Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 12:23:36 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test kampanii "Kwitnące Wiśnie"  (Przeczytany 87919 razy)
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #30 : Luty 11, 2015, 11:12:07 »

Cytuj
BTW Chyba nie mamy włączonych trafień krytycznych w scenariuszach, a dają ciekawe efekty.

Nie, nie włączałem - wystarczająco często zdarzają mi się i bez tego.  Grin

Trafienia krytyczne działają w dwie strony. Czasem Kate mi ratowała skórę topiąc na raz krążownik. A czasem Avenger topił mi krążownik. I to wcale nie takie wypasione. Sam efekt daje to co najlepsze bo nie można zakładać że jakiś okręt przeżyje ze stanem 3 czy 4 i się go potem wycofa. Element ryzyka wzrasta Grin
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #31 : Luty 11, 2015, 12:27:01 »

Hol-andia

Szybki scenariusz ze względu na całość sił wroga dostępnych dla artylerii okrętowej. Modernizacja i rozwój floty do zakładanych stanów. Tak jak pisał Waldzios kasy jest dostatek co pozwala na dowolne kształtowanie rozgrywki. Ale wnioski końcowe po rozegraniu całej kampanii.

OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
 2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
 3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
 5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
 7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
 8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
 9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 630  *  Average: 57

..
Current scenario: Hol-andia,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 26065 , Current prestige is 887
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +3200, Burma , cap disabled, 16 turns prestige: 410
if V : +1500, Burma , cap disabled, 18 turns prestige: 410
if TV: +700, Burma , cap disabled, 20 turns prestige: 410
if Ls: +0, Burma , cap disabled, 20 turns prestige: 410

Piechota
 Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 4 bars , 436 exp , Japan , 10/10 , 21 kill , 600 pp - U:001  [+23 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 676 exp , Japan , 5/10 , Influence  , 21 kill , 0 pp - U:003  [+51 exp]
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 3 bars , 357 exp , Japan , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:004  [+71 exp]
*  Engineer 35 , Isuzu Type 94 ,  , 5 bars , 572 exp , Japan , 8/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:008  [+46 exp]
 Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 4 bars , 415 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , 14 kill , 600 pp - U:019
 Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 2 bars , 259 exp , Japan , 8/10 , Superior Maneuver  , 5 kill , 600 pp - U:030  [+54 exp]
 Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 0 bars , 10 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 264 pp - U:042  [+10 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha ,  , 5 bars , 531 exp , Japan , 8/10 , Resilience  , 22 kill , 0 pp - U:006  [+18 exp]
 Type 95 Ha-Go ,  , 4 bars , 446 exp , Japan , 10/10 , Combat Support  , 13 kill , 276 pp - U:013  [+3 exp]
 Type 95 Ha-Go ,  , 4 bars , 422 exp , Japan , 9/10 , 15 kill , 276 pp - U:018  [+2 exp]
 Type 97 Chi-Ha ,  , 1 bars , 143 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 288 pp - U:032
 Type 95 Ha-Go ,  , 1 bars , 127 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:033  [+15 exp]

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 615 exp , Japan , 9/10 , Resilience  , 10 kill , 0 pp - U:009  [+12 exp]
 Aikoku ,  , 0 bars , 16 exp , Japan , 2/10 , 0 kill , 216 pp - U:041  [+16 exp]

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 514 exp , Japan , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:005
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 4 bars , 497 exp , Japan , 11/10 , 8 kill , 0 pp - U:007  [+6 exp]
 105mm Type 14 , Wagon ,  , 3 bars , 377 exp , Japan , 10/10 , Infiltration Tactics  , 6 kill , 324 pp - U:012  [+3 exp]
+  150mm Type 96 How , Wagon ,  , 3 bars , 305 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:014  [+4 exp]
 105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 4 bars , 476 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 420 pp - U:017  [+21 exp]
 150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 1 bars , 130 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 888 pp - U:034  [+12 exp]

