Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 06:55:32 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - W43 SS Steel  (Przeczytany 54954 razy)
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #45 : Luty 25, 2011, 12:00:19 »

Campaign: W43 SS STEEL v.1.3
OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.0
Player prestige modifier 100%  AI prestige modifier 100%

Relief of 320th.
Na początek, szok. Świetny briefing, z rysem historycznym. Niektóre własne jednostki z Basic Strengh 11 i/lub z liderem. Bardzo dobrze dobrana struktura.

Przeciwnik ostro naciera na moje jednostki Wehrmachtu. Podejrzewam, że jest ustawiony agresywnie i ma ukryty VHeks. Późniejsze obejrzenie gry pod Suite tego nie potwierdza, ale pomysł z dodaniem tego heksa wart jest przemyślenia. Ale trzeba zostawić ustawienie defensywne, bo w przeciwnym razie VI Korpus i Dywizja Syberyjska pójdą w kierunku słabo bronionych moich VHeksów.
Szkoda, że nie da się ustawić części jednostek agresywnie, a części defensywnie. Może warto byłoby podsunąć taki pomysł Luisowi?

Mimo, że grałem do ostatniej tury BV, piechota z Dywizji Syberyjskiej nie weszła do walki. Może dołożyć im jakiś transport?

Mogłem wygrać w szóstej turze.

Novomoskovsk.

Jakże biednie wygląda prototyp, obok pozostałych jednostek. Wszystkie, co najmniej dwie belki, a on szeregowy.

Mój nonszalancki sposób gry doskonale sprawdza się w tym scenariuszu. Trochę źle ustawiłem środek ciężkości natarcia, ale brylant w przedostatniej turze.

Można dać wzmiankę w komentarzu o posiłkach komputera, tak ze dwie tury przed ich przybyciem.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #46 : Luty 28, 2011, 01:17:39 »

Hill 257.
Po rozstawieniu, totalnie na mam koncepcji, jak to grać. Własnych jednostek mało, a VHeksów do zdobycia aż sześć, w dodatku w totalnie różnych miejscach. Ciężko podjąć jakąś sensowną decyzję.

Szło mi całkiem dobrze, do czasu, aż 100 Gwardyjska Dywizja nie wyskoczyła dokładnie w środku mojego ugrupowania. Po tym zdarzeniu, zacząłem grać bojaźliwie i przegrałem.

Zastanawiam się, czy udałoby mi się wygrać, gdybym grał bardziej zdecydowanie? W końcu, do zwycięstwa zabrakło mi jedynie m. Soldau. Może dołożyć takie zdanie do briefingu:
"W zawiązku z możliwością wprowadzenia licznych posiłków przez przeciwnika, zalecany pośpiech w prowadzeniu działań".

Wydaje mi się, że na mapie jest pozostałość nazewnictwa po mapie Ciechanowa.

Approach to Prokhorovka! (w trakcie gry)
Na początku myślałem, że zostanę przykryty czapkami. Ale nie. Przeciwnik wycofuje się w pośpiechu, a potem gdzieś się rozmywa.

Mimo, że mogę to przegrać (a już na pewno nie będzie brylanta) jestem odrobinę zawiedziony. Spodziewałem się ostrej młócki pancernej, a moim głównym przeciwnikiem jest artyleria. Dopiero pod koniec robi się ciekawiej.

Nie wiem, jaką wiedzę mieli Niemcy historycznie, ale można dać wzmianki o pojawianiu się Rosjan w komentarzach w trakcie tur. Czasami jest tak, że zostawiam w nieładzie swoje wojska, gdy już uznam, że mi się nie przydadzą. Jakbym wiedział o nadejściu przeciwnika, to także one mogłyby wziąć udział jeszcze w grze.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #47 : Marzec 01, 2011, 10:40:34 »

Zgodnie z przewidywaniem, przegrałem Approach to Prokhorovka!. Nie udało mi się zdobyć m. Melekhovo.

Mius bridgehead.
Dokładnie tak wyobrażałem sobie blitzkrieg. Komputer uciekał, aż miło.
Ale Basic Strehgt w wysokości 14, to już przesada.

OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.0

Played Scenarios:
 1   Relief of 320th , #0 , Brilliant Victory
 2   Novomoskovsk , #1 , Brilliant Victory
 3   Hill 257 , #2 , Loss
 4   Approach to Prokhorovka! , #3 , Loss

Total army value: 4968 , Current prestige is 802

 Infantry
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 2\1 "p" , 5 bars , 533 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 1\1 "p" , 5 bars , 638 exp , Waffen SS , 9/10 , Tenacious Defense  , 16 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , LSSAH Pioner Abt. 1 , 5 bars , 648 exp , Waffen SS , 6/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Sturmpioniere , 251/16 [W] , LSSAH Wach Abt.1 , 5 bars , 545 exp , Waffen SS , 9/11 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp (U:007)
 SS Jagdverbande ,  , 0 bars , 49 exp , Waffen SS , 2/10 , 1 kill , 624 pp (U:015)

Tank 
*  SS Elite , LSSAH 2\1 PzRgmt."p" , 5 bars , 619 exp , Waffen SS , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 26 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite ,  , 3 bars , 336 exp , Waffen SS , 10/10 , Overwatch  , 33 kill , 0 pp (U:011)
 Panther A ,  , 2 bars , 229 exp , Waffen SS , 9/10 , 24 kill , 540 pp (U:013)
 Panther A ,  , 0 bars , 77 exp , Waffen SS , 1/10 , 6 kill , 540 pp (U:106)
 SS Elite ,  , 0 bars , 39 exp , Waffen SS , 4/10 , 0 kill , 684 pp (U:107)

Recon
*  PSW 233 , LSSAH Aufklarungs Abt.1 "p" , 5 bars , 511 exp , Waffen SS , 8/10 , Infiltration Tactics  , 2 kill , 0 pp (U:005)

Anti-Tank
*  StuG IIIG , LSSAH PzJgrs Abt.1 , 5 bars , 657 exp , Waffen SS , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 7 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  Hummel , LSSAH Sturmgeshutz Abt.1 "p" , 5 bars , 500 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:001)
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LSSAH PzArt. Rgmt 1 "p" , 3 bars , 351 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:006)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 213 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 768 pp (U:012)
 Hummel ,  , 1 bars , 100 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 468 pp (U:014)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 30 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 768 pp (U:108)

