Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 01:04:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Primus71 D06 NOWY EUROPEJSKI PORZĄDEK v.4.0b, * Player prestige modifier 500%  (Przeczytany 18715 razy)
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #45 : Marzec 26, 2022, 04:20:13 »

24. North Istanbul
Stany maxa
Mapa na której nie grałem więc pozytyw.
Tym razem jako przeciwnicy występują Turcy (a właściwie są to Amerykanie w tureckich mundurach)
Pojawia się nawet Patriot. Flota AI może niezbyt liczna ale niezła jakościowo. Nie za bardzo miałem ochotę kombinować więc poszedłem na wymianę ciosów. Zakończyło się sukcesem ale straty w stanach całkiem solidne poniosłem.
Lotnictwo AI także groźne. F-16 jak napadły na moje Hariery to odniosły spore sukcesy. W pierwszej kolejności ostrzeliwałem je pelotkami ale nawet osłabione potrafiły się moim samolotom solidnie odgryzać.
Obrona na głównym lądzie liczb a nie wywarła na mnie jakiegoś większego wrażenia. ale jakościowo to inna para kaloszy. Podniesiony stany i to potężnie. W pierwszej kolejności trzeba oczywiście wykończyć pelotki. Leopardy to zawsze solidny przeciwnik więc helikoptery sobie postrzelały.  Piechota wysokiej jakości w tym specjaliści (z tego co pamiętam to głównie zielone berety).
Walki trochę potrwały
Główny problem może stanowić brzeg azjatycki. Wysłałem tam początkowo spadochroniarzy ale szans na desant początkowo nie ma. Jednostek AI tyle że prawie nie ma wolnego miejsca. W pierwszej kolejności trzeba oczywiście zlikwidować pelotki. Na szczęście nie ma tam Patriotów tylko Chaparrale.
Ostrzał z morza a później naloty powoli likwidują te masę. Dodatkowo wysyłam tam specjalistów a po złamaniu oporu na brzegu europejskim także większość artylerii.
Przy mniejszej armii to trzeba by zapewne wybić  obrońców i desantem z powietrza opanować dwa znajdujące się tam VH.
Taka niemiła niespodzianka.
W pewnym momencie prestiż na koncie zredukował mi się do zera. A że straty na stanach miałem spore to musiałem się cofnąć o kilka tur. Kupiłem kilka lotniskowców żeby zachować kasę.

OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D06 NOWY EUROPEJSKI PORZĄDEK v.4.0b,  *  Player prestige modifier 500%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Hana Valley , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Rafale MF3
 2   Poprad , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   Gyor , #2 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Rafale CF3
 4   Geneve , #3 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: Rafale CF3
 5   Fribourg , #4 , Brilliant Victory , score:43
 6   Basel-Country , #5 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: Eurocopter Tiger HAP
 7   Luzern , #6 , Brilliant Victory , score:43
 8   Bellinzona , #7 , Brilliant Victory , score:43
 9   Altdorf , #8 , Brilliant Victory , score:43
10   Sankt-Gallen , #9 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: Eurocopter Tiger HAP
11   Preveza , #10 , Brilliant Victory , score:43
12   Patras , #11 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: Rég. Étranger de Para 2010
13   Korinth , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Rhodos , #13 , Brilliant Victory , score:49
15   Kriti , #14 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: NH90 NFH Caiman
16   Belgrade , #15 , Brilliant Victory , score:42
17   Novi Sad , #16 , Brilliant Victory , score:42
18   Dover , #17 , Brilliant Victory , score:47
19   Brighton , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Southeng , #19 , Brilliant Victory , score:51
21   London , #20 , Brilliant Victory , score:45
22   Gibraltar , #21 , Brilliant Victory , score:54
23   Cyprus , #22 , Brilliant Victory , score:42
24   North Istanbul , #23 , Brilliant Victory , score:41
--
Campaign score: 1078  *  Average: 44

..
Current scenario: North Istanbul,  VH prestige is 2800 ,  All map prestige is: 5200
Army cost: 143246 , Current prestige is 36229
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +5000, Asia , cap disabled, 9 turns prestige: 9000
if V : +4500, Asia , cap disabled, 11 turns prestige: 9000
if TV: +4000, Asia , cap disabled, 13 turns prestige: 9000
Ls: Loss , turn prestige: 9000

Piechota
*  SAS 2000 , Land Rover [W] ,  , 5 bars , 630 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 29 kill ,  0 pp  [+62 exp]
 KSK Kommando 2015 ,  , 5 bars , 630 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 14 kill ,  1458 pp  [+32 exp]
*  SAS 2000 ,  , 5 bars , 699 exp , 14/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 25 kill ,  0 pp  [+42 exp]
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 5 bars , 535 exp , 8/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill ,  451 pp  [+116 exp]
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 437 exp , 8/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 4 kill ,  451 pp  [+60 exp]
 KSK Kommando 2015 ,  , 5 bars , 589 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 12 kill ,  1458 pp  [+63 exp]
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 5 bars , 515 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 4 kill ,  789 pp  [+18 exp]
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 429 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill ,  789 pp
 Panzergrenadiere 2011 (CV),  , 5 bars , 520 exp , 15/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 3 kill ,  630 pp  [+2 exp]
 Panzergrenadiere 2011 (CV),  , 4 bars , 485 exp , 10/10 ,      Fast Speed,    Special Munition, 4 kill ,  420 pp  [+68 exp]
 Panzergrenadiere 2011 (CV),  , 3 bars , 386 exp , 12/10 ,      Fast Speed,    Special Munition, 1 kill ,  504 pp  [+18 exp]

