Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 06:25:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania D08 "Starcie Imperiów"  (Przeczytany 2960 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« : Grudzień 14, 2019, 10:41:51 »

Kampania D08 "Starcie Imperiów"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html

No i urodziła się  nowa, ale jakże inna kampania, konwersja z PeG.
Kampania tylko i wyłącznie floty i lotnictwa (jako core). W kilku bitwach występują pojedyncze jednostki lądowe.
Krótka i dynamiczna, ale krew leje się, że ho ho ... bo jak ma być inaczej kiedy stają naprzeciw siebie dwie floty składające się z dziesiątek okrętów, samolotów i śmigłowców. Sieczka ...

Jakie są moje wrażenia ...
Sądziłem, że będzie gorzej, że nie da się grać, ale jak się pamięta o kilku regułach to chyba nawet nie najgorzej mi ta konwersja wyszła (a raczej kampania oparta na oryginalnym pomyśle ...).
Po pierwsze nie płaczemy po stratach bo one są i będą. I kasa na odtworzenia także i to tak skonstruowana, aby się mocno skalowała (jak gramy na wyższych %), czyli otrzymujemy ją w trakcie bitwy, co też nie raz mi uratowało skórę, bo dokupywałem śmigłowce lub myśliwce, aby wykończyć jakąś pozostałość wroga.
Śmigłowców to traciłem kilkanaście w każdej bitwie. Robiły albo za wabia na myśliwce, albo jako cel dla wrogich rakiet plot.
Z drugiej strony były niezastąpione w walce z okrętami podwodnymi ... bez nich nie dałoby rady wygrać bitew ...
O czym pamiętamy ... na początek szukamy "po trupach" oczu wroga i je wydrapujemy ... jak nas nie widzi to o to nam właśnie chodzi ... trzeba pamiętać, że taki P3 Orion "widzi" na 10 hexów (nawiasem mówiąc wspaniała broń na morzu).
Po drugie mamy przewagę zasięgu i trzeba to maksymalnie wykorzystywać, strzelać do tych okrętów do których możemy to zrobić bezkarnie, tak samo z lotnictwem ... do czasu gdy możemy korzystać z lotnictwa lądowego, to mamy kilka samolotów (albo jak zakupimy/wymienimy) to i więcej z przewagą zasięgu.
Okręty podwodne wroga albo trzymam na dystans, albo likwidujemy z całą bezwzględnością. A jak już zauważymy OP z rakietami Harpoon to wykańczamy go wszystkim co się da ... z drugiej strony nasze OP z ta bronią mają zwalczać te okręty wroga które zagrażają naszej flocie.
Naszych samolotów nie oszczędzamy, im szybciej wyeliminujemy wrogie lotnictwo tym szybciej będziemy panowali nad wydarzeniami i byli w stanie trzymać się z dala od przeciwnika o ile bitwa na to pozwala.
I to chyba na tyle ...

PS.
Do ostatniej bitwy, nie dokupując żadnych okrętów dotarłem z 17 okrętami, warunkiem jest wyprowadzenie 10 szt. do EHex'a.
Mi się udało doprowadzić tam 11 szt. i to kilka ze stanami 3-5, więc lekko nie było. To może pokazać jak z bitwy na bitwę jednak maleją nasze zasoby, ale nie trzeba rwać włosów z głowy ... da się wygrać pomimo dużych strat.

W każdym bądź razie kampania bardzo dobra do poznania i testów jak wykorzystywać nowoczesne okręty w zmasowanej walce. Powodzenia ...

