Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 11:56:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania W18 "Sukcesy III Rzeszy"  (Przeczytany 12398 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« : Listopad 20, 2011, 02:47:55 »

Kampania  W18 "Sukcesy III Rzeszy"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html

Prezentuję kampanie okresów wielkich sukcesów armii niemieckiej w Europie. Zaczynamy w Hiszpanii i poprzez Polskę, Francję,  Anglię i Jugosławię, kończmy kampanię w Grecji.
Kampania z cyklu: łatwo, szybko i przyjemnie -  ale tak zapewne wyglądały postępy w tych latach armii niemieckich.

Przebieg kampanii:
Campaign: W18_GS * W18 SUKCESY III RZESZY v.4.4
 # File                 Scenario            Date           BV   V  TV    L  Map                     #1  Wpp1    #2  Wpp2
 0 W18_ger01.scn        Hiszpania           Dec 23, 1938    1   1  Ls   Ls  GUADAL.MAP      (#780)  17  2672    18  1973
 1 W18_ger02.scn        Gdańsk              Sep  1, 1939    2   2   2   Ls  KOENIGSB.map    (#181)  23  3480    43  6835
 2 W18_ger03.scn        Grudziądz           Sep  5, 1939    3   3   3   Ls  GRDZIADZ.MAP    (#357)  15  2520    30  3521
 3 W18_ger04.scn        Droga do Warszawy   Sep 17, 1939    4   4   4   Ls  KAMPNSKI.MAP    (#352)  0   0       46  6665
 4 W18_ger05.scn        Chełm               Sep 22, 1939    5   5   5   Ls  CHELM.MAP       (#582)  2   816     14  2061
 5 W18_ger06.scn        Przemyśl            Sep 27, 1939    6   6   6   Ls  PRZEMYSL.MAP    (#384)  4   1176    44  6897
 6 W18_ger07.scn        Grebbe              May 10, 1940    7   7   7   Ls  ARNHEM.map      (#79)   0   0       39  7776
 7 W18_ger08.scn        Ardeny              May 11, 1940    8   8   8   Ls  ARDENNE3.map    (#167)  11  2256    72  10480
 8 W18_ger09.scn        Sedan               May 13, 1940    9   9   9   Ls  SEDANNE.MAP     (#277)  1   276     56  9117
 9 W18_ger10.scn        Arras               May 20, 1940   10  10  10   10  ARRAS.map       (#128)  6   1380    71  12674
10 W18_ger11.scn        Dunkierka           May 21, 1940   11  11  11   Ls  dunkirk.map     (#3)    21  4080    54  9939
11 W18_ger12.scn        Amiens              Jun  3, 1940   12  12  12   Ls  AMIENS.map      (#140)  4   480     49  8454
12 W18_ger13.scn        Marna               Jun 11, 1940   13  18  18   Ls  ARRACT.MAP      (#19)   0   0       30  5438
13 W18_ger14.scn        Lew Morski          Aug 20, 1940   14  14  14   Ls  ENGLAND.map     (#60)   21  21348   59  25044
14 W18_ger15.scn        Windsor             Aug 23, 1940   15  15  15   Ls  Windsor.map     (#7)    0   0       50  10907
15 W18_ger16.scn        Londyn              Oct  1, 1940   16  16  16   Ls  LONDON.map      (#169)  14  3480    79  16248
16 W18_ger17.scn        Gibraltar           Jan 10, 1941   17  17  17   Ls  GIBRALTAR+.map  (#99)   7   3690    34  19860
17 W18_ger18.scn        Elba                Mar 24, 1941   18  18  18   Ls  ELBA.MAP        (#154)  23  27552   35  31070
18 W18_ger19.scn        Belgrad             Apr  6, 1941   19  19  19   Ls  BELGRADE.MAP    (#208)  9   1452    35  4547
19 W18_ger20.scn        Kreta               Apr 24, 1941   20  20  20   Ls  KRETA2.MAP      (#122)  0   0       31  5911
20 W18_ger21.scn        Kalamaty            Apr 28, 1941   21  21  Ls   Ls  KORINTH.map     (#98)   1   420     26  4560
21 W18_ger22.scn        Kos                 May 20, 1941  Win Win  Ls   Ls  KOS.MAP         (#396)  5   10968   27  20496
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2017, 04:28:42 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #1 : Listopad 20, 2011, 03:10:57 »

Ach, to tygrysy lubią najbardziej. Wink  No i co najważniejsze mając bv ma się komplet bitew!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Marzec 24, 2013, 06:50:41 »

Gram sobie własnie w te kampanię i powiem, że ma potencjał i warto jej poświęcić trochę uwagi, ale trzeba w to jeszcze trochę pracy włożyć.

