Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 18, 2024, 04:20:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - H01 Guderian's Gambit  (Przeczytany 51338 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #75 : Marzec 17, 2011, 11:00:32 »

Cytuj
Ale to KONWERSJA, która bardzo chce być maksymalnie zbliżona do oryginału. A w oryginale nie było tej opcji.

No dobrze, ale w takim razie dlaczego tylko ta opcja ma zostać niezmienna, a nie dwadzieścia innych, które zmienił OG?

To zlikwidujmy też i ograniczone widzenie, przechwytywanie przez pelotki, powróćmy do min typu fortyfikacji, a może w ogóle wrócimy do sytuacji, kiedy to trzema samolotami można było otoczyć samolot przeciwnika?

To jest konwersja z PG2 na OG, a nie z PG2 na PG2 - tylko z innym efilem.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #76 : Marzec 17, 2011, 01:22:42 »

To zlikwidujmy też i ograniczone widzenie,
To można regulować w scenariuszu dorzucając jakieś dodatkowe środki rozpoznawcze.

przechwytywanie przez pelotki,
Jeżeli będzie to za bardzo przeszkadzać w jakimś scenariuszu, zawsze można zdjąć jakąś armatę lub ją osłabić.

powróćmy do min typu fortyfikacji,
Dzięki temu pola minowe nie wchodzą do limitu jednostek i są przeszkodą dla obydwu stron.

A, jak w środku mojego szkoleniowo ustawionego ugrupowania bojowego pojawia się korpus pancerny i robi masakrę, kończąc nie tylko dany scenariusz, ale wręcz całą kampanię, to nie ma żadnej alternatywy, jak wyłączenie tej opcji.

Opcja Reinforces arrive when player is active ok, ale w nowo robionych kampaniach, a nie w konwersjach.

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #77 : Marzec 17, 2011, 04:54:22 »

Cytuj
A, jak w środku mojego szkoleniowo ustawionego ugrupowania bojowego pojawia się korpus pancerny i robi masakrę, kończąc nie tylko dany scenariusz, ale wręcz całą kampanię, to nie ma żadnej alternatywy, jak wyłączenie tej opcji.

No więc dlatego trzeba zgłaszać takie przypadki i tak ustawiać posiłki, żeby takie rzeczy się nie zdarzały, a nie od razu wyłączać całą opcję.

Cytuj
Opcja Reinforces arrive when player is active ok, ale w nowo robionych kampaniach, a nie w konwersjach.

Ale w nowo tworzonych kampaniach też może zdarzyć się przypadek, że źle obliczone posiłki wypadną w środku ugrupowania. To nie jest kwestia włączonej czy wyłączonej opcji, tylko tego, jak szybko gracz będzie się posuwał do przodu.
Trudno to przewidzieć na etapie budowy. Nawet po przestestowaniu samemu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #78 : Marzec 17, 2011, 09:33:10 »

Kampania skończona.Moskwy nie zdobyłem ale ruskich sporo natłukłem Grin
Takimi o to siłami skończyłem wojnę:

OpenGen 0.66b * (10 Mar 2011) *  Efile folder:D:\Strategia\Gambit\  * Efile version:GusOpen Ver:1.2
Campaign: H01 GUDERIAN'S GAMBIT,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:52
 2   Battle of Wizna , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   Bialystok , #2 , Victory , score:31
 4   Brest , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   Chelm , #4 , Brilliant Victory , score:53
 6   Break to Sedan , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   Sedan Bridgehead , #6 , Brilliant Victory , score:52
 8   De Gaulle's Counter-Attack , #7 , Victory , score:28
 9   Amiens , #8 , Brilliant Victory , score:52
10   The Channel Ports , #9 , Victory , score:29
11   Advance to Dunkirk , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   Gambit Barbarossa , #11 , Brilliant Victory , score:52
13   2 Army Encirclement , #12 , Brilliant Victory , score:54
14   Race to Smolensk , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   Smolensk-Drive to Yelnya , #14 , Brilliant Victory , score:54
16   Yeremenko's Stab , #15 , Brilliant Victory , score:49
17   Collision at Konotop , #16 , Brilliant Victory , score:55
18   The Ring of Steel , #17 , Brilliant Victory , score:63
19   Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk , #18 , Brilliant Victory , score:47
20   Operation Typhoon-Battle of Mtsensk , #19 , Brilliant Victory , score:48
21   Operation Typhoon-Tula and Beyond , #20 , Brilliant Victory , score:48
22   Operation Typhoon-Attack of the Siberians , #21 , Tactical Victory , score:6
23   Operation Typhoon-Called Off , #22 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 1078  *  Average: 46

