Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 02:37:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 10 11 [12]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: G36 GREATER AMERICA v.4.1 Jaro na 200% - Morskie szkolenie  (Przeczytany 43207 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #165 : Luty 16, 2017, 12:32:00 »

Obejrzałes pod Suite? Jakies szczegóły?
Rzeczywiście, okręt jest na pozycji (34,21). Na mapie jest morze, ale teren pod okrętem to CLEAR.
Pewnie był szybko zatapiany, więc nikt wcześniej nie zwrócił uwagi na teren...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #166 : Luty 16, 2017, 09:18:03 »

Gram na mapie kafelkowej, więc zauważyłem. A okręt już w pierwszej turze opuszcza ten hex.

Ps
A swoją drogą to mapa ma drogi, których nie ma... Znaczy są tylko na rysunku.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 09:20:02 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #167 : Luty 16, 2017, 10:21:58 »

Masz rację - scenariusz do kompletnej poprawki...
Niektóra radosna twórczość mapowa potrafi doprowadzić do płaczu...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #168 : Luty 17, 2017, 04:08:18 »

Tokyo  - 100%


28,9 - działo japońskie skryte w jeziorze Smiley
Lewy dolny róg mapy ma na krawędzi hexy clear zamiast ocean
Ciężka bitwa. Okopanie wroga kosmiczne. Skutecznie zatrzymywało blitza. Ledwo, ledwo.


OpenGen 0.90.57.0 * (16 Feb 2017)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: TBD Devastator (b)
 2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
 4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm M2A1
 5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: SBD-2 Dauntless
 6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:64
 9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: M5A1
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Sumner
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Navarone , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Shore Party 44
18   Polar Night , #17 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F8F-1 Bearcat
19   The Channel , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Back to Hell , #19 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F4U-4 Corsair
21   Singapore , #20 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: M36
22   Hell Islands , #21 , Brilliant Victory , score:49
23   Rabaul , #22 , Brilliant Victory , score:53
24   Heart Of Empire , #23 , Brilliant Victory , score:48
25   Tokyo , #24 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 1335  *  Average: 53

..
Current scenario: Tokyo,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 2480
Army cost: 52725 , Current prestige is 634
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 18
AI stance is Aggressive
if BV: +1100, Red Storm , cap disabled, 18 turns prestige: 780
if V : +650, Red Storm , cap disabled, 21 turns prestige: 780
if TV: +300, Red Storm , cap disabled, 23 turns prestige: 780
Ls: Loss , turn prestige: 780

Infantry
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 692 exp , USA , 9/10 , Mountain Training  , 32 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  Engineers 1938 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 737 exp , USA , 3/10 , Aggressive Attack  , 28 kill , 0 pp - U:002  [+116 exp]
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 788 exp , USA , 6/10 , Overwhelming Attack  , 26 kill , 0 pp - U:006  [+77 exp]
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 652 exp , US Marines , 7/10 , Support, 14 kill , 0 pp - U:026  [+60 exp]
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 610 exp , US Marines , 10/10 , Support, 20 kill , 0 pp - U:035  [+1 exp]
 Airborne Eng 1943 , Jeep ,  , 3 bars , 329 exp , USA , 6/10 , 10 kill , 348 pp - U:053  [+41 exp]
 Marine Inf. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 245 exp , US Marines , 9/10 , 5 kill , 336 pp - U:058  [+24 exp]
 Marine Eng. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 267 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 444 pp - U:064  [+5 exp]
 Bazooka Team ,  , 1 bars , 158 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 168 pp - U:066
 Marine Inf. 1944 , M3 ,  , 1 bars , 162 exp , US Marines , 4/10 , 0 kill , 336 pp - U:240  [+12 exp]

Tank 
*  M4A3/76 ,  , 5 bars , 1424 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 123 kill , 0 pp - U:008  [+180 exp]
+  M4A3/76 ,  , 5 bars , 675 exp , US Marines , 8/10 , 63 kill , 0 pp - U:033  [+87 exp]
 M4A3 ,  , 4 bars , 459 exp , US Marines , 9/10 , 15 kill , 300 pp - U:055  [+38 exp]
 M4A3 ,  , 3 bars , 394 exp , US Marines , 4/10 , 20 kill , 300 pp - U:061  [+95 exp]

Recon
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 700 exp , USA , 3/10 , Recon, 22 kill , 0 pp - U:005  [+24 exp]
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 545 exp , USA , 8/10 , Recon, 13 kill , 0 pp - U:007  [+57 exp]

Anti-tank
*  M10 ,  , 5 bars , 765 exp , USA , 10/10 , Camouflage Expert , 19 kill , 0 pp - U:003  [+60 exp]
+  M36 ,  , 3 bars , 329 exp , US Marines , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:065  [+77 exp]

Artillery
*  M12 ,  , 5 bars , 735 exp , USA , 15/10 , Resilience  , 18 kill , 0 pp - U:004  [+62 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 364 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 480 pp - U:032  [+36 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 371 exp , USA , 13/10 , 4 kill , 624 pp - U:044  [+32 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 338 exp , USA , 13/10 , 6 kill , 624 pp - U:045  [+28 exp]
 M7 ,  , 2 bars , 249 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 312 pp - U:062  [+99 exp]
 M7 ,  , 2 bars , 214 exp , US Marines , 11/10 , 1 kill , 343 pp - U:063  [+64 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 1 bars , 160 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 612 pp - U:070  [+10 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 1 bars , 167 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 612 pp - U:072  [+17 exp]
 M7 ,  , 1 bars , 170 exp , US Marines , 11/10 , 0 kill , 343 pp - U:241  [+20 exp]
 M7 ,  , 1 bars , 198 exp , US Marines , 11/10 , 1 kill , 343 pp - U:242  [+48 exp]

Fighter
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1636 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 45 kill , 684 pp - U:010  [+155 exp]
*  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1722 exp , USA , 8/10 , First Strike  , Special Munition, Support, 49 kill , 0 pp - U:011  [+75 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1413 exp , USA , 6/10 , All Weather Combat  , Special Munition, Support, 45 kill , 684 pp - U:017  [+131 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1373 exp , USA , 7/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 45 kill , 684 pp - U:020  [+142 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1095 exp , US Marines , 8/10 , Special Munition, Support, 27 kill , 684 pp - U:038  [+106 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 695 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 16 kill , 684 pp - U:046  [+104 exp]
 F4U-4 Corsair (CV),  , 2 bars , 203 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 684 pp - U:047  [+53 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 856 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, Support, 26 kill , 684 pp - U:048  [+134 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 648 exp , US Marines , 5/10 , Special Munition, Support, 10 kill , 684 pp - U:049  [+106 exp]
+  F4U-4 Corsair (CV),  , 4 bars , 459 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, Support, 9 kill , 0 pp - U:054  [+93 exp]
+  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 543 exp , US Marines , 8/10 , Special Munition, Support, 7 kill , 0 pp - U:059  [+100 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 1 bars , 195 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 684 pp - U:071  [+45 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 865 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 24 kill , 684 pp - U:141  [+109 exp]

