Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 06:25:51 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - W29 CAMPAIGN IN EUROPE  (Przeczytany 13798 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Styczeń 04, 2011, 07:27:39 »

Wieki całe nie grałem armia brytyjską.....
A ponieważ w ogóle dawno do gry nie siadałem pomyślałem sobie - zagram sobie na 150%

Narvik

Widać niestety, że to stara kampania - dziś już są przynajmniej dwie prawdziwe mapy Narviku Sad

Szybki przegląd sił na początek - jest czym się bić. Niestety rozpoczynam z większością jednostek na okrętach
co utrudnia ogólną ocenę sytuacji. Ponieważ nie znam bitwy, decyduję sie na lądowanie w najbliższych dostępnych
punktach na pd-wsch brzegu fiordu. VHex na północnym brzegu zostaje zdobyty przydzielonymi tam jednostkami -
przy sporym udziale pancernika Warspite.  Podgląd prestiżu po tym wydarzeniu i.... Matko Boska! - 1650 pp!! No to robimy "Kerfura"Smiley. Dwa mysliwce i bombowiec. Jeszcze na inżynierów starczyło.....

W drugiej kolejce samotny, niemiecki czołg usiłuje odbić północnego VHexa, ale zostaje mu to wybite z głowy. Z głebi fiordu kontratak hordy niszczycieli Kriegsmarine, dobrze, że moje okręty desantowe są schowane...
Szybko pokazuje się wyższość marynarzy Jego Królewskiej Mości i z niszczycieli zostają tylko dymiące kadłuby.

Zakup samolotów okazał się dobrym rozwiązaniem. Choć po pierwszej walce moje lotnictwo jest nieźle poharatane, to komputer generalnie stracił ochotę do działań w powietrzu.

W porównaniu ze skala walk powietrzno-morskich, te na lądzie, toczą się wręcz niemrawo. Po zmasowanym ataku
artylerii okrętowej, nawet norweskie oddziały lądowe demolują Niemców. Smiley

Brylant - jednak kilka małych flag zostało. Wniosek - zbyt ostrożnie zagrane. 

OpenGen 0.63a * (20 Dec 2010) *  Efile folder:F:\Panzer2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.91
Campaign: W29 CAMPAIGN IN EUROPE,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Narvik , #0 , Brilliant Victory

Current scenario: Arras , VH prestige is 480 ,  All hex prestige is: 1860
Total army value: 2712 , Current prestige is 92
Prestige available on map yet is 1860 pp ( 480 pp in VH to capture)
if BV: +1000, Sidi Barrani , cap 2500, 16 turn prestige: 1800
if V : +1500, Sidi Barrani , cap 2500, 16 turn prestige: 1800
if TV: +1500, East Africa Invasion , cap 4500, 16 turn prestige: 1800
if Ls: +1500, East Africa Invasion , cap 4500, 16 turn prestige: 1800

Infantry
*  Sappers , Bedford QL , 1/3 RE , 0 bars , 6 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:004)
*  Engineer 40 , Bedford QL , 2/3 RE , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:005)
*  Paratrooper , 1/1 Paratroop , 0 bars , 76 exp , United Kingdom , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:009)
*  Infantry , Bedford QL , 7/121 , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Infantry , Bedford QL , 8/121 , 0 bars , 15 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 Engineer 40 , Bren [W] ,  , 0 bars , 85 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 336 pp (U:016)
 Scots Guards , Bren [W] ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 264 pp (U:073)

Tank 
*  Cruiser IV A13 , 6/3 Armored , 0 bars , 44 exp , United Kingdom , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  Cruiser IV A13 , 7/3 Armored , 0 bars , 25 exp , United Kingdom , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
 Matilda II ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 204 pp (U:075)

