Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 11, 2022, 06:29:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KAMPANIA - "Naprawdę wielka Polska" by Gustlik.  (Przeczytany 27852 razy)
connor71
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 299


« Odpowiedz #120 : Czerwiec 13, 2021, 07:40:40 »

Super jednostki, ale czym w założeniu różnią się 1003a od 1003c. Rozumiem, że wersja "c" dostaje uzbrojenie rakietowe "dalszego" zasięgu? Chyba jakbym miał już wersję "a", to chyba bym nie przeszedł na "c". Więcej amunicji, silniejszy atak lądowy i powietrzny w wersji "a" nie przekonają mnie do "c".
Pytanie z ciekawości, odpowiednikiem jakiego uzbrojenia w analogicznym czasie w innych krajach, jest ta artyleria rakietowa?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #121 : Czerwiec 13, 2021, 09:08:39 »

Super jednostki, ale czym w założeniu różnią się 1003a od 1003c. Rozumiem, że wersja "c" dostaje uzbrojenie rakietowe "dalszego" zasięgu? Chyba jakbym miał już wersję "a", to chyba bym nie przeszedł na "c". Więcej amunicji, silniejszy atak lądowy i powietrzny w wersji "a" nie przekonają mnie do "c".
Bonusem miał być atak z odległości 2-heksów, czyli z poza zasięgu większości maszyn przeciwnika.
W końcówce kampanii napotykamy radzieckie MiG-15bis, więc potrafię sobie wyobrazić sytuacje w której atak z 2-heksów może być atrakcyjny.

Pytanie z ciekawości, odpowiednikiem jakiego uzbrojenia w analogicznym czasie w innych krajach, jest ta artyleria rakietowa?
12-heksowa wersja pierwotnie miała być wzorowana na BM-25 Korshun, ale był trochę zbyt mocny (15 heksów zasięgu), więc trochę go okroiłem.
System OG nie uwzględnia celności artylerii (ani wpływu zasięgu), więc wczesne systemy rakietowe maja dość mocne parametry.

7-heksowa wersja to odpowiednik BM-21 Grad. Tu skok czasowy jest trochę większy, ale chyba do zaakceptowania.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
connor71
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 299


« Odpowiedz #122 : Czerwiec 13, 2021, 10:12:38 »

Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie.
Trochę brakuje opisów wprowadzających w niektórych scenariuszach. Myślałeś o jakimś uzupełnieniu?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #123 : Czerwiec 13, 2021, 10:54:22 »

Trochę brakuje opisów wprowadzających w niektórych scenariuszach. Myślałeś o jakimś uzupełnieniu?
Myślałem, ale mój talent literacki jest dość ograniczony  Wink.

Na razie odłożyłem tą kwestię na później. Koncentruje się na kwestiach technicznych.

Może z czasem znajdzie się ktoś, kto się tego podejmie?
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #124 : Grudzień 01, 2021, 10:32:15 »

Do ustalenia pozostaje kwestia liczby dostępnych w kampanii transportów lotniczych (ATP).
Gustlik był otwarty na zmiany, ale nie zdążyliśmy ustalić konkretnych wartości.

Myślę, że wszyscy się zgadzamy, że 3xATP to dość skromna liczba jak na "duże" mapy, i zdecydowanie zbyt mała na mapy 5k.
W mojej opinii, liczba dostępnych ATP powinna pozwolić jednorazowo przerzucić funkcjonalna grupę bojową, czyli przynajmniej 6 jednostek (pułk piechoty + jednostki wsparcia).
Pozostaje ustalić jakąś sensowną wartość.

Myślę że, rozsądnym rozwiązaniem byłby stopniowo wzrastający limit. Od ATP=3 (w okolicach 10 scenariusza) do wartości końcowej (w okolicach 50+ scenariusza). Długość kampanii (57 scenariuszy) jest tu istotnym czynnikiem.

Pytanie, jaka wartość końcowa ATP byłaby sensowna i praktyczna?
Co o tym myślicie? Jakieś pomysły/sugestie?

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1297


« Odpowiedz #125 : Grudzień 01, 2021, 05:50:01 »

Wzrastająca liczba transportów jest dobrym pomysłem Smiley.

