Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 03:35:57 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: G 33 Szczury Pustyni pytanie.  (Przeczytany 40511 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #90 : Wrzesień 27, 2021, 06:54:01 »

Dorzuć jeszcze save. Bez odpowiedniego save'a nie ma jak uruchomić scenariusza.

Zmienić pogodę - strefę klimatyczną?
Myślę, że to kwestia do dokładniejszego przetestowania. Mogłem mieć pecha.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2021, 06:59:53 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #91 : Wrzesień 27, 2021, 07:15:59 »

HQ -save
https://drive.google.com/file/d/1yOHqxh4I0AjnuoHyo1ciy-tp3W6622bH/view?usp=sharing
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #92 : Wrzesień 27, 2021, 07:27:57 »

Dzięki.

BTW. Przydzielając saperom dodatek 'Fast Builder' stworzyłeś ciekawy paradoks.
Szybciej można zbudować nowe lotnisko, niż naprawić stare.
Z dodatkiem lotnisko buduje się w turę (oba oddziały saperów stoją w terenie CLEAR), a naprawa (z przemieszczeniem saperów) zajmuje co najmniej dwie tury (na odcinku amerykańskim trzy).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #93 : Wrzesień 27, 2021, 07:28:54 »

Czas na podsumowanie testu. Rozgrywałem go wczoraj ok. 4h więc nie było już czasu na pisanie  Wink Myślę, że powstało godne zakończenie kampanii G33. Scenariusz nie jest banalny. Trzeba się przy nim trochę nakombinować, co odbieram pozytywnie. Trudne warunki terenowe, dużo pól minowych, dużo pelotek i artylerii dalekiego zasięgu. Budowniczowie mostów, jednostki saperskie i zwiad powietrzny to nasi najwięksi przyjaciele na mapie. Dyskusyjne czy skład obu armii jest stricte historyczny, ale z punktu widzenia grywalności było ciekawie i wymagająco. Super by było, gdyby jednostki na mapie miały przydział organizacyjny tak jak to było praktykowane w poprzednich scenariuszach G33. Ale zdaje sobie sprawę, że kosztowałoby to sporo pracy, ślęczenia nad źródłami. I pewnie zmieniłoby zasadniczo skład obu armii. Okazałoby się, że o takiej ilości luf artylerii dalekiego zasięgu i pelotek Niemcy mogli na tym etapie wojny tylko pomarzyć  Wink

Fajne rozwiązanie z czasową obecnością wsparcia powietrznego RAF i USAF. Faktycznie przydałoby się tylko doprecyzować przez ile tur i na kogo możemy dokładnie liczyć. Jeśli chodzi o inne poprawki to również moją uwagę zwrócili brytyjscy spadochroniarze, dla których Dakoty są niczym Jeepy, które mogą ich zabrać wszędzie i z dowolnego miejsca na mapie. To na bank musi zostać zmienione bo nie ma najmniejszego sensu. Amerykański Pak 38 z angielską ciężarówką jako posiłki, również mnie nieco zaskoczył. Tak jak i bojowo wykorzystany u Kanadyjczyków czołg Ram II. Myślę, że obie te jednostki można zastąpić czymś bardziej pospolitym. Rama zamieniłbym na Shermana V a z ppanca chyba w ogóle bym zrezygnował. Może jakaś uniwersalna pelotka Boforsa, albo jakiś kanadyjski/brytyjski oddział piechoty. Piszę to mając na uwadze kogo w tym sektorze możemy się spodziewać Wink  

Jeśli chodzi o ilość tur to wydaje mi się być dobrana optymalnie. Ja zakończyłem scenariusz w 13-ej turze, czyli miałem jeszcze 4 tury zapasu. Ale logistycznie w paru miejscach pokomplikowałem sobie proces forsowania Renu, więc myślę że i 11-12 tura jest tu realna. Trzeba przecież brać poprawkę na pogodę i liderów. W testowej armii są np. dwie eskadry, które mogą atakować niezależnie od warunków pogodowych, czołg z liderem "bridging", ciężka armata z "DF" itp. A pogoda muszę przyznać mi raczej dopisywała. Miałem może łącznie ze 4 tury deszczowe i nigdy nie następowały one po sobie.