Kampania wymaga co najmniej efile OpenGus 7.1.9

Przebieg kampanii:
Campaign: D08_ceo * D08 CLASH OF THE EMPIRES v.4.0
   File                 Scenario                       Date           BV   V  TV    L  Map
 0 D08_COE01.xscn       Deep Ocean                     May  7, 2010    1   1   1   Ls  112.jpg
 1 D08_COE02.xscn       Deep Ocean II                  Aug 12, 2010    2   2   2   Ls  112.jpg
 2 D08_COE03.xscn       Retaliation for Midway         Sep 13, 2010    3   3   3   Ls  103.jpg
 3 D08_COE04.xscn       Retreat in Fight - Marcus Isl. Sep 29, 2010    4   4   4   Ls  500.jpg
 4 D08_COE05.xscn       In the Trap at Palikir         May  7, 2010    5   5   5   Ls  501.jpg
 5 D08_COE06.xscn       Long Way Home                  Oct 12, 2010  Win Win Win   Ls  112.jpg

    ScenFile        ScenTitle                       P1.Units    P1.Army P2.Stance   P2.Units    P2.Army
0   D08_COE01.xscn  Deep Ocean                      52          91956   Aggressive  45          73506
1   D08_COE02.xscn  Deep Ocean II                   2           348     Aggressive  57          89688
2   D08_COE03.xscn  Retaliation for Midway          18          17390   Aggressive  98          138971
3   D08_COE04.xscn  Retreat in Fight - Marcus Isl.  0           0       Aggressive  99          103632
4   D08_COE05.xscn  In the Trap at Palikir          2           2052    Aggressive  61          82440
5   D08_COE06.xscn  Long Way Home                   0           0       Aggressive  47          76416



« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2020, 10:10:53 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Grudzień 15, 2019, 11:22:15 »

Mała uwaga techniczna, dotycząca wszystkich "współczesnych" kampanii.

IMHO powinieneś zwiększyć współczynnik $flak_range dla kampanii morskich.
Współczesne samoloty mają nawet 3 heksy zasięgu, więc niszczyciel z domyślnym ustawieniem (flak_range = 2) nie będzie w wystarczającym stopniu spełniał roli przeciwlotniczej.
Wystarczy dodać linie 'flak_range = 5' (sugerowana wartość) w pliku cfg kampanii.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2019, 12:37:01 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #2 : Grudzień 15, 2019, 07:50:43 »

Może masz i rację, ale ...
tak naprawdę nie chce mi się teraz testować ponownie tej kampanii ze zmienionym ogniem plot niszczycieli.
A nie wiadomo jak to wpłynie na rozgrywkę.

Teoretycznie to raczej może utrudnić grę człowiekowi (a tego już raczej bym nie chciał), a nie na odwrót, bo:
- może zwiększenie tego zasięgu jest potrzebne, ale jak okrętów jest kilka, a jak jest kilkadziesiąt to jest to już dyskusyjne
- bombowce i helikoptery po obu stronach raczej mają zasięg nie większy niż 2, więc aktualny zasięg pozwala się w miarę skutecznie bronić okrętom
- myśliwce, które mają większy zasięg, (oprócz Amerykańskich F-18) mają słaby atak na okręty więc i tak nie robią okrętom dużej krzywdy
- nasze samoloty naprawdę mają co robić w powietrzu przez większą część danej bitwy i dopiero pod koniec mają czas
aby ew. kąsać okręty, dopiero wówczas ten zwiększony zasięg by się AI przydał, ale często jest to końcówka także walk na morzu i samoloty nie muszą się już tak wykazywać

Tak wiec, przy nowej kampanii spróbuję z nowymi ustawieniami, a z tą poczekam aż może ktoś będzie miał ochotę potestować ... a jak zapewne to nie nastąpi, to kiedyś jak najdzie mi ochota zagrać w tą kampanię, to spróbuję z poszerzonym zasięgiem ognia plot. i wówczas zobaczę czy zmieniać na stałe czy nie.

