Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 09:00:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania H01 "Gambit Guderiana" v.4.1  (Przeczytany 12951 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Marzec 22, 2011, 10:51:22 »

H01 - Gambit Guderiana v.4.1

Kampania Guderian's Gambit (tyt. org.), obejmuje działania niemieckich jednostek
na frontach: polskim, francuskimi  wschodnim od września 1939, do grudnia 1942.

Gracz rozpoczyna od małej grupy 4-5 jednostek, której działania nalezy ściśle
zaplanować, a kończy na prowadzonych z rozmachem działaniach duzych formacji.
Wiele scenariuszy wymaga działań na dwóch, albo trzech kierunkach jednocześnie,
a kluczem - prawie zawsze - jest szybkość. Posiłki nieprzyjaciela zaplanowane są
bardzo sprtynie i często mozna dać się zaskoczyć atakiem z flanki, albo z tyłu.

Kampania w wersji 4.1. wprowadza system frontów i frakcji. Dokładny układ tych opcji jest podany w pliku PELNY RAPORT. Jeśli ktoś woli być zaskakiwany - niech nie czyta!

Wersja 4.1. stosuje także opcję strzelania przez jednostki własne, oraz zmienne warunki terenowe - w zależności od pogody w scenariuszach jesienno zimowych, na froncie wschodnim co może skutkować tym, że gracz przegra z pogodą, a nie z przeciwnikiem.


Kampania jest liniowa, a część scenariuszy dopuszcza porażkę.
Patrz: lista niżej

Campaign: H01_gg * H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.0
 # File            Scenario                                   Date           BV   V  TV    L  Map
 0 H01_gg00.scn    GAMBIT                                     Sep  1, 1939    1   1   1    1  GRDZIADZ.MAP *NF (#357) SSI-type
 1 H01_gg01.scn    BATTLE OF WIZNA                            Sep  7, 1939    2   2   2    2  BIALYSTK.MAP *NF (#387) SSI-type
 2 H01_gg02.scn    BIALYSTOK                                  Sep 11, 1939    3   3   3   Ls  BIALYSTK.MAP *NF (#387) SSI-type
 3 H01_gg03.scn    BREST                                      Sep 14, 1939    4   4   4   Ls  H01_BREST.MAP *NF (#458) SSI-type
 4 H01_gg04.scn    CHELM                                      Sep 18, 1939    5   5   5    5  CHELM.MAP *NF (#582) SSI-type
 5 H01_gg05.scn    BREAK TO SEDAN                             May 10, 1940    6   6   6    6  ARDENNE3.map *NF (#167) SSI-type
 6 H01_gg06.scn    SEDAN BRIDGEHEAD                           May 13, 1940    7   7   7    6  H01_SEDAN40.MAP *NF (#136) SSI-type
 7 H01_gg07.scn    DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK                 May 16, 1940    8   8   8   Ls  H01_LAON.MAP *NF (#133) SSI-type
 8 H01_gg08.scn    AMIENS                                     May 20, 1940    9   9   9    9  AMIENS40.MAP *NF (#583) SSI-type
 9 H01_gg09.scn    THE CHANNEL PORTS                          May 21, 1940   10  10  10   10  H01_ENGLAND.MAP *NF (#60) SSI-type
10 H01_gg10.scn    ADVANCE TO DUNKIRK                         May 25, 1940   11  11  11   11  KORSUN.MAP *NF (#182) SSI-type
11 H01_gg11.scn    GAMBIT BARBAROSSA                          Jun 22, 1941   12  12  12   12  H01_BREST2.MAP *NF (#458) SSI-type
12 H01_gg12.scn    2 ARMY ENCIRCLEMENT                        Jun 24, 1941   13  13  13   13  MINSKWEST.MAP *NF (#683) SSI-type
13 H01_gg13.scn    RACE TO SMOLENSK                           Jul  1, 1941   14  14  14   Ls  H01_MOGILEV2.MAP *NF (#233) SSI-type
14 H01_gg14.scn    SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA                   Jul 20, 1941   15  15  15   Ls  YELNYA.MAP *NF (#135) SSI-type
15 H01_gg15.scn    YEREMENKO'S STAB                           Aug 30, 1941   16  16  16   Ls  GOMEL.MAP *NF (#684) SSI-type
16 H01_gg16.scn    COLLISION AT KONOTOP                       Sep  4, 1941   17  17  17   Ls  H01_KONOTOP.MAP *NF (#278) SSI-type
17 H01_gg17.scn    THE RING OF STEEL                          Sep 13, 1941   18  18  18   18  H01_LOKHVITSA.MAP *NF (#685) SSI-type
18 H01_gg18.scn    OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK  Sep 30, 1941   19  19  19   Ls  H01_BRYANSK.MAP *NF (#686) SSI-type
19 H01_gg19.scn    OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK        Oct 10, 1941   20  20  20   Ls  H01_MTSENSK.MAP *NF (#687) SSI-type
20 H01_gg20.scn    OPERATION TYPHOON-TULA AND BEYOND          Nov 10, 1941   21  21  21   21  H01_TULASOTH.MAP *NF (#690) SSI-type
21 H01_gg21.scn    OPERATION TYPHOON-ATTACK OF THE SIBERIANS  Dec  1, 1941   22  22  22   22  H01_TULASOTH2.MAP *NF (#690) SSI-type
22 H01_gg22.scn    OPERATION TYPHOON-CALLED OFF               Dec 16, 1941  Win Win Win   Ls  H01_MTSENSK2.MAP *NF (#687) SSI-type