Na koniec raport:
Zakupy:
1. Wymiana 2x Shermanów III na Comety.
2. Wzmocnienie armaty 5.5 inch "OA" o 1 pkt, eskadr "All Weather Combat" o 1pkt oraz batalionu piechoty wz.43 i gwardii o 1pkt.
3. Wymiana Staghunda I bez lidera na wersję III.
4. Zakup w trakcie bitwy batalionu saperów z dodatkiem "Fast Builder".

OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:53
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:72
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Spitfire XIV
20   GHENT , #19 , Brilliant Victory , score:64
21   WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , #20 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 1306  *  Average: 62

..
Current scenario: WESSEL - OPERATION "PLUNDER",  VH prestige is 880 ,  All map prestige is: 3640
Army cost: 8736 , Current prestige is 2982
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 965
BV: Win , turn prestige: 370
V : Win , turn prestige: 370
TV: Win , turn prestige: 370
Ls: Loss , turn prestige: 370

Piechota
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 3 bars , 303 exp , Wielka Brytania , 11/10 , 9 kill , 0 pp - U:001
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 5 bars , 506 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 15 kill , 0 pp - U:007  [+8 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 368 exp , Wielka Brytania , 11/10 , 13 kill , 0 pp - U:010
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1943 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 255 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 360 pp - U:020
+  Scots Guards 43 , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 4 bars , 407 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:021
+  SAS 1943 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 5 bars , 632 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 15 kill , 0 pp - U:024  [+6 exp]
 Sappers , Bedford QLT , 7th BT RE/7th Arm.Div. , 1 bars , 160 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 300 pp - U:109  [+30 exp]

Czołg
*  Comet , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 1143 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Bridging  , 85 kill , 0 pp - U:002  [+49 exp]
*  Comet , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 885 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 52 kill , 0 pp - U:003  [+45 exp]
*  Sherman IB , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 1038 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 82 kill , 0 pp - U:009  [+23 exp]
 Firefly , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 827 exp , Wielka Brytania , 13/10 , Skilled Reconnaissance  , 82 kill , 514 pp - U:015  [+50 exp]
+  Churchill VIIICS , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 957 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Resilience  , 72 kill , 0 pp - U:022  [+4 exp]
 Comet , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 587 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 43 kill , 444 pp - U:025  [+21 exp]

Rozpoznanie
*  Staghound I , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 1031 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 23 kill , 0 pp - U:004  [+12 exp]
 Staghound III , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 5 bars , 547 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 7 kill , 264 pp - U:028  [+37 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 2 bars , 254 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 4 bars , 446 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill , 252 pp - U:026  [+3 exp]
 Achilles IIC , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 3 bars , 395 exp , Wielka Brytania , 13/10 , Battlefield Intelligence  , 9 kill , 452 pp - U:033  [+21 exp]

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 1153 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 16 kill , 0 pp - U:005  [+36 exp]
+  7.2 inch Mk VI , Albion CX22S , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 800 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Street Fighter  , 23 kill , 0 pp - U:008  [+64 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 713 exp , Wielka Brytania , 13/10 , 12 kill , 0 pp - U:011  [+31 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 741 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Resilience  , 13 kill , 522 pp - U:012  [+23 exp]
 5.5 inch , Albion CX22S , 106th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 594 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Overwhelming Attack  ,   Support, 11 kill , 518 pp - U:016  [+83 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 671 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Determined Defense  , 9 kill , 522 pp - U:027  [+45 exp]
+  5.5 inch , Albion CX22S , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 1153 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support, 33 kill , 0 pp - U:030  [+91 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 1138 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Shock Tactics  , 19 kill , 540 pp - U:014  [+74 exp]
 Mustang IV , 92.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 797 exp , Wielka Brytania , 11/10 , All Weather Combat  , 20 kill , 712 pp - U:019  [+68 exp]
 Typhoon IB(r) , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 761 exp , Wielka Brytania , 12/10 ,   Support, 21 kill , 633 pp - U:023  [+78 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 4 bars , 434 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 11 kill , 540 pp - U:031  [+8 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 781 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 16 kill , 0 pp - U:032  [+79 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 2 bars , 267 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:017
 Mosquito B XVI  , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 1416 exp , Wielka Brytania , 11/10 , All Weather Combat  ,   Support, 20 kill , 699 pp - U:018  [+80 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 952 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,   Support, 18 kill , 684 pp - U:029  [+79 exp]
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 116 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:034  [+4 exp]

