Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 08:42:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Panzer Genaral 1 by SEKS  (Przeczytany 17741 razy)
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« : Listopad 01, 2011, 01:48:26 »

Witam!
1 cześć PG ma tylko kilka mega, ale przewyższa w wielu parametrach późniejsze gry rozwojowe. Niestety nie udało mi się skłonić pancerników do pływania po rzekach, ale kiedyś zrobiłem wersję na odwyrtkę, tj alianty robiły za Niemców.  AI komputera taka sobie, UWAGA: Good AI oznacza, że raczej będzie próbował się wycofywać i uzupełniać, w przeciwieństwie do trwania na stanowisku do końca. Dzięki czemu często mamy okazję rozjechać armatę w ciężarówce. W odróżnieniu od drugiej części piechota w ciężarówce nie gramoli się przy ostrzale, dlatego konwoje są wdzięcznym obiektem zniszczenia.
Mamy tu niezły kompromis między wiernością historyczną a grywalnością, zastąpiony w późniejszych częściach bezrozumnym waleniem łbem o ścianę.
Prezentuję tutaj kampanie pierwszą: 1939r.
Daje ona największa szanse dojścia od Waszyngtonu  i najwięcej zmian sprzętu. przez co jest zajmująca. Generalnie kampanie są łatwiejsze od pojedynczych bitew, bo gracz dobiera sobie odpowiednie oddziały (ahistoryczne). Spróbujcie przejść kampanię grając scenariuszami.
UWAGA: Generalna zasada: gram na poziomie hard i nie kasuję jednostek: walczę tym, co jest.
Scenariusz 1: Polska
Nasi nie mają szans, załatwiłem ich w 2 rundy, trochę jednostek pogruchotałem i pouciekały. UWAGA: rozbijanie jednostek ma taki sobie sens, bo komputer kupuje silniejsze. UWAGA2: Grając Polakami łatwo obronić się przed narodowosocjalistyczną nawałą.
Przebieg gry:
http://www.mediafire.com/?stz76nqn3ec7o

W odróżnieniu od kolektywu kupuję tylko armatę 75mm(niestety) ale za to w transporterze. Opancerzona armata zachowuje długo skuteczność wozu pancernego, piechota nie jest jej w stanie zagrozić. Czołgów nie kupuję, PzIA, zwany dalej sikawką, dzięki dumpingowej cenie 12pts jest bronią niezwykle efektywną, czy to jako auxiliary w celach wartowniczych czy post-desantowych, czy jako zwiadowca (widzi na 3). Ale niech mu tam. To akurat można by poprawić i ceny najsłabszych czołgów podnieść. NIe mówiąc, że PanzerJager I wymiata przy cenie 24pts.
Początkowe ustawienie wojsk:
http://www.mediafire.com/i/?y2n7mr8m94z92m4
Jak widać armata podjeżdża pod Kalisz. W drugiej turze strzeli i podjedzie na południe. Tu podjedzie druga armata opancerzona. Mamy 2 fronty: południowym przejazdem przejeżdzają sikawka i piechota na ciężarówkach. Północnym: czołgi, 2 armata i część piechoty drepce. Średnio mi poszło bo zawsze jakaś jedynka, trójka się zwinie i potem rozbijaj jeszcze raz.

Po tej turze nic nie upgrejduję cała kasa pójdzie na 2 Bf109 i 2 Ju 87 w scenariuszu warszawskim. Dla strony polskiej scenariusz ten jest frustrujący ze względu na brak OPL.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2011, 01:53:06 wysłane przez Smok Eustachy » Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #1 : Listopad 02, 2011, 12:00:41 »

Scenario 2 Warszawa.
Polacy nie mają pelotak, przeto są bez szans. Desant powietrzny zajmuje Siedlce, główne siły uderzają od południa, sikawka i 3 piechoty bez ciężarówek przeprawiają się przez Wisłę na Modlin. Głupi komp wysyła działo na 1 linię i pada ono. Ale pośpiech czyli atak małymi siłami powoduje, że nie wlazłem w okopy i zabawa trwała 9 rund. Obkupywał się w Modlinie. Szczęściem Polakom brakuje przestrzeni i nawet jak komp złapie świra i ponastawia 7 TP to i tak są one w rzece, łatwe do zniszczenia.
W 1 turze kupiłem 2 Bf 109 i 2 Ju87, w drugiej 1 Bf109 (bo zapomniałem dokupić), nasza jedenastka nie ma szans, Ju 87 załatwia czołg i kawalerię i otwierają drogę do Warszawy. PZ II nudzi się tam mając pasywny odcinek osłaniający artylerię. Obrona niszczona jest przez klasyczne bronie zespolone: najpierw lotnictwo, potem artyleria, potem piechota, czołgi dobijają niedobitki. Aktywnie walczą 3 piechoty i 2 armaty i wystarczy. Grupa północna pasywna. Kształt kampanii narzucany przez myśl o Norwegii. Ponieważ nie kasuję piechot więc obędę się bez takich zapychaczy wojsk, jak bombowiec morski i artyleria plot.Chyba. Na początek 3 myśliwce muszą starczyć, Stukasów też mało. Szkoda miejsca na gruchoty.
http://www.mediafire.com/?wqy7bedww90mx
Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #2 : Listopad 02, 2011, 02:03:30 »

Norwegia.
Uwaga: Bydlę czasem lubi skasować jedną jednostkę, najczęściej armatę nr 1. Trzeba uważać.