Slot    ScenFile    ScenTitle                                  P1.Units P1.Army  P2.Stance     P2.Units P2.Army
0   H01_gg00.xscn   GAMBIT                                     9        1008     Defensive     20       1881
1   H01_gg01.xscn   BATTLE OF WIZNA                            3        276      Defensive     24       2919
2   H01_gg02.xscn   BIALYSTOK                                  8        710      Defensive     25       4194
3   H01_gg03.xscn   BREST                                      0        0        Defensive     27       3356
4   H01_gg04.xscn   CHELM                                      3        348      Defensive     20       1607
5   H01_gg05.xscn   BREAK TO SEDAN                             3        300      Defensive     23       3004
6   H01_gg06.xscn   SEDAN BRIDGEHEAD                           16       3846     Defensive     86       9402
7   H01_gg07.xscn   DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK                 7        1740     Aggressive    51       5480
8   H01_gg08.xscn   AMIENS                                     8        2220     Defensive     48       5940
9   H01_gg09.xscn   THE CHANNEL PORTS                          14       2895     Defensive     50       7230
10  H01_gg10.xscn   ADVANCE TO DUNKIRK                         10       1903     Aggressive    25       2811
11  H01_gg11.xscn   GAMBIT BARBAROSSA                          10       2782     Defensive     43       5907
12  H01_gg12.xscn   2 ARMY ENCIRCLEMENT                        42       7840     Aggressive    103      15092
13  H01_gg13.xscn   RACE TO SMOLENSK                           26       7795     Defensive     99       11137
14  H01_gg14.xscn   SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA                   51       11658    Aggressive    99       14322
15  H01_gg15.xscn   YEREMENKO'S STAB                           23       4928     Aggressive    102      14164
16  H01_gg16.xscn   COLLISION AT KONOTOP                       33       10354    Defensive     99       15668
17  H01_gg17.xscn   THE RING OF STEEL                          28       6729     Aggressive    104      10300
18  H01_gg18.xscn   OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK  68       16828    Aggressive    104      14996
19  H01_gg19.xscn   OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK        7        2150     Aggressive    55       10992
20  H01_gg20.xscn   OPERATION TYPHOON-TULA AND BEYOND          30       8332     Aggressive    100      16276
21  H01_gg21.xscn   OPERATION TYPHOON-ATTACK OF THE SIBERIANS  30       5356     Aggressive    100      20189
22  H01_gg22.xscn   OPERATION TYPHOON-CALLED OFF               0        0        Aggressive    100      15070