Player 1 : Wielka Brytania, Kanada, USA
Killed: INF:527  TNK:94   RCN:81   AT:137  FLAK:65   FORT:70   ATY:253  AD:22   FTR:41   TB:33     Total: 1323
Lost  : INF:10   TNK:1    RCN:1    AT:3    FORT:2    ATY:2    TB:1      Total: 20

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  1 Leaders      Total :   3088 exp,     78 kill,    660 pp    Average:    386 exp,     10 kill,     83 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   5437 exp,    416 kill,    958 pp    Average:    906 exp,     69 kill,    160 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1578 exp,     30 kill,    264 pp    Average:    789 exp,     15 kill,    132 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1095 exp,     22 kill,    704 pp    Average:    365 exp,      7 kill,    235 pp
Artyleria      *   7 Units *  6 Leaders      Total :   5825 exp,    117 kill,   1562 pp    Average:    832 exp,     17 kill,    223 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3911 exp,     87 kill,   2425 pp    Average:    782 exp,     17 kill,    485 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2751 exp,     39 kill,   2163 pp    Average:    688 exp,     10 kill,    541 pp
* Summary:     *  35 Units * 15 Leaders      Total :  23685 exp,    789 kill,   8736 pp    Average:    677 exp,     23 kill,    250 pp


Player 1  Wielka Brytania, Kanada, USA   has 109 units total (core+aux):
Piechota : 24
Czołg : 19
Rozpoznanie :  7
Artyleria ppanc. :  8
Artyleria : 21
Obrona plot. :  2
Myśliwiec : 16
Bomb. taktyczny : 12

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #94 : Wrzesień 28, 2021, 09:30:44 »

Dzięki Estek za test  Smiley
Może da się trochę nazw dopisać ..
Gdzieś było o organizacji i strukturze jednostek brytyjskich i amerykańskich , ale nie umiem znaleźć ..

Kupiłeś dodatkowych saperów ... mimo tylu środków przeprawowych?

W 6 turze jest Flak samobieżny, zamiast tego paka ..
Teraz Ram II --> jest dostępny dla Kanadyjczyków od 1942 .. co w nim złego?

A jak poradziłeś sobie z niespodzianką na wschodzie?
 --> wykryłeś wcześniej , bo pogoda sprzyjała?

Większość jednostek niemieckich jest osłabiona --> to musiałem zapewnić im ochronę --> inaczej gra by była nie ciekawa ..
Przewaga lotnictwa alianckiego była i jest w grze
Przewaga sprzętu pancernego zachowana
Dział przeciwpancernych Niemcy trochę mieli i są po to by opóźniać pochód

A reszta - obsadzenie miast, broń przeciw lotnicza --> konieczna --> przy dobrej pogodzie była by kaszana ..
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #95 : Wrzesień 28, 2021, 11:04:29 »

Teraz Ram II --> jest dostępny dla Kanadyjczyków od 1942 .. co w nim złego?
Czołg Ram nigdy nie został użyty bojowo. Służył wyłącznie do celów treningowych,
Wybudowano ponad 2tys sztuk, więc trudno go całkowicie pominąć w efilu.

A jak poradziłeś sobie z niespodzianką na wschodzie?
 --> wykryłeś wcześniej , bo pogoda sprzyjała?
W save'ie Estka występują dwa samoloty 'All Weather', więc zła pogoda jest istotnym ułatwieniem w eliminowaniu wszelkich "niespodzianek".

A reszta - obsadzenie miast, broń przeciw lotnicza --> konieczna --> przy dobrej pogodzie była by kaszana ..
W kwestii broni przeciwlotniczej w oczy rzuca się jej małe zróżnicowanie. Praktycznie same 88-tki. Wyraźnie brakuje 37-ek (i mniejszych).
Chyba trochę zbyt dużo 88-ek w wersji AD. W miastach stacjonarne pelotki mają sens, w terenie potencjalnie sensowniejsze (i nieco skuteczniejsze przeciwko celom naziemnym) byłyby 88-ki w wersji FLAK.

Podobnie u Brytyjczyków, składy armii są względnie realistyczne, ale wyraźnie brakuje pelotek Bofors 40 mm.

