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:34   *  Destroyed 3   Suppressed 4   

W drugim przypadku 60% zamiast 80% oczywiście. Obydwaj pomyliliśmy się w obliczeniach procentowych  Wink
(Zakres liczb od 5 do 20 to 16 (5 też się wlicza bo jest znak >= zamiast tylko >). 16 z 20 to 80%. Ten sam błąd w moim obliczeniu)
Masz rację.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2013, 11:30:51 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #53 : Grudzień 27, 2013, 12:23:51 »

Dla różnicy powyżej 4 stosuje się wzór 4 + 0.4 * (róznica - 4).

Sugerowałem się debugiem z gry:
Kod:
Attacker: U:7  (no name)  (Eqp:F-16 Block52) [FTR - USA]  Hex(16,12) CLEAR
Defender: U:34  (no name)  (Eqp:ZSU 57-2) [FlaK - North Korea]  Hex(18,11) AIRFIELD

U:7   <Str=10 Rng:2  Ini:24 Bar:5  Trench:0   SA:12  HA:8   AA:38  NA:3   GD:38 AD:34 CD:12 RDM:1
U:34  <Str=10 Rng:2  Ini:4  Bar:3  Trench:0   SA:10  HA:8   AA:10  NA:2   GD:5  AD:10 CD:2  RDM:5
Forecast:  Attacker:1  Defender:2  Seed:268126677
=========
.. Odds firing U:7:
.. U:7  EffAtk=13  EffDef=43 | U:34 EffAtk=13  EffDef=13
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:2 (Defender First)


.. Loses on  U:7  EffDef:43  by  U:34  EffStr:10  EffAtk:13
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-30  10 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +2, +15, +4, +14, +8, +3, +10, +12, +19
   Result , -13, -28, -15, -26, -16, -22, -27, -20, -18, -11  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:0  Supress:0

.. Loses on  U:34  EffDef:13  by  U:7  EffStr:10  EffAtk:13
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+0  10 Dices(1,20)
   Dice   , +18, +1, +7, +11, +19, +12, +11, +5, +17, +7
   Result , +18, +1, +7, +11, +19, +12, +11, +5, +17, +7  | Destroy:3  Supress:4
   * Total: Destroy:3  Supress:4

   Experience:  | U:7=+21  U:34=+6

Result Attacker: U:7    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:34   *  Destroyed 3   Suppressed 4   

Hmmm, to mnie zaskoczyłeś.
Zmusiło mnie to do testów. Co się okazuje, sprawa wygląda trochę skomplikowanie.  Wink

 Popatrz na to:

Kod:
United Kingdom turn 2 * December 22, 1941
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry * Player: 1 (Allied)
**
United Kingdom turn 2 * December 22, 1941
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:1
Attacker: U:3  1st Royal Commando Reg.  (Eqp:MG) [FlaK - United Kingdom]  Hex(25,35) SAND
Defender: U:36  (no name)  (Eqp:Bf-109E-7Trop) [FTR - Germany]  Hex(25,34) HILL

U:3   <Str=10 Rng:2  Ini:3  Bar:5  Trench:1   SA:8   HA:1   AA:2   NA:1   GD:6  AD:7  CD:2  RDM:6
U:36  <Str=8  Rng:1  Ini:7  Bar:3  Trench:0   SA:2   HA:2   AA:15  NA:1   GD:10 AD:13 CD:0  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:2  Seed:1761922204
=========
.. Odds firing U:3:
.. U:3  EffAtk=7  EffDef=13 | U:36 EffAtk=0  EffDef=13
.. Combat is:  Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)

.. U:36 : cannot fire .. no losses U:3
.. Loses on  U:36  EffDef:13  by  U:3  EffStr:10  EffAtk:7
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-4  10 Dices(1,20)
   Dice   , +19, +10, +10, +3, +3, +12, +16, +6, +13, +7
   Result , +15, +6, +6, -1, -1, +8, +12, +2, +9, +3  | Destroy:1  Supress:1
   * Total: Destroy:2  Supress:0