Zmiany w stosunku do oryginału:

Ponieważ kampania była napisana na efil Adlera i grę PG2, musiała zostać skonwertowana
nie tylko na innego efila, ale i na nowy silnik gry - OpenGen, W tej sytuacji efekt
końcowy, w sposób oczywisty, nieco różni się od oryginału.

Podstawowe róznice:

Ponieważ kampania zmusza gracza do używania - na różnych etapach - różnej taktyki i
sposobu działania, uznałem ją za znakomity materiał szkoleniowy dla początkujących
graczy. Dlatego wartość JC jest tak podwyższona, aby zapewnić mozliwość grania na
prestiżu zwiększonym do 200% 

Ze względu na możliwą (a nawet pewną) różnicę w zachowaniu i taktyce komputera
zrezygnowałem z części limitów rozstawienia, aby nie okazało się, że pewne scenariusze
są w OG nie do wygrania. Wymusiła to także zmiana efila. Np: kiedyś jednostka mostowa
i inżynierska to był jeden batalion, dziś trzeba użyć dwóch. Zmieniło się także
zastosowanie pól minowych, artylerii plot oraz zasad ruchu w różnym ternie.

Limity rozstawienie, generalnie rzecz biorąc, funkcjonują do czasu Barbarossy -
później już nie. 

Briefingi są przetłumaczone i należy je czytać uważnie! Niestety, z braku czasu nie
byłem w stanie przetłumaczyć ich tak dokładnie jak na to zasługują - zwałaszcza ich
background historyczny, ale starałem się zawrzeć w nich wszystkie podstawowe informacje
dotyczące samej rozgrywki.

Należy zwracać także uwagę na komunikaty "kolejkowe"!

Konwersja Gustlik, Czata - 2011

Autorzy oryginału:

Doug Hone

Scen. Smolensk-Drive to Yelnya z pochodzi z kampanii "Das Reich" - by Jurgen Smet (Wonderdoc)

Scen. Advance to Dunkirk pochodzi z kampanii "Meine Ehre heisst Treue" - by Technique

Do pobrania z: http://opengeneral.pl/kampanie_iv.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2017, 02:24:29 wysłane przez kowdar » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #1 : Marzec 24, 2011, 08:44:55 »

Konwersja Gustlik, Czata

 Rolling Laughing
Gustlik 99,99%, Czata 0,01%.
Zapisane
mobilegeneral
Gość
« Odpowiedz #2 : Grudzień 29, 2011, 07:50:53 »

Hej

Mam pytanie : robie w tej kampanii scenariusz

12 H01_gg12.scn    2 Army Encirclement                        Jun 24, 1941   13  13  13   13  MINSKWEST.MAP *NF (#683) SSI-type

ale nie mogę dojść do finału co jest kluczem do zwycięstwa w misji ??

Czy ten Wolokolamsk i Novogród ma być zajety czy też nie ?? 

Poproszę o dodatkowe informacje bo moje pomysły się wyczerpały Smiley

Pozdrawiam

MobileGeneral
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Grudzień 29, 2011, 08:09:38 »

Cytuj
co jest kluczem do zwycięstwa w misji ??

Czy ten Wolokolamsk i Novogród ma być zajety czy też nie ??

