Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 11:13:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - 1 US Marines  (Przeczytany 37211 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Październik 15, 2010, 09:46:38 »

Przystosowałem ją do gry na Open Gen. i potrzebuje testerów, bo wydaje mi się, że zrobiła się bardzo trudna - w tej chwili nie chcę jej publikować, bo nie wiem czy w tej wersji nadaje się do grania bez znacznych poprawek.

Między innymi dlatego, że posiłki  - zgodnie z regułą Open Gen. - wchodzą do walki od razu, a nie w turze gracza, tak że nie da sie ich "przyłapać" wcześniej. To może być bardzo niebezpieczne - zwłaszcza w scenariuszach z japońska flotą.

Zgodnie z prawdą historyczną, na początku kilku scenariuszy lotnisko na wyspie jest zbombardowane przez japońskie okręty i najpierw trzeba je naprawić, zanim da sie uruchomić samoloty. To tez może mieć wpływ na scenariusz.

Zauważyłem że w Open General większe znaczenie ma doświadczenie jednostek, a tam jest akurat spora różnica.

Reasumując - potrzebuje ochotnika(ów) do szybkiego testu. To są krótkie sceny, więc długo nie zajmą. Na razie nie chcę jej wysyłać do publikacji, bo może być klapa. Kto chce - niech da znać mi na skrzynkę - wyślę.

Mapy - te same co w wersji dla PG2. 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Listopad 07, 2010, 02:37:23 »

Heja....
Co taka cisza....? Są jacyś chętni?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #2 : Listopad 07, 2010, 02:56:43 »

Prześlij do mnie. Mam jeszcze parę scenów z Case Red,
a potem będę mógł ją wypróbować.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #3 : Listopad 07, 2010, 06:52:56 »

ja też mogę, ale chciałbym najpierw skończyć US Army, a dopiero zmęczyłem Volturno - chyba że zależy ci na czasie, to odłożę na później.
masz do mnie maila z neostrady?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Listopad 07, 2010, 07:42:53 »

Chyba mam, wyslę Ci, a zagrasz jak dasz radę
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #5 : Listopad 07, 2010, 09:39:55 »

i znowu problem z flagą mam Szwecję, a w kampanii polskiej mam Chiny Smiley
jak z tym sobie poradzić w OG
Zapisane
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #6 : Listopad 07, 2010, 10:08:13 »

sprawa jest bardziej skomplikowana - jednostki aux mają flagę USA, a core mają szwedzką, natomiast Japońce jakąś dziwną flagę chyba Hiszpanii
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #7 : Listopad 07, 2010, 10:31:51 »

i znowu problem z flagą mam Szwecję, a w kampanii polskiej mam Chiny Smiley
jak z tym sobie poradzić w OG

Albo ściągnij sobie z mojej strony OpenGen i dograj kampanie Gustlika
i nie będziesz miał problemów z flagami  Grin
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #8 : Listopad 07, 2010, 11:10:53 »

Albo jeszcze jedna metoda ....

W katalogu Graphswitchera, który się nazywa FlagsDossier, są pliki flag.
Skopiuj plik flag efila Gustlika, który nazywa się "GustlikFlags.shp"
do katalogu "OPENDAT", ale trzeba zmienić jego nazwę na flags_Gustlik.shp

Wówczas flagi powinny ci się zmienić - zakładam, że grasz na jednoefilowej wersji
(efile w katalogu głównym gry)
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Listopad 08, 2010, 12:51:49 »

O ile pamiętam ostatnio miałeś problem z jakąś ikoną i polecałem Ci ściągnąć aktualny panzer2.dat od Adlera. Jesli to zrobiłeś, to masz teraz aktualny plik, ale "dziewiczy" jeśli chodzi o flagi. Po każdym takim zabiegu trzeba od nowa dostosować flagi przy pomocy Graph Switchera - dotyczy to zarówno PG2 jak i Open PG.

Sposób powyzej podany przez Kowdara jest prosty, ale ma tę wadę, że działa tylko w Open PG.
Dla klasycznego PG2 trzeba i tak użyć GraphSwitchera, no a jak już zmienisz dla PG2, to wtedy
wystarczy skopiować ten sam plik panzer2.dat do katalogu OpenPG.