Current scenario: Operation Typhoon-Called Off,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 200
Total army value: 11772 , Current prestige is 193
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 200
V : Win , turn prestige: 200
TV: Win , turn prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Infantry
 Brandenburgers , 251/1 [W] , I/Schütz Rgt 3/Schütz Brigd 3/3 Pz Div , 5 bars , 808 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 22 kill , 744 pp (U:007)
 Pioniere , Opel Blitz ,  , 5 bars , 556 exp , Germany , 6/10 , Ferocious Defense  , 5 kill , 300 pp (U:009)
 Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 661 exp , Germany , 10/10 , 17 kill , 744 pp (U:010)
 Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 675 exp , Germany , 10/10 , 19 kill , 744 pp (U:012)
 FJ Sturmpioniere , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 463 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 396 pp (U:025)

Tank 
 PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 5/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 1640 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 110 kill , 288 pp (U:001)
 PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 6/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 2048 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 128 kill , 288 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1214 exp , Germany , 10/10 , 81 kill , 288 pp (U:011)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1462 exp , Germany , 5/10 , Street Fighter  , 108 kill , 288 pp (U:018)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 971 exp , Germany , 9/10 , 42 kill , 288 pp (U:021)

Anti-Tank
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 1032 exp , Germany , 5/10 , Resilience  , 17 kill , 360 pp (U:008)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 938 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp (U:020)
*  VK3001 ,  , 5 bars , 677 exp , Germany , 9/10 , 19 kill , 0 pp (U:024)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 660 exp , Germany , 8/10 , 13 kill , 0 pp (U:029)

FlaK
 88mm FlaK 37 , Opel Blitz ,  , 5 bars , 578 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 528 pp (U:019)

Artillery
 15 K18 , SdKfz 7 , I/Art Rgt 75/3. Pz Div , 5 bars , 911 exp , Germany , 14/10 , 19 kill , 588 pp (U:003)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/Art Rgt 75/3. Pz Div , 5 bars , 933 exp , Germany , 15/10 , 32 kill , 516 pp (U:006)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 677 exp , Germany , 15/10 , 31 kill , 516 pp (U:013)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 510 exp , Germany , 14/10 , Bridging  , 17 kill , 516 pp (U:022)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 675 exp , Germany , 11/10 , 16 kill , 516 pp (U:023)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 557 exp , Germany , 10/10 , 11 kill , 588 pp (U:026)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 483 exp , Germany , 7/10 , 8 kill , 516 pp (U:028)
*  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 342 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp (U:030)

Fighter
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 985 exp , Germany , 10/10 , 39 kill , 600 pp (U:004)
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 956 exp , Germany , 5/10 , Combat Support  , 27 kill , 600 pp (U:014)
 Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 876 exp , Germany , 10/10 , 25 kill , 600 pp (U:017)
*  Fw-190A-2 ,  , 5 bars , 523 exp , Germany , 9/10 , Determined Defense  , 14 kill , 0 pp (U:027)

Tactical Bomber
*  Ju-87D ,  , 5 bars , 1021 exp , Germany , 10/10 , 20 kill , 0 pp (U:005)
 Ju-87D ,  , 5 bars , 981 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 9 kill , 480 pp (U:015)
 Ju-87D ,  , 5 bars , 1189 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 18 kill , 480 pp (U:016)

Killed: AD 61 ,  AT 50 ,  ATY 120 ,  INF 678 ,  REC 29 ,  TK 145 ,  FTR 66 ,  TB 36 ,  Total: 1185
Lost  : AD  2 ,  AT  5 ,  ATY  5 ,  INF 55 ,  REC 10 ,  TK  9 ,  FTR  3 ,  TB  9 ,  Total:  98

BV 19
V   3
TV  1
L   0

Co do dyskusji która wynikła:
- Nie trudno nie przyznać rację co do pojawiania się posiłków pośrodku. Takie "teleportację" są po prostu niesmaczne.
Poprawić to i amunicję samolotów i będzie git.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #79 : Marzec 17, 2011, 10:22:47 »

Po to jest dział z testami, żeby z niego korzystać.

