Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 11:21:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - 1 US Marines  (Przeczytany 37023 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #15 : Listopad 15, 2010, 02:11:55 »

Cytuj
TBF Avenger, jeden ma HA0 i SA2, ale przeciw statkom ma dużo

To jest TEN SAM samolot, tylko raz ma podczepione bomby, a raz torpedy. Jak do efila wejdzie specjalna umiejętnosc "Torpedo" - dla bombowców (atak z dystansu), to się będą różnić.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #16 : Listopad 16, 2010, 12:32:22 »

Małe pytanko - czy trzymamy się sprzętu US Marines, czy możemy kupić sprzęt USA?
i jeszcze jedno - dlaczego Airborn Eng stracili Jeepa przy wystawianiu transportu lotniczego?
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2010, 01:21:23 wysłane przez Exiter » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #17 : Listopad 16, 2010, 09:41:59 »

Raczej się trzymamy - "Marines" to jest osobny kraj i USA będą wyłaczone.

A miałes ostrzeżenie o utracie transportu przy ładowaniu do samolotu: "Will loose transport - continue?"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #18 : Listopad 25, 2010, 02:45:12 »

Nie napisałem jednej ważnej rzeczy....  Banghead

To NIE BĘDZIE ostatnia bitwa w kampanii...

Nie ma problemu - mam save'y na zakończenie każdego scena, więc jak opublikujesz
dalszy ciąg, to zagram jeszcze raz np. od Peleliu, bo dopiero od tego scena zaczęło mi jednostek ubywać  Cheesy,
albo zagram od początku ...
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Exiter
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 229


« Odpowiedz #19 : Listopad 30, 2010, 10:56:25 »

no i finito, ale po kolei
Kokumbona - 9 tur
Cape - mogłem w 11 tur, ale czekałem żeby zająć wszystkie flagi i zajęło mi to 14 tur
Talasea - 10 tur, niestety bez małych flag
Peleliu - 13 tur, dla mnie najcięższy scen w kampanii, popłynąłem częścią wojsk na północ, ale miny zdziesiątkowały mi dwa oddziały, na szczęście reszta była w stanie zająć VH na wyspie
Okinawa - 14 tur, na północy postawiłem kilka min, ale japoniec je rozbroił, musiałem stoczyć ciężki walki ze statkami, wyczaiłem też radar na północy, ale chyba był z grubego tytanu, bo niczym nie mogłem go zniszczyć

i wreszcie raporcik w stanie wojska na koniec kampanii


OpenGen 0.60.d * (22 Oct 2010) *  Efile folder:D:\OpenPG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: 1st Marine Divisio,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog , #0 , Brylant!!!!
 2   Battle Of Ilu , #1 , Brylant!!!!
 3   Bloody Ridge , #2 , Brylant!!!!
 4   Matanikau , #3 , Brylant!!!!
 5   Banzai , #4 , Brylant!!!!
 6   Kokumbona , #5 , Brylant!!!!
 7   Cape Gloucester , #6 , Brylant!!!!
 8   Talasea , #7 , Brylant!!!!
 9   Peleliu , #8 , Brylant!!!!

Current scenario: Okinawa , VH prestige is 480 ,  All hex prestige is: 600
Total army value: 2428 , Current prestige is 1359
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture)
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Piechota
*  Marines 44 , M3 , 1st Marine/1 , 5 bars , 548 exp , US Marines , 1/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 17 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/2 , 2 bars , 258 exp , US Marines , 5/10 , Skilled Reconnaissance - Pole widzenia + 1 hex , 4 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/3 , 3 bars , 307 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 10 kill , 0 pp (U:003)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 3 bars , 305 exp , US Marines , 13/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/4 , 2 bars , 203 exp , US Marines , 4/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)
*  Marine Raiders , 1st Marine/Raid , 4 bars , 419 exp , US Marines , 5/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 8 kill , 0 pp (U:006)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 278 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 0 pp (U:008)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 354 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Seabees , 2.5t. Truck , 1st Marine/Saper , 0 bars , 82 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:013)

Tank
*  M4A3 , 1st Marine/1Tank , 4 bars , 471 exp , US Marines , 9/10 , 16 kill , 0 pp (U:009)
*  M4A3 Flame , Tank-2 , 5 bars , 761 exp , US Marines , 12/10 , Street Fighter - Bypass city entrenchments , 28 kill , 0 pp (U:015)
 M4A3 , Tank3 , 4 bars , 467 exp , US Marines , 7/10 , 15 kill , 300 pp (U:021)

