Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 12:16:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test - G27 Stalingrad  (Przeczytany 49358 razy)
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #30 : Listopad 19, 2011, 06:36:41 »

Żebyśmy się dobrze zrozumieli chodzi mi o jednostki pojawiające się w 4 turze w okolicach heksu 27.16. Ja w 4 turze miałem już dwie piechoty bliżej miasta
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #31 : Listopad 19, 2011, 08:31:26 »

Aaaa.... widzę. Cofnąłem je głębiej do miasta, nad brzeg Wołgi, ale tak się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby je posadzić po drugiej stronie tej rzeczki, co płynie przez miasto - w okolicach heksa "Grain Elevator". Wtedy mogliby zagrozić SHeksowi niemieckiemu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #32 : Listopad 19, 2011, 08:49:20 »

Niezła myśl ale wydaje mi się że i tak  skierują się na najbliższy VH.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #33 : Listopad 19, 2011, 10:24:52 »

Pierwszy szturm BV -8 tura
Jednostka 62 z 4 armi ma jakiegoś dziwnego Opla, chyba pustynnego 

 Koszmarne jest wyjście 6 armią z tego terenu na którym stoi , niektóre jednostki 6 tur z tamtad wyciągałem. Poza tym rosyjska piechota na przyczółkach i przy południowym VH nie jest okopana na początku. Można by im dodać trochę okopania ale nie za wiele i bardziej tym które stoją na terenie clear.
A co do samej gry to poulepszałem piechotę i to był dobry pomysł bo nawet pionierzy po dwóch starciach byli w opłakanym stanie. Na północy szło bardzo opornie i to chyba dobrze
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2011, 07:12:29 wysłane przez majerek » Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #34 : Listopad 20, 2011, 12:13:29 »

Poprawione
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #35 : Listopad 21, 2011, 10:07:45 »

Kierunek - Stalingrad! mogłem wygrać w 13 turze.

Zakładam, że w Kontrataku siły niemieckie rozstawione są historycznie i nie ma możliwości zamiany ich miejscami?

W Pierwszym szturmie sposób gry narzucają ważne punkty, czyli VHeksy oraz m. L-Beketowka. Wszystkie one są na południe od tej wąskiej rzeczki. W związku z tym, odpuściłem sobie północne DHeksy oraz SHeksa. Dzięki temu udało mi się wygrać w dziewiątej turze.

Rozumiem, że między Drugim szturmem, a Trzecim szturmem wojska gracza nie zostaną uzupełnione? Bardzo proszę o informacje na ten temat w briefingu przed Drugim szturmem.

Proszę też o wyłącznie opcji Scenario shows up in games.
Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #36 : Listopad 21, 2011, 12:57:29 »

Rozumiem, że między Drugim szturmem, a Trzecim szturmem wojska gracza nie zostaną uzupełnione? Bardzo proszę o informacje na ten temat w briefingu przed Drugim szturmem.

Znaczy Auto refitting jest wyłączone? jeśli tak to koniecznie trzeba to zaznaczyć bo to całkowicie zmienia koncepcje grania przynajmniej moją.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #37 : Listopad 21, 2011, 03:22:30 »

W Drugim szturmie mam pytania do dwóch kwestii:
1. Skąd pomysł, żeby część jednostek komputera zaczynało na transporcie morskim? Ponieważ na mapie są porty, to komputer może ładować swoje jednostki na statki i przerzucać na drugi brzeg Wołgi. I to mimo ustawienia Naval transport równego 0.
2. Czemu nowo zakupione jednostki komputera są 12/12?

Wygląda na to, że nie warto się spieszyć, żeby nie ponosić zbyt dużych strat.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #38 : Listopad 21, 2011, 04:38:53 »

Cytuj
Znaczy Auto refitting jest wyłączone? jeśli tak to koniecznie trzeba to zaznaczyć bo to całkowicie zmienia koncepcje grania przynajmniej moją.

Przed Trzecim Szturmem - tak, ale to jeszcze może być przedmiotem zmian i dyskusji, więc wstrzymałem się z pisaniem.

Cytuj
1. Skąd pomysł, żeby część jednostek komputera zaczynało na transporcie morskim?

No bo tak je transportowano przez Wołgę - te mosty na mapie to mrzonka autora mapy.

Cytuj
2. Czemu nowo zakupione jednostki komputera są 12/12?