Czołg
*  Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 920 exp , 13/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   AntiTank, 58 kill ,  0 pp  [+44 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 803 exp , 13/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 54 kill ,  1684 pp  [+9 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 777 exp , 14/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 39 kill ,  1814 pp  [+38 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 719 exp , 13/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 42 kill ,  1684 pp  [+9 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 1022 exp , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support,    Special Munition, 58 kill ,  1944 pp  [+13 exp]
*  Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 981 exp , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,    Special Munition,   AntiTank, 61 kill ,  0 pp  [+26 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 718 exp , 13/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 56 kill ,  1684 pp  [+52 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 887 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 54 kill ,  1944 pp  [+47 exp]
*  Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 1025 exp , 15/10 , Resilience  ,    Special Munition,   AntiTank, 56 kill ,  0 pp  [+20 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 659 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 36 kill ,  1944 pp  [+30 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 672 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 53 kill ,  1944 pp  [+36 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 770 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 49 kill ,  1944 pp  [+18 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 754 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 36 kill ,  1944 pp  [+26 exp]
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 824 exp , 13/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 49 kill ,  1684 pp  [+57 exp]
 Pionierpanzer 2 Dachs ,  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,     Fast Builder,      Fast Speed, 0 kill ,  1060 pp
 Pionierpanzer 2 Dachs ,  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,     Fast Builder,      Fast Speed, 0 kill ,  1060 pp
 Puma (Planes:1/1),  , 4 bars , 457 exp , 14/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 5 kill ,  756 pp
 Puma (Planes:1/1),  , 3 bars , 377 exp , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 3 kill ,  702 pp
 Puma (Planes:1/1),  , 4 bars , 436 exp , 14/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 3 kill ,  756 pp  [+33 exp]

Rozpoznanie
*  AMX 10 RCR ,  , 4 bars , 461 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 15 kill ,  0 pp
*  AMX 10 RCR ,  , 4 bars , 455 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 9 kill ,  0 pp  [+39 exp]
 AMX 10 RCR ,  , 3 bars , 381 exp , 13/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill ,  686 pp  [+4 exp]
 AMX 10 RCR ,  , 3 bars , 385 exp , 11/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill ,  580 pp  [+17 exp]
 AMX 10 RCR ,  , 4 bars , 403 exp , 13/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill ,  686 pp  [+40 exp]
 AMX 10 RCR ,  , 3 bars , 369 exp , 13/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 0 kill ,  686 pp

Artyleria
*  GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 814 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 22 kill ,  0 pp  [+29 exp]
*  M270 MLRS ,  , 5 bars , 631 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 22 kill ,  0 pp  [+12 exp]
*  PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 1261 exp , 14/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   AntiTank, 19 kill ,  0 pp  [+27 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 508 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 18 kill ,  1360 pp  [+18 exp]
 GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 691 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 13 kill ,  1350 pp  [+45 exp]
*  PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 860 exp , 15/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   AntiTank, 14 kill ,  0 pp  [+25 exp]
*  M270 MLRS ,  , 5 bars , 704 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  ,   Support,    Special Munition, 22 kill ,  0 pp  [+35 exp]
*  M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 731 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 16 kill ,  0 pp  [+40 exp]
*  GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 900 exp , 15/10 , Aggressive Maneuver  ,    Special Munition,   Support, 15 kill ,  0 pp  [+29 exp]
*  GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 881 exp , 15/10 , Reconnaissance Movement  ,    Special Munition,   Support, 23 kill ,  0 pp  [+49 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 539 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 23 kill ,  1458 pp  [+31 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 710 exp , 14/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 12 kill ,  1310 pp  [+29 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 4 bars , 498 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 18 kill ,  1360 pp  [+15 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 659 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 20 kill ,  1404 pp  [+32 exp]
 M270 MLRS ,  , 5 bars , 501 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 16 kill ,  1276 pp  [+48 exp]
 GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 562 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 18 kill ,  1350 pp  [+44 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 545 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 17 kill ,  1458 pp  [+29 exp]
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 521 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 17 kill ,  1360 pp  [+22 exp]

Obrona plot.
*  SAMP/T Aster 30 ,  , 5 bars , 769 exp , 17/12 ,   Air Defense,    Special Munition, 20 kill ,  0 pp  [+10 exp]
*  SAMP/T Aster 30 ,  , 4 bars , 468 exp , 16/12 ,   Air Defense,    Special Munition, 10 kill ,  0 pp  [+8 exp]
 SAMP/T Aster 30 ,  , 4 bars , 410 exp , 14/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 4 kill ,  1999 pp  [+8 exp]

Myśliwiec
 Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1486 exp , 14/10 , Determined Defense  ,    Special Munition,   Air Defense, 32 kill ,  2116 pp  [+57 exp]
 Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1423 exp , 12/10 , Influence  ,    Special Munition,   Air Defense, 29 kill ,  1814 pp  [+80 exp]
*  Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1863 exp , 15/10 , Combat Support  ,    Special Munition,   Air Defense, 36 kill ,  0 pp  [+29 exp]
*  Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1560 exp , 13/10 , Resilience  ,    Special Munition,   Air Defense, 32 kill ,  0 pp  [+58 exp]
+  Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1345 exp , 14/10 , First Strike  ,    Special Munition,   Air Defense, 32 kill ,  0 pp  [+70 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 1180 exp , 14/10 ,   Support,   Air Defense, 28 kill ,  1881 pp  [+57 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 1114 exp , 9/10 ,   Support,   Air Defense, 27 kill ,  1209 pp  [+51 exp]
+  Rafale CF3 ,  , 5 bars , 1108 exp , 14/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 31 kill ,  0 pp  [+49 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 1053 exp , 6/10 ,   Support,   Air Defense, 27 kill ,  806 pp  [+29 exp]
+  Rafale CF3 ,  , 5 bars , 1176 exp , 15/10 , Shock Tactics  ,    Special Munition,   Air Defense, 28 kill ,  0 pp  [+72 exp]
 Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1274 exp , 12/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 35 kill ,  1814 pp  [+83 exp]
 Typhoon ,  , 5 bars , 1047 exp , 8/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 34 kill ,  1372 pp  [+197 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 947 exp , 13/10 ,   Support,   Air Defense, 21 kill ,  1747 pp  [+85 exp]
 AV-8B Harrier II+ ,  , 5 bars , 843 exp , 15/10 ,   Support,   Air Defense, 22 kill ,  1926 pp  [+50 exp]
 EF 2000 Typhoon ,  , 5 bars , 898 exp , 13/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 29 kill ,  2230 pp  [+81 exp]
 AV-8B Harrier II+ ,  , 5 bars , 1013 exp , 12/10 ,   Air Defense,   Support, 18 kill ,  1540 pp  [+54 exp]