   Experience:  | U:3=+24  U:36=+4

Result Attacker: U:3    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:36   *  Destroyed 2   Suppressed 0   


Kod:
Germany turn 2 * December 22, 1941
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:1
Attacker: U:36  (no name)  (Eqp:Bf-109E-7Trop) [FTR - Germany]  Hex(28,36) HILL
Defender: U:35  (no name)  (Eqp:Gladiator II) [FTR - United Kingdom]  Hex(28,37) SAND

U:36  <Str=6  Rng:1  Ini:7  Bar:3  Trench:0   SA:2   HA:2   AA:15  NA:1   GD:10 AD:13 CD:0  RDM:1
U:35  <Str=10 Rng:1  Ini:4  Bar:1  Trench:0   SA:2   HA:0   AA:8   NA:1   GD:7  AD:7  CD:0  RDM:1
Forecast:  Attacker:1  Defender:4  Seed:719605992
=========
.. Odds firing U:36:
.. U:36  EffAtk=18  EffDef=16 | U:35 EffAtk=9  EffDef=8
.. Combat is:  Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)

.. Loses on  U:36  EffDef:20  by  U:35  EffStr:10  EffAtk:9
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-11  10 Dices(1,20)
   Dice   , +12, +14, +3, +8, +13, +4, +14, +9, +3, +1
   Result , +1, +3, -8, -3, +2, -7, +3, -2, -8, +1  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:0  Supress:0

.. Loses on  U:35  EffDef:8  by  U:36  EffStr:6  EffAtk:21
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+7  6 Dices(1,20)
   Dice   , +14, +1, +17, +6, +6, +1
   Result , +21, +1, +24, +13, +13, +1  | Destroy:2  Supress:3
   * Total: Destroy:2  Supress:3

   Experience:  | U:36=+4  U:35=+4

Result Attacker: U:36   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:35   *  Destroyed 2   Suppressed 3   

Kod:
Germany turn 3 * September 2, 1939
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:1
Attacker: U:30  (no name)  (Eqp:Pz IVD) [ TK - Germany]  Hex(10,19) CLEAR
Defender: U:18  1/50/27th Inf(Pomorze)  (Eqp:Piechota 38) [INF - Republic of Poland]  Hex(10,20) CLEAR

U:30  <Str=10 Rng:1  Ini:6  Bar:0  Trench:0   SA:11  HA:8   AA:0   NA:1   GD:8  AD:8  CD:2  RDM:4
U:18  <Str=6  Rng:1  Ini:1  Bar:0  Trench:0   SA:6   HA:1   AA:0   NA:1   GD:5  AD:6  CD:1  RDM:8
Forecast:  Attacker:0  Defender:5  Seed:-819114054
=========
.. Odds firing U:30:
.. U:30  EffAtk=11  EffDef=12 | U:18 EffAtk=1  EffDef=9
.. Combat is:  Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)


.. Loses on  U:30  EffDef:16  by  U:18  EffStr:6  EffAtk:1
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-15  6 Dices(1,20)
   Dice   , +8, +10, +12, +16, +14, +7
   Result , -7, -5, -3, +1, -1, -8  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:0  Supress:0

.. Loses on  U:18  EffDef:9  by  U:30  EffStr:10  EffAtk:15
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+4  10 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +15, +12, +5, +3, +3, +19, +1, +6, +9
   Result , +21, +19, +16, +9, +7, +7, +23, +1, +10, +13  | Destroy:4  Supress:3
   * Total: Destroy:4  Supress:2

   Experience:  | U:30=+4  U:18=+8

Result Attacker: U:30   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:18   *  Destroyed 4   Suppressed 2

Kod:
Republic of Poland turn 3 * September 2, 1939
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:1
Attacker: U:18  1/50/27th Inf(Pomorze)  (Eqp:Piechota 38) [INF - Republic of Poland]  Hex(10,20) CLEAR
Defender: U:30  (no name)  (Eqp:Pz IVD) [ TK - Germany]  Hex(10,19) CLEAR

