Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 07:32:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Potrzebne Konsultacje: Nowy sposób Gry w Open Gen?  (Przeczytany 39909 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #15 : Październik 26, 2015, 09:20:38 »

Cytuj
No to ja cie tez zaskoczę

No tak -  Yes
 
Cytuj
To mocno komplikowałoby założenia. Poza tym pewnie zgaduje już, w grze nie da się up'ować jednostek na hexach miast i w ogóle podczas trwania jednej gry tak?

To akurat się da, po włączeniu odpowiedniej opcji da sie upgrade'ować jednostki w czasie gry. Rzecz w tym, że - jak powiedziałem - daty "wejścia" do gry poszczególnych jednostek, są zgodne z prawdą, a nie podporządkowane regułom tej, czy innej gry.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #16 : Październik 26, 2015, 09:24:08 »

A kwestia upgrade'owania jednostek w czasie rozgrywki?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #17 : Październik 26, 2015, 10:02:33 »

Da się to zrobić, ale tylko w oznaczonych heksach....
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #18 : Październik 26, 2015, 10:03:10 »

A kwestia upgrade'owania jednostek w czasie rozgrywki?
Tu jest pewien kłopot, można to włączyć, ale tylko z poziomu kampanii:

To ma swój sens, bo upgrade'owanie w pojedynczym scenariuszu lekko mija się z celem, jednostka raczej nie zdobędzie dostatecznie dużo doświadczenia by warto ją ulepszyć. Lepiej zainwestować w nową...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #19 : Październik 26, 2015, 10:18:29 »

Cytuj
A kwestia upgrade'owania jednostek w czasie rozgrywki?
Tu jest pewien kłopot, można to włączyć, ale tylko z poziomu kampanii:

No rzeczywiscie - kto jeszcze buduje pojedyncze cenariusze....?



Na pewno nie ja............... Zzzz
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
bobafett2
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 266



« Odpowiedz #20 : Październik 26, 2015, 10:43:03 »

Taka sama ilość wojsk na start obawiam się że nie było takowych wojem w historii świata,jedynie pojedynki w wiekach 16-19 a i tu były przekręty wszystko by przeżyć. Tu mamy kampanie historyczne czyli co już było jak i kampanie hipotetyczne coby było gdyby było to i owo nie ma tu- ty masz kij i ja mam kij wiec sprawdzmy która czaszka jest mocniejsza SmileySmileySmiley. ITP ITD.
Zapisane

Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #21 : Październik 27, 2015, 08:57:30 »

Żeby taki sposób gry miał sens, to dany "scenariusz" musiałby mieć dużo tur. np. z 60. Wtedy na starcie otrzymuje gracz słabe jednostki, zajmuje określone heksy, opanowuje np. linię kolejowa, by ulepszać czy tez kupować jednostki na zapleczu- tam umieszczamy SH.
Zaś przeciwnik dostaje nowe jednostki co turę, co kilka tur, do tego teren musiałby być urozmaicony, by nie było łatwego wkroczenia od razu zbyt głęboko w teren wroga, jakieś wyspy itp.
Map jest sporo, fachowców na forum też. Na pewno warto spróbować.
Tylko mówię: ulepszanie otrzymanych jednostek można najlepiej wymusić dając np. liczne jednostki na wstępie np. z liderem, doświadczone, by nie opłacało się kupować.
Witaj na forum!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #22 : Październik 27, 2015, 10:01:46 »

Miałem pewną świadomość że wszystkie założenia nie wyjdą jak trzeba. Jeżeli chodzi o problem up'owania jednostek w granicach jednego scenariusza, to zgadzam się z moimi przedmówcami, wierząc im na słowo, gdyż nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Można zatem zatem pomyśleć nad kampanią mającą na celu rozegranie pięciu meczów, czyli grą do 3-ch zwycięstw. Problem jednak polegałby w tym sensie na tym, że w powiedzmy w trakcie pierwszej gry, gdy gracz czuje że przegrywa,- wybiera mapę na drugi scenariusz. Możliwość wycofywania się jest sensowna. Przegrany gracz wybiera kolejną mapę, na której jego armia sprawdzi się lepiej. Czuję że to jest jednak niewykonalne. Jak zatem pogodzić sens gry do 3 zwycięstw? Czy jest to możliwe? Załóżmy że nie jest. To teraz druga opcja. Celem na mapie jest zajęcie flag, bądź punktów, co odpowiada pierwotnemu modelowi. Gra toczy się więc dynamicznie. Z ogólnych założeń zostaje nam kształt gry. Gracze zaczynają grę o podobnej, fikcyjnej liczbie wojsk. Powiedzmy że jest to samolot obserwacyjny Fi 156, 3 jednostki piechoty wermahtu 1938 i jakiś prosty wóz zwiadowczy. Zaczynamy microwanie mapy, sprawdzanie co z tury na turę robi przeciwnik. Gra jak wspomniał i zauważył mój przedmówca - kolega Zsamot (witaj! Smiley)..., toczyłaby się w długich ciągach turowych, możliwe nawet że do 60-ciu tur. Jeżeli ustalimy takie standardy, to w założeniu całej kampanii, tj. w grze do 3 zwycięstw - każdy jeden scenariusz można by było wpasować do okresu jednego roku; co przekłada się na ciekawszą rozgrywkę. Jak dobrze też zrozumiałem Gustlika, to wspomniał on o tym, że nie można wybierać sobie nacji na daną mapę, gdyż scenariusze i kampanie robione są pod konkretne nacje. Zatem jeżeli chciałbym wybrać sobie ZSRR na jakąś mobilną mapę, ponieważ czuję że czołgi BT-5 zrobiły by na niej miazgę Niemcom, to trzeba by było specjalnie zająć się przygotowaniem takiej wersji mapy, co byłoby strasznie żmudne i czasochłonne dla wszystkich pozostałych opcji! Panowie! Chciałbym tylko podkreślić że pomysł jest fikcyjny! Ma na celu dobrą zabawę! Sprowadza się on w swojej prostocie do uzyskania przewagi zaczynając na jak najrówniejszym starcie gry(...). Cała zatem idea tego pomysłu polega na zbalansowaniu takiej gry! Jeżeli dalej uważacie że pomysł jest w setnej części ciekawy i na przyszłość wróży, to spróbujmy. Ja ze swojej strony dodam, że już wyobrażam sobie turnieje, ciekawe szybkie starty albo grę na dłuższą metę! Jest wiele dróg do uzyskania przewagi!
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #23 : Październik 27, 2015, 03:01:42 »