1) Bardziej finezyjne scenariusze. Nie powinno być tak, że jedno polskie działo 75mm Schneidera likwiduje mi po kolei cały pułk, bo nie ma jak do niego podejść - bez ciężkiej artylerii.

2) Jednostki niemieckie "aux" o doświadczeniu "0", to zdecydowana przesada wiosną 1940, podczas gdy nawet Holendrzy jakimś cudem mają po dwie belki.

3) Gdyby Polacy i Francuzi mieli tyle baterii plot w każdej wsi i miasteczku, to termin "Blitzkrieg" nigdy by nie powstał.

4) Jeśli niektóre scenariusze są niewygrywalne na BV nawet przy 300% - to jest z nimi coś nie tak - za duża mapa i za dużo VHeksów do wzięcia.

5) Niektóre scenariusze zaczynają się wcześniej niż kończą się poprzednie!!!! W dacie mamy jeden dzień odstępu, a scenariusz trwa 5-6 dni! Absolutnie do poprawki.

6) Zlikwidowałbym sporą część scenariuszy typu "science-fiction" (Londyn, Gibraltar, Kos) i wymienił na coś bardziej prawdziwego. Kampania jest warta tego, żeby ją pociągnąć dłużej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #3 : Marzec 30, 2018, 11:39:53 »

Grał w to ktoś? Warto?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #4 : Listopad 29, 2022, 05:37:06 »

Nie wiem, gdzie to mam wsadzić, wstawię tutaj - ewentualnie proszę, o przekierowanie...
==================
Mapy.
Gram kampanię Sukcesy III Rzeszy, doszedłem do scenariusz 10 Amiens. Po wejściu w "rozstawienie" okazało się, że mapa jest skopana. Otóż brak jest rzek, brak w wielu miejscach lasów, dróg również, a część z nich, jest źle wyrysowana na kafelkach, w edytorze. Także brak terenu Rough, Mountain, City itd.
Więc - wyedytowałem sam sobie, save. Ale bałem się ruszać mapę, czy czegoś nie zawalę, i nie dojdzie potem do crashu gry.
Dotyczy: Mapa Arras, plik map ściągnięty ze strony Kowdara w piątek.

1) Więc - mogę podesłać mapę Arras, ale z save'a, a więc z moimi i alianckimi jednostkami. Mapa jest oki, tylko trzeba usunąć jednostki obu stron oraz Deploy Hexes. Chcecie?

2) Mogę spróbować sam usunąć, z save'a jednostki i deploy hexy, i ustawić ją, jako mapę Arras, którą da się podmienić. Mogę to sam zrobić - chyba da się? Chcecie? Wtedy podeślę już gotową mapę, a Wy tylko sobie sprawdzicie, poprawność, bez grzebania się w edycji.

======================
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Listopad 29, 2022, 07:57:09 »

Wątek kampanii znajduje się tutaj: Kampania  W18 "Sukcesy III Rzeszy"


Na początek proponowałbym pobrać aktualną wersje kampanii. Wytykanie błędów w nieaktualnej wersji kampanii (z przed kilkunastu lat) jest niezbyt "konstruktywne".


EDIT. Przeniosłem posty.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2022, 12:29:19 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #6 : Listopad 29, 2022, 11:14:37 »

Nie wiem, gdzie to mam wsadzić, wstawię tutaj - ewentualnie proszę, o przekierowanie...
==================
Mapy.
Gram kampanię Sukcesy III Rzeszy, doszedłem do scenariusz 10 Amiens. Po wejściu w "rozstawienie" okazało się, że mapa jest skopana. Otóż brak jest rzek, brak w wielu miejscach lasów, dróg również, a część z nich, jest źle wyrysowana na kafelkach, w edytorze. Także brak terenu Rough, Mountain, City itd.
Więc - wyedytowałem sam sobie, save. Ale bałem się ruszać mapę, czy czegoś nie zawalę, i nie dojdzie potem do crashu gry.
Dotyczy: Mapa Arras, plik map ściągnięty ze strony Kowdara w piątek.

