24 AntwerpiaZakupy: brak
Sprzedałem: dwie jednostki niepotrzebnych saperów (tylko kłopot z piechota) i otrzymany prototyp Tigera
Upgrade: samobiezne pelotki SdKfz 6/2 unowocześniłem do majacych wiekszy zasięg i siłę razenia równiez samobieznych 88mm FlaK 41
Poza tym wymaksowałem stany wszystkich jednostek pancernych.
Przed rozgrywka uważnie przeczytałem raport Jutlanda. Napisał w nim, ze nie mógł doczekac się ataków AI i nic dziwnego, po serii scenariuszy w których AI stance było ustawione na offensive tym razem AI miał ustawiony algorytm defensywny.
Przy takim algorytmie można zapomnieć o pokonaniu AI w trzy tury. AI w obronie popepłnia mało błędów a jeżeli ma do dyspozycji dużo artylerii, ppanców i zwiadu i bardzo silnego lotnictwa staje się trudnym przeciwnikiem.
Postanowiłem nie rozdzielać swojej artylerii. Cała artylerie ustawiłem na północy i stamtąd wyprowadziłem pancerne uderzenie w którym brała udział prawie cała moja armia. Na południu stało 6 baterii AUX-owej artylerii która nie posiadała transportu więc zostawiłem tam 3 czołgi, ppanca jedna pelotkę i całą moja piechotę. Plan był taki, ze wojsko na południu bedzie czekało na ewentualny atak AI a do akcji ofensywnej wkroczy dopiero wtedy gdy nadciagnie tam armia z północy.
Walki na północy były zacięte i trwały 5 tur. AI bronił sie dzielnie ale niewiele mógł zrobić. Ogień mojej artylerii był miażdżący.
Po ostrzale artylerii do roboty wkraczały JagdPanthery i Panthery G.
Po trzech kolejkach AI nie miał tam już reconów, większości swojej artylerii i ppanców .
Kilka obrazków z tej bitwy.
1. Mapa strategiczna na początku mojej 2 tury.
W okolicy północnego mostu widać moją armię przygotowana do natarcia. Sily przy południowym moście będą czekały az wyjaśni się sytuacja na północy.
2. Mapa taktyczna rozstawienie armii na początku drugiej tury:
3. Mapa taktyczna sytuacja na początku 4 tury.
4. Mapa taktyczna na początku 6 tury.
OpenGen 0.80.7.7 * (3 Jun 2012) * Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\ * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W37 ARMIA WAFFEN SS v.1.5, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Barcelona , #0 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: 7.5 FK18
2 Madryt , #1 , Brilliant Victory , score:79
3 Łódź , #2 , Brilliant Victory , score:77 +++ Proto: Pz IVD
4 Warszawa , #3 , Brilliant Victory , score:75
5 Raate , #4 , Brilliant Victory , score:78
6 Norwegia , #5 , Brilliant Victory , score:71 +++ Proto: 88mm FlaK 37
7 Przekroczenie Mozy , #6 , Brilliant Victory , score:79
8 Arras , #7 , Brilliant Victory , score:79
9 Kanał La Manche , #8 , Brilliant Victory , score:78 +++ Proto: 250/10
10 Tamapol , #9 , Brilliant Victory , score:77
11 Żytomir , #10 , Brilliant Victory , score:76
12 Kijów , #11 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: Tiger
13 Wiaźma , #12 , Brilliant Victory , score:79
14 Moskwa , #13 , Brilliant Victory , score:79
15 Stacja Prochorowka , #14 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: JagdPanther
16 Oboyan , #15 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: StuG 44
17 Kursk , #16 , Brilliant Victory , score:79
18 Woroneż , #17 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: JagdPz IV/70
19 Charków , #18 , Brilliant Victory , score:79