Tactical Bomber
+  TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2051 exp , USA , 7/10 , Combat Support  , Support, Special Munition, 40 kill , 0 pp - U:012  [+125 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2098 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 33 kill , 456 pp - U:013  [+202 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 1537 exp , USA , 7/10 , Aggressive Attack  , Support, Special Munition, 42 kill , 456 pp - U:014  [+118 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 5 bars , 778 exp , USA , 10/10 , Recon, Support, 23 kill , 264 pp - U:015  [+90 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 739 exp , USA , 4/10 , Recon, Support, 12 kill , 264 pp - U:019  [+40 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 5 bars , 585 exp , USA , 9/10 , Recon, Support, 9 kill , 264 pp - U:021  [+38 exp]
+  SBD-2 Dauntless (CV),  , 5 bars , 1925 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 36 kill , 0 pp - U:023  [+165 exp]
 TBF Avenger (b) (CV),  , 5 bars , 2009 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, Special Munition, 27 kill , 456 pp - U:024  [+126 exp]
 PBY-5 Catalina ,  , 3 bars , 305 exp , USA , 10/10 , Recon, 6 kill , 504 pp - U:025  [+5 exp]
 SBD-2 Dauntless (CV),  , 5 bars , 2017 exp , US Marines , 8/10 , Support, Special Munition, 35 kill , 432 pp - U:028  [+209 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 1656 exp , US Marines , 8/10 , Support, Special Munition, 27 kill , 456 pp - U:030  [+135 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 243 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:034
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 708 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 11 kill , 252 pp - U:040  [+66 exp]
 TBF Avenger (b) ,  , 4 bars , 481 exp , US Marines , 9/10 , Support, Special Munition, 5 kill , 456 pp - U:051  [+129 exp]
 SBD-5 Dauntless ,  , 5 bars , 1053 exp , US Marines , 4/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 444 pp - U:052  [+101 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 215 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:056  [+9 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 1 bars , 193 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 516 pp - U:057
 OS2U Kingfisher (CV),  , 2 bars , 255 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 4 kill , 252 pp - U:060  [+49 exp]

Destroyer
 Fletcher ,  , 4 bars , 418 exp , US Marines , 9/10 , 14 kill , 1188 pp - U:039  [+5 exp]
 Fletcher ,  , 5 bars , 650 exp , US Marines , 9/10 , 16 kill , 1188 pp - U:041  [+54 exp]
+  Sumner ,  , 5 bars , 619 exp , US Marines , 8/10 , 16 kill , 0 pp - U:042  [+81 exp]
 Gearing ,  , 2 bars , 270 exp , US Marines , 6/10 , 3 kill , 1236 pp - U:067  [+120 exp]

Battleship
 Colorado (Planes:0/1),  , 5 bars , 1212 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  , 53 kill , 3036 pp - U:009  [+145 exp]
 South Dakota (Planes:0/1),  , 5 bars , 603 exp , US Marines , 7/10 , 29 kill , 3168 pp - U:027  [+82 exp]

Carrier
 Essex (Planes:0/6),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:022
 Essex (Planes:5/6),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:036
 Essex (Planes:0/6),  , 1 bars , 184 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:037

Cruiser
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 919 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 38 kill , 2028 pp - U:016  [+98 exp]
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 719 exp , USA , 9/10 , 30 kill , 2028 pp - U:018  [+82 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 617 exp , US Marines , 10/10 , 22 kill , 2064 pp - U:029  [+109 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 726 exp , US Marines , 8/10 , 17 kill , 2064 pp - U:031  [+101 exp]
 Cleveland CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 683 exp , US Marines , 10/10 , 22 kill , 2088 pp - U:043  [+63 exp]
 Cleveland CL (Planes:0/1),  , 2 bars , 260 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 2088 pp - U:068  [+71 exp]

Auxiliary Ship
 Seaplane Tender (Planes:0/2),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:050

Player 1 : US Marines
Killed: INF:515  TNK:47   RCN:67   AT:72   FLAK:21   FORT:127  ATY:172  AD:42   FTR:77   TB:115  LB:2    SUB:39   DD:132  BS:25   CV:12   CRs:72     Total: 1537
Lost  : INF:9    AT:5    FORT:3    ATY:4    AD:4    FTR:1    TB:2    DD:2      Total: 30

BV 25
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *  10 Units *  3 Leaders      Total :   4640 exp,    140 kill,   1632 pp    Average:    464 exp,     14 kill,    163 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2952 exp,    221 kill,    600 pp    Average:    738 exp,     55 kill,    150 pp
Recon          *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1245 exp,     35 kill,      0 pp    Average:    623 exp,     18 kill,      0 pp
Anti-tank      *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1094 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    547 exp,     12 kill,      0 pp
Artillery      *  10 Units *  1 Leaders      Total :   2966 exp,     35 kill,   4293 pp    Average:    297 exp,      4 kill,    429 pp
Fighter        *  13 Units *  4 Leaders      Total :  11703 exp,    305 kill,   6840 pp    Average:    900 exp,     23 kill,    526 pp
Tactical Bomber *  18 Units *  3 Leaders      Total :  18848 exp,    327 kill,   6504 pp    Average:   1047 exp,     18 kill,    361 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1957 exp,     49 kill,   3612 pp    Average:    489 exp,     12 kill,    903 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1815 exp,     82 kill,   6204 pp    Average:    908 exp,     41 kill,   3102 pp
Carrier        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    544 exp,      0 kill,   9252 pp    Average:    181 exp,      0 kill,   3084 pp
Cruiser        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   3924 exp,    133 kill,  12360 pp    Average:    654 exp,     22 kill,   2060 pp
Auxiliary Ship *   1 Units *  0 Leaders      Total :    180 exp,      0 kill,   1428 pp    Average:    180 exp,      0 kill,   1428 pp
* Summary:     *  75 Units * 15 Leaders      Total :  51868 exp,   1350 kill,  52725 pp    Average:    692 exp,     18 kill,    703 pp


Player 1  US Marines   has 82 units total (core+aux):
Infantry : 12
Tank   :  6
Recon :  2
Anti-tank :  2
Artillery : 13
Fighter : 13
Tactical Bomber : 18
Destroyer :  4
Battleship :  2
Carrier :  3
Cruiser :  6
Auxiliary Ship :  1

Player 2  Japan   has 10 units total (core+aux):
Infantry :  7
Fortification :  2
Artillery :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #169 : Luty 17, 2017, 05:04:21 »

Ciężka bitwa. Okopanie wroga kosmiczne. Skutecznie zatrzymywało blitza. Ledwo, ledwo.
Na mój gust, trochę za bardzo przejmujesz się niszczeniem terenu (zakładam że to powód wyboru lekkich krążowników i zmechanizowanej artylerii), w efekcie może ci brakować nieco siły ognia (zwłaszcza że dysponujesz tylko dwoma pancernikami).

W kampaniach "morskich" zwykle jest duży problem z wytrenowaniem lądowej artylerii (nie ma zbyt wiele okazji powalczyć), dlatego osobiście staram się najbardziej doświadczone oddziały przezbroić w artylerie tłumiącą.
Nawet pojedyncze, doświadczone działo z trwałym tłumieniem (i podniesionymi stanami), potrafi zrobić dużą różnice gdy mamy do czynienia z solidnie okopanym przeciwnikiem.

Battleship
 Colorado (Planes:0/1),  , 5 bars , 1212 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  , 53 kill , 3036 pp - U:009  [+145 exp]
 South Dakota (Planes:0/1),  , 5 bars , 603 exp , US Marines , 7/10 , 29 kill , 3168 pp - U:027  [+82 exp]
IMHO ten rezultat jest daleki od ideału. Podejrzewam, że nie wykorzystujesz wystarczająco zasięgu pancerników, albo rzucasz je do bezpośredniej walki z pancernikami przeciwnika.
W optymalnym przypadku pancerniki przeciwnika powinny zostać zatopione (lub trwale stłumione) przez lotnictwo, a pozostałe okręty rozstrzelane bezpiecznie z maksymalnego zasięgu.

