Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 02:37:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - W04 Ostfront  (Przeczytany 16718 razy)
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« : Marzec 18, 2011, 12:11:21 »

Zobaczyłem, że jest już wersja 1.2., więc postanowiłem wtrącić swoje trzy grosze. Okazało się, że rozpocznę temat.

Campaign: W04 OPERATION BARBAROSSA v.1.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Wyłączyłem opcje Reiforces arrives when player is active we wszystkich scenariuszach. Przetłumaczyć briefingów nie potrafię (bardzo by to pomogło).

Przedziwny jest Player Cap. W pierwszym scenariuszu wynosi 10000, w drugim 1000, a od trzeciego 0. W związku z tym, premii brak.

Ciekawie rozwiązany jest BV w scenariuszu Attack on Stalingrad. Gra ogłasza zwycięstwo i jest koniec. A do dyspozycji jest jeszcze osiem scenariuszy.

Jednostek pierwotnych dużo. Niezłe urozmaicenie, aczkolwiek brak pelotek. Można pomyśleć o dodaniu sztabu.

Brest-Litowsk.
Po spokojnym początku, spory pośpiech w końcówce.

Konwersja w porządku. Można, ewentualnie, zmienić część piechoty Strelkovy 38 na Pograniczniki.

Uznałem, że armia pierwotna jest zbyt słaba, w porównaniu do możliwości i cały dostępny prestiż wydałem na upgrade. W pospiechu, zapomniałem o zakupie pelotek.

Angriff auf Kishinev
.
Miałem drobny problem z natarciem na południu, związany z niską przepustowością dróg.

Wszystkie jednostki niemieckie mają 0 doświadczenia i 2-3 belki. Wygląda, że to zamierzone.

Rosjanom dodać ze dwa recony, zbudować jakieś zasieki na drogach podejścia do miast 35,26 oraz 35,28 od północnego-wschodu (za rzeką), piechotę z pól 23,25 oraz 22,27 wymienić na  Gornostrelkowyje, dwie armaty 76mm F-22 zamienić na 76mm ob.27/39, a dwie 122mm ob.31/37 na 107mm M-60. Można pokusić się o sztab na polu 34,28.
Okopać Rosjan do drugiego poziomu, a jednostki w VHeksach głębiej.

Niemcom ze dwie 15 sFH18 wymienić na słabsze modele, dodać AD.

Rumunom jedną piechotę wymienić na saperów, kilka na górską. Dołożyć jakieś pelotki. Przemyśleć dodanie sztabu.

Raport:
OpenGen 0.66e * (16 Mar 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.3

Played Scenarios:
 1   Brest-Litowsk , #0 , Brilliant Victory
 2   Angriff auf Kishinev , #1 , Brilliant Victory

Total army value: 660 , Current prestige is 1168

Infantry
*  FJ Sturmpioniere , 251/16 [W] ,  , 0 bars , 79 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz ,  , 1 bars , 142 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 52 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 64 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:009)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 20 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 80 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:011)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 76 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 50 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Wehr. Infanterie 38 ,  , 0 bars , 92 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:014)
*  Wehr. Infanterie 38 ,  , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:015)
*  Wehr. Infanterie 38 ,  , 0 bars , 69 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:024)

Tank 
*  Pz IVC ,  , 1 bars , 116 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 13 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IIIG ,  , 0 bars , 82 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:002)
*  Pz IVF1 ,  , 1 bars , 144 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 0 pp (U:003)

Recon
*  PSW 221 ,  , 0 bars , 30 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:004)

Anti-Tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 102 exp , Germany , 10/10 , Bridging  , 4 kill , 0 pp (U:020)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 60 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:016)
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 76 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:018)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 65 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:019)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 74 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:023)

Fighter
*  Ju-88C ,  , 0 bars , 96 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:021)
 Ju-88C ,  , 0 bars , 84 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 660 pp (U:026)

Tactical Bomber
*  Ju-87B ,  , 1 bars , 151 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 0 pp (U:022)
*  Me-210 ,  , 1 bars , 123 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:025)

