Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 01:43:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0 - 200%  (Przeczytany 25207 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #60 : Czerwiec 02, 2023, 02:46:17 »

Postanowiłem zagrać jeszcze raz (tym samym składem), by na przykładzie pokazać jak sobie radzić z samolotami i artylerią.
Celowo nie zmieniałem składu armii, i nie  inwestowałem w dodatkowe pelotki (ani dodatki).

Moje pozycje na początku drugiej tury.

Większość jednostek jest w zasięgu mobilnej pelotki 75mm,a pelotka jest eskortowana przez samobieżnego flaka 20mm.
Pelotka ma tylko dwa heksy zasięgu, więc rozwiązanie nie jest idealne. Jednostki na krawędzi formacji nadal są zagrożone, ale krytyczne jednostki (artyleria) są bezpieczne.
Formacja była atakowana kilkakrotnie przez samoloty (rozegrałem cały scenariusz), i wykazała 100% skuteczność.

Celowo grałem tak, jak bym nie wiedział o dalekosiężnej armacie (tankietka straciła w ostrzale 4SP).

Armata jest eskortowana przez pelotkę 37mm, więc atak lotniczy byłby kosztowny.

Co zrobić?
Wystarczy cofnąć armię o 1 heks do tyłu.

Formacja przeciwlotnicza zachowana.

Co zrobi przeciwnik?
Przeciwnik przesunie armatę.
W najlepszym przypadku armata wyjdzie spod osłony pelotki (tak było w tym przypadku). W najgorszym armata i pelotka skończą ture załadowane w transporcie.
Wystarczy wysłać bombowce i po problemie.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #61 : Czerwiec 02, 2023, 06:43:31 »

Na wstępie wielkie dzięki za poświęcony czas i chęci wsparcia. Szacun  Toast

Fajny pomysł na wykorzystanie słabszego flak o zasięgu 1 hex do wspierania pelotki. I w ten sposób mobilne flaki o zasięgu 1 nabierają sensu.

W najgorszym armata i pelotka skończą turę załadowane w transporcie.
Nie, nie, nie. Nie doceniasz przeciwnika Wink. Najgorszy przypadek jest wtedy, gdy pelotka przesunie się do góry (nie korzystając z transportu) a artyleria skończy w transporcie będąc chronioną przez pelotkę. I taki właśnie przypadek miałem (raz na kilka rozegrań ale miałem Sad) Dodaj do tego wrogie samoloty, czyli zapewnienie widoczności i jest kłopocik. Jeśli rozwalę samoloty to już będzie nieźle.  Zaczną ginąc AUX i jeśli nie wydarzy się coś to trzeba będzie się wycofać całkiem sporo.

To ciężkie działo jest jak cień w dupie. W większości przypadków siedzi grzecznie w lesie. Ważne aby nie sprowokować jego ruchu czy to przez bezpośredni atak czy to przez sprowokowanie ruchu pelotki na północ dając w ten sposób osłonę dla armaty i prowokując ją do ruchu.
Ruch pelotki (bez transportu) spowoduje umieszczenie samolotu w jej pobliżu (tak aby po jej ruchu samolot był w zasięgu strzału. Odciągając pelotkę na wschód lub południe to szansa na dobranie się do armaty. Tylko wtedy trzeba ją zaatakować dwoma rozpoznawczymi i bombowcem i najlepiej od razu unicestwić. Inaczej ucieknie do innej pelotki.
Nie wygląda Ci to na partię szachów?

Widzę też, że cofnięcie się wymaga większej liczby jednostek do ochrony artylerii bo jesteś objeżdżany...
Ja nawet myślałem o cofnięciu się jeszcze bardziej na wschód tak aby mobilna pelotka była w lesie w miejscu moździerza a piechota i tankietka poszła hex na południe robiąc miejsce dla artylerii.

Ja również rozważałem manewr oskrzydlający przez las na zachodzie tylko, że z mocniejszą armatą aby stamtąd eliminować tyłowe jednostki. Nie do końca mam do tego przekonanie bo artyleria w obronie jest zdecydowanie bardziej zajęta (broni kilka razy na turę) niż w ataku (jeden atak na turę)
W dotychczasowych próbach atakowałem rekonami przez las na południe i zdobywałem płatne flagi i eliminowałem samotne działa. To wszystko po rozpoznaniu pola przez lotnictwo.

Cytat: Waldzios
Kupiłem "zieloną" pelotkę (z dodatkami):
Obrona plot.
 PF 621L/75mm ,  , 0 bars , 24 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill , 288 pp - U:113  [+24 exp]

Wystawiłem ją, i wysłałem w kierunku Dobczyc.

Lotnictwem zlikwidowałem błąkającego się Recon'a, by nie ostrzegł nieprzyjaciela przed pułapką.
Ja też próbowałem lotnictwem zlikwidować tego recona tylko że rzuty nie sprzyjały i przeżył i mój myśliwiec został na widoku. Dlatego właśnie oberwał od Meśka Sad

Cytat: Waldzios
Kosztowała sporo, z dodatkami w sumie 646pp, ale nawet gracza 100% stać na trzy takie.
Kołderka krótka... albo pelotki albo działa... albo więcej jednostek albo dodatki...
Trzeba się na coś zdecydować.

Czy w kontekście takich analiz wciąż mówimy o piwnej kampanii (początki kampanii aby być precyzyjnym)?
Czy potrzeba zmian?
Początek jest edukacyjny i wariantowy. Można rozegrać na różne warianty i wciąż wygrać. Czasami potrzeba trochę szczęścia i odwagi do działania. Jak się poszczęści to będzie piwnie. Czasami będzie nerwowo i BV w ostatniej turze. Przy dużym pechu może być gorzej ale i tak jest szansa na zwycięstwo bo górale są w pogotowiu a Czechosłowacy niezbyt wymagający. Beztroskie granie pierwszych scenariuszy wymaga szczęścia.
Pierwsze bitwy mi się podobają bo wymagają innego niż zwykle grania i zaskakują. Tyle, że mój układ nerwowy powoduje niezbyt przemyślanie ruchy (obawiam się, ze nie zdążę na BV) i wtedy dostaję pstryka w nos.

