Tytuł: Test kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 Wiadomość wysłana przez: Mario Grudzień 31, 2021, 01:03:48 Witam,
Na koniec roku mały test całkiem dużej kampanii ;D Skład armii na początku. Campaign: B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN], * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: -- Campaign score: 0 * Average: 0 .. Current scenario: Baltic Storm, VH prestige is 640 , All map prestige is: 720 Army cost: 5724 , Current prestige is 0 Prestige available on map yet is 720 pp ( 640 pp in VH to capture) * Turn: 1 AI stance is Defensive Using map: 337 if BV: +116, Landing in Finland , cap 0, 10 turns prestige: 0 if V : +400, Landing in Finland , cap 0, 12 turns prestige: 0 if TV: +300, Landing in Finland , cap 0, 12 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Czołg T-35 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:001 T-28 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:002 T-28 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:003 Rozpoznanie BA-6 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 180 pp - U:031 Artyleria * 122mm M1910/30 , Wagon , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008 122mm M1910/30 , Wagon , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:009 122mm M1910/30 , Wagon , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 252 pp - U:010 SU-12 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:011 SU-12 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:012 Myśliwiec I-16/12 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:013 I-16/12 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:014 Pancernik Gangut 1934 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 2772 pp - U:017 Player 1 : ZSRR Killed: Total: 0 Lost : Total: 0 BV 0 V 0 TV 0 L 0 Averages: Czołg * 3 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 1068 pp Average: 0 exp, 0 kill, 356 pp Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 180 pp Average: 0 exp, 0 kill, 180 pp Artyleria * 5 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 960 pp Average: 0 exp, 0 kill, 192 pp Myśliwiec * 2 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 744 pp Average: 0 exp, 0 kill, 372 pp Pancernik * 1 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 2772 pp Average: 0 exp, 0 kill, 2772 pp * Summary: * 12 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 5724 pp Average: 0 exp, 0 kill, 477 pp Player 1 ZSRR has 25 units total (core+aux): Piechota : 8 Czołg : 3 Rozpoznanie : 1 Artyleria : 5 Myśliwiec : 2 Bomb. taktyczny : 2 Niszczyciel : 2 Pancernik : 1 Krążownik : 1 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Tytuł: Odp: Test kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 Wiadomość wysłana przez: Mario Grudzień 31, 2021, 02:41:16 Robimy przeskok do 16 scenariusza ;D.