Air Defense
*  SdKfz 7/2 , LSSAH Flak Abt. 2\1"p" , 3 bars , 314 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 0 bars , 97 exp , Waffen SS , 1/10 , 3 kill , 576 pp (U:016)

Killed: AD 20 ,  AT 30 ,  ATY 43 ,  INF 88 ,  REC 12 ,  TK 29 ,  FTR  6 ,  TB  3 ,  Total: 231
Lost  : AD  3 ,  AT  2 ,  ATY  3 ,  INF 12 ,  REC  4 ,  TK  4 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  28

BV  2
V   0
TV  0
L   2

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   2413 exp,     31 kill,    624 pp
Average:    483 exp,      6 kill,    125 pp
Tank   *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   1300 exp,     89 kill,   1764 pp
Average:    260 exp,     18 kill,    353 pp
Recon *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    511 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    511 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    657 exp,      7 kill,      0 pp
Average:    657 exp,      7 kill,      0 pp
Artillery *  5 Units * 0 Leaders
 Total :   1194 exp,     16 kill,   2004 pp
Average:    239 exp,      3 kill,    401 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    314 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    314 exp,      0 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     97 exp,      3 kill,    576 pp
Average:     97 exp,      3 kill,    576 pp
Summary * 19 Units * 6 Leaders
 Total :   6486 exp,    148 kill,   4968 pp
 Average:    341 exp,      8 kill,    261 pp
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #48 : Marzec 02, 2011, 08:32:21 »

Operation Rumyanstev.
W briefingu jest prawie wszystko napisane. Jednak prawie robi różnice i przeciwnik wyszedł z natarciem akurat w miejscu, które jedynie dozorowałem. Musiałem się uwijać, żeby uratować bezbronny, jedyny punkt.

W innych miejscach też było interesująco. Jego VI Korpus akurat nacierał w miejscu, gdzie i ja szykowałem natarcie. Doszło do potężnej bitwy pancernej, w wyniku której musiałem wycofać się do m. Karkov. Jednak na placu boju pozostało mnóstwo dopalających się wraków przeciwnika.
O m. Novoselovka za bardzo nie walczyłem, a mimo to chłopcy dzielnie się tam spisywali i nie dali się wedrzeć do miasta.

Wygrałem w najbardziej prymitywny sposób. Wysłałem bombowca, myśliwca i spadochroniarzy na jedyny VHeks. Nie mieli większych problemów z pokonaniem słabo bronionego miasta. Myślę, że scenariusz przewiduje taką formę wygranej, bo ilość Air Transport nie jest standardowa.

Scenariusz, który gra się z wypiekami na twarzy!

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #49 : Marzec 02, 2011, 09:40:50 »

To jak ta pancerna bitwa? Przegrałeś, czy wolałeś nie ryzykować dłuższych starć?  Zaciekawiłeś mnie- muszę to rozegrać.
p.spadochroniarze doraźnie dokupieni, czy już ich miałeś?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #50 : Marzec 02, 2011, 01:01:51 »

Samą bitwę raczej przegrałem. Musiałem się wycofać do miasta.
Spadochroniarzy kupiłem już wcześniej (patrz post powyżej).

Rumyanstev 2.
Dostałem wparcie (reinforces) w pierwszej turze. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

Odpuściłem wystawienie wojska w północnych DHeksach. Uznałem, że nie ma tam nic istotnego do roboty. Skupiłem się na obronie m. Karkov.

W piątej turze uznałem, że można przejść do natarcia, ale 5 Korpus wyrósł prawie w środku miasta.
W pewnym momencie zrobiło się tak ciężko, że zamierzałem oddać miasto i przegrać, żeby uratować najważniejsze jednostki.
Jednak w dziesiątej turze moje wyczerpane jednostki podjęły próbę natarcia. Udało się! Tactical w ostatniej turze.

Radomyschl.
Bardzo dziwnie wyglądają te prawe DHeksy. Po co one? Nie postawiłem tam żadnej jednostki.

Po tym scenariuszu wiem, co oznacza określenie "armia artylerii".

Znowu wygrana TV. W ostatniej turze. Nie obyło się bez strat. Szkoda, przede wszystkim, spadochroniarzy.

Paradoksalnie, chyba łatwiej wygrać ten scenariusz, niż w PG2, ponieważ można bezproblemowo postawić most w strategicznym miejscu.

W m. Grigorovka oraz na polu 16,8 są flagi, ale pola nie mają przynależności do żadnej strony. Do poprawienia.

Czy ustawienie Player Cap, to Twój pomysł, Kowdar? Czy było tak w oryginale?

Played Scenarios:
 5   Mius bridgehead , #4 , Brilliant Victory
 6   Operation Rumyanstev , #5 , Brilliant Victory
 7   Rumyanstev 2 , #6 , Tactical Victory
 8   Radomyschl , #7 , Tactical Victory
Total army value: 9120 , Current prestige is 1300