Nie - te dwa miasta należy obejść. Kluczem do zwycięstwa jest zajęcie wszystkich pozostałych VHeksów.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #4 : Marzec 30, 2013, 02:06:47 »

Na stronie zamieściłem najnowszą wersję kampanii o numerku 4.1.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
abuk
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 13


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 04, 2013, 12:19:43 »

Drobna uwaga - w scenie "SEDAN BRIDGEHEAD" pojawiają się liczne posiłki, w tym mosty pontonowe. W okolicach 5 tury pojawia się m. in. most pontonowy bezpośrednio przy SEDANIE, mając w zamierzeniu ułatwić sforsowanie rzeki. Tyle tylko, że nie pojawia się on na rzece, ale na terenie clear po "niemieckiej" stronie, a z uwagi na brak własnego ruchu i transportu, jest całkowicie bezużyteczny Tongue

Pozdrawiam,
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Kwiecień 04, 2013, 12:46:08 »

Szczerze powiedziawszy nigdy nie zwracałem uwagi na ten most, bo jak się pojawiał, to ja już i tak byłem po drugiej stronie. Wink
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #7 : Grudzień 20, 2016, 01:51:55 »

H01 - Gambit Guderiana v.4.1
Zmiany w stosunku do oryginału:

Podstawowe róznice:

Dlatego wartość JC jest tak podwyższona, aby zapewnić mozliwość grania na
prestiżu zwiększonym do 200% 

Co to jest JC? nie znam tego skrótu.

H01 - Gambit Guderiana v.4.1
18 H01_gg18.scn    Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk  Sep 30, 1941   19  19  19   Ls  H01_BRYANSK.MAP *NF (#686) SSI-type
h01_lokhvitsa.map(#685)

Zmiany w stosunku do oryginału:

Podstawowe różnice:

Ze względu na możliwą (a nawet pewną) różnicę w zachowaniu i taktyce komputera
zrezygnowałem z części limitów rozstawienia, aby nie okazało się, że pewne scenariusze
są w OG nie do wygrania.

Limity rozstawienie, generalnie rzecz biorąc, funkcjonują do czasu Barbarossy -
później już nie. 
Problem jest taki, że na mapie Tajfun - Briańsk, limity rozstawienia. Mnie zostało 8 jednostek, mapa jest sporawa, do tego przeciwnika jest 100 jednostek. Jestem w 3 turze, dość daleko, ale brakuje mi jednostek na kierunki poboczne.

Proszę spojrzeć na Supply Hex - czy to tak ma być? że jest tylko i wyłącznie ustawiony, jako "Supply for Enemy"?
Zapisane
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3597


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #8 : Grudzień 20, 2016, 03:39:14 »

To jest błąd,można go wyeliminować przy pomocy LG Suita...przynajmniej ja tak zrobiłem  Wink
Pisałem o tym już dość dawno ale jak widać błąd istnieje dalej  Angry

JC - Jensen Cap ale szczerze ja kompletnie nie zwracam na to uwagi.


Maximum Prestige Cap - zwany także (od nazwiska odkrywcy) Jensen Cap
Oznacza górny pułap kasy jaką możemy posiadać - licząc punkty "w gotówce"
i w jednostkach łącznie. Przekroczenie JC ma swoje konsekwencje - o czym
później

Free Units - "Darmowe jednostki" - nie należy rozumieć tego dosłownie - taka
jednostka ma swoją cenę, W tym przypadku - przez "free" rozumiemy fakt,
że nie podnosi wartości naszej armii, a przez to nie działa przeciwko JC.
W tym sensie "free" są: UWAGA! wszystkie jednostki, które dostaliśmy w
pierwszym scenariuszu i prototypy otrzymane później. Wartość armii, zaczyna
pojawiać się więc w momencie, gdy zaczynamy sami kupować jednostki.

Gdybyśmy poprzestali tylko na tym, co dostaniemy na początku i prototypach,
to wartość naszej armii wyniesie 0 (słownie: zero), a przeciwko limitowi będzie
działał jedynie prestiż zebrany na heksach.

Gdy jednak zaczniemy kupować jednostki, wartość armii zacznie gwałtownie
rosnąć, co w konsekwencji może doprowadzić do przekroczenia przyznanego
nam limitu (JC). Co wtedy? Ano, grozi man utrata nagród za zwycięstwo i
pozostanie tylko to, co uciułamy sobie na heksach (a w niektórych kampaniach
może to byc bardzo mało).

