Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 10:08:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Test- Kampania H03 "Zielone Diabły" (znaleziony błąd)  (Przeczytany 5579 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« : Listopad 08, 2012, 11:57:48 »

Chyba znalazłem błąd, który w poważnym stopniu wypacza grę w scenariuszu   16   Operacja "Wacht am Rhein"

Po zdobyciu  SH-VH w Huy gra skończyła się BV  (pojawił sie komunikat o  zdobyciu wszystkich VH). Tymczasem na mapie pozostały jeszcze 4 niezdobyte SH-VH  co widać również w raporcie,  który pokazuje, że zostało jeszcze sporo punktów prestiżu w VH:    VH prestige is 880 .  Sytuacja jest trochę nerwowa bo zakładałem zdobycie tych pp i gdybym wiedział, że po zajęciu Huy gra się skończy to bym wstrzymał się z zajmowaniem tego VH.

   Przy okazji chciałem zauważyć, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż  fizycznie niemożliwe jest zajęcie wszystkich VH w 10 turach czyli w czasie przewidzianym na BV, być może w 11- 12 turach byłoby to możliwe (do końca nie jestem pewien bo gra przedwcześnie skończyła się na początku 9 tury po zajęciu Huy a  sytuacja strategiczna jest taka, że gdyby nie wspomniany błąd to prawdopodobnie w 10 turze pozostałyby jeszcze dwa VH do zdobycia.

Limit 10 tur na BV jest z całą pewnością za niski. Być może jakimś cudem dałoby się zmieścić w tym limicie ale grając normalnie raczej  nie ma na to szansy, chyba że wykorzystamy  wspomniany błąd.

OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:74
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 1210  *  Average: 75

Current scenario: Operacja "Wacht am Rhein", VH prestige is 880 ,  All map prestige is: 1200
Army cost: 4867 , Current prestige is 596
Prestige available on map yet is 720 pp ( 640 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 10 turns prestige: 80
if V : +0, Walki o Mozę , cap 0, 12 turns prestige: 100
if TV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 14 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 664 exp , Germany , 6/10 , Fire Discipline  , 21 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1046 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 28 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 417 exp , Germany , 8/10 , Liberator  , 14 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 696 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement  , 47 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 5 bars , 554 exp , Germany , 14/10 , Bridging  , 23 kill , 235 pp (U:007)
 250/10 ,  , 2 bars , 273 exp , Germany , 1/10 , 5 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 3 bars , 329 exp , Germany , 2/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 300 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:012)
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 4 bars , 441 exp , Germany , 13/12 , 7 kill , 0 pp (U:016)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 5 bars , 600 exp , Germany , 14/10 , 8 kill , 0 pp (U:010)
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 1 bars , 161 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:020)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1492 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 39 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1109 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 522 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 392 exp , Germany , 13/10 , Influence  , 10 kill , 452 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 516 exp , Germany , 14/10 , Shock Tactics  , 9 kill , 487 pp (U:014)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 280 exp , Germany , 12/10 , 4 kill , 417 pp (U:015)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 234 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 382 pp (U:017)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 148 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 382 pp (U:018)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 11/10 , Resilience  , 3 kill , 382 pp (U:019)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 99 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:021)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 58 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:217)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:218)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 5 bars , 655 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 43 ,  AT 63 ,  ATY 154 ,  INF 387 ,  REC 51 ,  TK 66 ,  FTR 29 ,  TB 37 ,  Total: 830
Lost  : AD  2 ,  AT  4 ,  ATY  3 ,  INF 51 ,  REC  9 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  76

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2823 exp,    110 kill,    324 pp
Average:    706 exp,     28 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    827 exp,     28 kill,    403 pp
Average:    414 exp,     14 kill,    202 pp
Artyleria ppanc. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :   1070 exp,     21 kill,     72 pp
Average:    357 exp,      7 kill,     24 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    761 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    381 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria * 11 Units * 5 Leaders
 Total :   4551 exp,     88 kill,   4068 pp
Average:    414 exp,      8 kill,    370 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    655 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    655 exp,     13 kill,      0 pp
Summary * 23 Units * 11 Leaders
 Total :  10687 exp,    270 kill,   4867 pp
 Average:    465 exp,     12 kill,    212 pp


Player 1  Germany   has 98 units total:
Piechota : 34
Czołg : 10
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. : 19
FlaK :  3
Artyleria : 23
Obrona plot. :  4

Player 2  USA, United Kingdom   has 28 units total:
Piechota : 12
Czołg :  2
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  2
Artyleria :  8
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active

Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #1 : Listopad 08, 2012, 12:09:33 »

Dla ciekawskich załączam savea z opisaną sytuacją. Wystarczy wykonać jeden ruch i zająć oczyszczony już VH w Huy i gra skończy się przedwczesnym BV.





[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #2 : Grudzień 02, 2012, 08:45:26 »

Przepraszam że tak długo nie pisałem, ale miałem poważny problem z kompem (skończyło się przeinstalowaniem systemu).
A teraz co do meritum sprawy - po nakierowaniu kursora nad VH/SH wyświetla się jakiego rodzaju to hex, w przypadku VH pokazuje również dla której strony, ewentualnie czy dla obu stron jest to VH. W scenie tym są dwa takie hexy do zdobycia - dokładnie te które wymienione są w briefingu:
"...Dlatego poza celem zasadniczym - przeprawie na Mozie w miejscowości Huy, należy zdobyć Bastogne."
Tak więc żadnego błędu nie ma.
Pozdrawiam
Mara
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #3 : Grudzień 02, 2012, 10:44:24 »

Ale takie informacje nie są powszechnie znane. Przeważnie patrzy się na mapę i jak się widzi VH to traktuje sie go jak VH dla gracza.

