Tytuł: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 03, 2022, 05:28:49 KAMPANIA: LEGION CONDOR TRIFFT EIN
EUROPA 1936 Niemcy. Po dwóch dekadach po katastrofie WELTKRIEGU, które spotkało imperium Kaisera i po narzuceniu haniebnego Traktatu Wersalskiego odradza się, niczym feniks z popiołów, potęga i moc niemieckiej siły zbrojnej - DIE WEHRMACHT - nie ograniczona już żadnymi więzami, wypełniona narodowo socjalistycznym entuzjazmem oraz nowych duchem doktrynalnym ukształtowanym przez generała Hansa von Seeckt'a. Jednak ta niszczycielska maszyna musi zostać najpierw sprawdzona w boju zanim będzie gotowa do użycia w nadchodzącym konflikcie, który obejmie prawdopodobnie cały świat. Nieoczekiwanie ów możliwość ukształtowała się w słonecznej HISZPANII, w kraju pogrążonym w coraz większym konflikcie wewnętrznym gdzie władzę zyskali anarchiści i czerwoni wspierani przez Moskwę. Oto historia o tych, którzy wyruszyli oraz walczyli przeciwko marksistom w ramach ochotniczej formacji LEGION CONDOR. (https://www.opengeneral.pl/upload/lc_promo.png) W końcu po długim czasie chciałbym przedstawić moją własną kampanię choć na razie w wersji beta z ukończonymi czterema scenariuszami, które przestawiają: operację FEUERZAUBER (36), walki o Madryt (36) , atak na Malagę (37) i ofensywę na Bilbao (37). Mam nadzieję, że przedstawione misje będą interesujące i każdy z tych scenariuszy będzie się różnić od innych, poprzednich. Zapraszam do zagrania, testowania i podzielenia się swoją opinię odnośnie misji. Chciałbym też podziękować Randowe za niektóre inspiracje i pomysły, które znalazły zastosowanie w tej oto kampanii. LINK: https://www.dropbox.com/sh/2greiwi0x37oulo/AAAdWHvzgMHvS8Kkw0bnCOAxa?dl=0 INSTRUKCJA: - wymagany Efil Gustlika w wersji 7.4.1 - pliki kampanii (umieszczone w LC_KAMP.ZIP) rozpakowujemy i umieszczamy w plikach zawierające Efil Gustlika w folderze SCENARIO (OpenGeneral\EFILE_GUS\SCENARIO) - plik muzyczny LC_lied.mp3 umieścić w folderze SOUND (OpenGeneral\SOUND) - plik wideo LC.avi umieścić w folderze SMACK (OpenGeneral\SMACK) PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ: - ukończone kolejnych czterech misji (bliska) - nowe scenariusze (w tym odsiecz Alcazar, działania morskie AS/88, walki w Aragonii) (dalsza) - przebudowa części misji na nowych mapach (dalsza) - nowa grafika intro do każdej z misji (dalsza) - angielska wersja językowa (dosyć odległa) (http://www.opengeneral.pl/upload/lc_photo1.png) (http://www.opengeneral.pl/upload/lc_photo2.png) Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 03, 2022, 10:57:12 W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii.
Jest tylko skrót do folderu, w którym zapewne są pliki kampanii ;). Poza tym strasznie komplikujesz proces instalacji. Na wejściu odstraszasz większość zainteresowanych. Foldery SOUND i SMACK można umieścić w folderze efila (lokalne wersje). Docelowa paczka powinna zawierać foldery SCENARIO, SOUND i SMACK, wraz z odpowiednimi plikami. Proces instalacji ograniczą się wtedy do rozpakowania w folderze efila. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Mario Czerwiec 03, 2022, 02:50:21 Potwierdzam.
W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii. :'( Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 03, 2022, 05:54:47 Cytat: Mario W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii. Jest tylko skrót do folderu, w którym zapewne są pliki kampanii . Cytat: Waldzios Potwierdzam. W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii. Tak, w tym spakowanym folderze były pliki kampanii... Zmieniłem. Teraz bezpośrednio w LC_KAMP.ZIP są odpowiednie pliki. Cytat: Waldzios Poza tym strasznie komplikujesz proces instalacji. Na wejściu odstraszasz większość zainteresowanych. Foldery SOUND i SMACK można umieścić w folderze efila (lokalne wersje). Docelowa paczka powinna zawierać foldery SCENARIO, SOUND i SMACK, wraz z odpowiednimi plikami. Proces instalacji ograniczą się wtedy do rozpakowania w folderze efila. Przepraszam, ale co skomplikowanego jest w przekopiowaniu kilkunastu plików do odpowiednich folderów zwłaszcza gdy jest intrukcja? Wiem, że foldery SOUND i SMACK można umieścić w lokalnym folderze efila, ale nie zdecydowałem się na to z dwóch powodów: 1) gdy testowałem te rozwiązanie to pomimo dokładnej ścieżki podanej w Suicie gra potrafiła najwyraźniej ją zgubić i nie zastosować pliku w odpowiednim momencie 2) umieszczenie plików w głównych folderach SOUND oraz SMACK jest bardziej uniwersalne (folder ma priorytet i ścieżka jest najkrótsza) i jest niezależe od zmian w strukturze efila (choćby zmiana nazwy fordera), poza tym wtedy pliki można użyć w innyh efilach Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 03, 2022, 06:03:03 Zmieniłem. Teraz bezpośrednio w LC_KAMP.ZIP są odpowiednie pliki. Dzięki. Działa. Przepraszam, ale co skomplikowanego jest w przekopiowaniu kilkunastu plików do odpowiednich folderów? Twój wybór, nie nalegam 8) . BTW. Mała uwaga do ustawień scenariuszy. Opcja 'DD, CV and LC can fire as FlaKs' jest niewskazana. Miesza w domyślnych ustawieniach jednostek. Całe klasy (niszczyciele, lotniskowce i okręty rzeczne) dostają z automatu cechę 'AD support'. To prowadzi do dziwnych i niepożądanych zachowań (szczególnie w przypadku lotniskowców). Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Mario Czerwiec 05, 2022, 09:37:04 Działa,
Uruchomiłem- baza jednostek Core według opisu kampanii miała być 8 a w pierwszym scenariuszu jest 5 * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 7/5 To przeoczenie czy zaplanowane? Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 05, 2022, 10:05:55 Dla mnie problematyczni są dowódcy.