OGÓŁNIE - Panowie - mój efil ma specyficzne flagi (jak każdy autorski), bo ma i specyficzne kraje. Dopóki obracamy się w kręgu kampanii polskich, niemieckich, czy amerykańskich mozna nawet tego nie zauważyć, ale kiedy przechodzimy do bardziej wyszukanych nacji - pojawią się kłopoty.

Myślałem, że obowiązek dbania o właściwe flagi przy pomocy GraphSwitchera mamy już przerobiony - jeszcze na etapie PG2 było to niezbędne przecież.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2010, 12:56:48 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #10 : Listopad 09, 2010, 08:31:16 »

dzięki kolegowie - sam się zdziwiłem, bo przecież grałem tą kam i było ok, ale tak jak napisał Gustlik ściągałem plik .dat od nowa i był goły. myślałem że w OG graf switcher nie działa Smiley

Prolog - nie udało mi się zająć wszystkich flag, brakło tej na zachód - ale myślę, że jest to osiągalne, tylko trzeba tam popłynąć od razu a nie ładować się na ląd. Jak to prolog ciężko nie było. Niespodzianka - nie wiedziałem, że statki mogą występować w roli plotek Smiley Japońskie samoloty boleśnie się o tym przekonały
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Listopad 09, 2010, 08:50:05 »

Cytuj
nie wiedziałem, że statki mogą występować w roli plotek

...ale tylko niszczyciele
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #12 : Listopad 12, 2010, 09:50:24 »

Kampania 1st Marine Division - melduję o wygranej !!!

A teraz bardziej szczegółowe informacje.
 

 1   Prolog          Tura 8   Brilliant Victory score:49
 2   Battle Of Ilu   Tura 9   Victory           score:28
 3   Bloody Ridge    Tura 8   Victory           score:29
 4   Matanikau       Tura 9   Brilliant Victory score:55
 5   Banzai          Tura 12  Brilliant Victory score:49
 6   Kokumbona       Tura 6   Brilliant Victory score:67
 7   Cape Gloucester Tura 14  Brilliant Victory score:49
 8   Talasea         Tura 10  Brilliant Victory score:58
 9   Peleliu         Tura 20  Victory           score:28
10   Okinawa         Tura 19  Victory           score:22

Prolog - BV

Przyjemnie i łatwo się zaczyna, ale popełniam błąd (nie kieruję bezpośrednio
tam desantu i potem brak czasu) i nie zajmuję jednej flagi na północy (wolę BV).
Desant na południu wysadzony pomiędzy rzekami Lunga i Matynikau.

Zgodnie z dyspozycją dowództwa zakupuję F4F-4 Wildcat.
Dowództwo (bez konsultacji) nagradza: M15
Kupuję także 81mm Mortar, ale po następnej bitwie sprzedaję, bo mi brakuje
kasy na poważniejszy zakup (i ważniejszy).

Battle Of Ilu - V

Na początku się zastanawiam - gdzie mam postawić dywizjon Wildcat'ów ...
wreszcie dostrzegam ten lej po bombie, a więc trzeba rozstawić budowniczych ...
Oprócz nich na zachodzie umieszczam Raidersów i Inżynierów, na wschodzie 2 * 75mm i 2 * Marines.
I tak też nacierają ... dość swobodnie, zajmuję wszystkie flagi, ale nie dało się w czasie na BV.

Kupuję 155mm M1 z transportem konnym (całkiem niezły w tej dżungli)

Bloody Ridge - V

Twardo nacieram na południe, ale jest ciężko. Jednostki wprost się ślimaczą w tej dzungli,
walki Marines z japończykami bez wsparcia kończą się remisem lub stratą ...
Przebijam się na wprost na południe ... cięzko ...
wreszcie wygrana ... na zajęcie flag na zachodzie ... brak czasu i ochoty ...

Jak na razie bez żadnych strat, lotnictwo zdobywa lidera ...
Kupuję drugą jednostkę 155mm M1 oraz Bazooka Team na Jeepach.