Recon
*  Daimler AC MkII , 13R/121 , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  25 Pdr , Morris Quad , 8/3 Armored , 0 bars , 9 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:002)
*  60 Pdr Mk II , Bedford QL , 15/121 , 0 bars , 19 exp , United Kingdom , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:006)
*  4.5 inch , Scammell Pioneer ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:017)
 25 Pdr , Morris Quad ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:074)

Air Defense
 40mm Bofors , UC ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 288 pp (U:072)

Fighter
*  Hurricane I , FC , 0 bars , 57 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
 Spitfire IA ,  , 0 bars , 75 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 408 pp (U:014)
 Spitfire IA ,  , 0 bars , 22 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 408 pp (U:015)

Tactical Bomber
*  Battle , BC , 0 bars , 24 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
 Blenheim Mk. IV ,  , 0 bars , 26 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 456 pp (U:013)

Killed: AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  3 ,  INF 11 ,  REC  1 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  18
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   1


Prezent - ART - 4.5 calówka

Zakupy i upgrade:
- Zamiana jakiegoś badziewnego działka na 25pdr
- Drugi 25pdr
- Szkoccy gwardziści
- Bofors (briefing obiecuje niemieckie czołgi, więc zawsze się przyda)
- Matilda II - szybka nie jest, ale mapa mała, więc trzeba mieć jakiś "argument"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 04, 2011, 08:39:02 »

Arras podejście pierwsze....

No niestety - trzeba zacząć jeszcze raz, z zupełnie innym systemem. Kampania zrobiona według zasady, której nie znoszę, czyli: "jak nie dać wygrać", zamiast: "jak to było naprawdę".

Rozkład sił niemieckich to 13 jednostek czołgów do 5 (słownie - PIĘCIU) jednostek piechoty!!  Normalnie - Prochorovka 1940.
Oczywiście większość to "trójki" i "czwórki"

Lotnictwa "aux" nie ma, więc za całość obrony powietrznej odpowiada armia gracza. Ale Niemcy mają po trzy belki doświadczenia więc walki powietrzne, nowo kupionym lotnictwem, właściwie nie mają sensu....

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #2 : Styczeń 04, 2011, 11:58:33 »

No nic - kończę tą zabawę

8 dalszych prób nie dało rezultatu. Miałem 6 baterii plot, a i tak zestrzelił mi WSZYSTKIE samoloty.
Zresztą działa plot z ZEROWYM doświadczeniem nic nie pomogą na trzybelkowe samoloty.
W dodatku Current/Basic 10/10 - bez przesady....

A, no i do tego są wyłączone rozszerzone warunki widzenia, więc chowanie się po lasach i miastach
nic nie dało.

KAMPANIA DO PRZERÓBKI....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #3 : Styczeń 05, 2011, 02:32:50 »

Zaciekawiłeś mnie, spróbuję...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Styczeń 05, 2011, 09:16:20 »

Przykład z drugiego scena:



Plus jeszcze jeden StuGIII

Przy całej wyrozumiałości do podejścia "to jest tylko gra", siódma pancerna
Rommla jednak nie składała się z samych czołgów i to w tej ilości Smiley

Do tego niemieckie czołgi, już w drugim scenariuszu mają po 350-370 exp.
Ile, w takim razie, miałyby mieć w 15-tym?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2011, 09:18:15 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Styczeń 06, 2011, 12:03:28 »

Wziąłem się za tą kampanię, żeby ją trochę urealnić, likwidując przynajmniej te oczywiste absurdy. Doszedłem do trzeciego scenariusza.

Nawet szybko to szło, no ale jak zobaczyłem takie "kwiatki" jak: moździerze "Karl" w Afrika Korps (i to dwa!!), 12-to punktowe czołgi CharBis, broniące Casablanki, w czasie lądowania w operacji Torch, która zresztą ma miejsce w sierpniu PRZED druga bitwą pod El Alamein - to zacząlem się zastanawiać "co autor chciał przez to powiedzieć".