Bomb. taktyczny
 Eurocopter Tiger UH ,  , 5 bars , 1077 exp , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 38 kill ,  1212 pp  [+47 exp]
 Eurocopter Tiger UH ,  , 5 bars , 1232 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 30 kill ,  1696 pp  [+76 exp]
 Eurocopter Tiger UH (CV),  , 5 bars , 953 exp , 13/10 ,   Support,    Special Munition, 25 kill ,  1575 pp  [+89 exp]
+  Eurocopter Tiger HAP (CV),  , 5 bars , 1183 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 30 kill ,  0 pp  [+45 exp]
 Eurocopter Tiger UH (CV),  , 5 bars , 805 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 15 kill ,  1818 pp  [+45 exp]
+  Eurocopter Tiger HAP (CV),  , 5 bars , 908 exp , 13/10 ,   Support,    Special Munition, 21 kill ,  0 pp  [+119 exp]
+  NH90 NFH Caiman (CV),  , 5 bars , 824 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  0 pp  [+72 exp]
 SH-90A (CV),  , 5 bars , 788 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  1422 pp  [+10 exp]

Okręt podwodny
 Trafalgar class (TLAM) ,  , 4 bars , 468 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 3 kill ,  4485 pp  [+51 exp]
 Trafalgar class (TLAM) ,  , 3 bars , 368 exp , 13/10 ,   Support,    Special Munition, 2 kill ,  4165 pp  [+29 exp]
 Trafalgar class (TLAM) ,  , 4 bars , 415 exp , 13/10 ,   Support,    Special Munition, 4 kill ,  4165 pp  [+35 exp]

Niszczyciel
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 590 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 11 kill ,  2178 pp  [+46 exp]
 Aquitaine-class (Planes:1/1),  , 5 bars , 504 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 7 kill ,  2032 pp  [+27 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 4 bars , 478 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  2032 pp  [+43 exp]
 Aquitaine-class (Planes:1/1),  , 5 bars , 600 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 9 kill ,  2178 pp  [+48 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 571 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 5 kill ,  2178 pp  [+21 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 571 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 5 kill ,  2178 pp  [+58 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 663 exp , 8/10 ,   Support,    Special Munition, 4 kill ,  1161 pp  [+147 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 681 exp , 6/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  871 pp  [+168 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 655 exp , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill ,  1742 pp  [+61 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 572 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill ,  2178 pp  [+30 exp]

Lotniskowiec
 Charles de Gaulle (Planes:4/4),  , 3 bars , 339 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  4180 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  4180 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  4180 pp
 Mistral-class (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  3868 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  3216 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  3216 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  3216 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  3216 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  3216 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  3216 pp

Player 1 : Francja, Włochy, RFN
Killed: INF:505  TNK:91   RCN:190  AT:178  FORT:218  ATY:454  AD:218  FTR:56   TB:78   LB:2    SUB:25   DD:29   CRs:29     Total: 2073
Lost  : INF:2    TNK:1    FORT:2    ATY:1    AD:1    FTR:1    TB:1    SUB:1    DD:2      Total: 12

BV 24
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *  11 Units *  0 Leaders      Total :   5855 exp,     99 kill,   6950 pp    Average:    532 exp,      9 kill,    632 pp
Czołg          *  19 Units *  4 Leaders      Total :  13467 exp,    712 kill,  24548 pp    Average:    709 exp,     37 kill,   1292 pp
Rozpoznanie    *   6 Units *  0 Leaders      Total :   2454 exp,     29 kill,   2638 pp    Average:    409 exp,      5 kill,    440 pp
Artyleria      *  18 Units *  5 Leaders      Total :  12516 exp,    325 kill,  13686 pp    Average:    695 exp,     18 kill,    760 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1647 exp,     34 kill,   1999 pp    Average:    549 exp,     11 kill,    666 pp
Myśliwiec      *  16 Units *  6 Leaders      Total :  19330 exp,    461 kill,  18455 pp    Average:   1208 exp,     29 kill,   1153 pp
Bomb. taktyczny *   8 Units *  0 Leaders      Total :   7770 exp,    171 kill,   7723 pp    Average:    971 exp,     21 kill,    965 pp
Okręt podwodny *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1251 exp,      9 kill,  12815 pp    Average:    417 exp,      3 kill,   4272 pp
Niszczyciel    *  10 Units *  0 Leaders      Total :   5885 exp,     69 kill,  18728 pp    Average:    589 exp,      7 kill,   1873 pp
Lotniskowiec   *  10 Units *  0 Leaders      Total :   3336 exp,      0 kill,  35704 pp    Average:    334 exp,      0 kill,   3570 pp
* Summary:     * 104 Units * 15 Leaders      Total :  73511 exp,   1909 kill, 143246 pp    Average:    707 exp,     18 kill,   1377 pp


Player 1  Francja, Włochy, RFN   has 105 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg : 19
Rozpoznanie :  6
Artyleria : 18
Obrona plot. :  3
Myśliwiec : 16
Bomb. taktyczny :  8
Okręt podwodny :  4
Niszczyciel : 10
Lotniskowiec : 10

Player 2  Turcja   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  1
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #46 : Marzec 26, 2022, 05:46:49 »

25. Asia
Ostatni scenariusz.
Stany na maxa.
Sprzedaję większość lotniskowców a dokupuję kilka niszczycieli. W trakcie scenariusza kilka jednostek saperów i jeden samolot.
Tylko daw transporty helikopterowe.
Wschodni VH słabo obsadzony zajmuje go komandosami po nalotach helikopterów.
Południowe VH obsadzone potężnie.
Obrona pelot solidna. Patriot i masa innych w tym też amerykańskich pelotek dodatkowo. (Turcy to znowu w większości Amerykanie)
Wystawianie jednostek lądowych ma mały sens. Ale pojedyncze czołgi prawie dojechały.
Masakruje pelotki na południu pierw ostrzałem z OP a później także z niszczycieli.
Flot AI nawet dość liczna i o sporym zasięgu. Ale moja ma 4 heksy zasięgu przewagi i wykorzystuje to bezwzględnie.
Nie mam ochoty likwidować większości armii AI.
Po eliminacji pelotek wybijam nalotami obrońców dwóch heksów i zajmuje ich desantem specjalistów.
No i na koniec
Posumowanie też będzie.


OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D06 NOWY EUROPEJSKI PORZĄDEK v.4.0b,  *  Player prestige modifier 500%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Hana Valley , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Rafale MF3
 2   Poprad , #1 , Brilliant Victory , score:45
 3   Gyor , #2 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Rafale CF3
 4   Geneve , #3 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: Rafale CF3
 5   Fribourg , #4 , Brilliant Victory , score:43
 6   Basel-Country , #5 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: Eurocopter Tiger HAP
 7   Luzern , #6 , Brilliant Victory , score:43
 8   Bellinzona , #7 , Brilliant Victory , score:43
 9   Altdorf , #8 , Brilliant Victory , score:43
10   Sankt-Gallen , #9 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: Eurocopter Tiger HAP
11   Preveza , #10 , Brilliant Victory , score:43
12   Patras , #11 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: Rég. Étranger de Para 2010
13   Korinth , #12 , Brilliant Victory , score:49
14   Rhodos , #13 , Brilliant Victory , score:49
15   Kriti , #14 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: NH90 NFH Caiman
16   Belgrade , #15 , Brilliant Victory , score:42
17   Novi Sad , #16 , Brilliant Victory , score:42
18   Dover , #17 , Brilliant Victory , score:47
19   Brighton , #18 , Brilliant Victory , score:53
20   Southeng , #19 , Brilliant Victory , score:51
21   London , #20 , Brilliant Victory , score:45
22   Gibraltar , #21 , Brilliant Victory , score:54
23   Cyprus , #22 , Brilliant Victory , score:42
24   North Istanbul , #23 , Brilliant Victory , score:41
25   Asia , #24 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 1143  *  Average: 45

..
Current scenario: Asia,  VH prestige is 1000 ,  All map prestige is: 1200
Army cost: 147941 , Current prestige is 47830
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 16000
V : Win , turn prestige: 16000
TV: Win , turn prestige: 16000
Ls: Loss , turn prestige: 16000

Piechota
*  SAS 2000 , Land Rover [W] ,  , 5 bars , 630 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 29 kill ,  0 pp
 KSK Kommando 2015 ,  , 5 bars , 630 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 14 kill ,  1458 pp
*  SAS 2000 ,  , 5 bars , 708 exp , 11/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 26 kill ,  0 pp  [+9 exp]
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 5 bars , 535 exp , 15/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill ,  846 pp
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 437 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 4 kill ,  789 pp
 KSK Kommando 2015 ,  , 5 bars , 589 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 12 kill ,  1458 pp
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 5 bars , 515 exp , 15/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 4 kill ,  846 pp
 Fallschrim 2014 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 429 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill ,  789 pp
 Panzergrenadiere 2011 (CV),  , 5 bars , 520 exp , 15/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 3 kill ,  630 pp
 Panzergrenadiere 2011 (CV),  , 4 bars , 485 exp , 14/10 ,      Fast Speed,    Special Munition, 4 kill ,  588 pp
 Panzergrenadiere 2011 (CV),  , 3 bars , 386 exp , 13/10 ,      Fast Speed,    Special Munition, 1 kill ,  546 pp

Czołg
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 803 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 54 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 777 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 39 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 719 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 42 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 1022 exp , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support,    Special Munition, 58 kill ,  1944 pp
*  Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 981 exp , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,    Special Munition,   AntiTank, 61 kill ,  0 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 718 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 56 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 887 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 54 kill ,  1944 pp
*  Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 1025 exp , 15/10 , Resilience  ,    Special Munition,   AntiTank, 56 kill ,  0 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 659 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 36 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 672 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 53 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 770 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 49 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 754 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 36 kill ,  1944 pp
 Leopard 2A7 ,  , 5 bars , 824 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 49 kill ,  1944 pp
 Pionierpanzer 2 Dachs ,  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,     Fast Builder,      Fast Speed, 0 kill ,  1060 pp
 Pionierpanzer 2 Dachs ,  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,     Fast Builder,      Fast Speed, 1 kill ,  1060 pp
 Puma (Planes:1/1),  , 4 bars , 457 exp , 14/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 5 kill ,  756 pp
 Puma (Planes:1/1),  , 3 bars , 377 exp , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 3 kill ,  702 pp
 Puma (Planes:1/1),  , 4 bars , 475 exp , 11/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 4 kill ,  594 pp  [+39 exp]
 Pionierpanzer 2 Dachs ,  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,     Fast Builder,      Fast Speed, 0 kill ,  816 pp

Rozpoznanie
*  AMX 10 RCR ,  , 4 bars , 461 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 15 kill ,  0 pp
*  AMX 10 RCR ,  , 4 bars , 455 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 9 kill ,  0 pp
 AMX 10 RCR ,  , 3 bars , 381 exp , 13/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill ,  686 pp
 AMX 10 RCR ,  , 3 bars , 385 exp , 13/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill ,  686 pp
 AMX 10 RCR ,  , 4 bars , 403 exp , 14/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill ,  739 pp
 AMX 10 RCR ,  , 3 bars , 369 exp , 13/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 0 kill ,  686 pp