U:18  <Str=6  Rng:1  Ini:1  Bar:0  Trench:0   SA:6   HA:1   AA:0   NA:1   GD:5  AD:6  CD:1  RDM:8
U:30  <Str=10 Rng:1  Ini:6  Bar:0  Trench:0   SA:11  HA:8   AA:0   NA:1   GD:8  AD:8  CD:2  RDM:4
Forecast:  Attacker:2  Defender:0  Seed:860064660
=========
.. Odds firing U:18:
.. U:18  EffAtk=1  EffDef=13 | U:30 EffAtk=11  EffDef=10
.. Combat is:  Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)


.. Loses on  U:18  EffDef:13  by  U:30  EffStr:10  EffAtk:11
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-2  10 Dices(1,20)
   Dice   , +19, +7, +20, +11, +6, +5, +3, +1, +10, +4
   Result , +17, +5, +20, +9, +4, +3, +1, +1, +8, +2  | Destroy:2  Supress:1
   * Total: Destroy:2  Supress:1

   Experience:  | U:30=+16  U:18=+4

.. Loses on  U:30  EffDef:10  by  U:18  EffStr:6  EffAtk:1
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-9  6 Dices(1,20)
   Dice   , +15, +19, +6, +19, +9, +15
   Result , +6, +10, -3, +10, +0, +6  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:0  Supress:0

Result Attacker: U:18   *  Destroyed 2   Suppressed 1   
Result Defender: U:30   *  Destroyed 0   Suppressed 0



Wygląda na to, że formuła: x=4 + 0.4 * (róznica - 4) stosuje się tylko gdy różnica jest większa niż +4 (ale już nie wtedy, gdy jest mniejsza niż -4)
Ale...
Gdy przeciwnik nie może odpowiedzieć ogniem, jak w przypadku gdy Flak strzela do samolotu (nie ma wymiany ogniowej), to zasada ta stosuje się również, jeśli różnica jest mniejsza niż -4. Przy czym dla ścisłości wtedy ta zasada wygląda tak:
x= -[4 + 0.4 * (wartość bezwzględna różnicy - 4)]


ps. O tej całej formule przeczytałem kiedyś na forum JP's.

edit:

Przy czym wygląda na to, że gra zaokrągla tylko do liczb mniejszych, nawet jak wynik rzeczywisty daje 4,8, jak w pierwszej sytuacji. (zaokrągla do 4 zamiast 5)
Doprawdy zawiłe to wszystko  Cheesy
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2013, 01:57:49 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #54 : Grudzień 27, 2013, 01:56:14 »

Jak się okazuje jest jeszcze trochę inaczej  Rolling

To czy przeciwnik nie może odpowiedzieć ogniem nie ma żadnego znaczenia.
Tak się wydaje w pierwszym przykładzie, ale tu chodzi o to, że mój Flak miał lidera Overwhelming Attack.

Powtórzyłem test, przy czym tym razem była jednostka bez lidera.
Oto wyniki:

Kod:
United Kingdom turn 2 * December 22, 1941
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry * Player: 1 (Allied)
**
United Kingdom turn 2 * December 22, 1941
Weather is: Fair  *  Ground condition: Dry  *  Distance:2
Attacker: U:3  (no name)  (Eqp:MG) [FlaK - United Kingdom]  Hex(25,35) SAND
Defender: U:35  (no name)  (Eqp:Bf-109E-7Trop) [FTR - Germany]  Hex(27,34) HILL

U:3   <Str=10 Rng:2  Ini:3  Bar:1  Trench:0   SA:8   HA:1   AA:2   NA:1   GD:6  AD:7  CD:2  RDM:6
U:35  <Str=9  Rng:1  Ini:7  Bar:3  Trench:0   SA:2   HA:2   AA:15  NA:1   GD:10 AD:13 CD:0  RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:1  Seed:150230735
=========
.. Odds firing U:3:
.. U:3  EffAtk=3  EffDef=8 | U:35 EffAtk=0  EffDef=13
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)

