Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 10:47:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - W27 - Case Red  (Przeczytany 58951 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« : Wrzesień 29, 2010, 11:12:43 »

Zaczynam zabawę z nową kampanią: W27 - Case Red, autorstwa mojego ulubionego Jorge Gabitto
(ogólnie, jeżeli ktoś lubi rozbudowane i dopracowane kampanie, polecam kampanie Jego autorstwa)

Uzasadnienie:
Kampania o tyle ciekawa, że dość długa (22 bitwy), a dzieje się w ciągu jednego roku (1942).
Wg autora - alternatywa do historycznych kierunków natarcia Niemców na Rosję.

Kilka uwag technicznych:
- prestiż standardowo w każdym scenie taki sam: BV - 400, V - 500, TV - 600
- przy przegranej, zawsze koniec kampanii (oprócz jednego scena przy końcu).

Przebieg kampanii (ustawiłem kolejność tak jak się gra):

Campaign: W27_go * CASE RED
 # File                 Scenario                  Date           BV   V  TV    L  Map
 0 W27_GO01.scn         Operation Fredericus (#1) May 20, 1942    1   1   1   Ls  DUBNO.map *NF (#236)
 1 W27_GO02.scn         Case Red (#2)             Jun 16, 1942    2   2   2   Ls  PONYRI2.map *NF (#235)
 2 W27_GO03.scn         Kupyansk (#3)             Jun 20, 1942    4   4   4   Ls  PROKHORV.map *NF (#0)
 4 W27_GO05.scn         Demjansk (#5)             Jun 25, 1942    3   3   3   Ls  DEMJANSK.map *NF (#232)
 3 W27_GO04.scn         Volchansk (#4)            Jun 30, 1942   10  10  10   Ls  DONB.map *NF (#238)
10 W27_GO11.scn         Millerovo (#11)           Jul  7, 1942   11  11  11   Ls  METZ.map *NF (#26)
11 W27_GO12.scn         Mius River (#12)          Jul 15, 1942    9   9   9   Ls  CHIRVAL.map *NF (#94)
 9 W27_GO23.scn         The Red God of War (#23)  Jul 22, 1942    6   6   6   Ls  VOLOKOL.MAP *NF (#11)
 6 W27_GO07.scn         Rossosh (#7)              Jul 29, 1942    7   7   7   Ls  KAZAN.map *NF (#52)
 7 W27_GO08.scn         Voronezh (#8)             Aug  3, 1942    5   5   8   Ls  VISTULA.map *NF (#157)
 8 W27_GO09.scn  !!!    Zadonsk (#9)              Aug 10, 1942    5   5   5   Ls  PONYRI.map *NF (#156)
 5 W27_GO06.scn         Cauldron (#6)             Aug 15, 1942   13  13  13   Ls  ARRAS.MAP *NF (#128)
13 W27_GO14.scn         Tambov (#14)              Sep 14, 1942   12  12  12   Ls  BOBRUISK.map *NF (#217)
12 W27_GO13.scn         Approach to Tula (#13)    Sep  3, 1942   18  18  14   Ls  DESSAU.MAP *NF (#17)
14 W27_GO15.scn  !!!    Western Assault (#15)     Sep  8, 1942   18  18  18   Ls  AMIENS.map *NF (#140)
18 W27_GO19.scn         Rostov (#19)              Aug  9, 1942   15  15  15   Ls  WINDSOR.map *NF (#7)
15 W27_GO16.scn         Tambov Defense (#16)      Sep 20, 1942   16  16  16   Ls  ARRACT.MAP *NF (#19)
16 W27_GO17.scn         Ryazan (#17)              Oct  1, 1942   17  17  17   Ls  YELNYA.map *NF (#135)
17 W27_GO18.scn         Tula (#18)                Oct  9, 1942   19  19  19   Ls  BERLIN.map *NF (#72)
19 W27_GO20.scn         Counterattack (#20)       Nov  3, 1942   21  21  20   20  TULA.map *NF (#125)
20 W27_GO21.scn         Donest                    Nov 19, 1942  Win Win Win   Ls  DON.MAP *NF (#70)
21 W27_GO22.scn         Moscow                    Dec 17, 1942  Win Win Win  Win  moscow.map *NF (#67)


Zwracam uwagę na sceny oznaczone przeze mnie "!!!" - gra się je tylko w przypadku TV (może nie da się wyżej wygrać ?).

Sądzę, że kampania będzie dość trudna. Moje pierwsze podejście do pierwszej bitwy zakończyło się porażką (zabrakło 1/2 tur, ale i straty były duże). Zaczynam jeszcze raz. Na początku trzeba się bronić, a później (po przybyciu posiłków) iść do przodu.
Zwraca uwagę minimalna ilość czołgów (jedna jednostka !!!) na starcie u Niemców (czyli u nas), a u Rosjan ... cho, cho !!!

Na pewno będą do poprawy wspólne VH/SH (jak to w większości starszych kampanii),
bo AI trochę mi powystawiał piechoty na koniec, skutecznie mnie spowalniając

I to tyle tytułem wstępu. Dalsze meldunki w przyszłości ...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2010, 11:14:53 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Październik 02, 2010, 01:46:33 »

Cytuj
Zwraca uwagę minimalna ilość czołgów (jedna jednostka !!!) na starcie u Niemców (czyli u nas), a u Rosjan ... cho, cho !!!