Obrona plot.
 75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 125 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:024

Myśliwiec
+  Mitsubishi A5M Claude ,  , 4 bars , 443 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:011  [+89 exp]
 Mitsubishi A5M Claude ,  , 4 bars , 454 exp , Japan , 14/10 , Influence  , 7 kill , 604 pp - U:015
 Mitsubishi A5M Claude ,  , 3 bars , 355 exp , Japan , 13/10 , 10 kill , 561 pp - U:016  [+42 exp]
+  Mitsubishi A5M Claude ,  , 4 bars , 408 exp , Japan , 13/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 0 pp - U:022  [+32 exp]
+  Mitsubishi A5M Claude ,  , 1 bars , 103 exp , Japan , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:027  [+14 exp]

Bomb. taktyczny
 Aichi D3A1 Val ,  , 5 bars , 757 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 432 pp - U:002  [+18 exp]
 Aichi D3A1 Val ,  , 2 bars , 202 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 432 pp - U:025
 Aichi D3A1 Val ,  , 0 bars , 35 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 432 pp - U:028
 Aichi D3A1 Val ,  , 0 bars , 96 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 432 pp - U:031
 B5N Kate (t) ,  , 1 bars , 168 exp , Japan , 9/10 , Determined Defense  , 0 kill , 552 pp - U:036  [+50 exp]
 B5N Kate (t) ,  , 1 bars , 117 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 552 pp - U:037  [+72 exp]
+  Tachikawa Ki-36 Ida ,  , 0 bars , 6 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:038
 Kawanishi E7K ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:040
 Kawanishi E7K (CV),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:072
 Kawanishi E7K ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:073
 Kawanishi H6K ,  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 420 pp - U:074  [+15 exp]
 Kawanishi H6K ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 420 pp - U:075

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 4 bars , 444 exp , Japan , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 12 kill , 0 pp - U:010  [+30 exp]
 Wakatake ,  , 3 bars , 320 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 5 kill , 1164 pp - U:026  [+20 exp]

Pancernik
 Nagato (Planes:0/1),  , 3 bars , 373 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 18 kill , 2580 pp - U:020  [+43 exp]
 Kongo (Planes:0/1),  , 2 bars , 219 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 2508 pp - U:029  [+28 exp]

Lotniskowiec
 Seaplane Tender (Planes:0/2),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
 Akagi (Planes:0/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:039

Krążownik
 Myoko CA (Planes:1/1),  , 2 bars , 271 exp , Japan , 10/10 , 12 kill , 2436 pp - U:023  [+42 exp]
 Myoko CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 122 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 2436 pp - U:035  [+40 exp]
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 0 bars , 15 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:043  [+15 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:142  TNK:13   RCN:21   AT:4    FLAK:15   FORT:21   ATY:37   AD:12   FTR:23   TB:14   SUB:1    DD:18   CRs:9      Total: 330
Lost  : INF:5    FTR:1    TB:3      Total: 9

BV 11
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #32 : Luty 11, 2015, 01:04:24 »

Często zdarza Ci się rozwalić sobie salwą z pancernika jakiś ważny heks? Bo mam w związku z tym pewien pomysł....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #33 : Luty 11, 2015, 01:48:10 »

Powiem tak unikam strzelania z pancerników do lotnisk, dróg. Miastami się nie przejmuję. Częstotliwość to jakiś jeden strzał na 3-4 oddanych przez pancernik. Nie zmieniał bym tego za bardzo u nas da się to kontrolować gorzej to wygląda w LXF gdzie pancernik broniąc jednostki jest w stanie zrujnować wszystko w okolicy  Damnpc Shocked. A to wesołe nie jest Grin. Jednak rozwiązanie Golothina mimo że potrafi zdenerwować to ma posmak prawdziwej wojny nie zawsze wszystko idzie jak powinno Evil. Jednak wsparcie obrony przez pancernik to zbytek luksusu i może spowodować iż flota będzie bez ammo jak coś podplynie Evil
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2015, 02:26:22 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #34 : Luty 11, 2015, 03:42:38 »

Nie, chodziło mi o coś innego - mianowicie, chcę dodać jeszcze bombardowanie do klasy ciężkich krążowników. Także dlatego, że lądowe działa tego kalibru (203) ją mają.