20 Obrona Normandii , #19 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: Werwolf
21 Aachen , #20 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: Maus A
22 Liege , #21 , Brilliant Victory , score:79
23 Kanał Alberta , #22 , Brilliant Victory , score:79 +++ Proto: Tiger III Ausf L
24 Antwerpia , #23 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 1875 * Average: 78
Current scenario: Antwerpia, VH prestige is 160 , All map prestige is: 240
Army cost: 6387 , Current prestige is 229
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Piechota* SS Leibstandarte , Opel Blitz , , 5 bars , 786 exp , Waffen SS , 15/15 , 15 kill , 0 pp (U:014)
* SS Verfugungstruppe , Opel Blitz , , 5 bars , 1058 exp , Waffen SS , 10/15 , 10 kill , 0 pp (U:016)
* SS Verfugungstruppe , Opel Blitz , , 5 bars , 1071 exp , Waffen SS , 9/15 , 9 kill , 0 pp (U:017)
* SS Sturmpioniere , Opel Blitz , , 5 bars , 804 exp , Waffen SS , 4/15 , 14 kill , 0 pp (U:018)
* Hauptquartier , 251/1 [W] , , 4 bars , 454 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp (U:023)
Czołg* Panther G , , 5 bars , 2327 exp , Waffen SS , 20/15 , Combat Support , 213 kill , 0 pp (U:007)
* Panther G , , 5 bars , 2024 exp , Waffen SS , 13/15 , Determined Defense , 219 kill , 0 pp (U:008)
* Panther G , , 5 bars , 2886 exp , Waffen SS , 18/15 , Overwhelming Attack , 265 kill , 0 pp (U:021)
* Panther G , , 5 bars , 2061 exp , Waffen SS , 20/15 , Superior Maneuver , 196 kill , 0 pp (U:022)
+ Panther G , , 5 bars , 1107 exp , Waffen SS , 15/10 , 121 kill , 0 pp (U:026)
+ Panther G , , 5 bars , 722 exp , Waffen SS , 9/10 , 87 kill , 0 pp (U:034)
+ Maus A , , 1 bars , 159 exp , Waffen SS , 9/10 , 21 kill , 0 pp (U:037)
Rozpoznanie* PSW 231 , , 5 bars , 1591 exp , Waffen SS , 19/15 , Overwhelming Attack , 19 kill , 0 pp (U:006)
* PSW 231 , , 5 bars , 1140 exp , Waffen SS , 15/15 , 13 kill , 0 pp (U:020)
Artyleria ppanc.* JagdPanther , , 5 bars , 1595 exp , Waffen SS , 17/15 , First Strike , 49 kill , 0 pp (U:002)
* JagdPanther , , 5 bars , 1288 exp , Waffen SS , 17/15 , Determined Defense , 44 kill , 0 pp (U:010)
JagdPanther , , 5 bars , 652 exp , Waffen SS , 13/10 , 14 kill , 748 pp (U:028)
JagdPanther , , 5 bars , 975 exp , Waffen SS , 13/10 , Infiltration Tactics , 23 kill , 748 pp (U:029)
+ JagdPanther , , 3 bars , 359 exp , Waffen SS , 11/10 , 12 kill , 0 pp (U:035)
Artyleria* Hummel , , 5 bars , 700 exp , Waffen SS , 20/15 , Combat Support , 17 kill , 0 pp (U:003)
* 12,2 K 390/2(r) , SdKfz 7 , , 5 bars , 975 exp , Waffen SS , 20/15 , Influence , 20 kill , 0 pp (U:004)
* Hummel , , 5 bars , 651 exp , Waffen SS , 20/15 , Shock Tactics , 20 kill , 0 pp (U:005)
* 12,2 K 390/2(r) , SdKfz 7 , , 5 bars , 1533 exp , Waffen SS , 13/15 , Devastating Fire , 51 kill , 0 pp (U:011)
* 17 K18 , SdKfz 9 , , 5 bars , 1372 exp , Waffen SS , 19/15 , Devastating Fire , 55 kill , 0 pp (U:012)
* Hummel , , 5 bars , 625 exp , Waffen SS , 20/15 , 18 kill , 0 pp (U:013)
+ 17 K18 , SdKfz 9 , , 5 bars , 709 exp , Waffen SS , 15/10 , 12 kill , 0 pp (U:024)
17 K18 , SdKfz 9 , , 5 bars , 713 exp , Waffen SS , 15/10 , 12 kill , 1152 pp (U:025)
17 K18 , SdKfz 9 , , 4 bars , 469 exp , Waffen SS , 14/10 , 5 kill , 1075 pp (U:031)
17 K18 , SdKfz 9 , , 4 bars , 441 exp , Waffen SS , 5/10 , Combat Support , 4 kill , 768 pp (U:032)