Matanikau - BV

Bez większych problemów. 155-ki się sprawdzają. Jestem zaskoczony jak szybko po lasach
poruszają się Jeepy, postanawiam przy każdej okazji doposażyć Marines w ten typ transportu ...
Dalej bez żadnych strat. Stany jednostek po tych walkach:

Infantry
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 3 bars , 336 exp , US Marines , 3/10 , 3 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 1 bars , 100 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 1 bars , 135 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
*  Marines 42 , 1st Marine/5 , 0 bars , 71 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Marines 42 , 1st Marine/5 , 2 bars , 270 exp , US Marines , 11/10 , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 140 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 245 exp , US Marines , 4/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 86 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
 Bazooka Team , Jeep [TW] ,  , 1 bars , 133 exp , US Marines , 5/10 , 1 kill , 288 pp (U:035)

Tank 
*  M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:009)

Anti-Tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 0 bars , 92 exp , US Marines , 8/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 0 bars , 74 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 181 exp , US Marines , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
 155mm M1 , Mule ,  , 1 bars , 130 exp , US Marines , 11/10 , 3 kill , 409 pp (U:016)
 155mm M1 , Mule ,  , 1 bars , 144 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 372 pp (U:036)

Air Defense
*  M15 ,  , 0 bars , 31 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:014)

Fighter
 F4F-4 Wildcat ,  , 1 bars , 135 exp , US Marines , 8/10 , Determined Defense : Defense values increased by 2 , 3 kill , 432 pp (U:015)

Killed: AD  6 ,  AT  2 ,  ATY  8 ,  INF 24 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  41
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0


Banzai - BV

Popełniam błąd - naprawę lotniska zaczynam nie od heksa z flagą, a to nic nie daje,
stąd znaczne opóźnienie we wprowadzeniu lotnictwa ...
Nie czekam na japończyków tylko ruszam naprzód, na wschód i południe.
Lokalizuję artylerię na Mount Austin i Marine mozolnie się do niej wspinają ... z sukcesem.
Na wschodzie dość szybko poszło, gorzej na południu ... nie mogę się przebić ... dopiero,
atak ze wschodu przynosi sukces.
W Suite widzę okręty Japońskie ... chyba się nie ruszyły, bo ich nie widziałem ...
a mogło być gorzej jakby mi podpłynęły do wybrzeża.
Szybkie zwycięstwo okupuję pierwszymi stratami ... tracę M15 i Marines.

W nagrodę dostaję M8.
Zakupy: LVTA1 i Jeepy dla Marines.

Kokumbona - BV (6 tura !!!)

Zagrałem zapewne wbrew intencjom autora, stąd szybkie zwycięstwo.
Krążowniki na zachód, niszczyciele na wschód i potężny ostrzał sił lądowych Japończyków.
Dzielę siły na dwie grupy (potem okazuje się że na wschód trochę za duże siły przydzieliłem),
i "biegiem" na VH Japończyków. Szybki transport się przydaje ...
Pojawiają się okręty japońskie i mocno nadszarpują mi krążowniki ...
Normalnie, zapewne zwróciłbym siły morskie przeciwko okrętom, ale niewiele mi już brakuje,
do VH na wschodzie ... ryzykuję ... zajmuję się dalej siłami lądowymi.
Kosztuje mnie to praktycznie wszystkie okręty i jedną jednostkę Marines (ostrzał z okrętów),
ale zajmuję VH. Turę pózniej zajmuję VH na zachodzie. Pancerniki które przybyły z odsięczą,
nie zdążyły wejść do walki ... ciekawe co by było gdyby nie udało się zająć tego VH ...
zapewne dużo więcej strat ...

Zakupy: 2 * M4A3, 155mm M1 (nie zauważam iż bez trasportu ...sic !!!), M8 Greyhound

Cape Gloucester - BV

Trudna bitwa, cięzko sensownie desantować jednostki ... podstawa ... zdobyć SH
Dwie jednostki (75 mmm i Marines) wysyłam do flag na wschodzie. Desant ze zwiadem na lotnisko
na zachodzie - szybko udaje się zająć. A potem mozolnie naprzód. Niszczyciele bardzo się przydają,
jako wsparcie wojsk lądowych ... także 155-ki mają co robić ...
Ciężko się przebić, ale powoli, z dużą asekuracją i wreszcie zwycięstwo.
Trudniej na wschód iż na zachód ...

Bez żadnych strat własnych.
Upgraduje LVTA do LVTA4, zakupuję transport do 155, podnoszę stany jednostek ...

