Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 23, 2024, 09:41:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - US Army ver. 0.9.  (Przeczytany 50529 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Październik 03, 2010, 09:00:30 »

Kampania US Army

Tym razem nie jest to kampania jakiejś konkretnej jednostki, a kilkanaście (czasem mniej znanych)
bitew Armii Amerykańskiej na frontach: afrykańskim, włoskim, francuskim i niemieckim

A potem.... Sami zobaczycie.

Kampania zakłada utworzenie dużego korpusu i prowadzenie operacji z dużym rozmachem Smiley.
Dlatego kasy jest sporo, ale tez i siły muszą być w miarę uniwersalne, zdolne do walk w każdych warunkach. Góry, miasta,
lasy, oraz walka manewrowa w terenie otwartym...

Jeszcze jedno - kampania może okazać sie trudna, gdyż budowałem ją i testowałem w czasach słynnego błędu w OpenGen,
który powodował, że gra przyznawała prototypy po każdym BV. Zanim się zorientowałem miałem potężną armię. Nie wiem,
czy za kasę, która jest w scenariuszach, da sie podobną zbudować.

Kampania jest w zasadzie zakończona i chyba nie wymaga wielu poprawek, z wyj. jednej - tury ustawione są w większości
scenów "na oko" (domyślnie 16,18,20) i trzeba oczywiscie to dopracować.

Ale to już na podstawie raportów z gry.

Lata: 1942-45. 23 scenariusze - w pełni liniowa.

Wymaga uaktualnienia efila do wersji 0.8a.
Uwaga numer "0.8a" występuje w nazwie paczki, zaś sam efil wyświetla nadal 0.8.

Lista map:

warsaw.map(#349)
seelow.map(#10 ssi)
nsicily.map(#332)
berlin2.map(#708)
toulon.map(#126)
volturno.map(#404)
berlin.map(#72)
lyautey.map(#149)
mokra.map(#709)
stolberg.map(#751)
anzio2.map(#413)
salerno.map(#5 ssi)
fondouk.map(#171)
laon.map(#133)
rome.map(#407)
kustrin.map(#375)
lodz.map(#138)
maknassy.map(#203)
haguenau.map(#356)
ruhr.map(#85)
usonord.map(#31 ssi) Plik .map dołączony - pliki grafiki od mapy "NORDWIND"
hersfeld.map(#752)
metz.map(#26 ssi)
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2010, 11:35:58 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #1 : Październik 04, 2010, 01:49:42 »

Pierwszy  Grin

BV w 12 turze.
Czas potrzebny na wygranie bardziej zależy od ukształtowania terenu niż oporu przeciwnika.
Wprowadzam okręty do morskiego kanału i większość jednostek przeciwnika niszczę ogniem dział okrętów.

Prototyp: P-47, AAR:

OpenGen 0.60a * (30 Sep 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\EFILE_OG_GUS\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8a 
Campaign: US Army Campaign,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Port Lyautey , #0 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 49  *  Average: 49

Current scenario: Port Lyautey , VH prestige is 240 ,  All hex prestige is: 480
Total army value: 0 , Current prestige is 510
Prestige available on map yet is 120 pp ( 80 pp in VH to capture)
if BV: +500, Maknassy , cap 3500, 20 turn prestige: 100
if V : +400, Maknassy , cap 3500, 20 turn prestige: 100
if TV: +300, Maknassy , cap 3500, 20 turn prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100

Infantry
*  Infantry 42 , GMC ,  , 0 bars , 96 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Infantry 42 , GMC ,  , 1 bars , 121 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  Infantry 42 , GMC ,  , 1 bars , 112 exp , USA , 2/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
*  Assault Eng. , M3 ,  , 1 bars , 126 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  Sappers , GMC ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 5/10 , 1 kill , 0 pp (U:005)
*  HQ Unit , M3 ,  , 2 bars , 280 exp , USA , 10/1 , 0 kill , 0 pp (U:008)

Tank 
*  M3 Stuart ,  , 1 bars , 110 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)

FlaK
*  MG 50 cal. , GMC ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  75mm , GMC ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:006)

Air Defense
*  40mm Bofors , GMC ,  , 1 bars , 191 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Fighter
*  P-40C Warhawk ,  , 0 bars , 97 exp , USA , 3/10 , 0 kill , 0 pp (U:015)