Jednostki mają przydzielonych dowódców z niewłaściwych klas. Piechota ma dowódce czołgowego, a bombowiec rozpoznawczego. To miesza w typowym wykorzystaniu jednostek. Piechota jest znacznie bardziej wrażliwa, (niż typowa piechota z dowódcą), bombowiec nie ma funkcji 'Out-of-the-Sun'. Ogólnie jednostki są znacząco słabsze, niż by to wynikało z posiadania leadera. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 08, 2022, 07:01:27 Cytat: Waldzios BTW. Mała uwaga do ustawień scenariuszy. Opcja 'DD, CV and LC can fire as FlaKs' jest niewskazana. Miesza w domyślnych ustawieniach jednostek. Całe klasy (niszczyciele, lotniskowce i okręty rzeczne) dostają z automatu cechę 'AD support'. To prowadzi do dziwnych i niepożądanych zachowań (szczególnie w przypadku lotniskowców). Takie ustawienia widziałem w niektórych kampaniach... więc się zainspirowałem tymi ustawieniami misji. Będę pamiętać na przyszłość by nie dawać tej opcji. Cytat: Waldzios Dla mnie problematyczni są dowódcy. Jednostki mają przydzielonych dowódców z niewłaściwych klas. Piechota ma dowódce czołgowego, a bombowiec rozpoznawczego. To miesza w typowym wykorzystaniu jednostek. Piechota jest znacznie bardziej wrażliwa, (niż typowa piechota z dowódcą), bombowiec nie ma funkcji 'Out-of-the-Sun'. Ogólnie jednostki są znacząco słabsze, niż by to wynikało z posiadania leadera. W przypadku piechoty, Sonder Sturmgruppe 800 (SS Freiwilingen), w zamyśle jest to jednostka szturmowa (Overwhelming Attack) przeznaczona do atakowania lecz nie do obrony. Taki ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus oparty luźnie na pomyśle utworzenia jednostek specjalnych przez Theodora von Hippela. Lider czołgowy ma dawać dodatkowy hex ruchu tak aby jednostka pomimo późniejszego pojawienia się wśród sisł core jednostek zmotoryzowanych nadal mogła być atrakcyjna dla gracza (dodatek do ruchu może podnieść mobilność do 5). W przypadków bombowców, to zauważ, że włoskie IMAM Ro.37, które posiadają lidera rozpoznawczego mają też stan jednostki równy 2/2. Dałem im takiego lidera (rozpoznawczy + ruch fazowy) w trzech misjach, ponieważ głównie te samoloty pełniły funkcję rozpoznawczą podczas walk. Strona narodowa w pierwszej misji też posiada wodnosamolot z liderem rozpoznawczy, reprezentuje on loty rozpoznawcze ze zdobytej nieopodal bazy wodnosamolotów podczas pierwszych dni powstania. Cytat: Mario Działa, Uruchomiłem- baza jednostek Core według opisu kampanii miała być 8 a w pierwszym scenariuszu jest 5 * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 7/5 To przeoczenie czy zaplanowane? Tak, zaplanowane. To jest jednostka specjalna w sile bazowej mniej więcej kompanii. Tak samo w misji 4 (Bilbao) otrzymujemy jednostkę 8.8cm FlaK 36 ATG o sile bazowej 5. Wszystkie inne jednostki czy to otrzymane lotnicze w misji 2 czy też jakie gracz może kupić w misjach dalszych mają ustawioną Default Units Strenght = 8. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Mario Czerwiec 08, 2022, 09:04:37 W przypadku piechoty, Sonder Sturmgruppe 800 (SS Freiwilingen), w zamyśle jest to jednostka szturmowa (Overwhelming Attack) przeznaczona do atakowania lecz nie do obrony. Taki ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus oparty luźnie na pomyśle utworzenia jednostek specjalnych przez Theodora von Hippela. Lider czołgowy ma dawać dodatkowy hex ruchu tak aby jednostka pomimo późniejszego pojawienia się wśród sisł core jednostek zmotoryzowanych nadal mogła być atrakcyjna dla gracza (dodatek do ruchu może podnieść mobilność do 5). A może dać tej jednostce możliwość desantowania? Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 08, 2022, 09:22:18 W przypadku piechoty, Sonder Sturmgruppe 800 (SS Freiwilingen), w zamyśle jest to jednostka szturmowa (Overwhelming Attack) przeznaczona do atakowania lecz nie do obrony. Taki ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus oparty luźnie na pomyśle utworzenia jednostek specjalnych przez Theodora von Hippela. Lider czołgowy ma dawać dodatkowy hex ruchu tak aby jednostka pomimo późniejszego pojawienia się wśród sisł core jednostek zmotoryzowanych nadal mogła być atrakcyjna dla gracza (dodatek do ruchu może podnieść mobilność do 5). Nie neguje logiki scenariuszowej, tylko aspekt techniczny zabawy z leaderami. W mojej opinii gracz dostaje innego leadera niż się spodziewa. Jeśli przegapi podmianę, może zostać nieprzyjemnie zaskoczony.Jeśli jednostka to "ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus" to dlaczego nie wykorzystać jednostki 'Ebbinghaus' (E:4370) :huh?. Jednostka ma bazowe mov=4, i kilka interesujących cech (CombatSupport, Engineer, Mountain, Airborne, ExploitSuccess). IMHO jednostka 'Ebbinghaus' (ze względu na dodatkowe cechy) byłaby znacznie bardziej atrakcyjna dla gracza. W obecnej postaci, z obniżonymi bazowymi stanami, z osłabionym leaderem, i niezbyt wybitną bazową jednostką ('SS Freiwilingen'), trudno dostrzec powód do zachowania jednostki w kolejnym scenariuszu. EDIT. Po sprawdzeniu, dostrzegam problem. W obecnej postaci 'Ebbinghaus' wymaga szybowca 