No więc właśnie - to jest choroba, na którą choruje większość autorów kampanii gdzie występują Rosjanie.
Mit, że jak jest Armia Czerwona, to ma być milion czołgów T-34.

Dlatego teraz trochę faktów z historii (wybaczcie)

Otóż formacja, którą Sowieci nazywali "Brygadą Pancerną", w pierwszych latach wojny, etatowo liczyła sobie 55-65 czołgów, czyli tyle ile niemiecki batalion!

Zatem - jeżeli przyjmujemy batalionową strukturę efila i scenariusza - niemiecka dywizja pancerna ma (etaowo) dwie ikonki (bataliony) czołgów, po 10 pkt, a sowiecka brygada - jedną.

Teraz słówko o stanach brygad. W scenariuszu widzimy wyłącznie 10-cio punktowe brygady. Tymczasem, według danych niemieckich, w sowieckich brygadach pancernych w maju 42-go, w bitwie przedstawionej w pierwszym scenariuszu, było:

5th Guard Armored Brigade - 20 czołgów
6th Guard Armored Brigade - 30 
10th Armored Brigade - 36
13th Armored Brigade - 40
26th Armored Brigade - 32
36th Armored Brigade - 48
37th Armored Brigade  -46
38th Armored Brigade - 50
48th Armored Brigade - 39
64th Armored Brigade - 46
84th Armored Brigade - 30
90th Armored Brigade - 40
198th Armored Brigade - 46
199th Armored Brigade - 46

Ile z nich "zasługuje" na 10 punktową ikonkę? Odpowiedzcie sobie sami.....

Co do składu jakościowego, to w scenariuszu widzimy jedynie T-34 i KV (te drugie też 10-cio punktowe....)
A tymczasem, brygada występująca w scenariuszu, w maju 1942, jeszcze w styczniu nastepnego roku liczyła::

26th Tank Brigade: (as of 14 January 1943)
-------------------------------------------------------------------
- 270th Tank Battalion
(2 Companies, each with 10xT-34)
- 282nd Tank Battalion
(1st Company, 10xT-34)
(2nd Company, 21xT-70)

Czyli 45% stany brygady, to były czołgi T-70

Inny przykład brygady:

106th Tank Brigade (as of 19 July 1943)
---------------------------------------------------------------------
- 305th Tank Battalion
- 306th Tank Battalion
total - 10xKV I, 30xT-34 & 20xT-70)

Mamy tu, co prawda, etatowe 60 czołgów, ale jest to mix różnych typów - i rok później .

Generalnie nie zauważyłem czegoś takiego (przynajmniej w tamtym okresie) jak brygada złożona w pełni z czołgów
ciężkich (KV). Owszem zdarzały się brygady wyposażone wyłącznie w T-34, ale z KV, tak dobrze, to nie było.

Natomiast trafiały się i takie, w których połowę składu stanowiły wciąż jeszcze T-26.

Kolejna rzecz, to zupełny brak czołgów lend-lease, które stanowiły spore wsparcie A.Cz w tamtym czasie

Teraz - doświadczenie jednostek. Otóż po stratach z bitwy o Moskwę "szkolenie" sowieckiego czołgisty wyglądało tak,
że jak nie miał prawa jazdy, to pozwalano mu na 3-godzinną jazdę przed wysłaniem na front, a jeśli miał, to tylko
pokazywano mu do czego służy każda dźwignia - i jazda na wroga.

Oczywiście, scenariusz rozgrywa się w maju 1942, no ale ile taki rolnik mógł zdobyć doświadczenia w cztery miesiące,
w porównaniu z niemieckimi czołgistami walczącymi wtedy już trzeci rok?

Autor kampanii zapewne chciał aby na początek wszyscy mieli zero, ale naprawdę nic nie stoi na przeszkodzi, żeby
niektóre niemieckie jednostki - choćby tylko aux, miały jednak tę belkę do przodu. Przy równym doświadczeniu T-34
jest bestią, a wiosną 1942-go jeszcze tak nie było.

Bynajmniej nie piszę tego by się wymądrzać, ale skoro mam dostęp do takich danych, to czemu się nie podzielić, żeby
było trochę realniej? W razie potrzeby, służę szerszymi informacjami.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2 : Październik 02, 2010, 12:29:43 »

Otóż to, podobnie ma się mania wstawiania mas T-34/85, a wersje z 76mm nagle znikają...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #3 : Październik 02, 2010, 07:04:19 »

Niestety, ale w temacie historycznych uwarunkowań
i zgodności z historycznymi realiami nie będę się wdawał w dyskusję.
Zawsze traktowałem PG jako grę, a poza tym za słaby jestem w te klocki.
Nawiasem mówiąc, osobiście uważam iż co by nie robić to i tak trudno zachować
zgodności historyczne w grze, tak aby była ona grywalna.