Zwiad
 M8 Greyhound , Szpieg1 , 2 bars , 260 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 180 pp (U:020)

Anti-tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1AT , 1 bars , 177 exp , US Marines , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  155mm M1 , M2 , 1st Marine/2Art , 3 bars , 325 exp , US Marines , 12/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 10 kill , 0 pp (U:007)
*  155mm M1 , M2 , 1st Marine/1Art , 5 bars , 525 exp , US Marines , 14/10 , Overwhelming Attack - Some suppression goes to kills , 14 kill , 0 pp (U:012)
*  155mm M1 , M2 , 1st Marine/3Art , 3 bars , 385 exp , US Marines , 13/10 , 10 kill , 0 pp (U:014)
 155mm M1 , M2 , Armata4 , 2 bars , 269 exp , US Marines , 12/10 , 3 kill , 576 pp (U:022)

Air Defense
 M15 , Plotka1 , 5 bars , 922 exp , US Marines , 13/10 , Devastating Fire - Strzela dwa razy , 8 kill , 280 pp (U:018)
*  M15 , Plotka-2 , 4 bars , 426 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 0 pp (U:023)

Fighter
 P-61 Black Widow , Fighter1 , 5 bars , 580 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 15 kill , 840 pp (U:016)

Bombowiec
 OS2U Kingfisher , Kingfisher1 , 1 bars , 173 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 252 pp (U:017)
*  PBJ1-H , Bomber-1 , 4 bars , 454 exp , US Marines , 11/10 , Resilience - Harder to Destroy , 4 kill , 0 pp (U:019)

Killed: AD 32 ,  AT  8 ,  ATY 48 ,  INF 130 ,  REC  0 ,  TK  4 ,  FTR  6 ,  TB 10 ,  Total: 238
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:   3

Generalnie obawy Gustlika, że będzie nadzwyczaj trudna, się nie sprawdziły. Schody zaczynają się dopiero pod koniec tj. Peleliu i Okinawa. Black Widow to piękna maszyna, ma tylko jedną wadę - nie startuje z lotniskowca Smiley

to co teraz bierzemy na warsztat?
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 11:01:43 wysłane przez Exiter » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Grudzień 01, 2010, 01:55:46 »

Cytuj
to co teraz bierzemy na warsztat?

Jak to zwykle u mnie - kilka projektów rozgrzebanych i zaczętych, a rzeczywistość będzie pewnie taka, że światło dzienne ujrzy i tak coś zupełnie innego... Grin
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Radar
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 421


h


« Odpowiedz #21 : Grudzień 01, 2010, 06:45:50 »

...Ale i tak będzie dobrze!

Pozdrawiam
Radar
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #22 : Styczeń 24, 2011, 01:01:01 »

OpenGen 0.63j * (16 Jan 2011)  * Efile version:GusOpen Ver:0.92
Campaign: 1st Marine Divisio,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Pierwszy minus. Nowa wersja nie nadpisuje starej. W związku z tym, mam dwie kampanie o tej samej nazwie i nie wiem, którą odpalić.

Prolog.
Transport morski ma strzał na dwa pola. Można to wykorzystać, zanim wysadzi się desant.

Na północy dwie jednostki na główną wyspę (z lotniskiem), jedna na malutką i jedna na stały ląd. Wpierają to wszystko dwa niszczyciele i myśliwiec. Drugi myśliwiec poleciał na południe.
Na południu trwa wyścig między jednostkami na wodzie i jednostkami na lądzie. Te ostatnie przed rzeką Matanikau robią zwrot na południe w celu zajęcia małej flagi.

Ciekawostka dla Gustlika. Ostatnią widoczną japońską jednostkę lądową zniszczył 1st Marine/Constr. W PG2 nie było to możliwe.

Jako prototyp dostaję PB4Y-1. Miodzio, chyba jeszcze nigdy nie trafił mi się tak dobry prototyp.


Battle Of Ilu.

W briefingu jest napisane, że jest pięć pól do rozstawienia. W rzeczywistości jest siedem. Tak mnie to zaintrygowało, że nie przeanalizowałem dokładnie zadania i nie wystawiłem 1st Marine/Constr. W związku z tym, nie miałem lotniska. Musiałem zaczynać jeszcze raz.