Natomiast ja mam jeszcze jeden zgryz w tej kampanii, którego trochę nie rozumiem, ale i jakoś szczególnie go nie testowałem, piszę z pamięci ... otóż, w drugiej bitwie przydzieliłem graczowi statek zaopatrzeniowy, uznając że może się on przydać, że przy intensywnych walkach, może być potrzeba uzupełnienia amunicji w okrętach.
W tej bitwie nie było potrzeby z tego korzystać (zresztą okazało się, że w ogóle nie miałem takiej potrzeby, ale statek został), ale w następnej, pod koniec stwierdziłem, że to wypróbuję ... i nic z tego, okręt postawiony obok, ani nie został uzupełniony automatycznie, ani nie dawał możliwości, aby zrobić to ręcznie. Więc albo coś zrobiłem nie tak, albo ta funkcja nie działa.
Zresztą podobnie z funkcją SupplyAirUnits okrętów, uważałem że to działa tak jak dawne lotniskowce, samolot nad taką jednostką uzyskuje uzupełnienia - spróbowałem z samolotem lądowym nad okrętem LCS i nic  tego ... więc także nie wiem jak to ma działać.
A i jest kolejna rzecz, okręty rozminowujące ... ja po próbach jak widać dodałem im mnóstwo nowych dodatków/funkcji.
Uważam że one bezwzględnie powinny mieć domyślnie ruch fazowy, bo bez tego dają zbyt mały uzysk w porównaniu z pokonywaniem pola minowego przez zwykłe okręty. Najfajniej by było jakby mogły rozminowywać kilka min ruchem fazowym (kończy to albo nieudana próba rozminowania, albo wyczerpanie pkt. ruchu), ale z ruchem fazowym to chociaż od razu jedna minę rozbroją: podpłynięcie, wejście na minę i rozminowanie. A teraz (bez ruchu fazowego) to zajmuje im to aż dwie tury (zysk jednej tury dla przejścia miny przez każdy inny okręt).

Takie okręty byłby niezbędne dla ew. pokonania pola minowego z składającego się z wielu warstw. I wówczas taki scenariusz miałby sens, bo tak jak jest teraz to jest to zbyt uciążliwe dla gracza jak mi się wydaje ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Grudzień 15, 2019, 08:23:25 »

- bombowce i helikoptery po obu stronach raczej mają zasięg nie większy niż 2, więc aktualny zasięg pozwala się w miarę skutecznie bronić okrętom
Okręty indywidualnie na pewno bronią się bez problemu, i to na maksymalnym zasięgu.
Chodzi bardziej o obronę sąsiadów i eskortowanie ważnych celów.
Niszczyciel nie obroni lotniskowca atakowanego z 2 heksów, jeśli jego zasięg obrony plot wynosi tylko 2 heksy (potrzebuje przynajmniej 3 heksów zasięgu).

W okresie WW2 niszczyciel chroni wszystko w promieniu 2 heksów. Aby to samą skuteczność uzyskać w epoce 2-heksowych samolotów, potrzebuje przynajmniej 4 heksy flak range.
Natomiast ja mam jeszcze jeden zgryz w tej kampanii, którego trochę nie rozumiem, ale i jakoś szczególnie go nie testowałem, piszę z pamięci ... otóż, w drugiej bitwie przydzieliłem graczowi statek zaopatrzeniowy, uznając że może się on przydać, że przy intensywnych walkach, może być potrzeba uzupełnienia amunicji w okrętach.
W tej bitwie nie było potrzeby z tego korzystać (zresztą okazało się, że w ogóle nie miałem takiej potrzeby, ale statek został), ale w następnej, pod koniec stwierdziłem, że to wypróbuję ... i nic z tego, okręt postawiony obok, ani nie został uzupełniony automatycznie, ani nie dawał możliwości, aby zrobić to ręcznie. Więc albo coś zrobiłem nie tak, albo ta funkcja nie działa.
Statek zaopatrzeniowy nie ma sam z siebie żadnej funkcjonalności. Stanowi tylko szablon.
Funkcje zaopatrzenia można dodać jednostce wyłącznie na poziomie scenariusza (funkcja 'Can supply units on ZOC').
Funkcjonalność nie przechodzi do kolejnej misji.