Infantry
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 2\1 "p" , 5 bars , 645 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 1\1 "p" , 5 bars , 799 exp , Waffen SS , 10/10 , Tenacious Defense  , 24 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , LSSAH Pioner Abt. 1 , 5 bars , 814 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Sturmpioniere , 251/16 [W] , LSSAH Wach Abt.1 , 5 bars , 699 exp , Waffen SS , 11/11 , Aggressive Attack  , 11 kill , 0 pp (U:007)
 SS Jagdverbande ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:179)
Tank 
*  SS Elite , LSSAH 2\1 PzRgmt."p" , 5 bars , 896 exp , Waffen SS , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 50 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite ,  , 5 bars , 763 exp , Waffen SS , 10/10 , Overwatch  , 66 kill , 0 pp (U:011)
 Panther A ,  , 5 bars , 549 exp , Waffen SS , 10/10 , Determined Defense  , 52 kill , 540 pp (U:013)
 Panther A ,  , 3 bars , 340 exp , Waffen SS , 10/10 , Shock Tactics  , 39 kill , 540 pp (U:016)
 SS Elite ,  , 2 bars , 265 exp , Waffen SS , 10/10 , 20 kill , 684 pp (U:017)
 SS Elite ,  , 0 bars , 57 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 684 pp (U:019)
 Panther A ,  , 1 bars , 148 exp , Waffen SS , 10/10 , 13 kill , 540 pp (U:020)
Recon
*  PSW 233 , LSSAH Aufklarungs Abt.1 "p" , 5 bars , 659 exp , Waffen SS , 10/10 , Infiltration Tactics  , 8 kill , 0 pp (U:005)
 PSW 234/2 Puma ,  , 0 bars , 29 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 312 pp (U:025)
Anti-Tank
*  StuG IV , LSSAH PzJgrs Abt.1 , 5 bars , 895 exp , Waffen SS , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 14 kill , 0 pp (U:010)
FlaK
 88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 0 bars , 25 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:021)
Artillery
*  Hummel , LSSAH Sturmgeshutz Abt.1 "p" , 5 bars , 682 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:001)
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LSSAH PzArt. Rgmt 1 "p" , 5 bars , 520 exp , Waffen SS , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:006)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 404 exp , Waffen SS , 10/10 , 13 kill , 768 pp (U:012)
 Hummel ,  , 2 bars , 255 exp , Waffen SS , 10/10 , Combat Support  , 4 kill , 468 pp (U:014)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 155 exp , Waffen SS , 10/10 , Resilience  , 4 kill , 768 pp (U:018)
 Hummel ,  , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 468 pp (U:024)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 26 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 768 pp (U:026)
Air Defense
*  SdKfz 7/2 , LSSAH Flak Abt. 2\1"p" , 3 bars , 314 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
 88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 0 bars , 78 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 516 pp (U:023)
Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 2 bars , 227 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 576 pp (U:015)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 88 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 240 pp (U:022)

Killed: AD 42 ,  AT 57 ,  ATY 90 ,  INF 178 ,  REC 29 ,  TK 70 ,  FTR 12 ,  TB  7 ,  Total: 485
Lost  : AD  7 ,  AT  4 ,  ATY 11 ,  INF 22 ,  REC  8 ,  TK  4 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  56

BV  4
V   0
TV  2
L   2

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   2957 exp,     41 kill,    624 pp
Average:    591 exp,      8 kill,    125 pp
Tank   *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   3018 exp,    243 kill,   2988 pp
Average:    431 exp,     35 kill,    427 pp
Recon *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    688 exp,      8 kill,    312 pp
Average:    344 exp,      4 kill,    156 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    895 exp,     14 kill,      0 pp
Average:    895 exp,     14 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     25 exp,      0 kill,    624 pp
Average:     25 exp,      0 kill,    624 pp
Artillery *  7 Units * 2 Leaders
 Total :   2082 exp,     36 kill,   3240 pp
Average:    297 exp,      5 kill,    463 pp
Air Defense *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    392 exp,      1 kill,    516 pp
Average:    196 exp,      1 kill,    258 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    315 exp,      6 kill,    816 pp
Average:    158 exp,      3 kill,    408 pp
Summary * 27 Units * 10 Leaders
 Total :  10372 exp,    349 kill,   9120 pp
 Average:    384 exp,     13 kill,    338 pp

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #51 : Marzec 03, 2011, 01:13:10 »

Kirovograd.
W założeniu przeciwnik miał tu zaciekle atakować. Jednak nie miał większych szans w starciu z moimi zagonami pancernymi.

Jedynie w szóstej turze przeżyłem chwilę grozy. Scenariusz nie przewidział, że na tym etapie gry m. Sayarieka będzie już w moich rękach i sprezentował mi korpus pancerny dokładnie w środku mojej ciężkiej artylerii znajdującej się na pojazdach. To cud, że moje ugrupowanie przeżyło, ale nie nadawało się już do dalszej poważniejszej akcji.

Mogłem zakończyć w dziewiątej turze, ale warto dograć do końca, bo nieźle płacą.

Lyssinka.
Mimo świetnego briefingu, nie do końca wiedziałem, co robić. Które jednostki mam ratować? Czemu akurat sześć?

Zagrałem tak, jak umiałem najlepiej. Zająłem VHeks w ostatniej turze BV. W tym scenariuszu przeciwnik miał do dyspozycji 81 jednostek (dodatkowo, jeszcze jakieś dokupywał). W momencie kończenia przeze mnie gry, miał ich dziewięć. Czy zasłużyłem na zwycięstwo? Każdy niech oceni sam.

W tym scenariuszu jest jeszcze duże pole manewru w dostosowywaniu go do Opena. Można faktycznie jednostkom, które trzeba uratować, nadać taką cechę. Albo dołożyć EHeks.

Do poprawy jest nazwa miejscowości, która jest do zajęcia. W briefingu jest inna nazwa, na mapie inna.

OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version:GusOpen Ver:1.1

Played Scenarios:
 9   Kirovograd , #8 , Brilliant Victory
10   Lyssinka , #9 , Brilliant Victory

