Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 06:03:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - W00 Wielka Rzecz...pospolita  (Przeczytany 78670 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #15 : Lipiec 16, 2010, 09:16:29 »

Mogę to zmienić jako moderator, nie musisz wtedy kopiować, mogę wydzielić wiadomości i przenieść, ale fakt, trzeba poczekać na Zsamota, bo bez autora, grzebać w jego wątku to nie wypada....  Dunno
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2010, 09:19:31 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #16 : Lipiec 17, 2010, 12:18:46 »

Przychylam się do Przedmówców- przepraszam, że tak późno, ale przez upały włączam tylko - i to rzadko- laptopa. Oczywiście- Gustlik- proszę zmień.
Zwłaszcza, że ja cały czas walczę z tymi problemami- błyskający ekran, do tego nie rozumiem systemu save'ów, co znacząco utrudnia mi granie kampanii- Po raz 4 zaczynam od nowa. Ale przynajmniej powiem, że w pierwszej bitwie dodałbym tylko z jedną plotkę samobieżna, no i jakiś zwiad przeciwnikowi.
W drugiej- Home Guard- wymienić na zwykłą piechotę.
T-44 ma lepsze współczynniki od ISa? A przynajmniej w walce mam z nim większe problemy...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2010, 12:21:45 wysłane przez zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #17 : Lipiec 17, 2010, 01:25:36 »

No, podzieliłem - wyszło, jak wyszło - nie bić!
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #18 : Lipiec 17, 2010, 01:28:49 »

.... do tego nie rozumiem systemu save'ów, co znacząco utrudnia mi granie kampanii- Po raz 4 zaczynam od nowa. ...

System save'ów Open Gen jest następujący (domyślne nazwy, ale można je zmienić przecież na swoje - ale domyślne są logicznie skonstruowane).

Nazwa pliku składa się z nazwy wczytanego scenariusza lub save'u oraz tury w której dokonujesz zapisu.

Czyli przykładowo:
Zapisujemy grę w 3 turze pierwszego scenariusza (w kampanii WR nazwa WR00).
Po otwarciu scenariusza od początku: WR00_t3.

Ale jeżeli wczytałeś grę z save'u (np. z tury 2) to nazwą jest WR00_t2) i do tego dodaje się turę w której zapisujesz aktualnie grę, czyli nazwa będzie: WR00_t2_t3.

Weźmy jeszcze ten przykład.
Zapisałeś grę tak jak powyżej w 3 turze, rozegranej z save'u z 2 tury.
Poszedłeś na piwo Smiley
Wczytałeś w/w save czyli WR00_t2_t3
Zagrałeś dwie tury (czyli mamy turę 5) i ją zapisujesz na koniec.
Zapis będzie: WR00_t2_t3_t5

I tak dalej aż skończysz scenariusz.
Jak przejdziesz do nowego (drugiego) to na koniec pierwszej tury drugiego scenariusza
(bez względu z jakiego save'u w pierwszym scenariuszu wczytałeś grę)
nazwa będzie WR01_t1

itd.

Mam nadzieję że jasno opisałem.

Dodatkowo jakbyś wczytywał z autosave'u, to oczywiście nazwa będzie się AUTOSAVE_OPENCAM_tX
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2010, 01:18:17 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #19 : Lipiec 17, 2010, 01:35:33 »

Otóż to, ale najgorsze jest, że jak wczytam OD razu- bez wyjścia z gry- to nie mogę ruszać dowolnego oddziału, tylko opcją : next unit. No i te błyski białe podczas ruchu Komputera.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #20 : Lipiec 17, 2010, 01:15:28 »

Otóż to, ale najgorsze jest, że jak wczytam OD razu- bez wyjścia z gry- to nie mogę ruszać dowolnego oddziału, tylko opcją : next unit. No i te błyski białe podczas ruchu Komputera.

Wiesz, chyba faktycznie masz rację. Przypominam sobie taki problem, (chyba ze dwa razy mi się zdarzył)
który skojarzyłem z zapisywaniem tury z okienka informującego o jej zakończeniu lub rozpoczęciu.
Od tej pory zapisuję tury WYŁĄCZNIE z opcji po prawej stronie ekranu "Game funkctions" i następnie "Save".
Jak tak robię, nie miałem jeszcze żadnego przypadku złego wczytania zapisanej tury.

Może nie jest to dobra diagnoza, ale wypróbuj ...