Moje stany pancerników z tego scenariusza:
Cytuj
Pancernik
 Iowa (Planes:0/1), USS Iowa , 5 bars , 1308 exp , USA , 15/10 , Overwhelming Attack  , 96 kill , 4320 pp - U:012  [+121 exp]
 Iowa (Planes:0/1), USS New Jersey , 5 bars , 1006 exp , USA , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , 58 kill , 4320 pp - U:020  [+94 exp]
 Iowa (Planes:0/1), USS Missouri , 5 bars , 591 exp , USA , 11/10 , 27 kill , 3168 pp - U:040  [+73 exp]
 Iowa (Planes:0/1), USS Wisconsin , 5 bars , 572 exp , USA , 11/10 , 29 kill , 3168 pp - U:048  [+58 exp]
wszystkie walczyły, ale żaden nie był narażony na ogień zwrotny przeciwnika;
największym plusem takiej taktyki, jest możliwość podniesienia (i bezstratnego utrzymania) stanów pancerników;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #170 : Luty 17, 2017, 11:05:18 »

Z artylerią to masz rację. Zbyt przejąłem się zachowaniem terenu i mam głównie lekkie krążowniki.
Co do strat w pancernikach to raczej moja niefrasobliwość i niecierpliwość. Zamiast trochę się cofnąć i powoli wytłuc drobnicę, to pojechałem do przodu i jego niszczyciele chciały rozstrzelać pancernika popełniając samobójstwo. W następnej turze mogłem je podobijać myśliwcami, ale kilka punktów pancernikowi urwały. Drugi pancernik dostał krytyka od jakiejś nadbrzeżnej artylerii. Czasami za bardzo mi się spieszy. Okręty ciężkie eliminuję torpedowcami, tak jak Ty.

Widzę, że miałeś całkiem sporo krążowników plot. Jaką rolę spełniały? A właściwie jak to robiłeś, że samoloty wroga znajdowały się w ich zasięgu? Ja mam lotnictwo daleko przed flotą i tam rozgrywa się walka powietrzna. Okręty zaatakuje jakiś samolot średnio raz na 10 scenariuszy.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #171 : Luty 17, 2017, 11:41:27 »

Widzę, że miałeś całkiem sporo krążowników plot. Jaką rolę spełniały? A właściwie jak to robiłeś, że samoloty wroga znajdowały się w ich zasięgu? Ja mam lotnictwo daleko przed flotą i tam rozgrywa się walka powietrzna. Okręty zaatakuje jakiś samolot średnio raz na 10 scenariuszy.
W ostatniej rozgrywce miałem trzy sztuki (kupione głównie z ciekawości), teoretycznie po jednym na lotniskowiec (w zamyśle jako eskorta).
Może raz (albo dwa) użyłem ich w roli przeciwlotniczej.  W którymś z końcowych scenariuszy celowo wystawiłem lotniskowiec na wabia (w zasięgu widzenia AI) i krążownikiem upolowałem bombowiec kamikaze, ale to był epizod.
Poza tym spełniały raczej rolę lekkich krążowników.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #172 : Marzec 01, 2017, 09:43:54 »

Red Storm - 100%


OpenGen 0.90.57.3 * (21 Feb 2017)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: TBD Devastator (b)
 2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
 4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm M2A1
 5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: SBD-2 Dauntless
 6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:64
 9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: M5A1
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Sumner
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Navarone , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Shore Party 44
18   Polar Night , #17 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F8F-1 Bearcat
19   The Channel , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Back to Hell , #19 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F4U-4 Corsair
21   Singapore , #20 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: M36
22   Hell Islands , #21 , Brilliant Victory , score:49
23   Rabaul , #22 , Brilliant Victory , score:53
24   Heart Of Empire , #23 , Brilliant Victory , score:48
25   Tokyo , #24 , Brilliant Victory , score:52
26   Red Storm , #25 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 1387  *  Average: 53

..
Current scenario: Red Storm,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 53871 , Current prestige is 1145
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Red Tide , cap disabled, 12 turns prestige: 600
if V : +950, Red Tide , cap disabled, 15 turns prestige: 750
if TV: +600, Red Tide , cap disabled, 18 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Infantry
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 692 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 32 kill , 0 pp - U:001
*  Engineers 1938 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 737 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 28 kill , 0 pp - U:002
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 788 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 26 kill , 0 pp - U:006
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 674 exp , US Marines , 10/10 , Support, 16 kill , 0 pp - U:026  [+22 exp]
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 621 exp , US Marines , 9/10 , Support, 20 kill , 0 pp - U:035  [+11 exp]
 Airborne Eng 1943 , Jeep ,  , 3 bars , 331 exp , USA , 9/10 , 10 kill , 348 pp - U:053  [+2 exp]
 Marine Inf. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 8/10 , 6 kill , 336 pp - U:058  [+26 exp]
 Marine Eng. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 267 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 444 pp - U:064
 Bazooka Team ,  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 168 pp - U:069
 Marine Inf. 1944 , M3 ,  , 1 bars , 162 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:073

Tank 
*  M4A3/76 ,  , 5 bars , 1428 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 124 kill , 0 pp - U:008  [+4 exp]
+  M4A3/76 ,  , 5 bars , 675 exp , US Marines , 10/10 , 63 kill , 0 pp - U:033
 M4A3 ,  , 4 bars , 459 exp , US Marines , 10/10 , 15 kill , 300 pp - U:055
 M4A3 ,  , 3 bars , 394 exp , US Marines , 10/10 , 20 kill , 300 pp - U:061

Recon
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 700 exp , USA , 10/10 , Recon, 22 kill , 0 pp - U:005
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 545 exp , USA , 10/10 , Recon, 13 kill , 0 pp - U:007

Anti-tank
*  M10 ,  , 5 bars , 765 exp , USA , 10/10 , Camouflage Expert , 19 kill , 0 pp - U:003
+  M36 ,  , 3 bars , 329 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:065

Artillery
*  M12 ,  , 5 bars , 735 exp , USA , 15/10 , Resilience  , 18 kill , 0 pp - U:004
 M12 ,  , 3 bars , 364 exp , USA , 13/10 , 3 kill , 624 pp - U:032
 M12 ,  , 3 bars , 371 exp , USA , 13/10 , 4 kill , 624 pp - U:044
 M12 ,  , 3 bars , 338 exp , USA , 13/10 , 6 kill , 624 pp - U:045
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 249 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 734 pp - U:062
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 214 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 734 pp - U:063

Fighter
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1703 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 48 kill , 684 pp - U:010  [+67 exp]
*  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1766 exp , USA , 10/10 , First Strike  , Special Munition, Support, 51 kill , 0 pp - U:011  [+44 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1473 exp , USA , 9/10 , All Weather Combat  , Special Munition, Support, 45 kill , 684 pp - U:017  [+60 exp]
 F4U-4 Corsair (CV),  , 5 bars , 1440 exp , USA , 7/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 46 kill , 684 pp - U:020  [+67 exp]
 F4U-4 Corsair (CV),  , 5 bars , 1151 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 29 kill , 684 pp - U:038  [+56 exp]
 F4U-4 Corsair (CV),  , 5 bars , 757 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 17 kill , 684 pp - U:046  [+62 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 3 bars , 310 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 684 pp - U:047  [+107 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 876 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 27 kill , 684 pp - U:048  [+20 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 675 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 12 kill , 684 pp - U:049  [+27 exp]
+  F4U-4 Corsair (CV),  , 5 bars , 512 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 10 kill , 0 pp - U:054  [+53 exp]
+  F4U-4 Corsair (CV),  , 5 bars , 636 exp , US Marines , 8/10 , Special Munition, Support, 9 kill , 0 pp - U:059  [+93 exp]
 F4U-4 Corsair (CV),  , 2 bars , 230 exp , US Marines , 9/10 , 4 kill , 684 pp - U:070  [+35 exp]
 F4U-4 Corsair (CV),  , 5 bars , 902 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 24 kill , 684 pp - U:072  [+37 exp]