Upgrade: Armaty na 15-tki z transporterem spw 251
Sikawka i PzII na Pz IV
Jedna piechota na 40 Wehr z transporterem.
Lt35 na razie zostaje

Mam 1 piechotę na transporterze i 2 na cieżarówkach, reszta (4) wykonuje zadania śmieciowe.
Jedna desantuje się naprzeciw Halden żeby je zająć.
Jadna zajmuje Kristiansand
Jedna Alesund (na północy tylko jedna jednostka).

Zadania dla floty: Wykończyć wrogie ścigacze na południu i jak najszybciej przeć na północ.
Uboty dekują się na północy, Eskadra Północna unika walki czekając na posiłki.
Główne siły desantują się na południu.
Lotnictwo: 2 Bf109 niszczą Fokkera pod Stavanger, aby Ju87 mogły zbombardować piechcię.
Eskadra floty w tym rejonie może spokojnie poczekać na pancernik i zabawić kilka tur (3)
1 Bf 109 osłania Lufty, które mają zająć miasta Honefoss i Gol (żeby bydlę się nie obkupiło). Mając extra Ju87 można było się pokusić o zbombienie tamtejszej armatki. Ale ni ma.
Kupiłem jednak 3 Bf 109. Szaleństwo.

Runda II
No i proszę: Fokker z Oslo zbombił transport piechoty, stracił 2, łatwy łup dla Bf 109. ścigacz ze Stavanger zdobył się na atak na niszczyciel, odparty bez strat, Nadmieniam, że Fokkera zaatakują doświadczone Bf-ki a nówki będą osłaniać. Desant Luftów. Jeden zyznął.Na północy zajmuję tą dziurę.
Dokupiłem Ju87 i zostaje mi jednostka jedna jeszcze. Będzie to chyba czołg, ale może kolejny Ju87 albo armata. 
Runda III
Wróg nie jest w stanie przedsięwziąć żadnej akcji. Hurricane zaawanturował się na południu, łatwo zniszczony, Blenheim padł.Piechota dostałą transporter a Pz35 upgrade do 11. W następnej turze upgrade do PZ IV. Sukcesywny wyładunek i zajmowanie bezbronnych miast połączone z terroryzowaniem cywili. Bergen zmiecione przez ostrzał do siły 3. Pancernik nieefektywny goni linię frontu. W następnej rundzie kluczowe zajęcie lotniska pod Oslo, zajęcie miasta może poczekać. Zwróćcie uwagę na niewielkie siły atakujące, których szpica popędzi na północ. Kluczowe lotnisko pod Stavanger zajęte. Lufty przetrzebione. Otrzymają uzupełnienie zwykłe.
Runda IV
Znowu nie podejmuje prób ataku. Lotnisko pod Osla zdobyte, bombardowania rejonu Lillehamer, zostało mu tam pół piechoty, armata dobita ciężarówką w rzece. Drugi Blenheim spuszczony do ziemi, nawet nie zabombił. Część  myśliwców tankuje. Dodatkowy Ju87 w Stavanger. Koniec uzupełnień. Pz35--> PzIV i będzie nadganiał. Infantria co dostała transporter nadgania. Ostateczny tryumf blisko. 3 Uboot dołącza do 2 na północy.
Runda V.
Szaleńcy z Oslo atakują paraszutesów. Fiasko. Pojawia się Spitfire. Niestety nie mam flaka, żeby go napocząć. Chyba będę blokował. E nie rozwaliłem. Trzeba Mietków pilnować, co to za paliwo 42? Lillehammer padło, prę do przodu tak szybko, że spora część jednostek nie zdołała oddać strzału. Zostały mi 2 cele: Trondheim i Namsos. Royal Navy jest na tyle potężna, że w zasięgu dział krążowników mogą pojawić się tylko czołgi a mam ich tylko 3. Nie mam dość sił do jednoczesnego ataku i przedzierania się przez las. Trzeba czekać na przybycie pancernika.
Sposób na flotę jest taki: Najpierw ciężkie okręty z dystansu gruchotają niszczyciele. Ju87 wspierają. Okręty podwodne idą w awangardzie i dobijają niszczyciele, aby się dobrać do krążowników. Nie mam bombowca morskiego, który całkiem sprawnie napoczyna niszczyciele. Ciężka sprawa. Piechocie ciężarówki zamienię chyba na transportery, a piechota śmieciowa niech dorzyna Norwegów za rzekami w rejonie Oslo. Lufty polecą na północ zajmować miasta.
Uwaga: jeśli wyczyściliśmy port a nie możemy go zając wtedy wpływamy tam podwodniakiem, którego nie ruszą.
Śmieciowce z Stavangeru itp załadujemy na statki żeby szły za flota. Może się okazać, że to one zajmą Namsos. Można by załadować jakiegoś auxiliara, żeby szedł na wabia. Wróg ma flaki w rejonie celów, co sparaliżuje lotnictwo. Dalej pogoda.
Runda VI. Raining

Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
spros
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


« Odpowiedz #3 : Listopad 02, 2011, 11:48:31 »

fajnie, że ktoś jeszcze docenia tą grę :-)
chętnie popatrzę jak ci leci. z dużym ryzykiem, ale dość szczęśliwie jak na razie :-)
Zapisane
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #4 : Listopad 02, 2011, 01:36:13 »

fajnie, że ktoś jeszcze docenia tą grę :-)
chętnie popatrzę jak ci leci. z dużym ryzykiem, ale dość szczęśliwie jak na razie :-)

Zaryłem pod Trondheim, popadało, potem muddy. Runda 11 overcast i koniec amunicji dla artylerii. Ale rozjechałem armaty i zająłem lotnisko. Krążowniki ostrzeliwują moje czołgi. Tylko czołgi mają szansę tam przetrwać. Obecnie runda 12, spróbuję rozbić armatami pelotkę, dzięki czemu Stukasy zaczną obrabiać miasto. Wcześniej podwodnymi fuksiarsko rozbiłem pancernik, teraz ciężkimi okrętami krążownik. Komputer jest głupi: jak nie widzi okrętów, to nie szuka mimo że rozwaliły w poprzedniej turze coś. Zamierzam pokazać mu okręt podwodny żeby niszczyciele ruszyły na niego, wtedy ostrzelam je z dział. Trzeba dokładnie liczyć heksy. http://www.mediafire.com/?4zpmg45w5ce3d. O mapka 12 tura:
http://www.mediafire.com/?4zpmg45w5ce3d

O proszę tu końcówka:
http://www.mediafire.com/?4zpmg45w5ce3d
Myśliwiec mi wisiał nad Trondheim z paliwem 0. Nie mógł spaść bo koło lotniska, nie mógł się uzupełnić bo za dużo jednostek. Ostatni cel zająłem desantem z morza, flotę dobiłem podwodnymi i ostrzałem. Zupełnie inaczej się bitwa morska potoczyła niż planowałem. Całe szczęście, że Hurricane ujawnił się na północy atakując Lufta. Dzięki temu został szybko zniszczony i nie odsłonił mojej eskadry.  Ale uzupełnienia myśliwców powyżej 11 coś trafiło. Mimo deszczu jakoś się udało w 18 tur.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 02:35:36 wysłane przez Smok Eustachy » Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #5 : Listopad 03, 2011, 12:02:03 »

A więc przyszła pora na małe kraje (LC)
Niewielkie siły pancerne jakimi rozporządzam narzucają taktykę. Konieczne jest wykonanie głębokich kleszczy oskrzydlających. Jedno ramię musi iść południem,  oddziały tego skrzydła muszą pędzić prosto, wyrywając z zawiasów pivot nieprzyjacielskiego ugrupowania w rejonie Sedanu. ponieważ czekają ich przeprawy przeto otrzymują mostowców. Gro ugrupowania poza piechota zostanie zakupione w Luxemburgu po jego zajęciu.
Skrzydło północne musi obejść wrogą główną linie oporu aż do Ostendy i potem wybrzeżem do Calais. Składa się ono z jednostek Auxiliary czyli 2 lekkich czołgów i piechoty na ciężarówkach (które trzeba będzie kupić).
Wrogie oddziały broniące się na linii Lille-Mauberge są dobrze osłonięte rzekami i odwrócone frontem na wschód mogą stawiać długi opór Centrum, którego szpica składa się z zaledwie 3 czołgów PzIVD. Jednostki artylerii i piechota zostaną zaabsorbowane poprzez szturm Festung Liege.
Zadania lotnictwa: Posiadając 8 myśliwców (2 auxiliary, przeznaczone do napoczynania wrogich myśliwców) ma wysoką zdolność wywalczenia przewagi w powietrzu, po czem osłaniać musi bombowce. Wróg w każdej chwili może rzucić do walku uzupełnienia w postaci kilku nawet Hawków, które zwalcują puszczona samopas bombowce.Nie ma sposobu n skuteczny monitoring lotnisk wroga.
Sztukasy w liczbie zaledwie 4 nie są w stanie zapewnić skutecznego wsparcia atakującym wojskom.
Upgrade:
2 piechoty --> spadochroniarze, nie mają doświadczenia, nie nawojują się bo muszą dolecieć, jednostki słabe.
1 39 WI dostaje transporter.
1 zamieniony na mostowców.
2 upgrade na 40 WH.
Nowe jednostki:
2 PZIVD
1 armata 150
1 Ju 87B(!)
Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
spros
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