Ogólnie w kampaniach Gustlika przywykliśmy do większego zróżnicowania sprzętu.
Nie zrozum mnie źle, w krytycznych punktach ciężka obrona ma sens (i całkiem dobrze ją zrealizowałeś).
Ale w mniej istotnych miejscach przydałoby się trochę drobnicy (pelotki 3,7cm, ppance 7,5cm, haubice 10,5cm etc) dla zróżnicowania. Nawet gdyby wspomniane jednostki miały stanowić tylko dekoracje.

BTW. Oparłeś niemiecką obronę o ppance '8.8cm FlaK 36 ATG' . W 1945 nie są już one tak potężne jak we wcześniejszych latach. Czołgi Churchill VII są dla nich trudnym celem. Sugerowałbym częściową wymianę na '8.8cm PaK43'.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2021, 11:34:09 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #96 : Wrzesień 28, 2021, 03:24:14 »

Trochę to poprawiłem, ale nie mam wprawy ..
ponad to
samoloty bombowe - odlot 5 tura wszystkie (4 szt. amunicji - i tak 5 tur nie powalczy, a jeśli brak pogody - to ma szansę)
samoloty myśliwce - odlot 7 tura
Nazwy dla Canady

HQ
https://drive.google.com/file/d/1z9nK_QH4UrBbgkwu-SPrT8BtP-sKubHc/view?usp=sharing

scen
https://drive.google.com/file/d/1E1UiG5cgcnDWKmKqsioCSYkzR7BNncUY/view?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2021, 03:26:23 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #97 : Wrzesień 28, 2021, 03:39:34 »

BTW. Mały problem. Moździerz przydzielony w transporcie lotniczym, nie jest jednostką spadochronową.

BTW.2. Zburzone mosty na pozycjach (32,32) i (35,37) mają teren 'Głeboka Rzeka', w efekcie są nieprzekraczalne.
Nie wiem czy to zamierzone, czy błąd.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2021, 03:44:17 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #98 : Wrzesień 28, 2021, 04:54:37 »

Moździerz poprawiony
Rzeka jest dobrze
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #99 : Wrzesień 28, 2021, 07:03:53 »

Za trzecim razem się udało Wink


HQ:
- sprzedałem Abn MG .50 cal (nie widziałem istotnego pożytku);
- sprzedałem Lysander i Mosquito PR IX (w scenariuszu jest wystarczająco dużo maszyn rozpoznawczych);

- upgrade 2x Staghound I => AEC III;
- upgrade Wolverine => Achilles IIC;
- upgrade 25 Pdr (Fire Discipline) => 7.2 inch Mk VI;
- upgrade 2x 25 Pdr (Resilience i Determined Defense) => Sexton;
- upgrade 25 Pdr => Land Mattress;
- upgrade Spitfire IX  => Typhoon IB(r);
- upgrade A-20 Boston  => Mosquito B XVI;

- dodatki Churchill VIIICS (Fast Speed + Bridging);
to był dobry wybór, bardzo ułatwił przeprawę na centralnym odcinku;

Zakupy w trakcie:
- 2x Abn 25 Pdr;
- 1x Abn Land Mattress;
Kupiłem do obrony SH,
planowałem desantować szybowcami na front;
nie zdążyły dotrzeć przed końcem walk;



OpenGen 0.93.4.0 * 25 Dec 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.2
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:53
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:72
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Spitfire XIV
20   GHENT , #19 , Brilliant Victory , score:64
21   WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , #20 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 1307  *  Average: 62

..
Current scenario: WESSEL - OPERATION "PLUNDER",  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 2160
Army cost: 9071 , Current prestige is 2406
Prestige available on map yet is 400 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 965
BV: Win , turn prestige: 370
V : Win , turn prestige: 370
TV: Win , turn prestige: 370
Ls: Loss , turn prestige: 370

Piechota
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT ,  , 4 bars , 498 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:007
*  Guards , Bedford QLT ,  , 3 bars , 383 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:010  [+15 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1943 , Bren [W] ,  , 2 bars , 255 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 360 pp - U:020
+  Scots Guards 43 , Bren [W] ,  , 4 bars , 411 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 13 kill , 0 pp - U:021  [+4 exp]
+  SAS 1943 , Jeep [W] ,  , 5 bars , 626 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:024