.. U:35 : cannot fire .. no losses U:3
.. Loses on  U:35  EffDef:13  by  U:3  EffStr:10  EffAtk:3
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-10  10 Dices(1,20)
   Dice   , +20, +16, +14, +4, +10, +13, +5, +18, +20, +12
   Result , +20, +6, +4, -6, +0, +3, -5, +8, +20, +2  | Destroy:2  Supress:1
   * Total: Destroy:2  Supress:1

   Experience:  | U:3=+30  U:35=+4

Result Attacker: U:3    *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:35   *  Destroyed 2   Suppressed 1   

Wygląda więc na to, że zasada x= -[4 + 0.4 * (wartość bezwzględna różnicy - 4)] ma zastosowanie, gdy jednostka ma lidera  Overwhelming Attack (a być może jakiegokolwiek lidera, trzeba by potestować.)


« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2013, 01:58:41 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
biku30
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 88


« Odpowiedz #55 : Grudzień 27, 2013, 10:55:25 »

Tak czytam Wasze wyliczenia i nie wiele z tego rozumiem. Jak mniemam tyczy się to obliczeń, możliwości trafienia w nasze jednostki, przez wroga? No bo nasz atak, jest przedstawiany w chwili najechania kursorem na wrogą jednostkę i wynik jest chyba miarodajny?? Rozgrywając na nowo na 200%, jest zupełnie inaczej. Oczywiście biorę pod uwagę fakt, bogatszej wiedzy, co pozwoliło trochę inaczej grać. Tak czy inaczej jest o wiele prościej.

OpenGen 0.90.31.0 * (23 Dic 2013) *  Efile folder:D:\OG\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.9.
Campaign: G00 DELTA FORCE,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:44  +++  Proto: Delta Force 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:48  +++  Proto: Engineers 2010
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:43
 4   Kryzys algierski , #3 , Brilliant Victory , score:47
 5   Ofensywa , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: A-10C HMIT Warthog
 6   Ciężka woda , #5 , Victory , score:27
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:47
 8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:48
 9   Phenian , #8 , Brilliant Victory , score:47
10   Kim nadchodzi , #9 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 445  *  Average: 44

Current scenario: Kim nadchodzi,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 10344 , Current prestige is 1540
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +300, Bin Laden , cap disabled, 12 turns prestige: 1500
if V : +150, Bin Laden , cap disabled, 16 turns prestige: 1900
if TV: +100, Bin Laden , cap disabled, 20 turns prestige: 1900
Ls: Loss , turn prestige: 1900

Piechota
*  Delta Force 2000 , Humvee [W] ,  , 5 bars , 793 exp , USA , 7/10 , 21 kill , 0 pp - U:001
*  Rangers 2000 , Humvee [W] ,  , 4 bars , 467 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 18 kill , 0 pp - U:002
+  Delta Force 2010 , Humvee [W] ,  , 3 bars , 388 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:005
+  Engineers 2010 , Stryker ,  , 3 bars , 369 exp , USA , 7/10 , 10 kill , 0 pp - U:007

Czołg
 M1A2SEP Abrams ,  , 5 bars , 782 exp , USA , 8/10 , 48 kill , 1308 pp - U:006
 M1A2 Abrams ,  , 3 bars , 339 exp , USA , 8/10 , 18 kill , 1296 pp - U:013
 M1A2SEP Abrams ,  , 2 bars , 244 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1308 pp - U:124

Rozpoznanie
 LAV 25A1 ,  , 2 bars , 204 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 324 pp - U:012

Artyleria
 M270 ATACMS ,  , 2 bars , 264 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:009
 M270 ATACMS ,  , 3 bars , 312 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 10 kill , 936 pp - U:010
 M777 , M939 ,  , 2 bars , 247 exp , USA , 4/10 , 4 kill , 588 pp - U:015
 M270 ATACMS ,  , 1 bars , 185 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:125

Myśliwiec
 F-16 Block52 ,  , 4 bars , 469 exp , USA , 8/10 , Influence  , 12 kill , 1356 pp - U:008
 F-16 Block52 ,  , 3 bars , 358 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 1356 pp - U:014

