Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 01:55:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania - Condor Trifft Ein (beta)  (Przeczytany 8114 razy)
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« : Czerwiec 03, 2022, 05:28:49 »

KAMPANIA: LEGION CONDOR TRIFFT EIN

EUROPA 1936
Niemcy. Po dwóch dekadach po katastrofie WELTKRIEGU, które spotkało imperium Kaisera i po narzuceniu haniebnego Traktatu Wersalskiego odradza się, niczym feniks z popiołów, potęga i moc niemieckiej siły zbrojnej - DIE WEHRMACHT - nie ograniczona już żadnymi więzami, wypełniona narodowo socjalistycznym entuzjazmem oraz nowych duchem doktrynalnym ukształtowanym przez generała Hansa von Seeckt'a. Jednak ta niszczycielska maszyna musi zostać najpierw sprawdzona w boju zanim będzie gotowa do użycia w nadchodzącym konflikcie, który obejmie prawdopodobnie cały świat. Nieoczekiwanie ów możliwość ukształtowała się w słonecznej HISZPANII, w kraju pogrążonym w coraz większym konflikcie wewnętrznym gdzie władzę zyskali anarchiści i czerwoni wspierani przez Moskwę. Oto historia o tych, którzy wyruszyli oraz walczyli przeciwko marksistom w ramach ochotniczej formacji LEGION CONDOR.






W końcu po długim czasie chciałbym przedstawić moją własną kampanię choć na razie w wersji beta z ukończonymi czterema scenariuszami, które przestawiają: operację FEUERZAUBER (36), walki o Madryt (36) , atak na Malagę (37) i ofensywę na Bilbao (37). Mam nadzieję, że przedstawione misje będą interesujące i każdy z tych scenariuszy będzie się różnić od innych, poprzednich. Zapraszam do zagrania, testowania i podzielenia się swoją opinię odnośnie misji. Chciałbym też podziękować Randowe za niektóre inspiracje i pomysły, które znalazły zastosowanie w tej oto kampanii.



LINK:

https://www.dropbox.com/sh/2greiwi0x37oulo/AAAdWHvzgMHvS8Kkw0bnCOAxa?dl=0



INSTRUKCJA:

- wymagany Efil Gustlika w wersji 7.4.1
- pliki kampanii (umieszczone w LC_KAMP.ZIP) rozpakowujemy i umieszczamy w plikach zawierające Efil Gustlika w folderze SCENARIO (OpenGeneral\EFILE_GUS\SCENARIO)
- plik muzyczny LC_lied.mp3 umieścić w folderze SOUND (OpenGeneral\SOUND)
- plik wideo LC.avi umieścić w folderze SMACK (OpenGeneral\SMACK)



PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ:

- ukończone kolejnych czterech misji (bliska)
- nowe scenariusze (w tym odsiecz Alcazar, działania morskie AS/88, walki w Aragonii) (dalsza)
- przebudowa części misji na nowych mapach (dalsza)
- nowa grafika intro do każdej z misji (dalsza)
- angielska wersja językowa (dosyć odległa)





« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2022, 05:59:17 wysłane przez Alberich » Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 03, 2022, 10:57:12 »

W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii.
Jest tylko skrót do folderu, w którym zapewne są pliki kampanii  Wink.

Poza tym strasznie komplikujesz proces instalacji. Na wejściu odstraszasz większość zainteresowanych.

Foldery SOUND i SMACK można umieścić w folderze efila (lokalne wersje).

Docelowa paczka powinna zawierać foldery SCENARIO, SOUND i SMACK, wraz z odpowiednimi plikami.
Proces instalacji ograniczą się wtedy do rozpakowania w folderze efila.





Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 03, 2022, 02:50:21 »

Potwierdzam.
W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii. Cry
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #3 : Czerwiec 03, 2022, 05:54:47 »

Cytat: Mario
W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii.
Jest tylko skrót do folderu, w którym zapewne są pliki kampanii .

Cytat: Waldzios
Potwierdzam.
W pliku LC KAMP.zip nie ma plików kampanii.

Tak, w tym spakowanym folderze były pliki kampanii...

Zmieniłem. Teraz bezpośrednio w LC_KAMP.ZIP są odpowiednie pliki.

Cytat: Waldzios
Poza tym strasznie komplikujesz proces instalacji. Na wejściu odstraszasz większość zainteresowanych.