Talasea - BV

Do bitwy desygnuję: 3 * 155, LVTA4, Marines i Eng.
Artylerię desantuję poza zasięgiem wroga i robię sieczkę z Japończyków,
a pozostałe jednostki wykańczają opornych. Zajmuję te flagi, które daję radę
w limicie BV ...

W nagrodę dostaję 76mm ATG.
Zakupy: brak, wzmacniam stany.

Peleliu - V

Główny desant kieruję w stonę wybrzeża wolnego od min morskich.
4 jednostki deleguję w celu desantu na małą (ale z VH) wyspę na północy.
Nie jest łatwo, szerokość desantu ograniczona. W pierwszel linii Marines,
potem artleria. Po kilku walkach, udaje się wydesantować artylerię i jest już
łatwiej. Dość łatwo zdobywam lotnisko. Kilka jednostek kieruję na VH na wschód,
reszta na północ. Uciążliwa i wolna przeprawa przez wąski przesymyk, ale posuwam
się naprzód bez większych problemów. W tym czasie realizuję udany desant na wysepkę
(cztery jednostki, w tym dwie ATY to nawet było za dużo).
Na koniec niszczę zgrupowanie przy północnym VH, stany jednostek już tragiczne ale udaje się
wygrać w czasie tylko dla VH. No i tracę jedną jednostkę Marines.

Krwawe walki, więc dostaję w tym scenie aż pięciu liderów (3 w piechocie, po jednym w tankach i zwiadzie).
Stan na koniec bitwy:

Total army value: 3136 , Current prestige is 634

Infantry
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 5 bars , 507 exp , US Marines , 1/10 , Ferocious Defense : No unit can ignore this unit's entrenchments , 5 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 3 bars , 359 exp , US Marines , 3/10 , 4 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 5 bars , 543 exp , US Marines , 5/10 , Aggressive Maneuver : Movement increased by 1 , 13 kill , 0 pp (U:004)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 5 bars , 594 exp , US Marines , 9/10 , Overwhelming Attack : Some suppression becomes kills , 12 kill , 0 pp (U:006)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:009)
*  Seabees , 1st Marine/Constr. , 2 bars , 209 exp , US Marines , 2/10 , Skilled Reconnaissance : Spotting increased by 1 , 1 kill , 0 pp (U:011)
 Bazooka Team , Jeep [TW] ,  , 2 bars , 260 exp , US Marines , 3/10 , 4 kill , 288 pp (U:014)

Tank 
*  M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 3 bars , 343 exp , US Marines , 12/10 , 7 kill , 0 pp (U:007)
 LVTA4 ,  , 5 bars , 555 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 264 pp (U:017)
 M4A3 ,  , 4 bars , 401 exp , US Marines , 9/10 , First Strike : Unit fires first if initiative is won , 9 kill , 300 pp (U:018)
 M4A3 ,  , 2 bars , 253 exp , US Marines , 7/10 , 1 kill , 300 pp (U:019)

Recon
 M8 Greyhound ,  , 2 bars , 227 exp , US Marines , 6/10 , Combat Support : Gives exp. bars to adjacent friendly units , 1 kill , 180 pp (U:021)

Anti-Tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 2 bars , 227 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
*  76mm ATG , 2.5t. Truck ,  , 2 bars , 256 exp , US Marines , 3/10 , 1 kill , 0 pp (U:022)

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 3 bars , 302 exp , US Marines , 12/10 , 2 kill , 0 pp (U:005)
*  75mm , 1st Marine/11Art , 4 bars , 452 exp , US Marines , 11/10 , 6 kill , 0 pp (U:010)
 155mm M1 , Mule ,  , 4 bars , 407 exp , US Marines , 12/10 , 15 kill , 446 pp (U:013)
 155mm M1 , Mule ,  , 3 bars , 363 exp , US Marines , 12/10 , 11 kill , 446 pp (U:015)
*  M8 ,  , 3 bars , 356 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:016)
 155mm M1 , M2 ,  , 2 bars , 291 exp , US Marines , 7/10 , 3 kill , 480 pp (U:020)

Fighter
 F4F-4 Wildcat ,  , 4 bars , 491 exp , US Marines , 7/10 , Determined Defense : Defense values increased by 2 , 9 kill , 432 pp (U:012)