1) Więc - mogę podesłać mapę Arras, ale z save'a, a więc z moimi i alianckimi jednostkami. Mapa jest oki, tylko trzeba usunąć jednostki obu stron oraz Deploy Hexes. Chcecie?

2) Mogę spróbować sam usunąć, z save'a jednostki i deploy hexy, i ustawić ją, jako mapę Arras, którą da się podmienić. Mogę to sam zrobić - chyba da się? Chcecie? Wtedy podeślę już gotową mapę, a Wy tylko sobie sprawdzicie, poprawność, bez grzebania się w edycji.

======================

Tak to racja - obejrzałem sobie w suite
Oba pliki do tej grafiki ( 128 i 449) --> arras.map i arras2.map nie pokrywają się z rysunkiem  Evil
Natomiast pliki arras.mapx i arras2.mapx - są w zasadzie zgodne, ale rzeki na dole mapy są nieprzekraczalne (w scenariuszu natomiast to w większości zwykłe rzeki)
Nazwy też nie do końca pasują - przy *.map - brak nazwy środkowej rzeki --> mapx ma natomiast to opisane ...

Wygląda na to, że plik scenariusza opiera się na którymś z .map lub .mapx i został modyfikowany, ale w górnej części mapy poszło coś nie tak ...

To jest pytanie do Darka - bo nie wiadomo na czy się opierać ...

Przygotowałem (pobawiłem się) wstępnie pliki - tekstu, . map , xscn
https://drive.google.com/file/d/13shohwQ5CbzOw0z65I3daSYv_l-2qRUR/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/149bae6O-uTRqU2JchPh2m6Y-cWBbwMbE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13pamys5ldXrxc2broZ4yhqDFjJmON3mp/view?usp=sharing

Nie wiem jednak czy takie było zamierzenie autora  Huh

Poprawiłem drogi , teren, nazwy ...

@besiu
Dzięki za napisanie o błędzie
Jednak w większości przypadków grając na najnowszej wersji - unikamy części błędów (zostają wyłapane) - ta kampania po prostu nie była grana ...
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2022, 09:27:44 wysłane przez sympatyk » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #7 : Grudzień 01, 2022, 06:44:39 »

@ Jednak w większości przypadków grając na najnowszej wersji - unikamy części błędów (zostają wyłapane) - ta kampania po prostu nie była grana ...
Ja rozumiem, że kampanie "są poprawiane", lecz tutaj - chodzi o mapę. I mapy - ściągałem w piątek zeszły. To znaczy - że mapa jest skopana. coś poszło nie tak.
Ja to poprawiłem, bo nie będę sobie ułatwiał gdy, przechodząc przez rzekę, której na mapie  nie ma itd.

@Przygotowałem (pobawiłem się) wstępnie pliki - tekstu, . map , xscn
1) => Czyli nie chcecie tego, co zrobiłem? Bo mi się tylko plik tekstu, tutaj, otwiera.

I a'propos tego "tekstu" - 2) to Wy/Ty to robicie, tak, że w takim pliku tekstowym, oznaczacie nazwy? np. Lille, Canal Nord itd? A nie na mapie w OpenSuite?

Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #8 : Grudzień 02, 2022, 03:22:01 »

W aktualnej wersji kampanii, mapa wygląda następująco. Na pierwszy rzut oka, ja błędów nie widzę ... jak mam się tym zająć to poproszę o konkretnie na jakim polu coś się nie zgadza (współrzędne) ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #9 : Grudzień 02, 2022, 07:23:45 »

To jest do gry tylko na kafelkach?
Bo na rzeczywistej mapie - wygląda inaczej
Pobrałem od Ciebie kampanię
https://opengeneral.pl/files/W18_46.zip

Nie grałem tego - tylko sprawdzałem w suite - po uwagach Besiu

U mnie wygląda to tak - filmik (przepraszam, że się zacina - zrobiłem na szybko - w tle były inne procesy)
https://drive.google.com/file/d/14A1UuDbDuJsBHr4mc16SlkmYKA9HyTej/view?usp=sharing