« Odpowiedz #6 : Listopad 05, 2011, 03:41:38 »

Spokojnie możesz kontrolować lotniska przy pomocy 3 auxowych L-bomberów. po bombardowaniu czasem tracą flagę i komp nie może tam postawić samolotów.
Wydaje mi się też, że szybkie zajęcie Eben-Emael (poświęcając 1 turę), może się opłacić. Dopiero potem rozwinąć skrzydła.
Przynajmniej komp nie postawi w tamtej okolicy p-lotki i paru innych bajerów (chyba B1bis albo coś innego wstrętnego), które kiedyś mnie tam zaskoczyły kiedy odpuściłem sobie tą twierdzę.
Zapisane
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #7 : Listopad 06, 2011, 08:09:09 »

Spokojnie możesz kontrolować lotniska przy pomocy 3 auxowych L-bomberów. po bombardowaniu czasem tracą flagę i komp nie może tam postawić samolotów.
Wydaje mi się też, że szybkie zajęcie Eben-Emael (poświęcając 1 turę), może się opłacić. Dopiero potem rozwinąć skrzydła.
Przynajmniej komp nie postawi w tamtej okolicy p-lotki i paru innych bajerów (chyba B1bis albo coś innego wstrętnego), które kiedyś mnie tam zaskoczyły kiedy odpuściłem sobie tą twierdzę.
Eee wszystkiego nie zbombardujesz jak ma gdzieś postawić to postawi. Generalnie obejście od północy się udało - zajęli Calais rozwalając całe wybrzeże. Jeden ze scenariuszy, w którym wszystkie jednostki wroga można zniszczyć. Gdzieś w 11 tur przeszedłem. Ci od południa to się trochę guzdrali pod Sedanem. Paryż gorszy, bo tam nie ma czym dobijać. Też w 11 tur chyba, ale piechotę nadgraniczną rozbijałem cały czas
Proszę bardzo:
http://www.mediafire.com/?r79l70bb2d1j1
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2011, 08:29:38 wysłane przez Smok Eustachy » Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #8 : Listopad 06, 2011, 10:13:06 »

Paris, czyli Paryż. Totalnie brakuje jednostek do dobijania/zajmowania. Na razie przedstawiam tzw zamek, czyli lotnicza formacja obronna osłaniająca bombowce i wojska lądowe. Nie do ugryzienia:
http://www.mediafire.com/i/?5wd3qzia64g69t4
Ostatni 39 Wehr zamieniłem na mostowców, mam 2-óch. Jedna piechota blokuje nad morzem miasto, centrum ma za zadanie pędzić na południe omijając nawet Paryż. Na szczęście dokupił sobie 2 samoloty i B1bis a nie 10 czołgów...
Generalnie u mnie myśliwce zawsze osłaniają co się da.
Po prawej została duża dziura bo pozostałą piechotą zwalcza tylko jeden 40 Wehr, potem się czołg cofnął jeden jak Paryż padł. 2 Wehry lecą na tyły, a przeciw 2 B1Bis i piechocie 2 Pz IV (niedoświadczone) i armata i 40 Wehr.
Po zajęciu mieściny na głównym kierunku ataku kupuję tam PzIVD i armatę 15cm.
http://www.mediafire.com/?8iqy4ma1nmy43
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2011, 01:22:12 wysłane przez Smok Eustachy » Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #9 : Listopad 06, 2011, 11:46:08 »

Pierwszy link nie działa...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #10 : Listopad 07, 2011, 01:23:30 »

Pierwszy link nie działa...
To jakiś problem hostingu. zmienię.
To powinno zadziałać:
http://www.mediafire.com/?8iqy4ma1nmy43
Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
spros
Młodszy chorąży (Warrant Officer 2)
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


« Odpowiedz #11 : Listopad 07, 2011, 01:48:59 »

4 ostatnie linki nie dzialaja.
Zapisane
Smok Eustachy
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


« Odpowiedz #12 : Listopad 07, 2011, 04:53:42 »

4 ostatnie linki nie dzialaja.
Proszę uprzejmie:
http://chomikuj.pl/soplandia/Poradniki/PG1
Zapisane

Smok
Eustachy
Klarencjusz
Scrubb
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.085 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)