Bomb. taktyczny
*  AH-1F Cobra ,  , 4 bars , 460 exp , USA , 2/10 , Skilled Ground Attack  , 20 kill , 0 pp - U:003
*  MQ-9 Reaper ,  , 3 bars , 392 exp , USA , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:004
+  A-10C HMIT Warthog ,  , 1 bars , 175 exp , USA , 9/10 , Skilled Ground Attack  , 4 kill , 0 pp - U:011

Player 1 : USA, South Korea
Killed: INF:131  TNK:11   RCN:12   AT:1    FLAK:37   FORT:20   ATY:27   AD:12   FTR:6    TB:2      Total: 259
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  9
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2017 exp,     60 kill,      0 pp    Average:    504 exp,     15 kill,      0 pp
Czołg          *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1365 exp,     73 kill,   3912 pp    Average:    455 exp,     24 kill,   1304 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    204 exp,      2 kill,    324 pp    Average:    204 exp,      2 kill,    324 pp
Artyleria      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1008 exp,     16 kill,   3396 pp    Average:    252 exp,      4 kill,    849 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    827 exp,     16 kill,   2712 pp    Average:    414 exp,      8 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1027 exp,     36 kill,      0 pp    Average:    342 exp,     12 kill,      0 pp
* Summary:     *  17 Units *  5 Leaders      Total :   6448 exp,    203 kill,  10344 pp    Average:    379 exp,     12 kill,    608 pp


Player 1  USA, South Korea   has 45 units total (core+aux):
Piechota : 19
Czołg :  4
Rozpoznanie :  2
FlaK :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3
Transport śmigłowcowy :  1

Player 2  North Korea   has 22 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
FlaK :  7
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #56 : Grudzień 27, 2013, 12:35:31 »

Cytuj
Jak mniemam tyczy się to obliczeń, możliwości trafienia w nasze jednostki, przez wroga? No bo nasz atak, jest przedstawiany w chwili najechania kursorem na wrogą jednostkę i wynik jest chyba miarodajny??

Chodzi o procentową szansę na zniszczenie (jest jeszcze stłumienie), zarówno własnej jak i wrogiej jednostki.
Wynik przedstawiany w chwili najechania kursorem na wrogą jednostkę to tylko prognoza. (czy jest ona właśnie tą procentową szansą na zniszczenie, tego do końca nie wiem. W każdym razie jest temu bliska)
Prognoza może być taka sama jak wynik rzeczywisty, ale równie dobrze może od niego odbiegać.
Zazwyczaj wynik oscyluje blisko prognozy. (choć czasem zdarzają się niespodzianki  Wink )
Więcej na temat mechaniki gry znajdziesz tutaj --> http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/mechanika-i-algorytmy-gry-i-walki/0/ oraz tutaj http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa-b48/1901/0/.
Na temat tłumienia tutaj --> http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/punkty-tlumienia-supression/0/

Jeśli jesteś początkujący graczem, to polecam Ci również ten wątek ---> http://www.forum.gildiageneralow.pl/akademia-wojskowa/szkola-generalow/0/ oraz ten cykl poradników ze stronki twórcy OG, Luisa ---> http://luis-guzman.com/OpenGenSchool.html
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #57 : Grudzień 27, 2013, 04:50:59 »

Niepotrzebnie komplikujesz FilipDnk.

W tym przypadku wszystko sprowadza się do prostych kalkulacji SAM vs myśliwiec.