PS.
Poprawiłem błędną   Huh "lewą" stronę na prawidłową "prawą", aby nie wprowadzać w błąd innych czytelników
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2010, 10:49:53 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #21 : Lipiec 17, 2010, 01:33:06 »

Przeniesione posty o testach kampanii WR z innych wątków ....

Mój etap testów/zabawy jest następujący (Raport AAR), z tym że ja już od paru miesięcy wszelkie kampanie gram na OpenGen (błędy są już sporadyczne, praktycznie niezauważalne i niewielkie, a komfort grania/obsługi bije PG2 na głowę).

OpenGen 0.59r * (25 Jun 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\efile_GUSTLIK\
Campaign: Wielka Rzecz ... pospolita,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   WR #00 Grodno ,                 #0 , Wygrana ,                      score:29
 2   WR #01 Metz ,                      #1 , Taktyczna Wygrana ,  score:-46
 3   WR #02 Ulan Ude ,               #2 , Brylantowa Wygrana , score:40
 4   WR #03 Wladywostok ,      #3 , Brylantowa Wygrana , score:44
 5   WR #04 Minsk ,                   #4 , Brylantowa Wygrana , score:35
 6   WR #05 Syberia ,                 #5 , Brylantowa Wygrana , score:43
 7   WR #06 Ryga ,                      #6 , Wygrana ,                      score:21
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #22 : Lipiec 17, 2010, 01:33:50 »

 
Ja też zacząłem na OpenGen - powoli się przyzwyczajam
Grodno - Trochę to strasznie wyglądały te zagony pancerne na początku na początku ale jakoś poszło. Udało mi się zastawić kilka pułapek na samoloty (nie mogę się przestawić, że komputer nie atakuje celów osłanianych przez pelotki) więc lotnictwo po 4 kolejkach panowało w powietrzu.  Wkurzył mnie błąd w grze - atakowałem czołgiem pelotkę osłanianą przez działo ale nie miało już amunicji, wynik starcia wyrokował że będzie overrun ale nie za każdym razem (sprawdzałem wczytując zapis) był zwykły atak  Angry . Liderów niestety dla corowych jednostek brak, tylko Aux czołg dostał CS i to był klucz do zwycięstwa BV w przedostatniej kolejce. Jako prototyp dostałem Iskrę  Clap


A więc tak jak myślałem, jesteście lepszymi graczami - ja gram dość siłowo  Undecided
Jestem teraz na następującym etapie (i tutaj pytanie techniczne - jak na forum wybrać czcionkę o stałej szerokości, aby wklejając logi "nie rozjeżdżały się". Wybieram ikonę"A" ale właściwie nic się nie dzieje ?

OpenGen 0.59.s * (28 Jun 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\efile_GUSTLIK\
Campaign: Wielka Rzecz ... pospolita,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   WR #00 Grodno , #0 , Wygrana , score:29
 2   WR #01 Metz , #1 , Taktyczna Wygrana , score:-46
 3   WR #02 Ulan Ude , #2 , Brylantowa Wygrana , score:40
 4   WR #03 Wladywostok , #3 , Brylantowa Wygrana , score:44
 5   WR #04 Minsk , #4 , Brylantowa Wygrana , score:35
 6   WR #05 Syberia , #5 , Brylantowa Wygrana , score:43
 7   WR #06 Ryga , #6 , Wygrana , score:21
 8   WR #07 Alma Ata , #7 , Brylantowa Wygrana , score:47
 9   WR #08 Don , #8 , Taktyczna Wygrana , score:0
10   WR #09 Ural , #9 , Brylantowa Wygrana , score:42
--
Campaign score: 255  *  Average: 25

Current scenario: WR #10 Stalingrad , VH prestige is 880 ,  All hex prestige is: 1360
Total army value: 4344 , Current prestige is 45
Prestige available on map yet is 1360 pp ( 880 pp in VH to capture)
if BV: +900, WR #11 Klin 48 , cap 17500, 12 turn prestige: 240
if V : +700, WR #11 Klin 48 , cap 17500, 14 turn prestige: 280
if TV: +500, WR #11 Klin 48 , cap 17500, 16 turn prestige: 320
if Ls: +500, WR #28a Smolensk , cap 22000, 16 turn prestige: 320