Killed: AD 21 ,  AT  4 ,  ATY 31 ,  INF 83 ,  REC  0 ,  TK  2 ,  FTR  6 ,  TB  3 ,  Total: 150
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  3 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   4


Zakupy: bombowiec PBJ1

Okinawa - V

Ale jatka. Zaczynam desant na plaży, częśc jednostek kieruję bardziej na południe,
ale w perspektywie kilku tur okazuję się, że jest to marzenie ściętej głowy, aby się tam desantować.
Wracam w okilice plaży. W kilka tur opanowuję środek wyspy, ale to dopiero preludium.
Posuwanie się na południe - droga przez mękę, pomimo wsparcia okrętów.
Trochę lepiej na północy. przebijam się aż do najdalszego VH.
A na południu prawie się nie posuwam. Lotnictwo tylko traci pkt. - za silna obrona plot.
W międzyczasie, kieruję dwie jednostki na wysepkę na północy. Wspierają je okręty. I zdobywam ten VH.
Dodatkowo rozstawiam w różnych miejscach niszczyciele, aby wyśledzić kiedy przybędzie Yamato.
Wreszczcie się pojawia, atakuję go torpedowcem, walką ze słąbymi niszczycielami i jednym krążownikiem,
wiążę go walką na północy - kolejno tracę okręty, ale dzięki temu, nie zagraża mi na południu.
A tam, powoli i z mozołem posuwam się po jednym hexsie naprzód. A czas mija.
Wreszcie udaje mi się wywalczyć za cenę dużych strat korytarze do VH i uważam że szczęśliwie,
kończę na Victory. STraty olbrzymie - gdyby to nie była ostatnia bitwa w kampanii, byłoby ciężko.
Wystarczy porównać stany jednostek. Po Okinawie jest tak:

Infantry
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 5 bars , 550 exp , US Marines , 7/10 , Ferocious Defense : No unit can ignore this unit's entrenchments , 6 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 5 bars , 654 exp , US Marines , 8/10 , Aggressive Maneuver : Movement increased by 1 , 16 kill , 0 pp (U:003)
 Bazooka Team , Jeep [TW] ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 9/10 , 5 kill , 288 pp (U:013)

Tank 
 M4A3 ,  , 4 bars , 451 exp , US Marines , 3/10 , First Strike : Unit fires first if initiative is won , 11 kill , 300 pp (U:017)

Anti-Tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 3 bars , 303 exp , US Marines , 7/10 , 6 kill , 0 pp (U:007)

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 4 bars , 481 exp , US Marines , 12/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  75mm , 1st Marine/11Art , 5 bars , 576 exp , US Marines , 5/10 , Resilience : Harder to destroy unit , 6 kill , 0 pp (U:009)
 155mm M1 , Mule ,  , 4 bars , 461 exp , US Marines , 6/10 , 19 kill , 372 pp (U:012)
 155mm M1 , Mule ,  , 4 bars , 445 exp , US Marines , 8/10 , 13 kill , 372 pp (U:014)
 155mm M1 , M2 ,  , 3 bars , 385 exp , US Marines , 10/10 , Devastating Fire : Unit can fire twice per turn , 4 kill , 480 pp (U:019)

Killed: AD 32 ,  AT  7 ,  ATY 46 ,  INF 124 ,  REC  0 ,  TK  4 ,  FTR  7 ,  TB  8 ,  Total: 228
Lost  : AD  1 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF  7 ,  REC  1 ,  TK  3 ,  FTR  3 ,  TB  2 ,  Total:  19


Podsumowując.
Kampania grywalna, bardzo fajna, zróżnicowana (łatwe i trudne sceny).
Chyba dobrze oddaje specyfikę walk z Japończykami, szczególnie na Okinawie.
Dobre doświadczenie w walkach na terenie leśnym. Pkt. można zdobyć wystarczająco.
Wg mojej opinii, można oficjalnie publikować bez żadnych zmian.
 
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2010, 10:01:07 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Listopad 13, 2010, 06:51:43 »

Nie napisałem jednej ważnej rzeczy....  Banghead

Cytuj
gdyby to nie była ostatnia bitwa w kampanii, byłoby ciężko.
Wystarczy porównać stany jednostek. Po Okinawie jest tak:

To NIE BĘDZIE ostatnia bitwa w kampanii...