Sporym minusem zarówno Open, jak i PG2 jest to, że nie można obejrzeć mapy przed upgrade sprzętu. Kupić nowe jednostki można, ale ulepszyć już nie. A warto wyposażyć najlepszą piechotę w Jeep`a. Dzięki temu będzie się sprawniej poruszać po tym trudnym terenie.

Wybór jednostek jest dość prosty: saperzy budowlani, inżynierowie, obie artylerie oraz jednostki szybkie, bo małe flagi daleko: czołg, pepanc i piechota na jeepach. Ponieważ briefing sugeruje natarcie Japończyków, ustawiam obronę. Trzy jednostki będą bronić od zachodu, cztery od wschodu.
Jednak nie warto bronić zbyt pasywnie, bo można nie zdążyć zająć wszystkich flag.
W ramach rekompensaty za niezdobycie jednej małej flagi, dostaję demolition team.

Zauważyłem kolejną ciekawostkę. Pojazd, którym poruszają się inżynierowie strzela na dwa pola, w dodatku ma aktywne wspieranie!

Bloody Ridge.

Tym razem zagrałem agresywnie. Cześć sił szybkich (pepanca i piechotę na jeepach) dałem na zachód od Lungi, z zadaniem marszu na południe. Siły te, wzmocnione lekką artylerią, rozjechały samotną artylerię wroga i, bez większych przeszkód, dotarły do południowego punktu.

Na głównym kierunku natarcia żniwo zbierało lotnictwo i artyleria. Mimo, że siły japońskie były nieźle przygotowane, moja piechota prawie ich nie zauważyła.

Pokpiłem za to sprawę na wschodzie. Ledwo, i to bardzo szczęśliwie zdobyłem jedną małą flagę. Ostatniej nie zdążyłem.

Na początku nie rozumiałem, po co są punkty rozstawienia na wodzie. Ale grając drugi raz, wykorzystałbym je do spróbowania zajęcia małych flag na wschodzie.

Dostaję kolejny demolition team.

Pozdrawiam, Czata

 Tak to leciało do tej pory:
 1   Prolog , #0 , Brilliant Victory
 2   Battle Of Ilu , #1 , Brilliant Victory
 3   Bloody Ridge , #2 , Brilliant Victory

Total army value: 912 , Current prestige is 948

Infantry
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 1 bars , 146 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 62 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 68 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
*  Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 110 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 118 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 0 kill , 0 pp (U:005)
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 0 bars , 90 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:006)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 1 bars , 162 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 75 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:013)
*  Demolition Team , LVT2 ,  , 1 bars , 121 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:016)
*  Demolition Team , LVT2 ,  , 1 bars , 123 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:018)

Tank 
*  M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:009)

Anti-Tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 1 bars , 105 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 0 bars , 77 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 103 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 155mm M1 , M2 ,  , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 480 pp (U:017)

Fighter
 F4F-4 Wildcat ,  , 1 bars , 104 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 432 pp (U:015)

Level Bomber
*  PB4Y-1 ,  , 0 bars , 72 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)

Killed: AD  5 ,  AT  1 ,  ATY  4 ,  INF 19 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  32
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 11 Units * 1 Leaders
 Total :   1416 exp,     14 kill,      0 pp
Average:    129 exp,      1 kill,      0 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    180 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    180 exp,      3 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    105 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    105 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    295 exp,      2 kill,    480 pp
Average:     98 exp,      1 kill,    160 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    104 exp,      3 kill,    432 pp
Average:    104 exp,      3 kill,    432 pp
Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     72 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     72 exp,      0 kill,      0 pp
Summary * 18 Units * 1 Leaders
 Total :   2172 exp,     24 kill,    912 pp
 Average:    121 exp,      1 kill,     51 pp
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #23 : Styczeń 24, 2011, 01:59:17 »

Transport morski ma strzał na dwa pola. Można to wykorzystać, zanim wysadzi się desant.
A warto wyposażyć najlepszą piechotę w Jeep`a.
Pojazd, którym poruszają się inżynierowie strzela na dwa pola, w dodatku ma aktywne wspieranie!
To chyba barka desantowa-? Rzeczywiście sporo ułatwia. Wink
Ja w tej kampanii niemal zawsze w jeepy inwestuję. Wink
Co to za pojazd? LVT2 ?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #24 : Styczeń 24, 2011, 04:04:17 »

Oczywiście, że LVT-2. Jest nawet wymieniony w wykazie jednostek.