Skład armii zmienił się zasadniczo. Dostałem kilka fajnych prototypów :) i dokonałem koniecznych wzmocnień i reorganizacji składu armii. Postawiłem na siły pancerne(tu bardzo przydatne były jednostki z liderami CS) wsparte artylerią(samobieżną/wsparcia oraz tłumiącą) chronione przez jednostki pelot. (bardzo przydatna jest samobieżna z liderem :)). Piechotę mocno ograniczyłem. Miałem przez kilka scenariuszy Strojbat ale ze względu na ograniczenia wprowadzone przez autora kampanii (nie może budować) był on nie przydatny >:D. Z drugiej strony powodowało to, ze trzeba było szukać innych rozwiązań co było ciekawym choć czasem niebezpiecznym wyzwaniem ;D Dodatkowo posiłkowałem się silnym lotnictwem taktycznym(bardzo przydatny był rozpoznawczy R-Z z liderem- odporny na pułapki) wzmocniony jednostką bombowców strategicznych P-8. Ochraniane one były przez dywizjony myśliwskie (przydatne bardzo były te z liderami- szczególnie jeden z RM :)) W tej kampanii trzeba umiejętnie manewrować dodatkami i siłami morskimi. W scenariuszach lądowych można się pozbywać części sił morskich a pozyskany prestiż inwestować we wzmocnienia i dodatki- szczególnie dla sił lotniczych, które szczególnie w jednostkach myśliwskich często odstają od przeciwnika. Z kolei w scenariuszach typowo morskich ze sprzedanych dodatków zakupujemy jednostki morskie. W kolejnych postach postaram się przedstawić moje uwagi odnośnie kolejnych scenariuszy. OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: C:\OpenGeneral testowa wersja\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: B07 BLITZ STALINA v.4.0 [EN], * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100% Played Scenarios: 1 Baltic Storm , #0 , Brilliant Victory , score:60 +++ Proto: Pe-8 2 Landing in Finland , #1 , Brilliant Victory , score:53 +++ Proto: 152mm M-10 3 Refiel to Konstanca , #2 , Brilliant Victory , score:56 4 Yugoslavia , #3 , Brilliant Victory , score:55 5 Stalin's Blitz 5: Fall of Athens , #4 , Brilliant Victory , score:60 +++ Proto: KW-I 6 Operation Crete , #5 , Brilliant Victory , score:62 7 Plan Red , #6 , Tactical Victory , score:15 8 Stalin's Blitz7: Assault of Krakow , #7 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: KW-I/40 9 Stalin's Blitz8: Red 1939 , #8 , Brilliant Victory , score:86 10 Stalin's Blitz 9: Budapest , #9 , Victory , score:34 11 Stalin's Blitz10: Prague , #10 , Brilliant Victory , score:63 +++ Proto: Awtamatcziki 12 Stalin's Blitz11: Crossing into Germany , #11 , Brilliant Victory , score:55 13 Stalin's Blitz12: Siege of Berlin , #12 , Brilliant Victory , score:68 14 Stalin's Blitz 14: Death to the Kaiser Fleet , #13 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: Il-2 (r) 15 Stalin's Blitz15: Dusseldorf , #14 , Brilliant Victory , score:57 16 Stalin's Blitz16: Danish Straits , #15 , Brilliant Victory , score:66 -- Campaign score: 901 * Average: 56 .. Current scenario: Stalin's Blitz16: Danish Straits, VH prestige is 80 , All map prestige is: 280 Army cost: 26709 , Current prestige is 393 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10 AI stance is Aggressive Using map: 334 if BV: +46, Stalin's Blitz17: Assault on Belgium , cap 0, 16 turns prestige: 0 if V : +400, Stalin's Blitz17: Assault on Belgium , cap 0, 18 turns prestige: 0 if TV: +300, Stalin's Blitz17: Assault on Belgium , cap 0, 20 turns prestige: 0 Ls: Loss , turn prestige: 0 Piechota + Awtamatcziki , , 0 bars , 12 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:034 Czołg KW-II , , 5 bars , 903 exp , ZSRR , 14/10 , Combat Support , 86 kill , 705 pp - U:001 KW-I , , 5 bars , 1126 exp , ZSRR , 14/10 , Combat Support , 112 kill , 420 pp - U:002 KW-II , , 5 bars , 844 exp , ZSRR , 10/10 , Shock Tactics , 64 kill , 504 pp - U:003 T-34/76 1940 (Planes:0/1), , 1 bars , 116 exp , ZSRR , 10/10 , Aggressive Attack , 6 kill , 264 pp - U:028 + KW-I , , 5 bars , 642 exp , ZSRR , 15/10 , Shock Tactics , 68 kill , 0 pp - U:029 + KW-I/40 , , 3 bars , 350 exp , ZSRR , 10/10 , 28 kill , 0 pp - U:032 Rozpoznanie BA-10 , , 4 bars , 493 exp , ZSRR , 10/10 , 12 kill , 192 pp - U:012 Motorazwiedka 38 , , 0 bars , 80 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 132 pp - U:025 Artyleria * 122mm M-30 , ZiS-6 , , 2 bars , 242 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:004 152mm ML-20 , Komintern , , 1 bars , 160 exp , ZSRR , 11/10 , 4 kill , 541 pp - U:005 122mm M-30 , ZiS-6 , , 5 bars , 745 exp , ZSRR , 15/10 , Determined Defense , 5 kill , 504 pp - U:006 SU-12 , , 4 bars , 498 exp , ZSRR , 14/10 , Influence , 4 kill , 319 pp - U:007 SU-12 , , 3 bars , 378 exp , ZSRR , 13/10 , 1 kill , 296 pp - U:008 152mm Br-2 , Komintern , , 4 bars , 499 exp , ZSRR , 14/10 , 14 kill , 789 pp - U:014 + 152mm ML-20 , STZ-5 , , 4 bars , 449 exp , ZSRR , 13/10 , Street Fighter , 7 kill , 0 pp - U:015 203mm B-4 , Komintern , , 4 bars , 483 exp , ZSRR , 14/10 , Influence , 15 kill , 823 pp - U:019 Obrona plot. YaG10/76mm , , 1 bars , 117 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 324 pp - U:016 YaG10/76mm , , 2 bars , 245 exp , ZSRR , 12/10 , Overwhelming Attack , 8 kill , 388 pp - U:021 85mm KS-12 , ZiS-6 , , 1 bars , 142 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:026 YaG10/76mm , , 0 bars , 79 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 324 pp - U:030 Myśliwiec Pe-3 , , 5 bars , 1263 exp , ZSRR , 13/10 , Aggressive Attack , Air Defense, 31 kill , 702 pp - U:009 [+107 exp] I-16/12 , , 5 bars , 919 exp , ZSRR , 9/10 , Air Defense, 22 kill , 372 pp - U:010 [+32 exp] I-16/17 , , 5 bars , 743 exp , ZSRR , 10/10 , Air Defense, 15 kill , 384 pp - U:017 [+16 exp] Pe-3 , , 5 bars , 890 exp , ZSRR , 14/10 , Reconnaissance Movement , Air Defense, Recon, 16 kill , 756 pp - U:022 [+91 exp] Pe-3 , , 5 bars , 761 exp , ZSRR , 14/10 , Skilled Reconnaissance , Air Defense, 20 kill , 756 pp - U:027 [+32 exp] Bomb. taktyczny R-Z , , 5 bars , 1194 exp , ZSRR , 12/10 , Fire Discipline , Fast Speed, Recon, 20 kill , 403 pp - U:020 [+72 exp] SB-2 , , 5 bars , 1646 exp , ZSRR , 13/10 , Support, 21 kill , 577 pp - U:023 [+74 exp] R-Z , , 4 bars , 493 exp , ZSRR , 13/10 , Fast Speed, Recon, 7 kill , 436 pp - U:024 [+20 exp] SB-2 , , 5 bars , 857 exp , ZSRR , 15/10 , Support, 11 kill , 666 pp - U:031 [+76 exp] + Il-2 (r) , , 2 bars , 211 exp , ZSRR , 7/10 , Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:036 [+92 exp] R-5T (t) , , 0 bars , 49 exp , ZSRR , 6/10 , Fast Speed, Special Munition, 1 kill , 300 pp - U:133 [+49 exp] Bomb. strategiczny + Pe-8 , , 5 bars , 514 exp , ZSRR , 11/10 , Fire Discipline , 4 kill , 0 pp - U:013 Pancernik Gangut 1934 , , 2 bars , 273 exp , ZSRR , 10/10 , 10 kill , 2772 pp - U:011 [+33 exp] Gangut 