Końcowa liczba ok. 50 scenariusza to 8(dwie grupy po 4 jednostki lub wariant grupa spadochronowo- szybowcowa 6+2 jednostki specjalne) lub 9(3x3)

Nie mniej niż 6(2x3).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #126 : Grudzień 03, 2021, 05:00:56 »

Do ustalenia pozostaje kwestia liczby dostępnych w kampanii transportów lotniczych (ATP).
Gustlik był otwarty na zmiany, ale nie zdążyliśmy ustalić konkretnych wartości.


Myślę, że powinni się wypowiedzieć - te osoby, które grały
A, ponieważ nie widzę ożywionej dyskusji --> pewnie, co ustawisz - będzie dobrze  ..
  ..  była już dyskusja o tym, aby zwiększyć ilość transportów w/g potrzeb --> większa mapa więcej, max 8-9
Dla kampanii gdzie jest potrzeba ze względu na specyfikę, odległości, wielkość mapy.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #127 : Grudzień 06, 2021, 07:56:07 »

Tak naprawdę to ja bym dawał większą ilość transportów, bo dla tych, co nie korzystają to nic nie zmieni, a dla mnie to szansa na większą frajdę.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mariusz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« Odpowiedz #128 : Grudzień 06, 2021, 10:27:27 »

Witam ,Oczywiście ja też jestem za zwiększeniem ilości desantu, tym bardziej że mamy "wspaniały"zasób jednostek z tą możliwością,no i to daje dużo więcej rozwiązań przy tak dużych mapach i jest to zgodne z rzeczywistymi możliwościami, poza tym jest kila scenariuszy w NWP, (desantu z morza), gdzie można "użyć" pięciu i to już jest ok.
Zapisane
Mariusz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« Odpowiedz #129 : Grudzień 07, 2021, 12:11:35 »

Witam. Chciałbym dodać,jeszcze taką " ciekawostkę" dotyczącą kapani NWP ,w jednym z późniejszych scenariuszy, można " kupić sprzęt brytyjski i zawsze zmieniałem "jednostkę CKM" , właśnie na U.K( super wyglądająca ikona, z maskowaniem itd.Huh?), ale okazało się że nie tylko, bo posiada możliwość transportu helikopterem,więc  w późniejszych scenariuszach mam" super grupę śmigłowcową"Smiley grom+ wsparcie ckm..
Zapisane
Mike
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 13


« Odpowiedz #130 : Styczeń 13, 2022, 10:41:54 »

Dodam też coś od siebie. Co prawda tę kampanię rozgrywałem dosyć dawno temu, niemniej ostatnio do niej wróciłem. Ze względu jednak na specyfikę tej kampanii oraz skromne zasoby czasowe na razie kompania idzie powoli. Pozwolę sobie jednak wyrazić moja opinię na jej temat.

Z racji na rozległość map uważam, że powinno być dostępnych więcej transportów powietrznych. Przemawia za tym fakt, że historia nacji RoP to jednak historia mocno alternatywna. W tym kontekście dostępność danego sprzętu w większej ilości, niz to miało miejsce w rzeczywistości nie powinno dziwić. Szczególnie w tej kampanii powinno to być widoczne. To szczególnie w kontekście tego transportu helikopterowego.

Poluzuję nieco wodze wyobraźni i np. czy jest możliwe, aby był dostępny przejęty sprzęt niemiecki, względnie jego polskie odpowiedniki: np. pociski V1 i V2 (nazwę to artylerią strategiczną), rakiety przeciwlotnicze, czołgi (np jakiś Maus, czy inne E100). Nawet jeśli nie w formie sprzętu dostępnego do kupienia, to w formie nagrody/prototypu/prezentu na początku jakiejś misji, czy do zdobycia za zajęcie konkretnego hexu. Taki bardzo luźny pomysł.

I jeszcze pytanie końcowe: czy jest technicznie możliwe rozbudowanie tej kampanii o scenariusze rozszerzające horyzont czasowy? Jeśli tak to o ile lat? Nie znam się na technikaliach, nie bawiłem się nigdy Suitem, stąd nie wiem, a chciałbym się dowiedzieć.