W każdym bądź razie jestem po pierwszym scenie (za drugim podejściem).
AI jest stroną agresywnie atakującą.
Jest oczywistym, że musimy się bronić na linii rzeki i to bezwarunkowo,
tzn. niszczyć jednostki pancerne (i inne) Rosjan w trakcie przeprawy,
wykorzystując samobieżne ppance (T34 na rzece jest dość łatwą zdobyczą).
W żadnym wypadku nie można dopuścić do przedarcia się większych sił pancernych za
rzekę - w takim wypadku trudno o ich zniszczenie.
Drugą ważną rzeczą jest zlokalizowanie i zniszczenie artylerii (raczej lotnictwem, nawet jak okupimy
to stratami w samolotach, bo pomimo dość niezłych jednostek artyleryjskich po naszej stronie,
trudno jest je podciągnąć tak aby zniszczyć artylerię Rosjan (a samemu jej nie stracić)).

Przez rzekę do ataku ruszyłem w turze przybycia drugiego rzutu posiłków, przy czym wówczas większość sił
pancernych AI była już wyeliminowana. Niestety, uważam iż ruszając do przodu w tym czasie nie ma szans na zdobycie wszystkich VH w czasie przeznaczonym na BV.
Ale przy pierwszym podejściu właśnie wyszedłem zza rzeki wcześniej i wówczas AI był jeszcze na tyle mocny, że wykończył mi tyle jednostek, że w ogóle przegrałem.
Tak więc uważam, że osiągnięcie BV w tym scenariuszu jest dużym osiągnięciem (o ile w ogóle możliwym, ale sądzę, że tak).

Jak to zwykle u mnie bywa, strata Core także jest. Straciłem piechotę i plot'kę.
Victory w 15 turze, a AAR następujący:

OpenGen 0.60a * (30 Sep 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8 
Campaign: CASE RED,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Operation Fredericus (#1) , #0 , Victory , score:30
--
Campaign score: 30  *  Average: 30

Current scenario: Operation Fredericus (#1) , VH prestige is 400 ,  All hex prestige is: 600
Total army value: 0 , Current prestige is 1250
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +400, Case Red (#2) , cap 500, 19 turn prestige: 600
if V : +500, Case Red (#2) , cap 500, 19 turn prestige: 600
if TV: +600, Case Red (#2) , cap 500, 19 turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Infantry
*  Wehr. Infanterie 38 , Pferde , 208/79 , 1 bars , 107 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  Wehr. Infanterie 38 , Pferde , 1/305 , 1 bars , 145 exp , Germany , 10/10 , Influence : Has prestige modifier for upgrades/replacements , 1 kill , 0 pp (U:030)
*  Kradschutzen , 1/6A , 1 bars , 152 exp , Germany , 3/10 , 2 kill , 0 pp (U:050)

Tank 
*  Pz IIIJ , 1/6A , 1 bars , 167 exp , Germany , 7/10 , 10 kill , 0 pp (U:057)

Artillery
*  10.5 GebH 40 , Pferde , 1/294 , 0 bars , 47 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:005)
*  15 sFH 18 , Ford , 1/297 , 1 bars , 101 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)

Fighter
*  Fw-190A-3 , 1Ft/4AF , 1 bars , 102 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:062)

Tactical Bomber
*  Ju-87D , 2TB/4AF , 1 bars , 119 exp , Germany , 1/10 , 2 kill , 0 pp (U:066)

Killed: AD  4 ,  AT  6 ,  ATY 14 ,  INF 40 ,  REC  2 ,  TK 13 ,  FTR  3 ,  TB  2 ,  Total:  84
Lost  : AD  2 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF 11 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  14

BV  0
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points


C.D.N.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #4 : Październik 03, 2010, 12:55:47 »

Z rozpędu, zrobiłem kolejny scen.

Na początku wydawało się, że będzie dość łatwo, ale pod koniec ostry kontratak oddziałów pancernych
wymusił zwolnienie natarcia i pożegnanie się z BV. Bardzo mocno trzeba chronić swoje JU-87 - bez nich
trudno zapewne byłoby poradzić sobie z kontratakiem.
Tym razem o dziwo uchroniłem corowe jednostki przed stratami  Tongue
Ostatecznie, Victory w ostatniej, 15 turze. A armia po zakupach prezentuje się następująco:

OpenGen 0.60a * (30 Sep 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8 
Campaign: CASE RED,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Operation Fredericus (#1) , #0 , Victory , score:30
 2   Case Red (#2) , #1 , Victory , score:10
--
Campaign score: 40  *  Average: 20

Current scenario: Kupyansk (#3) , VH prestige is 400 ,  All hex prestige is: 680
Total army value: 2208 , Current prestige is 14
Prestige available on map yet is 680 pp ( 400 pp in VH to capture)
if BV: +400, Demjansk (#5) , cap 900, 18 turn prestige: 570
if V : +500, Demjansk (#5) , cap 900, 18 turn prestige: 570
if TV: +600, Demjansk (#5) , cap 900, 18 turn prestige: 570
Ls: Loss , turn prestige: 570

Infantry
*  Wehr. Infanterie 38 , Pferde , 208/79 , 1 bars , 161 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Wehr. Infanterie 38 , Pferde , 1/305 , 1 bars , 169 exp , Germany , 10/10 , Influence : Has prestige modifier for upgrades/replacements , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Kradschutzen , 1/6A , 2 bars , 205 exp , Germany , 10/10 , Liberator : User gets more prestige for capturing cities , 4 kill , 0 pp (U:005)