Poza tym jeżeli jest taka wątkowa  sytuacja jak w tym przypadku to moim zdaniem powinno to być wyraźnie zaznaczone w briefingu nie każdy sprawdza tkie zdawałoby się oczywiste rzeczy jak status każdego VH z osobna, przeważnie gracza interesuje tylko ile PP za dany VH dostanie.

Cytuj
Operacja "Wacht am Rhein"
20 grudzień 1944r.

Śledząc rozwój sytuacji pod koniec 1944r., i szukając możliwości odzyskania inicjatywy Hitler dostrzegł strategiczną szansę na zachodzie. Główne siły armii alianckich zgrupowane w Belgii i Holandii zaopatrywano z niedawno zdobytego portu w Antwerpii. Ten cel wydawał się być w zasięgu ręki. Gdyby uderzyć raz jeszcze przez Ardeny, jak w 1940r., dywizje pancerne mogłyby w ciągu kilku dni przeskoczyć Mozę i dotrzeć do miasta. Wystarczyło je zdobyć, by odciąć od zaopatrzenia masy wojsk alianckich, potem rozbić je i zmusić do ewakuacji, powtarzając Dunkierkę na znacznie większą skalę.

Zadania operacyjne:
-Natarcie przez Ardeny, trwające już 3 dni, nie rozwija się po naszej myśli - piechota nie jest w stanie przełamać alianckich punktów oporu, a czołgi utykają w zatorach na drogach i grzęzną na nieprzejezdnych leśnych traktach. W dodatku na lini natarcia 5 Armii Pancernej, w miejscowości Bastogne, nieprzyjaciel zdołał zorganizować silny punkt oporu, którego nie możemy pozostawić na tyłach. Dlatego poza celem zasadniczym - przeprawie na Mozie w miejscowości Huy, należy zdobyć Bastogne.

Moim zdaniem info w briefingu jest niejasne i gracz często bywa zaskoczony przedwczesnym i nieplanowanym końcem scenariusza.  Powinno być napisane wprost, że aby zwyciężyć wystarczy zająć tylko dwa wymienione VH.
Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #4 : Grudzień 03, 2012, 08:32:59 »

Ale takie informacje nie są powszechnie znane. Przeważnie patrzy się na mapę i jak się widzi VH to traktuje sie go jak VH dla gracza.
Zgadzam się.
Poza tym jeżeli jest taka wątkowa  sytuacja jak w tym przypadku to moim zdaniem powinno to być wyraźnie zaznaczone w briefingu nie każdy sprawdza tkie zdawałoby się oczywiste rzeczy jak status każdego VH z osobna, przeważnie gracza interesuje tylko ile PP za dany VH dostanie.
Tutaj nie bardzo rozumiem - co miałbym wyraźnie zaznaczyć w briefingu? Cele są jasno i precyzyjnie określone: "...Dlatego poza celem zasadniczym - przeprawie na Mozie w miejscowości Huy, należy zdobyć Bastogne." Jeżeli czytasz briefing i patrzysz na mapę (ja tak zawsze robię) to widzisz cele główne, to co pozostaje poza nimi jest ewentualnym bonusem. Dlatego nie zgadzam się z twoją opinią:
Moim zdaniem info w briefingu jest niejasne i gracz często bywa zaskoczony przedwczesnym i nieplanowanym końcem scenariusza.  Powinno być napisane wprost, że aby zwyciężyć wystarczy zająć tylko dwa wymienione VH.
Dodam jeszcze że choć tutaj tego nie zrobiłem, a zdaje się że mi to zarzuciłeś, to dopuszczam celową dezinformację gracza, jako historyczny element fabuły scena. Wynika to z próby nadania grze maksimum realizmu - przecież informacje zawarte w briefingu pochodzą z wywiadu, a więc nigdy nie ma 100% pewności czy są prawdziwe (dlaczego nie piszę bo to chyba oczywiste). W ten sposób można z prostego, niezawiłego scena tzw siłowego (gdzie jedynym dylematem jest w ile tur zrobię BV) - zrobić bardziej subtelny scenariusz.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #5 : Grudzień 03, 2012, 03:14:49 »

W realu generał ma jasno wytyczone cele (VH) jezeli je realizuje to odnosi zwycięstwo .  W OG takimi wyznacznikami celów są właśnie VH. Jeżeli na mapie jest więcej VH to gracz który nie jest przyzwyczajony do takich sytuacji może czuc się wprowadzonym w błąd, gdyż planując swoją strategię najczęściej posługuje się mapą, a briefing jest tylko dodatkową informacją.

Owszem, w briefingu mogą znajdować się fałszywe informacje odnosnie koncentracji i siły nieprzyjaciela, (wywiad może się mylić) ale dowództwo wyznaczajac cele raczej nie pomyli ich i nie każe generałowi zdobywać obiektu B zamiast planowanego A.

Moim zdaniem, brifing w obecnej formie jest klimatyczny i  generalnie w porządku.  Ale ze względu na specyfikę tej gry, w celu uniknięcia nieporozumień, pod briefingiem powinna być uwaga doprecyzowująca.

Na przykład:
UWAGA: "Aby odnieśc zwycięstwo należy (wystarczy) zająć VH w Bastogne i Huy."

Pozdr.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2012, 03:16:34 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.076 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)