Przykład:
JC = 2000, Nagroda za zwycięstwo = 800. Aby otrzymać ją w całości nasze
"aktywa" na koniec scenariusza nie mogą przekraczać 1200 pkt. aby w ramach
JC było jeszcze miejsce na 800pkt. nagrody. Jesli scenariusz zakończymy z,
powiedzmy, 1500 pkt (w gotówce i jednostkach), no to liczymy:
2000 - 1500 = 500, a zatem, mimo iż nagroda wynosi 800, możemy dostać tylko
500 i tyle dostaniemy

Co z tego wynika?

Przede wszystkim to, że trzeba dobrze pilnować jednostek,
które dostaliśmy na początku gry. Najlepiej jakoś je sobie nazwać.
One zawsze będą miały zerową wartość wzgledem JC.
Nawet jeśli nasz Pz I po 20 scenariuszach będzie już
King Tigerem, to i tak jego wartość dla JC będzie zerowa.
Tak więc te jednostki nalezy upgrade'ować w pierwszej kolejnosci,
bo one same i ich kolejne upgradywciąż liczone są jako zero.

Po drugie kiedy wartość naszej armii zaczyna rosnąć w miarę upływu kampanii
nie nalezy bać się wydawania punktów, ponieważ ich nadmiar może pozbawiać
nas regularnie części lub całości nagród za zwycięstwa - skąpstwo nie popłaca.
Często wydawanie kasy jest jedynym wyjściem, bo inaczej sporo punktów i tak
może nam się zmarnować.

Jak komputer "widzi" upgrad'y?

Jesli chodzi o nasze "darmowe" jednostki - to, jak napisałem
powyżej - ciagle stanowią one wartość zerową.
Natomiast jednostki zakupione przez gracza w momencie
upgrade'u zwiekszają wartość swoją, a co za tym idzie
i wartość armii.

Jest tu jednak pewien "haczyk".

Powiedzmy, że mamy do wydania 450 punktów prestiżu.
Możemy za nie kupić jednostke wartą 450 punktów, ale
to nic nie zmieni. Prestiż w "gotówce" czy w sprzęcie i tak
zwiększy wartość armii o 450 pkt.

Jeśli jednak spróbujemy dokonać upgrade'u jednostki wartej
300 pkt, do jednostki wartej 600. okaże się, że taki upgrade
kosztuje własnie 450 pkt. (koszt upgrade'u nigdy nie jest zwykłą
różnicą ceny jednostek). W ten sposób wydajemy 450 pkt, a
faktyczna wartość naszej armii - tak jak ją widzi komputer -
wzrosła jedynie o 300 i o tyle zbliżyliśmy się do granicy JC.
Jest to najlepszy sposób wydawania punktów.

Zdecydowanie najgorszy, to kupowanie bez opamiętania - nawet jesli wydaje
nam się, że nas stać. Wkrótce może przestać, a nowej kasy nie będzie, bo JC
zostanie przekroczony. Na kasę z flag mozna liczyć, ale być może trzeba będzie
ją wydać w czasie bitwy i co wtedy?

Copyright by by Philip "Reepicheep" Nelson, Pzmaniac & JP's Panzers
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2016, 03:43:29 wysłane przez Hansen » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #9 : Grudzień 20, 2016, 04:00:07 »

ah, czyli ten Jensen Cap - to jest CAP armii, Ok Smiley
Hanses - tak, ja też tak zawsze grałem. Ale lubię wiedzieć Smiley
Ponadto - w tej chwili, w kampanii, mam kasy zwykle przed bitwą około 2000 prestiżu... a braki do CAP'a jeszcze ze 3-4 tysiące pozostają. Także mnie to nie dotyka. Bezpośrednio.
Tak, to chyba Ty, Hansen - napisałeś już, że nigdy na to nie zwracasz uwagi, tylko walczysz Cheesy
I kolejny wpis- tym razem mój- wybitnie pochwalny. Nigdy nie rozumiałem tego, ot grałem, by wygrać. Wink Dzięki za pomoc. Wink