'DFS 230', dostępnego od 1938-01. Trzeba by dodać wcześniejsza "ahistoryczną" wersje transportowana przez 'Ju 52'. Jeśli jednostka będzie unikalna (bez możliwości zakupu) to nie widzę przeciwwskazań. W przypadków bombowców, to zauważ, że włoskie IMAM Ro.37, które posiadają lidera rozpoznawczego mają też stan jednostki równy 2/2. Dałem im takiego lidera (rozpoznawczy + ruch fazowy) w trzech misjach, ponieważ głównie te samoloty pełniły funkcję rozpoznawczą podczas walk. Strona narodowa w pierwszej misji też posiada wodnosamolot z liderem rozpoznawczy, reprezentuje on loty rozpoznawcze ze zdobytej nieopodal bazy wodnosamolotów podczas pierwszych dni powstania. Domyśliłem się, Powtórzę, nie neguje logiki scenariuszowej, Problem w tym, że podstawowa funkcjonalność leadera 'Skilled Assault', wbrew nazwie, najlepiej sprawdza się w połączeniu z samolotem rozpoznawczym (dla bombowca jest mało użyteczna). To jeden z najpotężniejszych leaderów w grze. Samolot rozpoznawczy z tym leaderem może wlecieć w dowolne, nierozpoznane wcześniej miejsce. Maszyna jest odporna na przechwytywanie naziemne i powietrzne. Gracz przyzwyczajony do tej mechaniki, może zostać nieprzyjemnie zaskoczony. IMHO identyczny efekt mogłeś uzyskać przydzielając właściwego (dla klasy) bazowego leadera, i dodatek rozpoznawczy (obie wspomniane maszyny to jednostki AUX). BTW. Obie wspomniane jednostki ('Fokker C.VII' i 'Ro.37bis') z jakiegoś powodu nie mają ruchu fazowego. Obie maszyny to zdecydowanie samoloty rozpoznawcze, więc podejrzewam zwykłe przeoczenie (rzadko wykorzystywane nacje). Kwestia do poprawy. A może dać tej jednostce możliwość desantowania? Nie można tego zrobić z poziomu scenariusza. Trzeba wykorzystać istniejącą jednostkę z odpowiednią cechą, a w 1936 wybór jednostek desantowych jest skromny.Optymalnie byłoby dodać nową jednostkę z poziomu efila. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 08, 2022, 10:33:10 Przygotowałem na szybko testowego efile GusOpen742.zip (https://www.dropbox.com/sh/d3qjnqp0gdd28xt/AADJpgf1sovNrB4EcnXG3WQ9a?dl=0).
Zmiany: - poprawiłem 'Fokker C.VII', dodałem ruch fazowy; - dodałem alternatywną, rozpoznawczą wersje 'Ro.37bis', z ruchem fazowym i wyłączonym trwałym tłumieniem; - dodałem jednostkę 'Sonder Sturmgruppe'; jednostka to krzyżówka 'Ebbinghaus' (cechy, - airborne, statystyki obrony, mobilność) i 'Sturmpioniere 35' (statystyki ataku, amunicja)'; jednostka jest dostępna tylko z poziomu scenariusza; Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 09, 2022, 03:20:08 Rozegrałem pierwszy scenariusz.
W pierwszym podejściu scenariusz ciekawy i umiarkowanie trudny. Przy powtórce zapewne dużo łatwiejszy. Wiedza gdzie i kiedy pojawią się posiłki znacząco ułatwi rozgrywkę. Grałem dość ostrożnie. Gdybym powtarzał scenariusz, wynik mógłby być lepszy (więcej zajętych heksów). BTW. Rada dla graczy. W pierwszej turze, po przesunięciu jednostki CORE na lotnisko, warto zaparkować nad nią bombowiec. W przeciwnym razie samolot przeciwnika może zablokować możliwość załadunku. Co do kwestii technicznych. Tak jak się spodziewałem, zmodyfikowani dowódcy trochę mieszali mi w przyzwyczajeniach. O piechocie pamiętałem, traktowałem ją ostrożniej i udało mi się uniknąć istotnych strat, ale z bombowcem rozpoznawczym raz się zapomniałem, i niepotrzebnie oberwał od niszczyciela. OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022 * AI version: 3.0 (Dev) Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.4.2 Campaign: >> ALB LC v.1.0.03 ---- CONDOR TRIFFT EIN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:55 -- Campaign score: 55 * Average: 55 .. Current scenario: UNTERNEHMEN FEUERZAUBER, VH prestige is 0 , All map prestige is: 136 Army cost: 0 , Current prestige is 78 Prestige available on map yet is 88 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15 AI stance is Aggressive Using map: 1328 if BV: +50, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0 if V : +30, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0 if TV: +20, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Piechota * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 243 exp , Niemcy , 6/5 , Overwhelming Attack , Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:001 [+43 exp] Player 1 : Niemcy Killed: INF:11 AT:2 ATY:2 DD:2 CRs:1 Total: 18 Lost : INF:2 Total: 2 BV 1 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 1 Units * 1 Leaders Total : 243 exp, 3 kill, 0 pp Average: 243 exp, 3 kill, 0 pp * Summary: * 1 Units * 1 Leaders Total : 243 exp, 3 kill, 0 pp Player 1 Niemcy has 23 units total (core+aux): Piechota : 7 Rozpoznanie : 1 Artyleria ppanc. : 2 Fortyfikacje : 3 Transport : 1 Artyleria : 2 Bomb. taktyczny : 4 Niszczyciel : 1 Okręt pomocniczy : 2 Player 2 Republikanie (Hisz.) has 11 units total (core+aux): Artyleria ppanc. : 1 Fortyfikacje : 1 Bomb. taktyczny : 2 Niszczyciel : 5 Pancernik : 1 Krążownik : 1 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Zsamot Czerwiec 15, 2022, 10:23:31 Pomysł, dopracowanie- super. Ja czekam zatem na kolejne. Powodzenia!
Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 16, 2022, 04:12:32 Cytat: Waldzios Jeśli jednostka to "ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus" to dlaczego nie wykorzystać jednostki 'Ebbinghaus' (E:4370) Huh?. Jednostka ma bazowe mov=4, i kilka interesujących cech (CombatSupport, Engineer, Mountain, Airborne, ExploitSuccess). IMHO jednostka 'Ebbinghaus' (ze względu na dodatkowe cechy) byłaby znacznie bardziej atrakcyjna dla gracza. W obecnej postaci, z obniżonymi bazowymi stanami, z osłabionym leaderem, i niezbyt wybitną bazową jednostką ('SS Freiwilingen'), trudno dostrzec powód do zachowania jednostki w kolejnym scenariuszu. EDIT. Po sprawdzeniu, dostrzegam problem. W obecnej postaci 'Ebbinghaus' wymaga szybowca 'DFS 230', dostępnego od 1938-01. Trzeba by dodać wcześniejsza "ahistoryczną" wersje transportowana przez 'Ju 52'. Jeśli jednostka będzie unikalna (bez możliwości zakupu) to nie widzę przeciwwskazań. Dokładnie, wcześniej planowałem zastosować Ebbinghaus, ale ograniczył mnie transport powietrzny przez dostępność DFS 320 oraz to, że obawiałem się czy jednostka nie będzie zbyt silna. Chyba największym powodem za pozostawieniem jest to, że w późniejszych misjach można kupić tylko ograniczoną ilość jednostek (i cena za sprzedanie nie jest zbyt wysoka). Dziękuję za unikalną jednostkę. Choć obawiam się cechy 'C' (CombatSupport), dość dużo zmienia w założeniach i na pewno pociąga przynajmniej zmianę ilości doświadczenia dla jednostki w pierwszym scenariuszu. Choć mogę mieć uwagę do wyboru ikony? Obecna stylem za bardzo przypomina mi Freikorps oraz jest taka nijaka, jeśli to nie problem to poproszę JCO46. Jeśli jeszcze można to poproszę o dodanie do niemieckiej frakcji pierwszowojennych dział: 10.5cm leFH 16 i 15cm K16, choć tylko pierwszą armatę chcę wykorzystać w kampanii (aby zapewnić różnorodność sprzętową przez kampanię, najpierw gracz dostanie możliwość kupienia starszych dział, potem następnie coraz nowsze), drugą myślę w kategorii działa poprzedzającego 15cm K18, które np. mogłyby zostać wykorzystane w kampanii W78. I z faktu, że w kampanii korzystam z jednostek leczących choć w umiarkowanym stopniu fajnie by było mieć jednostkę - ciężarówkę, która z wyglądu przypominała ambulans i budynek - szpital polowy. Oczywiście w "All Countries". Cytat: Waldzios IMHO identyczny efekt mogłeś uzyskać przydzielając właściwego (dla klasy) bazowego leadera, i dodatek rozpoznawczy (obie wspomniane maszyny to jednostki AUX). Racja, też tak można było zrobić... Cytat: Waldzios BTW. Obie wspomniane jednostki ('Fokker C.VII' i 'Ro.37bis') z jakiegoś powodu nie mają ruchu fazowego. Obie maszyny to zdecydowanie samoloty rozpoznawcze, więc podejrzewam zwykłe przeoczenie (rzadko wykorzystywane nacje). Kwestia do poprawy. Do sprawdzenia maszyny, które mogłyby mieć ruch fazowy (albo wersja): belgijskie Fairey Fox, greckie Breguet Br 19, holenderskie Fokker C.X, Fokker T.VIII, Po-2 z LWP i KRLD. Czy czasem jeszcze Karaś się do tej kategorii nie zalicza, bo jak z nim było? Mógł mieć jednocześnie bomby i sprzęt fotograficzny czy jednak wymiennie? I czy dywizjony rozpoznawcze miały na stanie bomby? Przy okazji, mogłoby Cię to zainteresować Waldzios, dla kampanii alternatywnych: https://www.sas1946.com/main/index.php?topic=23496.0 http://www.airwar1946.nl/whif/L46-me109w.htm Cytat: Waldzios Rozegrałem pierwszy scenariusz. W pierwszym podejściu scenariusz ciekawy i umiarkowanie trudny. Przy powtórce zapewne dużo łatwiejszy. Wiedza gdzie i kiedy pojawią się posiłki znacząco ułatwi rozgrywkę. Grałem dość ostrożnie. Gdybym powtarzał scenariusz, wynik mógłby być lepszy (więcej zajętych heksów). BTW. Rada dla graczy. W pierwszej turze, po przesunięciu jednostki CORE na lotnisko, warto zaparkować nad nią bombowiec. W przeciwnym razie samolot przeciwnika może zablokować możliwość załadunku. Co do kwestii technicznych. Tak jak się spodziewałem, zmodyfikowani dowódcy trochę mieszali mi w przyzwyczajeniach. O piechocie pamiętałem, traktowałem ją ostrożniej i udało mi się uniknąć istotnych strat, ale z bombowcem rozpoznawczym raz się zapomniałem, i niepotrzebnie oberwał od niszczyciela. Cieszę się, że scenariusz okazał się ciekawy. Moje wrażenie odnośnie poziomu trudności jest takie, że jest on umiarkowany, ale nie za trudny. Zastanawiałem się czy nawet wzmocnić siły Republikańskie. Niestety ten samolot pomimo ustawienia kursu na Ceuta to często wybiera lotnisko. Nawet jeśli jednostka CORE poniesie straty można ją uleczyć ambulansem w ostatnich turach albo wysłać siły do przejęcia hexów by z uzupełnić ją przez prestiż w sztabie po misji. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 16, 2022, 04:15:36 Tutaj moje rezultaty:
OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021 * AI version: 3.0 (Dev) OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021 * AI version: 3.0 (Dev) OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021 * AI version: 3.0 (Dev) OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021 * AI version: 3.0 (Dev) Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 17, 2022, 02:07:52 Dlaczego w kampanii korzystam tylko z listy zakupowej?