Panc
*  M45TP Anders , , 5 bars , 1715 exp , Polska , 15/10 , Overwatch (pierwsza jednostka w zasiegu - zaskoczona) , 75 kill , 0 pp (U:001)
*  M29TP Pulaski , , 5 bars , 1071 exp , Polska , 15/10 , 50 kill , 0 pp (U:002)
*  M29TP Pulaski , , 5 bars , 964 exp , Polska , 15/10 , 40 kill , 0 pp (U:006)
*  M45TP Anders , , 5 bars , 1364 exp , Polska , 15/10 , Devastating Fire (strzela dwukrotnie) , 75 kill , 0 pp (U:007)
 M45TP Anders , , 5 bars , 895 exp , Polska , 15/10 , Superior Maneuver (ignoruje strefy kontroli) , 36 kill , 720 pp (U:011)
*  M29TP Pulaski , , 1 bars , 190 exp , Polska , 11/10 , 5 kill , 0 pp (U:013)

Zwiad
 Wz-42 Chart [A] , , 0 bars , 52 exp , Polska , 10/10 , 2 kill , 192 pp (U:017)
 Wz-42 Chart [A] , , 0 bars , 0 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 192 pp (U:130)

Artyleria
*  M50 kal 155 , , 5 bars , 827 exp , Polska , 15/10 , Combat Support (dodaje 1/2 belek jedn. na styku z nim) , 11 kill , 0 pp (U:003)
*  wz43 155mm , PZInz 223 , , 5 bars , 848 exp , Polska , 15/10 , Bridging (traktuje rzeki jak Wertepy) , 18 kill , 0 pp (U:004)
*  M45P kal180 (s) , , 5 bars , 656 exp , Polska , 15/10 , 21 kill , 0 pp (U:008)
*  M50 kal 155 , , 5 bars , 515 exp , Polska , 15/10 , 17 kill , 0 pp (U:009)
 M45P kal180 (s) , , 2 bars , 239 exp , Polska , 12/10 , 11 kill , 456 pp (U:016)
 M50 kal 155 , , 0 bars , 28 exp , Polska , 10/10 , 0 kill , 480 pp (U:018)

Obrona Lotnicza
*  wz 46/90  , PZInz 223 , , 1 bars , 102 exp , Polska , 11/10 , Determined Defense (+2 Obrona Ter. i Pow.) , 1 kill , 0 pp (U:012)

Mysliwiec
*  PZL 56 D Kania , , 4 bars , 456 exp , Polska , 14/10 , 23 kill , 0 pp (U:005)
 PZL 56 D Kania , , 3 bars , 330 exp , Polska , 13/10 , 13 kill , 744 pp (U:010)
 PZL 101 Iskra , , 1 bars , 153 exp , Polska , 11/10 , 1 kill , 816 pp (U:014)

Bombowiec
 PZL-45b Jaguar , , 2 bars , 266 exp , Polska , 12/10 , 1 kill , 744 pp (U:015)

Killed: AD 63 ,  AT 65 ,  ATY 128 ,  INF 223 ,  REC 25 ,  TK 87 ,  FTR 33 ,  TB  8 ,  Total: 632
Lost  : AD 11 ,  AT  7 ,  ATY  7 ,  INF 43 ,  REC  6 ,  TK  9 ,  FTR  4 ,  TB  6 ,  Total:  93

BV  6
V   2
TV  2
L   0

Panc *  6 Units * 3 Leaders
 Total :   6199 exp,    281 kill,    720 pp
Average:   1033 exp,     47 kill,    120 pp
Zwiad *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     52 exp,      2 kill,    384 pp
Average:     26 exp,      1 kill,    192 pp
Artyleria *  6 Units * 2 Leaders
 Total :   3113 exp,     78 kill,    936 pp
Average:    519 exp,     13 kill,    156 pp
Obrona Lotnicza *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    102 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    102 exp,      1 kill,      0 pp
Mysliwiec *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    939 exp,     37 kill,   1560 pp
Average:    313 exp,     12 kill,    520 pp
Bombowiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    266 exp,      1 kill,    744 pp
Average:    266 exp,      1 kill,    744 pp
Summary * 19 Units * 6 Leaders
 Total :  10671 exp,    400 kill,   4344 pp
 Average:    562 exp,     21 kill,    229 pp
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #23 : Lipiec 17, 2010, 01:34:40 »

Kolejna bitwa zakończona - Stalingrad.
Spróbuję barwniej opisywać, chociaż nie wiem czy potrafi tak barwnie przedstawiać bitwę.