Tank 
*  Pz IIIJ , 1/6A , 2 bars , 270 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 0 pp (U:006)
 Pz IVF2 ,  , 0 bars , 45 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 288 pp (U:009)
 Pz IIIL ,  , 0 bars , 35 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:010)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 102 exp , Germany , 10/10 , Superior Maneuver : Bypass zones of control , 7 kill , 288 pp (U:011)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 288 pp (U:012)

Artillery
*  10.5 GebH 40 , Pferde , 1/294 , 0 bars , 87 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:002)
*  Wespe , 1/297 , 2 bars , 214 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 33 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 588 pp (U:013)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 516 pp (U:114)

Fighter
*  Fw-190A-3 , 1Ft/4AF , 1 bars , 137 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:007)

Tactical Bomber
*  Ju-87D , 2TB/4AF , 2 bars , 242 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)

Killed: AD  9 ,  AT 10 ,  ATY 25 ,  INF 62 ,  REC  4 ,  TK 20 ,  FTR  6 ,  TB  4 ,  Total: 140
Lost  : AD  2 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 16 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  21

BV  0
V   2
TV  0
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #5 : Październik 03, 2010, 02:34:38 »

Kolejna bitwa za mną.
Wrażenia: cały czas nie miałem wątpliwości co do wygranej ... dość łatwo poszło,
ale fortyfikacje na VH okazały się trudne do zniszczenia osłabionymi jednostkami,
i stąd też tak jak poprzednio, tylko Victory ... ale sądzę, że BV nie będzie problemem.

Armia jaka była, taka i została  Tongue
Ale wykorzystuje maksymalnie jak się da motocyklistów z Liberatorem,
więc mam nadzieję, że uda mi się na tyle wzmocnić armie, że wreszcie zrobię
BV i w końcu dostanę jakiś prototyp  Cry

OpenGen 0.60a * (30 Sep 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8a 
Campaign: CASE RED,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Operation Fredericus (#1) , #0 , Victory , score:30
 2   Case Red (#2) , #1 , Victory , score:10
 3   Kupyansk (#3) , #2 , Victory , score:18
--
Campaign score: 58  *  Average: 19

Current scenario: Kupyansk (#3) , VH prestige is 400 ,  All hex prestige is: 680
Total army value: 2208 , Current prestige is 1384
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)

Killed: AD 13 ,  AT 13 ,  ATY 34 ,  INF 78 ,  REC  6 ,  TK 25 ,  FTR  9 ,  TB  6 ,  Total: 184
Lost  : AD  5 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 21 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  32

BV  0
V   3
TV  0
L   0
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #6 : Październik 15, 2010, 12:39:13 »

Po dłuższej przerwie, kontynuuję ...

DEMJANSK

Mając doświadczenie z poprzednich scenów, wydaję prawie wszystko na zakup dalekosiężnej artylerii - sposób na rosyjską artylerię.

Kolejny scen dość ciekawy. Jednostki AUX w okrążeniu (co prawda można rozstawić w kotle parę jednostek, ale duże ryzyko ...). Wydawało mi się, że scen będzie wyścigiem z czasem, czy mi się uda zająć VH Rosjan, czy oni przebiją się do kotła i zajmą wiele VH na tym obszarze (a wówczas może być problem czasowy z ich odzyskaniem).
Teren bardzo trudny, ciężko idzie się do przodu ... ale o dziwo w kotle jednostki w miarę się trzymają. Tylko jeden z VH przechodzi dwukrotnie "z rąk do rąk". Ostatecznie BV w 8 turze, bez strat core.

OpenGen 0.60.b * (5 Oct 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8a 
Campaign: CASE RED,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Operation Fredericus (#1) , #0 , Victory , score:30
 2   Case Red (#2) , #1 , Victory , score:10
 3   Kupyansk (#3) , #2 , Victory , score:18
 4   Demjansk (#5) , #4 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 103  *  Average: 25

Current scenario: Demjansk (#5) , VH prestige is 80 ,  All hex prestige is: 360
Total army value: 3588 , Current prestige is 504
Prestige available on map yet is 280 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +400, Volchansk (#4) , cap 1100, 15 turn prestige: 480
if V : +500, Volchansk (#4) , cap 1100, 15 turn prestige: 480
if TV: +600, Volchansk (#4) , cap 1100, 15 turn prestige: 480
Ls: Loss , turn prestige: 480

Infantry
*  Wehr. Infanterie 38 , Pferde , 208/79 , 1 bars , 177 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Wehr. Infanterie 38 , Pferde , 1/305 , 2 bars , 236 exp , Germany , 8/10 , Influence : Has prestige modifier for upgrades/replacements , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  Kradschutzen , 1/6A , 2 bars , 239 exp , Germany , 10/10 , Liberator : User gets more prestige for capturing cities , 7 kill , 0 pp (U:005)

