Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 01:21:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z silnikiem, obserwacje i wnioski  (Przeczytany 9650 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« : Styczeń 04, 2023, 01:59:33 »

Rozegrałem właśnie tą kampanię po raz pierwszy od początku

Co zauważyłem?

Najpierw brakuje zarówno polskiego jak i angielskiego pliku G33_DR02bv.txt
Moja propozycja

Włosi bronili się początkowo niezwykle dzielnie jednak wobec faktu odbijania się ich pocisków od pancerzy czołgów Matilda i będąc dziesiątkowani ich ogniem ich obrona wkrótce załamała się. Ostatecznie zostali pokonani.  Brytyjczycy  po pobraniu paliwa i amunicji ? ruszyli do kolejnego ataku.
Angielski
The Italians initially defended themselves very bravely, but due to the fact that their shells reflected off the armor of the Matilda tanks and being decimated by their fire, their defense soon collapsed. Eventually they were defeated. The British, after collecting fuel and ammunition, set off for another attack.

Teraz czas na to co napisał Estek

Cytuj
Druga sprawa to wielokrotnie wypominane przeze mnie problemy AI z operowaniem artylerią. To zdarzało się już w innych kampaniach, ale w tej jakoś szczególnie rzucało mi się w oczy. W scenariuszach ofensywnych ten problem nie jest raczej dostrzegalny, ale we wszystkich bitwach defensywnych lub takich, które zaczynają się od kontrataku nieprzyjaciela występował praktycznie zawsze. Nie będę tutaj raz jeszcze wymieniał wszystkich jednostek i ich kodów, ale przypomnę numery scenariuszy: 9,10,11,12,14,18.

Tak naprawdę po analizie obrazków to widać ten problem w scenariuszu
9 OPERATION "CRUSADER"



 oraz 10 BIR HACHEIM



W pozostałych wymienionych powyżej - jakby mniej rażący

Jeśli znajdzie się instruktor i pokaże na przykładzie (obrazki w suite) jak można zrobić aby
- jednostka podążała za "przewodnikiem"
- jednostka chciała osiągnąć wyznaczony hex
to przymierzę się do tego zadania

Oczywiście poddaję pod dyskusję, który scenariusz i jakie jednostki poddać takiej operacji


« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2023, 02:15:03 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 04, 2023, 03:23:32 »

Wymienione funkcje znajdziesz w zakładce 'AI'.
Wystarczy wybrać obiekty z listy.

- jednostka podążała za "przewodnikiem"


- jednostka chciała osiągnąć wyznaczony hex


BTW. Dodatkowo dla artylerii możesz rozważyć uwolnienie jednostki  na kilka heksów przed celem (w zależności od zasięgu ognia ):
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #2 : Styczeń 04, 2023, 04:20:55 »

Bardzo Tobie dziękuję
Szukałem tego w wątku o suite i nie znalazłem
Bardzo proszę aby takie wiadomości nie przepadały( wpisane w temat jakiejś gry są zapominane i "przepadają") --> więc czy można umieszczać je we "właściwych wątkach", a  tak jak tu pokazać do nich link?
Ja mam sklerozę i może będę tego szukał za rok? - i nie znajdę  Evil
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #3 : Styczeń 04, 2023, 09:00:00 »

No to tak
Wziąłem sejwa powprowadzałem zmiany - zagrałem 2 tury
I nic się nie rusza (ani pierwsza, ani druga opcja)



Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #4 : Styczeń 04, 2023, 09:36:29 »

Nie śledzę od początku więc może było...
Sprawdź czy kampania i scenariusz i save game mają ustawione AI 2.0. Ze starszymi AI niektóre z powyższych opcji nie działają.

Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #5 : Styczeń 04, 2023, 10:16:15 »

Oczywiście , że jest Al 091
Sprawdziłem - kupiłem 2 jednostki - czołg i artylerię
Ustawiłem  jako posiłki w tej samej turze - przydzieliłem OH do osiągnięcia
Czołg jedzie we wskazanym kierunku,
tura 4

tura6


artyleria nie
tura4

tura6

Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #6 : Styczeń 05, 2023, 08:09:46 »

Ustaw AI 2.0
W 0.91 to nie działa.

Niestety jeśli ustawisz AI 2.0 to każda artyleria będzie musiała dostać cele do osiągnięcia. Inaczej będzie się chowała z tyłu razem z pelotkami.

Mam wrażenie graniczące z pewnością że w 0.91 kiedyś artyleria szła do przodu razem z resztą. Potem to się zmieniło i artyleria z pelotkami nie chce atakować. Gadałem o tym z Luisem ale twierdzi że nie było zmian w AI 0.91. Jakoś w to nie wierzę na podstawie dobrze mi znanego scenariusza.

Jedyną radą jest włączenie AI na 2.0 i przegląd każdego scena aby ustawić OH a potem kontrola każdego scenariusza czy coś jednak nie zostaje z tyłu. Żmudna robota.

