Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 16, 2022, 04:14:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kampania D20 "Miecz Dawida: Izraelski Kontratak"  (Przeczytany 1450 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2611



WWW
« : Lipiec 07, 2020, 11:16:02 »

Kampania D20 "Miecz Dawida: Izraelski Kontratak"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html

Wracamy na Bliski Wschód. Tym razem kampania łatwa, prosta i przyjemna. Chyba najłatwiejsza jaką grałem w tym roku.
Na starcie otrzymujemy potężny zestaw jednostek, ja w trakcie tych 6 bitew dokupiłem tylko jedną jednostkę (w ostatniej bitwie), z tym, że w trakcie kampanii straciłem lub sprzedałem ok. 1/3 początkowej ilości jednostek, wiec chyba trzeba się pogodzić ze stratami ...
Tak na boku ... gra piechotą w nowoczesnych kampaniach pokazuje wyraźnie, że aby taka piechota core miała szansę na długotrwałe przetrwanie, to powinna startować z bazowym poziomem 15, wówczas może przetrwać 1-3 ostrzały artylerii, co przy jednostkach z bazową 10-tką nie często się zdarza ...
I jeszcze dwie ciekawostki ... nie sądziłem że napotkam jeszcze mapy na których nie grałem, a tutaj proszę ... są takie rodzynki. A ponadto kampania potrafi pokazać użyteczność ppancy (sporo artylerii i plotek wroga padło ich łupem) ... a już Pereh to cud, miód do niszczenia wrogich czołgów.

Kampania wymaga efile w wersji co najmniej 7.2.4.
 
Przebieg kampanii:
Campaign: D20_isr * D20 DAVID SWORD: THE ISRAELI COUNTERATTACK v.4.0
   File                 Scenario                    Date           BV   V  TV    L  Map
 0 d20_isr01.xscn       Haifa's Reconquest          Jan  2, 2004    1   1   1   Ls  47.jpg
 1 d20_isr02.xscn       Golan Heights               Jan 24, 2004    2   2   2   Ls  210.jpg
 2 d20_isr03.xscn       Dark Sun                    Feb  3, 2004    3   3   3   Ls  211.jpg
 3 d20_isr04.xscn       Tel-Aviv: Back to the sea   Feb 12, 2004    4   4   4   Ls  285.jpg
 4 d20_isr05.xscn       Back Yard Cleaning          Mar  2, 2004    5   5   5   Ls  311.jpg
 5 d20_isr06.xscn       Damascus                    May  7, 2004  Win Win Win   Ls  260.jpg

    ScenFile        ScenTitle                   P1.Units    P1.Army P2.Stance   P2.Units    P2.Army
0   d20_isr01.xscn  HAIFA'S RECONQUEST          47          36864   Defensive   54          38188
1   d20_isr02.xscn  GOLAN HEIGHTS               7           8184    Aggressive  65          49540
2   d20_isr03.xscn  DARK SUN                    23          19320   Aggressive  73          53700
3   d20_isr04.xscn  TEL-AVIV: BACK TO THE SEA   7           6360    Aggressive  66          51122
4   d20_isr05.xscn  BACK YARD CLEANING          4           4776    Aggressive  77          54220
5   d20_isr06.xscn  DAMASCUS                    3           2088    Aggressive  56          45204

« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2020, 10:31:56 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Lipiec 08, 2020, 01:18:00 »


Tak na boku ... gra piechotą w nowoczesnych kampaniach pokazuje wyraźnie, że aby taka piechota core miała szansę na długotrwałe przetrwanie, to powinna startować z bazowym poziomem 15, wówczas może przetrwać 1-3 ostrzały artylerii, co przy jednostkach z bazową 10-tką nie często się zdarza ...

Może lepiej odwrotnie. Zamiast podnosić stany bazowe piechocie, można rozważyć obniżenie stanów artylerii przeciwnika, szczególnie tej najcięższej (zwłaszcza SCUDy i podobne).

BTW . Warto pamiętać że statystyki wszystkich efilowych jednostek artyleryjskich  są przeliczane, jakby posiadały identyczną liczbę "luf" (w domyśle 15 armat/wyrzutni). To oczywiście rzadko pokrywa się z rzeczywistością.
W efekcie, niektóre z cięższych systemów mogą być przesadnie potężne przy pełnych stanach.

Przykładowo, typowa rosyjska jednostka artyleryjska (haubice 122mm, haubice 152mm, wyrzutnie BM-21 Grad) składa się się trzech baterii po 6 systemów, czyli mamy zwykle 18 systemów w batalionie.
Cięższe systemy artylerii rakietowej (BM-27 Uragan, BM-30 Smerch) występują w bateriach po 4 systemy, czyli 12 systemów w batalionie.
Taktyczne pociski balistyczne występują w skromniejszych jednostkach. Toczka i Iskander to 4 systemy w batalionie (2 baterie po 2 wyrzutnie).
W batalionie SCUD'ów była tylko jedna bateria z 3 wyrzutniami.

Powyższe sprawia, że pełno-stanowa (10SP) jednostka artylerii rzadko jest reprezentatywna, szczególnie w przypadku najpotężniejszych systemów.
Oddział SCUD'ów posiadający stany 10SP strzela tak jakby miał 15 wyrzutni w jednostce. W efekcie jego skuteczność nie odpowiada pojedynczemu dywizjonowi, tylko trzem brygadom.

Chcąc być maksymalnie realistycznym, i zakładając że typowa rosyjska jednostka artylerii posiada 10SP, to oddział Uraganów powinien mieć 7SP,  Iskander/Toczka tylko 3SP, a SCUD zaledwie 2SP.
Dopiero wtedy skuteczność przeciwko celom miękkim byłaby w pełni reprezentatywna.

Oczywiście nie sugeruje w żadnym razie, by przeliczać to w ten sposób. Szczególnie, że poszczególne składy mogą być trudne dla ustalenia (dla pomniejszych nacji) i mocno różnic się w poszczególnych latach.

Ale moim zdaniem warto to wziąć pod uwagę, przy ustalaniu docelowych stanów jednostek.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.058 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.004s, 2q)