Killed: AD  5 ,  AT  1 ,  ATY  4 ,  INF  8 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  21
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2 : Październik 04, 2010, 09:00:59 »

Gustlik- podajesz mapy- czy gra ich nie ściąga automatycznie???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Październik 04, 2010, 09:19:46 »

Pomyśl chwilkę zanim napiszesz. A jakby tak na przykład serwer Gilestiela miał przerwę, albo komuś w domu Internet padł, w czasie ściągania i chciałby zobaczyć, czy przypadkiem nie ma już tych map u siebie, albo sprawdzić czy poprawnie mu ściągnął....?

Czy naprawdę musimy mnożyć takie posty?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #4 : Październik 04, 2010, 10:05:39 »

No pomyślałem (zdarza mi się) i jak ostatnio grałem w bodajże Twą testową kampanie- to mimo -WIELOKROTNEGO- sprawdzania przez grę nic mi nie wykazało, że brakuje, tylko grę wywaliło. Poszło dopiero, gdy od Kowdara dostałem pliki i zagrałem ostatni scen.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #5 : Październik 04, 2010, 03:09:46 »

Dodatkowa uwaga do mojego wpisu i pierwszej bitwy.

W scenie występują pola minowe rozmieszczone "co drugie pole".
Ale jak je wykryły moje jednostki (akurat chyba mój "aeroplan"),
to właściwie nie blokowały one przejścia pomiędzy nimi (ZOC = 0 ?)
(a być może taka była Twoja intencja).
W każdym bądź razie warto zauważyć iż obecnie miny działają trochę inaczej
niż stare miny będące jednostkami, a jak chce się zablokować nimi przejście
to trzeba ich ciąg stawiać obok siebie (mam nadzieję że bzdur nie opowiadam).

Tak jak wspominałem, okrętami wpłynąłem na kanał i bombardowałem wroga.
Może warto to utrudnić wstawiając do kanału kilka min morskich ?
Chyba, że takie było założenie scenariusza iż tak się powinno grać ?
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Październik 04, 2010, 03:49:15 »

Dokładnie, tak się powinno grać i tak też było. Amerykańskie jednostki faktycznie wpłynęły w głąb lądu. Historycznie rzecz biorąc, walka skończyła nawet wcześniej, bo na lotnisku. Konieczność zdobywania miasta, to już świadoma fabularyzacja.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #7 : Październik 04, 2010, 11:38:43 »

Port Lyautey
Scenariusz do przypomnienia sobie gustlikowych niespodzianek (lotnisko bez zaopatrywania, przeciwnik pojawiający się znienacka, kilka jednostek na jednym heksie).
Najważniejszą robotę odwalają okręty, które swobodnie pływają po rzece. Przeciwnik dzielnie się bronił, sprytnie schodząc z zasięgu moich pól widocznych, ale z tak potężną masą żelaza i ognia był bez szans.

Maknassy.
Cały czas coś się dzieje i na moment nie można stracić czujności. Chwilami każdy punkt stanowi oddzielną bitwę.
Po zajęciu Sened ustawiłem kolumnę do dalszej drogi, gdy oczywiście pojawili się Włosi. Trzeba było się wypakowywać.
Siły idące z zachodu na Said prawie zderzyły się z niemiecką grupą zieloną. Wywiązała się krwawa walka w rejonie Sidi Bou Zid. Pośrednio, w jej wyniku, musiałem oddać Said. Odbiłem ją wkrótce, ale nie próbowałem już opanowywać małych flag. Tchórzliwie! Zająłem jedynie Maknassy, czyli mała flagę na południu, bo nie była broniona.

Fondouk.
Tym razem postanowiłem się odkuć i na Pichon (małą flagę) wysłałem duże siły. Niepotrzebnie, bo nie był zbyt mocno broniony. Później musiałem się szybko przegrupowywać. Artyleria zdążyła w ostatniej chwili!
Komputer jest tu mało dynamiczny i trochę go zlekceważyłem. Przez to kończyłem scenariusz na ostatnich nogach.
Nie musi być dynamiczny, bo jest świetnie ustawiony w obronie. Mimo, że wygląda niewinnie, potrafi narobić sporo szkód.