Wracając do techniki gry. Spadochroniarze....
Boję się ich wysyłać na dalekie rajdy na VH (szczególnie, kiedy nie mają transportu) bo obawiam się, że po zajęciu VH wróg zawróci część jednostek i go odbije niszcząc moich spadochroniarzy. Ewentualnie pokażą się słynne Gustlikowe posiłki przy krawędzi mapy i spadochroniarze zakończą życie.
W tym scenariuszu VH jest zajęty przez piechotę wspieraną działem i flak. Dodatkowo trzeba przeczekać aż posiłki pojadą na północ.
Pewnie należało by tak wylądować aby zniszczyć artylerię (najlepiej całkowicie) i jeszcze pozostać niewidocznym. Potem FLAK. Potem lotnictwo może zmiękczyć/stłumić piechotę w mieście i dalej liczymy na brak rugged defense.
Jak w miarę bezpiecznie operować spadochroniarzami?
Jak mają zdobywać doświadczenie skoro zwykle mają do wykonania jedną misję (a czasem nawet wojska lądowe lub lotnictwo załatwi problem)? Mając inżynierów-spadochroniarzy jest trochę bezpieczniej - brak rugged defense. Lotnictwo tłumiące? Ale skoro da się bombardować to spadochroniarzom zostaje tylko zająć hex często bez walki. Brak mi tu trochę pomysłu.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #62 : Czerwiec 02, 2023, 07:44:33 »

To ciężkie działo jest jak cień w dupie. W większości przypadków siedzi grzecznie w lesie. Ważne aby nie sprowokować jego ruchu czy to przez bezpośredni atak czy to przez sprowokowanie ruchu pelotki na północ dając w ten sposób osłonę dla armaty i prowokując ją do ruchu.
Armata polowa '15cm K18' ma ciągnik półgąsienicowy 'SdKfz 8' (mov=6), a pelotka '3.7cm FlaK' ma transport konny (mov=4). Jeśli będą się poruszać, to prędzej czy później się rozjadą.
W moim przypadku armata poruszyła się o 5 heksów do przodu, pelotka nie mogła nadążyć.

Zawsze tez możesz wykorzystać "przynętę".
Poniżej masz sytuacje gdy w 3 turze. po nalocie '15cm K18'  pozostały nadal 4sp.
AI ostrzela tylko to co widzi, więc na widoku zostawiłem tylko te jednostki które byłem w stanie poświęcić (stracić 4 SP i wycofać do obrony Krakowa).
Wiedziałem, że AI nie ma już RECON'ów, więc mogłem kontrolować co zobaczy AI.


Cytat: Waldzios
Kosztowała sporo, z dodatkami w sumie 646pp, ale nawet gracza 100% stać na trzy takie.
Kołderka krótka... albo pelotki albo działa... albo więcej jednostek albo dodatki...
Trzeba się na coś zdecydować.
To były zakupy na potrzeby analizy skuteczności pelotek. Niezbyt optymalne.

W zwykłej rozgrywce kupiłbym dwie gołe 'PF 621L/75mm'.
Optymalny skład w mojej opinii to: 2x'PF 621L/75mm' na zachodzie, plus 'PF 621L/75mm' + 'PF 621L/20mm' na wschodzie. Wydatek 2x 288pp.
Grając na 200% dodałbym ewentualnie po jednym dodatku.
Boforsa bym tymczasowo odpuścił, trochę spowalnia natarcie.

Czy w kontekście takich analiz wciąż mówimy o piwnej kampanii (początki kampanii aby być precyzyjnym)?
Czy potrzeba zmian?
To zależy. Myślę, że to głownie kwestia doświadczenia w graniu nacjami takimi jak 'Poland'.
Nie musisz być zaawansowanym graczem, ale jeśli grałeś jakieś kampanie 'Poland' to wiesz czego się spodziewać.
Jeśli nie grałeś. to masz problem.

Przegrywasz nie dlatego, że nie umiesz grać, kupiłeś złe jednostki, czy zebrałeś zbyt mało prestiżu.
Przegrywasz bo nie wiesz czego się spodziewać, i jak reagować na określone sytuacje.

Im dłużej to analizuje, tym większy mam problem z ewentualnymi zmianami.
Jakiekolwiek jednostki nie dodam to przeciwnik nadal będzie miał przewagę techniczną.

Nie ważne ile pelotek dodam, AI zwycięży jeśli gracz nie będzie dublował obrony plot
Nie ważne ile haubic dodam, AI zwycięży jeśli haubica gracza wejdzie w zasięg '15cm K18' .
Nie ważne ile myśliwców dodam, AI zwycięży jeśli myśliwiec gracza zaatakuje bez przygotowania 'Bf 109E-1' .

Nie mam pomysłu jak wymusić na graczu, by stosował właściwe taktyki.

Jak w miarę bezpiecznie operować spadochroniarzami?
Żeby bezpiecznie operować spadochroniarzami, trzeba ich najpierw wytrenować. Niekoniecznie jako spadochroniarzy.
Na dużych mapach praktycznie niezbędni są  dowódcy.
Zwykle przezbrajam na spadochroniarzy pierwsze trzy jednostki piechoty które zyskają leadera.

W G45 zwiększyłem limit ATP (wzrasta stopniowo do ATP=12), więc można wykorzystać jednostki wsparcia.
Tak wysoki limit nie był chyba jeszcze testowany na dużych mapach. Więc trudno powiedzieć jaki będzie efekt.

Co do zajmowania potencjalnie niebezpiecznych heksów (grożących kontratakiem), to staram się z tym nie spieszyć.
Zwykle synchronizuje atak spadochroniarzy z końcem scenariusza. Spadochroniarze atakują krytyczny heks dopiero w ostatniej turze.