Czołg
*  Comet ,  , 5 bars , 1193 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Bridging  , 83 kill , 0 pp - U:002  [+99 exp]
*  Sherman III ,  , 5 bars , 877 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 52 kill , 0 pp - U:003  [+37 exp]
*  Sherman IB ,  , 5 bars , 1078 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 80 kill , 0 pp - U:009  [+63 exp]
 Firefly ,  , 5 bars , 826 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 80 kill , 475 pp - U:015  [+49 exp]
+  Churchill VIIICS ,  , 5 bars , 1032 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Resilience  ,      Fast Speed,    Bridging, 76 kill , 0 pp - U:022  [+79 exp]
 Sherman III ,  , 5 bars , 584 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 41 kill , 300 pp - U:025  [+18 exp]

Rozpoznanie
*  AEC III ,  , 5 bars , 1039 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 22 kill , 0 pp - U:004  [+20 exp]
 AEC III ,  , 5 bars , 514 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,    Recon, 7 kill , 288 pp - U:028  [+4 exp]

Artyleria ppanc.
 Achilles IIC ,  , 4 bars , 479 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 12 kill , 348 pp - U:026  [+36 exp]
 Achilles IIC ,  , 4 bars , 468 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Battlefield Intelligence  , 12 kill , 417 pp - U:033  [+94 exp]

Artyleria
*  7.2 inch Mk VI , Albion CX22S ,  , 5 bars , 1162 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 20 kill , 0 pp - U:005  [+45 exp]
 Abn 25 Pdr , Morris Quad ,  , 1 bars , 144 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 1 kill , 360 pp - U:006  [+14 exp]
+  7.2 inch Mk VI , Albion CX22S ,  , 5 bars , 787 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Street Fighter  , 24 kill , 0 pp - U:008  [+51 exp]
*  Land Mattress , Morris Quad ,  , 5 bars , 724 exp , Wielka Brytania , 15/10 , 12 kill , 0 pp - U:011  [+42 exp]
 Sexton ,  , 5 bars , 765 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Resilience  , 12 kill , 504 pp - U:012  [+47 exp]
 5.5 inch , Albion CX22S ,  , 5 bars , 571 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Overwhelming Attack  , 13 kill , 648 pp - U:016  [+60 exp]
 Abn 25 Pdr , Morris Quad ,  , 1 bars , 150 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill , 360 pp - U:017  [+20 exp]
 Sexton ,  , 5 bars , 645 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Determined Defense  , 9 kill , 504 pp - U:027  [+19 exp]
+  5.5 inch , Albion CX22S ,  , 5 bars , 1132 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Devastating Fire  , 31 kill , 0 pp - U:030  [+70 exp]
 Abn Land Mattress , Morris Quad ,  , 1 bars , 155 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill , 276 pp - U:034  [+25 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX ,  , 5 bars , 1073 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  , 18 kill , 540 pp - U:014  [+9 exp]
 Mustang IV ,  , 5 bars , 832 exp , Wielka Brytania , 11/10 , All Weather Combat  , 21 kill , 712 pp - U:019  [+103 exp]
 Typhoon IB(r) ,  , 5 bars , 739 exp , Wielka Brytania , 14/10 ,   Support, 17 kill , 739 pp - U:023  [+56 exp]
 Typhoon IB(r) ,  , 4 bars , 483 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 11 kill , 528 pp - U:031  [+57 exp]
+  Mosquito FB VI ,  , 5 bars , 745 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 17 kill , 0 pp - U:032  [+43 exp]

Bomb. taktyczny
 Mosquito B XVI  ,  , 5 bars , 1393 exp , Wielka Brytania , 14/10 , All Weather Combat  ,   Support, 23 kill , 856 pp - U:018  [+57 exp]
 Mosquito B XVI  ,  , 5 bars , 915 exp , Wielka Brytania , 14/10 ,   Support, 18 kill , 856 pp - U:029  [+42 exp]

Player 1 : Wielka Brytania, Kanada, USA
Killed: INF:523  TNK:94   RCN:81   AT:136  FLAK:64   FORT:70   ATY:252  AD:21   FTR:41   TB:33     Total: 1315
Lost  : INF:10   TNK:2    RCN:1    AT:2    FORT:2    ATY:1      Total: 18