Jak na razie, mieszczę się w limicie na BV. Ponieważ chyba nauczyłem się grać na styk zwycięstwa BV, trudno mi teraz zasugerować jakieś zmiany. Może, gdybym zagrał nieco ostrzej, dałbym radę skończyć wcześniej.
Prototypy już dwa, oba porządne, w lotnictwie. Za to nie mam ani jednego lidera.

Pozdrawiam, Czata

PS. Przy ściąganiu map ręcznie, które są lepsze? Te na PG2, czy te na OG?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Październik 05, 2010, 12:28:11 »

Mapy na OG sa mniejsze, bo to format jpg. Ale tylko na OG
Mapy Shp są większe, ale za to zagra na nich i PG i OG

Oczywiście "większe-mniejsze" nie rozmiarem mapy tylko wielkością pliku.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #9 : Październik 07, 2010, 08:44:16 »

Pierwsza bitwa za mną. Me uwagi, spostrzeżenia...
1. dawałbym nieco mniej doświadczenia, już mam dwóch liderów- piechota i ckm. Nie narzekam, ale po prostu nagroda też już ma 68 punktów...
2. absolutnie zawaliłem i po prostu okrętami nadgoniłem stracony czas. Po prostu myślałem, że jak naprawię port, to odzyskam naval transport i przerzucę przez rzekę/ ocean swe oddziały- tak mogłem w PG2. No bez naprawy portu.
3. nagroda M16, czyli flak- dla mnie super.
4. następny scen=> obrona, czyli to co uwielbiam. Wink
5. rysuje się świetna kampania. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #10 : Październik 08, 2010, 02:34:37 »

Raid To Messyna.
Część sił dałem wodą, bo tak sugerowały punkty rozstawienia.
Obrona składa się z trzech niezależnych od siebie linii, dość dobrze rozplanowanych. Przy każdej z nich straciłem trochę czasu i wolałem zostawić jakiś siły. W związku z tym, mój impet słabł.
Potem był wyścig z czasem. Pod Mazzarra S.Andrea siły lądowe i desant morski dotarły równo. Na szczęście, wojska przeciwnika za Mazzarra S.Andrea nie były już zbyt liczne.
Zdążyły uciec 2 jednostki.
Dostałem aż dwóch liderów.
Czy Centaur IV CS faktycznie zasługuję na zasięg 2?

Salerno Breakout.
Scenariusz dla saperów. Moi byli średnio skuteczni, ale i tak lepsi, niż nasi siatkarze na ostatnich mistrzostwach świata.
Podzieliłem siły na dwie, względnie równe grupy. Prawa rozproszyła się na przeszkodach terenowych i prawie padła. Lewa poradziła sobie szybciej i później wpierała prawą. Świetną robotę w lewej grupie wykonali auxowi saperzy, którzy obeszli punkt od zachodu i zajęli się artylerią.
BV dość szybko, jak na mnie, ale walka o małe flagi trwała do samego końca.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Październik 09, 2010, 01:26:51 »

 2-gi scenariusz mną. Bardzo ciekawie się walczy. Zająłem prawie wszystkie heksy, straty własne= 0, sojusznicze niestety, ale blokowałem francuskimi wojskami przesmyk, a dwie dołączone przytrzymałem w górach i potem mi dopadły działa. Bez nagrody, z niepoharatanymi wojskami. Wink Czas chyba kupić recon...
ps. rozstawiłem w centrum dobre dwie piechoty, saperów z tyłu, by lotnisko prędko budowali i pola minowe przed vh postawili.
Na dole chłopcy z Włochami mocno się namęczyli.
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2010, 04:06:12 wysłane przez zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #12 : Październik 09, 2010, 04:22:00 »

Fondouk- czy tu jest limit oddziałów?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Październik 09, 2010, 06:48:01 »

Tomku, czy ja kiedyś doczekam się że zaczniesz zadawać pytania bardziej konstruktywne?
Albo inaczej - czy ja się doczekam, że przestaniesz zadawać TAKIE pytania.  Cheesy

Nie, nie ma.

Myślę, że widać to na mapie, po przyjrzeniu się jej dłużej niż "po łebkach"
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2010, 06:49:42 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #14 : Październik 09, 2010, 07:23:32 »

Wiem, że nie ma... Sprawdziłem po fakcie, ale już byłem "poza netem". Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.08 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)