Tactical Bomber
+  TBF Avenger (t) (CV),  , 5 bars , 2095 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , Support, Special Munition, 42 kill , 0 pp - U:012  [+44 exp]
 TBF Avenger (t) (CV),  , 5 bars , 2161 exp , USA , 6/10 , Support, Special Munition, 33 kill , 456 pp - U:013  [+63 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 1587 exp , USA , 9/10 , Aggressive Attack  , Support, Special Munition, 42 kill , 456 pp - U:014  [+50 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 5 bars , 801 exp , USA , 8/10 , Recon, Support, 24 kill , 264 pp - U:015  [+23 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 750 exp , USA , 10/10 , Recon, Support, 12 kill , 264 pp - U:019  [+11 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 594 exp , USA , 10/10 , Recon, Support, 9 kill , 264 pp - U:021  [+9 exp]
+  SBD-2 Dauntless ,  , 5 bars , 1984 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 36 kill , 0 pp - U:023  [+59 exp]
 TBF Avenger (b) ,  , 5 bars , 2088 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, Special Munition, 29 kill , 456 pp - U:024  [+79 exp]
 PBY-5 Catalina ,  , 3 bars , 305 exp , USA , 10/10 , Recon, 6 kill , 504 pp - U:025
 SBD-2 Dauntless ,  , 5 bars , 2160 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 37 kill , 432 pp - U:028  [+143 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 1683 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 29 kill , 456 pp - U:030  [+27 exp]
 PBY-5A Catalina (CV),  , 2 bars , 243 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:034
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 719 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 11 kill , 252 pp - U:040  [+11 exp]
 TBF Avenger (b) (CV),  , 5 bars , 538 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 6 kill , 456 pp - U:051  [+57 exp]
 SBD-5 Dauntless ,  , 5 bars , 1174 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 15 kill , 444 pp - U:052  [+121 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 238 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:056  [+23 exp]
 PBY-5A Catalina (CV),  , 2 bars , 223 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 516 pp - U:057  [+30 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 2 bars , 287 exp , US Marines , 9/10 , Recon, Support, 4 kill , 252 pp - U:060  [+32 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 252 pp - U:066

Destroyer
 Fletcher ,  , 4 bars , 425 exp , US Marines , 10/10 , 17 kill , 1188 pp - U:039  [+7 exp]
 Fletcher ,  , 5 bars , 668 exp , US Marines , 10/10 , 18 kill , 1188 pp - U:041  [+18 exp]
+  Sumner ,  , 5 bars , 627 exp , US Marines , 10/10 , 16 kill , 0 pp - U:042  [+8 exp]
 Gearing ,  , 3 bars , 303 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 1236 pp - U:067  [+33 exp]

Battleship
 Colorado (Planes:1/1),  , 5 bars , 1257 exp , USA , 14/10 , Fire Discipline  , 59 kill , 4250 pp - U:009  [+45 exp]
 South Dakota (Planes:1/1),  , 5 bars , 641 exp , US Marines , 12/10 , 31 kill , 3801 pp - U:027  [+38 exp]

Carrier
 Essex (Planes:4/6),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:022
 Essex (Planes:4/6),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:036
 Essex (Planes:2/6),  , 1 bars , 184 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:037

Cruiser
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 927 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 39 kill , 2028 pp - U:016  [+8 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 742 exp , USA , 10/10 , 32 kill , 2028 pp - U:018  [+23 exp]
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 643 exp , US Marines , 10/10 , 24 kill , 2064 pp - U:029  [+26 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 749 exp , US Marines , 10/10 , 18 kill , 2064 pp - U:031  [+23 exp]
 Cleveland CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 701 exp , US Marines , 9/10 , 23 kill , 2088 pp - U:043  [+18 exp]
 Cleveland CL (Planes:0/1),  , 2 bars , 276 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 2088 pp - U:068  [+16 exp]

Auxiliary Ship
 Seaplane Tender (Planes:2/2),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:050

Player 1 : US Marines
Killed: INF:527  TNK:48   RCN:70   AT:75   FLAK:22   FORT:129  ATY:181  AD:42   FTR:81   TB:120  LB:3    SUB:42   DD:139  BS:27   CV:12   CRs:74     Total: 1592
Lost  : INF:9    AT:5    FORT:3    ATY:4    AD:4    FTR:1    TB:2    DD:2      Total: 30

BV 26
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *  10 Units *  3 Leaders      Total :   4723 exp,    143 kill,   1632 pp    Average:    472 exp,     14 kill,    163 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2956 exp,    222 kill,    600 pp    Average:    739 exp,     56 kill,    150 pp
Recon          *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1245 exp,     35 kill,      0 pp    Average:    623 exp,     18 kill,      0 pp
Anti-tank      *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1094 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    547 exp,     12 kill,      0 pp
Artillery      *   6 Units *  1 Leaders      Total :   2271 exp,     33 kill,   3340 pp    Average:    379 exp,      6 kill,    557 pp
Fighter        *  13 Units *  4 Leaders      Total :  12431 exp,    323 kill,   6840 pp    Average:    956 exp,     25 kill,    526 pp
Tactical Bomber *  19 Units *  3 Leaders      Total :  19810 exp,    340 kill,   6756 pp    Average:   1043 exp,     18 kill,    356 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   2023 exp,     54 kill,   3612 pp    Average:    506 exp,     14 kill,    903 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1898 exp,     90 kill,   8051 pp    Average:    949 exp,     45 kill,   4026 pp
Carrier        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    544 exp,      0 kill,   9252 pp    Average:    181 exp,      0 kill,   3084 pp
Cruiser        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   4038 exp,    140 kill,  12360 pp    Average:    673 exp,     23 kill,   2060 pp
Auxiliary Ship *   1 Units *  0 Leaders      Total :    180 exp,      0 kill,   1428 pp    Average:    180 exp,      0 kill,   1428 pp
* Summary:     *  72 Units * 15 Leaders      Total :  53213 exp,   1403 kill,  53871 pp    Average:    739 exp,     19 kill,    748 pp


Player 1  US Marines   has 77 units total (core+aux):
Infantry : 12
Tank   :  4
Recon :  2
Anti-tank :  2
Fortification :  1
Artillery :  7
Air Defense :  1
Fighter : 13
Tactical Bomber : 19
Destroyer :  4
Battleship :  2
Carrier :  3
Cruiser :  6
Auxiliary Ship :  1

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Fortification :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #173 : Marzec 13, 2017, 09:42:12 »

Red Tide  - 100%

W pierwszym podejściu postawiłem na wzmocnienie okrętów. Zlekceważyłem samoloty o sile 12 w poprzednim scenariuszu. No i zrobiło się nieciekawie w powietrzu. Dodatkowo rzuciłem samoloty torpedowe na desant tak, jak Waldzios.  Dodatkowo nie wiem czemu nie domyśliłem się, że większość sił npla zaatakuje wyspę. Myślałem, że desant raczej trzeba będzie wysadzić na wyspie zajętej przez Rosjan.
Po paru turach nie spodobał mi się stan bitwy i zacząłem jeszcze raz. Tym razem ze wzmocnionym lotnictwem i zdecydowanie ostrożniej. Pozwoliłem zaatakować moje kółka obronne z myśliwcem w środku. Samoloty torpedowe skierowałem do ataku na ciężkie okręty. Zagrałem zdecydowanie ostrożniej i od razu się opłaciło.