Killed: AD  6 ,  AT  7 ,  ATY 15 ,  INF 50 ,  REC  2 ,  TK  8 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  91
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   3

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 12 Units * 0 Leaders
 Total :    883 exp,     22 kill,      0 pp
Average:     74 exp,      2 kill,      0 pp
Tank   *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    342 exp,     34 kill,      0 pp
Average:    114 exp,     11 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     30 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     30 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-Tank *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    102 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    102 exp,      4 kill,      0 pp
Artillery *  5 Units * 0 Leaders
 Total :    329 exp,      7 kill,      0 pp
Average:     66 exp,      1 kill,      0 pp
Fighter *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    180 exp,      3 kill,    660 pp
Average:     90 exp,      2 kill,    330 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    274 exp,      5 kill,      0 pp
Average:    137 exp,      3 kill,      0 pp
Summary * 26 Units * 3 Leaders
 Total :   2140 exp,     75 kill,    660 pp
 Average:     82 exp,      3 kill,     25 pp

Pozdrawiam, Czata
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2011, 08:37:29 wysłane przez kowdar » Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #1 : Marzec 20, 2011, 01:18:24 »

Po zagraniu trzeciego scenariusza mam ochotę napisać, że cała konwersja jest do poprawy. Biorąc pod uwagę ilość piechoty wśród jednostek corowych, można założyć, że ta kampania jest z myślą właśnie o nich. W związku z tym, artyleria komputera jest za silna.

Podczas konwersji zastosowano następujący klucz zamiany jednostek:
1.   152mm ML-20 na 152mm ML 20;
2.   15.2cm M-10 na 152mm M-10;
3.   122mm A-19 na 122mm ob.31/37;
4.   76mm F-22 na 76mm F-22.
Niby logiczne, ale umknęła jedna rzecz. W oryginale, maksymalna donośność artylerii komputera wynosi 5. Po konwersji wartość 5, to donośność minimalna w tym scenariuszu.
Ze względu na specyfikę gry (przechwytywanie przez pelotki, ograniczenia w rozpoznaniu) oraz gustlikowego efila (ograniczenia amunicji w bombowcach) trudniej też dobrać się do tej artylerii samolotami.

Więcej, obawiam się, że w innych kampaniach z udziałem wojsk radzieckich (W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód  oraz W27 - Case Red) te proporcje również zostały zachwiane.

Do zamiany jest też tytuł wątku na Ostfront. Nazwę Operation Barbarossa wziąłem z Suite, a powinienem wpisać oficjalny tytuł gry. Przepraszam i proszę władze forum o zamianę.

Powinien zostać zastosowany raczej taki klucz zamiany:
1.   152mm ML-20 na 152mm M-10;
2.   15.2cm M-10 na 120mm M1938;
3.   122mm A-19 na 152mm ML 20;
4.   76mm F-22 na 107mm M 1910.
Ewentualnie, trzeba przemyśleć każdą artylerię z osobna. I to proponuję zrobić.

@Kowdar.
Jeżeli zdecydujesz się na ten drugi sposób, będę kontynuował testowanie tej kampanii.

Pozdrawiam, Czata
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2011, 08:37:43 wysłane przez kowdar » Zapisane
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 3602


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #2 : Marzec 20, 2011, 05:58:58 »

Zgadzam się,już dawno o tym pisałem że artylerie mają za duży zasięg.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2011, 08:21:39 wysłane przez Zsamot » Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #3 : Marzec 21, 2011, 01:12:58 »

Propozycje szczegółowych zmian do scenariusza Shitomir.
- W przypadku pozostawienia włączonej mojej ulubionej opcji, dać ostrzeżenie w drugiej turze o zbliżających się samolotach przeciwnika;

Niemcy:
- dwie Wehr. Infanterie 38 na Sturmpioniere 38, dodatkowo dać im Pferde;
- dołożyć recon dla sił aux;
- obie 37mm FlaK na Forda.