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2950 exp,     78 kill,    360 pp    Average:    421 exp,     11 kill,     51 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   5590 exp,    412 kill,    775 pp    Average:    932 exp,     69 kill,    129 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1553 exp,     29 kill,    288 pp    Average:    777 exp,     15 kill,    144 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :    947 exp,     24 kill,    765 pp    Average:    474 exp,     12 kill,    383 pp
Artyleria      *  10 Units *  6 Leaders      Total :   6235 exp,    122 kill,   2652 pp    Average:    624 exp,     12 kill,    265 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3872 exp,     84 kill,   2519 pp    Average:    774 exp,     17 kill,    504 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :   2308 exp,     41 kill,   1712 pp    Average:   1154 exp,     21 kill,    856 pp
* Summary:     *  34 Units * 15 Leaders      Total :  23455 exp,    790 kill,   9071 pp    Average:    690 exp,     23 kill,    267 pp


Player 1  Wielka Brytania, Kanada, USA   has 110 units total (core+aux):
Piechota : 23
Czołg : 18
Rozpoznanie :  7
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria : 25
Obrona plot. :  2
Myśliwiec : 16
Bomb. taktyczny : 11

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  6
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Scenariusz względnie wymagający, jak na Gustlikową kampanie.
To ostatni scenariusz, więc trudność pasuje idealnie.

Trochę niereprezentatywny mógł być save Estka. Gdybym grał kampanię od początku mój skład armii istotnie by się różnił.
Z drugiej strony, dwa samoloty 'All Weather' (dostępne w save'ie) drastycznie ułatwiły rozgrywke przy złej pogodzie.

Do pogody miałem pecha. Za drugim (w sumie trzecim) podejściem znowu zaczęło padać w trzeciej turze.
Padało z przerwami przez 2/3 scenariusza. Niewiele miałem pozytku z przydziałowego lotnictwa.
Docelowo sugerowałbym zmiane atlantyckiej strefy klimatycznej, na przynajmniej centralną europę.

Było pare drobnych problemów technicznych, ale te opisywałem na bieżąco.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #100 : Wrzesień 28, 2021, 07:30:05 »

To, co - zmienić strefę i może być?
Czy jeszcze są chętni na test? --> ze zmienioną strefą --> może zmniejszyć limit na BV do 14?
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #101 : Wrzesień 28, 2021, 07:33:06 »

Dzięki Estek za test  Smiley

Nie ma sprawy  Wink Polecam się na przyszłość  Smiley

Kupiłeś dodatkowych saperów ... mimo tylu środków przeprawowych?

No właśnie na odcinku uderzenia swojej dywizji trochę się pogubiłem i był moment, że byli mi bardzo potrzebni, ale ostatecznie zaangażowałem ich w odpieranie niespodzianki na wschodzie i zanim dotarli do Renu to 7-ma pancerna była już na drugim brzegu  dzięki auxowym układaczom mostów Grin

W 6 turze jest Flak samobieżny, zamiast tego paka ..

 Yes Myślę, że będzie z niego większy pożytek niż z tego Paka

Teraz Ram II --> jest dostępny dla Kanadyjczyków od 1942 .. co w nim złego?

Tak jak napisał Waldzios, to raczej model czołgu, który był wykorzystywany do szkolenia załóg i tak trochę dla mnie dziwnie wyglądał w operacji forsowania Renu w 1945 roku. To tak trochę jakby w operacji berlińskiej dać Niemcom Pz IVD.

A jak poradziłeś sobie z niespodzianką na wschodzie?
 --> wykryłeś wcześniej , bo pogoda sprzyjała?

Niespodziankę wykrył batalion brytyjskich saperów, który akurat w tamtych okolicach naprawiał pas startowy. Do pomocy dałem im swój świeżo zakupiony batalion saperski i paka. Niemcy wyparli ich częściowo z lotniska i nawet zajęli chwilowo VHex, ale z pomocą samolotów, które wracały uzupełnić amunicję udało się przywrócić równowagę na tym odcinku Wink

W kwestii broni przeciwlotniczej w oczy rzuca się jej małe zróżnicowanie. Praktycznie same 88-tki. Wyraźnie brakuje 37-ek (i mniejszych).
Chyba trochę zbyt dużo 88-ek w wersji AD. W miastach stacjonarne pelotki mają sens, w terenie potencjalnie sensowniejsze (i nieco skuteczniejsze przeciwko celom naziemnym) byłyby 88-ki w wersji FLAK.