OpenGen 0.90.57.3 * (21 Feb 2017)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: TBD Devastator (b)
 2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
 4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm M2A1
 5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: SBD-2 Dauntless
 6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:64
 9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: M5A1
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Sumner
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Navarone , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Shore Party 44
18   Polar Night , #17 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F8F-1 Bearcat
19   The Channel , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Back to Hell , #19 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F4U-4 Corsair
21   Singapore , #20 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: M36
22   Hell Islands , #21 , Brilliant Victory , score:49
23   Rabaul , #22 , Brilliant Victory , score:53
24   Heart Of Empire , #23 , Brilliant Victory , score:48
25   Tokyo , #24 , Brilliant Victory , score:52
26   Red Storm , #25 , Brilliant Victory , score:52
27   Red Tide , #26 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 1455  *  Average: 53

..
Current scenario: Red Tide,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 54048 , Current prestige is 609
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +800, Lofoty , cap disabled, 16 turns prestige: 420
if V : +600, Lofoty , cap disabled, 18 turns prestige: 420
if TV: +400, Lofoty , cap disabled, 20 turns prestige: 420
Ls: Loss , turn prestige: 420

Infantry
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 692 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 32 kill , 0 pp - U:001
*  Engineers 1938 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 737 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 28 kill , 0 pp - U:002
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 788 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 26 kill , 0 pp - U:006
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 676 exp , US Marines , 9/10 , Support, 17 kill , 0 pp - U:026  [+2 exp]
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 655 exp , US Marines , 8/10 , Support, 21 kill , 0 pp - U:035  [+34 exp]
 Airborne Eng 1943 , Jeep ,  , 3 bars , 353 exp , USA , 8/10 , 12 kill , 348 pp - U:053  [+22 exp]
 Marine Inf. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 336 pp - U:058
 Marine Eng. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 267 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 444 pp - U:064

Tank 
*  M4A3/76 ,  , 5 bars , 1428 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 124 kill , 0 pp - U:008
+  M4A3/76 ,  , 5 bars , 717 exp , US Marines , 10/10 , 67 kill , 0 pp - U:033  [+42 exp]
 M4A3 ,  , 4 bars , 459 exp , US Marines , 10/10 , 15 kill , 300 pp - U:055
 M4A3 ,  , 3 bars , 394 exp , US Marines , 10/10 , 20 kill , 300 pp - U:061

Recon
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 715 exp , USA , 10/10 , Recon, 22 kill , 0 pp - U:005  [+15 exp]
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 545 exp , USA , 10/10 , Recon, 13 kill , 0 pp - U:007

Anti-tank
*  M10 ,  , 5 bars , 772 exp , USA , 10/10 , Camouflage Expert , 22 kill , 0 pp - U:003  [+7 exp]
+  M36 ,  , 3 bars , 329 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:065

Artillery
*  M12 ,  , 5 bars , 740 exp , USA , 15/10 , Resilience  , 19 kill , 0 pp - U:004  [+5 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 383 exp , USA , 13/10 , 3 kill , 624 pp - U:032  [+19 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 374 exp , USA , 13/10 , 5 kill , 624 pp - U:044  [+3 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 338 exp , USA , 13/10 , 6 kill , 624 pp - U:045
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 249 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 734 pp - U:062
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 244 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 734 pp - U:063  [+30 exp]

Fighter
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1750 exp , USA , 11/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 50 kill , 752 pp - U:010  [+47 exp]
*  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1815 exp , USA , 10/10 , First Strike  , Special Munition, Support, 52 kill , 0 pp - U:011  [+49 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1572 exp , USA , 7/10 , All Weather Combat  , Special Munition, Support, 46 kill , 684 pp - U:017  [+99 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1523 exp , USA , 8/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 48 kill , 684 pp - U:020  [+83 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1230 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, Support, 32 kill , 684 pp - U:038  [+79 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 834 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 18 kill , 684 pp - U:046  [+77 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 3 bars , 369 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 4 kill , 684 pp - U:047  [+59 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 960 exp , US Marines , 11/10 , Special Munition, Support, 27 kill , 752 pp - U:048  [+84 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 764 exp , US Marines , 12/10 , Special Munition, Support, 15 kill , 820 pp - U:049  [+89 exp]
+  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 613 exp , US Marines , 12/10 , Special Munition, Support, 12 kill , 0 pp - U:054  [+101 exp]
+  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 718 exp , US Marines , 12/10 , Special Munition, Support, 12 kill , 0 pp - U:059  [+82 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 2 bars , 270 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 6 kill , 684 pp - U:070  [+40 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 980 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, Support, 25 kill , 684 pp - U:071  [+78 exp]

Tactical Bomber
+  TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2196 exp , USA , 12/10 , Combat Support  , Support, Special Munition, 45 kill , 0 pp - U:012  [+101 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2232 exp , USA , 12/10 , Support, Special Munition, 34 kill , 547 pp - U:013  [+71 exp]
 TBF Avenger (r) (CV),  , 5 bars , 1648 exp , USA , 12/10 , Aggressive Attack  , Support, Special Munition, 45 kill , 547 pp - U:014  [+61 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 845 exp , USA , 9/10 , Recon, Support, 24 kill , 264 pp - U:015  [+44 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 750 exp , USA , 10/10 , Recon, Support, 12 kill , 264 pp - U:019
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 610 exp , USA , 7/10 , Recon, Support, 10 kill , 264 pp - U:021  [+16 exp]
+  SBD-2 Dauntless ,  , 5 bars , 2095 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 36 kill , 0 pp - U:023  [+111 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2173 exp , USA , 11/10 , All Weather Combat  , Support, Special Munition, 31 kill , 501 pp - U:024  [+85 exp]
 PBY-5 Catalina ,  , 3 bars , 319 exp , USA , 10/10 , Recon, 7 kill , 504 pp - U:025  [+14 exp]
 SBD-2 Dauntless ,  , 5 bars , 2255 exp , US Marines , 9/10 , Support, Special Munition, 37 kill , 432 pp - U:028  [+95 exp]
 TBF Avenger (r) (CV),  , 5 bars , 1755 exp , US Marines , 12/10 , Support, Special Munition, 33 kill , 547 pp - U:030  [+72 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 258 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:034  [+15 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 794 exp , US Marines , 9/10 , Recon, Support, 11 kill , 252 pp - U:040  [+75 exp]
 TBF Avenger (r) (CV),  , 5 bars , 589 exp , US Marines , 12/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 547 pp - U:051  [+51 exp]
 SBD-5 Dauntless ,  , 5 bars , 1267 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 17 kill , 444 pp - U:052  [+93 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 238 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:056
 PBY-5A Catalina (CV),  , 2 bars , 223 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 516 pp - U:057
 OS2U Kingfisher ,  , 3 bars , 304 exp , US Marines , 9/10 , Recon, Support, 4 kill , 252 pp - U:060  [+17 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , Recon, Support, 0 kill , 252 pp - U:066

Destroyer
 Fletcher ,  , 4 bars , 450 exp , US Marines , 10/10 , 19 kill , 1188 pp - U:039  [+25 exp]
 Fletcher ,  , 5 bars , 686 exp , US Marines , 10/10 , 19 kill , 1188 pp - U:041  [+18 exp]
+  Sumner ,  , 5 bars , 667 exp , US Marines , 10/10 , 17 kill , 0 pp - U:042  [+40 exp]
 Gearing ,  , 3 bars , 315 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 1236 pp - U:067  [+12 exp]

Battleship
 Colorado (Planes:0/1),  , 5 bars , 1293 exp , USA , 14/10 , Fire Discipline  , 62 kill , 4250 pp - U:009  [+36 exp]
 South Dakota (Planes:1/1),  , 5 bars , 657 exp , US Marines , 12/10 , 33 kill , 3801 pp - U:027  [+16 exp]

Carrier
 Essex (Planes:0/6),  , 1 bars , 193 exp , US Marines , 7/10 , 0 kill , 3084 pp - U:022  [+13 exp]
 Essex (Planes:2/6),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:036
 Essex (Planes:1/6),  , 1 bars , 184 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:037