Artyleria
*  GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 814 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 22 kill ,  0 pp
*  M270 MLRS ,  , 5 bars , 631 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 22 kill ,  0 pp
*  PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 1261 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   AntiTank, 19 kill ,  0 pp
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 508 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 18 kill ,  1458 pp
 GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 691 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 13 kill ,  1350 pp
*  PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 860 exp , 15/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   AntiTank, 14 kill ,  0 pp
*  M270 MLRS ,  , 5 bars , 704 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  ,   Support,    Special Munition, 22 kill ,  0 pp
*  M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 731 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 16 kill ,  0 pp
*  GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 900 exp , 15/10 , Aggressive Maneuver  ,    Special Munition,   Support, 15 kill ,  0 pp
*  GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 881 exp , 15/10 , Reconnaissance Movement  ,    Special Munition,   Support, 23 kill ,  0 pp
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 539 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 23 kill ,  1458 pp
 PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 710 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 12 kill ,  1404 pp
 M270B1 MLRS ,  , 4 bars , 498 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 18 kill ,  1360 pp
 PzH2000 (RAP) ,  , 5 bars , 659 exp , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 20 kill ,  1404 pp
 M270 MLRS ,  , 5 bars , 501 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 16 kill ,  1368 pp
 GCT AUF2 155mm ,  , 5 bars , 562 exp , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 18 kill ,  1350 pp
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 545 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 17 kill ,  1458 pp
 M270B1 MLRS ,  , 5 bars , 521 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 17 kill ,  1458 pp

Obrona plot.
*  SAMP/T Aster 30 ,  , 5 bars , 787 exp , 17/12 ,   Air Defense,    Special Munition, 21 kill ,  0 pp  [+18 exp]
*  SAMP/T Aster 30 ,  , 4 bars , 468 exp , 16/12 ,   Air Defense,    Special Munition, 10 kill ,  0 pp
 SAMP/T Aster 30 ,  , 4 bars , 422 exp , 14/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 4 kill ,  1999 pp  [+12 exp]
 SAMP/T Aster 30 ,  , 3 bars , 340 exp , 10/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  1428 pp  [+7 exp]

Myśliwiec
 Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1532 exp , 13/10 , Determined Defense  ,    Special Munition,   Air Defense, 32 kill ,  1965 pp  [+46 exp]
 Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1423 exp , 15/10 , Influence  ,    Special Munition,   Air Defense, 29 kill ,  2268 pp
*  Rafale MF3 ,  , 5 bars , 2005 exp , 9/10 , Combat Support  ,    Special Munition,   Air Defense, 38 kill ,  0 pp  [+142 exp]
*  Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1560 exp , 15/10 , Resilience  ,    Special Munition,   Air Defense, 32 kill ,  0 pp
+  Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1353 exp , 15/10 , First Strike  ,    Special Munition,   Air Defense, 33 kill ,  0 pp  [+8 exp]
 Harrier GR.9 (CV),  , 5 bars , 1224 exp , 3/10 ,   Support,   Air Defense, 28 kill ,  1344 pp  [+44 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 1140 exp , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 27 kill ,  1344 pp  [+26 exp]
+  Rafale CF3 ,  , 5 bars , 1186 exp , 9/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 31 kill ,  0 pp  [+78 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 1103 exp , 14/10 ,   Support,   Air Defense, 28 kill ,  1881 pp  [+50 exp]
+  Rafale CF3 ,  , 5 bars , 1202 exp , 15/10 , Shock Tactics  ,    Special Munition,   Air Defense, 28 kill ,  0 pp  [+26 exp]
 Rafale MF3 ,  , 5 bars , 1319 exp , 12/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 36 kill ,  1814 pp  [+45 exp]
 Typhoon ,  , 5 bars , 1139 exp , 13/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 34 kill ,  2230 pp  [+92 exp]
 Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 965 exp , 15/10 ,   Support,   Air Defense, 21 kill ,  2016 pp  [+18 exp]
 AV-8B Harrier II+ ,  , 5 bars , 859 exp , 15/10 ,   Support,   Air Defense, 22 kill ,  1926 pp  [+16 exp]
 EF 2000 Typhoon ,  , 5 bars , 939 exp , 12/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 30 kill ,  2059 pp  [+41 exp]
 AV-8B Harrier II+ ,  , 5 bars , 1031 exp , 15/10 ,   Air Defense,   Support, 20 kill ,  1926 pp  [+18 exp]
 Rafale CF3 ,  , 3 bars , 333 exp , 10/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  1512 pp

Bomb. taktyczny
 Eurocopter Tiger UH ,  , 5 bars , 1091 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 39 kill ,  1818 pp  [+14 exp]
 Eurocopter Tiger UH ,  , 5 bars , 1245 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 31 kill ,  1818 pp  [+13 exp]
 Eurocopter Tiger UH ,  , 5 bars , 1008 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 26 kill ,  1818 pp  [+55 exp]
+  Eurocopter Tiger HAP ,  , 5 bars , 1183 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 30 kill ,  0 pp
 Eurocopter Tiger UH ,  , 5 bars , 849 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 15 kill ,  1696 pp  [+44 exp]
+  Eurocopter Tiger HAP ,  , 5 bars , 950 exp , 13/10 ,   Support,    Special Munition, 21 kill ,  0 pp  [+42 exp]
+  NH90 NFH Caiman ,  , 5 bars , 824 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  0 pp
 SH-90A ,  , 5 bars , 788 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  1422 pp

Okręt podwodny
 Trafalgar class (TLAM) ,  , 5 bars , 515 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 5 kill ,  4485 pp  [+47 exp]
 Trafalgar class (TLAM) ,  , 4 bars , 411 exp , 13/10 ,   Support,    Special Munition, 2 kill ,  4165 pp  [+43 exp]
 Trafalgar class (TLAM) ,  , 4 bars , 461 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 4 kill ,  4485 pp  [+46 exp]

Niszczyciel
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 3 bars , 344 exp , 13/10 ,    Special Munition,   Support, 0 kill ,  1887 pp  [+11 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 595 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 12 kill ,  2178 pp  [+5 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 518 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 9 kill ,  2178 pp  [+14 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 4 bars , 497 exp , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  2032 pp  [+19 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 621 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 10 kill ,  2178 pp  [+21 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 581 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 5 kill ,  2178 pp  [+10 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 591 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 6 kill ,  2178 pp  [+20 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 675 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 4 kill ,  2178 pp  [+12 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 708 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 9 kill ,  2178 pp  [+27 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 706 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill ,  2178 pp  [+51 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 5 bars , 592 exp , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 9 kill ,  2178 pp  [+20 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,    Special Munition,   Support, 0 kill ,  1887 pp
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 3 bars , 359 exp , 13/10 ,    Special Munition,   Support, 2 kill ,  1887 pp  [+26 exp]
 Aquitaine-class (Planes:0/1),  , 3 bars , 354 exp , 10/10 ,    Special Munition,   Support, 1 kill ,  1452 pp  [+21 exp]