Drogi się nie pokrywają z rysunkiem, teren też, brak nazw, które są w mapix-ach w repozytoriach ...
rzeki też w mapix przeważnie nieprzekraczalne na całej długości..
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #10 : Grudzień 02, 2022, 07:35:34 »

Teraz się zorientowałem mówimy o innych scenach --> chodzi o Arras (10 scenariusz licząc od 0) --> ten potrzebuje Twojej uwagi
Besiu pomylił nazwę - napisał -
Cytuj
Mapy.
Gram kampanię Sukcesy III Rzeszy, doszedłem do scenariusz 10 Amiens.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2022, 07:46:15 wysłane przez sympatyk » Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #11 : Grudzień 04, 2022, 07:16:18 »

Trochę o mapach - historia i teraz --> częściowa odpowiedz dla Besiu -->
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=67&p=15587#p15587

Cytuj
Ja rozumiem, że kampanie "są poprawiane", lecz tutaj - chodzi o mapę. I mapy - ściągałem w piątek zeszły. To znaczy - że mapa jest skopana. coś poszło nie tak.
Ja to poprawiłem, bo nie będę sobie ułatwiał gdy, przechodząc przez rzekę, której na mapie  nie ma itd.

Cytuj
@Przygotowałem (pobawiłem się) wstępnie pliki - tekstu, . map , xscn
1) => Czyli nie chcecie tego, co zrobiłem? Bo mi się tylko plik tekstu, tutaj, otwiera.

I a'propos tego "tekstu" - 2) to Wy/Ty to robicie, tak, że w takim pliku tekstowym, oznaczacie nazwy? np. Lille, Canal Nord itd? A nie na mapie w OpenSuite?

Ponieważ mapa jest tylko początkiem do scenariusza i obecnie w scenariuszu znajdują się wszystkie informacje --> wiec teraz jak ktoś mówi mapa to w pierwszej kolejności --> o rysunku myślimy
Choć w tym przypadku faktycznie - plik arras.map jest nieprawidłowy (to sięga czasów PG2)

Czy chcemy Twoją pracę? --> owszem --> musi spełniać wymagania określone dla robienia\poprawy map i scenariuszy.
Musisz wypunktować problem i pokazać co zrobiłeś
A co najważniejsze autor kampanii/scenariusza ma ostateczny głos

Oczywiście dla siebie możesz modyfikować jak lubisz, ale - to nie nadaje się do gry w Rankingu Generałów --> dla takich gier jest
https://forum.opengeneral.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/0/


Mój sugerowany plik arras.mapx
https://drive.google.com/file/d/14COaCt2gZstkNkjiy0RdhbioDMKcXRb2/view?usp=sharing

Mój poprawiony scenariusz
https://drive.google.com/file/d/14DRL4fsKJV0_GZcZc89Br8X1--gTBIqx/view?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2022, 09:15:02 wysłane przez sympatyk » Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #12 : Grudzień 06, 2022, 03:02:46 »

Sprawdziłem ustawienia terenu na mapie 128.jpg do scenariusza Arras w oryginalnej kampanii i jest dokładnie tak samo jak w mojej konwersji. Jak patrzę na te ustawienia na północnej części mapy to mam wrażenie, że zostało to zrobione w taki sposób specjalnie. Fakt, nie zgadza się dokładnie z rysunkiem co może być mylące.
Z drugiej strony, jak się patrzy na umiejscowienie wojsk, to poprawienie tego nie powinno jakoś znacząco wpłynąć na bitwę.

Jak opracujecie plik scn, który będzie się zgadzał z mapą, mogę podmienić w kampanii ... nie ma problemu.