Jeżeli zamierzasz w jakiś scenariuszu dać posiłki w okolicach punktu 12,12, a podczas testu okazuje się, że Czata tam dotarł w ósmej turze, Zsamot i Hansen w szóstej, a Majerek w piątej, to wiesz, że posiłki ukazujące się w czwartej turze mogą wejść do akcji od razu, ale te ukazujące się w szóstej powinny mieć opcję wyłączoną. Bo są w stanie przeważyć szalę zwycięstwa w scenariuszu, a być może, także w całej kampanii.

Oczywiście, w konwersjach można robić tak samo. Ale, po co wywarzać otwarte drzwi, skoro można wyłączyć opcje? Przecież w oryginale się sprawdziło.

Jeżeli upierasz się, żeby w  konwersji GUDERIAN'S GAMBIT pozostawić opcję włączoną, to chociaż przyspiesz wchodzenie posiłków o jakieś dwie tury. Bo, jak na razie, niektóre scenariusze są średnio grywalne (np. Collision at Konotop).

Pozdrawiam, Czata
Zapisane
CrissRS
Gość
« Odpowiedz #80 : Marzec 17, 2011, 10:44:45 »

Czata może opisz, w których scenariuszach, które posiłki wg Ciebie trzeba pozmieniać.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #81 : Marzec 17, 2011, 11:52:53 »

Propozycje zmian w ustawieniu posiłków:
Bialystok - wystarczy informacja w komentarzu o możliwości pojawienia się;
Amiens - j.w. (dotyczy czołgów z 1. Armii);
The Channel Ports - artyleria o jedną turę, kawaleria o dwie;
Gambit Barbarossa - 22 oraz 30 korpusy o dwie tury;
Yeremenko's Stab - przybycie 65 batalionu rozłożyć na dwie tury;
Collision at Konotop - dwa czołgi o sile 13 z liderami dać do sił Deployed, pozostałe przyspieszyć o jedną turę;
The Ring of Steel - nie wiem, wygrałem w dość ekstremalny sposób;
Operation Typhoon-Breakthrough at Bryansk - wszystkie czołgi o dwie, można przemyśleć wchodzenie sił 42 oraz 141 pojedynczo;
Operation Typhoon-Battle of Mtsensk - o dwie tury:
Operation Typhoon-Attack of the Siberians - ostrzeżenie dla gracza, żeby nie rozstawiał jednostek na północ i wschód od rzeki Upa Grin

@CrissRS
Jakbyś się nico powstrzymał z graniem, to może byś już tą kampanię zagrał, jako grę rankingową.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #82 : Marzec 18, 2011, 01:33:56 »

Cytuj
że posiłki ukazujące się w czwartej turze mogą wejść do akcji od razu, ale te ukazujące się w szóstej powinny mieć opcję wyłączoną.

Ale nie da się jednym włączyć a innym nie. To dotyczy wszystkich posiłków, w całym scenariuszu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #83 : Marzec 18, 2011, 01:56:58 »

Cytuj
Propozycje zmian w ustawieniu posiłków:
Bialystok - wystarczy informacja w komentarzu o możliwości pojawienia się;
Amiens - j.w. (dotyczy czołgów z 1. Armii);

Wpisałem ostrzeżenia. Poza tym w Amiens cofnąłem posiłki spod Craonne, za rzekę - a w lesie pod Laon - o parę heksów.
Jak się uda szybko doskoczyć saperami, to tą pierwszą grupę Francuzów można spowolnić wysadzając most
pod Craonne.