Jednostka spadochroniarzy nie musi pozostać w armii do końca. Używana "bezpiecznie" zrobi swoją robotę, ale nie zdobędzie doświadczenia. To w niczym nie przeszkadza, bo w międzyczasie możesz trenować inną jednostkę,

Poniżej masz przykład:

6. Kurzawa na mierzei
Infantry
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 4 bars , 499 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Overwhelming Attack  , 13 kill , 0 pp - U:005  [+58 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 ,  , 3 bars , 393 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 3 kill , 0 pp - U:006  [+57 exp]
*  Kompania Spadochronowa ,  , 2 bars , 297 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp - U:012  [+24 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 1 bars , 140 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:023  [+25 exp]
*  Kompania Spadochronowa ,  , 2 bars , 252 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 3 kill , 0 pp - U:036  [+32 exp]
*  Kompania Desantowa , PF 621L ,  , 0 bars , 36 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:051  [+36 exp]
 Saperzy ,  , 0 bars , 47 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,     Fast Builder, 2 kill , 228 pp - U:059  [+47 exp]

7. Gotowanie Gotlandii
Infantry
*  Spadochroniarze ,  , 5 bars , 527 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 14 kill , 0 pp - U:005  [+28 exp]
*  Spadochroniarze ,  , 4 bars , 420 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+27 exp]
*  Spadochroniarze ,  , 3 bars , 338 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 5 kill , 0 pp - U:012  [+41 exp]
*  Pionierzy 38 , PF 621L ,  , 1 bars , 140 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:023
*  Pionierzy 38 , PF 621L ,  , 2 bars , 262 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:036  [+10 exp]
*  Pionierzy 38 , PF 621L ,  , 0 bars , 38 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:051  [+2 exp]
 Saperzy , SC wz.34 ,  , 1 bars , 101 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Overwhelming Attack  ,     Fast Builder,   FastEntrench, 2 kill , 360 pp - U:053  [+54 exp]

Doświadczona piechota została spadochroniarzami, byli spadochroniarze skończyli jako pionierzy.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2023, 07:49:36 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #63 : Czerwiec 02, 2023, 09:19:05 »

[Podejście 3 a właściwie cofnięcie do pierwszego scenariusza na 200% i kontynuacja]


Proto: PZL.48b Lampart

Zakupy:
7TP
40mm wz.36
3x 155mm wz.17 Schneider
PZL P.24e
PZL.37b Łoś
LWS-3 Mewa

Zakupy w trakcie -eliminacja artylerii pod Krakowem
PZL P.24e
PZL.37b Łoś
LWS-3 Mewa


Nie chciałem przesadzić z 300% bo później będzie bardzo nudno a to zabiło by grę.

W tej właśnie rozgrywce miałem pecha z niekorzystnym ruchem ciężkie artylerii i postrzelanym myśliwcem.
Z artylerią poradziłem sobie cofając się tak, jak Waldzios radził. Cenny sprzęt do lasu. Myśliwce zlikwidowały wrogie samoloty, które miały widok na moją artylerię. Ze 3 tury byłem pod ostrzałem ciężkiej haubicy. W drugiej turze zniosła obrońców Myślenic. W końcu jednak pelotka się ruszyła i dopadłem tą armatę lotnictwem.
Kontratak z południa  udało mi się powstrzymać na rzece. Najpierw TKS obronił się w mieście przed atakiem 3 piechot a potem jego miejsce zajęła ppancka 37 mm kończąc jakiegoś pancera. Ale w tym momencie miałem już wsparcie artylerii.

Dalej na południu szczęścia przez moment zabrakło. Flak się ruszył w niespodziewanym kierunku i zablokował góralom atak na artylerię. Cofnąłem górali i podstawiłem samolot na przynętę. Flak pogonił za nim a górale wykorzystali lukę do likwidacji artylerii. Dalej górale poszli zdobywać SH a spadochroniarze przy wsparciu lotnictwa zajęli się VH.

Na czeskim odcinku nierozważnie zająłem miasto reconem (prędkość 5 nie pozwala na zbyt dużo. Za miastem był mośdzież Sad. Niezbyt groźny ale nadlatujący bombowiec już tak. W zamian za mojego poharatanego rekona jeden z bombowców nadział się na myśliwca a drugi na pelotkę i boforsa. Dalej w stronę Nowego Sącza zaczęło się robić nerwowo. Paliwo i amunicja się kończyła i potrzebny był przystanek. Zdążyłem w ostatniej turze - dobrze, że padało tylko chwilę.

Postrzelany myśliwiec siedział na tyłach i przylatywał dobić jakieś resztki wrogich samolotów. Zarobił trochę XP.
Pociechę też miałem z PZL.48b Lampart - na tym etapie, jako prototyp, jest nawet lepszy od PZL P.24.

Boforsa bym tymczasowo odpuścił, trochę spowalnia natarcie.
Ja go lubię z dodatkiem ruchowym - przy wolnym natarciu nadąża oraz dodatkowo używam go jako drugiej pelotki. Jak samolot zatrzyma się nad moimi jednostkami w marszu bo inna pelotka broni to w następnej turze mam pelotkę i boforsa oraz nadzieję, że wykończę samolot

Jednak coraz bardziej podoba mi się koncepcja 2x'PF 621L/75mm' lub 'PF 621L/75mm' + 'PF 621L/20mm' na scenariusze z silnym lotnictwem wroga


Im dłużej to analizuje, tym większy mam problem z ewentualnymi zmianami.
Jakiekolwiek jednostki nie dodam to przeciwnik nadal będzie miał przewagę techniczną.
Myślę, że nie należy nic zmieniać. Ile razy grałem ten scenariusz tyle razy miałem jakieś, inne, problemy ale za każdym razem byłem w stanie wygrać. Składy armii też bywały różne - może nie diametralnie różne - ale nie miało to jakiegoś ogromnego wpływu na rozgrywkę. Za każdym razem natomiast dawałem tylko nikłe wsparcie na zachodzie. Inaczej też broniłem Krakowa ale za każdym razem dałem radę go obronić.
No może jedną turę dodać, jak pogoda sprawi większego figla i skumulują się niekorzystne rzuty.

