Tytuł: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: kowdar Kwiecień 15, 2017, 12:21:31 Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA"
http://www.opengeneral.pl/kampanie_iii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_iii.html) Z wielką przyjemnością przedstawiam nową kampanię, jakże różną od pozostałych. Jest to kampania, gdzie naszymi jednostkami core są tylko i wyłącznie jednostki lotnicze. Poświęciłem tej konwersji mnóstwo czasu i sądzę, że udało mi się nawet nieźle zrobić kampanię z różnorodnymi warunkami zwycięstwa przy graniu głównie jednostkami lotniczymi. Dla mnie było to naprawdę bardzo fajne doświadczenie, więc gorąco polecam spróbować tego pasztetu :) Dla kogo nie jest to kampania: - dla preferujących miniaturowe kampanie, tutaj prawie za każdym razem gramy przeciwko ok. 100 jednostkom wroga - dla nieznoszących strat, bo mniej więcej od połowy kampanii, wydaje mi się, że straty od czasu do czasu w jednostkach core są nie do uniknięcia, bo trudno nawet najlepszej jednostce lotniczej przetrwać atak trzech eskadr przeciwników o porównywalnej klasie i sile ..., a AI potrafi być wredny i bezwzględny czyli wybrać do unicestwienia naszą najlepszą jednostkę. We wszystkich bitwach w kampanii możemy przegrać ... oznacza to dużą stratę finansową, ale możemy grać dalej. Gramy wg nowych zasad czyli: - autouzupełnianie jest wyłączone - "zielone" uzupełnienia są włączone ale kasy powinno być raczej wystarczająco nawet przy zapowiadanych powyżej sporadycznych stratach. Przebieg kampanii: Campaign: W51_8th * W51 8th USAAF v.4.0 Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: kowdar Grudzień 15, 2019, 10:11:05 Słuchajcie, mam pytanie. Tak mnie naszło przy D08, gdzie core to tylko flota i lotnictwo.
Czy ktoś kiedyś próbował się zmierzyć z kampanią W51 ? Swego czasu poświeciłem full czasu, aby ją przetestować i aby była grywalna przy założeniu, że core to tylko lotnictwo, A ona jest jednak wyjątkowa, bo to chyba jedyna znana mi kampania, gdzie core to tylko i wyłącznie jednostki lotnicze. A przeszła tak zupełnie bez echa od ponad dwóch lat, więc albo nikt nie próbował (czyli nie jest to interesujące grać samym lotnictwem), albo spróbował i napotkał jakieś trudności ... jeżeli tak może chciałby się podzielić ... EDIT: A może to brak auto uzupełnień jest tak źle postrzegane ? Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Waldzios Grudzień 15, 2019, 10:27:02 Podejrzewam, że przeraża ~50 scenariuszy dość nietypowej kampanii (tylko lotnictwo).
Większość osób pewnie czeka, aż ktoś inny zagra, i pokaże czy warto... Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Primus71 Grudzień 15, 2019, 10:28:19 Jak mam być szczery to próbowałem rozegrać pierwszy scenariusz. Liczba jednostek core w całej masie aux jest jednak totalnie zniechęcająca. Męczyć się z ok. 100 jednostek pomocniczych dla przeszkolenia kilku core to nie jest droga dla mnie. Osobiście to bardzo chciałem rozegrać kampanię lotniczą ale jednak pierwszy scenariusze według mnie nie powinny być tak gigantyczny.
Jak znalazłem JP to próbowałem zagrać coś z starożytności. Jak zobaczyłem ponad setkę jednostek w pierwszym scenariusz to odpadłem. Tutaj miałem identyczne wrażenie. Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Primus71 Maj 14, 2021, 09:11:52 Bywam uparty i raz jeszcze zabrałem się za tą kampanię. Pierwszy scenariusz pytanie do autora. Jeden z VH znajduje się na półwyspie oddzielonym od reszty oceanem. Nie ma spadochroniarzy, saperów do zbudowania portu. Czy czegoś nie zobaczyłem czy też trzeba wybić wszystkie jednostki AI?
Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Waldzios Maj 14, 2021, 09:57:26 Bywam uparty i raz jeszcze zabrałem się za tą kampanię. Pierwszy scenariusz pytanie do autora. Jeden z VH znajduje się na półwyspie oddzielonym od reszty oceanem. Nie ma spadochroniarzy, saperów do zbudowania portu. Czy czegoś nie zobaczyłem czy też trzeba wybić wszystkie jednostki AI? Obejrzałem mapę, i teoretycznie powinieneś być w stanie dopłynąć barką. "Rzeka" płynąca środkiem mapy, jest zrealizowana za pomocą terenu OCEAN. Odległość wydaje się osiągalna.Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: kowdar Maj 14, 2021, 10:03:19 Możesz tam dopłynąć :)
Wyciągnąłem z archiwum swoje AAR, xcsv, logi ... więc jak dam rade będę odpowiadał, jak sobie przeglądnę co tam się działo. Mój pierwszy AAR wyglądał tak: OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017) * AI: Default Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: kowdar Maj 14, 2021, 10:51:43 Od razu informacja co do drugiej bitwy, co by uprzedzić pytanie "po co są te EH ?".
W tym drugim scenie (oraz wielu kolejnych), jest taka konstrukcja że hexy lotniska są na morzu (co pozwala wystawić nasze lotnicze jednostki core). Ale jednocześnie te hexy lotniska są wypełnione i otoczone EH, co ma zapobiegać aby na tych hexach lotnisk, gracz mógł uzupełniać amunicję. Jak tak zrobi to jego jednostka lotnicza "zniknie" ... W wielu bitwach tej kampanii, trzeba czasami pokombinować jak zdobyć/wybudować/odkryć lotnisko, aby móc zaopatrywać samoloty. Albo trzeba oszczędzać amunicję :) Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Waldzios Maj 15, 2021, 02:57:42 W tym drugim scenie (oraz wielu kolejnych), jest taka konstrukcja że hexy lotniska są na morzu (co pozwala wystawić nasze lotnicze jednostki core). Podsunąłeś mi ciekawy pomysł.Zastanawiałem się, czy nie dałoby się tego rozwiązać za pomocą "znikających" jednostek :huh?. Suite pozwala ustawić turę w której jednostka znika z mapy ('Disband'). Gdy stworzyć jednostkę "lotniskową" w starym stylu (bez kontenerów), to w teorii dałoby się ją wykorzystywać jako lotniczy deploy hex. Taka jednostka mogłaby zniknąć już w pierwszej turze (Disband=1), czyli zaraz po rozstawieniu. Ikona nie musiałaby być skomplikowana, wystarczyłoby coś w rodzaju napisu 'Air'. To by pozwoliło stworzyć jednorazowy deploy hex dla samolotów. Potencjalnie do wykorzystania również w innych kampaniach. Zrobiłem test na szybko: 1) tak to wygląda w fazie rozstawienia (ikona robocza): (http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_1.JPG) 2) po wystawieniu samolotów: (http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_2.JPG) 3) komunikat po zamknięciu okna rozstawiania (na tą chwilę jedyny minus rozwiązania): (http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_3.JPG) 4) początek pierwszej tury: (http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_4.JPG) Poeksperymentuje z tym więcej wieczorem. Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Mario Maj 15, 2021, 03:57:00 Właśnie miałem pisać-czy nie dało by się tego zastosować jako "znikające lotniska" ;D
Myślę, że jak to się będzie sprawdzało to fajna opcja w innych kampaniach :). Tytuł: Odp: Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA" Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 10, 2021, 01:24:21 Aktualizacja w temacie lotniczych deploy hexów.
Trochę eksperymentowałem z ikonami. Rezultat zaczyna wyglądać obiecująco.
|