No niestety, kupowane przez AI jednostki zawsze będą miały BS=CS - nie da się na to nic poradzić.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #39 : Listopad 21, 2011, 07:46:21 »

Przed Trzecim Szturmem - tak, ale to jeszcze może być przedmiotem zmian i dyskusji, więc wstrzymałem się z pisaniem.

Tyle, że to może być kluczowe dla dalszej rozgrywki, właśnie na tym etapie gry.

No niestety, kupowane przez AI jednostki zawsze będą miały BS=CS - nie da się na to nic poradzić.

A nie można 8/8?
Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #40 : Listopad 22, 2011, 01:15:53 »

Drugi Szturm BV 12 tura

Nie znalazłem żadnych błędów a co do gry to gdyby czata nie napisał że nie będzie auto uzupełnienia to obrał bym inną taktykę bardziej agresywną, a tak dokupiłem jeszcze jedną artylerię bombardująca i  przerobiłem piechotę na Brandemburczyków na tyle starczyło kasy.
W pierwszych turach walczyła tylko artyleria i lotnicy gdzie mogli (nieocenione były samoloty zwiadowcze), z jednym wyjątkiem na tygrysa wpadł recon i pomimo ze został zniszczony naprowadził na niego artylerię z za rzeki i niestety kotek stracił 3 ze stanu. W późniejszych turach zacząłem atakować też innymi jednostkami ale tak by nie wychylać się za bardzo, oczywiście jednostki pomocnicze przodem. Kontrataków ruskich praktycznie nie było

Faktycznie nowe jednostki ze stanem 12/12 są trochę irytujące ale da się przeżyć. Mnie bardziej denerwowało że mają 299 lub 399 doświadczenia i spora ich część dostawała liderów po pierwszym starciu.
Transportowce za to dodają uroku grze i nie ma ich za wiele

Raport na koniec   

OpenGen 0.69.1 * (6 Aug 2011) *  Efile folder:E:\gry\OpenGen\efile_og_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:1.7
Campaign: Stalingrad,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog nad Donem , #0 , Brilliant Victory , score:53
 2   Kierunek - Stalingrad! , #1 , Brilliant Victory , score:32
 3   Kontratak , #2 , Brilliant Victory , score:14
 4   Pierwszy szturm , #3 , Brilliant Victory , score:28
 5   Drugi Szturm , #4 , Brilliant Victory , score:37
--
Campaign score: 164  *  Average: 32

Current scenario: Drugi Szturm,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 280
Total army value: 948 , Current prestige is 705
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +350, Trzeci Szturm , cap 5000, 16 turns prestige: 400
if V : +250, Trzeci Szturm , cap 5000, 18 turns prestige: 400
if TV: +150, Trzeci Szturm , cap 5000, 20 turns prestige: 400
if Ls: +50, Trzeci Szturm , cap 5000, 20 turns prestige: 400

Infantry
*  Brandenburgers , 251/1 [W] , LI Armee Korps , 3 bars , 325 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 0 pp
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 292 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 4 bars , 411 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 0 pp
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , LI Armee Korps , 3 bars , 399 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 236 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , 4 kill , 0 pp
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , LI Armee Korps , 4 bars , 452 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 0 pp
*  Wehrmacht Inf. mot. , Ford , LI Armee Korps , 3 bars , 332 exp , Germany , 7/10 , 5 kill , 0 pp
*  Kradschutzen , LI Armee Korps , 4 bars , 478 exp , Germany , 8/10 , 6 kill , 0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 269 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp
*  Hauptquartier , 251/1 [W] , LI Armee Korps , 3 bars , 313 exp , Germany , 9/1 , 0 kill , 0 pp
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 226 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz , LI Armee Korps , 2 bars , 241 exp , Germany , 7/10 , 4 kill , 0 pp
*  Einsatzgruppe Todt , Ford , LI Armee Korps , 2 bars , 233 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp

Tank 
*  Pz IVF2 , LI Armee Korps , 5 bars , 613 exp , Germany , 8/10 , Aggressive Attack  , 62 kill , 0 pp
*  Pz IVF2 , LI Armee Korps , 5 bars , 529 exp , Germany , 10/10 , Combat Support  , 55 kill , 0 pp
*  Tiger , LI Armee Korps , 5 bars , 653 exp , Germany , 7/10 , Overwatch  , 55 kill , 0 pp
*  Pz IVH ,  , 3 bars , 394 exp , Germany , 9/10 , 15 kill , 0 pp