Natomiast we flocie będzie miało to jeszcze jeden plus - nada sens klasie krążownikw lekkich. Ponieważ będzie to pierwsza klasa okrętów, zdolna do precyzyjnego ostrzału, czyli nie będzie niszczyć.

Można im też dodać trochę SA, w końcu 12 dział 152, ma bardzo podobny (jak nie większy) efekt działania na cele miękkie jak 9 dział 203. Nie wspominając już o 8 czy 6.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #35 : Luty 11, 2015, 04:19:18 »

Jest to sensowne rozwiązanie. Przemyśleć można wspieranie ogniem obrony przez okręty do CK włącznie. LK są jakby lekko niedoszacowane nie były to potężne okręty w początkowym okresie wojny. Jednak późniejsze konstrukcje są bardziej dopracowane. Pozwoliło by to na niejako podział na okręty plot i przewodników flotylli niszczycieli. Na tyle mocne że nadawały by się do walki z niszczycielami i wsparcia wojsk lądowych. Nie wiem jak z zasięgiem ognia postąpić w takim przypadku. 5 heksów wygląda ok ale zasięg armat lądowych to 6 heksów tego samego kalibru. Trzeba nad tym powoli pomyśleć
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #36 : Luty 11, 2015, 04:35:59 »

Nie, chodziło mi o coś innego - mianowicie, chcę dodać jeszcze bombardowanie do klasy ciężkich krążowników. Także dlatego, że lądowe działa tego kalibru (203) ją mają.
Pełna zgoda, tez miałem to zaproponować.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #37 : Luty 11, 2015, 05:14:09 »

Jest to sensowne rozwiązanie. Przemyśleć można wspieranie ogniem obrony przez okręty do CK włącznie. LK są jakby lekko niedoszacowane nie były to potężne okręty w początkowym okresie wojny. Jednak późniejsze konstrukcje są bardziej dopracowane. Pozwoliło by to na niejako podział na okręty plot i przewodników flotylli niszczycieli. Na tyle mocne że nadawały by się do walki z niszczycielami i wsparcia wojsk lądowych. Nie wiem jak z zasięgiem ognia postąpić w takim przypadku. 5 heksów wygląda ok ale zasięg armat lądowych to 6 heksów tego samego kalibru. Trzeba nad tym powoli pomyśleć

Też się zgadzam, że to dobre rozwiązanie- zasięg/donośność szczególnie w nowszych typach LC powinien być 6 heksów.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #38 : Luty 11, 2015, 05:31:30 »

Też się zgadzam, że to dobre rozwiązanie- zasięg/donośność szczególnie w nowszych typach LC powinien być 6 heksów.
Dla mnie to bez sensu. Jeśli przesunie się w górę zasięg dział lekkich krążowników, to trzeba będzie zwiększać zasięg ciężkich (działa 200mm muszą mięć większy zasięg niż 150mm), potem krążowników liniowych i tak dalej.  Bezsensowna i zbędna robota. Obecnie obowiązuje kilku stopniowy system który stosunkowo dobrze się sprawdza.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #39 : Luty 11, 2015, 05:49:31 »

Zatem ok - będzie w następnym wydaniu....

Co do zasięgu dział, to powiem tak - generalnie uważam obecny system za dobry, nie palę się do zmian.
Natomiast trzeba pamiętać, że zasiegi dział (generalne wszystkich) są niedoszacowane - ze sporym zapasem.

Nawet jeśli przyjmiemy skalę mapy 1 heks = 2 kilometry, to 6=7 heksów, nie powinno być niczym dziwnym.
Nie mówiąc o skali 1 heks = 1,5 albo i 1 kilometr.