Przegrywasz nie dlatego, że nie umiesz grać, kupiłeś złe jednostki, czy zebrałeś zbyt mało prestiżu.
Przegrywasz bo nie wiesz czego się spodziewać, i jak reagować na określone sytuacje.
Jak się głębiej zastanowię to masz rację. Zostaję zaskoczony trudną i nową sytuacją. Potrafię na nią zareagować choć może nie optymalnie. I konsekwencją braku optymalnej reakcji jest poczucie braku czasu i wtedy staram się nadrobić teren i ? popełniam błąd nieostrożności.
To też mnie skłania do myślenia, że w niektórych scenariuszach tura czy dwie mogły by dać margines bezpieczeństwa.

Nie mam pomysłu jak wymusić na graczu, by stosował właściwe taktyki.
Jeśli gracz jest zainteresowany to dopyta i poczyta. A potem sam będzie je praktykował. Dużo mi dała ta dyskusja. Dziękuję.

Jak w miarę bezpiecznie operować spadochroniarzami?
Żeby bezpiecznie operować spadochroniarzami, trzeba ich najpierw wytrenować. Niekoniecznie jako spadochroniarzy.
Na dużych mapach praktycznie niezbędni są  dowódcy.
Zwykle przezbrajam na spadochroniarzy pierwsze trzy jednostki piechoty które zyskają leadera.
?.
Doświadczona piechota została spadochroniarzami, byli spadochroniarze skończyli jako pionierzy.
Dzięki za pomysł. Trochę jestem sknerus w upgreade/downgrade więc nie pomyślałem o takim rozwiązaniu.


OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.4
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PZL.48b Lampart
 2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 94  *  Average: 47

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 1840
Army cost: 4776 , Current prestige is 1251
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 600
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 700
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 137 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 3 kill , 0 pp - U:005  [+9 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 ,  , 1 bars , 151 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:006  [+29 exp]
*  Kompania Spadochronowa ,  , 1 bars , 185 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:108  [+62 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:124

Czołg
*  9TP ,  , 2 bars , 249 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Aggressive Attack  , 15 kill , 0 pp - U:002  [+81 exp]
 7TP ,  , 0 bars , 66 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 7 kill , 156 pp - U:120  [+66 exp]

Rozpoznanie
*  SP wz.28 ,  , 1 bars , 125 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/20mm ,  , 1 bars , 195 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:007  [+39 exp]
 40mm wz.36 , C2P ,  , 0 bars , 75 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:119  [+75 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm ,  , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]
*  100mm wz.38 ST , C4P ,  , 1 bars , 168 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 3 kill , 0 pp - U:004  [+72 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 27 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:117  [+27 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 33 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:121  [+33 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 41 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:122  [+41 exp]

Obrona plot.
 PF 621L/75mm ,  , 1 bars , 142 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,    Special Munition, 1 kill , 288 pp - U:118  [+142 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 155 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:009  [+48 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 139 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+65 exp]
+  PZL.48b Lampart ,  , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition,   Support, 3 kill , 0 pp - U:011  [+131 exp]
 PZL P.24e ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 360 pp - U:035
 PZL P.24e ,  , 0 bars , 65 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 ,    Special Munition, 1 kill , 360 pp - U:116  [+65 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,   Support, 3 kill , 0 pp - U:008  [+47 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 11 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:019  [+11 exp]
 PZL.37b Łoś ,  , 0 bars , 7 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:036  [+7 exp]
 PZL.37b Łoś ,  , 0 bars , 37 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 1 kill , 600 pp - U:113  [+37 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 24 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:114  [+24 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 39 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:115  [+39 exp]
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #64 : Czerwiec 03, 2023, 09:15:16 »

Pociechę też miałem z PZL.48b Lampart - na tym etapie, jako prototyp, jest nawet lepszy od PZL P.24.
W tej kwestii sporo zależy od szczęścia.

Lista prototypów  w tym scenariuszu  jest obszerna.
Niektóre jednostki z tej listy mogą być dość użyteczne.
Kod:
269  '  Spadochroniarze  [INF  Republic of Poland]  Cost: 192
 271  '  Piechota 40  [INF  Republic of Poland]  Cost: 96
 611  '  PZL.50a Jastrząb  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 420
 619  '  75mm wz.38 ST  [ AT  Republic of Poland]  Cost: 168
 620  '  PZL.50b Jastrząb  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 468
 621  '  PZL.48b Lampart  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 492
 622  '  TKS-D  [ AT  Republic of Poland]  Cost: 144
 625  '  9TP  [ TK  Republic of Poland]  Cost: 192
 628  '  PZL.46a Sum  [ TB  Republic of Poland]  Cost: 420
 630  '  20TP Gryf  [ TK  Republic of Poland]  Cost: 336
 632  '  14TP Wiwern  [ TK  Republic of Poland]  Cost: 240
 635  '  SDPlot wz.40 Eskulap  [ AD  Republic of Poland]  Cost: 432
 636  '  PF 621L/40mm  [FlaK  Republic of Poland]  Cost: 228
 637  '  TKS wz.40  [RCN  Republic of Poland]  Cost: 192
 639  '  SM 120mm wz.40  [ATY  Republic of Poland]  Cost: 348
 643  '  Hurricane I  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 504
 648  '  100mm wz.38 ST  [ATY  Republic of Poland]  Cost: 228
 650  '  PZL.46b Sum  [ TB  Republic of Poland]  Cost: 432
 738  '  120mm mozdzierz wz.40  [ATY  Republic of Poland]  Cost: 168
 926  '  10TP Żmij  [ TK  Republic of Poland]  Cost: 204
 935  '  SDP wz.39 Żuk  [ AT  Republic of Poland]  Cost: 204
 967  '  Piechota Gorska 40  [INF  Republic of Poland]  Cost: 120
1034  '  310mm mozdzierz wz.39  [ATY  Republic of Poland]  Cost: 816
1038  '  Piechota Ur  [INF  Republic of Poland]  Cost: 168
1062  '  PF 621L/100mm  [ATY  Republic of Poland]  Cost: 312
1182  '  PZL P.24j  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 384
2686  '  Kawaleria Motorowa  [INF  Republic of Poland]  Cost: 156
2905  '  PZL.38 Wilk  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 480
6597  '  Spadochroniarze Ur  [INF  Republic of Poland]  Cost: 180
6607  '  PF 621L/20mm  [FlaK  Republic of Poland]  Cost: 192
8361  '  MS.406  [FTR  Republic of Poland]  Cost: 492
8362  '  Fairey Battle  [ TB  Republic of Poland]  Cost: 492
8411  '  75mm wz.38 ST  [ATY  Republic of Poland]  Cost: 180
8503  '  PF 621L/AAMG  [FlaK  Republic of Poland]  Cost: 168

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #65 : Czerwiec 03, 2023, 09:19:43 »

Marzy mi się 310mm moździerz wz.39 albo Eskulap. Jednak los dał mi drugi raz Lamparta.