Podobnie u Brytyjczyków, składy armii są względnie realistyczne, ale wyraźnie brakuje pelotek Bofors 40 mm.

Ogólnie w kampaniach Gustlika przywykliśmy do większego zróżnicowania sprzętu.
Nie zrozum mnie źle, w krytycznych punktach ciężka obrona ma sens (i całkiem dobrze ją zrealizowałeś).
Ale w mniej istotnych miejscach przydałoby się trochę drobnicy (pelotki 3,7cm, ppance 7,5cm, haubice 10,5cm etc) dla zróżnicowania. Nawet gdyby wspomniane jednostki miały stanowić tylko dekoracje.

Tutaj zgadzam się z Waldziosem. Faktycznie w dziedzinie artylerii u Niemców panuje zbyt spora unifikacja sprzętu. Dużo 88-ek w wersji AD, flak i ppanc, dużo czeskich 150-ek i Wespe. Działa szturmowe i niszczyciele czołgów to same JagdPz IV/70 i Mardery IIIH. Ja wiem, że to już trochę takie czepianie się bo grało mi się bardzo dobrze, ale wydaje mi się, że spokojnie można by zamienić niektóre flaki na wersje 37mm, haubice na najbardziej pospolite 105-ki lefH18 lub sfH18. W ppancach może gdzieś zastosować Paka 40, albo Paka 43. Wśród dział szturmowych skorzystać z jakiegoś StuGa IV albo Hetzera czy nawet Jagdpanthery. Myślę, że przykładowo Pak 40 z dużym doświadczeniem, liderem i wysokim stanem okopania będzie mógł wyrządzić podobną krzywdę jak mniej doświadczona 88-ka Flak 36 w wersji ppanc.

Jeszcze tak na marginesie. Wydaje mi się, że niemieckim spadochroniarzom pod Emmerich na północy brakuje w ogóle wsparcia artyleryjskiego. Wszędzie na całym froncie nad Renem nasycenie artyleryjskie jest spore. A tam na północy nie ma go w ogóle. Oni i tak tam trzymają się mocno i dzielnie, ale dorzucenie im choćby moździerza 12cm GrW 42 czy działa bezodrzutowego 10.5cm LG42 gdzieś do pobliskich lasów chyba nie zaburzy rozgrywki  Wink
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #102 : Wrzesień 28, 2021, 07:36:47 »

może zmniejszyć limit na BV do 14?

Ja bym zostawił to jak jest w tej chwili. Zobaczy się jak kolejni gracze skompletują dywizję w trakcie całej kampanii, jakich zdobędą liderów i z jaką spotkają się pogodą w ostatnim scenariuszu. To zawsze można w przyszłości łatwo skorygować.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #103 : Wrzesień 28, 2021, 07:50:24 »

To, co - zmienić strefę i może być?
Czy jeszcze są chętni na test? --> ze zmienioną strefą --> może zmniejszyć limit na BV do 14?
Zmieniłbym strefę tak czy inaczej. Klimat w strefie centralno-europejskiej jest trochę łagodniejszy. Więc zmiana na pewno będzie na plus.
Jeśli chcesz bardziej ograniczyć wpływ pogody, możesz nawet rozważyć strefę południowo-europejską.

Na pewno przydałoby się dodatkowe testy.

Co do limitów do BV, nie ma się co śpieszyć.  Na razie bym nie ruszał.
Nie do końca jesteś w stanie ocenić poziom trudności korzystając wyłącznie z save'a Estka.
Na innym save'ie rezultaty mogą być inne.
Limit zawsze zdążysz zmienić.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #104 : Wrzesień 28, 2021, 09:17:48 »

Zmieniona strefa
Bombowce do 5 tury, myśliwce do 7
trochę zmian(drobnych w jednostkach, w/g podpowiedzi)

nowy zip
https://drive.google.com/file/d/1On5_RvN59_8kBwVTR73HnkrjufUkRn2A/view?usp=sharing

Miłego testowania
Co, do nazw to poproszę o podpowiedzi
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.177 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)