Total army value: 9777 , Current prestige is 2033

Infantry
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 2\1 "p" , 5 bars , 659 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:002)
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 1\1 "p" , 5 bars , 823 exp , Waffen SS , 10/10 , Tenacious Defense  , 26 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , LSSAH Pioner Abt. 1 , 5 bars , 827 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Sturmpioniere , 251/16 [W] , LSSAH Wach Abt.1 , 5 bars , 759 exp , Waffen SS , 11/11 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp (U:007)
 SS Jagdverbande ,  , 0 bars , 2 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:027)
Tank 
*  SS Elite , LSSAH 2\1 PzRgmt."p" , 5 bars , 1005 exp , Waffen SS , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 67 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite ,  , 5 bars , 939 exp , Waffen SS , 10/10 , Overwatch  , 75 kill , 0 pp (U:011)
 Panther A ,  , 5 bars , 698 exp , Waffen SS , 10/10 , Determined Defense  , 66 kill , 540 pp (U:013)
 Panther A ,  , 5 bars , 527 exp , Waffen SS , 10/10 , Shock Tactics  , 61 kill , 540 pp (U:016)
 SS Elite ,  , 3 bars , 364 exp , Waffen SS , 10/10 , 32 kill , 684 pp (U:017)
 SS Elite ,  , 1 bars , 159 exp , Waffen SS , 10/10 , 5 kill , 684 pp (U:019)
 Panther A ,  , 3 bars , 317 exp , Waffen SS , 10/10 , 25 kill , 540 pp (U:020)
Recon
*  251/22 , LSSAH Aufklarungs Abt.1 "p" , 5 bars , 711 exp , Waffen SS , 10/10 , Infiltration Tactics  , 11 kill , 0 pp (U:005)
 251/22 ,  , 0 bars , 79 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 384 pp (U:025)
 251/22 ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 384 pp (U:029)
Anti-Tank
*  JagdPz IV , LSSAH PzJgrs Abt.1 , 5 bars , 1017 exp , Waffen SS , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 17 kill , 0 pp (U:010)
FlaK
 88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 1 bars , 105 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 624 pp (U:021)
*  Flakpanzer IV Wirbelwind ,  , 0 bars , 15 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:028)
Artillery
*  Hummel , LSSAH Sturmgeshutz Abt.1 "p" , 5 bars , 799 exp , Waffen SS , 15/10 , 10 kill , 0 pp (U:001)
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LSSAH PzArt. Rgmt 1 "p" , 5 bars , 620 exp , Waffen SS , 10/10 , 10 kill , 0 pp (U:006)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 480 exp , Waffen SS , 12/10 , 15 kill , 921 pp (U:012)
 Hummel ,  , 3 bars , 385 exp , Waffen SS , 10/10 , Combat Support  , 5 kill , 468 pp (U:014)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 235 exp , Waffen SS , 10/10 , Resilience  , 5 kill , 768 pp (U:018)
 Hummel ,  , 1 bars , 143 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 468 pp (U:024)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 76 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 768 pp (U:026)
Air Defense
*  SdKfz 7/2 , LSSAH Flak Abt. 2\1"p" , 3 bars , 382 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)
 88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 1 bars , 116 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 564 pp (U:023)
Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 2 bars , 257 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 576 pp (U:015)
 Fi 156 ,  , 1 bars , 116 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 240 pp (U:022)

Killed: AD 54 ,  AT 71 ,  ATY 121 ,  INF 266 ,  REC 36 ,  TK 96 ,  FTR 22 ,  TB 10 ,  Total: 676
Lost  : AD  7 ,  AT  4 ,  ATY 11 ,  INF 24 ,  REC 10 ,  TK  5 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  61

BV  6
V   0
TV  2
L   2

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   3070 exp,     49 kill,    624 pp
Average:    614 exp,     10 kill,    125 pp
Tank   *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   4009 exp,    331 kill,   2988 pp
Average:    573 exp,     47 kill,    427 pp
Recon *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    790 exp,     15 kill,    768 pp
Average:    263 exp,      5 kill,    256 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :   1017 exp,     17 kill,      0 pp
Average:   1017 exp,     17 kill,      0 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    120 exp,      3 kill,    624 pp
Average:     60 exp,      2 kill,    312 pp
Artillery *  7 Units * 2 Leaders
 Total :   2738 exp,     48 kill,   3393 pp
Average:    391 exp,      7 kill,    485 pp
Air Defense *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    498 exp,      3 kill,    564 pp
Average:    249 exp,      2 kill,    282 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    373 exp,      8 kill,    816 pp
Average:    187 exp,      4 kill,    408 pp
Summary * 29 Units * 10 Leaders
 Total :  12615 exp,    474 kill,   9777 pp
 Average:    435 exp,     16 kill,    337 pp

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #52 : Marzec 03, 2011, 03:21:20 »

... Czy ustawienie Player Cap, to Twój pomysł, Kowdar? Czy było tak w oryginale? ...

Nie, akurat tego nie zmieniałem. Tak jak jeszcze wielu rzeczy do poprawienia.
Więc wszelkie uwagi mile widziane ... są już Hansena, a teraz Twoje ....
Na uwagach Hansena oparłem poprawki do 5 scenariusza ... dalej pozostało dziewiczo  Cheesy

To wyskakiwanie posiłków oznacza jedno - pędzicie szybciej niż autor przewidział  Grin

P.S.
Włącz w AAR'ach opcję pokazywania punktacji (score) - przy identycznych wynikach typu BV, V, TV
pozwala ocenić czy komu poszło lepiej  Tongue
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #53 : Marzec 03, 2011, 09:19:03 »

To wyskakiwanie posiłków oznacza jedno - pędzicie szybciej niż autor przewidział  Grin
Myślę że jedną z przyczyn tego pędzenia jest low E-file Gustlika, i niezbilansowany do niego prestiż w kampaniach.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #54 : Marzec 04, 2011, 08:30:32 »

Włącz w AAR'ach opcję pokazywania punktacji (score) - przy identycznych wynikach typu BV, V, TV
pozwala ocenić czy komu poszło lepiej  Tongue
Generalnie, gram do ostatniej tury.

Kamenets Podolosk (w trakcie gry).
To już przestaje być śmieszne. Za moimi plecami wyrosła armia pancerna, z krowami typu  T-34/76D o sile 14/14 i to, w dodatku, na odległość strzału. Nie trudno się domyśleć, że ta armia ma pełny dostęp do moich taborów.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #55 : Marzec 04, 2011, 12:04:10 »

To wyskakiwanie posiłków oznacza jedno - pędzicie szybciej niż autor przewidział  Grin 
Kampania była pisana na PG2. Wtedy komputer nie mógł  używać jednostek Reinforces w tej samej turze, w której je dostawał. W związku z tym, nie były one tak groźne, jak teraz.

Kamenets Podolosk (cd)
Muszę przyznać, że oszukałem i przygotowałem się na przyjęcie posiłków przeciwnika. Bezwzględnie, do poprawienia. Ewentualnie, trzeba gracza ostrzec.

Kowel.
Ciekawostka. Na tej mapie, zaczyna się cała kampania.
Kolejna ciekawostka. Komputer kupił StugIIIE.

Pozazdrościłem francuskiej armii Zsamotowi i zrobiłem swoją na Jego podobieństwo. Skończyłem się totalna masakrą wojsk przeciwnika i możliwością zakończenia scenariusza w ósmej turze. Tradycyjnie, chciałem dograć do końca, ale, również tradycyjnie, wyskoczył mi przeciwnik w okolicach prawie nie bronionego punktu.

