Tytuł: Kampania D36 "Kampania Zachodnia - remake" Wiadomość wysłana przez: kowdar Czerwiec 28, 2020, 08:02:12 Kampania D36 "Kampania Zachodnia - remake"
http://www.opengeneral.pl/kampanie_viii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_viii.html) W kampanii D34, dowodząc wojskami chińskim, zdobyliśmy całą Azję Wschodnią, teraz przyszedł czas na odwet. Dowodząc wojskami amerykańskimi musimy przepędzić Chińczyków ze wszystkich zajętych przez nich terenów. Gra amerykańskim sprzęt daje duży komfort przewag technologicznej, więc ogólnie uważam iż kampania jest łatwa i przyjemna, a w szczegółach jest mniej więcej tak: Pierwsze trzy bitwy, typowy rozruch dla wojsk amerykańskich, łatwo i fajnie, trzeba się doświadczać, zbierać kasę i przebudować armię wg własnych preferencji. Potem, kolejne trzy bitwy to już nie przelewki, jest dość trudno, trzeba grać rozważnie i umiejętnie, aby nie dać się zadusić hordom pancernym wroga. A potem, gdy już zdołamy podnieść stany i kupić dodatki naszym Abramsom, Palladynom i Patriotom, to już ława i przyjemna jazda z górki (przeciętnie bitwy trwają 5-6 tur, więc gra się szybko), jedynym problemem może być czas (ilość tur), który jest dość wyśrubowany (no, ale od czego Delta i transport powietrzny). Trochę problemu może sprawiać dość niski CAP, ale jak się opanuje kilka manewrów jak gromadzić kasę i wykorzystywać na maksa "darmowe" jednostki (jak skończę konwersje PeG to opisze to w oddzielnym wątku), to przez kilka pierwszych bitew można zgromadzić niezły potencjał na resztę wojenki. Kampania wymaga efile w wersji co najmniej 7.2.4. Przebieg kampanii: Campaign: D36_red_us * D36 WESTERN CAMPAIGN REMAKE v.4.0 Tytuł: Odp: Kampania D36 "Kampania Zachodnia - remake" Wiadomość wysłana przez: Alberich Październik 29, 2021, 12:33:11 Czy w przypadku tej konwersji kampanii były zmieniane liczba tur do BV z wersją PeG (PeG030RDAsia)?
Tytuł: Odp: Kampania D36 "Kampania Zachodnia - remake" Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 29, 2021, 08:57:07 We wszystkich konwersjach ilość tur była dostosowywana do efile Gustlika, inaczej to by nie miało sensu, kiedy zmieniają się zasięgi jednostek.
Tytuł: Odp: Kampania D36 "Kampania Zachodnia - remake" Wiadomość wysłana przez: Alberich Czerwiec 13, 2022, 09:48:59 Rozegrałem mniej więcej połowę kampanii, do Bangkoku i moje wrażenia są mniej więcej negatywne.
Prestige Cap jest bardzo niekorzystny dla gracza, jak dobrze pamiętam to w pierwszej misji zabrał około 1400 czy 1700 z 3100 więc przeważnie nie opłaca się kupować nowych jednostek tylko inwestować w te co się dostaje w pierwszej misji. Przez co nie można sobie urozmaicić armii tak jak sobie tego chce gracz. Dlatego wyłączyłem prestige Cap'a i grałem bez. Tury. Zmniejszenie ilości tur do BV powoduje, że w wielu misjach rozgrywka wyglądała tak, że trzeba się spieszyć i jednocześnie koniecznie użyć jednostek Delty + artylerii rakietowej dalekiego zasięgu żeby stłumić obrońców w celu osiągnięcia BV. To sprawia, że te misje są nierówna pod względem innych misji, gdzie nie koniecznie trzeba się spieszyć. Patrząc całościowo na skład armii takie rozwiązanie sprowadza się do tego, że aby przejść kampanię najlepiej jest iść tylko jednym upartym schematem. Tak samo się dzieje w kampanii D38 Europejska Interwencja. Problematyczne misje Kazań (podobnie w przypadku kampanii D38 Europejska Interwencja). W kampanii pojawiają się dwie identyczne misje Kazań (zimowa 5, letnia 7), które są dosyć podobne do siebie, na pewno pod względem schematyczności. Ponadto w przypadku letniej, odbywa się w lipcu, mamy do odczynienia z warunkami terenowymi - frozen. Problematyczne jest to, że misje są prawie identyczne w przejściu, jest ta sama pozycja wyjściowa i mniej więcej te same siły przeciwnika. Jako gracz widziałbym jednak np. inne ustawienie sił lub plan scenariuszy, np. w misji zimowej zdobywamy teren, a w letniej go bronimy. Nie wiem, ale chyba w oryginalnej kampanii zachodniej w People's General czy pojawi się misja zimowa czy letnia zależało od tego czy się osiągnie BV, V czy TV. Brakuje prototypów, są wyłączone. Ostatecznie, kampania jest nudna, po kilku pierwszych misjach praktycznie się sprowadza to tego samego, tych samych schematów w przechodzeniu. |