Lotniskowiec
 Charles de Gaulle (Planes:1/4),  , 3 bars , 339 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  4180 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  4180 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  4180 pp
 Mistral-class (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 0 kill ,  3868 pp
 Charles de Gaulle (Planes:0/4),  , 3 bars , 333 exp , 13/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 0 kill ,  4180 pp

Player 1 : Francja, Włochy, RFN
Killed: INF:506  TNK:92   RCN:190  AT:180  FORT:221  ATY:458  AD:226  FTR:58   TB:81   LB:2    SUB:25   DD:32   CRs:31     Total: 2102
Lost  : INF:2    TNK:1    FORT:2    ATY:1    AD:1    FTR:1    TB:2    SUB:1    DD:2      Total: 13

BV 25
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *  11 Units *  0 Leaders      Total :   5864 exp,    100 kill,   7950 pp    Average:    533 exp,      9 kill,    723 pp
Czołg          *  19 Units *  3 Leaders      Total :  12919 exp,    656 kill,  26372 pp    Average:    680 exp,     35 kill,   1388 pp
Rozpoznanie    *   6 Units *  0 Leaders      Total :   2454 exp,     29 kill,   2797 pp    Average:    409 exp,      5 kill,    466 pp
Artyleria      *  18 Units *  5 Leaders      Total :  12516 exp,    325 kill,  14068 pp    Average:    695 exp,     18 kill,    782 pp
Obrona plot.   *   4 Units *  0 Leaders      Total :   2017 exp,     35 kill,   3427 pp    Average:    504 exp,      9 kill,    857 pp
Myśliwiec      *  17 Units *  6 Leaders      Total :  20313 exp,    469 kill,  22285 pp    Average:   1195 exp,     28 kill,   1311 pp
Bomb. taktyczny *   8 Units *  0 Leaders      Total :   7938 exp,    174 kill,   8572 pp    Average:    992 exp,     22 kill,   1072 pp
Okręt podwodny *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1387 exp,     11 kill,  13135 pp    Average:    462 exp,      4 kill,   4378 pp
Niszczyciel    *  14 Units *  0 Leaders      Total :   7474 exp,     81 kill,  28747 pp    Average:    534 exp,      6 kill,   2053 pp
Lotniskowiec   *   5 Units *  0 Leaders      Total :   1671 exp,      0 kill,  20588 pp    Average:    334 exp,      0 kill,   4118 pp
* Summary:     * 105 Units * 14 Leaders      Total :  74553 exp,   1880 kill, 147941 pp    Average:    710 exp,     18 kill,   1409 pp


Player 1  Francja, Włochy, RFN   has 107 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg : 19
Rozpoznanie :  6
Artyleria : 18
Obrona plot. :  4
Myśliwiec : 17
Bomb. taktyczny :  9
Okręt podwodny :  3
Niszczyciel : 14
Lotniskowiec :  5

Player 2  Turcja   has 71 units total (core+aux):
Piechota : 34
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  4
Fortyfikacje :  8
Artyleria : 16
Obrona plot. :  2
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #47 : Marzec 26, 2022, 10:55:35 »