Tank 
*  Pz IIIJ , 1/6A , 3 bars , 347 exp , Germany , 10/10 , 17 kill , 0 pp (U:006)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 181 exp , Germany , 8/10 , 8 kill , 288 pp (U:009)
 Pz IIIL ,  , 1 bars , 106 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 240 pp (U:010)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 195 exp , Germany , 9/10 , Superior Maneuver : Bypass zones of control , 10 kill , 288 pp (U:011)
 Pz IVF2 ,  , 2 bars , 227 exp , Germany , 9/10 , 11 kill , 288 pp (U:012)

Recon
 250/8 ,  , 0 bars , 2 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 204 pp (U:175)

Artillery
*  10.5 GebH 40 , Pferde , 1/294 , 1 bars , 140 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  Wespe , 1/297 , 2 bars , 259 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 126 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 588 pp (U:013)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 73 exp , Germany , 5/10 , 1 kill , 516 pp (U:014)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 588 pp (U:173)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 38 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 588 pp (U:174)

Fighter
*  Fw-190A-3 , 1Ft/4AF , 2 bars , 249 exp , Germany , 7/10 , 9 kill , 0 pp (U:007)

Tactical Bomber
*  Ju-87D , 2TB/4AF , 3 bars , 342 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:008)

Killed: AD 15 ,  AT 14 ,  ATY 41 ,  INF 102 ,  REC  7 ,  TK 29 ,  FTR 13 ,  TB  7 ,  Total: 228
Lost  : AD  6 ,  AT  2 ,  ATY  6 ,  INF 29 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  48

BV  1
V   3
TV  0
L   0
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #7 : Październik 17, 2010, 09:33:48 »

Raporcik dla potomności.

Kolejne 4 sceny za mną. W miarę sprawnie poszło, chociaż trzeba uważnie grać.
Kluczem jest posiadanie 7-9 hex'owej artylerii. Dorobiłem się 17 K18 z Devastating Fire
i robię porządek z artylerią rosyjską.
Typowa kampania na wschodzie, ale myślę że będzie się podobać. Pomimo początkowych
obaw (po pierwszym scenie), o hordach rosyjskich czołgów, sądzę że jest OK.
Mając 4-5 jednostek pancernych, nie odczuwam jakiejś rosyjskiej nawały, chociaż w wielu
bitwach, pod koniec BV pojawiają się rosyjski odwody i potrafią namieszać  Smiley
Scenariusze dość dobrze zbilansowane jeżeli chodzi o ilość tur, BV osiągam w ostatnich ruchach,
a jak się nie uda - to tylko zwykłe zwycięstwo. Pkt. praktycznie tylko za flagi (niski CAP), ale jest ich wystarczająco,
tym bardziej że mam "Liberatora".   Raport AAR po bitwie nr 8, do ew. porównań:

OpenGen 0.60.c * (15 Oct 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8a 
Campaign: CASE RED,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Operation Fredericus (#1) , #0 , Victory , score:30
 2   Case Red (#2) , #1 , Victory , score:10
 3   Kupyansk (#3) , #2 , Victory , score:18
 4   Demjansk (#5) , #4 , Brilliant Victory , score:45
 5   Volchansk (#4) , #3 , Brilliant Victory , score:43
 6   Millerovo (#11) , #10 , Brilliant Victory , score:42
 7   Mius River (#12) , #11 , Victory , score:25
 8   The Red God of War (#23) , #9 , Brilliant Victory , score:42
--
Campaign score: 255  *  Average: 31

Current scenario: The Red God of War (#23) , VH prestige is 240 ,  All hex prestige is: 560
Total army value: 6333 , Current prestige is 1377
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +400, Rossosh (#7) , cap 2300, 16 turn prestige: 520
if V : +500, Rossosh (#7) , cap 2300, 16 turn prestige: 520
if TV: +600, Rossosh (#7) , cap 2300, 16 turn prestige: 520
Ls: Loss , turn prestige: 520

Infantry
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz , 208/79 , 3 bars , 369 exp , Germany , 1/10 , Skilled Reconnaissance : Spotting increased by 1 , 4 kill , 0 pp (U:001)
*  Kradschutzen , 1/6A , 3 bars , 338 exp , Germany , 7/10 , Liberator : User gets more prestige for capturing cities , 13 kill , 0 pp (U:004)
 Sturmpioniere 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 102 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 228 pp (U:019)

Tank 
 Pz IVF2 ,  , 4 bars , 478 exp , Germany , 8/10 , Overwhelming Attack : Some suppression becomes kills , 23 kill , 288 pp (U:007)
 Pz IVF2 ,  , 3 bars , 316 exp , Germany , 2/10 , 20 kill , 288 pp (U:008)
 Pz IVF2 ,  , 4 bars , 441 exp , Germany , 6/10 , Superior Maneuver : Bypass zones of control , 23 kill , 288 pp (U:009)
 Pz IVF2 ,  , 4 bars , 472 exp , Germany , 5/10 , 25 kill , 288 pp (U:010)
*  Tiger ,  , 2 bars , 244 exp , Germany , 6/10 , 12 kill , 0 pp (U:017)

Recon
 250/10 ,  , 1 bars , 162 exp , Germany , 2/10 , 3 kill , 168 pp (U:016)
 250/10 ,  , 0 bars , 79 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 168 pp (U:021)