Cruiser
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 938 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 40 kill , 2028 pp - U:016  [+11 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 779 exp , USA , 10/10 , 34 kill , 2028 pp - U:018  [+37 exp]
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 651 exp , US Marines , 10/10 , 24 kill , 2064 pp - U:029  [+8 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 777 exp , US Marines , 10/10 , 19 kill , 2064 pp - U:031  [+28 exp]
 Cleveland CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 719 exp , US Marines , 7/10 , 23 kill , 2088 pp - U:043  [+18 exp]
 Cleveland CL (Planes:0/1),  , 3 bars , 321 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 2088 pp - U:068  [+45 exp]

Auxiliary Ship
 Seaplane Tender (Planes:1/2),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:050

Player 1 : US Marines
Killed: INF:550  TNK:50   RCN:77   AT:77   FLAK:22   FORT:130  ATY:190  AD:45   FTR:87   TB:125  LB:3    SUB:42   DD:149  BS:29   CV:12   CRs:78     Total: 1666
Lost  : INF:10   AT:5    FORT:3    ATY:4    AD:4    FTR:1    TB:2    DD:2      Total: 31

BV 27
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   4439 exp,    147 kill,   1128 pp    Average:    555 exp,     18 kill,    141 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2998 exp,    226 kill,    600 pp    Average:    750 exp,     57 kill,    150 pp
Recon          *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1260 exp,     35 kill,      0 pp    Average:    630 exp,     18 kill,      0 pp
Anti-tank      *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1101 exp,     26 kill,      0 pp    Average:    551 exp,     13 kill,      0 pp
Artillery      *   6 Units *  1 Leaders      Total :   2328 exp,     35 kill,   3340 pp    Average:    388 exp,      6 kill,    557 pp
Fighter        *  13 Units *  4 Leaders      Total :  13398 exp,    347 kill,   7112 pp    Average:   1031 exp,     27 kill,    547 pp
Tactical Bomber *  19 Units *  3 Leaders      Total :  20731 exp,    358 kill,   7165 pp    Average:   1091 exp,     19 kill,    377 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   2118 exp,     59 kill,   3612 pp    Average:    530 exp,     15 kill,    903 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1950 exp,     95 kill,   8051 pp    Average:    975 exp,     48 kill,   4026 pp
Carrier        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    557 exp,      0 kill,   9252 pp    Average:    186 exp,      0 kill,   3084 pp
Cruiser        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   4185 exp,    145 kill,  12360 pp    Average:    698 exp,     24 kill,   2060 pp
Auxiliary Ship *   1 Units *  0 Leaders      Total :    180 exp,      0 kill,   1428 pp    Average:    180 exp,      0 kill,   1428 pp
* Summary:     *  70 Units * 15 Leaders      Total :  55245 exp,   1473 kill,  54048 pp    Average:    789 exp,     21 kill,    772 pp


Player 1  US Marines   has 81 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank   :  4
Recon :  2
Anti-tank :  2
Artillery :  8
Air Defense :  2
Fighter : 15
Tactical Bomber : 19
Destroyer :  4
Battleship :  2
Carrier :  3
Cruiser :  6
Auxiliary Ship :  1

Player 2  USSR   has 1 units total (core+aux):
Fighter :  1
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #174 : Marzec 23, 2017, 12:29:37 »

Lofoty   - 100%

Czy warto ciągnąć cały desant ze sobą? Może wystarczy zdobyć SH i dopiero tam wystawić potrzebne jednostki...
Jak pomyślałem, tak zrobiłem. Spadochroniarze zaś polecieli w najbardziej odległe kąty.

A swoją drogą to czy jest jakieś wytłumaczenie ograniczenia ilości transportów morskich? Śmieszne jest, że można wystawić całą armię na morzu, ale po wylądowaniu to mamy tylko kilka statków transportowych.

A może pomyśleć również o większej liczbie transportów lotniczych? Wtedy będzie można inaczej planować działania.

OpenGen 0.90.57.3 * (21 Feb 2017)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8e
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: TBD Devastator (b)
 2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
 4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 105mm M2A1
 5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: SBD-2 Dauntless
 6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:55
 7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:55
 8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:64
 9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: M5A1
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Into The Fire , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Help! , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Gibraltar , #13 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Sumner
15   Toulon , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Dire Strait , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Navarone , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Shore Party 44
18   Polar Night , #17 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F8F-1 Bearcat
19   The Channel , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Back to Hell , #19 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: F4U-4 Corsair
21   Singapore , #20 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: M36
22   Hell Islands , #21 , Brilliant Victory , score:49
23   Rabaul , #22 , Brilliant Victory , score:53
24   Heart Of Empire , #23 , Brilliant Victory , score:48
25   Tokyo , #24 , Brilliant Victory , score:52
26   Red Storm , #25 , Brilliant Victory , score:52
27   Red Tide , #26 , Brilliant Victory , score:68
28   Lofoty , #27 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 1508  *  Average: 53

..
Current scenario: Lofoty,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 1280
Army cost: 57239 , Current prestige is 408
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 390
V : Win , turn prestige: 390
TV: Win , turn prestige: 390
Ls: Loss , turn prestige: 390

Infantry
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 692 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 32 kill , 0 pp - U:001
*  Engineers 1938 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 749 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 29 kill , 0 pp - U:002  [+12 exp]
*  Arm. Infantry 1942 , Dodge WC62 ,  , 5 bars , 794 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 27 kill , 0 pp - U:006  [+6 exp]
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 704 exp , US Marines , 9/10 , Support, 18 kill , 0 pp - U:026  [+28 exp]
*  Special Service , Jeep [W] ,  , 5 bars , 683 exp , US Marines , 8/10 , Support, 23 kill , 0 pp - U:035  [+28 exp]
 Airborne Eng 1943 , Jeep ,  , 3 bars , 353 exp , USA , 10/10 , 12 kill , 348 pp - U:053
 Marine Inf. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 336 pp - U:058
 Marine Eng. 1944 , M3 ,  , 2 bars , 267 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 444 pp - U:064

Tank 
*  M4A3/76 ,  , 5 bars , 1443 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 124 kill , 0 pp - U:008  [+15 exp]
+  M4A3/76 ,  , 5 bars , 743 exp , US Marines , 10/10 , 67 kill , 0 pp - U:033  [+26 exp]
 M4A3 ,  , 4 bars , 474 exp , US Marines , 10/10 , 19 kill , 300 pp - U:055  [+15 exp]
 M4A3 ,  , 3 bars , 398 exp , US Marines , 10/10 , 21 kill , 300 pp - U:061  [+4 exp]
 M4A3 Flame ,  , 1 bars , 152 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 312 pp - U:066  [+12 exp]
 M4A3/105 ,  , 1 bars , 170 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:071  [+30 exp]
 M4A3 ,  , 1 bars , 153 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 300 pp - U:073  [+13 exp]

Recon
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 728 exp , USA , 10/10 , Recon, 22 kill , 0 pp - U:005  [+13 exp]
*  M8 Greyhound ,  , 5 bars , 554 exp , USA , 10/10 , Recon, 15 kill , 0 pp - U:007  [+9 exp]
 M8 Greyhound ,  , 1 bars , 150 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 180 pp - U:072  [+10 exp]

Anti-tank
*  M10 ,  , 5 bars , 786 exp , USA , 10/10 , Camouflage Expert , 24 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
+  M36 ,  , 3 bars , 355 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:065  [+26 exp]

Artillery
*  M12 ,  , 5 bars , 744 exp , USA , 15/10 , Resilience  , 19 kill , 0 pp - U:004  [+4 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 398 exp , USA , 13/10 , 4 kill , 624 pp - U:032  [+15 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 389 exp , USA , 13/10 , 7 kill , 624 pp - U:044  [+15 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 349 exp , USA , 13/10 , 6 kill , 624 pp - U:045  [+11 exp]
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 249 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 734 pp - U:062
 155mm M1 Long Tom , M4 HS Tractor ,  , 2 bars , 258 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 734 pp - U:063  [+14 exp]

