Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Wrzesień 29, 2023, 09:11:26
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
(Moderatorzy:
kowdar
,
Waldzios
) >
Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
Strony: [
1
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100% (Przeczytany 1797 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4538
"Let me see your war face."
Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
«
:
Październik 21, 2022, 04:14:10 »
Nigdy nie grałem tej kampanii. Postanowiłem spróbować.
1. BAPTISM OF COMBAT
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.4.3
Campaign: !T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 BAPTISM OF COMBAT , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50 * Average: 50
..
Current scenario: BAPTISM OF COMBAT, VH prestige is 80 , All map prestige is: 200
Army cost: 0 , Current prestige is 585
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive Using map: 449
if BV: +380, MAINTAIN CITY , cap 1500, 9 turns prestige: 225
if V : +265, MAINTAIN CITY , cap 1500, 11 turns prestige: 250
if TV: +130, MAINTAIN CITY , cap 1500, 13 turns prestige: 250
Ls: Loss , turn prestige: 250
Piechota
* Wehr. Infanterie mot. 38 , Mercedes L3000 , , 0 bars , 78 exp , Niemcy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:001 [+13 exp]
* Wehr. Infanterie mot. 38 , Mercedes L3000 , , 0 bars , 65 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
* Wehr. Infanterie mot. 38 , Mercedes L3000 , , 1 bars , 143 exp , Niemcy , 5/10 , Mountain Training , 3 kill , 0 pp - U:003 [+44 exp]
Rozpoznanie
* PSW 221 , , 0 bars , 7 exp , Niemcy , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:006 [+7 exp]
Artyleria
* 7.5cm le.IG 18 , SdKfz 7 , , 1 bars , 148 exp , Niemcy , 10/10 , Skilled Reconnaissance , 0 kill , 0 pp - U:005 [+49 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:2 RCN:1 FORT:3 ATY:2 AD:1 FTR:1 Total: 10
Lost : Total: 0
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 3 Units * 1 Leaders Total : 286 exp, 4 kill, 0 pp Average: 95 exp, 1 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders Total : 7 exp, 2 kill, 0 pp Average: 7 exp, 2 kill, 0 pp
Artyleria * 1 Units * 1 Leaders Total : 148 exp, 0 kill, 0 pp Average: 148 exp, 0 kill, 0 pp
* Summary: * 5 Units * 2 Leaders Total : 441 exp, 6 kill, 0 pp Average: 88 exp, 1 kill, 0 pp
Player 1 Niemcy has 11 units total (core+aux):
Piechota : 4
Rozpoznanie : 1
Artyleria : 2
Myśliwiec : 2
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 Francja has 4 units total (core+aux):
Piechota : 3
Fortyfikacje : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Szczere mówiąc, inaczej sobie wyobrażałem kampanie treningową.
Wprowadzenie umiarkowanie użyteczne. Miejscami niejasne (kwestia jednostek AUX).
Drobne błędy rzeczowe (błędny podziała na artylerie średnią i lekką).
Do pilnej poprawy ustawienie F/F. W ekranie zakupów chaos. Poza tym zdecydowanie zbyt duży wybór jednostek, jak na kampanie treningową.
Zajęcie centralnego VH kończy scenariusz. Nie ma ostrzeżenia że należy zająć dodatkowe punktowane heksy. Nie ma informacji o dodatkowym prestiżu za tury. Brakuje informacji, że tylko niektóre heksy są punktowane.
Po wszystkim dowiadujemy się, że powinniśmy zebrać 900pp.
Nie bardzo rozumiem w jakim celu umieszczono dodatkowe niepunktowane heksy na mapie. W stosunku to kolejnego scenariusza (na tej samej mapie) zachodnie heksy są usunięte, południowe z jakiegoś powodu pozostały.
Lotnictwo AUX przybywające jako posiłki niepotrzebnie komplikuje scenariusz (nie ma na ten temat jasnej informacji).
Jak na scenariusz treningowy, krytycznym błędem jest brak samolotu rozpoznawczego.
Brak sugestii zakupu samolotu rozpoznawczego (po zakończeniu scenariusza) to powielenie błędu.
