Kampania - G26 Komandosi Jego Królewskiej Mości rozpoczyna się w roku 1940-tym, w Afryce i przez rózne europejskie teatry działań prowadzi aż do maja 1945 w Niemczech.
Scenariusze (20) są całkowicie liniowe. Część z nich dopuszcza porażkę.
Najważniejsze nowości w kampanii to:
- Brak prototypów
- Ścisły limit rozstawienia - zawsze zgodny z ilością jednostek.
- W związku z powyższym brak możliwości zakupów (z wyj. lotnictwa)
- Wyłączone automatyczne uzupełnianie do 10 pomiędzy scenariuszami.W związku z tym, od decyzji dowódcy zależy w równym stopniu czy
podjąć walkę, czy raczej wymykać się przeciwnikowi.
Jednostki można upgrade'ować i wzmacniać, a także wymieniać na inne, ale tylko w ramach posiadanego limitu ilościowego.
Kwatera główna, co jakiś czas, dorzuci do składu zespołu nową jednostkę "core".
Żadne heksy nie są płatne - chyba że powiedziano inaczej.Edit 16.03.2016 Opis zmian zastosowanych w wersji 4.2.- Odrobinę podrasowana inteligencja niektórych jednostek (agresywniejsza gra)
- W scenariuszu 5 (Ewakuacja Krety) z mapy trzeba wyprowadzić 5 wskazanych (MSU), a nie dowolnych, jednostek.
- W scenariuszu 19 (Arnhem) można dokupić jedną dowolną jednostkę lądową (+1 miejsce rozstawienia)
- W scenariuszach Kos i Jugosławia komputer nie może już kupować Panter i innych takich zabawek
- W ostatnim scenariuszu - dodany jeden VH, co powinno zapobiec zbyt wczesnemu zakończeniu.
- Odrobinę zmieniony został przydział jednostek core - ma to związek ze zmianami w efilu.
Przebieg pozostaje bez zmian:
Campaign: G26_KOM * G26 KOMANDOSI JEGO KRÓLEWSKIEJ MOŚCI v.4.2
# File Scenario Date BV V TV L Map
0 G26_KOM00.SCN PIASKIEM W OCZY Dec 5, 1940 1 1 1 Ls matruh.map *NF (#131)
1 G26_KOM01.SCN BARDIA Jan 5, 1941 2 2 2 Ls bardia.map *NF (#45)
2 G26_KOM02.SCN TOBRUK Jan 21, 1941 3 3 3 Ls rezegh.map *NF (#215)
3 G26_KOM03.SCN ROMMEL NADCHODZI Feb 21, 1941 4 4 4 Ls agheila2.map *NF (#688)
4 G26_KOM04.SCN EWAKUACJA KRETY May 25, 1941 5 5 5 Ls kreta2.map *NF (#122)
5 G26_KOM05.SCN ROMMEL ATAKUJE Nov 24, 1941 6 6 6 Ls bardia.map *NF (#45)
6 G26_KOM06.SCN LOTNISKA Dec 22, 1941 7 7 7 Ls agedabia.map *NF (#48)
7 G26_KOM07.SCN OPERACJA "BIGAMY" Sep 15, 1942 8 8 8 8 benghazi.map *NF (#116)
8 G26_KOM08.SCN LINIA "MARETH" Mar 15, 1943 9 9 9 Ls mareth.map *NF (#626)
9 G26_KOM09.SCN WYSPA KOS Sep 17, 1943 10 10 10 10 kos.map *NF (#396)
10 G26_KOM10.scn OPERACJA CANDYTUFT Oct 27, 1943 11 11 11 Ls ancona.map *NF (#712)
11 G26_KOM11.scn JUGOSLAWIA Apr 1, 1944 12 12 12 Ls dalmatnn.map *NF (#321)
12 G26_KOM12.scn MOST Jul 29, 1944 13 13 13 Ls stmalo.MAP *NF (#324)
13 G26_KOM13.scn SEKWANA Aug 26, 1944 14 14 14 14 arras.MAP *NF (#128)
14 G26_KOM14.scn PANZER DIVISION Sep 10, 1944 15 15 15 15 sedanne.map *NF (#277)
15 G26_KOM15.scn WUNDERWAFFE Sep 25, 1944 16 16 16 16 ARRACT.map *NF (#19)
16 G26_KOM16.scn DEKEMVRIANA Dec 16, 1944 17 17 17 Ls athens.map *NF (#471)
17 G26_KOM17.scn PRISONERS Mar 14, 1945 18 18 18 Ls STALAG.map *NF (#151)
18 G26_KOM18.scn ARNHEM Apr 11, 1945 19 19 19 Ls grebbe.MAP *NF (#146)
19 G26_KOM19.scn LUBEKA May 3, 1945 Win Win Win Ls bilbao2.map *NF (#663)
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G26_KOM00.xscn SAND IN THE EYES 7 1932 Defensive 11 1306
1 G26_KOM01.xscn BARDIA 1 228 Aggressive 22 2414
2 G26_KOM02.xscn TOBRUK 18 3941 Defensive 28 3353
3 G26_KOM03.xscn ROMMEL COMING 1 216 Aggressive 11 2039
4 G26_KOM04.xscn EVACUATION OF THE CRETE 18 3385 Aggressive 25 4668
5 G26_KOM05.xscn ROMMEL ATTACKS 16 3524 Aggressive 25 5107
6 G26_KOM06.xscn AIRFIELDS 2 822 Defensive 23 3410
7 G26_KOM07.xscn OPERATION "BIGAMY" 1 156 Defensive 23 2928
8 G26_KOM08.xscn MARETH LINE 0 0 Defensive 18 2829
9 G26_KOM09.xscn KOS ISLAND 7 3465 Aggressive 20 4629
10 G26_KOM10.xscn OPERATION "CANDYTUFT" 1 547 Aggressive 18 3435
11 G26_KOM11.xscn YUGOSLAVIA 8 893 Aggressive 27 5151
12 G26_KOM12.xscn BRIDGE 3 492 Defensive 19 2848
13 G26_KOM13.xscn SEINE 3 780 Defensive 32 6554
14 G26_KOM14.xscn PANZER DIVISION 7 6141 Defensive 24 6434
15 G26_KOM15.xscn WUNDERWAFFE 4 408 Defensive 33 7322
16 G26_KOM16.xscn DEKEMVRIANA 17 5040 Aggressive 36 9020
17 G26_KOM17.xscn PRISONERS 4 690 Aggressive 23 4407
18 G26_KOM18.xscn ARNHEM 6 1752 Defensive 34 4869
19 G26_KOM19.xscn LUBECK 12 3984 Aggressive 43 7666
Zmiany w wersji 4.1Poprawione pliki tekstowe ? literówki i polskie znaki
Odznaczona opcja Friend Units ALSO block LOF (except if light special) dla wszystkich scenariuszy
Poprawione opcje dla scenariuszy (ujednolicone z innymi scenariuszami):
18 G26_KOM18.scn Arnhem
19 G26_KOM19.scn Lubeka