Forum OpenGeneral

Open General => Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje => Wątek zaczęty przez: Mario Grudzień 12, 2021, 01:31:45



Tytuł: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Mario Grudzień 12, 2021, 01:31:45
Hej,
Mam kilka problemów w kampanii B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
1.Strojbat 1938 nie może zbudować lotniska (i niczego innego)-może jedynie minować???

2.Awtamatcziki, nie mogą wsiąść do T-34/76 1940 (Planes:0/1)jako desant ???

Wersja gry Efile version: GusOpen ver. 7.3.0

Czy ktoś z szanownych kolegów ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam :)


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Grudzień 12, 2021, 02:50:04
Na pierwszy/szybki rzut oka kampania nie korzysta z większości opcji scenariusza/kampanii do których przywykliśmy w naszym efilu.
Kampania nie wykorzystuje pełni możliwości efila, ponieważ autor nie korzysta z zalecanych ustawień.

Ad 1. Co do budowania, to opcja nie jest aktywna w scenariuszach.

Ad 2. Co do desantu, to bardziej skomplikowana kwestia. Właśnie przetestowałem, i wygląda na jakiś błąd w aktualnym/oficjalnym silniku (w starszych wersjach działa OK). Najwidoczniej jest jakiś problem z lądowymi kontenerami.
Dziwne że nikt tego wcześniej nie zauważył i nie zgłosił  :huh?

EDIT. Wiekszość osób korzysta z instalatora Kowdara, czyli z silnika gry 0.93.3.99RC10.
W tej wersji kontenery naziemne działają prawidłowo. To tłumaczy dlaczego nikt problemu nie zauważył.

Sprawdziłem, że w wersjach RC10 i DD, Awtamatcziki działają prawidłowo.


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Mario Grudzień 12, 2021, 05:23:09
Na pierwszy/szybki rzut oka kampania nie korzysta z większości opcji scenariusza/kampanii do których przywykliśmy w naszym efilu.
Kampania nie wykorzystuje pełni możliwości efila, ponieważ autor nie korzysta z zalecanych ustawień.

Ad 1. Co do budowania, to opcja nie jest aktywna w scenariuszach.


Można to jakoś obejść?


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Mario Grudzień 12, 2021, 05:24:54

EDIT. Wiekszość osób korzysta z instalatora Kowdara, czyli z silnika gry 0.93.3.99RC10.
W tej wersji kontenery naziemne działają prawidłowo. To tłumaczy dlaczego nikt problemu nie zauważył.

Sprawdziłem, że w wersjach RC10 i DD, Awtamatcziki działają prawidłowo.


Dzięki,
Masz rację w tych wersjach jest ok.
Przypadkiem włączyłem inną ;)


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Grudzień 12, 2021, 06:13:15
Można to jakoś obejść?
Możesz samodzielnie zmienić ustawienia kampanii.

Otwórz kampanie w Suite.
W menu 'Campaign' wybierz opcje 'Global changes in scenarios' options and data'.
Wybierz pożądane opcje (lista poniżej).
Zaznacz pole 'Enable if scen disabled'.
Kliknij 'OK' i gotowe.

Domyślne ustawienia:
(http://www.opengeneral.pl/scen/Opcje.jpg)


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: sympatyk Grudzień 12, 2021, 06:55:43

Ad 2. Co do desantu, to bardziej skomplikowana kwestia. Właśnie przetestowałem, i wygląda na jakiś błąd w aktualnym/oficjalnym silniku (w starszych wersjach działa OK). Najwidoczniej jest jakiś problem z lądowymi kontenerami.
Dziwne że nikt tego wcześniej nie zauważył i nie zgłosił  :huh?

EDIT. Wiekszość osób korzysta z instalatora Kowdara, czyli z silnika gry 0.93.3.99RC10.
W tej wersji kontenery naziemne działają prawidłowo. To tłumaczy dlaczego nikt problemu nie zauważył.

Sprawdziłem, że w wersjach RC10 i DD, Awtamatcziki działają prawidłowo.