Recon
*  250/11 , LI Armee Korps , 4 bars , 486 exp , Germany , 9/10 , Overwhelming Attack  , 1 kill , 0 pp

Anti-tank
*  StuG IIIF , LI Armee Korps , 4 bars , 406 exp , Germany , 8/10 , Ferocious Defense  , 4 kill , 0 pp
*  StuG IIIG , LI Armee Korps , 3 bars , 369 exp , Germany , 8/10 , 4 kill , 0 pp

FlaK
*  MG 42 , Opel Blitz , LI Armee Korps , 3 bars , 346 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp
*  SdKfz 7/1 , LI Armee Korps , 3 bars , 375 exp , Germany , 7/10 , 6 kill , 0 pp

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , LI Armee Korps , 2 bars , 282 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp
*  21 cm K38 , SdKfz 9 , LI Armee Korps , 3 bars , 329 exp , Germany , 10/10 , Street Fighter  , 5 kill , 0 pp
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , LI Armee Korps , 3 bars , 319 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp
*  15 K18 , SdKfz 7 , LI Armee Korps , 2 bars , 287 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 6 kill , 0 pp
*  15 sFH40 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 269 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp
 15 K18 , Wagon ,  , 3 bars , 310 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 468 pp

Air Defense
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , LI Armee Korps , 1 bars , 134 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp

Fighter
*  Fw-190A-4 , VIII. Fliegerkorps , 4 bars , 419 exp , Germany , 9/10 , 6 kill , 0 pp
*  Fw-190A-2 , VIII. Fliegerkorps , 3 bars , 360 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp

Tactical Bomber
*  Ju-87D , VIII. Fliegerkorps , 5 bars , 516 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 0 pp
*  Ju-88A-4 , VIII. Fliegerkorps , 5 bars , 566 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 4 kill , 0 pp
 Fi 156 , VIII. Fliegerkorps , 2 bars , 214 exp , Germany , 1/10 , All Weather Combat  , 0 kill , 240 pp
 Fi 156 , VIII. Fliegerkorps , 1 bars , 176 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 240 pp

Killed: AD 39 ,  AT 19 ,  ATY 81 ,  INF 247 ,  REC 20 ,  TK 27 ,  FTR 14 ,  TB  7 ,  Total: 454
Lost  : AD  2 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 15 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  21

BV  5
V   0
TV  0
L   0
Zapisane

Nie bo nie Smiley
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #41 : Listopad 22, 2011, 12:32:26 »

Drugi szturm
BV w 13 turze.
Taktyka, jak u Majerka, albo jeszcze spokojniejsza. Na dobrą sprawę, z jednostek core w walce wzięła udział jedynie artyleria, lotnictwo i czołgi.
1/3 jednostek (piechota) w ogóle nie wystawiłem. Ale ja już wiedziałem, że piechota tu nie powalczy. Więc, może tym się nie sugeruj.
Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie pewien złośliwy MG, który jednorazowo zabrał moich Junkersom 6.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2011, 03:03:16 wysłane przez czata » Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #42 : Listopad 22, 2011, 02:27:41 »

Ja dwa razy zapomniałem o moich samolotach zwiadowczych i stan maja nie najlepszy 5/10 i 1/10  Grin ale dali chłopaki rade i nie polegli.
Swoją droga CKM-y potrafią być czasami zabójcze dla tego są u mnie w czołówce celów do zlikwidowania ( no może bardziej pośrodku).
Zapisane

Nie bo nie Smiley
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #43 : Listopad 22, 2011, 03:04:14 »

... chyba, że są ukryte w budynkach.
Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #44 : Listopad 23, 2011, 12:05:16 »

Trzeci Szturm - BV w 7 turze
Obydwa mosty na Wołdze są przejezdne, przejazd południowym jest kuszący żeby uciszyć artylerie za rzeką ale oczywiście nie będzie różowo bo wyskakują tam posiłki. Ja oczywiscie nie mogłem się oprzeć i w straciłem tam flaka corowego. A poza tym to artyleria i jeszcze raz artyleria.
Zburzył bym ten most na południu lub dał wcześniej posiłki 252SD dwie tury wcześniej i turę wcześniej 138SD. Lotnictwo też dał bym wcześniej w 2 i 5 turze.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.116 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)