Podsumowanie
Kampania ma gigantyczny potencjał  może nawet porównywalny z Deltą (mimo małych w większości map) ale niestety wymaga według mnie dopracowania.
Warstwa fabularna dość słaba (Turcy i Grecy jako obrońcy przed eurokomunizmem ta jak dla mnie dość słabe), a już komisarz czy też towarzysz to mnie trochę irytował ale niech będzie. Wiedziałem mniej więcej na co się piszę zaczynając.
Zalety
Kampania współczesna więc dynamika jest duża.
Nie ma cap co daje szansę na zbudowanie dowolnie dużej armii.
Kilka nowych map na których jeszcze nie grałem.
Gramy krajami i sprzętem który jest niezbyt często stosowany więc to dodatkowa frajda.
Mamy do dyspozycji sprzęt z kilku krajów więc da się z ich jednostek ukompletować  całkiem zgrabną armię.
Pewną wadą jest pewna powtarzalność zwłaszcza scenariuszy ?szwajcarskich?. Nawalamy się na początku bez pola manewru a później obrona AI na tyłach praktycznie nie ma.
Bardzo rzadko pojawiają się jakieś większe posiłki dla AI.
Poważnych wady są jak dla mnie kila
Podmienienie jednostek  AI.
Amerykanie jako Turcy, Brytyjczycy jako Grecy czy też Niemcy jako Szwajcarzy jest nie tylko trochę męczące ale nie za bardzo pozwala na zorientowanie się czym może dysponować przeciwnik. Rozumiem jednak i nie spodziewam się żeby dla jednej kampanii tworzyć całe nowe nacje.
Warto by jednak np. w opisie kampanii dodać informacje że jak na razie przeciwnik jest nieco umowny.
Brak jednostek dla grającego.
Nacje są bardzo ubogo wyposażone w jednostki. Kilka na pewno warto dodać.
Kilka już razy pisałem o tym że np. Francja nie ma specjalistów. Może warto dodać ?Rég. Étranger de Para 2010? odpowiednie cechy?
Brak jednostek marines w tym zwłaszcza jakiś odpowiedników Seals. Po stronie AI są SBS Comando 1979 ? warto dodać ich współczesny  odpowiednik dla gracza gdy są dostępne jeszcze jednostki brytyjskie.
Brak jest samolotów rozpoznawczych dla gracza. E-2C Hawkeye stacjonują z tego co pamiętam na lotniskowcu de Gaulle na stałe więc Francja je posiada.
Wnerwiający jest udział włoskich pancerników jako aux po stronie gracza.
Dodanie saperów budowlanych dla Francuzów raczej wskazane.
Dostępność nacji
Teoretycznie mamy do dyspozycji cztery nacje. Przed trzecim scenariuszem w odprawie mamy tyradę jak to Berlin  pociąga za sznurki a później przez całą ?szwajcarską? część kampanii nie ma dostępu do jednostek niemieckich??? Albo Niemcy są motorem tej akcji tak jak w opisie i dostępne są ich jednostki albo niech żabojady cierpią w odprawie.
Prototypy
Jest cienko. Od połowy kampanii nie ma nic. Warto pomyśleć o SH lub innych heksach w których w drugiej połowie kampanii można  dostać nagrody. Dodatkowo, nie mam pojęcia czy to jest możliwe ale jeśli tak fajne by było stworzenie w tej kampanii ?listy protypów? obejmujących nie tylko jednostki francuskie ale także innych nacji.
Brytyjczycy
To jest jakaś dziwna sytuacja. Ze względu fabularnego to mogę to zrozumieć koncepcję, ale śmiesznie to wygląda gdy ?moi Brytyjczycy? zajmują heksy wrogich Angoli.
Ale z drugiej strony bez kilku jednostek brytyjskich jak Trafalgary TLAM . M270 MLRS czy też SAS trudno sobie wyobrazić tą kampanię.
Skład początkowy armii 
Jest beznadziejny. Gracz ma tylko 3 czołgi i masę zupełnie nieprzydatnej włoskiej piechoty czy też pepance. Przy takim nagromadzeniu artylerii AI większość jednostek gracza nadaje się na mięso armatnie.
Prestiż
Na początku gry jest beznadziejnie skonstruowany. Jak grałem na niższym prestiżu (pierwsze dwa scenariusze grałem kilka razy) to nie miałem jak uzupełnić strat ani dokupić niezbędnych jednostek. Nawet na 500  nie byłem na początku w stanie uzupełnić stanów do pełnych. To koniecznie przy braku autouzupełnień przekalkulować to solidnie.
Kończąc nie sądzę żebym wrócił do tej kampanii w tym kształcie. Przy grze na jakimś standardowy poziomie prestiżu nawet gdyby jakimś cudem dało się utrzymać armię po pierwszych scenariuszach to kampania sprowadzała by się do zdobywania VH jednoczesnym desantem specjalistów.
Przy tym prestiżu który grałem to z kolei moja armia była po pewnym czasie zbyt potężna.
I jeszcze uwaga/pytanie dotycząc innych kampanii konwertowanych. Po co przy braku autouzupełnień dodawać jeszcze w nich cap?
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #48 : Marzec 27, 2022, 11:21:21 »

Braki sprzętowe są oczywiste.

Może warto dodać ?Rég. Étranger de Para 2010? odpowiednie cechy?
'Régiment étranger de parachutistes' (Cudzoziemski Pułk Powietrznodesantowy) to  jednostka Legii Cudzoziemskiej, raczej zwykli spadochroniarze (jeśli dostanie jakieś bonusy, to zgodne z innymi jednostkami Legii Cudzoziemskiej).

Nie ma potrzeby przesadnie kombinować. Francuzi posiadają "oficjalne" jednostki specjalne (1st Marine Infantry Paratroopers Regiment, 13th Parachute Dragoon Regiment, 4th Special Forces Helicopter Regiment, etc).

Wnerwiający jest udział włoskich pancerników jako aux po stronie gracza.
To rozwiązanie dość typowe dla kampanii PeG. W scenariuszach morskich często pojawiają się przestarzałe okręty, w roli wsparcia artyleryjskiego.
"Współczesne" okręty słabo sprawdzają się w tej roli (mają zbyt słaby atak lądowy, albo zbyt duży, rakietowy zasięg), dlatego potrzebne były/są takie kombinacje.

Docelowo trzeba będzie wprowadzić kilka okrętów w wariancie NGFS (Naval gunfire support). Takie rozwiązanie całkiem nieźle sprawdziło się w przypadku Japonii. To powinno załatwić sprawę.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #49 : Kwiecień 06, 2022, 02:52:23 »

Cytat: Waldzios
'Régiment étranger de parachutistes' (Cudzoziemski Pułk Powietrznodesantowy) to  jednostka Legii Cudzoziemskiej, raczej zwykli spadochroniarze (jeśli dostanie jakieś bonusy, to zgodne z innymi jednostkami Legii Cudzoziemskiej).

Ale do którego w skład wschodzi Groupement des Commandos Parachutistes. W skład 11e BP wschodzi 19 drużyn GCP. Osobną sprawą jest to, że spadochroniarze organizacyjnie dzielą się na zwykłych i morskich.

11e Brigade Parachutiste

1er Régiment de Chasseurs Parachutistes
1er Régiment de Hussards Parachutistes
1er Régiment du Train Parachutiste
2e Régiment Étranger de Parachutistes
3e Régiment Parachutiste d?Infanterie de Marine
8e Régiment Parachutiste d?Infanterie de Marine
17e Régiment de Génie Parachutiste
35e Régiment d?Artillerie Parachutiste
11e Compagnie de Commandement et de Transmissions Parachutiste




Cytat: Waldzios
Nie ma potrzeby przesadnie kombinować. Francuzi posiadają "oficjalne" jednostki specjalne (1st Marine Infantry Paratroopers Regiment, 13th Parachute Dragoon Regiment, 4th Special Forces Helicopter Regiment, etc).

Natomiast Commandement des opérations spéciales  składa się z komponentów już z istniejących jednostek:

Commandement des opérations spéciales (COS)

Unités de l'Armée de terre, COM FST:

Le 1er régiment de parachutistes d'infanterie de marine (1er RPIMa) - działania RAPAS
Le 13e régiment de dragons parachutistes (13e RDP) - wywiad wojskow
Le 4e régiment d'hélicopt?res des forces spéciales (4e RHFS)
Groupement d'appui aux opérations spéciales (GAOS).