Potem jedziemy do Korei. Dlatego, kiedy sam grałem, grałem ostrożniej świadomy tego, że
będę musiał mieć czym walczyć w Korei, a tam niestety 1 Marines będzie jedyną wartościową
jednostką przynajmniej w trzech pierwszych bitwach...

Miałem już nawet szkice dwóch pierwszych koreańskich bitew i z takim stanem jaki Ci został to.... Help
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #14 : Listopad 15, 2010, 01:07:18 »

Battle of Ilu - potrzebowałem 6 tur, ale brakło mi jednej flagi (6,21)
Bloody Ridge - BV w ostatniej turze, ale wszystkie heksy zdobyte Smiley
Matanikau - mogłem w 6 tur zakończyć, ale dałem postrzelać chłopakom  i zeszło mi 9 - w oknie zakupów bombowców zauważyłem dwa samoloty o tej samej nazwie TBF Avenger, jeden ma HA0 i SA2, ale przeciw statkom ma dużo - powinny chyba się jakoś różnić nazwą
Banzai - 10 tur
teraz czas na Kokumbone, a przed nią me siły wyglądają tak:

OpenGen 0.60.d * (22 Oct 2010) *  Efile folder:D:\OpenPG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: 1st Marine Divisio,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog , #0 , Brylant!!!!
 2   Battle Of Ilu , #1 , Brylant!!!!
 3   Bloody Ridge , #2 , Brylant!!!!
 4   Matanikau , #3 , Brylant!!!!
 5   Banzai , #4 , Brylant!!!!

Current scenario: Kokumbona , VH prestige is 160 ,  All hex prestige is: 200
Total army value: 1151 , Current prestige is 525
Prestige available on map yet is 200 pp ( 160 pp in VH to capture)
if BV: +1000, Cape Gloucester , cap 2900, 21 turn prestige: 90
if V : +800, Cape Gloucester , cap 2900, 21 turn prestige: 90
if TV: +600, Cape Gloucester , cap 2900, 21 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Piechota
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 2 bars , 244 exp , US Marines , 12/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 6 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/2 , 1 bars , 117 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/3 , 2 bars , 208 exp , US Marines , 12/10 , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 5 kill , 0 pp (U:003)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 1 bars , 117 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/4 , 1 bars , 116 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:005)
*  Marine Raiders , 1st Marine/Raid , 2 bars , 216 exp , US Marines , 12/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 5 kill , 0 pp (U:006)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 1 bars , 121 exp , US Marines , 11/10 , 5 kill , 0 pp (U:008)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Seabees , 1st Marine/Saper , 0 bars , 43 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:013)

Tank
*  M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 2 bars , 212 exp , US Marines , 12/10 , 4 kill , 0 pp (U:009)
*  M4A3 Flame , Tank-2 , 2 bars , 242 exp , US Marines , 12/10 , 3 kill , 0 pp (U:015)

Anti-tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1AT , 0 bars , 89 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  155mm M1 , M2 , 1st Marine/2Art , 1 bars , 109 exp , US Marines , 11/10 , 7 kill , 0 pp (U:007)
*  155mm M1 , M2 , 1st Marine/1Art , 1 bars , 184 exp , US Marines , 11/10 , Overwhelming Attack - Some suppression goes to kills , 5 kill , 0 pp (U:012)
*  M8 , 1st Marine/3Art , 1 bars , 140 exp , US Marines , 11/10 , 4 kill , 0 pp (U:014)

Air Defense
 40mm Bofors , Jeep [TW] , Plotka1 , 2 bars , 225 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 360 pp (U:018)

Fighter
 F6F-3 Hellcat , Fighter1 , 1 bars , 183 exp , US Marines , 11/10 , 1 kill , 514 pp (U:016)

Bombowiec
 OS2U Kingfisher , Kingfisher1 , 1 bars , 137 exp , US Marines , 11/10 , 0 kill , 277 pp (U:017)

Killed: AD  9 ,  AT  2 ,  ATY 13 ,  INF 38 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  64
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:   1


Jak na razie 2 prezenty: M8 i M4A3 Flame. Dziwnie się gra bez recona Smiley
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.099 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)