Cytuj
Operation Typhoon-Attack of the Siberians - ostrzeżenie dla gracza, żeby nie rozstawiał jednostek na północ i wschód od rzeki Upa

Myślę, że w tym przypadku wynika to wprost z analizy mapy. Nie róbmy przedszkola. Poza tym można się tam rozstawić, ale pod warunkiem, że w pierwszym ruchu cofnie się za rzekę. W briefingu jest sugestia skrócenia linii....

A jak Ci wyślę tę kampanię, to wprowadziłbyś te pozostałe zmiany?
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2011, 02:23:04 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #84 : Marzec 18, 2011, 08:55:24 »

Cytuj
że posiłki ukazujące się w czwartej turze mogą wejść do akcji od razu, ale te ukazujące się w szóstej powinny mieć opcję wyłączoną.
Ale nie da się jednym włączyć a innym nie. To dotyczy wszystkich posiłków, w całym scenariuszu.

Chyba dałem za duży skrót myślowy. Chodziło mi o to, że jak się zdecydujesz na ustawienie posiłków w czwartej turze, to można pozostawić im opcję włączoną, ale jak zdecydujesz się dać ich w szóstej, to trzeba im opcję wyłączyć ("albo, albo", a nie "i").


A jak Ci wyślę tę kampanię, to wprowadziłbyś te pozostałe zmiany?

Wprowadzę. Tylko mi napisz, czy są uwzględnione już te rzeczy, o których pisałem w mailu.
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #85 : Marzec 18, 2011, 10:56:39 »


Tank 
 PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 5/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 1640 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 110 kill , 288 pp (U:001)
 PzKpfw 747(r) , I/Pz Rgt 6/3.Pz Brigd/3. Pz Div , 5 bars , 2048 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 128 kill , 288 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1214 exp , Germany , 10/10 , 81 kill , 288 pp (U:011)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1462 exp , Germany , 5/10 , Street Fighter  , 108 kill , 288 pp (U:018)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 971 exp , Germany , 9/10 , 42 kill , 288 pp (U:021)


I taki skład bardzo mi się nie podoba.
Nie uważacie że zdobyczne jednostki nie powinny być dostępne do kupowania,
a jedynie dla autorów scenariuszy ?
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #86 : Marzec 18, 2011, 11:52:57 »

Cytuj
Nie uważacie że zdobyczne jednostki nie powinny być dostępne do kupowania,

No niekoniecznie, dlatego, że np: wiele jednostek we Francji, było wyposażanych praktycznie w całości w sprzęt zdobyczny.
Do Afrika Korps również dostarczano sowieckie działa jako regularne wyposażenie ppanc.
Podobnie T-34, na froncie wschodnim. Ale już taki T-34/85, jako zdobyczny, jest nie do kupienia. Trzeba po prostu przejrzeć liczby i tabele.

Można natomiast skrócić okres (przedział) ich dostępności.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #87 : Marzec 19, 2011, 12:01:26 »

Zdobyczne- często były wykorzystywane przez daną stronę całą wojnę- broń strzelecka, artyleria. Ew. można pewne paradoksy- ceną i okresem dostępności ograniczyć.

A wątpliwości względem używanego sprzętu: http://beute.narod.ru/
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #88 : Marzec 19, 2011, 11:18:59 »

15   Smolensk-Drive to Yelnya  , Brilliant Victory  - Mogłem skończyć w 3 turze, ale postanowiłem postrzelać jeszcze chwilę. Skończyłem w 7. Generalnie uwag nie mam, może trochę za dożo jednostek AUX przynajmniej do mojej armii.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #89 : Marzec 21, 2011, 11:19:21 »

Cytuj
15   Smolensk-Drive to Yelnya  , Brilliant Victory  - Mogłem skończyć w 3

Masz rację - to wkurzający scenariusz, ale skoro to była konwersja oryginału, to go zostawiłem. Chodzą słuchy, że autor pracuje nad nawą wersją pod OG i tej bitwy ma tam już nie być. Zobaczymy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.063 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)