Mam mentalny problem z SP wz 28 i podobnymi wolnymi reconami. Brakuje mi szybkości do rozpoznania w przodzie...
Do czego ich używasz? Przy prędkości 5 i stracie hexa za ruch fazowy to raczej słabo rozpoznają i nadążają za formacją...
A patrole motocyklowe? 1 hex szybsze niż łazik ale sporo droższe? Jeśli miały by walczyć to są lepsze ale w innym wypadku... Czy jeden hex rekompensuje koszt?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2023, 09:35:14 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #66 : Czerwiec 03, 2023, 11:37:00 »

Marzy mi się 310mm moździerz wz.39 albo Eskulap. Jednak los dał mi drugi raz Lamparta.
Lampart jest niezły. na tym etapie kampanii nadal funkcjonuje jako niezły myśliwiec, więc jest naprawdę wielozadaniowy.
310mm moździerz to najlepsza nagroda pod względem prestiżowym, funkcjonalnie można ją zastąpić moździerzem 220mm (SA=22 to więcej niż potrzeba).
Eskulap chyba jest optymalną nagrodą, funkcjonalnie trudno zastąpić 3-heksową mobilna pelotkę.

A patrole motocyklowe? 1 hex szybsze niż łazik ale sporo droższe? Jeśli miały by walczyć to są lepsze ale w innym wypadku... Czy jeden hex rekompensuje koszt?
Podstawową zaletą patrolu motocyklowego jest cecha 'no station'. W połączeniu z ruchem fazowym można robić niezłe sztuczki kolejowe.
Dla ciebie (używasz dodatków ruchowych) zaletą powinien być mov=10. Dodatek dodaje 20% czyli zyskujesz +2 ruchu, zamiast typowego +1.

Mam mentalny problem z SP wz 28 i podobnymi wolnymi reconami. Brakuje mi szybkości do rozpoznania w przodzie...
Do czego ich używasz? Przy prędkości 5 i stracie hexa za ruch fazowy to raczej słabo rozpoznają i nadążają za formacją...
Po pierwszym scenariuszu miałem recona z 186exp, po drugim 264exp i dowódcą 'Overwhelming Attack'.
Szkoda m było zdobytego doświadczenia, a skoro nie było dobrej alternatywy na wymianę. to go zachowałem.

W momencie zdobycia leadera był skazany na kasacje.
Pod koniec zachowywałem go wyłącznie ze względu na doświadczenie (i dobrego dowódce).
Zlikwidowałem go w momencie gdy osiągnąłem limitu 15 dowódców.

Na pewno nie funkcjonował jako dalekosiężny recon. Walczył na czele formacji. Przeciwko celom miękkim spisywał się prawie jak czołg. Jest opancerzony, i ma niezły SA (taki sam jak 7TP).

W kampanii generalnie stosowałem dwa rodzaje reconów: lekkie czołgi które funkcjonowały w ramach grup bojowych, i samochody pancerne które buszowały po mapie.
Lekkie czołgi pełniły pomocniczą rolę w grupach bojowych (awaryjne rozpoznanie, i manewry wymagające ruchu fazowego).
W ich przypadku tryb ruchu był ważniejszy od zasięgu ruchu (zajęcie odpowiedniego miejsca w formacji).
 
Gdy miałem już wybór sprzętu i odpowiednie środki, rozpoznanie wyglądało tak:

7. Gotowanie Gotlandii
Recon
 TKS wz.40 ,  , 1 bars , 179 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 9 kill , 204 pp - U:018  [+4 exp]
 TKS wz.40 ,  , 0 bars , 87 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 204 pp - U:027
 TKS wz.40 ,  , 1 bars , 118 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 4 kill , 204 pp - U:028
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 86 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 5 kill , 96 pp - U:030
 PF 508/518 ,  , 1 bars , 148 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 2 kill , 96 pp - U:033
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 74 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 96 pp - U:048

BTW. 'PF 508/518' był moim ostatecznym wyborem ze względu na HA=1. Twardy cel blokujący drogę (budynek lub bunkier) można stłumić bombowcem, ale do dobicia potrzebny jest atak HA.

Po kilku scenariuszach:

11. Śląski poker
Recon
 4TP wz.40 ,  , 1 bars , 196 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Recon,     Forward Observer, 9 kill , 216 pp - U:018  [+15 exp]
 4TP wz.40 ,  , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 2 kill , 216 pp - U:025
 4TP wz.40 ,  , 1 bars , 163 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 ,    Recon,     Forward Observer, 5 kill , 216 pp - U:026  [+18 exp]
 PF 508/518 ,  , 1 bars , 118 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 6 kill , 96 pp - U:028  [+11 exp]
 PF 508/518 ,  , 2 bars , 222 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 4 kill , 96 pp - U:031
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 96 pp - U:046
 Patrol motocyklowy 41 ,  , 0 bars , 50 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Recon,     Forward Observer, 2 kill , 132 pp - U:060  [+50 exp]
 Patrol motocyklowy 41 ,  , 0 bars , 31 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 132 pp - U:061  [+13 exp]
 Patrol motocyklowy 41 ,  , 0 bars , 55 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 0 kill , 132 pp - U:062  [+24 exp]

Trochę później dodałem samochody pancerne:

26. Dzien L
Recon
 4TP wz.41 ,  , 2 bars , 280 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 12 kill , 228 pp - U:018
 4TP wz.41 ,  , 1 bars , 166 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 6 kill , 228 pp - U:025
 4TP wz.41 ,  , 2 bars , 256 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 10 kill , 228 pp - U:026  [+11 exp]
 SP wz.42 Chart ,  , 3 bars , 303 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,    Recon,     Forward Observer, 8 kill , 126 pp - U:028  [+43 exp]
 SP wz.42 Chart ,  , 3 bars , 328 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 6 kill , 180 pp - U:031
 SP wz.42 Chart ,  , 2 bars , 202 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,     Forward Observer, 1 kill , 180 pp - U:046
 CWS 50 Łazik ,  , 1 bars , 109 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 ,    Recon,     Forward Observer, 6 kill , 31 pp - U:059  [+19 exp]
 CWS 50 Łazik ,  , 1 bars , 137 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,    Recon,     Forward Observer, 1 kill , 93 pp - U:060  [+8 exp]
 CWS 50 Łazik ,  , 1 bars , 140 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,    Recon,     Forward Observer, 2 kill , 93 pp - U:061  [+8 exp]

BTW. Ty będziesz miał samochody pancerne dostępne trochę wcześniej.
'SP wz.42 Terrier I' (1942-03) powinien pojawić się w okolicach 16 scenariusza.

Końcówka (skład zawierał dodatkowo amfibie) :

56. New Yorker
Rozpoznanie
 16TP Wilczarz II ,  , 5 bars , 551 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 28 kill , 403 pp - U:018
 16TP Wilczarz II ,  , 5 bars , 553 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 26 kill , 403 pp - U:025  [+49 exp]
 16TP Wilczarz II ,  , 5 bars , 518 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 24 kill , 403 pp - U:026
 SP wz.53 Ogar ,  , 5 bars , 579 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 25 kill , 417 pp - U:028
 SP wz.53 Ogar ,  , 5 bars , 700 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 21 kill , 417 pp - U:031  [+5 exp]
 SP wz.53 Ogar ,  , 4 bars , 485 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 16 kill , 417 pp - U:046  [+5 exp]
 CWS 94-A ,  , 3 bars , 364 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 12 kill , 216 pp - U:059
 CWS 94-A ,  , 3 bars , 319 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 5 kill , 216 pp - U:060
 CWS 94-A ,  , 3 bars , 328 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,     Forward Observer, 6 kill , 216 pp - U:061
 CWS 50 Łazik ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:105
 CWS 50 Łazik ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:107
 CWS 50 Łazik ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:109
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2023, 12:04:19 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #67 : Czerwiec 03, 2023, 12:01:55 »


Im dłużej to analizuje, tym większy mam problem z ewentualnymi zmianami.
Jakiekolwiek jednostki nie dodam to przeciwnik nadal będzie miał przewagę techniczną.
Myślę, że nie należy nic zmieniać. Ile razy grałem ten scenariusz tyle razy miałem jakieś, inne, problemy ale za każdym razem byłem w stanie wygrać. Składy armii też bywały różne - może nie diametralnie różne - ale nie miało to jakiegoś ogromnego wpływu na rozgrywkę. Za każdym razem natomiast dawałem tylko nikłe wsparcie na zachodzie. Inaczej też broniłem Krakowa ale za każdym razem dałem radę go obronić.
No może jedną turę dodać, jak pogoda sprawi większego figla i skumulują się niekorzystne rzuty.

Przegrywasz nie dlatego, że nie umiesz grać, kupiłeś złe jednostki, czy zebrałeś zbyt mało prestiżu.
Przegrywasz bo nie wiesz czego się spodziewać, i jak reagować na określone sytuacje.
Jak się głębiej zastanowię to masz rację. Zostaję zaskoczony trudną i nową sytuacją. Potrafię na nią zareagować choć może nie optymalnie. I konsekwencją braku optymalnej reakcji jest poczucie braku czasu i wtedy staram się nadrobić teren i ? popełniam błąd nieostrożności.
To też mnie skłania do myślenia, że w niektórych scenariuszach tura czy dwie mogły by dać margines bezpieczeństwa.

Nie mam pomysłu jak wymusić na graczu, by stosował właściwe taktyki.
Jeśli gracz jest zainteresowany to dopyta i poczyta. A potem sam będzie je praktykował. Dużo mi dała ta dyskusja. Dziękuję.


Wielkie dzięki za ciekawe rozważania, rady, pomysły taktyczne Smiley.
Postaram się z nich skorzystać Smiley
Co do ewentualnych zmian.
Wydłużenie o jedną turę -ok.
Można też w briefingu dać małą podpowiedź: np. że w związku z dużą przewaga wroga w  powietrzu sugeruje się zastosować pułapkę pelot. lub coś w tym stylu.

Od jakiegoś czasu nie staram się osiągnąć BV za wszelką cenę Smiley.
Może warto w pierwszych scenariuszach zwiększyć nagrodę za V i TV (za BV jest prototyp).

Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #68 : Czerwiec 03, 2023, 12:26:45 »

Wydłużenie o jedną turę -ok.
Zaczynam myśleć, że to chyba będzie optymalne rozwiązanie. Wydłużenie limitu o 1-2 tury powinno zdjąć z gracza trochę niepotrzebnego napięcia. Obniżenie tempa ataku nie powinno wpłynąć negatywnie na samą koncepcje scenariusza.
Bazowe elementy nadal będą zachowane, ale gracz będzie mógł grać trochę ostrożniej.

Można też w briefingu dać małą podpowiedź: np. że w związku z dużą przewaga wroga w  powietrzu sugeruje się zastosować pułapkę pelot. lub coś w tym stylu.
Sugerowanie konkretnych taktyk to IMHO lekka przesada.
Według mnie, powinna wystarczyć informacja o silnym lotnictwie wroga, i sugestia inwestycji w obronę plot.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #69 : Czerwiec 04, 2023, 09:39:07 »

Proto: PZL.48b Lampart

Upgrade:
100mm wz.38 ST (dostała lidera) -> 220mm moździerz wz.32

Zakupy:
3x PF 508/518
PF 621L/75mm
LWS-3 Mewa

Zakupy w trakcie:
2x  KOP 38 - będą robić za wojska forteczne
PF 508/518
PZL P.24e - jeden do obrony przed spadochroniarzami a drugi aby zabić niebroniony bombowiec

BTW. 'PF 508/518' był moim ostatecznym wyborem ze względu na HA=1. Twardy cel blokujący drogę (budynek lub bunkier) można stłumić bombowcem, ale do dobicia potrzebny jest atak HA.
Po Twoich poradach i analizie wybrałem zgodnie z sugestią.