Potem już tylko przejrzałem dalsze scenariusze - tknięty jakimś przeczuciem - i zobaczyłem: Tirpitza atakującego przyczółek w Salerno,  Kocioł pod Falaise, w którym niemieckie czołgi maja po 11-12 pkt a amerykańskie - 10, Me 163 uganiające się nad tym wszystkim....

No nie wiem czy jest sens się za to brać. To nie byłaby przeróbka, tylko zrobienie tego praktycznie od nowa.

Kowdar co sądzisz?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #6 : Styczeń 06, 2011, 11:03:33 »

Jeżeli masz tylko czas i ochotę na poprawienie dowolnej z tych kampanii Wxx,
to jestem ZA i to "obiema ręcami".
Ja nigdy nie napisałem kampanii od nowa, więc nie wiem czy łatwiej/przyjemniej
robi się coś od nowa, czy poprawia ... wydaje się że jak poprawiasz to część pracy
masz z głowy ... ale może się mylę.

A jak są bardzo duże modyfikacje, to proponuję zrobić tak jak ja z kampanią WR,
gdzie nie nazywam tego już konwersją tylko kampanią inspirowaną pierwowzorem,
bo tam oprócz pomysłu, map i kolejności grania, zmieniłem praktycznie wszystko.
Trzeba zmienić także tytuł ...
Czyli jak tą kampanię poprawisz, to ją opublikuję jako twojego autorstwa z notą
iż jest inspirowana, oparta na ....

Ostateczna decyzja oczywiście należy do Ciebie. Ja wiem jedno ... nie jestem w stanie
nawet gdybym chciał poprawiać wszystkich prze-konwertowanych kampanii, tym bardziej,
że ja traktuję tą grę zupełnie technicznie i nie mam doświadczenia twórcy kampanii
ani także nie jestem jakimś wybitnym graczem, który czułby, że aby w danym scenie było
lepiej to należy usunąć to, poprawić to, itd.
Stąd moje prośby, że jak ktoś wnioskuje o poprawkę to BARDZO konkretnie,
wówczas szybko mogę to poprawić. Np. nie za dużo pkt. w scenie X, tylko zminiejszyć w scenie X o 500 pkt.
w hexach i 300 w pkt. za tury. Zmienić U:34 na jednostkę X, itp.
Takie rzeczy mogę zmieniać od ręki ... chociaż oczywiście nie ma co publikować co dwa dni nową wersję kampanii.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Styczeń 06, 2011, 01:37:20 »

Cytuj
Ostateczna decyzja oczywiście należy do Ciebie. Ja wiem jedno ... nie jestem w stanie
nawet gdybym chciał poprawiać wszystkich prze-konwertowanych kampanii, tym bardziej,
że ja traktuję tą grę zupełnie technicznie i nie mam doświadczenia twórcy kampanii

Absolutnie nie czepiam się Twojej części pracy. Rozumiem doskonale, że konwertując taką
ilość kampanii, nie ma innego wyjścia jak robić to mechanicznie, nie wnikając w szczegóły.
W końcu autor tak to chciał widzieć no i tak to zrobił.

Pytam o Twoje zdanie, bo ma to związek z filozofią całego cyklu kampanii na Twojej stronie i
w ogóle z filozofia jej istnienia, czyli ocalenia od zapomnienia starych kampanii. Skoro tak, to
zbyt duże ingerencje w treść poszczególnych kampanii odbierają im cały urok.

Ale jako nowa rzecz, pod nową nazwą - rzeczywiście ma to nowy sens....

Cytuj
Stąd moje prośby, że jak ktoś wnioskuje o poprawkę to BARDZO konkretnie,
wówczas szybko mogę to poprawić. Np. nie za dużo pkt. w scenie X, tylko zminiejszyć w scenie X o 500 pkt.
w hexach i 300 w pkt. za tury. Zmienić U:34 na jednostkę X, itp.
Takie rzeczy mogę zmieniać od ręki ...

Popieram - ręcami i nogami....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.08 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)