Ponieważ: 1) front 'Legion Condor' nie oddaje dobrze sprzętowo wykorzystywanych samolotów, na dodatek dostępność nie będzie się zgadzać 2) chcę zapewnić większą różnorodności sprzętową oddziałów lądowych (piechota, artyleria), uzupełnić brakujące transporty dla dział lekkich (Protze) Tutaj samoloty będące w efilu wraz z orientacyjni datami kiedy Legion Condor zaczął je użytkować: Ar 68 E - 37/38 Do 17 E - lut/mar 37 Fi 156 A - 38 He 46 C - paź 36 He 51 B - paź 36 He 59 B - morski He 60 E - morski He 70 E/F - 36/37 He 111 B - lut/mar 37 He 112 B-0 - lis 38 He 123 A - gru 36 He 126 A - paź 366 Ju 52 - 36 Ju 86 D - lut 37 Ju 87 A - sty 38 Ju 87 B - paź 38 Bf 109 B - cze/lip 37 Bf 109 C/D - kwi 38 I samoloty użytkowane przez Legion Condor, ale nie będące w efilu, bez dat: Ar 95 Do 17 P He 45 B He 50 He 111 E * morski - oddaje działania lotniczo-morskie na którą chcę poświęcić tylko jedną misję, uderzenie na bazy morskie oraz na konwoje Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 17, 2022, 02:47:24 Lista jednostek frontu 'Legion Condor' jest zdecydowanie do weryfikacji.
Podejrzewam ze zawiera wyłacznie jednostki potrzebne w istniejących kampaniach. 'Protze' to zdecydowanie błąd. Samoloty na pewno warto przejrzeć. BTW. Pamiętaj, że niektóre modele samolotów mogły być pominięte celowo, ze względu na podobieństwo statystyk efilowych. Na przykład 'He 111 B' i 'He 111 E' prawdopodobnie zlały się w jedną jednostkę, bo różnice statystyk były znikome ('He 111 E' różniłby się tylko punktem ruchu, różnica między 1500kg i 1700kg bomb jest zaniedbywalna). Inne, takie jak 'He 50' albo 'Ar 95' nie załapały się do efila ze względy na brak ikon. A nie były dostatecznie istotne historycznie, by dodawać je z ikoną zastępczą. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Wrzesień 13, 2022, 01:46:30 Dwie małe informacje odnośnie kampanii.
I pytanie. Czy ktoś rozegrał scenariusze z wersji beta. Interesuje mnie szczególnie opinia o misji drugiej i czwartej. Na niej chce oprzeć ewentualne zmiany. Wyjściowa lista scenariuszy z datami przedstawia się tak jak poniżej. Będzie 6 nowych scenariuszy, które zostały wyszczególnione. 01. UNTERNEHMEN FEUERZAUBER - 28 VII 1936 02. ENTSATZ DES ALCÁZARES- 23 IX 1936 03. CIUDAD UNIVERSITARIA - 16 XI 1936 04. SCHLACHT VON MÁLAGA - 5 II 1937 05. RÜCKZUG AUS GAUDALAJARA - 17 III 1937 06. ANGRIFF AUF BILBAO - 12 VI 1937 07. SCHLACHT VON BRUNETE - 6 VII 1937 08. SCHLACHT VON SANTANDER - 14 VIII 1937 09. BELAGERUNG VON TERUEL - 15 XII 1937 10. ARAGONOFFENSIVE - 7 III 1938 11. AUFKLÄRUNGSSTAFFEL SEE 88 - 21 VII 1938 12. EBRO, NO PASARÁN! - 6 VIII 1938 13. KATALONIENOFFENSIVE - 23 XII 1938 14. UNTERGANG - 4 III 1939 A tak wyjściowo reprezentuje się grafika, przykład do misji czwartej, która będzie się wyświetlać przed każdą misją. Dodałem teren opanowany w Hiszpanii przez stronę powstańczą oraz grafikę Spanienkreuz z baretką, to medal który otrzymywali żołnierze Legionu Condor. Niestety pomysł by na takich grafikach pokazywać również medale otrzymane przez wykonanie misji upadł z powodu dat ustanowienia takowych odznaczeń. (https://www.opengeneral.pl/upload/lc_photo3.png) Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: jacko Październik 24, 2022, 07:40:44 U mnie w tej kampanii po ofensywie na Bilbao pojawił się następujący problem ładuje się następny scenariusz ale bez jednostek wroga
Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Październik 24, 2022, 08:55:39 U mnie w tej kampanii po ofensywie na Bilbao pojawił się następujący problem ładuje się następny scenariusz ale bez jednostek wroga Odsyłam do mojego pierwszego postu: W końcu po długim czasie chciałbym przedstawić moją własną kampanię choć na razie w wersji beta z ukończonymi czterema scenariuszami, które przestawiają: operację FEUERZAUBER (36), walki o Madryt (36) , atak na Malagę (37) i ofensywę na Bilbao (37). Czy chciałbyś się podzielić z wrażeniami z gry z poszczególnych misji? Bardzo by mi pomogło to w dalszych, przyszłych pracach. Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: jacko Październik 25, 2022, 09:54:55 Te 4 pierwsze super. Podobały mi się wstęp do scenariuszy, Szacun za opisanie każdej jednostki AI. Mapa wypełnianie misji przypominała starego C&C (taka analogia do dzieciństwa). Mnie początkowo w pierwszym scenariusz jak grałem za pierwszym razem zgubiła zbytnia szybkość, ale jak człowiek się przysiądzie powoli przerzucając jednostki drogą lotniczą. Pytanko do opisywania jednostek pan na jakich źródłach bazował
Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Alberich Październik 27, 2022, 10:28:42 Masz jakieś uwagi, jakieś sugestie co do poprawy? Jakbyś miał raporty (AAR) z każdej misji to też bym prosił.