Pozdrawiam
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #131 : Styczeń 13, 2022, 12:24:57 »

Z racji na rozległość map uważam, że powinno być dostępnych więcej transportów powietrznych. Przemawia za tym fakt, że historia nacji RoP to jednak historia mocno alternatywna. W tym kontekście dostępność danego sprzętu w większej ilości, niz to miało miejsce w rzeczywistości nie powinno dziwić. Szczególnie w tej kampanii powinno to być widoczne. To szczególnie w kontekście tego transportu helikopterowego.
Kilka postów wcześniej dyskutowaliśmy kwestię ilości transportów lotniczych.
Docelowa liczba ATP na pewno się zwiększy.
Roboczo (na tą chwilę) zwiększyłem ich liczbę odpowiednio dd ATP=6 w połowie 1943 (wcześniej RoP ma bardzo ubogie oddziały spadochronowe), a następnie (ze stopniowym wzrostem) do ATP=12 w ostatnim scenariuszu.
Tak pewnie pozostanie.

Liczby dostępnych transportów HTP nie planuje modyfikować. Już obecna ich dostępność (i skala wykorzystania) jest już wyjątkowo duża (jak na wczesne lata 50-te).
RoP to historia alternatywna, ale z zachowaniem minimum prawdopodobieństwa.

Poluzuję nieco wodze wyobraźni i np. czy jest możliwe, aby był dostępny przejęty sprzęt niemiecki, względnie jego polskie odpowiedniki: np. pociski V1 i V2 (nazwę to artylerią strategiczną), rakiety przeciwlotnicze, czołgi (np jakiś Maus, czy inne E100). Nawet jeśli nie w formie sprzętu dostępnego do kupienia, to w formie nagrody/prototypu/prezentu na początku jakiejś misji, czy do zdobycia za zajęcie konkretnego hexu. Taki bardzo luźny pomysł.
Po pierwsze. Sprzęt zdobyczny w przypadku RoP jest mocno problematyczny. Nacja jest fikcyjna, umieszczona w historii alternatywnej, ale bez sprecyzowanego przebiegu. Wykorzystuje ją kilka kampanii o odmiennym przebiegu historycznym
Nie można z góry określić z kim i kiedy RoP będzie prowadzić wojnę (to zależy wyłącznie od wyobraźni autora kampanii).
Z tego powodu nie można również określić kiedy i  jaki sprzęt zostanie zdobyty.
Sprzęt zdobyczny łatwiej zrealizować za pomocą trigger hexów (kilkakrotnie wykorzystane w G45).

Po drugie. RoP ma bardzo szeroki wybór potężnego sprzętu, szczególnie w późnych okresach kampanii (lata 50-te).
Trudno znaleźć sprzęt który nie miałby swojego odpowiednika w RoP. Dostępne są rakiety przeciwlotnicze, ciężkie czołgi i sporo innego wypasionego sprzętu. Pociski balistyczne pojawiają się jako nagroda.
Jeśli czegoś brakuje to prawdopodobnie jest niepraktyczne (Maus) albo brakuje ikon (artyleria kolejowa).

I jeszcze pytanie końcowe: czy jest technicznie możliwe rozbudowanie tej kampanii o scenariusze rozszerzające horyzont czasowy? Jeśli tak to o ile lat? Nie znam się na technikaliach, nie bawiłem się nigdy Suitem, stąd nie wiem, a chciałbym się dowiedzieć.
Technicznie nie ma limitu. Potencjalnie możesz dowolną kampanie rozciągnąć do czasów współczesnych, a nawet kilkadziesiąt lat w przyszłość (limit daty to 2155).
Jedynym ograniczeniem jest efilowa dostępność jednostek (obecnie dostępność jednostek RoP kończy się w 1955).

Prawdziwym ograniczeniem jest grywalność. Cały urok rozgrywki kampanijnej w PG2/OG to rozbudowa i trening armii. Jeśli przesadzisz z długością kampanii to osiągniesz punkt w którym uzyskasz optymalny/maksymalny skład armii, i gra straci sens.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mariusz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« Odpowiedz #132 : Styczeń 13, 2022, 09:06:50 »

Potwierdzam(dzięki Waldzioś), i naprawdę , nie ma co "przesmradzac" I wymyślać,potęcjał OG jest tak duży, że ...tylko grać..oby czasu wystarczyło ;)pozdrawiam   Smiley
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #133 : Styczeń 15, 2022, 11:03:41 »

Przygotowałem poprawioną wersje kampanii.

Do pobrania: g45.zip (paczka zawiera tylko pliki scenariuszy).

Wymaga efila przynajmniej w wersji: GusOpen ver. 7.4.0.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mariusz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 17


« Odpowiedz #134 : Styczeń 17, 2022, 04:00:49 »

 Super:),dzięki bardzo
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2022, 04:09:30 wysłane przez Mariusz » Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.106 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)