Sugestia wykorzystania myśliwców do rozpoznania nie jest optymalna (zła rada na początek).
Początkowe rozstawienie (artyleria z przodu, piechota z tyłu) mało edukacyjne.
Pelotka ukryta w lesie, to przesadne utrudnienie na początek. IMHO to poziom kampanii przynajmniej średnio-trudnej, nie edukacyjnej.
Niejednoznaczne sugestie zakupów w kolejnym scenariuszu. W scenariuszu treningowym sugestia powinna być bardziej jednoznaczna.
Nieprzewidywalny prototyp (to częściowo wynika z ustawień F/F). Warto by rozważyć przydzielenie konkretnej nagrody lub ograniczenie puli nagród (lista prototypów).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2073
Odp: Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
«
Odpowiedz #1 :
Październik 21, 2022, 04:58:44 »
Jak grasz tę kampanię to masz świadomość, że w folderze DOC gry jest jedyny poradnik po polsku - który powstał ponad 10 lat temu i jest poświęcony - jak przejść tę kampanię?
Na początku jest wstęp wprowadzający do gry i instalacji.
10 lat - dużo rzeczy się zmieniło ...
2-lata temu zagrał to Hansen
https://forum.opengeneral.pl/ranking-generalow-2020/hansen-t01-''walka-i-taktyka''-100percent/0/
«
Ostatnia zmiana: Październik 21, 2022, 05:02:56 wysłane przez sympatyk
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4538
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
«
Odpowiedz #2 :
Październik 21, 2022, 05:15:22 »
Cytat: sympatyk Październik 21, 2022, 04:58:44
Jak grasz tę kampanię to masz świadomość, że w folderze DOC gry jest jedyny poradnik po polsku - który powstał ponad 10 lat temu i jest poświęcony - jak przejść tę kampanię?
Takiej świadomości nie mam.
Zakładam ze jestem kompletnie "zielony".
Pierwszy raz uruchomiłem instalkę Kowdara.
Wiem dokładnie tyle:
Cytat: T01_tut.txt
!T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e
Kampania szkoleniowa dla początkujących graczy.
Gramy po stronie niemieckiej w latach 1940-43. Celem gry nie było odzwierciedlenie realiów historycznych (choć zachowano je na tyle, na ile było to możliwe), a raczej pokazanie różnych aspektów walki i taktyki stosowanej w Open General.
Przed każdym scenariuszem należy uważnie przeczytać informacje wstępne, a w trakcie gry zwracać uwagę na dodatkowe informacje pojawiające się na planszach przy zmianie kolejki.
Cytat: T01_tut_00_i.txt
Dzień dobry Pułkowniku.
Właśnie został Pan mianowany dowódcą pułku piechoty zmotoryzowanej, W skład pułku wchodzą: 3 bataliony piechoty, batalion rozpoznawczy samochodów pancernych, oraz batalion lekkiej artylerii. Dodatkowo, do nadchodzącej akcji przydzielono Panu także: batalion szturmowy oraz batalion artylerii średniej. Nie są to jednak organiczne jednostki Pańskiej formacji.
Pańskim zadaniem będzie rozpoznanie i uchwycenie przeprawy na Canal du Nord, a następnie zajęcie miasta Arras. Wiemy, że mostu broni umocniony posterunek, bateria przeciwlotnicza, oraz dwie baterie haubic 105mm - na drugim brzegu. Należy rozpoznać podejście do mostów, zlokalizować i unieszkodliwić baterię plot, aby samoloty mogły zniszczyć działa 105mm. Po rozminowaniu przeprawy - przejść na drugą stronę rzeki i opanować miasto oraz jego przedmieścia. Zajęcie miast i lotniska, oznaczonych małymi flagami, nie jest konieczne do zaliczenia zadania, ale ich zdobycie przyniesie dodatkowe punkty.
--------------------------------------------------------------------
Podpowiedzi:
- Aby rozminować heks wprowadź na niego jednostkę piechoty (im bardziej doświadczoną - tym lepiej), najlepiej inżynierów i naciśnij "9".