Ja tak samo,nie zaprzątam sobie tym głowy......walczę Wink Tiger
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Grudzień 20, 2016, 04:18:28 »

Przede wszystkim to, że trzeba dobrze pilnować jednostek,
które dostaliśmy na początku gry. Najlepiej jakoś je sobie nazwać.

Jednostki darmowe różnią się od pozostałych w oknie sztabu tym, że mają złotą obwódkę wokół liczby belek Smiley Niekoniecznie trzeba zapisywać czy nazywać. Tzn. w efilu Gustlika, bo w Wx wygląda to trochę inaczej, obwódka jest chyba biała, ale w każdym razie różni się znacznie i łatwo zauważyć różnicę.
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #11 : Grudzień 20, 2016, 04:25:30 »

Ja tam sobie zawsze nazywam jednostki, które gdzie kupiłem, albo dostałem. Także wiem, która jest która Smiley
Ale dzięki, tej otoczki nie zauważyłem. Dodaje to grze dodatkowej... "otoczki" Smiley
p.s.
To jest błąd, można go wyeliminować przy pomocy LG Suita...przynajmniej ja tak zrobiłem  Wink
Pisałem o tym już dość dawno ale jak widać błąd istnieje dalej  Angry
=> czy mogę kogoś prosić o naprawienie tej sytuacji? Wyślę plik z savem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2016, 05:28:01 wysłane przez besiu » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Grudzień 20, 2016, 05:51:02 »

Prosze - oto poprawiony plik scenariusza - mozna sobie podmienić.
Jednak aby zmiana zadziałała, trzeba wejść do gry z jakiegokolwiek save'u SPRZED
tego scenariusza, tak aby cały wczytał sie na nowo.

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #13 : Grudzień 20, 2016, 07:06:40 »

No, to kaplica.
Jestem w 3 turze Tongue już 3 dni (jeśli pogoda pozwoli) od Briańska...
Co prawda, mapa jak na razie bez historii (oprócz nagle pojawiającej się w 3 turze całej linii Ruskich przed moimi wojskami Tongue Cheesy )... To nie wiem, czy grać.
Ale 8 jednostek, to by mi pozwoliło na atak na prawym skrzydle bezpieczny, w tamtą stronę...
Ciężki orzech do zgryzienia... Smiley

Aha!
a odnośnie pierwszego postu w kampanii mojej - patrz załącznik - to ten "suchego przestwór oceanu, wóz nurza się w zieloność" (Aczkolwiek to nie Krym, to już jednak Matuszka Rosja), to czy tam ma być "Ocean"?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Grudzień 20, 2016, 07:27:49 »

Cytuj
Aha!
a odnośnie pierwszego postu w kampanii mojej - patrz załącznik - to ten "suchego przestwór oceanu, wóz nurza się w zieloność" (Aczkolwiek to nie Krym, to już jednak Matuszka Rosja), to czy tam ma być "Ocean"?

No, na to wygląda. W ogóle to kopalnia pomysłów na tytuły scenariuszy Smiley A może i kampanii?
"Drogi i kurhany", "Błyszczący Dniestr", "Koralowe ostrowy" (no, to raczej na Pacyfiku Smiley )....
 

Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu,
Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi,
Śród fali łąk szumiących, śród kwiatów powodzi,
Omijam koralowe ostrowy burzanu.

Już mrok zapada, nigdzie drogi ni kurhanu;
Patrzę w niebo, gwiazd szukam, przewodniczek łodzi;
Tam z dala błyszczy obłok - tam jutrzenka wschodzi;
To błyszczy Dniestr, to weszła lampa Akermanu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.085 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)