Odwieczny problem na początku kolejnego scenariusza podczas kampanii, w której jest mało prestiżu: kupować nowe czy ulepszać stare jednostki. Pewnie najlepiej wymiennie.

Matanikau.
Na polach rozstawienia ustawiam wojska szybkie oraz ciężką artylerię. Jednak pierwsze natarcie (czołg i piechota na jeepach) odbija się od obrońców. Ale ciężka artyleria oraz lotnictwo robią swoje i lekko spóźniony pepanc jest w stanie zakończyć scenariusz już w piątej turze. Oczywiście, nie robi tego, bo jeszcze dużo wrogiego wojska do zniszczenia.

Szkoda, że japońskie lotnictwo nie włączyło się do walki.

Banzai.
Trzeba tu bardzo uważać podczas rozstawiania, bo łatwo przegrać. Komputer jest agresywny, a wystarczy mu do zwycięstwa jeden punkt. Punkt ten jest w zasięgu dwóch artylerii japońskich, a i piechota ma do niego blisko. Bez porządnej artylerii wspierającej ciężko się bronić.
Może zrobić drugi VH dla komputera na lotnisku?

Jak zmusić japońskie okręty do walki?

Dostaję Marines 43. Jedyny plus tych wszystkich jednostek piechoty, to ich transport. Wszystkie mają LVT-2.

Played Scenarios:
 4   Matanikau , #3 , Brilliant Victory
 5   Banzai , #4 , Brilliant Victory

Infantry
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 2 bars , 216 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 62 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 96 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:003)
*  Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 1 kill , 0 pp (U:005)
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 108 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 229 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:008)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 75 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:013)
*  Demolition Team , LVT2 ,  , 1 bars , 190 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:016)
*  Demolition Team , LVT2 ,  , 1 bars , 188 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:018)
*  Marines 43 , LVT2 ,  , 1 bars , 188 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:021)

Tank 
*  M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 3 bars , 345 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)

Anti-Tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 1 bars , 173 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 150 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 175 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
 155mm M1 , M2 ,  , 2 bars , 205 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 480 pp (U:017)
 M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 1 bars , 181 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 612 pp (U:019)

Fighter
 F4F-4 Wildcat ,  , 1 bars , 171 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 432 pp (U:015)

Tactical Bomber
 PBJ1-D ,  , 2 bars , 245 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 612 pp (U:020)

Level Bomber
*  PB4Y-1 ,  , 1 bars , 135 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)

Killed: AD  9 ,  AT  2 ,  ATY 14 ,  INF 41 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  2 ,  TB  3 ,  Total:  72
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 12 Units * 1 Leaders
 Total :   1988 exp,     29 kill,      0 pp
Average:    166 exp,      2 kill,      0 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    345 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    345 exp,      6 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    173 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    173 exp,      3 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    711 exp,     17 kill,   1092 pp
Average:    178 exp,      4 kill,    273 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    171 exp,      6 kill,    432 pp
Average:    171 exp,      6 kill,    432 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    245 exp,      2 kill,    612 pp
Average:    245 exp,      2 kill,    612 pp
Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    135 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    135 exp,      0 kill,      0 pp
Summary * 21 Units * 1 Leaders
 Total :   3768 exp,     63 kill,   2136 pp
 Average:    179 exp,      3 kill,    102 pp

Raptem jeden lider!

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #25 : Styczeń 25, 2011, 07:57:21 »

Cytuj
Jak zmusić japońskie okręty do walki?

Najnowsza (dzisiejsza) wersja exe, według zapewnień Luisa, ma usprawnić działania okretów, które posiada komputer.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #26 : Styczeń 27, 2011, 09:12:46 »

Najnowszą zmianę OG, OpenGen 0.64 * (25 Jan 2011), wstawiłem pod koniec scenariusza Cape Gloucester.

Kokumbona.
Trzeba wypróbować zmiany w efilu, kupuję boforsa Flak.

Nie można się zwieść dużą ilością tur do zwycięstwa. Trzeba się spieszyć, bo wynik bitwy powietrzno-morskiej jest bardzo losowy. Jest to element, który trzeba jeszcze w OG dopracować. Może skorzystać z rozwiązań Pacific General?

Nie ma nic bardziej denerwującego, niż strzelanie wrogich okrętów do jednostek lądowych ponad moimi okrętami. Może dać niektórym jednostkom morskim wspieranie?