- Do walki z bunkrami wykorzystaj piechotę. Niedoświadczone pojazdy nie radzą sobie z nimi zbyt dobrze.
- Przed atakiem "zmiękcz" cel przy pomocy artylerii i bombowców.
- Samoloty myśliwskie możesz wykorzystać do rozpoznania i ostrzału celów naziemnych, ale pamiętaj, że ich podstawowym zadaniem jest osłona bombowców.
- Pamiętaj, że posterunek nieprzyjaciela (jak każda inna jednostka) widzi Twoje siły i będzie informował o ich położeniu artylerię.
- Chroń swoje jednostki - to te z czarnymi liczbami punktów siły - póki nie będą doświadczone. One będą towarzyszyć Ci przez całą kampanię. Jeśli musisz ryzykować, wybieraj jednostki dodatkowe.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4538
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
«
Odpowiedz #3 :
Październik 21, 2022, 06:00:33 »
Cytat: sympatyk Październik 21, 2022, 04:58:44
Jak grasz tę kampanię to masz świadomość, że w folderze DOC gry jest jedyny poradnik po polsku - który powstał ponad 10 lat temu i jest poświęcony - jak przejść tę kampanię?
Sorry spróbowałem, i nie mogę. Sprawia mi fizyczny ból, kiedy autor rozkazuje mi wystawiać artylerie na niepotrzebne straty.
Brrr..., odmawiam grania według instrukcji
.
Sugestia zignorowania pelotki
"ponieważ nie może on atakować jednostek naziemnych i nie mamy lotnictwa
" jest po prostu straszna
. Pelotka nie może atakować, ale obserwuje przeprawę i naprowadza artylerie.
A tak na poważnie, poradnik jest po prostu nieaktualny. Zasięgi artylerii nie pokrywają się opisem.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2073
Odp: Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
«
Odpowiedz #4 :
Październik 21, 2022, 08:47:55 »
Oczywiście, że poradnik jest nieaktualny - po tylu zmianach silnika, efila, sprzętu ....
Wtedy też było parcie --> poradnik miał rozwiązać wszystko
Natomiast uważam, że nie da się zrobić takiej kampanii, że przychodzi ktoś - nic nie wie o tej grze - siada i gra i wygrywa
Uważam, że trzeba przeczytać podstawy
Gustlik, te kampanie (T1,T2,T3) zrobił, aby zobaczyć w praktyce - jak przejście z PG2 na OG( z nowymi funkcjami ) działa
Był sprawdzany ruch kolejowy, misje lotnicze ....
Teraz znalazłem - może takie coś jest bardziej pomocne
https://forum.opengeneral.pl/rozne-inne-zagadnienia/1764/0/
Na forum jest tyle materiału, że nawet można nie wiedzieć, że jest
A czy - nowy temat, przypięty by był zawsze na pierwszym miejscu - z linkami do poszczególnych zagadnień(uzupełnianych w razie konieczności) nie był by dobrym pomysłem?
Warcaby, szachy mają swoje zasady i trzeba je poznać(wcześniej) aby grać
Ta gra jest dużo bardziej skomplikowana - dużo więcej możliwości
Ja, nie chwaląc się - po tylu latach jestem "zielonym graczem" - choć znam podstawowe zasady ...
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4538
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - T01 WALKA I TAKTYKA v.4.2e - 100%
«
Odpowiedz #5 :
Październik 21, 2022, 09:16:34 »
Ja w żadnym razie nie neguje całości. Po prostu wytkam błędy i potencjalne problemy.
Uważam, że taki jest cel testowania kampanii. Nie robię tego ze złośliwości, albo żeby zanegować czyjąś prace.
Owszem poradnik należałoby zaktualizować. Ale uważam, że kampania powinna być w pełni funkcjonalna/grywalna również bez poradnika.
Poza tym, rozegrałem tylko pierwszy scenariusz. Nie mogę wypowiadać się w kwestii całości.
Scenariusz ma swoje problemy. Poradnik ma swoje. Ale to nie znaczy, że są bezwartościowe. Po prostu potrzebują przemyślenia i odświeżenia.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...