2K-11 'Krug' vs F-16 Block52
Kod:
----------------------------------------------------
Attacker: U:65  (no name)  (Eqp:2K-11 ?Krug?) [ AD - USA]  Hex(6,33) CLEAR
Defender: U:105  (no name)  (Eqp:F-16 Block52) [FTR - North Korea]  Hex(2,21) CLEAR

U:65  <Str=5  Rng:18 Ini:1  Bar:3  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:28  NA:0   GD:4  AD:12 CD:0  RDM:6
U:105  <Str=10 Rng:2  Ini:24 Bar:2  Trench:0   SA:12  HA:8   AA:38  NA:3   GD:38 AD:34 CD:12 RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:0  Seed:-2090034669
=========
.. Odds firing U:65:
.. U:65  EffAtk=31  EffDef=15 | U:105 EffAtk=0  EffDef=40
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)

.. U:105: cannot fire .. no losses U:65
.. Loses on  U:105  EffDef:40  by  U:65  EffStr:5  EffAtk:31
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-9  5 Dices(1,20)
   Dice   , +5, +18, +8, +15, +18
   Result , -4, +9, -1, +6, +9  | Destroy:0  Supress:0
   * Total: Destroy:0  Supress:0

Result Attacker: U:65   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:105  *  Destroyed 0   Suppressed 0   
----------------------------------------------------

S-300 vs F-16 Block52
Kod:
----------------------------------------------------
Attacker: U:64  (no name)  (Eqp:S-300) [ AD - USA]  Hex(17,30) TOWN
Defender: U:105  (no name)  (Eqp:F-16 Block52) [FTR - North Korea]  Hex(2,21) CLEAR

U:64  <Str=5  Rng:30 Ini:1  Bar:3  Trench:0   SA:0   HA:0   AA:30  NA:0   GD:4  AD:11 CD:0  RDM:6
U:105  <Str=10 Rng:2  Ini:24 Bar:2  Trench:0   SA:12  HA:8   AA:38  NA:3   GD:38 AD:34 CD:12 RDM:1
Forecast:  Attacker:0  Defender:0  Seed:96768921
=========
.. Odds firing U:64:
.. U:64  EffAtk=33  EffDef=14 | U:105 EffAtk=0  EffDef=40
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)

.. U:105: cannot fire .. no losses U:64
.. Loses on  U:105  EffDef:40  by  U:64  EffStr:5  EffAtk:33
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-7  5 Dices(1,20)
   Dice   , +3, +16, +16, +18, +13
   Result , -4, +9, +9, +11, +6  | Destroy:0  Supress:1
   * Total: Destroy:0  Supress:1

Result Attacker: U:64   *  Destroyed 0   Suppressed 0   
Result Defender: U:105  *  Destroyed 0   Suppressed 1
----------------------------------------------------

W przykładzie myśliwiec ma dwie belki, a wyrzutnia trzy.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #58 : Grudzień 27, 2013, 05:12:59 »

Niepotrzebnie komplikujesz FilipDnk.
Czy ja wiem czy komplikuje, po prostu staram się być dociekliwy, a że jest to z deka zawiła kwestia - to nic już na to nie poradzę  Wink

W tym przypadku wszystko sprowadza się do prostych kalkulacji SAM vs myśliwiec.

2K-11 'Krug' vs F-16 Block52

Tak, w tym przypadku tak - ale w innych już nie.
W podanych przez Ciebie przykładach załóżmy, że F-16 ma EffDef 24 zamiast 40 --> wtedy różnica nie będzie prostym odejmowaniem (31-24), tylko będzie wynikać z formuły x=4 + 0.4 * (róznica - 4).
Załóżmy również, że S-300 ma lidera Overwhelming attack --> wtedy również różnica nie będzie prostym odejmowaniem (33-40), tylko będzie wynikać z formuły x= -[4 + 0.4 * (wartość bezwzględna różnicy - 4)].
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #59 : Grudzień 27, 2013, 05:44:18 »

Tak, w tym przypadku tak - ale w innych już nie.
Oczywiście, nie neguje tej formuły.  W prost przeciwnie ma sporo sensu. Chodziło mi tylko o to ze skoro stosuje się tylko do wartości dodatnich, to ma niewielki wpływ na dyskusje która dotyczy niezniszczalności nowoczesnych myśliwców. Nawet gdyby się stosowała to różnica miedzy karą -8 a -5 niewiele by zmieniła. To nadal jak strzelanie z procy do smoka Smiley.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.141 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)