FlaK
 SdKfz 7/1 ,  , 0 bars , 8 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 204 pp (U:159)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 1/294 , 3 bars , 314 exp , Germany , 12/10 , 5 kill , 0 pp (U:002)
*  Wespe , 1/297 , 5 bars , 550 exp , Germany , 13/10 , Influence : Has prestige modifier for upgrades/replacements , 6 kill , 0 pp (U:003)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 299 exp , Germany , 12/10 , 6 kill , 705 pp (U:011)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 250 exp , Germany , 11/10 , 4 kill , 567 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 159 exp , Germany , 8/10 , 6 kill , 588 pp (U:013)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 385 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire : Unit can fire twice per turn , 9 kill , 849 pp (U:014)
*  15 sFH40 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 95 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:015)

Air Defense
 88mm FlaK 36/40 , 251/16 [W] ,  , 0 bars , 27 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 480 pp (U:158)

Fighter
*  Fw-190A-3 , 1Ft/4AF , 4 bars , 487 exp , Germany , 9/10 , 19 kill , 0 pp (U:005)
 Fw-190A-4 ,  , 1 bars , 174 exp , Germany , 6/10 , 11 kill , 612 pp (U:018)

Tactical Bomber
*  Ju-87D , 2TB/4AF , 5 bars , 663 exp , Germany , 15/10 , 15 kill , 0 pp (U:006)
 HS-129B-2 ,  , 2 bars , 200 exp , Germany , 9/10 , All Weather Combat : Not affected by weather conditions , 1 kill , 612 pp (U:020)

Killed: AD 35 ,  AT 24 ,  ATY 92 ,  INF 199 ,  REC 10 ,  TK 61 ,  FTR 30 ,  TB 16 ,  Total: 467
Lost  : AD  6 ,  AT  2 ,  ATY  8 ,  INF 48 ,  REC  4 ,  TK  5 ,  FTR  2 ,  TB  2 ,  Total:  77

BV  4
V   4
TV  0
L   0
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #8 : Październik 17, 2010, 10:05:31 »

Tak słabe lotnictwo, czy po prostu masz przydzielane myśliwce? Tylko jedna plotka i 1 flak??? 2 myśliwce???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #9 : Październik 17, 2010, 10:34:27 »

Dowództwo jest łaskawe i przydziela mi 1-2 Bf-109 oraz czasami Ju-87,
a walczę z 4-5 różnymi rosyjskimi myśliwcami + 2-3 bombowce (najczęściej IŁ2).
A drugie jedn. myśliwskie i bombowe to mam całkiem od niedawna, ale daję radę  Cheesy
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #10 : Październik 18, 2010, 07:01:21 »

Kolejna potyczka ... "Rossosh".
Bardzo ciekawie rozwiązana bitwa. Jednostki rosyjski (wcale nie takie słabe) są otoczone w kotle,
który musimy zlikwidować, a jednocześnie zza rzeki są wyprowadzane ataki w celu przebicia się
do kotła przez posiłki rosyjskie. Tak więc jednocześnie gra na dwa fronty  ... atakujemy, ale trzeba uważać na tyły ...
Po likwidacji kotła musimy jeszcze wyprowadzić natarcie przez rzekę, przez dość silnie bronione przeprawy,
w celu zajęcie wszystkich VH ... Wynik: BV w ostatniej turze.

Ale odczuwam już, że pojawia się typowy objaw kampanii ... pomimo niskiego CAP, ilość zdobywanych pkt. za flagi
jest  na tyle duża, że armia coraz silniejsza i gra się coraz łatwiej (w kontekście coraz mniejszego ryzyka utraty ważnych jednostek). Jest to także po trochu wynik zapożyczenia przeze mnie od Was metody nie wzmacniania jednostek (w sensie pkt.), a kupowania nowych - faktycznie armia przyrasta wówczas znacząco ...

c.d.n.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Październik 18, 2010, 07:43:06 »

To znaczy Kowdar z tym kupowaniem to jest tak- ja wzmacniam-1 najważniejszy czołg, ew. dalsze, ale jeden, dwa  jest do walk wyliczonym ryzykiem strat. Za to artyleria i bombowce- ZAWSZE maksymalne wzmocnione.
A jak wyglądają siły Rosjan? Szczerze mnie ciekawi ta kampania, ale teraz mam niestety ( Wink ) inne na głowie. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #12 : Listopad 01, 2010, 01:14:46 »

Bitwa o Voronezh:

Bez znaczącej historii. Dzielę armię na trzy grupy i nacieram powoli na wschód, północ i płn-zachód.
Może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się, że niszczenie pól minowych (starego typu ... jako jednostki),
pochłania więcej zasobów niż w PG2 ...
Uwaga na rzekę - jest przekraczalna tylko w kilku miejscach - polecam korzystanie ze skrótu "L":
włącza/wyłącza opis terenu na mapie. Warto jednostki mostowe kierować w te miejsca ...
Zgrupowanie pancerne Rosjan dopada moją 88-kę w transporcie i po niej.
Nie umiem niestety dobrze grać tymi jednostkami ...
Ale ponieważ opanowałem niebo w 2-3 turze, swobodnie niszczę czołgi wroga
lotnictwem. Aż miło popatrzeć jak z 10 pkt. T-34 po nalocie HS-129B-2 zostaje mu 1-pkt.