Rosja:
- dwie Strelkovy 38 na Inzyniernyje wojska;
- jeden T-34/76A na BT-7;
- jeden PTRD na PTRS, jeden 45mm ob.37 na 76,2mm ob.27;
- artyleria według następującego klucza:
152mm ML 20 na 107mm M 1910,
152mm M-10 na 120mm M1938,
122mm ob.31/37 na BM-13,
76mm F-22na 76.2 RekK 35.
Ewentualnie, na polach 09,26 oraz 24,18 można pozostawić dotychczasowe.

Pozdrawiam, Czata
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2011, 08:37:54 wysłane przez kowdar » Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #4 : Marzec 22, 2011, 01:18:18 »

Gomel.
Tej w mapy, w tą stronę jeszcze nie grałem.

Wszystkie jednostki mają jedną belkę, ale tylko niektóre maja doświadczenie.

Do zamiany artyleria według klucza:
152mm ML 20 na 107mm M 1910,
152mm M-10 na 120mm M1938,
122mm ob.31/37 na BM-13,
76mm F-22na 76.2 RekK 35,
oprócz 20,33. Tą na działo przeciwpancerne lub okopaną piechotę.

Czas jest za bardzo wyśrubowany. Ledwo zdążyłem TV. Można dodać ze trzy tury.

Pozdrawiam, Czata
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2011, 08:35:17 wysłane przez Zsamot » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #5 : Marzec 23, 2011, 08:36:45 »

A te belki mają uzasadnienie w liczebności oddziału? np. 11/10?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #6 : Marzec 23, 2011, 08:52:53 »

Siła jest 10/10, ale doświadczenie 0, a belka 1.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Maj 26, 2011, 12:42:26 »

Zagrałem sobie - to była wersja już po sugestiach Czaty - bardzo sympatyczna kampania.
Ale prosiłoby się o więcej poprawek, bo jest jeszcze parę dziwnych rzeczy - i tak:

Komputer jest cały czas ustawiony defensywnie (z wyj. jednego scenariusza). To nie jest najlepsze wyjście, gdyż uwielbia ściągać wszystko, co żyje w strefy Vheksów i ustawia tam trzy-czterowarstwową obronę.

Zdobywanie takiego heksa jest jedynie okropnie upierdliwe.

Myślę, że o wiele lepszym wyjście jest zbudowanie obrony w oparciu o jednostki nieruchome (okopane) i artylerię bez transportu - w pewnych, wyznaczonych przez autora, strefach. Generalną strategię natomiast przestawić czasem na Aggressive, tak aby reszta mobilnych oddziałów komputera wykonywała jakieś kontrataki. Poza tym scenariusze takie jak Prochorowka z definicji powinny być ustawione dla AI jako: "Agressive"

Sowiecka artyleria, to nadal jest problem - w tej kampanii składa się w zasadzie wyłącznie ze starych 107mm i Katiusz. Katiusz jest pełno - są dosłownie wszędzie. tymczasem Katiusz używano raczej jako broni ofensywnej, a nie w defensywie i nie od początku wojny.

Przydałoby się tu i ówdzie trochę zasieków, jakichś bunkrów może.....

Jak już iść na całość, to zlikwidować całkowicie pozostałości po Blitzu SSI. Są tam jeszcze dwa czy trzy scenariusze
niemal identyczne z SSI/

Pod koniec jest niestety zbyt łatwo. Rozumiem, że Sowieci ponoszą klęskę, ale można to nadrobić własnie przełamywaniem fortyfikacji, czy mocno okopanych jednostek. Scenariusz "Sewastopol" jest właśnie
najlepszym przykładem jak można to dobrze zrobić, choć wojska tam wcale dużo nie ma.

Briefingi to osobna sprawa - rozumiem, że pozostawione zostały tak jak autor je napisał - dlatego obok tłumaczeń są oryginały, ale ich logika mocno szwankuje. Np: najpierw wygrywam Stalingrad, zajmuję miasto, a w nastepnym scenariuszu krzyk, że von Paulus otoczony. Ale to nie jest najważniejsze.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Maj 26, 2011, 01:58:45 »

Gram sobie po raz drugi i kolejne wnioski:

Z tymi Katiuszami koniecznie trzeba coś zrobić - dwie-trzy na scenariusz to jeszcze, ale nie dwadzieścia!
Kiedy widzi sie coś takiego w trzecim scenariuszu pod rząd - staje się drażniące.