OpenGen 0.66a (23 Feb 2011)  Efile version:GusOpen Ver:1.1

Played Scenarios:
 1   Relief of 320th , #0 , Brilliant Victory
 2   Novomoskovsk , #1 , Brilliant Victory
 3   Hill 257 , #2 , Loss
 4   Approach to Prokhorovka! , #3 , Loss
 5   Mius bridgehead , #4 , Brilliant Victory
 6   Operation Rumyanstev , #5 , Brilliant Victory
 7   Rumyanstev 2 , #6 , Tactical Victory
 8   Radomyschl , #7 , Tactical Victory
 9   Kirovograd , #8 , Brilliant Victory
10   Lyssinka , #9 , Brilliant Victory
11   Kamenets Podolosk , #10 , Victory
12   Kowel , #11 , Brilliant Victory

Total army value: 12075 , Current prestige is 109

Infantry
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 2\1 "p" , 5 bars , 730 exp , Waffen SS , 14/10 , 7 kill , 0 pp (U:002)
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 1\1 "p" , 5 bars , 899 exp , Waffen SS , 10/10 , Tenacious Defense  , 30 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , LSSAH Pioner Abt. 1 , 5 bars , 859 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Sturmpioniere , 251/16 [W] , LSSAH Wach Abt.1 , 5 bars , 819 exp , Waffen SS , 11/11 , Aggressive Attack  , 17 kill , 0 pp (U:007)
 SS Jagdverbande ,  , 0 bars , 2 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:027)
Tank 
*  SS Elite , LSSAH 2\1 PzRgmt."p" , 5 bars , 1105 exp , Waffen SS , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 74 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite ,  , 5 bars , 1052 exp , Waffen SS , 15/10 , Overwatch  , 86 kill , 0 pp (U:011)
 Panther G ,  , 5 bars , 902 exp , Waffen SS , 15/10 , Determined Defense  , 78 kill , 846 pp (U:013)
 Panther G ,  , 5 bars , 645 exp , Waffen SS , 15/10 , Shock Tactics  , 66 kill , 846 pp (U:016)
 SS Elite ,  , 4 bars , 497 exp , Waffen SS , 14/10 , Skilled Reconnaissance  , 39 kill , 957 pp (U:017)
 King Tiger ,  , 2 bars , 273 exp , Waffen SS , 10/10 , 14 kill , 708 pp (U:019)
 Panther G ,  , 4 bars , 452 exp , Waffen SS , 14/10 , 35 kill , 789 pp (U:020)
Recon
*  251/22 , LSSAH Aufklarungs Abt.1 "p" , 5 bars , 817 exp , Waffen SS , 15/10 , Infiltration Tactics  , 16 kill , 0 pp (U:005)
 251/22 ,  , 1 bars , 166 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 384 pp (U:025)
 251/22 ,  , 0 bars , 84 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 384 pp (U:029)
Anti-Tank
*  JagdPanther , LSSAH PzJgrs Abt.1 , 5 bars , 1117 exp , Waffen SS , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , 20 kill , 0 pp (U:010)
FlaK
 88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 1 bars , 152 exp , Waffen SS , 11/10 , 5 kill , 686 pp (U:021)
*  Flakpanzer IV Wirbelwind ,  , 1 bars , 174 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:028)
Artillery
*  Hummel , LSSAH Sturmgeshutz Abt.1 "p" , 5 bars , 884 exp , Waffen SS , 15/10 , 14 kill , 0 pp (U:001)
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LSSAH PzArt. Rgmt 1 "p" , 5 bars , 684 exp , Waffen SS , 15/10 , 11 kill , 0 pp (U:006)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 589 exp , Waffen SS , 15/10 , 20 kill , 1152 pp (U:012)
 Hummel ,  , 4 bars , 442 exp , Waffen SS , 14/10 , Combat Support  , 7 kill , 655 pp (U:014)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 307 exp , Waffen SS , 13/10 , Resilience  , 6 kill , 998 pp (U:018)
 Hummel ,  , 1 bars , 191 exp , Waffen SS , 11/10 , 2 kill , 514 pp (U:024)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 164 exp , Waffen SS , 11/10 , 2 kill , 844 pp (U:026)
Air Defense
*  SdKfz 7/2 , LSSAH Flak Abt. 2\1"p" , 4 bars , 422 exp , Waffen SS , 14/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)
 88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 1 bars , 128 exp , Waffen SS , 11/10 , 3 kill , 620 pp (U:023)
 SdKfz 7/2 ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 252 pp (U:030)
Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 3 bars , 310 exp , Waffen SS , 10/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 576 pp (U:015)
 Fi 156 ,  , 1 bars , 134 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:022)

Killed: AD 64 ,  AT 92 ,  ATY 138 ,  INF 318 ,  REC 41 ,  TK 104 ,  FTR 23 ,  TB 11 ,  Total: 791
Lost  : AD  7 ,  AT  4 ,  ATY 11 ,  INF 27 ,  REC 10 ,  TK  5 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  66

BV  7
V   1
TV  2
L   2

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   3309 exp,     61 kill,    624 pp
Average:    662 exp,     12 kill,    125 pp
Tank   *  7 Units * 5 Leaders
 Total :   4926 exp,    392 kill,   4146 pp
Average:    704 exp,     56 kill,    592 pp
Recon *  3 Units * 1 Leaders
 Total :   1067 exp,     23 kill,    768 pp
Average:    356 exp,      8 kill,    256 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :   1117 exp,     20 kill,      0 pp
Average:   1117 exp,     20 kill,      0 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    326 exp,      8 kill,    686 pp
Average:    163 exp,      4 kill,    343 pp
Artillery *  7 Units * 2 Leaders
 Total :   3261 exp,     62 kill,   4163 pp
Average:    466 exp,      9 kill,    595 pp
Air Defense *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    550 exp,      4 kill,    872 pp
Average:    183 exp,      1 kill,    291 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    444 exp,     10 kill,    816 pp
Average:    222 exp,      5 kill,    408 pp
Summary * 30 Units * 12 Leaders
 Total :  15000 exp,    580 kill,  12075 pp
 Average:    500 exp,     19 kill,    403 pp

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #56 : Marzec 04, 2011, 01:14:41 »

... Kampania była pisana na PG2. Wtedy komputer nie mógł  używać jednostek Reinforces w tej samej turze, w której je dostawał. W związku z tym, nie były one tak groźne, jak teraz. ...