Z posiłków przydzielonych przez sztab, właściwie nie skorzystałem ... nie było potrzeby.

Wynik to realnie BV w ostatniej turze (do zajęcia jednocześnie 4 VH),
ale aby zagrać w scen "Zadonsk"  (ciekawa mapa - chyba na niej nigdy nie grałem),
należy wygrać tylko TV, więc gram dalej aby zagarnąć flagi za rzeką ...
Ostatecznie zajmuję wszystko w 16 turze czyli TV, a stan armii następujący:

OpenGen 0.60.d * (20 Oct 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8a 
Campaign: CASE RED,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Operation Fredericus (#1) , #0 , Victory , score:30
 2   Case Red (#2) , #1 , Victory , score:10
 3   Kupyansk (#3) , #2 , Victory , score:18
 4   Demjansk (#5) , #4 , Brilliant Victory , score:45
 5   Volchansk (#4) , #3 , Brilliant Victory , score:43
 6   Millerovo (#11) , #10 , Brilliant Victory , score:42
 7   Mius River (#12) , #11 , Victory , score:25
 8   The Red God of War (#23) , #9 , Brilliant Victory , score:42
 9   Rossosh (#7) , #6 , Brilliant Victory , score:43
10   Voronezh (#8) , #7 , Tactical Victory , score:4
--
Campaign score: 302  *  Average: 30

Current scenario: Voronezh (#8) , VH prestige is 480 ,  All hex prestige is: 800
Total army value: 8968 , Current prestige is 1735
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +400, Cauldron (#6) , cap 2900, 18 turn prestige: 590
if V : +500, Cauldron (#6) , cap 2900, 18 turn prestige: 590
if TV: +600, Zadonsk (#9) , cap 3000, 18 turn prestige: 590
Ls: Loss , turn prestige: 590

Infantry
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz , 208/79 , 4 bars , 454 exp , Germany , 7/10 , Skilled Reconnaissance : Spotting increased by 1 , 5 kill , 0 pp (U:001)
*  Kradschutzen , 1/6A , 3 bars , 391 exp , Germany , 10/10 , Liberator : User gets more prestige for capturing cities , 15 kill , 0 pp (U:004)
 Sturmpioniere 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 142 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 228 pp (U:019)
 Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 78 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 744 pp (U:025)
 Panzergrenadiere , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 38 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 336 pp (U:026)
 Pioniere , Opel Blitz ,  , 0 bars , 19 exp , Germany , 7/10 , 0 kill , 300 pp (U:153)

Tank 
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 649 exp , Germany , 1/10 , Overwhelming Attack : Some suppression becomes kills , 32 kill , 288 pp (U:007)
 Pz IVF2 ,  , 4 bars , 424 exp , Germany , 4/10 , Infiltration Tactics : Ignores the effects of entrenchments and acts as bridge , 27 kill , 288 pp (U:008)
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 609 exp , Germany , 5/10 , Superior Maneuver : Bypass zones of control , 28 kill , 288 pp (U:009)
 Pz IVF2 ,  , 5 bars , 622 exp , Germany , 3/10 , 32 kill , 288 pp (U:010)
*  Tiger ,  , 3 bars , 374 exp , Germany , 10/10 , 23 kill , 0 pp (U:017)
 Tiger ,  , 0 bars , 62 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 600 pp (U:152)

Recon
 250/10 ,  , 3 bars , 300 exp , Germany , 10/10 , Forest Camouflage : In forest only spotted by adjacent hexes and it fires first enemy entering ZoC , 4 kill , 168 pp (U:016)
 250/10 ,  , 1 bars , 192 exp , Germany , 5/10 , 4 kill , 168 pp (U:021)

FlaK
 SdKfz 7/1 ,  , 0 bars , 8 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 204 pp (U:023)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 1/294 , 4 bars , 427 exp , Germany , 13/10 , 7 kill , 0 pp (U:002)
*  Wespe , 1/297 , 5 bars , 754 exp , Germany , 10/10 , Influence : Has prestige modifier for upgrades/replacements , 8 kill , 0 pp (U:003)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 404 exp , Germany , 12/10 , 9 kill , 705 pp (U:011)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 350 exp , Germany , 13/10 , 5 kill , 670 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 262 exp , Germany , 11/10 , 8 kill , 646 pp (U:013)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 586 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire : Unit can fire twice per turn , 22 kill , 920 pp (U:014)
*  15 sFH40 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 194 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:015)
 Wespe ,  , 0 bars , 36 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 360 pp (U:154)
 Wespe ,  , 0 bars , 31 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 360 pp (U:155)

Fighter
*  Fw-190A-3 , 1Ft/4AF , 5 bars , 581 exp , Germany , 8/10 , 22 kill , 0 pp (U:005)
 Fw-190A-4 ,  , 3 bars , 317 exp , Germany , 8/10 , 17 kill , 612 pp (U:018)

Tactical Bomber
*  Ju-87D , 2TB/4AF , 5 bars , 926 exp , Germany , 15/10 , 18 kill , 0 pp (U:006)
 HS-129B-2 ,  , 4 bars , 442 exp , Germany , 13/10 , All Weather Combat : Not affected by weather conditions , 4 kill , 795 pp (U:020)
*  Me-410A-1 ,  , 1 bars , 150 exp , Germany , 8/10 , 0 kill , 0 pp (U:024)