Przed bitwą, jak zwykle (dla mnie), wzmacniam jednostki na maksa. I na tyle starcza mi prestiżu.
Większe siły kieruję na płn-wsch, słabsze na płn-zach i płd.-zach. I zaczynamy.
We znaki daje się rosyjska artyleria. Atakują IS, ale na szczęście żadnych corowych jednostek mi nie
niszczą. Napotykamy nowość T-54 (pewnie jakieś wczesne prototypy), ale i tak są cholernie trudne do
zniszczenia - szczególnie że mam tam tylko naszych Puławskich. Może gdyby na tym kierunku były Andersy ?
Udaje się je wykończyć kilkoma atakami bombowców i czołgów, niestety tracę tak niedawno zakupiony corowy bombowiec (Jaguar) -
AI jest wredny, miał dwa bombowce do wyboru (corowy i AUX) - i co  Angry - zaatakował corowy. Te Jaki-17 nie są
najgorsze - trochę mocy mają. Powoli niszczę pkt. oporu i posuwam się naprzód. Zdobywam główne miasto i oraz VH po drodze słabiej obsadzonych kierunków. Natykam się jeszcze na świeżą jednostkę pancerną (IS, SU), ale mam w odwodzie bombowce i daje radę.
VH w 12 (ostatniej turze). AAR:

OpenGen 0.59.s * (28 Jun 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\efile_GUSTLIK\
Campaign: Wielka Rzecz ... pospolita,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   WR #00 Grodno , #0 , Wygrana , score:29
 2   WR #01 Metz , #1 , Taktyczna Wygrana , score:-46
 3   WR #02 Ulan Ude , #2 , Brylantowa Wygrana , score:40
 4   WR #03 Wladywostok , #3 , Brylantowa Wygrana , score:44
 5   WR #04 Minsk , #4 , Brylantowa Wygrana , score:35
 6   WR #05 Syberia , #5 , Brylantowa Wygrana , score:43
 7   WR #06 Ryga , #6 , Wygrana , score:21
 8   WR #07 Alma Ata , #7 , Brylantowa Wygrana , score:47
 9   WR #08 Don , #8 , Taktyczna Wygrana , score:0
10   WR #09 Ural , #9 , Brylantowa Wygrana , score:42
11   WR #10 Stalingrad , #10 , Brylantowa Wygrana , score:39
--
Campaign score: 294  *  Average: 26

Current scenario: WR #10 Stalingrad , VH prestige is 880 ,  All hex prestige is: 1360
Total army value: 3600 , Current prestige is 1475
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +900, WR #11 Klin 48 , cap 17500, 12 turn prestige: 240
if V : +700, WR #11 Klin 48 , cap 17500, 14 turn prestige: 280
if TV: +500, WR #11 Klin 48 , cap 17500, 16 turn prestige: 320
if Ls: +500, WR #28a Smolensk , cap 22000, 16 turn prestige: 320

Panc
*  M45TP Anders , , 5 bars , 1932 exp , Polska , 11/10 , Overwatch (pierwsza jednostka w zasiegu - zaskoczona) , 85 kill , 0 pp (U:001)
*  M29TP Pulaski , , 5 bars , 1210 exp , Polska , 11/10 , 57 kill , 0 pp (U:002)
*  M29TP Pulaski , , 5 bars , 1088 exp , Polska , 9/10 , 42 kill , 0 pp (U:006)
*  M45TP Anders , , 5 bars , 1526 exp , Polska , 8/10 , Devastating Fire (strzela dwukrotnie) , 82 kill , 0 pp (U:007)
 M45TP Anders , , 5 bars , 1079 exp , Polska , 11/10 , Superior Maneuver (ignoruje strefy kontroli) , 44 kill , 720 pp (U:011)
*  M29TP Pulaski , , 2 bars , 245 exp , Polska , 5/10 , 9 kill , 0 pp (U:013)

Zwiad
 Wz-42 Chart [A] , , 0 bars , 58 exp , Polska , 7/10 , 2 kill , 192 pp (U:017)
 Wz-42 Chart [A] , , 0 bars , 57 exp , Polska , 3/10 , 1 kill , 192 pp (U:130)

Artyleria
*  M50 kal 155 , , 5 bars , 894 exp , Polska , 15/10 , Combat Support (dodaje 1/2 belek jedn. na styku z nim) , 15 kill , 0 pp (U:003)
*  wz43 155mm , PZInz 223 , , 5 bars , 969 exp , Polska , 15/10 , Bridging (traktuje rzeki jak Wertepy) , 21 kill , 0 pp (U:004)
*  M45P kal180 [s.] , , 5 bars , 723 exp , Polska , 14/10 , 21 kill , 0 pp (U:008)
*  M50 kal 155 , , 5 bars , 572 exp , Polska , 15/10 , 18 kill , 0 pp (U:009)
 M45P kal180 [s.] , , 2 bars , 274 exp , Polska , 11/10 , 14 kill , 456 pp (U:016)
 M50 kal 155 , , 0 bars , 82 exp , Polska , 5/10 , 0 kill , 480 pp (U:018)

