Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 19, 2024, 03:00:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KAMPANIA - "Greater America ver 1.0." (wątek archiwalny)  (Przeczytany 31999 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Marzec 04, 2014, 12:10:05 »

Kampania, o którą prosiło parę osób - polegająca na dowodzeniu siłami lądowo morskimi - US Army i Marines.

Zaczyna się parę lat przed wojną - kiedy zostajesz wysłany - jako dowódca niewielkiego kontyngentu sił lądowych do poszerzenia stref wpływów USA w różnych częściach świata. A potem nadchodzi Pearl Harbor...

Schemat kampanii jest liniowy, ale nieliniowy jest przydział sił głównych.

W pierwszej fazie dowodzisz siłami USArmy + USNavy
Po Pearl Harbor - zostajesz dowódcą Marines z dostępnym sprzętem: USMarines + USNavy
W czasie działań w Europie masz do dyspozycji USArmy + USMarines + USNavy.
Po powrocie na Pacyfik znów: USMarines + USNavy.

Bitwy (z wyjątkiem pierwszej) są lądowo-morskie i polegają głównie na lądowaniach w różnych zakątkach globu.
Proporcje działań na lądzie i na morzu, w poszczególnych scenariuszach, są różne - czasem więcej jest jednego -
czasem drugiego. Ale zawsze należy dbać o równomierny rozwój obu części swojej armii.

W większości scenariuszy lotniska lądowe są dostępne (lub można je zbudować) - jednak posiadanie lotniskowca
i lotnictwa morskiego ogromnie ułatwia sprawę.

W walce morskiej najważniejsze znaczenie ma przewaga dystansu i wczesne wykrycie przeciwnika - temu służą
samoloty pokładowe na pancernikach i krążownikach. Takie samoloty NIE MOGĄ LĄDOWAĆ NA LOTNISKOWCACH!
Niestety - nie ma osobnych oznaczeń dla tych maszyn (są oznaczone tak jakby mogły lądować na lotniskowcach),
więc podaję listę:
- O3U Corsair
- OS2U Kingfisher
- Curtiss SC Seahawk

Do obsługi wodnosamolotów Catalina służą okręty typu Seaplane Tender i bazy wodnosamolotów. 
EDIT - oczywiście Cataliny, jak i samoloty z okrętów mogą być obsługiwane także na lotniskach lądowych.

W każdym scenariuszu można robić upgrady na lotniskach i lotniskowcach, czyli wymieniać wersje bombowe
na torpedowe w czasie scenariusza - w zależności od potrzeby misji.
EDIT - upgrade na lotnisku jest możliwy o ile lotnisko jest jednocześnie SHexem. Na lotniskowcu - zawsze.

Kampanię załączam poniżej - UWAGA wymaga najnowszego efila - 4.3. !!

Powodzenia - wesołej zabawy!

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2015, 09:57:27 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Marzec 04, 2014, 12:19:50 »

Mały słownik floty:

Pancernik - Najsilniejszy "argument" jaki można mieć. Odpowiednio wyszkolony - jest nie do zatrzymania. A jeśli ma lidera - to jest wręcz bezcenny. Oddziały lądowe wymiata bez pytania, ale UWAGA! - u przeciwnika działa to tak samo, więc i Twoje jednostki lądowe nie wytrzymają konfrontacji z takim potworem.

Krążownik ciężki - "koń roboczy" floty. Siłą ognia nie ustępuje aż tak bardzo pancernikowi - a tańszy. Relacja siły ognia do ceny jest znacznie bardziej korzystna. Przy współpracy samolotów torpedowych potrafi poradzić sobie nawet z pancernikiem, jednak rzadko odbywa się to bez strat własnych. Oddziały lądowe rozbija również skutecznie.

Krążownik lekki - można zapytać "po co one są" - odpowiedź brzmi - bo były. W zasadzie, przydaje się tylko w sytuacji
gdy nie ma kasy na KrC. W niektórych krajach KrL są szybsze, ale tylko w niektórych. Czasem niewiele różni się od niszczyciela - jednak jest to najmniejszy i najtańszy okręt z własnym lotnictwem pokładowym.

Niszczyciel - podstawowa osłona floty przed samolotami i okrętami podwodnymi - jest to jedyna klasa, która potrafi z nimi walczyć. Niszczyciele muszą stanowić parawan osłony dla ciężkich okrętów, choć w ten sposób oczywiście narażają się na atak. Współpraca lotnictwa rozpoznawczego z niszczycielami - to podstawa ochrony floty.

Okręt podwodny - miły dodatek, ale w akcji ofensywnej - ze względu na niską prędkość - mało przydatny.