Lotniska!

Wiele map nie ma lotnisk, a trudno wyobrazić sobie udaną ofensywę, którą zaczyna się w momencie budowy
lotniska. Z reguły samoloty startują pierwsze....

Doświadczenie - niestety kupowane jednostki do końca mają zero doświadczenia, co oznacza, że na początku
trzeba robić szał zakupowy, bo im później, tym mniejsza szansa, że zdobędą jakie-takie..
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Maj 27, 2011, 01:34:08 »

I dalej:

Scenariusze "Gomel" i "Vitebsk" należy nieco wydłużyć. Wydaje mi się, że limit 9 kolejek
ledwo pozwala na przejechanie całej mapy - nie mówiąc o walce.

Poza tym w scenariuszu "Gomel" tylko dwie trzy czołowe jednostki są w stanie iść szybko
reszta nie da rady nawet dojechać.

W scenariuszu "Witebsk" limity kolejek są: 9,10,13 to chyba za mały rozrzut.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #10 : Maj 09, 2016, 01:33:58 »

Odświeżam, bo nienawidzę sztucznie tworzyć wątków.
A mógłbyś to zmienić i przestawić ilość tur?
Zmieniłem hurtowo ustawienia opcji dla wszystkich scenariuszy w kampanii: W04_45+.zip;
Co do ilości tur, to potrzebuje więcej informacji... Poza tym trzeba uwzględnić, że po zmianie opcji saperzy zbudują mosty, więc czas dotarcia do celu się skróci...
1 scenariusz: mogę budować most na linii rzeki, w las wpuścić będzie można wreszcie nasze siły.
ALE: river 21,16 nadal nie mogę...
Poza tym parę razy było tak: że wjechałem oddziałem na rough i nie mogłem nim ruszyć, paliwo uzupełniłem, tyle.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Maj 09, 2016, 01:36:59 »

Poza tym sztucznie, by nie rzec dosadniej: debilnie, że na rzece od mojego SH (15,24) nie ma mostu. Co to za logika - jest moja kwatera i drogi zrujnowane? Z dupy taki zamysł.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Maj 09, 2016, 01:43:27 »

ALE: river 21,16 nadal nie mogę...
Tam już jest most...

Poza tym sztucznie, by nie rzec dosadniej: debilnie, że na rzece od mojego SH (15,24) nie ma mostu.
Też jest...



Edit.
Problem w tym, że mosty są, ale dróg nie ma..., więc wejście na most liczy się podwójnie pochłania cała turę...
Możesz łatwo sprawdzić, że w drugą stronę działa...
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2016, 10:04:24 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #13 : Maj 09, 2016, 07:58:20 »

Hmm. Ale czołg, recon, też wchodzi na most i nic - zostaje. No ale skoro tak mówisz, to pewnie masz rację...
Nie rozumiem tych ustawień mapy...

Niezależnie od tego, nadal liczba tur jest za mała. Ale wreszcie mogę przerzucić jednostki przez rzekę.  Clap
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #14 : Maj 09, 2016, 08:31:40 »

Hmm. Ale czołg, recon, też wchodzi na most i nic - zostaje. No ale skoro tak mówisz, to pewnie masz rację...
Nie rozumiem tych ustawień mapy...
A nie jest tak, że jeżeli wchodzimy na hex z drogą  "A" z hexu nie mającego drogi "B" to koszt wynosi tyle ile koszt wejścia na hex "A" bez drogi, Tak jakby tej drogi nie było w ogóle?

Rzeka w prawym górnym rogu rysunku - koszt wejścia równy kosztowi wejścia do rzeki. Takie zbudowanie mostu nie ułatwia przekroczenia rzeki a tylko blokuje możliwość wystawienia mostu pontonowego. Powinny być dodane łączniki drogi na sąsiednie hexy tak jak to ma miejsce po lewej stronie - górna rzeka - strona północno-zachodnia.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.082 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)