Foldery SOUND i SMACK można umieścić w folderze efila (lokalne wersje).

Docelowa paczka powinna zawierać foldery SCENARIO, SOUND i SMACK, wraz z odpowiednimi plikami.
Proces instalacji ograniczą się wtedy do rozpakowania w folderze efila.

Przepraszam, ale co skomplikowanego jest w przekopiowaniu kilkunastu plików do odpowiednich folderów zwłaszcza gdy jest intrukcja?

Wiem, że foldery SOUND i SMACK można umieścić w lokalnym folderze efila, ale nie zdecydowałem się na to z dwóch powodów:

1) gdy testowałem te rozwiązanie to pomimo dokładnej ścieżki podanej w Suicie gra potrafiła najwyraźniej ją zgubić i nie zastosować pliku w odpowiednim momencie
2) umieszczenie plików w głównych folderach SOUND oraz SMACK jest bardziej uniwersalne (folder ma priorytet i ścieżka jest najkrótsza) i jest niezależe od zmian w strukturze efila (choćby zmiana nazwy fordera), poza tym wtedy pliki można użyć w innyh efilach
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2022, 05:58:39 wysłane przez Alberich » Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 03, 2022, 06:03:03 »

Zmieniłem. Teraz bezpośrednio w LC_KAMP.ZIP są odpowiednie pliki.
Dzięki. Działa.
Przepraszam, ale co skomplikowanego jest w przekopiowaniu kilkunastu plików do odpowiednich folderów?
Twój wybór, nie nalegam Cool .

BTW. Mała uwaga do ustawień scenariuszy.

Opcja 'DD, CV and LC can fire as FlaKs' jest niewskazana. Miesza w domyślnych ustawieniach jednostek.
Całe klasy (niszczyciele, lotniskowce i okręty rzeczne) dostają z automatu cechę 'AD support'. To prowadzi do dziwnych i niepożądanych zachowań (szczególnie w przypadku lotniskowców).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 05, 2022, 09:37:04 »

Działa,
Uruchomiłem- baza jednostek Core według opisu kampanii miała być 8 a w pierwszym scenariuszu jest 5
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 7/5
To przeoczenie czy zaplanowane?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 05, 2022, 10:05:55 »

Dla mnie problematyczni są dowódcy.
Jednostki mają przydzielonych dowódców z niewłaściwych klas. Piechota ma dowódce czołgowego, a bombowiec rozpoznawczego. To miesza w typowym wykorzystaniu jednostek. Piechota jest znacznie bardziej wrażliwa, (niż typowa piechota z dowódcą), bombowiec nie ma funkcji 'Out-of-the-Sun'.
Ogólnie jednostki są znacząco słabsze, niż by to wynikało z posiadania leadera.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #7 : Czerwiec 08, 2022, 07:01:27 »

Cytat: Waldzios
BTW. Mała uwaga do ustawień scenariuszy.

Opcja 'DD, CV and LC can fire as FlaKs' jest niewskazana. Miesza w domyślnych ustawieniach jednostek.
Całe klasy (niszczyciele, lotniskowce i okręty rzeczne) dostają z automatu cechę 'AD support'. To prowadzi do dziwnych i niepożądanych zachowań (szczególnie w przypadku lotniskowców).

Takie ustawienia widziałem w niektórych kampaniach... więc się zainspirowałem tymi ustawieniami misji. Będę pamiętać na przyszłość by nie dawać tej opcji.

Cytat: Waldzios
Dla mnie problematyczni są dowódcy.
Jednostki mają przydzielonych dowódców z niewłaściwych klas. Piechota ma dowódce czołgowego, a bombowiec rozpoznawczego. To miesza w typowym wykorzystaniu jednostek. Piechota jest znacznie bardziej wrażliwa, (niż typowa piechota z dowódcą), bombowiec nie ma funkcji 'Out-of-the-Sun'.
Ogólnie jednostki są znacząco słabsze, niż by to wynikało z posiadania leadera.

W przypadku piechoty, Sonder Sturmgruppe 800 (SS Freiwilingen), w zamyśle jest to jednostka szturmowa (Overwhelming Attack) przeznaczona do atakowania lecz nie do obrony. Taki ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus oparty luźnie na pomyśle utworzenia jednostek specjalnych przez Theodora von Hippela. Lider czołgowy ma dawać dodatkowy hex ruchu tak aby jednostka pomimo późniejszego pojawienia się wśród sisł core jednostek zmotoryzowanych nadal mogła być atrakcyjna dla gracza (dodatek do ruchu może podnieść mobilność do 5).