Fighter
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1797 exp , USA , 11/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 52 kill , 752 pp - U:010  [+47 exp]
*  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1873 exp , USA , 10/10 , First Strike  , Special Munition, Support, 53 kill , 0 pp - U:011  [+58 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1722 exp , USA , 9/10 , All Weather Combat  , Special Munition, Support, 47 kill , 684 pp - U:017  [+150 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1601 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , Special Munition, Support, 48 kill , 684 pp - U:020  [+78 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1322 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, Support, 34 kill , 684 pp - U:038  [+92 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 896 exp , US Marines , 12/10 , Special Munition, Support, 19 kill , 820 pp - U:046  [+62 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 4 bars , 458 exp , US Marines , 8/10 , Special Munition, Support, 6 kill , 684 pp - U:047  [+89 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1016 exp , US Marines , 11/10 , Special Munition, Support, 31 kill , 752 pp - U:048  [+56 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 837 exp , US Marines , 11/10 , Special Munition, Support, 18 kill , 752 pp - U:049  [+73 exp]
+  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 679 exp , US Marines , 11/10 , Special Munition, Support, 14 kill , 0 pp - U:054  [+66 exp]
+  F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 767 exp , US Marines , 12/10 , Special Munition, Support, 15 kill , 0 pp - U:059  [+49 exp]
 F4U-4 Corsair ,  , 5 bars , 1040 exp , US Marines , 12/10 , Special Munition, Support, 29 kill , 820 pp - U:070  [+60 exp]

Tactical Bomber
+  TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2287 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , Support, Special Munition, 48 kill , 0 pp - U:012  [+91 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2321 exp , USA , 11/10 , Support, Special Munition, 35 kill , 501 pp - U:013  [+89 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 1731 exp , USA , 11/10 , Aggressive Attack  , Support, Special Munition, 47 kill , 501 pp - U:014  [+83 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 5 bars , 845 exp , USA , 10/10 , Recon, 24 kill , 264 pp - U:015
 OS2U Kingfisher ,  , 5 bars , 764 exp , USA , 8/10 , Recon, 12 kill , 264 pp - U:019  [+14 exp]
 OS2U Kingfisher ,  , 5 bars , 623 exp , USA , 10/10 , Recon, 10 kill , 264 pp - U:021  [+13 exp]
+  SBD-2 Dauntless ,  , 5 bars , 2167 exp , USA , 12/10 , Support, Special Munition, 37 kill , 0 pp - U:023  [+72 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 2367 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, Special Munition, 35 kill , 456 pp - U:024  [+194 exp]
 PBY-5 Catalina ,  , 3 bars , 319 exp , USA , 10/10 , Recon, 7 kill , 504 pp - U:025
 SBD-2 Dauntless ,  , 5 bars , 2385 exp , US Marines , 12/10 , Support, Special Munition, 39 kill , 518 pp - U:028  [+130 exp]
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 1830 exp , US Marines , 12/10 , Support, Special Munition, 35 kill , 547 pp - U:030  [+75 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 271 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:034  [+13 exp]
 OS2U Kingfisher (CV),  , 5 bars , 794 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 11 kill , 252 pp - U:040
 TBF Avenger (r) ,  , 5 bars , 655 exp , US Marines , 11/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 501 pp - U:051  [+66 exp]
 SBD-5 Dauntless ,  , 5 bars , 1347 exp , US Marines , 10/10 , Support, Special Munition, 17 kill , 444 pp - U:052  [+80 exp]
 PBY-5A Catalina ,  , 2 bars , 238 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 2 kill , 516 pp - U:056
 OS2U Kingfisher (CV),  , 3 bars , 319 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 4 kill , 252 pp - U:060  [+15 exp]

Destroyer
 Fletcher ,  , 5 bars , 536 exp , US Marines , 10/10 , 21 kill , 1188 pp - U:039  [+86 exp]
 Fletcher ,  , 5 bars , 745 exp , US Marines , 10/10 , 21 kill , 1188 pp - U:041  [+59 exp]
+  Sumner ,  , 5 bars , 678 exp , US Marines , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:042  [+11 exp]
 Gearing ,  , 3 bars , 334 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 1236 pp - U:067  [+19 exp]

Battleship
 Colorado (Planes:0/1),  , 5 bars , 1358 exp , USA , 14/10 , Fire Discipline  , 66 kill , 4250 pp - U:009  [+65 exp]
 South Dakota (Planes:0/1),  , 5 bars , 693 exp , US Marines , 12/10 , 34 kill , 3801 pp - U:027  [+36 exp]

Carrier
 Essex (Planes:0/6),  , 1 bars , 193 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:022
 Essex (Planes:0/6),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:036
 Essex (Planes:0/6),  , 1 bars , 184 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3084 pp - U:037
 Escort Carrier (Planes:0/3),  , 1 bars , 140 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1992 pp - U:069

Cruiser
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 965 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 41 kill , 2028 pp - U:016  [+27 exp]
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 801 exp , USA , 10/10 , 37 kill , 2028 pp - U:018  [+22 exp]
 Brooklyn CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 709 exp , US Marines , 8/10 , 26 kill , 2064 pp - U:029  [+58 exp]
 Brooklyn CL (Planes:1/1),  , 5 bars , 817 exp , US Marines , 10/10 , 21 kill , 2064 pp - U:031  [+40 exp]
 Cleveland CL (Planes:0/1),  , 5 bars , 729 exp , US Marines , 10/10 , 23 kill , 2088 pp - U:043  [+10 exp]
 Cleveland CL (Planes:0/1),  , 3 bars , 337 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 2088 pp - U:068  [+16 exp]

Auxiliary Ship
 Seaplane Tender (Planes:0/2),  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1428 pp - U:050
 Seaplane Tender (Planes:0/2),  , 1 bars , 154 exp , US Marines , 3/10 , 0 kill , 1428 pp - U:057  [+14 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:575  TNK:51   RCN:77   AT:80   FLAK:25   FORT:135  ATY:204  AD:47   FTR:94   TB:127  LB:3    SUB:45   DD:158  BS:29   CV:12   CRs:83     Total: 1745
Lost  : INF:10   AT:5    FORT:3    ATY:4    AD:4    FTR:1    TB:2    DD:2      Total: 31

BV 28
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   4513 exp,    152 kill,   1128 pp    Average:    564 exp,     19 kill,    141 pp
Tank           *   7 Units *  1 Leaders      Total :   3533 exp,    232 kill,   1536 pp    Average:    505 exp,     33 kill,    219 pp
Recon          *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1432 exp,     38 kill,    180 pp    Average:    477 exp,     13 kill,     60 pp
Anti-tank      *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1141 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    571 exp,     14 kill,      0 pp
Artillery      *   6 Units *  1 Leaders      Total :   2387 exp,     38 kill,   3340 pp    Average:    398 exp,      6 kill,    557 pp
Fighter        *  12 Units *  4 Leaders      Total :  14008 exp,    366 kill,   6632 pp    Average:   1167 exp,     31 kill,    553 pp
Tactical Bomber *  17 Units *  3 Leaders      Total :  21263 exp,    374 kill,   6300 pp    Average:   1251 exp,     22 kill,    371 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   2293 exp,     64 kill,   3612 pp    Average:    573 exp,     16 kill,    903 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :   2051 exp,    100 kill,   8051 pp    Average:   1026 exp,     50 kill,   4026 pp
Carrier        *   4 Units *  0 Leaders      Total :    697 exp,      0 kill,  11244 pp    Average:    174 exp,      0 kill,   2811 pp
Cruiser        *   6 Units *  1 Leaders      Total :   4358 exp,    153 kill,  12360 pp    Average:    726 exp,     26 kill,   2060 pp
Auxiliary Ship *   2 Units *  0 Leaders      Total :    334 exp,      0 kill,   2856 pp    Average:    167 exp,      0 kill,   1428 pp
* Summary:     *  73 Units * 15 Leaders      Total :  58010 exp,   1545 kill,  57239 pp    Average:    795 exp,     21 kill,    784 pp


Player 1  US Marines   has 73 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  7
Recon :  3
Anti-tank :  2
Artillery :  6
Fighter : 12
Tactical Bomber : 17
Destroyer :  4
Battleship :  2
Carrier :  4
Cruiser :  6
Auxiliary Ship :  2

Player 2  USSR   has 11 units total (core+aux):
Infantry :  2
Fortification :  7
Air Defense :  2
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #175 : Marzec 23, 2017, 12:30:00 »

Podsumowanie - czyli czego się nauczyłem.