Mapki Hiszpanii, które są na początku każdej misji faktycznie są zainspirowane wstępami z C&C Red Alert. W następnej wersji będą one zmodyfikowane tak jak pokazałem kilka postów powyżej, flaga hiszpańska będzie pokazywać mniej więcej terytorium opanowane przez stronę zbuntowaną. Źródeł z których korzystałem jest kilka: przede wszystkim angielsko i hiszpańsko języczna wikipedia, jeden artykuł z Militarii (Malaga), książka generała Waltera, książka o Legionie Condor oraz kilkanaście stron internetowych. Jeszcze można z tych źródeł: "Atlas de la Guerra Civil espanola. Antecedentes, operaciones y secuelas militares." - Fernando Puella, Justo A. Huerta "The Spanish Civil War" - Hugh Thomas Tytuł: Odp: Kampania - Condor Trifft Ein (beta) Wiadomość wysłana przez: Estek Luty 22, 2023, 03:08:02 Kampania przetestowana ;)
Na początek raporty: Scenariusz 1: "Unternehmen Feuerzauber" OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022 * AI version: 3.0 (Dev) Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\ * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1 Campaign: >> ALB LC v.1.0.03 ---- CONDOR TRIFFT EIN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:53 -- Campaign score: 53 * Average: 53 .. Current scenario: UNTERNEHMEN FEUERZAUBER, VH prestige is 32 , All map prestige is: 160 Army cost: 0 , Current prestige is 12 Prestige available on map yet is 136 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15 AI stance is Aggressive Using map: 1328 if BV: +50, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0 if V : +30, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0 if TV: +20, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Piechota * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 226 exp , Niemcy , 2/5 , Overwhelming Attack , Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:001 [+26 exp] Player 1 : Niemcy Killed: INF:10 AT:1 ATY:2 DD:1 Total: 14 Lost : INF:1 RCN:1 Total: 2 BV 1 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 1 Units * 1 Leaders Total : 226 exp, 2 kill, 0 pp Average: 226 exp, 2 kill, 0 pp * Summary: * 1 Units * 1 Leaders Total : 226 exp, 2 kill, 0 pp Player 1 Niemcy has 23 units total (core+aux): Piechota : 8 Artyleria ppanc. : 2 Fortyfikacje : 3 Transport : 1 Artyleria : 2 Bomb. taktyczny : 4 Niszczyciel : 1 Okręt pomocniczy : 2 Player 2 Republikanie (Hisz.) has 15 units total (core+aux): Piechota : 1 Artyleria ppanc. : 2 Fortyfikacje : 1 Bomb. taktyczny : 2 Niszczyciel : 6 Pancernik : 1 Krążownik : 2 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Scenariusz 2: "Ciudad Universitaria" OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022 * AI version: 3.0 (Dev) Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\ * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1 Campaign: >> ALB LC v.1.0.03 ---- CONDOR TRIFFT EIN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:53 2 CIUDAD UNIVERSITARIA , #1 , Brilliant Victory , score:55 -- Campaign score: 108 * Average: 54 .. Current scenario: CIUDAD UNIVERSITARIA, VH prestige is 288 , All map prestige is: 608 Army cost: 0 , Current prestige is 373 Prestige available on map yet is 48 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16 AI stance is Aggressive Using map: 1497 if BV: +600, SCHLACHT VON MÁLAGA , cap disabled, 15 turns prestige: 0 if V : +400, SCHLACHT VON MÁLAGA , cap disabled, 15 turns prestige: 0 if TV: +200, SCHLACHT VON MÁLAGA , cap disabled, 15 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Piechota * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 3 bars , 310 exp , Niemcy , 7/5 , Overwhelming Attack , Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:001 [+84 exp] * Hauptquartier , Opel , S/88 Legion Condor , 3 bars , 350 exp , Niemcy , 8/5 , 0 kill , 0 pp - U:002 Myśliwiec * He 51B-1 , J/88 Legion Condor , 1 bars , 150 exp , Niemcy , 8/8 , 3 kill , 0 pp - U:003 [+100 exp] Bomb. taktyczny * Ju 52 , K/88 Legion Condor , 0 bars , 78 exp , Niemcy , 6/8 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+28 exp] * He 46C , A/88 Legion Condor , 0 bars , 82 exp , Niemcy , 5/5 , 0 kill , 0 pp - U:005 [+22 exp] Player 1 : Niemcy Killed: INF:49 TNK:1 AT:10 FORT:21 ATY:6 FTR:2 DD:1 Total: 90 Lost : INF:1 TNK:1 RCN:1 Total: 3 BV 2 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 2 Units * 1 Leaders Total : 660 exp, 8 kill, 0 pp Average: 330 exp, 4 kill, 0 pp Myśliwiec * 1 Units * 0 Leaders Total : 