W przypadków bombowców, to zauważ, że włoskie IMAM Ro.37, które posiadają lidera rozpoznawczego mają też stan jednostki równy 2/2. Dałem im takiego lidera (rozpoznawczy + ruch fazowy) w trzech misjach, ponieważ głównie te samoloty pełniły funkcję rozpoznawczą podczas walk. Strona narodowa w pierwszej misji też posiada wodnosamolot z liderem rozpoznawczy, reprezentuje on loty rozpoznawcze ze zdobytej nieopodal bazy wodnosamolotów podczas pierwszych dni powstania.


Cytat: Mario
Działa,
Uruchomiłem- baza jednostek Core według opisu kampanii miała być 8 a w pierwszym scenariuszu jest 5
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 200 exp , Niemcy , 7/5
To przeoczenie czy zaplanowane?

Tak, zaplanowane. To jest jednostka specjalna w sile bazowej mniej więcej kompanii. Tak samo w misji 4 (Bilbao) otrzymujemy jednostkę 8.8cm FlaK 36 ATG o sile bazowej 5.

Wszystkie inne jednostki czy to otrzymane lotnicze w misji 2 czy też jakie gracz może kupić w misjach dalszych mają ustawioną Default Units Strenght = 8.
Zapisane

Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 08, 2022, 09:04:37 »


W przypadku piechoty, Sonder Sturmgruppe 800 (SS Freiwilingen), w zamyśle jest to jednostka szturmowa (Overwhelming Attack) przeznaczona do atakowania lecz nie do obrony. Taki ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus oparty luźnie na pomyśle utworzenia jednostek specjalnych przez Theodora von Hippela. Lider czołgowy ma dawać dodatkowy hex ruchu tak aby jednostka pomimo późniejszego pojawienia się wśród sisł core jednostek zmotoryzowanych nadal mogła być atrakcyjna dla gracza (dodatek do ruchu może podnieść mobilność do 5).


A może dać tej jednostce możliwość desantowania?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 08, 2022, 09:22:18 »

W przypadku piechoty, Sonder Sturmgruppe 800 (SS Freiwilingen), w zamyśle jest to jednostka szturmowa (Overwhelming Attack) przeznaczona do atakowania lecz nie do obrony. Taki ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus oparty luźnie na pomyśle utworzenia jednostek specjalnych przez Theodora von Hippela. Lider czołgowy ma dawać dodatkowy hex ruchu tak aby jednostka pomimo późniejszego pojawienia się wśród sisł core jednostek zmotoryzowanych nadal mogła być atrakcyjna dla gracza (dodatek do ruchu może podnieść mobilność do 5).
Nie neguje logiki scenariuszowej, tylko aspekt techniczny zabawy z leaderami. W mojej opinii gracz dostaje innego leadera niż się spodziewa. Jeśli przegapi podmianę, może zostać nieprzyjemnie zaskoczony.

Jeśli jednostka to "ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus" to dlaczego nie wykorzystać jednostki 'Ebbinghaus' (E:4370)  Huh?.
Jednostka ma  bazowe mov=4, i kilka interesujących cech (CombatSupport, Engineer, Mountain, Airborne,  ExploitSuccess).
IMHO jednostka  'Ebbinghaus' (ze względu na dodatkowe cechy) byłaby znacznie bardziej atrakcyjna dla gracza.
W obecnej postaci, z obniżonymi bazowymi stanami, z osłabionym leaderem, i niezbyt wybitną bazową jednostką ('SS Freiwilingen'), trudno dostrzec powód do zachowania jednostki w kolejnym scenariuszu.

EDIT. Po sprawdzeniu, dostrzegam problem.  W obecnej postaci 'Ebbinghaus' wymaga szybowca 'DFS 230', dostępnego od 1938-01.
Trzeba by dodać wcześniejsza "ahistoryczną" wersje transportowana przez 'Ju 52'.
Jeśli jednostka będzie unikalna (bez możliwości zakupu) to nie widzę przeciwwskazań.