Zwycięstwo z zapasem 4 tur. Poprzednio też miałem zapas. Obiektywnie patrząc problemem może być przyzwyczajenie z innych kampanii: wytrzymać do momentu dotarcia głównych sił a one zajmą się likwidacją wroga i marszem na północne VH. Jeśli zauważy się, że trzeba zdobyć północne VH siłami AUX to już połowa sukcesu. W pierwszym podejściu wydawało mi się, że moje centralne VH się nie utrzymają bez dodatkowej pomocy, dlatego wolne siły w centrum rozdzielałem pomiędzy moje VH i nie miałem sił do ataku na północ. To znowu kwestia doświadczenia i znajomości scenariusza. Samo doświadczenie to za mało, bo nie wiemy, jakie siły nas zaatakują.
Dwie a może trzy kluczowe sprawy:
   - znajomość scenariusza lub dobra ocena sytuacji i zaufanie że centralne VH przetrwają (brak podziału sił rezerwowych)
   - wytropienie artylerii i likwidacja bombowcami
   - stosowanie poprawnej taktyki walki
Chyba przed każdą bitwą muszę sobie zadać pytanie: dlaczego autor właśnie tak rozmieścił jednostki?

Czy wydłużać ilość tur? Dla mniej doświadczonego gracza, który podzieli siły AUX zaplanowane do ataku na północ, zabraknie czasu. Prawdopodobnie, bo lotnictwo plus spadochroniarze mogą zdobyć północno-zachodni VH.

Sama walka przebiegała jak we wcześniejszym opisie. Główne siły raczej nie miały zbyt wielu okazji do walki. Lotnictwo atakowało głównie AUXy. Moje lotnictwo tylko bardziej popracowało, chociaż zacząłem je ograniczać biorąc pod uwagę sugestie Waldziosa.
Szczęście mi dopisało, bo recon zauważył spadochroniarzy. Podleciałem dwoma myśliwcami i trochę ich nadgryzłem. Do tego zastawiłem nietypową pułapkę. Obok myśliwca, który zaatakował spadochroniarzy i trochę ich poszarpał (po obu stronach myśliwca) umieściłem Mewę i Łosia. Myśliwiec był widziany przez spadochroniarzy a bombowce nie (widoczność 1 hex). Dwa samoloty spadochroniarzy nadziały się na oba bombowce i poszły do piachu. Pozostał jeden samolot spadochroniarzy ale myśliwce w kolejnej turze wysłały go do kolegów.

Koło Łodzi w trzeciej turze pojawiają się samoloty. Okazuje się, że ujawniają moje siły, które były już w okolicach lotniska. Wroga artyleria uszkadza moją pelotkę. Kto się mógł tego spodziewać? Pewnie nawet Gustlik  nie zakładał że będę tam tak szybko?

Jednego jestem pewien. Większość moich kłopotów wynika z paniki, że nie dam rady osiągnąć BV. Wtedy myślenie siada i zamiast opracowywać plan B to pędzę do przodu i kłopoty się pogłębiają.

PS
Zaraz ładuję nowy Efile i oglądam zmiany. Sam jestem ich ciekaw.
Najbardziej mnie martwi spadek mobilności FLAK 37 i 40 mm i pewnie co za tym idzie ppanc 37mm i dział 75mm (niektóre miały ruch 2 hex).


OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.4
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PZL.48b Lampart
 2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PZL.48b Lampart
 3   Brygada "Śmierć" , #2 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 148  *  Average: 49

..
Current scenario: Brygada "Śmierć",  VH prestige is 720 ,  All map prestige is: 4960
Army cost: 6768 , Current prestige is 4030
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 1091
if BV: +1200, Krzyk się poniósł nad lasami.... , cap disabled, 15 turns prestige: 900
if V : +600, Krzyk się poniósł nad lasami.... , cap disabled, 18 turns prestige: 1080
if TV: +300, Krzyk się poniósł nad lasami.... , cap disabled, 21 turns prestige: 1260
Ls: Loss , turn prestige: 1260

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 137 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 3 kill , 0 pp - U:005
*  Kawaleria , PF 508/518 ,  , 1 bars , 154 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Resilience  , 3 kill , 0 pp - U:006  [+3 exp]
*  Kompania Spadochronowa ,  , 1 bars , 195 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 0 pp - U:015  [+10 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:026
 KOP 38 , PF 621L ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:038
 KOP 38 , PF 621L ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:074

Czołg
*  9TP ,  , 2 bars , 266 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Aggressive Attack  , 17 kill , 0 pp - U:002  [+17 exp]
 7TP ,  , 0 bars , 72 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 8 kill , 156 pp - U:023  [+6 exp]

Rozpoznanie
*  SP wz.28 ,  , 1 bars , 140 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+15 exp]
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 16 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 1 kill , 96 pp - U:081  [+16 exp]
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 0 kill , 96 pp - U:202
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 12 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 1 kill , 96 pp - U:205  [+12 exp]
 PF 508/518 ,  , 0 bars , 4 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,    Recon,      Fast Speed, 0 kill , 96 pp - U:206  [+4 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/20mm ,  , 1 bars , 198 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+3 exp]
 40mm wz.36 , C2P ,  , 0 bars , 75 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:022

Artyleria
*  PF 621L/100mm ,  , 1 bars , 139 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+8 exp]
*  220mm mozdzierz wz.32 , C7P ,  , 1 bars , 186 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:004  [+18 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 34 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:020  [+7 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 42 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:024  [+9 exp]
 155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 51 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 420 pp - U:025  [+10 exp]