Tym razem ja kontrolowałem przebieg potyczki morskiej, ale następnym razem nie musi być tak dobrze.
Czy można dać jakieś dodatkowe zasieki w głęboko zaszytym miejscu? Wygrywanie poprzez zniszczenie wszystkich jednostek nie jest najlepszym pomysłem. Nawet wtedy, gdy ostatnią jednostką jest lotniskowiec.

Powtórzę pytanie, które kiedyś już zadałem. Wszystkie klasy jednostek posiadają jakieś cechy charakterystyczne. Jakie cechy charakterystyczne posiada battle cruiser, cruiser i light cruiser? Jeśli się niczym nie różnią, to może wykorzystać to miejsce do wstawienia tam innych jednostek, np. sztabów?

Cape Gloucester.
Pojawiają się nowe jednostki, w tym z armii lądowej. Oczywiście, kasy mało, ale grzech nie wykorzystać. Wymieniam marines na spadochroniarzy. Oszukam trochę limit rozstawienia.

Na początku dzielę siły na trzy części (nie licząc tych rozstawionych na zachodzie) po to, by maksymalnie powiększyć szanse na zdobycie lotniska.
Grupa wschodnia zmienia kierunek ruchu jeszcze przed wyładunkiem. Lotnisko zajęli spadochroniarze. Dzięki temu miałem mocniejsze siły w centrum. Mogłem wygrać w siódmej turze.
Za to na wschodzie zbyt szybko wyładowałem wojsko z barek. Tracę przez to demolition team.

W celu wzmocnienia obrony Sankokuyamy komputer kupił jednostkę, którą postawił na wodzie. Już to widziałem.
Sankokuyama jest SH dla obu stron, mimo że nie jest to zaznaczone w Suite! Kładzie to sens limitu rozstawienia.

Mapa oszukuje. Nie ma dróg tam, gdzie są na obrazku i na odwrót.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #27 : Styczeń 28, 2011, 12:00:37 »

Talasea.
Nie da się wystawić spadochroniarzy. Sprytne.

Wystawiam czołg, pepanca, artylerię, inżynierów, demolition i piechotę na jeepach. Piechotę wysadzam w Garu, pozostali płyną na północ od rzeki.
Kombinacja nalotów i ostrzału z barek powoduję, że mogę zakończyć w siódmej turze. Inna sprawa, że nie mogę zająć lotniska, jeśli chcę pograć dalej. Będę musiał zaopatrywać się na własnym.

Czy dałoby radę wprowadzić w OG, żeby nie było automatycznego zakończenia scenariusza? Żeby to gracz decydował, kiedy chce skończyć?

OpenGen 0.64 * (25 Jan 2011)  * Efile version:GusOpen Ver:0.92

Played Scenarios:
 6   Kokumbona , #5 , Brilliant Victory
 7   Cape Gloucester , #6 , Brilliant Victory
 8   Talasea , #7 , Brilliant Victory

Total army value: 2988 , Current prestige is 137

Infantry
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 3 bars , 334 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:001)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 66 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  Marines 42 , 1st Marine/1 , 1 bars , 116 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:003)
*  Airborne Eng , 1st Marine/5 , 1 bars , 131 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 2 bars , 293 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 2 kill , 0 pp (U:005)
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 162 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)
*  Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 3 bars , 397 exp , US Marines , 10/10 , Reconnaissance Movement : Phased movement , 7 kill , 0 pp (U:008)
*  HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Seabees , 1st Marine/Constr. , 1 bars , 141 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:013)
*  Demolition Team , LVT2 ,  , 2 bars , 269 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:016)
*  Marines 43 , LVT2 ,  , 2 bars , 274 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:020)

Tank 
*  M4A3/76 , 1st Marine/1Tank , 5 bars , 572 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 0 pp (U:009)

Anti-Tank
*  M36 , 1st Marine/1SW , 4 bars , 441 exp , US Marines , 10/10 , Liberator : User gets more prestige for capturing cities , 9 kill , 0 pp (U:010)

FlaK
 40mm Bofors , Jeep [TW] ,  , 3 bars , 391 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 312 pp (U:021)

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 2 bars , 236 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  M12 , 1st Marine/11Art , 2 bars , 265 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:012)
 155mm M1 , M2 ,  , 3 bars , 334 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 480 pp (U:017)
 M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 275 exp , US Marines , 10/10 , 10 kill , 612 pp (U:018)

Fighter
 F4F-4 Wildcat ,  , 4 bars , 434 exp , US Marines , 10/10 , 14 kill , 432 pp (U:015)