W przypadków bombowców, to zauważ, że włoskie IMAM Ro.37, które posiadają lidera rozpoznawczego mają też stan jednostki równy 2/2. Dałem im takiego lidera (rozpoznawczy + ruch fazowy) w trzech misjach, ponieważ głównie te samoloty pełniły funkcję rozpoznawczą podczas walk. Strona narodowa w pierwszej misji też posiada wodnosamolot z liderem rozpoznawczy, reprezentuje on loty rozpoznawcze ze zdobytej nieopodal bazy wodnosamolotów podczas pierwszych dni powstania.
Domyśliłem się,
Powtórzę, nie neguje logiki scenariuszowej,

Problem w tym, że podstawowa funkcjonalność leadera 'Skilled Assault', wbrew nazwie, najlepiej sprawdza się w połączeniu z samolotem rozpoznawczym (dla bombowca jest mało użyteczna).
To jeden z najpotężniejszych leaderów w grze. Samolot rozpoznawczy z tym leaderem może wlecieć w dowolne, nierozpoznane wcześniej miejsce. Maszyna jest odporna na przechwytywanie naziemne i powietrzne.
Gracz przyzwyczajony do tej mechaniki, może zostać nieprzyjemnie zaskoczony.

IMHO identyczny efekt mogłeś uzyskać przydzielając właściwego (dla klasy) bazowego leadera, i dodatek rozpoznawczy (obie wspomniane maszyny to jednostki AUX).

BTW.  Obie wspomniane jednostki ('Fokker C.VII' i 'Ro.37bis') z jakiegoś powodu nie mają ruchu fazowego. Obie maszyny to zdecydowanie samoloty rozpoznawcze, więc podejrzewam zwykłe przeoczenie (rzadko wykorzystywane nacje).
Kwestia do poprawy.
 
A może dać tej jednostce możliwość desantowania?
Nie można tego zrobić z poziomu scenariusza. Trzeba wykorzystać istniejącą jednostkę z odpowiednią cechą, a w 1936 wybór jednostek desantowych jest skromny.
Optymalnie byłoby dodać nową jednostkę z poziomu efila.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 08, 2022, 10:33:10 »

Przygotowałem na szybko testowego efile GusOpen742.zip.

Zmiany:
- poprawiłem 'Fokker C.VII', dodałem ruch fazowy;
- dodałem alternatywną, rozpoznawczą wersje 'Ro.37bis', z ruchem fazowym i wyłączonym trwałym tłumieniem;
- dodałem jednostkę 'Sonder Sturmgruppe'; jednostka to krzyżówka 'Ebbinghaus' (cechy, - airborne, statystyki obrony, mobilność) i 'Sturmpioniere 35' (statystyki ataku, amunicja)'; jednostka jest dostępna tylko z poziomu scenariusza;
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2022, 10:35:21 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #11 : Czerwiec 09, 2022, 03:20:08 »

Rozegrałem pierwszy scenariusz.

W pierwszym podejściu scenariusz ciekawy i umiarkowanie trudny. Przy powtórce zapewne dużo łatwiejszy.
Wiedza gdzie i kiedy pojawią się posiłki znacząco ułatwi rozgrywkę.
Grałem dość ostrożnie. Gdybym powtarzał scenariusz, wynik mógłby być lepszy (więcej zajętych heksów).

BTW. Rada dla graczy. W pierwszej turze, po przesunięciu jednostki CORE na lotnisko, warto zaparkować nad nią bombowiec. W przeciwnym razie samolot przeciwnika może zablokować możliwość załadunku. 

Co do kwestii technicznych. Tak jak się spodziewałem, zmodyfikowani dowódcy trochę mieszali mi w przyzwyczajeniach.
O piechocie pamiętałem, traktowałem ją ostrożniej i udało mi się uniknąć istotnych strat, ale z bombowcem rozpoznawczym raz się zapomniałem, i niepotrzebnie oberwał od niszczyciela.


OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: 3.0  (Dev)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.2
Campaign: >> ALB LC v.1.0.03 ---- CONDOR TRIFFT EIN,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: UNTERNEHMEN FEUERZAUBER,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 136
Army cost: 0 , Current prestige is 78
Prestige available on map yet is 88 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive   Using map: 1328
if BV: +50, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if V : +30, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if TV: +20, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 243 exp , Niemcy , 6/5 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:001  [+43 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:11   AT:2    ATY:2    DD:2    CRs:1      Total: 18
Lost  : INF:2      Total: 2

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   1 Units *  1 Leaders      Total :    243 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    243 exp,      3 kill,      0 pp
* Summary:     *   1 Units *  1 Leaders      Total :    243 exp,      3 kill,      0 pp   

Player 1  Niemcy   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  3
Transport :  1
Artyleria :  2
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  1
Okręt pomocniczy :  2

Player 2  Republikanie (Hisz.)   has 11 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Bomb. taktyczny :  2
Niszczyciel :  5
Pancernik :  1
Krążownik :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #12 : Czerwiec 15, 2022, 10:23:31 »

Pomysł, dopracowanie- super. Ja czekam zatem na kolejne. Powodzenia!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #13 : Czerwiec 16, 2022, 04:12:32 »

Cytat: Waldzios
Jeśli jednostka to "ahistoryczny przodek Kampfverband Ebbinghaus" to dlaczego nie wykorzystać jednostki 'Ebbinghaus' (E:4370)  Huh?.
Jednostka ma  bazowe mov=4, i kilka interesujących cech (CombatSupport, Engineer, Mountain, Airborne,  ExploitSuccess).
IMHO jednostka  'Ebbinghaus' (ze względu na dodatkowe cechy) byłaby znacznie bardziej atrakcyjna dla gracza.
W obecnej postaci, z obniżonymi bazowymi stanami, z osłabionym leaderem, i niezbyt wybitną bazową jednostką ('SS Freiwilingen'), trudno dostrzec powód do zachowania jednostki w kolejnym scenariuszu.

EDIT. Po sprawdzeniu, dostrzegam problem.  W obecnej postaci 'Ebbinghaus' wymaga szybowca 'DFS 230', dostępnego od 1938-01.
Trzeba by dodać wcześniejsza "ahistoryczną" wersje transportowana przez 'Ju 52'.
Jeśli jednostka będzie unikalna (bez możliwości zakupu) to nie widzę przeciwwskazań.

Dokładnie, wcześniej planowałem zastosować Ebbinghaus, ale ograniczył mnie transport powietrzny przez dostępność DFS 320 oraz to, że obawiałem się czy jednostka nie będzie zbyt silna. Chyba największym powodem za pozostawieniem jest to, że w późniejszych misjach można kupić tylko ograniczoną ilość jednostek (i cena za sprzedanie nie jest zbyt wysoka).

Dziękuję za unikalną jednostkę. Choć obawiam się cechy 'C' (CombatSupport), dość dużo zmienia w założeniach i na pewno pociąga przynajmniej zmianę ilości doświadczenia dla jednostki w pierwszym scenariuszu. Choć mogę mieć uwagę do wyboru ikony? Obecna stylem za bardzo przypomina mi Freikorps oraz jest taka nijaka, jeśli to nie problem to poproszę JCO46.

Jeśli jeszcze można to poproszę o dodanie do niemieckiej frakcji pierwszowojennych dział: 10.5cm leFH 16 i 15cm K16, choć tylko pierwszą armatę chcę wykorzystać w kampanii (aby zapewnić różnorodność sprzętową przez kampanię, najpierw gracz dostanie możliwość kupienia starszych dział, potem następnie coraz nowsze), drugą myślę w kategorii działa poprzedzającego 15cm K18, które np. mogłyby zostać wykorzystane w kampanii W78.

I z faktu, że w kampanii korzystam z jednostek leczących choć w umiarkowanym stopniu fajnie by było mieć jednostkę - ciężarówkę, która z wyglądu przypominała ambulans i budynek - szpital polowy. Oczywiście w "All Countries".

Cytat: Waldzios
IMHO identyczny efekt mogłeś uzyskać przydzielając właściwego (dla klasy) bazowego leadera, i dodatek rozpoznawczy (obie wspomniane maszyny to jednostki AUX).

Racja, też tak można było zrobić...

Cytat: Waldzios
BTW.  Obie wspomniane jednostki ('Fokker C.VII' i 'Ro.37bis') z jakiegoś powodu nie mają ruchu fazowego. Obie maszyny to zdecydowanie samoloty rozpoznawcze, więc podejrzewam zwykłe przeoczenie (rzadko wykorzystywane nacje).
Kwestia do poprawy.

Do sprawdzenia maszyny, które mogłyby mieć ruch fazowy (albo wersja): belgijskie Fairey Fox, greckie Breguet Br 19, holenderskie Fokker C.X, Fokker T.VIII, Po-2 z LWP i KRLD.

