Tytuł: Kampania W00 "Wielka Rzecz...pospolita" Wiadomość wysłana przez: kowdar Maj 20, 2011, 11:41:44 Kampania W00 Wieka Rzecz...pospolita
http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html Kampania mająca długie i obfitujące w wymianę poglądów wątki na tym forum. Po dłuższym zastanowieniu, pomimo zapowiedzi przesunięcia okresu czasu, który kampania obejmuje, postanowiłem jednak pozostawić ją tak jak było, czyli oprócz kilku początkowych bitew, nie należy spodziewać się prototypów, a z czasem rodzaj dostępnego sprzętu będzie się raczej kurczył niż rozszerzał. A niech sobie będzie taka specyficzna ta kampania >:D Dostosowałam kampanię do gry rankingowej w taki sposób, że zrezygnowałem z jej wielowariantowości. Połączyłem w jeden przebieg końcowe walki w Azji, dostosowałem daty ich grania do reszty kampanii. Usunąłem dwa "wątki" wojny obronnej w Europie - będą stanowiły podstawę nowej, III kampanii o mocarstwowych aspiracjach Rzeczypospolitej :) Tak więc kampania stała się liniowa, z kilkoma przeskokami w przypadku porażek, ale w wielu bitwach porażki są dopuszczone. Kampania całkowicie fikcyjna, rozgrywająca się po okresie II wojny światowej więc gramy w wielu przypadkach sprzętem hipotetycznym. Kampania obfituje w wiele bitew morsko-desantowych (występują tak po 2/3 przebiegu), więc także trzeba "lubić" grę okrętami. Gra toczy się w Europie na froncie wschodnim i zachodnim, w Azji , a na koniec w Ameryce ::) Może nie jest zbyt dopracowana, zapewne ma wiele niedociągnięć, ale jest moją ulubioną ... a ponieważ już z pół roku w nią nie grałem, to wypadało ją opublikować i zagrać ... niedługo zapewne pierwsze raporty :P Nowy przebieg kampanii: Campaign: W00_wr * W00 WIELKA RZECZ...POSPOLITA v.4.5 Tytuł: Odp: Kampania W00 "Wielka Rzecz...pospolita" Wiadomość wysłana przez: Waldzios Marzec 02, 2022, 04:28:43 Planuje odświeżenie/zaktualizowanie jednostek w kampanii.
Przy okazji, zastanawiam się co zrobić s CAP'em. W mojej opinii zbyt restrykcyjny CAP to poważna wada tej kampanii. Gra na 100% (bez strat) jest zbyt mozolna. Gra na wyższym poziomie prestiżu wydaje się bezcelowa (nadwyżka prestiżu przepada). Możliwości jest kilka: 1) pozostawić CAP bez zmian; 2) zmodyfikować CAP do poziomu sumy nagród; 3) wyłączyć CAP; 4) wyłączyć CAP i auto-uzupełnienia; Co o tym myślicie? Tytuł: Odp: Kampania W00 "Wielka Rzecz...pospolita" Wiadomość wysłana przez: Mario Marzec 02, 2022, 05:00:08 Szczerze-rzadko zwracam uwagę na CAP ale pamiętam (chyba nie przy tej kampanii) jak zauważyłem, że nagle nie dostaję środków za BV.
Więc ogólnie jestem za wyłączonym CAP-em i wyłączeniem autouzupełnień :) Możliwość "zielonych" uzupełnień jest fajnym sposobem na uatrakcyjnienie rozgrywki (warto wtedy dokonywać uzupełnień w trakcie gry). Tytuł: Odp: Kampania W00 "Wielka Rzecz...pospolita" Wiadomość wysłana przez: Waldzios Maj 03, 2022, 02:09:47 Przygotowałem zaktualizowaną wersję kampanii.
Główne zmiany: - wyłączyłem CAP'a; - odświeżyłem jednostki wszystkich nacji; - wymieniłem nadwyżkowe japońskie pelotki na artylerie; - ograniczyłem występowanie jednostek specjalnych AUX w scenariuszach (w końcowych scenariuszach pojawiały się masowo); przydzielone oddziały Komandosów/GROMu zastąpiłem oddziałami "szturmowymi" ('Batlion Szturmowy'/'Spadochroniarze Szturmowi'/'Morska Grupa Szturmowa'); - ograniczyłem występowanie bezużytecznych ppanc'ów (~57mm); Miałem dylemat w kwestii auto-uzupełnienień. Początkowe scenariusze kampanii są dość wymagające. Z wyłączonymi auto-uzupełnieniami poziom początkowych scenariuszy wzrósłby istotnie. Dla niektórych graczy wymagany poziom trudności potencjalnie mógłby być zbyt wysoki. Z drugiej strony rozgrywka z wyłączonymi auto-uzupełnieniami mogłaby być interesującym wyzwaniem. Dlatego przygotowałem dwa warianty kampanii (dwa pliki xcam): - wersja bazowa - W00; ma wyłączonego CAP'a i włączone auto-uzupełnienia; przy rozgrywce na 100% powinna być zbliżona poziomem trudności do oryginału; - wersja 'trudna' - W00H; ma wyłączonego CAP'a i wyłączone auto-uzupełnienia; dodatkowo włączone są "zielone" uzupełnienia; wszystkie inne parametry i ustawienia scenariuszy pozostały bez zmian; Pliki do pobrania: W00_47.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W00_47.zip) Wymagany Efile w wersji 7.4.0 lub wyższej. |