Obrona Lotnicza
*  wz 46/90  , PZInz 223 , , 1 bars , 122 exp , Polska , 11/10 , Determined Defense (+2 Obrona Ter. i Pow.) , 1 kill , 0 pp (U:012)

Mysliwiec
*  PZL 56 D Kania , , 5 bars , 527 exp , Polska , 10/10 , 28 kill , 0 pp (U:005)
 PZL 56 D Kania , , 3 bars , 370 exp , Polska , 4/10 , 14 kill , 744 pp (U:010)
 PZL 101 Iskra , , 2 bars , 246 exp , Polska , 9/10 , 2 kill , 816 pp (U:014)

Killed: AD 66 ,  AT 76 ,  ATY 148 ,  INF 252 ,  REC 25 ,  TK 98 ,  FTR 39 ,  TB  8 ,  Total: 712
Lost  : AD 14 ,  AT  8 ,  ATY  8 ,  INF 46 ,  REC  6 ,  TK 10 ,  FTR  5 ,  TB  7 ,  Total: 104

BV  7
V   2
TV  2
L   0

Panc *  6 Units * 3 Leaders
 Total :   7080 exp,    319 kill,    720 pp
Average:   1180 exp,     53 kill,    120 pp
Zwiad *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    115 exp,      3 kill,    384 pp
Average:     58 exp,      2 kill,    192 pp
Artyleria *  6 Units * 2 Leaders
 Total :   3514 exp,     89 kill,    936 pp
Average:    586 exp,     15 kill,    156 pp
Obrona Lotnicza *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    122 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    122 exp,      1 kill,      0 pp
Mysliwiec *  3 Units * 0 Leaders
 Total :   1143 exp,     44 kill,   1560 pp
Average:    381 exp,     15 kill,    520 pp
Summary * 18 Units * 6 Leaders
 Total :  11974 exp,    456 kill,   3600 pp
 Average:    665 exp,     25 kill,    200 pp


Player 1  Polska, Japonia   has 33 units total:
Piechota :  4
Panc :  7
Zwiad :  2
PPanc :  1
Artyleria : 10
Obrona Lotnicza :  3
Mysliwiec :  4
Bombowiec :  2

Player 2  USRR   has 2 units total:
Mysliwiec :  1
Bombowiec :  1


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #24 : Lipiec 17, 2010, 01:35:19 »

Raport z testów.

Jestem po kolejnych dwóch wyczerpujących bitwach.

Klin 48
Rozstawiam jednostki i ruszam szerokim frontem na północ. Chyba jednak nie najlepiej. Siły podzielone i napotykam problemy, szczególnie na płn. - wsch. Pogoda pod psem i lotnictwo robi za zwiad. Ale chyba jest w tym trochę szczęścia - po stronie wroga operuje silne lotnictwo amerykańskie. Pojawiają się hordy rosyjskich czołgów T-54 - ależ trudno je zniszczyć  Huh - d... ratuje mi w wielu przypadkach bombowiec z All Weather Combat. Moje jednostki są coraz słabsze, ale sukcesywnie niszczę opór wroga. Udaje się przejść bez strat w jednostkach core - ale tylko TV w 18 (ostatniej turze).

Moskwa
Ryzykuję i rozstawiam jednostki tylko na płd. - wsch. Od płn. ruszam kilka pól jednostkami AUX i to chyba błąd. Wróg mnie odkrywa i rzuca tam jednostki pancerne, a tam cienko z siłami. Ale krwawo się bronię, chociaż tracę tymczasowo dwa VH.
Jest tam patowo, wróg osłabiony, moje wojska także - czekamy w zwarciu.
Na południu natarcie rozwija się prawidłowo - część sił idzie na płn. i do centrum, pozostałe na zachód i centrum. Powietrze właściwie opanowałem, ale pozostały mi marne resztki sił lotniczych - co gorsza straciłem po krwawej walce z amerykańskimi F-84 corową PZL 56 Kanię. Centrum miasta opanowane i nacieram dalej na pln. - zach. Krwawe walki, na szczeście AI rusza jednostki piechoty, więc łatwiej je zniszczyć (sądzę, że trzeba zmienić trochę piechoty wroga  na jednostki okopane bez możliwości ruchu). Na płd. pojawiają się silne jednostki pancerne wroga - dopadają mojego Pułaskiego i niestety po nim - kolejna corowa jednostka stracona. Pkt. zebrałem już trochę, a widzę, że coraz trudniej i groźnie - stany wojsk coraz niższe. Dokupuję dwa M45TP Anders i rozstawiam je na SH na płn. (w międzyczasie udało się na chwile odzyskać SH) i na płd. i ruszam na pomoc.
Sukcesywnie niszczę artylerię i wykrwawiam wroga - świeże Andersy się przydały - na płn. rozgromiły osłabione jedn. wroga. Na płd. pozwoliły osiągnąć przewagę i dążyć do zwycięstwa. Niestety, kolejna bolesna sprawa - mój corowy zwiad dopadły dwa czołgi - i poszedł do nieba  Undecided.
Uff !! nareszcie koniec. O BV to mozna było tylko pomarzyć, ale udało się Victory w 15 turze.