Czy czasem jeszcze Karaś się do tej kategorii nie zalicza, bo jak z nim było? Mógł mieć jednocześnie bomby i sprzęt fotograficzny czy jednak wymiennie? I czy dywizjony rozpoznawcze miały na stanie bomby?



Przy okazji, mogłoby Cię to zainteresować Waldzios, dla kampanii alternatywnych:

https://www.sas1946.com/main/index.php?topic=23496.0

http://www.airwar1946.nl/whif/L46-me109w.htm



Cytat: Waldzios
Rozegrałem pierwszy scenariusz.

W pierwszym podejściu scenariusz ciekawy i umiarkowanie trudny. Przy powtórce zapewne dużo łatwiejszy.
Wiedza gdzie i kiedy pojawią się posiłki znacząco ułatwi rozgrywkę.
Grałem dość ostrożnie. Gdybym powtarzał scenariusz, wynik mógłby być lepszy (więcej zajętych heksów).

BTW. Rada dla graczy. W pierwszej turze, po przesunięciu jednostki CORE na lotnisko, warto zaparkować nad nią bombowiec. W przeciwnym razie samolot przeciwnika może zablokować możliwość załadunku.

Co do kwestii technicznych. Tak jak się spodziewałem, zmodyfikowani dowódcy trochę mieszali mi w przyzwyczajeniach.
O piechocie pamiętałem, traktowałem ją ostrożniej i udało mi się uniknąć istotnych strat, ale z bombowcem rozpoznawczym raz się zapomniałem, i niepotrzebnie oberwał od niszczyciela.

Cieszę się, że scenariusz okazał się ciekawy. Moje wrażenie odnośnie poziomu trudności jest takie, że jest on umiarkowany, ale nie za trudny. Zastanawiałem się czy nawet wzmocnić siły Republikańskie.

Niestety ten samolot pomimo ustawienia kursu na Ceuta to często wybiera lotnisko.

Nawet jeśli jednostka CORE poniesie straty można ją uleczyć ambulansem w ostatnich turach albo wysłać siły do przejęcia hexów by z uzupełnić ją przez prestiż w sztabie po misji.
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #14 : Czerwiec 16, 2022, 04:15:36 »

Tutaj moje rezultaty:

OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: 3.0  (Dev) 
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_alberich\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: >> ALB LC v.1.0.02 ---- CONDOR TRIFFT EIN,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: UNTERNEHMEN FEUERZAUBER,  VH prestige is 48 ,  All map prestige is: 168
Army cost: 0 , Current prestige is 62
Prestige available on map yet is 104 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive   Using map: 1328
if BV: +50, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if V : +30, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if TV: +20, CIUDAD UNIVERSITARIA , cap disabled, 14 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 2 bars , 285 exp , Niemcy , 5/5 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:001  [+85 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:11   AT:3    ATY:2    DD:2      Total: 18
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   1 Units *  1 Leaders      Total :    285 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    285 exp,      6 kill,      0 pp
* Summary:     *   1 Units *  1 Leaders      Total :    285 exp,      6 kill,      0 pp   

Player 1  Niemcy   has 24 units total (core+aux):
Piechota :  8
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  3
Transport :  1
Artyleria :  2
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  1
Okręt pomocniczy :  2

Player 2  Republikanie (Hisz.)   has 11 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  1
Bomb. taktyczny :  2
Niszczyciel :  5
Pancernik :  1
Krążownik :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points




OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: 3.0  (Dev) 
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_alberich\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: >> ALB LC v.1.0.02 ---- CONDOR TRIFFT EIN,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   CIUDAD UNIVERSITARIA , #1 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 108  *  Average: 54

..
Current scenario: CIUDAD UNIVERSITARIA,  VH prestige is 288 ,  All map prestige is: 608
Army cost: 0 , Current prestige is 300
Prestige available on map yet is 336 pp ( 64 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive   Using map: 1497
if BV: +200, SCHLACHT VON MÁLAGA , cap disabled, 15 turns prestige: 0
if V : +100, SCHLACHT VON MÁLAGA , cap disabled, 15 turns prestige: 0
if TV: +50, SCHLACHT VON MÁLAGA , cap disabled, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 3 bars , 388 exp , Niemcy , 5/5 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   Support, 14 kill , 0 pp - U:001  [+103 exp]
*  Hauptquartier , Opel , S/88 Legion Condor , 3 bars , 350 exp , Niemcy , 8/5 , 0 kill , 0 pp - U:002