Hummel , , 1 bars , 150 exp , Waffen SS , 11/10 , 1 kill , 514 pp (U:036)
Obrona plot.* 88mm FlaK 41 , , 5 bars , 867 exp , Germany , 20/15 , Influence , 21 kill , 0 pp (U:001)
* 88mm FlaK 41 , , 5 bars , 580 exp , Germany , 20/15 , 11 kill , 0 pp (U:009)
+ 128mm Flak , SdKfz 9 , , 2 bars , 208 exp , Waffen SS , 11/10 , 8 kill , 0 pp (U:027)
88mm FlaK 41 , , 4 bars , 466 exp , Germany , 14/10 , 3 kill , 571 pp (U:030)
88mm FlaK 41 , , 4 bars , 456 exp , Germany , 14/10 , 2 kill , 571 pp (U:033)
Bomb. taktyczny Fi 156 , , 0 bars , 0 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:038)
Killed: AD 226 , AT 120 , ATY 340 , INF 560 , REC 113 , TK 277 , FTR 102 , TB 59 , Total: 1797
Lost : AD 0 , AT 1 , ATY 0 , INF 6 , REC 1 , TK 0 , FTR 3 , TB 2 , Total: 13
BV 24
V 0
TV 0
L 0
Piechota * 5 Units * 0 Leaders
Total : 4173 exp, 48 kill, 0 pp
Average: 835 exp, 10 kill, 0 pp
Czołg * 7 Units * 4 Leaders
Total : 11286 exp, 1122 kill, 0 pp
Average: 1612 exp, 160 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 1 Leaders
Total : 2731 exp, 32 kill, 0 pp
Average: 1366 exp, 16 kill, 0 pp
Artyleria ppanc. * 5 Units * 3 Leaders
Total : 4869 exp, 142 kill, 1496 pp
Average: 974 exp, 28 kill, 299 pp
Artyleria * 11 Units * 6 Leaders
Total : 8338 exp, 215 kill, 3509 pp
Average: 758 exp, 20 kill, 319 pp
Obrona plot. * 5 Units * 1 Leaders
Total : 2577 exp, 45 kill, 1142 pp
Average: 515 exp, 9 kill, 228 pp
Bomb. taktyczny * 1 Units * 0 Leaders
Total : 0 exp, 0 kill, 240 pp
Average: 0 exp, 0 kill, 240 pp
Summary * 36 Units * 15 Leaders
Total : 33974 exp, 1604 kill, 6387 pp
Average: 944 exp, 45 kill, 177 pp
Player 1 Waffen SS, Germany has 55 units total:
Piechota : 5
Czołg : 7
Rozpoznanie : 2
Artyleria ppanc. : 5
Fortyfikacje : 4
Artyleria : 19
Obrona plot. : 6
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 4
Player 2 USA, United Kingdom has 1 units total:
Artyleria ppanc. : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
BV (8/10)
+++ Proto:
nowi liderzy: brak
straty : brakUWAGI:
Scenariusz trudniejszy od wszystkich dotychczasowych w tej kampanii.
W tym scenariuszu dobrze dobrany jest stosunek sił w lotnictwie, AI posiada sporą przewagę jakościową i ilościową. Bez silnej obrony plot gra może być dosyć bolesna.
Nawet mając taką wypasioną armię jak moja trzeba grać bardzo uważnie. W tym scenariuszu również przydałoby się wzmocnienie doświadczenia armii AI ale już nie w tak dużym stopniu jak w poprzednich gdzie AI grał algorytmem agresywnym. Tutaj wystarczyłoby podnieść doświadczenie o 1-2 belki.
Oprócz uwag zgłaszanych po rozegraniu kolejnych scenariuszy,
przyszło mi też do głowy aby AI poczynając od drugiego scenariusza dostawał z urzędu losowych liderów. W drugim scenariuszu jednego, w trzecim dwóch itd. W końcowych scenariuszach rozpoczynałby rozgrywkę z kompletem 14 liderów,
Skoro gracz ma liderów to dlaczego AI miałby ich nie posiadać.
Jeżeli miałbym oceniać tę kampanię całościowo to powiem tak: w stanie w jakim jest ona obecnie jest dosyć niestrawna. Scenariusze są zbyt łatwe i gracz nie potrzebuje wysilać intelektu aby rozbić AI. Szczególnie w drugiej części kampanii kiedy na składzie pojawiają się pantery a AI zaczyna grać agresywnie gra staje się nieznośnie nużąca a finałowy scenariusz jest jedynie pozytywnym wyjątkiem od nieciekawej reguły.