Ps
Miałem jeden przypadek gdy po przełączeniu na AI 2.0 gra była nie do przejścia. Komputer zagrał poprawnie, coś jak człowiek i nie dało się wygrać. Wcześniej z AI 0.91 łaził bez sensu i tylko dlatego zwycięstwo było możliwe.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #7 : Styczeń 05, 2023, 02:32:25 »

Nie umiem ustawić Al 2,0 - nie wiem gdzie  Żeby Suita była po polsku to pewnie dużo rzeczy stało by się łatwiejszych ...
Można ustawić tylko dla wybranych scenariuszy?
Druga rzecz - musiałbym zagrać kampanię od nowa .. no bo przecież trzeba przetestować
Akurat w tym scenariuszu musieli mi przeszkadzać w grze  Evil , bo mam 3 sejwy - w innych ( większość) mam tylko na BV

Zrobiłem następny eksperyment
Otworzyłem sejw z tury 4 i dodałem nową jednostkę artylerii z OH (jednostka pojawia się w turze 5)



zagrałem i w turze 6 zaatakowałem tą artylerię samolotem (widać, że w turze 5 się nie poruszyła)



Natomiast w turze 7(początek) widać, że dwa działka p-lot (w turze 6, kolejka komputera --> te które się nie ruszały podeszły chronić tą artylerię)





Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #8 : Styczeń 05, 2023, 03:56:36 »

AI ustawia się dla całej kampanii. Oznacza to konieczność testów wszystkich scenariuszy.
ustawiasz ją w Suite jak na załączonym zdjęciu (po wczytaniu kampanii).
Potem musisz rozpocząć minimum scenariusz od początku aby AI się odczytało z kampanii.
Zmiana AI w pliku zapisu gry nie jest możliwa.

PS
Komputer tak gra, że próbuje grupować pelotki i artylerię i się wzajemnie chronić. Jeżeli widzi samolot to przesuwa pelotki w jego stronę aby móc go zaatakować. Można użyć tego triku do odciągnięcia pelotek na bok.
Jest jeszcze głupszy... samolot AI wisi nad VH w którym masz pelotkę i czeka na zniszczenie.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #9 : Styczeń 05, 2023, 08:09:00 »

Przeprowadziłem jeszcze jeden test ...

Startuje jak poprzednio z sejwa tury 4
Gram i zapisuję stan gry dla tury 5 (koniec mojej tury)
Co widzę? - dwie artylerie pojechały za czołgiem, również wszystkie jednostki, które pojawiają się w turze 3 i 4 opuściły miejsce pojawienia się



Gram dalej Zapis z tury 6 (koniec mojej tury)
Zielone kółko - jednostki osiągnęły przypisane OH
Żółte kółko - jednostki dążą do swoich OH
Niebieskie kółko - jednostki podążają za przypisaną jednostką



Gram dalej Zapis z tury 7 (początek mojej tury)
Zielone kółko - jednostki osiągnęły przypisane OH
Żółte kółko - jednostki dążą do swoich OH
Zielone strzałki - jednostki po osiągnięciu w poprzedniej turze OH, włączają się do bitwy
Brak niebieskich oznaczeń --> ubiłem czołg przewodnik i obie artylerie

Strefa posiłków jest kompletnie pusta



Kto zgadnie jak to możliwe?
Trzeba użyć innego pliku silnika gry --> OpenGenDD_90_61_5.exe

Więc nie będę grał od nowa ... trzeba tylko potwierdzić, że jednostki ruszają bez wyznaczonych OH ...
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #10 : Styczeń 05, 2023, 08:59:32 »

Rozegrałem jeszcze raz z sejwa bez "wskazywania celów"
Na silniku OpenGenDD_90_61_5.exe wszystko działa dobrze --> jednostki przemieszczają się

Problem jest po stronie silnika
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #11 : Styczeń 05, 2023, 10:40:09 »

Gratuluję, że to odkryłeś. Toast
To teraz tylko zgłoś to Luisowi.
PS
Mnie nie będzie na forum przez jakiś tydzień. Będę wyglądał informacji, co Ci się udało zrobić z Luisem.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #12 : Styczeń 06, 2023, 12:03:00 »


Mam wrażenie graniczące z pewnością że w 0.91 kiedyś artyleria szła do przodu razem z resztą. Potem to się zmieniło i artyleria z pelotkami nie chce atakować. Gadałem o tym z Luisem ale twierdzi że nie było zmian w AI 0.91.


To skierowało moją uwagę - jak nie Al, to co? --> silnik
Więc sobie możesz przypisać sukces  Wink


Ustaw AI 2.0
W 0.91 to nie działa.