Dla mnie to bardzo ciekawa idea!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #24 : Październik 27, 2015, 05:24:55 »

Aha, czyli rozumiem, że ma to być gra człowiek przeciwko człowiekowi...?

Nie wiem na ile te opcje w OG są już przetestowane, ale:

- W rozgrywce typu kampanijnego, nie jest możliwa gra: "człowiek vs człowiek" Kampanię można grać tylko przeciw AI.
- OG nie posiada warunku zwycięstwa "do 3 zwycięstw" - to musiałyby być po prostu gry w pojedyncze scenariusze, traktowane jak sety w siatkówce. Ale wtedy nie da się zachować ciągłości - jak w kampanii. Każdy scen trzeba grać jako osobną grę.
- Cały pomysł, jak dla mnie przypomina po prostu dość urozmaicony sposób na rozgrywkę ligową - jak to dawniej w PG2 bywało za czasów świetności Ligi. Hop - hooop! - jest tu ktoś kto to jeszcze pamięta? Reaktywacja Ligi?

Niestety - ja nigdy się ani w pojedyncze scenariusze, ani w grę "człowiek vs człowiek", ani w Ligę - nie bawiłem.

Aczkolwiek, jeśli będą jakieś pytania w kwestii technicznej budowy scenariusza - to pomogę.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #25 : Październik 27, 2015, 05:34:50 »

No to mam już trochę rozjaśnioną sytuację na dzień dzisiejszy. Gra toczy się setami. Przegrany wybiera scenariusz. Gra do trzech zwycięstw. Co do pomysłu o tym żeby na samym początku jednostki miały przydzielonego dowódcę, to mam inny pomysł. po prostu na pewnych hexach będą bunkry przeciwnika. Rozwalenie bunkra i zajęcie hexa generuje dowódcę. To wiem że da się zrobić. Wiem też że jest mnóstwo scenariuszy. Jedne są dobre na wodne pojedynki, inne na powietrzne, inne na lądowe, mixy. Trzeba by było jeden scenariusz wybrać i przygotować odpowiednio pod wymagania o których mowa była wczoraj i dzisiaj. Chyba że jeszcze macie coś do dodania dla zbalansowania tego typu rozgrywek. Co do ligi to właśnie taką miałem ogólną koncepcje. Przydałby się jakiś kalkulator ratingowy Cheesy! Open General Górą!! Clap I win
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #26 : Październik 27, 2015, 09:59:53 »

Reaktywacja Ligi? Czemu nie.
Ja minimalnie grałem. tam była opcja, że dwie osoby grały jeden scen, ale OBIE strony konfliktu.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #27 : Październik 29, 2015, 02:06:15 »

Panie Gustlik. Czy jest Pan chętny na przygotowanie jednego scenariusza na próbę??? Ja mogę poświęcić trochę wolnego czasu do nauki w edytowaniu , ale póki co proszę o pomoc!
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #28 : Październik 29, 2015, 04:31:28 »

A może Cię zainteresuje wersja ze scenariuszami do grania H2H.
(co prawda na inne efile niż Gustlika, ale robione specjalnie do gry ligowej)

Albo pełna instalka, tak aby było pewne że gracze mają wszystko to samo:

http://opengeneral.pl/files/OG_setup_PBEM_1.0.exe

albo uzupełnienie do zwykłej instalki (ale nie sprawdzałem z najnowszymi wersjami po zmianach OpenIcons
a także zawiera mniejszą ilość scenariuszy, brak jednego katalogu EFILE - PzLigi):

http://opengeneral.pl/files/OG_PBEM_0.2.exe
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2015, 06:31:25 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #29 : Październik 29, 2015, 05:01:09 »

Na szybko stworzyłem podstawę scenariusza spełniającego powyższe założenia: vego181.xscn;

Czyli jest duża mapa, 60 tur limitu, 31 dni na turę, 40pp na turę za kontrolowany heks.
Ustawiłem startowe hexy, dodałem po lotnisku i bunkrze dowodzenia.

Pozostaje dodać dodatkowe miasta/cele na mapie. Robota prosta, ale mozolna...
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2015, 05:08:36 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 [2] 3 4 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.121 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)