1934 , , 1 bars , 162 exp , ZSRR , 10/10 , 9 kill , 2772 pp - U:018 [+16 exp] Gangut 1934 , , 0 bars , 27 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 2772 pp - U:033 [+27 exp] Sovetskij Sojuz (Planes:0/1), , 1 bars , 178 exp , ZSRR , 10/10 , 8 kill , 3372 pp - U:035 [+47 exp] Gangut 1934 , , 0 bars , 20 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 2772 pp - U:134 [+20 exp] Player 1 : ZSRR Killed: INF:179 TNK:86 RCN:20 AT:64 FLAK:19 FORT:55 ATY:139 AD:12 FTR:71 TB:35 LB:1 SUB:10 DD:49 BS:12 CV:2 CRs:39 Total: 793 Lost : INF:21 RCN:1 FORT:2 ATY:4 FTR:11 TB:3 SUB:7 DD:14 CRs:5 Total: 68 BV 14 V 1 TV 1 L 0 Averages: Piechota * 1 Units * 0 Leaders Total : 12 exp, 1 kill, 0 pp Average: 12 exp, 1 kill, 0 pp Czołg * 6 Units * 5 Leaders Total : 3981 exp, 364 kill, 1893 pp Average: 664 exp, 61 kill, 316 pp Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 573 exp, 13 kill, 324 pp Average: 287 exp, 7 kill, 162 pp Artyleria * 8 Units * 4 Leaders Total : 3454 exp, 54 kill, 3272 pp Average: 432 exp, 7 kill, 409 pp Obrona plot. * 4 Units * 1 Leaders Total : 583 exp, 14 kill, 1408 pp Average: 146 exp, 4 kill, 352 pp Myśliwiec * 5 Units * 3 Leaders Total : 4576 exp, 104 kill, 2970 pp Average: 915 exp, 21 kill, 594 pp Bomb. taktyczny * 6 Units * 1 Leaders Total : 4450 exp, 61 kill, 2382 pp Average: 742 exp, 10 kill, 397 pp Bomb. strategiczny * 1 Units * 1 Leaders Total : 514 exp, 4 kill, 0 pp Average: 514 exp, 4 kill, 0 pp Pancernik * 5 Units * 0 Leaders Total : 660 exp, 29 kill, 14460 pp Average: 132 exp, 6 kill, 2892 pp * Summary: * 38 Units * 15 Leaders Total : 18803 exp, 644 kill, 26709 pp Average: 495 exp, 17 kill, 703 pp Player 1 ZSRR has 59 units total (core+aux): Piechota : 1 Czołg : 6 Rozpoznanie : 2 Artyleria : 8 Obrona plot. : 4 Myśliwiec : 5 Bomb. taktyczny : 6 Bomb. strategiczny : 1 Okręt podwodny : 15 Niszczyciel : 2 Pancernik : 5 Krążownik : 3 Okręt pomocniczy : 1 Player 2 Francja, Wielka Brytania, Holandia has 1 units total (core+aux): Bomb. taktyczny : 1 * <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points Tytuł: Odp: Test kampania B07 BLITZ STALINA v.4.0 Wiadomość wysłana przez: Mario Grudzień 31, 2021, 03:17:24 Scenariusz 1 Baltic Storm bez większych problemów-walczymy/ ?wyzwalamy? Łotwę i otwieramy sobie drogę na Litwę.
Scenariusz 2 Landing in Finland, również bez większych problemów ?wyzwalamy? Finlandię. W tym scenariuszu operacja lądowo- powietrzna jest połączona z morskim desantem. Scenariusz 3 Refiel to Konstanca , W tym scenariuszu wspomagamy jednostki spadochronowe walczące w porcie w Konstancy a następnie otwieramy sobie drogę do Warny walcząc z siłami rumuńskimi a następnie bułgarskimi. Scenariusz ten pokazuje słabość lotnictwa myśliwskiego oraz stosunkowo słabe pancerze czołgów T-28, T-35. W kolejny scenariuszu przesuwamy się coraz bardziej na południe Europy w głąb półwyspu Bałkańskiego. Scenariusz 4 Yugoslavia- naszym sojusznikiem są Włochy. Zadaniem postawionym przez Towarzysza Stalina jest zajecie Belgradu przed sojuszniczymi wojskami włoskimi. Cel zostaje osiągnięty przy stosunkowo niewielkich stratach (lotnictwo myśliwskie ponosi większe straty lecz zyskuje lidera AA). |