Nie mam teraz czasu by przetestować, więc jeżeli możesz to spróbuj rzecz następującą:
Wszystkie konwertowane kampanie Wx maja ustawioną opcję:

Reinforces arrives when player is active (either same as PG2 - at turn start)

Możesz sprawdzić czy zdjęcie tej opcji polepszy sytuację, czy też trzeba zmieniać tury posiłków.
Możesz to zmienić edytując scenariusz w Suite, lub chyba prościej, zmienić to w ustawieniach gry do testów:
zaznaczyć "Use registry settings" ZAMIAST standardowych "Use Scenario settings",
a następnie na liście odznaczyć (lub nie zaznaczać) wypisanej powyżej opcji.

Wydaj mi się że jej odznaczenie spowoduje pojawienie się posiłków AI w turze gracza
(tylko nie wiem czy to jest jednak sensowna opcja).
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #57 : Marzec 07, 2011, 11:51:39 »

Minsk.
Bardzo, bardzo dziwny scenariusz.
W briefingu jest napisane, że to scenariusz defensywny, więc ustawiam obronę wokół VHeksów, ignorując pozostałe DHeksy i wyrzucając resztki po dowództwie grupy armii z tego ważnego rejonu.
Wszystko wskazuje na to, że do zwycięstwa potrzebna jest zajęcie wrogich VHeksów, więc przygotowuję desant spadochronowy.

Potem się okazuje, że moje elitarne jednostki prawie nie wzięły udziału w walce. Jedynie czołówki wroga dotarły do mojej zasadniczej linii obrony. Główny ciężar natarcia wzięła na siebie SS Policja, a zwycięstwo zapewniła 267 Dywizja Piechoty, która przeszła za plecami wroga.

Trzeba coś tu zmienić. Możliwości jest sporo. Można zmodyfikować briefing, w którym trzeba by było nakazać pomoc jednostkom policji, można dołożyć graczowi VHeksa na północy, żeby zachęcić go do wystawienia tam jednostek, a nawet zrobić VHeks w m. Cismana, żeby go zmusić do ruszenia się z rejonu Mińska. Wreszcie, można osłabić nieco siły aux. W ostateczności, okopać jakieś jednostki wroga, żeby nie poszły do przodu i zostały w obronie własnych VHeksów.
Nie uważam jednak, żeby wprowadzić wszystkie poprawki jednocześnie.

Failure before Budapest.

Sposób, w jaki to rozegrałem, mógłby służyć do nakręcenia filmu szkoleniowego, jak nie należy grać w Open General.

Dodatkowo, zapomniałem zmienić ustawienia w Suite i pojawiające się znienacka jednostki przeciwnika byłyby w stanie roznieść moje tyły na strzępy.

South Wind
(w trakcie gry).
Po raz kolejny, nie przemyślane DHeksy. Po co ono, skoro lepiej rozstawić wokół SHeksa?

OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.1

Played Scenarios:
 13   Minsk , #12 , Brilliant Victory
14   Failure before Budapest , #13 , Brilliant Victory

Total army value: 13297 , Current prestige is 1346

Infantry
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 2\1 "p" , 5 bars , 766 exp , Waffen SS , 15/10 , 8 kill , 0 pp (U:002)
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 1\1 "p" , 5 bars , 903 exp , Waffen SS , 15/10 , Tenacious Defense  , 30 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , LSSAH Pioner Abt. 1 , 5 bars , 873 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Sturmpioniere , 251/16 [W] , LSSAH Wach Abt.1 , 5 bars , 848 exp , Waffen SS , 11/11 , Aggressive Attack  , 19 kill , 0 pp (U:007)
 SS Jagdverbande ,  , 0 bars , 2 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:027)

Tank 
*  SS Elite , LSSAH 2\1 PzRgmt."p" , 5 bars , 1188 exp , Waffen SS , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 83 kill , 0 pp (U:009)
*  SS Elite ,  , 5 bars , 1230 exp , Waffen SS , 15/10 , Overwatch  , 95 kill , 0 pp (U:011)
 Panther G ,  , 5 bars , 1075 exp , Waffen SS , 15/10 , Determined Defense  , 87 kill , 846 pp (U:013)
 Panther G ,  , 5 bars , 792 exp , Waffen SS , 15/10 , Shock Tactics  , 74 kill , 846 pp (U:016)
 SS Elite ,  , 5 bars , 594 exp , Waffen SS , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , 48 kill , 1026 pp (U:017)
 King Tiger ,  , 3 bars , 309 exp , Waffen SS , 13/10 , 14 kill , 920 pp (U:019)
 Panther G ,  , 5 bars , 564 exp , Waffen SS , 15/10 , 47 kill , 846 pp (U:020)
*  Panther II ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:032)

Recon
*  251/22 , LSSAH Aufklarungs Abt.1 "p" , 5 bars , 860 exp , Waffen SS , 15/10 , Infiltration Tactics  , 19 kill , 0 pp (U:005)
 251/22 ,  , 1 bars , 195 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 384 pp (U:025)
 251/22 ,  , 1 bars , 179 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 384 pp (U:029)

Anti-Tank
*  JagdPanther , LSSAH PzJgrs Abt.1 , 5 bars , 1238 exp , Waffen SS , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , 25 kill , 0 pp (U:010)

FlaK
 88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Waffen SS , 11/10 , 6 kill , 686 pp (U:021)
*  Flakpanzer IV Wirbelwind ,  , 2 bars , 220 exp , Waffen SS , 11/10 , 4 kill , 0 pp (U:028)

Artillery
*  Hummel , LSSAH Sturmgeshutz Abt.1 "p" , 5 bars , 948 exp , Waffen SS , 15/10 , 14 kill , 0 pp (U:001)
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LSSAH PzArt. Rgmt 1 "p" , 5 bars , 781 exp , Waffen SS , 15/10 , 15 kill , 0 pp (U:006)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 679 exp , Waffen SS , 15/10 , 24 kill , 1152 pp (U:012)
 Hummel ,  , 5 bars , 573 exp , Waffen SS , 15/10 , Combat Support  , 10 kill , 702 pp (U:014)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 400 exp , Waffen SS , 14/10 , Resilience  , 7 kill , 1075 pp (U:018)
 Hummel ,  , 2 bars , 274 exp , Waffen SS , 12/10 , 2 kill , 561 pp (U:024)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 245 exp , Waffen SS , 12/10 , 2 kill , 921 pp (U:026)