Lotniskowiec - choć zawsze możemy sobie zbudować lotnisko na lądzie, to jednak najpierw trzeba na tym lądzie wylądować
a tu lotniskowiec jest niezastąpiony do osłony desantu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #2 : Marzec 04, 2014, 01:14:10 »

Dzięki Gustliku zaraz zacznę testy bo mnie korci Evil. Zapowiada się super
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #3 : Marzec 04, 2014, 01:50:39 »

 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 54  *  Average: 54

Current scenario: Ethiopia,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 652
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +3500, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 290
if V : +2150, Massawa , cap disabled, 18 turns prestige: 290
if TV: +1100, Massawa , cap disabled, 20 turns prestige: 290
Ls: Loss , turn prestige: 290

Piechota
*  Infantry 38 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 247 exp , USA , 7/10 , Combat Support  , 3 kill , 0 pp - U:001  [+171 exp]
*  Assault Eng. 38 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 182 exp , USA , 1/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+106 exp]
*  Cavalry ,  , 1 bars , 166 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+90 exp]
*  Infantry 38 , 6x6 Truck ,  , 0 bars , 86 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+10 exp]

Czołg
*  M2A2 ,  , 1 bars , 157 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+81 exp]

Rozpoznanie
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 0 kill , 0 pp - U:007  [+44 exp]

FlaK
*  M2A1 .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 138 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+62 exp]

Artyleria
*  75mmM1 , 6x6 Truck ,  , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+37 exp]

Myśliwiec
*  Seversky P-35 ,  , 2 bars , 227 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 2 kill , 0 pp - U:025  [+140 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:8    TNK:1    FLAK:1    FORT:1    ATY:2    FTR:1      Total: 14
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    681 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    170 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    157 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    157 exp,      2 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    120 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    120 exp,      0 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    138 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    138 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    113 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    113 exp,      0 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    227 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    227 exp,      2 kill,      0 pp
* Summary:     *   9 Units *  3 Leaders      Total :   1436 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    160 exp,      2 kill,      0 pp


Player 1  USA   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
FlaK :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1

Player 2  Italy, Terrorists   has 4 units total (core+aux):
Piechota :  3
Fortyfikacje :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Scenariusz dobry. M2 to nie Abrams  Grin
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #4 : Marzec 04, 2014, 01:58:51 »

Hmmm ... brzmi zacnie Smiley Dzięki !
Popykam w wolnej chwili
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #5 : Marzec 04, 2014, 03:50:38 »

No Gustlik- jak zawsze niezawodny!!!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1352


« Odpowiedz #6 : Marzec 04, 2014, 05:08:24 »

Mały słownik floty:
Okręt podwodny - miły dodatek, ale w akcji ofensywnej - ze względu na niską prędkość - mało przydatny.

Okręty podwodne w czasie II wojny światowej były dosyć skuteczną bronią (szczególnie w pierwszej fazie, a na Dalekim Wschodzie nawet do końca)-dopiero zastosowanie szczelnego systemu konwojowego w połączeniu z działaniami lotnictwa utrudniło ich funkcjonowanie.
Może jakoś wzmocnić ich siłę ofensywną-dodać jakiś dodatek?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #7 : Marzec 05, 2014, 08:39:31 »

Okręty podwodne- jeżeli nie ma niszczycieli są niemal bezkarne. A odpowiednio doświadczone są cholernie groźne.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #8 : Marzec 05, 2014, 04:11:45 »

Akurat myślę, że nie ma potrzeby ingerować w statystyki op z czasów II WW. Było kilka tylko cukiereczków w stylu Sourcouf czy I-400 to wszystko. Cała reszta to jakby to określić okręty nurkujące Grin. Wolne, niezdolne by towarzyszyć szybkim zespołom floty.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #9 : Marzec 06, 2014, 08:32:31 »

Nieprawda, z końcowego kresu niemieckie miały świetne statystyki.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #10 : Marzec 06, 2014, 03:12:06 »

Tak tylko ile ich było bądżmy realistami. W okresie po 45 można zmieniać charakterystyki op.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Marzec 06, 2014, 06:09:08 »

A po co? Przecież są różne typy...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1352


« Odpowiedz #12 : Marzec 06, 2014, 07:03:53 »

Uważam, że nie trzeba zmieniać prędkość-ale okręt podwodny był dopóki nie zaatakował praktycznie trudno wykrywalny
-tu można by coś zrobić (ograniczyć możliwość wykrycia Grin)
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #13 : Marzec 06, 2014, 07:32:20 »

Ależ tak poszczególne typy mogą mieć lepsze charakterystyki. Co do wykrywania to bym nie tykał tego na razie. Jak by to zoorganizować Huh?. Dużo niszczycieli, specjalizowane samoloty może i było by ciekawiej Evil.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2014, 11:32:28 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #14 : Marzec 23, 2014, 03:13:02 »

Rejkjavik trzeba zdecydowanie przerobić - myślałem, że Niemcy zdążą zająć choć jeden aliancki VHex.
Inna sprawa, że ta mapa nie pozwala na specjalne szaleństwa. Zobaczę czy nie da się na innej.

Sprawdzałem ten Rejkjavik - nie bardzo jest go na czym innym posadzić - chyba, że olać zgodność terenową i spróbować mapy "Halifax" - ale nie wiem czy tam jest duzo więcej miejsca. Chodzi przecież o to, żeby okręty też miały gdzie pływać.

Macie grafikę - jeśli wam się podoba - teraz jest ponad 4000x 4000 px, a hex = około 2 km w rzeczywistości.
Można zmniejszyć do max wielkości --> wtedy hex wyniesie około 3,2 km.
Można wyciąć odpowiadający kawałek do wielkości max mapy --> wtedy zostanie zachowana wielkość 2km//hex

http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/map_rey3_8bit.png
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.063 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)