Sympatyk, czy ten Twój scn mam uznać za gotowiec do umieszczenia w kampanii ?
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #13 : Grudzień 06, 2022, 04:11:57 »

1)

Oczywiście dla siebie możesz modyfikować jak lubisz, ale - to nie nadaje się do gry w Rankingu Generałów --> dla takich gier jest
https://forum.opengeneral.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/0/
że hę?  Shocked ja Was nie rozumiem... Czyli - zrobiłem rzeki, tam, gdzie były na mapie. Zrobiłem teren Rough, tam, gdzie były na mapie. zrobiłem lasy, tam gdzie były na mapie (rysunku)... czyli - UTRUDNIŁEM sobie... niby - a tak w rzeczywistości - to zrobiłem zgodnie z terenem... i to się "w rankingu nie mieści"...
\Brak słów.
2)
dokładnie tak mapa wygląda, jak Kowdar wrzucił screenshot, z OpenSuite.=->
sorrry, Kowdar, ale serio uważasz, że skoro po prawej, są Deploy hexy, a na zachód od nich jest na mapie rzek (a w kafelkach jej, jak widać, brak), i to rzeka jest "impassable". na wszystkich innych mapach tego terenu. ... A ja "a tam! przejadę sobie",

=> to serio, na serio, uważacie, że "to nie ma wpływu na bitwę?... hm...
Przyniosę Wam save, jutro, sobie zobaczycie.

3) wyślę save przez wetransfer, bo nie znam się na tych "drive" i "share" itd. do Kowdara, na mejl. Sobie możecie nim rozdysponować, jak chcecie.

4)
sympatyk - sorry, że tak uważam, ale...
Moim zdaniem - Zbyt(!) dużo robisz, albo chcesz zrobić, samemu.  Malujesz super mapy, wyglądają bosko. Jeśli ktoś inny, chce coś zrobić - to nawet, z błędami, pozwól na to. Nauczy się, wyrobi, i przestanie błędy robić A Tobie - zejdzie z głowy, jeden problem.
Wtedy - będzie kilka osób, które potrafi to wykonać.
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #14 : Grudzień 06, 2022, 08:06:39 »

Sprawdziłem ustawienia terenu na mapie 128.jpg do scenariusza Arras w oryginalnej kampanii i jest dokładnie tak samo jak w mojej konwersji. Jak patrzę na te ustawienia na północnej części mapy to mam wrażenie, że zostało to zrobione w taki sposób specjalnie. Fakt, nie zgadza się dokładnie z rysunkiem co może być mylące.
Z drugiej strony, jak się patrzy na umiejscowienie wojsk, to poprawienie tego nie powinno jakoś znacząco wpłynąć na bitwę.

Jak opracujecie plik scn, który będzie się zgadzał z mapą, mogę podmienić w kampanii ... nie ma problemu.

Sympatyk, czy ten Twój scn mam uznać za gotowiec do umieszczenia w kampanii ?

Ale się namieszało ...
Dla jasności - zgłaszam tylko (tak jak Besiu) , że mapa jest podejrzana/uszkodzona
Nic nie mam do Twojego scenariusza, ale
Jeśli scenariusz Arras ( ten oryginalny) powstał po kwietniu 2000 roku - to jest podejrzenie, że mapa była uszkodzona - ponieważ w MapFinder jest uszkodzony plik arras.map

Dzisiaj znalazłem na płycie CD spakowany plik mapy arras(plik map + pliki shp)
Rozpakowałem to i zmieniłem nazwę ARRAS.map --> ARRAS2000.map (inaczej by się nadpisał istniejący plik arras.map w katalogu Mapfiles)



Ten plik powyżej - z 2001 roku jest już uszkodzony - nie wierzę żeby tak duże odstępstwa od rysunku były przyjęte do MF --> istnieje więc prawdopodobieństwo, że scenariusz był zrobiony na właściwym/dobrym pliku arras.map
Jednak później uległ zmianie/uszkodzeniu --> PG2 potrzebowało do odtwarzania scenariusza pliku . map  --> zmiana/uszkodzenie tego pliku powodowała zmianę w scenariuszu

Teraz zobacz jak wyglądała mapa z kwietnia 2000
Ma kilka drobnych błędów - teren względem rysunku, ale największym błędem jest droga przez 7 hex w rzece



W nazwach też jest kilka małych błędów  - brak nazw(ciągłości nazw) Na hex (22,1) nazwa miasta Hinges - jest w rzece - powinna być na hex(20,2)



Tak- W18_ger10a.xscn - jest gotowcem --> trzeba go pobrać od nowa bo poprawiłem jeszcze --> różni się nieznacznie od tej mapy z 2000 roku --> oczywiście zobacz go przed puszczeniem - jeśli tak zdecydujesz  Wink


Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.077 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)