Obrona plot.
 PF 621L/75mm ,  , 1 bars , 152 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Special Munition, 1 kill , 288 pp - U:021  [+10 exp]
 PF 621L/75mm ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:204
+  SDPlot wz.40 Eskulap ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:207

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 2 bars , 242 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 4 kill , 0 pp - U:009  [+87 exp]
*  PZL P.24g ,  , 2 bars , 208 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:010  [+69 exp]
+  PZL.48b Lampart ,  , 2 bars , 249 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,   Support, 5 kill , 0 pp - U:011  [+118 exp]
 PZL P.24e ,  , 0 bars , 39 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 360 pp - U:013  [+39 exp]
 PZL P.24e ,  , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Determined Defense  ,    Special Munition, 2 kill , 360 pp - U:019  [+95 exp]
+  PZL.48b Lampart ,  , 1 bars , 145 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,   Support, 4 kill , 0 pp - U:027  [+145 exp]
 PZL P.24e ,  , 0 bars , 94 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 1 kill , 360 pp - U:091  [+94 exp]
 PZL P.24e ,  , 0 bars , 75 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Special Munition, 2 kill , 360 pp - U:094  [+75 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 180 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 3 kill , 0 pp - U:008  [+27 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 11 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:012
 PZL.37b Łoś ,  , 0 bars , 49 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 3 kill , 600 pp - U:014  [+42 exp]
 PZL.37b Łoś ,  , 0 bars , 99 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 5 kill , 600 pp - U:016  [+62 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:017  [+30 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 56 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 288 pp - U:018  [+17 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:203  [+35 exp]

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2023, 10:21:53 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #70 : Czerwiec 04, 2023, 10:27:07 »

Najbardziej mnie martwi spadek mobilności FLAK 37 i 40 mm i pewnie co za tym idzie ppanc 37mm i dział 75mm (niekóre miały rych 2 hex).
Co do pelotek, to pamiętaj że to działa w dwie strony. Na przeciwnika też to wpłynie. Niedawno narzekałeś na zbyt mobilną niemiecka pelotkę 3,7cm.
Przy okazji wzrośnie atrakcyjność pelotek 20mm.

Co do armat 75mm, to 2-heksowe działa piechoty nie uległy zmianie. To inna kategoria wagowa. Przeciętne działo piechoty 75mm to jakieś 400-750kg, podczas gdy pelotka 37mm to 1250-1750kg.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #71 : Czerwiec 05, 2023, 01:30:50 »

Najbardziej mnie martwi spadek mobilności FLAK 37 i 40 mm i pewnie co za tym idzie ppanc 37mm i dział 75mm (niekóre miały rych 2 hex).
Co do pelotek, to pamiętaj że to działa w dwie strony. Na przeciwnika też to wpłynie. Niedawno narzekałeś na zbyt mobilną niemiecka pelotkę 3,7cm.
Przy okazji wzrośnie atrakcyjność pelotek 20mm.

Każdy kijek ma dwa końce. 2 hexy bardziej mi pomagały niż przeszkadzały - szybciej można było odciągnąć flaka...
Ale nie ma co dyskutować. Standaryzacja ma swoje prawa i dzięki za to.

Swoją drogą to musisz mieć niezłą wiedzę i zasoby aby móc standaryzować w ten sposób Chylę czoła.

PS
Do rozważenia dodanie dodatku ruchowego do boforsów w tej kampanii i innych wrześniowych (pierwszy scenariusz Znak Orła na pewno). W niektórych przypadkach boforsy 40mm mogły brać aktywny udział w obronie nie tylko plot ale również ppanc dzięki ruchowi 2 hex.

Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #72 : Czerwiec 05, 2023, 01:42:50 »

Do rozważenia dodanie dodatku ruchowego do boforsów w tej kampanii i innych wrześniowych (pierwszy scenariusz Znak Orła na pewno). W niektórych przypadkach boforsy 40mm mogły brać aktywny udział w obronie nie tylko plot ale również ppanc dzięki ruchowi 2 hex.
W pierwszym scenariuszu opcja do rozważenia.

Dalej w kampanii to będzie dużo mniej istotne. RoP ma potężny wybór samobieżnych boforsów, w różnych konfiguracjach.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #73 : Czerwiec 07, 2023, 02:26:41 »

Trochę i innej beczki ...
Rozegrałem scenariusz 4 - Krzyk się poniósł nad lasami.
Kwestia kupowania jednostek przez komputer

Scenariusz 12
Obrazek przedstawia kupione  tanie czołgi Pz IB -  TK Germany
Teren sprzyja obronie - na tym poziomie sił robi to sporą różnicę



Aby przerwać nieustanne zakupy trzeba odciąć SH



Ta sama tura obok



W sumie zostało kupionych 12 takich czołgów --> a , że w końcówce padało --> zdobycie VH zrobiło się problematyczne, mimo 6 tur do BV ( nie zdobyłem SH za środkowym VH)
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #74 : Czerwiec 07, 2023, 03:06:09 »

Kwestia kupowania jednostek przez komputer
Niestety, trudno mi się tu dopatrzeć nieprawidłowości.
Zachowanie AI wydaje się pokrywać z założeniami scenariusza.
SH na północy są manualnie skonfigurowane, tak samo jak poziom prestiżu (na turę) AI.
Wszystko wydaje się dziać zgodnie z zamysłem autora.

Obrazek przedstawia kupione  tanie czołgi Pz IB -  TK Germany
Mogło być gorzej. 'Pz IB' to nie jest potężna jednostka.

Aby przerwać nieustanne zakupy trzeba odciąć SH
Pamiętaj, że kolejność odcinania SH ma znaczenie. Jeśli za wcześnie odetniesz boczne SH, to całe zakupy AI skoncentrują się w centralnym SH.
Zajęcie centralnego SH w pierwszej kolejności, powinno być priorytetowe w tym wypadku.

( nie zdobyłem SH za środkowym VH)
Przyzwyczajaj się. Kampania na całym przebiegu pozwala na względnie łatwe zwycięstwa BV, ale opanowanie całej mapy bywa dość problematyczne.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2023, 03:09:42 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.085 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 2q)