Dziękuję wszystkim a szczególnie Waldziosowi za wszystkie porady udzielona podczas grania.

Po pierwsze rozpoznanie
   Jest kluczowe do skutecznego i bezpiecznego prowadzenia bitwy. Koszt inwestycji zwraca się wielokrotnie.
   Samoloty rozpoznawcze z ruchem fazowym współpracujące z samolotami o dużym polu widzenia.  Na jednym kierunku działania (dla jednego zespołu floty) miałem dwa samoloty rozpoznawcze z ruchem fazowym i jeden o dalekim zasięgu widzenia. Rozpoznaję daleko - ponad sumę zasięgu ruchu i dział okrętów. Własne siły morskie trzymam poza widokiem wroga i poza jego zasięgiem ruchu i dział. Desant morski jeszcze dalej od wroga.

Panowanie w powietrzu
   Warto od początku inwestować w myśliwce - nawet przed bombowcami. Myśliwce muszą zdobyć doświadczenie a żeby to osiągnąć muszą co turę coś atakować - nawet na lądzie. Jak nie mamy bombowców (na początku) to myśliwce nie są zajęte ich eskortowaniem tylko mogą walczyć. Zdobycie lidera jest bardzo pomocne, jeżeli nie kluczowe. Myśliwiec z liderem eskortuje więcej bombowców (warto przypomnieć, że myśliwiec bez lidera broni tylko raz, więc nawet jeden bombowiec nie jest w 100% bezpieczny - nie przeżyje ataku 3 wrogich myśliwców) a w sytuacji przewagi npla w sprzęcie można stosować taktykę myśliwca otoczonego bombowcami (byle szczelnie). Niszczyciele przy naszym panowaniu w powietrzu raczej nie muszą bronić okrętów przed atakami z powietrza, bo wszystko rozgrywa się z dala od floty.
   Bitwę z reguły zaczynam od zwiadu najpierw samolotem z ruchem fazowym - bezpiecznie nie przekraczając rozpoznanego obszaru -  a następnie koło niego umieszczam ten z dużym zasięgiem widzenia. W środek, pomiędzy nie, daję myśliwca z liderem i wolne hexy koło myśliwca uzupełniam samolotami bombowymi lub spadochroniarzami. Teraz tylko czekać aż wrogie myśliwce rzucą się na takiego "jeża". Poboczny kierunek rozpoznaję drugim samolotem z ruchem fazowym w osłonie myśliwca. Ważne, aby ten drugi kierunek był bezpieczniejszy, bo myśliwiec nie ma pełnej osłony (z rachunku składu zespołu widać, że osłony nie wystarczy dla dwóch myśliwców)
   
Eliminacja floty npla
   Zespół 3 samolotów torpedowych na jeden ciężki okręt npla (później nawet dwa samoloty wystarczą) zwykle wystarcza do jego zatopienia. Niszczyciele często zostawiają z tyłu ciężkie okręty, więc samoloty atakują zwykle ostatnie ciężkie okręty. Po eliminacji ciężkich okrętów npla samoloty są przezbrajane w bomby aby wesprzeć lądowanie desantu. Niszczycielami zajmują się moje ciężkie okręty. Okręty podwodne niszczę bombowcami. Niszczycieli nie używam do dobijania op bo naraziłbym je na zbyt wielkie ryzyko wysuwając je do przodu w zasięg dział wrogich okrętów. Pancerniki nie są niezbędne, bo samoloty torpedowe eliminują najgroźniejszych wrogów.
   
Pogoda
   Powyższe testowane było przy dobrej pogodzie. Ale co się stanie podczas złej pogody? Samoloty będą mogły tylko rozpoznawać aby móc wymanewrować wrogie okręty. Niszczyciele staną się jedyną bronią na okręty podwodne i to dla tego mam je w zespole). Pancernik z liderem staje się kluczowym elementem taktyki bo może niszczyć wrogie pancerniki sam nie będąc ostrzeliwany. przewaga zasięgu dział jest tu kluczem. Ale to tylko teoria do przetestowania w jakiejś morskiej kampanii na Atlantyku przy złej pogodzie o ile taka powstała.

Moje zespoły
   Założyłem sobie, że wystawiam tyle samolotów ile mam hangarów na lotniskowcach. Jeżeli są dostępne lotniska to nadwyżkę samolotów wystawiam na lotnisku. Jeśli nie, to mają przerwę.
   Skład zespołu:
   Pancernik
   2x lekki krążownik
   2x niszczyciel
   Lotniskowiec (6 hangarów)
   2 myśliwce (dodatki: Special Munition i jeśli jest kasa to Support)
   1 samolot bombowy uniwersalny z dużym atakiem na cele morskie - do tępienia okrętów podwodnych (dodatki: Support i jeśli jest kasa to Special Munition)
   3 samoloty bombowe z możliwością przezbrajania w torpedy  (dodatki: Support i jeśli jest kasa to Special Munition)
   2 samoloty rozpoznawcze z ruchem fazowym  (dodatki: Recon i jeśli jest kasa to Support )
   1 samolot rozpoznawczy o dużym zasięgu widzenia  (dodatki: Recon i jeśli jest kasa to:Support )

   Jeden tender na dwa zespoły.
   
   Pancernik - do walki z okrętami npla i do niszczenia jednostek na lądzie w miejscach, gdzie zburzenie terenu nie ma znaczenia
   Lekki krążownik - do walki z drobnica na morzu i do wspierania jednostek na lądzie. Nie używam ciężkich krążowników, bo potrafią zburzyć teren podczas wspierania jednostek na lądzie.
   Niszczyciele - właściwie to mógłbym się bez nich obyć. Może ze dwa razy działały jako obrona plot i kilka razy niszczyły wrogie op. Tylko, kto będzie walczył z op w czasie długich deszczy...

Siły lądowe
   Mieszane, jak do walki na lądzie ale bez obrony plot. O ochronę plot i to aktywną ma zadbać lotnictwo. Artyleria jest bardzo ważna na wypadek deszczów. Preferuję nieduże, ale doświadczone jednostki.
   Recon
   Czołg lub dwa
   Piechota
   Inżynierowie
   2x artyleria (później samobieżna)
   Pionierów nie kupuję, bo nie burzę ważnych miejsc. Czasami muszę dokupić jakąś tanią piechotę, aby przypilnowała VH.
   
   Jednostki spadochronowe... Dobrze mieć, bo w początkowej fazie przydają się do otaczania myśliwca kręgiem ochronnym a na koniec można je zrzucić do VH, którego załoga została wybita przez samoloty lub okręty. Czasami udaje się akcja typu wyląduj, zdobądź lotnisko i prestiż i odleć a czasami po wylądowaniu zjawiają się wrogie posiłki i śmierć zagląda w oczy. Ale ogólnie warto i polecam, szczególne jeśli stosuje się bezpieczną taktykę lądowania w ostatniej turze. Jeśli uda się kupić spadochroniarzom szybki transport lądowy to dodatkowo zyskują na wartości.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 ... 10 11 [12]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.209 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)