Unités de la Marine nationale:

Force maritime des fusiliers marins et commandos (FORFUSCO)

Unités de l'Armée de l'air, BFSA:

L'escadre Force commando air
Le commando parachutiste de l'air n° 10 (CPA 10)
Le commando parachutiste de l'air n° 30 (CPA 30)
L'escadron d'hélicopt?res 1/67 Pyrénées
L'escadron de transport 3/61 Poitou (ET 03.061)


CPA - to komandosi spadochronowi.

Jak widać powyżej trzeba by było rozdzielić spadochroniarzy od komandosów, a ich dodatkowo rozdzielić na tych "zwykłych" z COM FST, CPA z BFSA i morskich FORFUSCO.

Cytat: Waldzios
Docelowo trzeba będzie wprowadzić kilka okrętów w wariancie NGFS (Naval gunfire support). Takie rozwiązanie całkiem nieźle sprawdziło się w przypadku Japonii. To powinno załatwić sprawę.

Wprowadzenie tej możliwości uważam za ważne i bardzo przydatne. Np. by w kampanii P10 fregaty O.H. Perry mogły na powrót wspierać działania lądowe.
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #50 : Kwiecień 06, 2022, 04:04:02 »

Cytuj
Brak jednostek dla grającego
Nacje są bardzo ubogo wyposażone w jednostki. Kilka na pewno warto dodać.
Kilka już razy pisałem o tym że np. Francja nie ma specjalistów. Może warto dodać ?Rég. Étranger de Para 2010? odpowiednie cechy?
Brak jednostek marines w tym zwłaszcza jakiś odpowiedników Seals. Po stronie AI są SBS Comando 1979 ? warto dodać ich współczesny  odpowiednik dla gracza gdy są dostępne jeszcze jednostki brytyjskie.
Brak jest samolotów rozpoznawczych dla gracza. E-2C Hawkeye stacjonują z tego co pamiętam na lotniskowcu de Gaulle na stałe więc Francja je posiada.
Wnerwiający jest udział włoskich pancerników jako aux po stronie gracza.
Dodanie saperów budowlanych dla Francuzów raczej wskazane.

E-2C Hawkeye to nie samolot rozpoznawczy tylko AEWAC i do tej misji należy go wykorzystywać.
Francuzi mają drona EADS Harfang i rozpoznawcze Dassault Falcon 20, Dassault Falcon 50. Są jeszcze morskie samoloty patrolowe Breguet Atlantic i niemieckie Oriony w wersji P-3C CUP+.
Francuzom brakuje na pewno śmigłowców: SA 341 Gazelle, SA 342 Gazelle i Mistral, AS532 Cougar, AS-332 Super Puma, AS550/555 Fennec
Na pewno samoloty SEAD się przydadzą, i to dla nacji francuskiej, brytyjskiej i niemieckiej.

Cytuj
Dostępność nacji
Teoretycznie mamy do dyspozycji cztery nacje. Przed trzecim scenariuszem w odprawie mamy tyradę jak to Berlin  pociąga za sznurki a później przez całą ?szwajcarską? część kampanii nie ma dostępu do jednostek niemieckich??? Albo Niemcy są motorem tej akcji tak jak w opisie i dostępne są ich jednostki albo niech żabojady cierpią w odprawie.

Dodając nowe frakcji pomyślałem o kraju Unia Europejska więc zawsze można jej użyć wraz z własną listą zakupową złożoną z sprzętu tych krajów.

Cytuj
Prototypy
Jest cienko. Od połowy kampanii nie ma nic. Warto pomyśleć o SH lub innych heksach w których w drugiej połowie kampanii można  dostać nagrody. Dodatkowo, nie mam pojęcia czy to jest możliwe ale jeśli tak fajne by było stworzenie w tej kampanii ?listy protypów? obejmujących nie tylko jednostki francuskie ale także innych nacji.

Lista prototypowa raczej byłaby licha.

Cytuj
Skład początkowy armii
Jest beznadziejny. Gracz ma tylko 3 czołgi i masę zupełnie nieprzydatnej włoskiej piechoty czy też pepance. Przy takim nagromadzeniu artylerii AI większość jednostek gracza nadaje się na mięso armatnie.

Zgodzę się. Chociaż z takim składem pierwsza misja jest do przejścia tylko trzeba się chować i czekać na przyjście przeciwnika, cała misja sprowadza się do głębokiej defensywy.
Inny problem jaki jest, a nie jest powyżej wspomniany to, że włoska piechota zmodernizowana do SAS czy KSM używa tylko włoskiego transportu śmigłowcowego więc ich możliwości specialne są ograniczone bowiem nie ma włoskich śmigłowców z ruchem fazowym.

Cytuj
Prestiż
Na początku gry jest beznadziejnie skonstruowany. Jak grałem na niższym prestiżu (pierwsze dwa scenariusze grałem kilka razy) to nie miałem jak uzupełnić strat ani dokupić niezbędnych jednostek. Nawet na 500  nie byłem na początku w stanie uzupełnić stanów do pełnych. To koniecznie przy braku autouzupełnień przekalkulować to solidnie.
Kończąc nie sądzę żebym wrócił do tej kampanii w tym kształcie. Przy grze na jakimś standardowy poziomie prestiżu nawet gdyby jakimś cudem dało się utrzymać armię po pierwszych scenariuszach to kampania sprowadzała by się do zdobywania VH jednoczesnym desantem specjalistów.

Myślę, że to zależy jak grasz. Ja takich braków nie odczułem. Jeśli jesteś zainteresowany to mogę wrzucić albo AARy, albo savy. Rozegrałem 6 scenariuszy na poziomie 200% prestiżu i mam wrażenie, że jest go dosyć sporo, z misji szwajcarskich chyba 6000-7000 za misje. I zwykle sporadycznie używałem desantów specjalsów do zdobywania VH.
Może to zbyt duża ilość jednostek ograniczyła możliwość uzupełniania strat?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2022, 04:10:36 wysłane przez Alberich » Zapisane

Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.075 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 2q)