Tak że - niespecjalnie mam ochotę, ale jakby była konieczność, to jest z czego dołożyć.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2015, 05:51:05 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #40 : Luty 11, 2015, 06:09:51 »

Może nie robić zamieszania z zasięgami po prostu dać ostatnim poprawionym typom LK zasięg 6 . Przecież i tak mają słabsze uzbrojenie od CK. Jakoś tak by to można rozwiązać.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #41 : Luty 11, 2015, 06:17:17 »

Też się zgadzam, że to dobre rozwiązanie- zasięg/donośność szczególnie w nowszych typach LC powinien być 6 heksów.
Dla mnie to bez sensu. Jeśli przesunie się w górę zasięg dział lekkich krążowników, to trzeba będzie zwiększać zasięg ciężkich (działa 200mm muszą mięć większy zasięg niż 150mm), potem krążowników liniowych i tak dalej.  Bezsensowna i zbędna robota. Obecnie obowiązuje kilku stopniowy system który stosunkowo dobrze się sprawdza.
Nie zgadzam się z Tobą w tej kwestii Smiley-jeśli działa lądowe kalibru  ok. 150 mm z późniejszego okresie II WŚ mają 6 heksów to dlaczego LC z działami tego samego kalibru nie miały by mieć tego samego zasięgu/donośności Huh ( nie jest to logiczne Grin)
 nie mówiąc już o tym- jeżeli weźmiemy takie działo pod uwagę (będące na wyposażeniu LC typu "Edinburgh"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Armata_morska_152_mm_Mark_XXIII
którego zasięg/donośność wynosił 23.000 metrów
Rozumiem, że taka zmiana wymusiła by zwiększenie zasięgu/donośności w innych klasach okrętów (to może być argument przeciwko takiemu działaniu Smiley)
Zaznaczam, że chodzi mi tylko o LC z późniejszego okresu II WŚ Smiley.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2015, 06:20:25 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 227


« Odpowiedz #42 : Luty 11, 2015, 06:40:26 »

 Ja bym zrobił coś innego jeszcze, coś bardziej zbliżonego realiom wojny. Przykładowo niszczyciel czy okręt podwodny był masówką, jednak im droższy okręt, rzadko zdarzały się bliźniacze jednostki. Pancerników takich samych to nie było chyba. Może by tak wprowadzić możliwość posiadania tylko jednego modelu okrętu od krążownika w górę. Wtedy każdy byłby inny i łatwiej byłoby  każdego określić. Floty byłyby bliższe prawdy.
Zapisane
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Odpowiedz #43 : Luty 11, 2015, 06:53:59 »

Z zasięgiem dział morskich to są ogólnie siupy bo przecież Schneider-Creusot Model 1924 czyli 130 z Burzy miała zasięg 18  700 metrów a pocisk ważył 32-35 kg (zależnie od typu), 120 Boforsa wz. 43/35 miała zasięg 19 500m . Dla porównania 15 cm s.FH 18 miała donośność 13 km.
Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #44 : Luty 11, 2015, 06:55:16 »

Ja bym zrobił coś innego jeszcze, coś bardziej zbliżonego realiom wojny. Przykładowo niszczyciel czy okręt podwodny był masówką, jednak im droższy okręt, rzadko zdarzały się bliźniacze jednostki. Pancerników takich samych to nie było chyba. Może by tak wprowadzić możliwość posiadania tylko jednego modelu okrętu od krążownika w górę. Wtedy każdy byłby inny i łatwiej byłoby  każdego określić. Floty byłyby bliższe prawdy.

Bliższe prawdy może tak tylko jak to rozwiązać-reglamentacją okrętów Huh Obecny system nie jest doskonały, ale działa dobrze. Jedyne co mi się nasuwa to przydział okrętów przez autora scenariusza, co jest możliwe do wykonania. Jednak bez możliwości ich nabycia przez gracza. A to już brak możliwości dowolnego budowania floty.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 19   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.09 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)