Air Defense
*  SdKfz 7/2 , LSSAH Flak Abt. 2\1"p" , 4 bars , 432 exp , Waffen SS , 14/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
 88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 1 bars , 177 exp , Waffen SS , 11/10 , 4 kill , 620 pp (U:023)
 SdKfz 7/2 ,  , 0 bars , 2 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 252 pp (U:030)
 128mm Flak , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 10 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 636 pp (U:031)

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 3 bars , 321 exp , Waffen SS , 10/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 576 pp (U:015)
 Fi 156 ,  , 1 bars , 136 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:022)

Killed: AD 70 ,  AT 106 ,  ATY 152 ,  INF 356 ,  REC 46 ,  TK 118 ,  FTR 25 ,  TB 11 ,  Total: 884
Lost  : AD  7 ,  AT  5 ,  ATY 12 ,  INF 40 ,  REC 12 ,  TK  5 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  83

BV  9
V   1
TV  2
L   2

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   3392 exp,     64 kill,    624 pp
Average:    678 exp,     13 kill,    125 pp
Tank   *  8 Units * 5 Leaders
 Total :   5752 exp,    448 kill,   4484 pp
Average:    719 exp,     56 kill,    561 pp
Recon *  3 Units * 1 Leaders
 Total :   1234 exp,     29 kill,    768 pp
Average:    411 exp,     10 kill,    256 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :   1238 exp,     25 kill,      0 pp
Average:   1238 exp,     25 kill,      0 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    442 exp,     10 kill,    686 pp
Average:    221 exp,      5 kill,    343 pp
Artillery *  7 Units * 2 Leaders
 Total :   3900 exp,     74 kill,   4411 pp
Average:    557 exp,     11 kill,    630 pp
Air Defense *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    621 exp,      7 kill,   1508 pp
Average:    155 exp,      2 kill,    377 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    457 exp,     10 kill,    816 pp
Average:    229 exp,      5 kill,    408 pp
Summary * 32 Units * 12 Leaders
 Total :  17036 exp,    667 kill,  13297 pp
 Average:    532 exp,     21 kill,    416 pp

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #58 : Marzec 07, 2011, 04:29:43 »

South Wind
Tym razem, zagrałem z wyłączoną opcją "Reinforces arrives when player is active (either same as PG2 - at turn start)". Dzięki temu, wojska wchodzące do scenariusz, nie były już takie groźne.
Inna sprawa, że wojska te mogłyby wejść do gry odrobinę wcześniej. Korpus Strzelców i Brygada Przeciwpancerna o jedną turę, a Pułk Rakietowy nawet o dwie.

W następnym scenariuszu są dostępne wojska węgierskie. No cóż, mogę tylko żałować, że są tak późno. Ale i tak wykorzystuję okazję i kupuję mnóstwo samolotów, w tym myśliwce.

I pytanie, które dręczy mnie od początku. Czy byłoby możliwe, żeby dać wsparcie Wehrmachtu w jednym z początkowych scenariuszy?

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #59 : Marzec 08, 2011, 01:26:19 »

Spring Aweakening.
Ależ rzeź, tracę myśliwca, recona i panterę II (ścięta przez Szturmowika w stosunku 8:0). Ale co poradzić, skoro trafia się SU-100 okopane ponad 10. Przeciwnik się nie cofa i dzielnie broni swoich pozycji.
Właściwie nie powinienem grać tak rozrzutnie, ale zdaję sobie sprawę, że kampania się kończy. Trzeba pamiętać, żeby dostarczyć taka wiedzę każdemu graczowi, chociażby poprzez dołączenie do plików kampanii jej przebiegu.

W ósmej turze dostaję śmieszne wsparcie, jednostkę Gebirgsjaeger o sile 1/1.
Dla równowagi, w tej samej pojawiała się też 5 Armia przeciwnika, składająca się z 23 jednostek, w tym 12 czołgów. Dobrze, że mogłem zakończyć scenariusz.

The last stand.
Ostatni scenariusz traktuję trochę humorystycznie. Przeciwnik jest tutaj bardzo agresywny, ma trzykrotną przewagę i zamknął mnie w kotle.

W dodatku, znowu odrobinę niefortunne są DHeksy (VHeks powinien być po środku DHeksów).

Wklejam armię, dopóki jeszcze ją mam.

OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.1
Campaign: W43 SS STEEL v.1.3,   Player prestige modifier 100%  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Relief of 320th , #0 , Brilliant Victory
 2   Novomoskovsk , #1 , Brilliant Victory
 3   Hill 257 , #2 , Loss
 4   Approach to Prokhorovka! , #3 , Loss
 5   Mius bridgehead , #4 , Brilliant Victory
 6   Operation Rumyanstev , #5 , Brilliant Victory
 7   Rumyanstev 2 , #6 , Tactical Victory
 8   Radomyschl , #7 , Tactical Victory
 9   Kirovograd , #8 , Brilliant Victory
10   Lyssinka , #9 , Brilliant Victory
11   Kamenets Podolosk , #10 , Victory
12   Kowel , #11 , Brilliant Victory
13   Minsk , #12 , Brilliant Victory
14   Failure before Budapest , #13 , Brilliant Victory
15   South Wind , #14 , Brilliant Victory
16   Spring Aweakening , #15 , Brilliant Victory
17   The last stand. , #16

Total army value: 15400 , Current prestige is 8

Infantry
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 2\1 "p" , 5 bars , 809 exp , Waffen SS , 10/10 , 9 kill , 0 pp (U:002)
*  SS Elite , 251/16 [W] , LSSAH PzGren 1\1 "p" , 5 bars , 919 exp , Waffen SS , 15/10 , Tenacious Defense  , 33 kill , 0 pp (U:003)
*  SS Pioniere , 251/1 [W] , LSSAH Pioner Abt. 1 , 5 bars , 895 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:004)
*  SS Sturmpioniere , 251/16 [W] , LSSAH Wach Abt.1 , 5 bars , 866 exp , Waffen SS , 11/11 , Aggressive Attack  , 21 kill , 0 pp (U:006)
 SS Jagdverbande ,  , 0 bars , 2 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp (U:026)