150 exp, 3 kill, 0 pp Average: 150 exp, 3 kill, 0 pp Bomb. taktyczny * 2 Units * 0 Leaders Total : 160 exp, 0 kill, 0 pp Average: 80 exp, 0 kill, 0 pp * Summary: * 5 Units * 1 Leaders Total : 970 exp, 11 kill, 0 pp Average: 194 exp, 2 kill, 0 pp Player 1 Niemcy has 49 units total (core+aux): Piechota : 29 Czołg : 1 Rozpoznanie : 1 Artyleria ppanc. : 2 Fortyfikacje : 3 Artyleria : 5 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 5 Player 2 Republikanie (Hisz.) has 4 units total (core+aux): Piechota : 3 Fortyfikacje : 1 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Scenariusz 3: "Schlacht von Malaga" OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022 * AI version: 3.0 (Dev) Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\ * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1 Campaign: >> ALB LC v.1.0.03 ---- CONDOR TRIFFT EIN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:53 2 CIUDAD UNIVERSITARIA , #1 , Brilliant Victory , score:55 3 SCHLACHT VON MÁLAGA , #2 , Brilliant Victory , score:58 -- Campaign score: 166 * Average: 55 .. Current scenario: SCHLACHT VON MÁLAGA, VH prestige is 120 , All map prestige is: 300 Army cost: 591 , Current prestige is 213 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Defensive Using map: 778 if BV: +500, ANGRIFF AUF BILBAO , cap disabled, 13 turns prestige: 0 if V : +300, ANGRIFF AUF BILBAO , cap disabled, 15 turns prestige: 0 if TV: +200, ANGRIFF AUF BILBAO , cap disabled, 17 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Piechota * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 3 bars , 369 exp , Niemcy , 5/5 , Overwhelming Attack , Special Munition, 13 kill , 0 pp - U:001 [+59 exp] * Hauptquartier , Opel , S/88 Legion Condor , 3 bars , 350 exp , Niemcy , 8/5 , 0 kill , 0 pp - U:002 Schutzen 35 , Opel Blitz 4x2 , , 1 bars , 133 exp , Niemcy , 8/8 , 2 kill , 134 pp - U:083 [+45 exp] Schutzen 35 , Opel Blitz 4x2 , , 1 bars , 141 exp , Niemcy , 4/8 , 1 kill , 67 pp - U:084 [+53 exp] Rozpoznanie PSW 221 , , 1 bars , 164 exp , Niemcy , 6/8 , Recon, 3 kill , 64 pp - U:082 [+76 exp] Artyleria ppanc. MG 34 , Opel Blitz 4x2 , , 1 bars , 137 exp , Niemcy , 5/8 , 3 kill , 96 pp - U:085 [+49 exp] Artyleria 7.5cm FK18 , Protze , , 1 bars , 147 exp , Niemcy , 8/8 , 1 kill , 230 pp - U:086 [+59 exp] Myśliwiec * He 51B-1 , J/88 Legion Condor , 1 bars , 142 exp , Niemcy , 8/8 , 4 kill , 0 pp - U:003 [-8 exp] Bomb. taktyczny * Ju 52 , K/88 Legion Condor , 1 bars , 153 exp , Niemcy , 8/8 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+82 exp] * He 46C , A/88 Legion Condor , 1 bars , 119 exp , Niemcy , 5/5 , Recon, 1 kill , 0 pp - U:005 [+37 exp] Player 1 : Niemcy Killed: INF:71 TNK:1 RCN:1 AT:16 FLAK:1 FORT:28 ATY:10 FTR:3 TB:1 DD:1 Total: 133 Lost : INF:1 TNK:2 RCN:1 Total: 4 BV 3 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 993 exp, 16 kill, 201 pp Average: 248 exp, 4 kill, 50 pp Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders Total : 164 exp, 3 kill, 64 pp Average: 164 exp, 3 kill, 64 pp Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 137 exp, 3 kill, 96 pp Average: 137 exp, 3 kill, 96 pp Artyleria * 1 Units * 0 Leaders Total : 147 exp, 1 kill, 230 pp Average: 147 exp, 1 kill, 230 pp Myśliwiec * 1 Units * 0 Leaders Total : 142 exp, 4 kill, 0 pp Average: 142 exp, 4 kill, 0 pp Bomb. taktyczny * 2 Units * 0 Leaders Total : 272 exp, 1 kill, 0 pp Average: 136 exp, 1 kill, 0 pp * Summary: * 10 Units * 1 Leaders Total : 1855 exp, 28 kill, 591 pp Average: 186 exp, 3 kill, 59 pp Player 1 Niemcy has 36 units total (core+aux): Piechota : 13 Czołg : 1 Rozpoznanie : 2 Artyleria ppanc. : 3 Artyleria uniwersalna : 1 Artyleria : 5 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 5 Krążownik : 3 Player 2 Republikanie (Hisz.) has 6 units total (core+aux): Piechota : 5 Bomb. taktyczny : 1 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Scenariusz 4: "Angriff auf Bilbao" OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022 * AI version: 3.0 (Dev) Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\ * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1 Campaign: >> ALB LC v.1.0.03 ---- CONDOR TRIFFT EIN, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:53 2 CIUDAD UNIVERSITARIA , #1 , Brilliant Victory , score:55 3 SCHLACHT VON MÁLAGA , #2 , Brilliant Victory , score:58 4 ANGRIFF AUF BILBAO , #3 , Brilliant Victory , score:55 -- Campaign score: 221 * Average: 55 .. Current scenario: ANGRIFF AUF BILBAO, VH prestige is 192 , All map prestige is: 576 Army cost: 1190 , Current prestige is 510 Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13 AI stance is Defensive Using map: 1096 if BV: +300, SCHLACHT VON BRUNETE , cap disabled, 14 turns prestige: 0 if V : +200, SCHLACHT VON BRUNETE , cap disabled, 16 turns prestige: 0 if TV: +100, SCHLACHT VON BRUNETE , cap disabled, 18 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Piechota * SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 5 bars , 510 exp , Niemcy , 7/5 , Overwhelming Attack , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:001 [+141 exp] * Hauptquartier , Opel , S/88 Legion Condor , 3 bars , 350 exp , Niemcy , 8/5 , 0 kill , 0 pp - U:002 Schutzen 35 , Opel Blitz 4x2 , , 1 bars , 155 exp , Niemcy , 8/8 , 4 kill , 134 pp - U:007 [+22 exp] Schutzen 35 , Opel Blitz 4x2 , , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 6/8 , 3 kill , 100 pp - U:008 [+46 exp] Czołg Pz IB , , 1 bars , 117 exp , Niemcy , 5/8 , 1 kill , 48 pp - U:155 [+29 exp] Rozpoznanie PSW 222 , , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 7/8 , Recon, 5 kill , 84 pp - U:006 [+51 exp] Artyleria ppanc. MG 34 , Opel Blitz 4x2 , , 1 bars , 166 exp , Niemcy , 9/8 , 5 kill , 172 pp - U:009 [+47 exp] * 8.8cm FlaK 36 ATG , SdKfz 7 , Flak-Abt/88 Legion Condor , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 4/5 , 2 kill , 0 pp - U:019 [+11 exp] Artyleria 7.5cm FK18 , Protze , , 1 bars , 197 exp , Niemcy , 9/8 , 2 kill , 259 pp - U:010 [+50 exp] 15cm sFH18 , SdKfz 7 , , 1 bars , 127 exp , Niemcy , 8/8 , 3 kill , 393 pp - U:154 [+39 exp] Myśliwiec * He 51B-1 , J/88 Legion Condor , 2 bars , 209 exp , Niemcy , 8/8 , 8 kill , 0 pp - U:003 [+67 exp] Bomb. taktyczny * Ju 52 , K/88 Legion Condor , 2 bars , 225 exp , Niemcy , 8/8 , 1 kill , 0 pp - U:004 [+72 exp] * He 46C , A/88 Legion Condor , 1 bars , 139 exp , Niemcy , 6/5 , Recon, 3 kill , 0 pp - U:005 [+20 exp] Player 1 : Niemcy Killed: INF:115 TNK:2 RCN:2 AT:23 FLAK:3 FORT:44 ATY:17 FTR:4 TB:1 DD:3 CRs:2 Total: 216 Lost : INF:2 TNK:2 RCN:2 AT:1 CRs:1 Total: 8 BV 4 V 0 TV 0 L 0 Averages: Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 1177 exp, 28 kill, 234 pp Average: 294 exp, 7 kill, 59 pp Czołg * 1 Units * 0 Leaders Total : 117 exp, 1 kill, 48 pp Average: 117 exp, 1 kill, 48 pp Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders Total : 200 exp, 5 kill, 84 pp Average: 200 exp, 5 kill, 84 pp Artyleria ppanc. * 2 Units * 0 Leaders Total : 265 exp, 7 kill, 172 pp Average: 133 exp, 4 kill, 86 pp Artyleria * 2 Units * 0 Leaders Total : 324 exp, 5 kill, 652 pp Average: 162 exp, 3 kill, 326 pp Myśliwiec * 1 Units * 0 Leaders Total : 209 exp, 8 kill, 0 pp Average: 209 exp, 8 kill, 0 pp Bomb. taktyczny * 2 Units * 0 Leaders Total : 364 exp, 4 kill, 0 pp Average: 182 exp, 2 kill, 0 pp * Summary: * 13 Units * 1 Leaders Total : 2656 exp, 58 kill, 1190 pp Average: 204 exp, 4 kill, 92 pp Player 1 Niemcy has 59 units total (core+aux): Piechota : 28 Czołg : 3 Rozpoznanie : 1 Artyleria ppanc. : 5 Artyleria : 10 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 6 Niszczyciel : 1 Krążownik : 2 Player 2 Kraj Basków, Republikanie (Hisz.) has 9 units total (core+aux): Piechota : 3 Fortyfikacje : 6 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Ogólne wnioski: Kampania jest mocno dopracowana. Widać dużo włożonej pracy. Szczegółowo opisana historia w intro scenariuszy, fajne mapy, opis miejsc geograficznych oraz jednostek. Ładne się też prezentuję grafika z medalami "LC" na tle powstańczej Hiszpanii po przejściu kolejnych misji. Początkowo byłem nieco sceptyczny co do siły bazowej jednostek na poziomie max 8/8. Autor jest w tym jednak konsekwentny dla obu stron konfliktu, więc nie stanowi to widocznego problemu. Ot taki urok tej kampanii, że to taka trochę walka "słabeuszy". W porządku są też informacje wywiadowcze wprowadzane w trakcie scenariuszy, czasowe pojawienie się jednostek, system ograniczonego zakupu jednostek co do ilości. To ostatnie sprawdza się może nawet lepiej niż limit CAP. Jedyny mankament jaki na tą chwilę zauważyłem to brak konnego transportu w jednostkach Legionu Condor. Nie sądzę, żeby byli oni na tamten czas tak mocno zmotoryzowani. Cała reszta wygląda dobrze. Szkoda, że tak szybko się skończyło. Z niecierpliwością wyglądam kolejnych scenariuszy :) Dobra robota Alberich ! |