Zresztą podobnie z funkcją SupplyAirUnits okrętów, uważałem że to działa tak jak dawne lotniskowce, samolot nad taką jednostką uzyskuje uzupełnienia - spróbowałem z samolotem lądowym nad okrętem LCS i nic  tego ... więc także nie wiem jak to ma działać.
Tak działało (i teoretycznie nadal działa) w przypadku klasycznych lotniskowców (bez kontenerów).
W przypadku jednostek kontenerowych ta funkcja działa tylko w hangarze, i tylko na jednostki ze zgodnymi wagami kontenerowymi.
A i jest kolejna rzecz, okręty rozminowujące ... ja po próbach jak widać dodałem im mnóstwo nowych dodatków/funkcji.
Uważam że one bezwzględnie powinny mieć domyślnie ruch fazowy, bo bez tego dają zbyt mały uzysk w porównaniu z pokonywaniem pola minowego przez zwykłe okręty.
Tak działają generyczne okręty rozminowujące z okresu WW2.  Nie grzebałem generalnie w tych starszych jednostkach.
Współczesnym rozminowującym starałem się dodawać ruch fazowy.
Przy najbliższej okazji, dodam trochę współczesnej drobnicy do 'All countries'.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2019, 08:26:03 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #4 : Grudzień 15, 2019, 08:53:55 »

No i wszystko jasne ... nie ma to jak mieć fachowca na forum Smiley
Dziękuję za info.

Z tą ochroną lotniskowców to masz rację. W piątej bitwie, nierozważnie zostawiłem lotniskowiec z Zumwalt'em obok w moim VH, a AI jak nie miał celów to leci nad VH, no i wykrył mi lotniskowiec i zaczął go atakować, aż go zatopił. Wykorzystać do tego musiał 8 czy nawet więcej samolotów, a Zumwalt wystrzelił jeden czy dwa razy ... chwilę potem doszedłem do wniosku, że to może nawet dobrze, bo dzięki temu nie zaatakował tym samolotami moich i wymyśliłem, że ta utrata lotniskowca to może mi nawet na dobre ostatecznie wyszła ...

Jak będziesz działał na tej drobnicy to wydaje mi się, że do zaopatrywania to najbardziej pasowałaby statek nazwany "Amunition Ship" E:6511, ale aby można byłoby mu przypisać cechę zaopatrywania (na jedną bitwę jak widzę) to musiałby być przeniesiony do NTP albo FRT z tego co pisze w Suite.

I opisze jeszcze jedno fajne wydarzenie z testów tej kampanii, które mnie ucieszyło/rozbawiło i było całkiem przyjemnym i radosnym doznaniem Smiley

Mamy EA-18G z cechą "ucieczki przed walką". No i mi AI uparł się, aby go zestrzelić (ogólnie mam wrażenie, że jak AI ma wiele celów do wyboru to wybiera te najdroższe, i czasami podstawienie mu do ostrzału droższej jednostki może nam ocalić tą która jest zagrożona ..). I atakował mi go 4 razy, a ten (co mi się oczywiście bardzo podobało Smiley ) za każdym razem uciekał. W kolejnej bitwie tak samo się zaczęło, już myślałem, że jest niezniszczalny, ale tylko dwa razy uciekł, a potem dwa ataki i stracił "życie". Ale te ucieczki strasznie cieszyły jak się to oglądało Smiley
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Grudzień 15, 2019, 09:06:16 »

Jak będziesz działał na tej drobnicy to wydaje mi się, że do zaopatrywania to najbardziej pasowałaby statek nazwany "Amunition Ship" E:6511, ale aby można byłoby mu przypisać cechę zaopatrywania (na jedną bitwę jak widzę) to musiałby być przeniesiony do NTP albo FRT z tego co pisze w Suite.
Już kiedyś o tym pisałem.  Ograniczenie do NTP albo FRT wynikało z jakiś dziwnych założeń.
Wystarczy użyć prostego tricku. Kupujesz dowolny NTP lub FRT, przydzielasz cechę 'Can supply units on ZOC' i ulepszasz do "Amunition Ship". Działa bezproblemowo (E:6511 wykorzystałem w kampanii H04), i unikamy okrętów w dziwnych klasach.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #6 : Grudzień 15, 2019, 09:33:54 »

Ano tak, przypomniałem sobie, że pisałeś, ale skleroza to ludzka rzecz Smiley
Więc OK, niech zostanie jak jest, a ja już chyba teraz będę o tym pamiętał Smiley
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.068 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)