Podobny kwiatek był z niektórymi opcjami podpinania filmów.
Od 2 lat część rzeczy nie działała prawidłowo.
A, ponieważ u nas filmiki były podpinane raczej przed rozpoczęciem scenariusza, oraz na zakończenie kampanii - nikt tego nie wykrył. Luis to poprawił i ostatnia wersja silnika to OpenGen 0.93.4.1.exe.
Dobrze by było opisać błąd i mu przesłać ..
Ja korzystam z wersji OpenGen 0.93.4.1.exe (OpenGen 0.93.4.0 poprzednio ) ale jeśli grałem coś z kontenerami - to tylko morskie --> tam lotniskowce działają ok.


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: sympatyk Grudzień 21, 2021, 07:01:05
Luis poprawił kilka problemów - również kontenery.
Prosi o sprawdzenie
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=6&t=113&p=12268#p12268


Tytuł: Odp: Test kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0
Wiadomość wysłana przez: jacko Maj 04, 2022, 08:48:06
Zauważyłem grając w tą kampanie że nie ma możliwości desantu spadochronowego ani budowy lotnisk polowych przez oddziały Strojbat.


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Maj 04, 2022, 10:07:58
W związku z powtarzającymi się skargami na brak funkcji jednostek, przygotowałem zmodyfikowaną wersje kampanii z bardziej standardowymi ustawieniami.

Pod względem ustawień, kampania korzysta z bardzo minimalistycznych ustawień scenariuszy (praktycznie poziom PG2), i istotnie odbiega od ustawień do których przywykliśmy w naszym efilu.

Jedyne co wiem na temat tej kampanii:
oraz objawił się nam nowy twórca kampanii, który przesłał mi swoją produkcję mailem (nie wiem czy ma konto na forum),

B07 STALIN'S BLITZ, kampania autorstwa MMS
Trudno więc mi się wypowiadać, co w przypadku tej kampanii było założone przez autora, a co wynika z innych przyczyn.
Jeśli mieszam w koncepcji autora to z góry przepraszam, ale nie ma ochoty po raz kolejny tłumaczyć co i dlaczego nie działa.

Zmodyfikowałem opcje scenariuszy, wyłączyłem CAP'a (był zerowy), i ustawiłem klasyczne wartości ATP/NTP/RTP (3).

Nie modyfikowałem w żaden sposób treści scenariuszy.

Pliki do pobrania: B07_41_mod.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/B07_41_mod.zip)


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: jacko Wrzesień 13, 2022, 08:49:56
Podsyłam moje spolszczenie briefingów do 16 scenariuszy Blitza Stalina https://mega.nz/file/mUJWGBrC#KDpLNzYtkRRCKjzC1UeJi_mnx5AmOp8hP1Gi8pu_kwE


Tytuł: Odp: Kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN]
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Wrzesień 14, 2022, 12:53:11
Podsyłam moje spolszczenie briefingów do 16 scenariuszy Blitza Stalina https://mega.nz/file/mUJWGBrC#KDpLNzYtkRRCKjzC1UeJi_mnx5AmOp8hP1Gi8pu_kwE
Dzięki, na pewno się przyda.

BTW. Mała uwaga techniczna, na przyszłość. Spolszczonych plików TXT nie wrzucamy do foldera \SCENARIO (razem z plikami z scenariusza). W folderze \SCENARIO znajdują się domyślnie oryginalne plik tekstowe.
Miejsce plików spolszczonych jest w folderze \TEXT-PL\SCENARIO.

EDIT. Właśnie przyjrzałem się w kampanii w Suite. Chyba coś poszło nie tak przy konwersji. Wprowadzenia (powyżej scenariusza 10), i wszystkie komunikaty zwycięstw, są nieprawidłowo opisane w pliku XCAM. Pliki tekstowe nie są wyświetlane, mimo że istnieją fizycznie w folderze.
Problem polega na tym, że wprowadzone (wygenerowane) nazwy przekraczają dopuszczalną długość (suite obcina ostatni znak).
Spróbuje to poprawić.

EDIT2. Wersja poprawiona. Naprawiłem pliki tekstowe (skróciłem nazwy) i zmodyfikowałem plik XCAM.
Pliki do pobrania: B07_41_fix.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/B07_41_fix.zip)
Paczka zawiera (częściowe) spolszczenie jacko.