Tank 
*  SS Elite , LSSAH 2\1 PzRgmt."p" , 5 bars , 1523 exp , Waffen SS , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 98 kill , 0 pp (U:008)
*  SS Elite ,  , 5 bars , 1459 exp , Waffen SS , 15/10 , Overwatch  , 107 kill , 0 pp (U:010)
 Panther G ,  , 5 bars , 1405 exp , Waffen SS , 15/10 , Determined Defense  , 97 kill , 846 pp (U:012)
 Panther G ,  , 5 bars , 1106 exp , Waffen SS , 14/10 , Shock Tactics  , 89 kill , 789 pp (U:015)
 SS Elite ,  , 5 bars , 835 exp , Waffen SS , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 56 kill , 684 pp (U:016)
 King Tiger ,  , 4 bars , 441 exp , Waffen SS , 11/10 , 26 kill , 778 pp (U:018)
 Panther G ,  , 5 bars , 899 exp , Waffen SS , 12/10 , 61 kill , 676 pp (U:019)

Recon
 251/22 ,  , 3 bars , 325 exp , Waffen SS , 10/10 , 7 kill , 384 pp (U:024)
 251/22 ,  , 3 bars , 301 exp , Waffen SS , 10/10 , 5 kill , 384 pp (U:028)

Anti-Tank
*  JagdPanther , LSSAH PzJgrs Abt.1 , 5 bars , 1366 exp , Waffen SS , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 28 kill , 0 pp (U:009)
*  5cm PaK automat , 251/4 ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:031)

FlaK
 88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 2 bars , 270 exp , Waffen SS , 12/10 , 7 kill , 748 pp (U:020)
*  Flakpanzer IV Wirbelwind ,  , 2 bars , 252 exp , Waffen SS , 12/10 , 5 kill , 0 pp (U:027)

Artillery
*  Hummel , LSSAH Sturmgeshutz Abt.1 "p" , 5 bars , 1041 exp , Waffen SS , 15/10 , 19 kill , 0 pp (U:001)
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , LSSAH PzArt. Rgmt 1 "p" , 5 bars , 869 exp , Waffen SS , 15/10 , 20 kill , 0 pp (U:005)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 829 exp , Waffen SS , 15/10 , 31 kill , 1152 pp (U:011)
 Hummel ,  , 5 bars , 682 exp , Waffen SS , 15/10 , Combat Support  , 12 kill , 702 pp (U:013)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 544 exp , Waffen SS , 15/10 , Resilience  , 11 kill , 1152 pp (U:017)
 Hummel ,  , 3 bars , 333 exp , Waffen SS , 13/10 , 5 kill , 608 pp (U:023)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 368 exp , Waffen SS , 13/10 , 4 kill , 998 pp (U:025)

Air Defense
*  SdKfz 7/2 , LSSAH Flak Abt. 2\1"p" , 5 bars , 512 exp , Waffen SS , 15/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
 88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 2 bars , 217 exp , Waffen SS , 11/10 , 4 kill , 620 pp (U:022)
 SdKfz 7/2 ,  , 0 bars , 23 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 252 pp (U:029)
 128mm Flak , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 10 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 636 pp (U:030)
 Ba 349 A Natter , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 744 pp (U:139)

Fighter
 Me-109E-3 ,  , 0 bars , 31 exp , Hungary , 10/10 , 1 kill , 444 pp (U:032)
 Me-109E-3 ,  , 0 bars , 58 exp , Hungary , 10/10 , 2 kill , 444 pp (U:033)

Tactical Bomber
 Ju-87D-5 ,  , 3 bars , 379 exp , Hungary , 11/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 475 pp (U:014)
 Fi 156 ,  , 1 bars , 194 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:021)
 Fw-189A ,  , 0 bars , 10 exp , Hungary , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:034)
 Fw-190F-8 ,  , 0 bars , 50 exp , Hungary , 10/10 , 2 kill , 648 pp (U:035)

Killed: AD 81 ,  AT 128 ,  ATY 180 ,  INF 414 ,  REC 54 ,  TK 138 ,  FTR 31 ,  TB 12 ,  Total: 1038
Lost  : AD  7 ,  AT  5 ,  ATY 12 ,  INF 47 ,  REC 13 ,  TK  7 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  94

BV 11
V   1
TV  2
L   2

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   3491 exp,     70 kill,    624 pp
Average:    698 exp,     14 kill,    125 pp
Tank   *  7 Units * 5 Leaders
 Total :   7668 exp,    534 kill,   3773 pp
Average:   1095 exp,     76 kill,    539 pp
Recon *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    626 exp,     12 kill,    768 pp
Average:    313 exp,      6 kill,    384 pp
Anti-Tank *  2 Units * 1 Leaders
 Total :   1366 exp,     28 kill,      0 pp
Average:    683 exp,     14 kill,      0 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    522 exp,     12 kill,    748 pp
Average:    261 exp,      6 kill,    374 pp
Artillery *  7 Units * 2 Leaders
 Total :   4666 exp,    102 kill,   4612 pp
Average:    667 exp,     15 kill,    659 pp
Air Defense *  5 Units * 0 Leaders
 Total :    762 exp,      7 kill,   2252 pp
Average:    152 exp,      1 kill,    450 pp
Fighter *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     89 exp,      3 kill,    888 pp
Average:     45 exp,      2 kill,    444 pp
Tactical Bomber *  4 Units * 1 Leaders
 Total :    633 exp,     14 kill,   1735 pp
Average:    158 exp,      4 kill,    434 pp
Summary * 36 Units * 11 Leaders
 Total :  19823 exp,    782 kill,  15400 pp
 Average:    551 exp,     22 kill,    428 pp

Moje sugestie:
- Dodać sztab, ustawić go 10/10 lub dać na pojazd typu czołg;
- Obniżyć Basic Strenght komputera w scenariuszach, gdzie ustawiony jest defensywnie;
- Wyłączyć opcje "Reinforces arrives when player is active (either same as PG2 - at turn start" lub dodać komentarze o mających się pojawić wkrótce posiłkach, zarówno własnych, jak i przeciwnika;
- Spowodować, żeby prototypy i świeżo kupowane jednostki posiadały już jakieś doświadczenie;
- Zmienić część DHeksów.
- W większości wypadków premia za zwycięstwo wynosi odpowiednio 1500/1000/500. Pokusiłbym się o zmniejszenie do 1200/800/400. Ale mniej już nie, bo gracz musi mieć możliwość zrobienia overstrength dla możliwie wszystkich jednostek.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)