Tactical Bomber
 PBJ1-H ,  , 4 bars , 435 exp , US Marines , 10/10 , Skilled Reconnaissance : Spotting increased by 1 , 8 kill , 708 pp (U:019)
 SB2C Helldiver ,  , 2 bars , 239 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 444 pp (U:022)

Level Bomber
*  PB4Y-1 ,  , 2 bars , 255 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:014)

Killed: AD 17 ,  AT  4 ,  ATY 30 ,  INF 79 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  7 ,  TB  7 ,  Total: 145
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  1 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:   2

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 11 Units * 2 Leaders
 Total :   2524 exp,     36 kill,      0 pp
Average:    229 exp,      3 kill,      0 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    572 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    572 exp,     13 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    441 exp,      9 kill,      0 pp
Average:    441 exp,      9 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    391 exp,      3 kill,    312 pp
Average:    391 exp,      3 kill,    312 pp
Artillery *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1110 exp,     29 kill,   1092 pp
Average:    278 exp,      7 kill,    273 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    434 exp,     14 kill,    432 pp
Average:    434 exp,     14 kill,    432 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    674 exp,     10 kill,   1152 pp
Average:    337 exp,      5 kill,    576 pp
Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    255 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    255 exp,      2 kill,      0 pp
Summary * 22 Units * 4 Leaders
 Total :   6401 exp,    116 kill,   2988 pp
 Average:    291 exp,      5 kill,    136 pp

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #28 : Styczeń 31, 2011, 08:52:34 »

Cytuj
Nie ma nic bardziej denerwującego, niż strzelanie wrogich okrętów do jednostek lądowych ponad moimi okrętami. Może dać niektórym jednostkom morskim wspieranie?

No cóż, taka natura strzelania "na namiar". Natomiast, co do wsparcia, to trzeba by się zastanowić - jakim? Bo pancernik jest zdecydowanie za duży jak na reguły efila, w którym taka artyleria ma wyłączone wsparci. Realnie - zostaje tylko niszczyciel, ale ciężko mi sobie wyobrazić jak niszczyciel nagle "wspiera ogniem" pancernik, w walce z drugim pancernikiem.

Cytuj
Czy dałoby radę wprowadzić w OG, żeby nie było automatycznego zakończenia scenariusza? Żeby to gracz decydował, kiedy chce skończyć?

Nie, nie da się - scenariusz kończy się gdy warunki zwycięstwa zostaną wypełnione. Mozna, co najwyżej, kombinować z owymi warunkami.

Cytuj
Czy można dać jakieś dodatkowe zasieki w głęboko zaszytym miejscu?

Zrobione

Cytuj
Powtórzę pytanie, które kiedyś już zadałem. Wszystkie klasy jednostek posiadają jakieś cechy charakterystyczne. Jakie cechy charakterystyczne posiada battle cruiser, cruiser i light cruiser? Jeśli się niczym nie różnią, to może wykorzystać to miejsce do wstawienia tam innych jednostek, np. sztabów?

No ale trudno trochę wyobrazić sobie sztab "pływający" Smiley

Cytuj
Sankokuyama jest SH dla obu stron, mimo że nie jest to zaznaczone w Suite! Kładzie to sens limitu rozstawienia.

Sankokuyama  jest PORTEM, a więc, z definicji, jest punktem rozstawienia dla jego aktualnego właściciela. To wynika z zasad gry, a nie z ustawień w Suite, więc rzut oka na mapę powinien wystarczyć.

Cytuj
Mapa oszukuje. Nie ma dróg tam, gdzie są na obrazku i na odwrót.

A wiesz, że oni też tak mówili..... Cheesy No cóż - dżungla, Panie - dżungla....

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #29 : Styczeń 31, 2011, 09:06:17 »

Peleliu.
Zaczynam inaczej, niż zwykle, czyli powoli. Przynosi to nadspodziewany efekt. Jednak niepotrzebnie przyspieszam, presja zdobycia lotniska jest zbyt silna. Oczywiście, przynosi to straty.

Zwycięstwo bardzo szczęśliwe, wręcz fuksiarskie. Imelechol zostało zajęte przez jednostkę, która opłynęła wyspy od północy.

Przydałyby się ze dwa niszczyciele. Ich brak silnie sugeruje brak okrętów u Japończyków.

Lotniskowiec nadal uzupełnia wszystkie samoloty, a tylko jest jako punkt rozstawienia dla samolotów pokładowych.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.072 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)