Myśliwiec
*  He 51B-1 , J/88 Legion Condor , 1 bars , 116 exp , Niemcy , 6/8 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+66 exp]

Bomb. taktyczny
*  Ju 52 , K/88 Legion Condor , 1 bars , 102 exp , Niemcy , 7/8 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+52 exp]
*  He 46C , A/88 Legion Condor , 1 bars , 118 exp , Niemcy , 5/5 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+58 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:44   TNK:1    AT:10   FORT:13   ATY:6    FTR:2    DD:2      Total: 78
Lost  : INF:4    TNK:1    RCN:1      Total: 6

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    738 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    369 exp,      7 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    116 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    116 exp,      3 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    220 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    110 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1074 exp,     18 kill,      0 pp    Average:    215 exp,      4 kill,      0 pp


Player 1  Niemcy   has 46 units total (core+aux):
Piechota : 26
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  3
Transport :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  5

Player 2  Republikanie (Hisz.)   has 20 units total (core+aux):
Piechota :  9
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  9


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points




OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: 3.0  (Dev) 
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_alberich\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: >> ALB LC v.1.0.02 ---- CONDOR TRIFFT EIN,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   CIUDAD UNIVERSITARIA , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   SCHLACHT VON MÁLAGA , #2 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 160  *  Average: 53

..
Current scenario: SCHLACHT VON MÁLAGA,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 300
Army cost: 781 , Current prestige is 298
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 778
if BV: +300, ANGRIFF AUF BILBAO , cap disabled, 13 turns prestige: 0
if V : +200, ANGRIFF AUF BILBAO , cap disabled, 15 turns prestige: 0
if TV: +100, ANGRIFF AUF BILBAO , cap disabled, 17 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 4 bars , 433 exp , Niemcy , 5/5 , Overwhelming Attack  , 20 kill , 0 pp - U:001  [+45 exp]
*  Hauptquartier , Opel , S/88 Legion Condor , 3 bars , 350 exp , Niemcy , 8/5 , 0 kill , 0 pp - U:002
 Sturmpioniere 35 , Mercedes L3000 , Legion Condor , 1 bars , 136 exp , Niemcy , 6/8 , 3 kill , 108 pp - U:085  [+48 exp]
 Schutzen 35 , Mercedes L3000 , Legion Condor , 1 bars , 185 exp , Niemcy , 2/8 , 4 kill , 31 pp - U:086  [+97 exp]

Czołg
 Pz IB , Legion Condor , 1 bars , 133 exp , Niemcy , 7/8 , 3 kill , 67 pp - U:084  [+45 exp]

Artyleria
 15cm sIG33 , SdKfz 6 , Legion Condor , 1 bars , 143 exp , Niemcy , 8/8 , 1 kill , 345 pp - U:087  [+55 exp]
 7.5cm FK18 , Protze , Legion Condor , 1 bars , 161 exp , Niemcy , 8/8 , 0 kill , 230 pp - U:088  [+73 exp]

Myśliwiec
*  He 51B-1 , J/88 Legion Condor , 1 bars , 145 exp , Niemcy , 8/8 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+40 exp]

Bomb. taktyczny
*  Ju 52 , K/88 Legion Condor , 1 bars , 159 exp , Niemcy , 8/8 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+62 exp]
*  He 46C , A/88 Legion Condor , 1 bars , 133 exp , Niemcy , 5/5 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+15 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:66   TNK:1    RCN:1    AT:16   FLAK:1    FORT:20   ATY:10   FTR:2    TB:2    DD:2      Total: 121
Lost  : INF:4    TNK:1    RCN:1      Total: 6

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1104 exp,     27 kill,    139 pp    Average:    276 exp,      7 kill,     35 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    133 exp,      3 kill,     67 pp    Average:    133 exp,      3 kill,     67 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    304 exp,      1 kill,    575 pp    Average:    152 exp,      1 kill,    288 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    145 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    145 exp,      4 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    292 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    146 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  10 Units *  1 Leaders      Total :   1978 exp,     37 kill,    781 pp    Average:    198 exp,      4 kill,     78 pp


Player 1  Niemcy   has 39 units total (core+aux):
Piechota : 15
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  6
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  5
Krążownik :  3

Player 2  Republikanie (Hisz.)   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  5
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points




OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: 3.0  (Dev) 
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_alberich\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: >> ALB LC v.1.0.02 ---- CONDOR TRIFFT EIN,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   UNTERNEHMEN FEUERZAUBER , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   CIUDAD UNIVERSITARIA , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   SCHLACHT VON MÁLAGA , #2 , Brilliant Victory , score:52
 4   ANGRIFF AUF BILBAO , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 215  *  Average: 53

..
Current scenario: ANGRIFF AUF BILBAO,  VH prestige is 144 ,  All map prestige is: 420
Army cost: 1177 , Current prestige is 435
Prestige available on map yet is 156 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 1096
if BV: +300, SCHLACHT VON BRUNETE , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if V : +200, SCHLACHT VON BRUNETE , cap disabled, 16 turns prestige: 0
if TV: +100, SCHLACHT VON BRUNETE , cap disabled, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  SS Freiwilingen , Sonder Sturmgruppe 800 , 4 bars , 473 exp , Niemcy , 5/5 , Overwhelming Attack  , 24 kill , 0 pp - U:001  [+40 exp]
*  Hauptquartier , Opel , S/88 Legion Condor , 3 bars , 350 exp , Niemcy , 8/5 , 0 kill , 0 pp - U:002
 Sturmpioniere 35 , Mercedes L3000 , Legion Condor , 1 bars , 172 exp , Niemcy , 7/8 , 7 kill , 126 pp - U:007  [+48 exp]
 Schutzen 35 , Mercedes L3000 , Legion Condor , 1 bars , 182 exp , Niemcy , 4/8 , 5 kill , 62 pp - U:008  [+46 exp]
 Kradschutzen , BMW-R12 [W] ,  , 1 bars , 146 exp , Niemcy , 6/8 , Superior Maneuver  , 1 kill , 136 pp - U:087  [+58 exp]

Czołg
 Pz IB , Legion Condor , 1 bars , 173 exp , Niemcy , 5/8 , 7 kill , 48 pp - U:006  [+46 exp]

Artyleria ppanc.
*  8.8cm FlaK 36 ATG , SdKfz 7 , Flak-Abt/88 Legion Condor , 1 bars , 113 exp , Niemcy , 5/5 , 4 kill , 0 pp - U:019  [+25 exp]

Artyleria
 15cm sIG33 , SdKfz 6 , Legion Condor , 1 bars , 157 exp , Niemcy , 8/8 , 1 kill , 345 pp - U:009  [+14 exp]
 7.5cm FK18 , Protze , Legion Condor , 2 bars , 215 exp , Niemcy , 8/8 , Resilience  , 0 kill , 230 pp - U:010  [+54 exp]
 7.5cm FK18 , Protze ,  , 2 bars , 226 exp , Niemcy , 8/8 , 1 kill , 230 pp - U:154  [+138 exp]

Myśliwiec
*  He 51B-1 , J/88 Legion Condor , 2 bars , 216 exp , Niemcy , 7/8 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+71 exp]

Bomb. taktyczny
*  Do 17E , K/88 Legion Condor , 2 bars , 239 exp , Niemcy , 7/8 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+80 exp]
*  He 70 , A/88 Legion Condor , 2 bars , 210 exp , Niemcy , 4/5 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+77 exp]

Player 1 : Niemcy
Killed: INF:106  TNK:2    RCN:2    AT:23   FLAK:3    FORT:35   ATY:17   FTR:3    TB:2    DD:4    CRs:2      Total: 199
Lost  : INF:6    TNK:1    RCN:2    AT:1    CRs:1      Total: 11

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   1323 exp,     37 kill,    324 pp    Average:    265 exp,      7 kill,     65 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    173 exp,      7 kill,     48 pp    Average:    173 exp,      7 kill,     48 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    113 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    113 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    598 exp,      2 kill,    805 pp    Average:    199 exp,      1 kill,    268 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    216 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    216 exp,      5 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    449 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    225 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *  13 Units *  3 Leaders      Total :   2872 exp,     63 kill,   1177 pp    Average:    221 exp,      5 kill,     91 pp


Player 1  Niemcy   has 58 units total (core+aux):
Piechota : 28
Czołg :  3
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria : 11
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  6
Niszczyciel :  1
Krążownik :  2

Player 2  Kraj Basków, Republikanie (Hisz.)   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  7
Fortyfikacje :  7


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.102 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 2q)