Zapamiętuję stan przed zakończeniem tury - trzeba będzie "przegrać" aby zabawić się w alternatywnej ścieżce obrony od wschodu (występuje przy przegranej w Stalingradzie, Klinie 48 i Moskwie).

Na razie rozkazy nakazują rozpocząć ofensywę na zachodzie.

Raport AAR:
OpenGen 0.59.s * (28 Jun 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\efile_GUSTLIK\
Campaign: Wielka Rzecz ... pospolita,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   WR #00 Grodno , #0 , Wygrana , score:29
 2   WR #01 Metz , #1 , Taktyczna Wygrana , score:-46
 3   WR #02 Ulan Ude , #2 , Brylantowa Wygrana , score:40
 4   WR #03 Wladywostok , #3 , Brylantowa Wygrana , score:44
 5   WR #04 Minsk , #4 , Brylantowa Wygrana , score:35
 6   WR #05 Syberia , #5 , Brylantowa Wygrana , score:43
 7   WR #06 Ryga , #6 , Wygrana , score:21
 8   WR #07 Alma Ata , #7 , Brylantowa Wygrana , score:47
 9   WR #08 Don , #8 , Taktyczna Wygrana , score:0
10   WR #09 Ural , #9 , Brylantowa Wygrana , score:42
11   WR #10 Stalingrad , #10 , Brylantowa Wygrana , score:39
12   WR #11 Klin 48 , #11 , Taktyczna Wygrana , score:-4
13   WR #12 Moskwa , #12 , Wygrana , score:20
--
Campaign score: 310  *  Average: 23

Current scenario: WR #12 Moskwa , VH prestige is 1200 ,  All hex prestige is: 2440
Total army value: 4104 , Current prestige is 1239
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +900, WR #13 Ardeny , cap 19500, 12 turn prestige: 240
if V : +700, WR #13 Ardeny , cap 19500, 15 turn prestige: 300
if TV: +500, WR #13 Ardeny , cap 19500, 18 turn prestige: 360
if Ls: +500, WR #28a Smolensk , cap 22000, 18 turn prestige: 360

Panc
*  M45TP Anders , , 5 bars , 2486 exp , Polska , 3/10 , Overwatch (pierwsza jednostka w zasiegu - zaskoczona) , 110 kill , 0 pp (U:001)
 M45TP Anders , , 0 bars , 22 exp , Polska , 9/10 , 2 kill , 720 pp (U:002)
*  M29TP Pulaski , , 5 bars , 1437 exp , Polska , 5/10 , 54 kill , 0 pp (U:006)
*  M45TP Anders , , 5 bars , 1946 exp , Polska , 4/10 , Devastating Fire (strzela dwukrotnie) , 98 kill , 0 pp (U:007)
 M45TP Anders , , 0 bars , 84 exp , Polska , 6/10 , 3 kill , 720 pp (U:010)
 M45TP Anders , , 5 bars , 1477 exp , Polska , 12/10 , Superior Maneuver (ignoruje strefy kontroli) , 66 kill , 720 pp (U:011)
*  M29TP Pulaski , , 5 bars , 537 exp , Polska , 8/10 , Skilled Reconnaissance (+1 do do widzenia) , 27 kill , 0 pp (U:013)

Zwiad
 Wz-42 Chart [A] , , 1 bars , 120 exp , Polska , 5/10 , 2 kill , 192 pp (U:018)