A jednak działa - Jednostki osiągnęły wyznaczone OH  Grin
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #13 : Styczeń 16, 2023, 07:56:32 »

Na samym początku podziękowania Tobie, sympatyk (w ogóle jak ustawiłeś w Suite, że masz jednoczesny widok na base strenght i current strenght?), za śledztwo. Sam problem jest od dawna występujący, przynajmniej kilka lat i przynajmniej od tamtego roku znany na forum. Dla przypomnienia cytuję dwa posty:

Cytat: Alberich
W ostatnich miesiącach odniosłem wrażenie, że coś się zmieniło w zachowaniu działań podejmowanych przez komputer.

Jako przykład porównywałem drugi scenariusz z G38 z screenem od Kowdara bodajże opis z 2016 roku, tam czeskie czołgi jechały na front zamiast bronić SH na południowych-wschodzie. Teraz za każdym razem czołgi kierują się tam.

Faktycznie też trudniej wyciągać okopany oddział, a nawet zdarza się, że AI nie podejmuje akcji (atak na jednostkę) tam gdzie ma taką możliwość.

Cytat: Alberich
Cytat: sympatyk
Cytat: Waldzios
Cytat: sympatyk
Pytanie do Waldziosia
Co z posiłkami w lewym-górnym rogu - wykryłem je w 13 turze - kompletnie się nie poruszają --> są tam "okopane"?
https://drive.google.com/file/d/12zaMdeAvrGhfON93ZhoUJESUjDgI9tnV/view?usp=sharing
Trudno powiedzieć.
Wydają się być ustawione prawidłowo. Mają przydzielone OH, itd. Teoretycznie powinny działać.

Niestety AI ma często problemy z transportami.
Jeśli zależy ci na konkretnej odpowiedzi, musisz spytać Luisa.
Więc to coś nie do końca jest ok z silnikiem ...
Nie zależy mi na nich, lecz jak by wcześniej wypłynęły - to by nie żyły  Grin Po prostu były schowane  i myślałem, że to ustawienia ....

Dotyczy to podejrzewam wszystkich albo większości kampanii.

Jednak niekoniecznie "musi" to być problem silnika. W grę wchodzą inne opcje takie jak: problem z floatami, z ukrytym zegarem, możliwość jakiegoś przepełnienia itp. Bez możliwości spojrzenia w kod silnika czy gry (chyba nigdy to nie będzie możliwe) nie można powiedzieć co jest tego przyczyną.

Z poziomu notatnika bardzo niewiele widać, tylko czasami zdarzają się większe czytelniejsze fragmenty:



Czyli jak dobrze zrozumiałem z całej dyskusji:

Wersja AI 2.0 - tylko OpenGen 0.93.5.0, ale trzeba używać wyznaczanie celów lub pożądanie za jednostką?
Wersja AI 0.91 - tylko wersja DD i wszystko działa dobrze?



Co do testowania i porównywania zachowania AI, to ja tylko kiedyś porównywałem wersję 2.0 i 3.0 na bazie jednego stworzonego przez siebie scenariusza. Wynik był dosyć jednoznaczny i komputer na 2.0 lepiej grał (bardziej z założeniami scenariusza) niż na wersji 3.0.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2023, 07:58:49 wysłane przez Alberich » Zapisane

sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #14 : Styczeń 16, 2023, 06:50:29 »

Najpierw jak ustawiłem - przypadkiem



Cytuj
Wersja AI 0.91 - tylko wersja DD i wszystko działa dobrze?

Dokładnie tak jest - tz. tak jak było za dawnych czasów przetestowane przez Autora

Cytuj
Wersja AI 2.0 - tylko OpenGen 0.93.5.0, ale trzeba używać wyznaczanie celów lub pożądanie za jednostką?

Jeśli od początku była to wersja Al 2,0 i przetestowana dla silnika SDL - to wtedy tak
Jarek bawił się z AL 2,0 - to może więcej powiedzieć  Wink

Ja natomiast stwierdzam, że jeśli pierwotnie był ustawiony Al 0,91 , następnie bez testów ustawić Al 2,0 lub 3,0 (silnik SDL) --> to efekty są różne --> nie do przewidzenia

Np. w kampanii G10 ( testowałem Al 0,91 3,0) - przy silniku SDL  + Al 3,0 --> artyleria jedzie do VH, natomiast p-lot zostaje na miejscu
w kampanii G14 (testowałem Al 0,91 2,0 3,0) - przy silniku SDL  + Al 2,0 , oraz 3,0 --> artyleria nie porusza się, p-lot też
Obie kampanie mają normalnie Al 0,91

Jak kto chce popatrzeć - to sejwy do obu kampanii

http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G10.zip

http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G14.zip

Zagrałem jeszcze raz teraz tylko Al 2,0 z silnikiem DD i SDL
Tym razem z SDL - jedna artyleria pojechała do celu, druga została + p-lot
Z DD natomiast aty + p-lot - nie rusza się

http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G14d.zip
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2023, 08:04:45 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.075 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)