Killed: AD 50 ,  AT 35 ,  ATY 124 ,  INF 254 ,  REC 12 ,  TK 83 ,  FTR 38 ,  TB 20 ,  Total: 616
Lost  : AD  8 ,  AT  3 ,  ATY  8 ,  INF 60 ,  REC  5 ,  TK  7 ,  FTR  2 ,  TB  2 ,  Total:  95
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2010, 01:17:02 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3540


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #13 : Listopad 01, 2010, 05:27:33 »

Ok,to teraz ja zaczynam moją pierwszą kampanię OG.

Majorze Kowdar a ja na odwrót nie traktuję PG2 jak gry. U mnie w dywizjach tylko etatowa art. 105 i 150mm oraz Nebel w SS....a ciążką to mam 1 na korpus....zobaczymy jak będzie Question

Operacja Fridericus-Tactical

Też podszedłem dwa razy...wybaczcie ale to mój pierwszy raz na OG...za pierwszym testowałem lotniska polowe(trzeba zrobić co najmniej 2-3 bo samolot zabiera bomby tylko nad pasem startowym a nie jak to było w PG2)...oraz tą ''niewidoczną'' art. i tu zaskoczenie dalej na minus,ok widzę art. przeciwnika(bez punktów) i nic więcej...a najgorsze że nie mogę do niej strzelić ...dopiero jak jest w pełnym zasięgu widzenia.

A teraz o bitwie....na północy plan mam taki ...cofam wojska w las a art. za miasto...przyjmuję inną taktykę od Kowdara Wink
A na południu walczę na linii rzeki...przydzielam jednego Mardera i całe lotnictwo bombowe z osłoną myśliwską (2 sztuki)
Na południu po drugiej turze Iwan nie ma już 3 tanków Clap a na północy też nie jest źle bo sowieci są poza osłoną swojej art. i w kilka kolejek roznoszę brygady pancerne(większość w lasach+PzIII i Marder)....niestety ponoszę też jakieś tam straty.
Buduję lotniska polowe na linii(9,13) ...a zapomniałem,nad głową widzę już tylko błękit nieba  Smiley
Posiłki przydzielam na północ a drugimi atakuję na południowy-wschód i bez problemu zajmuję co trzeba.
Natomiast na północy jest ciężko trzeba się przebijać i koniecznie zniszczyć art. wroga która moim zdaniem jest zabójcza...długo nie mogę do niej strzelać i ponoszę straty...a później już Blitz Tiger.
Bitwa bardzo ciężka...mam tylko 1 czołg...w sumie to bitwa piechoty,podoba mi się ale moim zdaniem ze 3 tury więcej było by miło Wink....na południu art. nie ma szans pomóc atakującym posiłkom więc po wyczerpującej bitwie jest praktycznie bezużyteczna.....dlatego ja zawsze wolę kampanię gdzie dostajesz więcej kasy i walczysz tylko swoimi jednostkami(może to przyzwyczajenie po kampaniach Adama Bolesty) Smiley

A teraz się zastanawiam co upgreatować i co kupić Huh?
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2010, 05:31:14 wysłane przez Hansen » Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #14 : Listopad 01, 2010, 09:04:59 »

...oraz tą ''niewidoczną'' art. i tu zaskoczenie dalej na minus,ok widzę art. przeciwnika(bez punktów) i nic więcej...a najgorsze że nie mogę do niej strzelić ...dopiero jak jest w pełnym zasięgu widzenia.

Do takiej "częściowo" zlokalizowanej artylerii można prowadzić ogień zaporowy, ale tą właściwość (prowadzenia takiego ognia) mają jednostki artyleryjskie mające własność oznaczoną znakiem "=".
W efilach Gustlika, jest to większość (albo wszystkie, nie jestem pewien) jednostki nie dające wsparcia ogniem w obronie.

I mam jeszcze taką sugestie, że jakbyś mógł zamieszczać AAR po bitwie, byłoby fajnie.
Pozwoliłoby mi to ew. wyciągnąć wnioski co do przyszłych zmian w kampanii
(jak szybko przyrastała Ci armia, wyniki, statystyki jednostek ...)
Najlepiej AAR wywoływać po wygranej (przycisk na planszy informującej o wygranej).
Tekst można skopiować z tego okienka, albo wygodniej, po wyświetleniu jest on zapisywany
w pliku i umieszczany w katalogu OPENLOG, skąd w każdej chwili można go wyświetlić.
Przykładowo, plik z AAR ma nazwę: AAR_W27_go_#2_W27_GO03.txt

Fajnie także w opcjach ustawień gry, ustawić podawanie pkt. wyliczanej przez grę za bitwy czyli:
Settings, A.A. Report i zaznaczyć "Include game score"

A co do samej gry, bardzo jestem ciekaw, jak Ci się będzie dalej grało z artylerią o dość krótkim zasięgu.
Dla mnie kluczem na Rosjan jest dalekosiężna artyleria i lotnictwo bombowe.


Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.131 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)