Artyleria
*  M50 kal 155 , , 5 bars , 1091 exp , Polska , 14/10 , Combat Support (dodaje 1/2 belek jedn. na styku z nim) , 18 kill , 0 pp (U:003)
*  wz43 155mm , PZInz 223 , , 5 bars , 1210 exp , Polska , 15/10 , Bridging (traktuje rzeki jak Wertepy) , 27 kill , 0 pp (U:004)
*  M45P kal180 [s.] , , 5 bars , 892 exp , Polska , 10/10 , 23 kill , 0 pp (U:008)
*  M50 kal 155 , , 5 bars , 837 exp , Polska , 15/10 , 21 kill , 0 pp (U:009)
 M45P kal180 [s.] , , 3 bars , 383 exp , Polska , 9/10 , 17 kill , 456 pp (U:015)
 M50 kal 155 , , 2 bars , 214 exp , Polska , 5/10 , Skilled Reconnaissance (+1 do do widzenia) , 3 kill , 480 pp (U:017)

Obrona Lotnicza
*  wz 46/90  , PZInz 223 , , 1 bars , 132 exp , Polska , 6/10 , Determined Defense (+2 Obrona Ter. i Pow.) , 1 kill , 0 pp (U:012)

Mysliwiec
*  PZL 56 D Kania , , 5 bars , 611 exp , Polska , 7/10 , 30 kill , 0 pp (U:005)
 PZL 101 Iskra , , 3 bars , 339 exp , Polska , 2/10 , 2 kill , 816 pp (U:014)

Killed: AD 75 ,  AT 99 ,  ATY 185 ,  INF 313 ,  REC 29 ,  TK 124 ,  FTR 45 ,  TB  8 ,  Total: 878
Lost  : AD 17 ,  AT 11 ,  ATY 10 ,  INF 64 ,  REC  7 ,  TK 17 ,  FTR  6 ,  TB  8 ,  Total: 140

BV  7
V   3
TV  3
L   0
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #25 : Lipiec 17, 2010, 01:55:01 »

.....  Ale przynajmniej powiem, że w pierwszej bitwie dodałbym tylko z jedną plotkę samobieżna, no i jakiś zwiad przeciwnikowi.
W drugiej- Home Guard- wymienić na zwykłą piechotę.
T-44 ma lepsze współczynniki od ISa? A przynajmniej w walce mam z nim większe problemy...

Jeżeli mogę prosić, to chciałbym aby w przypadku zgłaszania postulatów do zmian, miały one jakąś argumentację.
.. dodałbym plotkę - dlaczego ?, czyżby po zniszczeniu przez Ciebie lotnictwa przeciwnika, masz tak silne lotnictwo,
że AI potrzebuje wzmocnienia w tym zakresie ?
.. jakiś zwiad - dlaczego ? Tutaj bardzie mogę się zgodzić - AI właściwie nie ma zwiadu, ale czy potrzebuje ?
Fajnie byłoby, aby też sugerować gdzie na mapie dodać jednostki (najlepiej współrzędne hex'ów ?)

A najbardziej mnie interesuje, aby oceniać czy poszczególne scenariusze nie są zbyt łatwe/trudne.
Stąd jeżeli można by prosić o podawanie tury zwycięstwa. I to najlepiej przy pierwszym podejściu,
bo wiadomo, że po kilkukrotnych grach, osiągamy lepsze wyniki (znamy mapę, rozmieszczenie wroga - wówczas
nie jest to tak miarodajne jak przy pierwszym podejściu).
Ja uważam iż przeciętny gracz powinien uzyskiwać wynik na poziomie Victory i tak będę starał się dostosowywać poszczególne scenariusze, chyba że śwaidmie scenariusz jest pomyślany jako "dla zdobycia pkt. i doświadczenia,
a może i prototypu)

PS.
Na przykład uważam iż wiele scenariuszy z kampanii Gustlika jest za łatwych, jeżeli ja uważający się za przeciętnego gracza osiągam BV np. 5 tur przed końcem (i proszę nie traktować tego jak krytykę, kampanie Gustlika są wspaniałe, tylko dzięki nim zacząłem grać w coś innego niż kampanie po II WŚ, a wiele z nich ma status testowych).  To taka mała dygresja ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #26 : Lipiec 17, 2010, 09:23:52 »

Ok, zatem podam argumenty- recon dodałbym na wschodzie. Zwiad- owszem potrzebny, dlaczego? Zmusza do asekuracji swych sił.
Tury- powiem wprost, jak już w pełni opanuję OG, to wtedy wszelkie tury itp. detale będę podawał jako miarodajne. Obecnie czasem przez złośliwość natury gry ponoszę porażki i straty, więc powiem tylko, że w pierwszym scenie 3 przed limitem, a nawet wcześniej. Wink
Hmm, łatwe/ trudne... Gram na razie na 100%, ale potem pewnie na 50% zejdę, standardowo. Ja i tak staram się za każdym razem rozegrać te bitwy inaczej, stworzyć inna armie, zresztą prezenty stwarzają nowe okazje- wcześniej dostałem Iskrę, teraz tylko Ogara 2. To zmienia diametralnie mą sytuację w powietrzu na niekorzyść niestety.
Super, że Jesteś i się angażujesz. A świeża krew i spojrzenie nieco inne ożywią zabawę. Pozdrawiam wszystkich z piekielnie gorącego Gniezna. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Lipiec 17, 2010, 09:24:25 »

No cóż - uczciwie przyznaje się, że zaczynałem 3 razy (jeszcze na klasycznnym PG2).

Przejście dwóch pierwszych miast pozostawiło moje jednostki w stanie 3-4 pkt i wtedy pojawiły się IS-y....

Podejście drugie - tu już udało mi się nawet przejść trzy miasta (co prawda w 10 kolejek ale zawsze...), zakupić drugą 8-mio calówkę, ale nie zdążyłem jej użyć, bo kolejny IS rozwalił overrunem wszystkich przy południowym mieście.

Podejście trzecie - tym razem na rozwalenie jednego jego samolotu mocno zużyłem wszystkie trzy swoje, a potem przyleciały jeszcze trzy i...

....nie wiem jak Wy to gracie.

Chyba dlatego robię za łatwe kampanię - przyznam, że mnie taki "siłowy" scenariusz zniechęca. A nie ma to jak się zniechęcić już w pierwszej bitwie.  Grin. Walkę dwóch reconów z jednopunktową (!!!) "Wespą" mozna by chyba pokazywać na You Tube.

Generalnie:
a) - nie wiem jak jest dalej, ale chyba nie każda bitwa powinna być Prochorowką.
b) - stanowczo za bardzo "siłowa gra" - same duże jednostki, zupełny brak niuansów (np jakieś posiłki, miny, fortyfikacje...)
c) - kompletny brak broni lekkiej (ckm'y, działa piechoty)
d) - proporcje składów grup nieco z księżyca - szczególnie dobrze widać to w tej pechowej grupie południowej, która ma 4 czołgi, ale tylko 1 baterię dział i zero rozpoznania. Rozpoznanie czołgami (w stylu angielskim), przeciwko IS-om, jest bolesnym doświadczeniem.
e) - dla odmiany Sowieci mają tam dwa bataliony razwiedczyków, więc robią praktycznie co chcą.
f) - nie sądzę, aby taki atak, nawet hipotetycznie, rozegrany był bez rozpoznania foto i bez wsparcia lotnictwa taktycznego.


Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #28 : Lipiec 17, 2010, 09:34:58 »

Podtrzymuję argument c)
Gustlik oto mój klucz na dobre otwarcie:
- działami niszczyć acht kom acht, podjeżdżasz na dystans 3 heksy od niemieckich sił, potem działami w Wespe, powolne podejście, najpierw Tiger, potem z dystansu w ostrzelane Pantery i jesteś pod miastem. Na dole: działem w pppanc. Potem zagon na działa i na plotkę. U góry podpuszczasz lotnictwo, ale asekurujesz. Przy odrobinie szczęścia coś się uda, a szturmowe mysliwce na dół, zdejmujesz Isa, potem tego drugiego i na miasto.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #29 : Lipiec 17, 2010, 10:55:40 »

Zrobiłem jak mówiłeś - TV w ostatniej kolejce..... Wink

Aha - bardzo nie lubię robić z czołgów artylerii, ale cóż - skoro ja mam tylko 5 baterii na całą armię a u przeciwnika każdego miasta bronią po dwa i to nie mniej niz 152mm (oczywiście Sowieci innych nie produkują, co się będą rozdrabniać)...

Wziąłem się za drugi scenariusz - ale już po pierwszej kolejce znudziło mnie patrzenie jak hordy Pershingów rozjeżdżają moje oddziały... Nawiasem mówiąc - jak oni w Korei mogli - pięć lat później - jeszcze Shermanami walczyć, skoro było tyle M-26??

W drugiej turze rozwalił mi całe lotnictwo - był na tyle bezczelny, że nawet pelotki atakował....

W tym scenariuszu kampania straciła dla mnie definitywnie podstawowy element - przestała być zabawna....



Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2] 3 4 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.088 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)