W sprawie patcha...udało się wytargować to co aktualnie mają. Steve Brown potwierdził że patch pojawi się niebawem - aktualnie pracują jeszcze nad plikiem README. W wyniku moich z Gustlikiem kilku ostrych uwag na ten temat udało się w końcu wyciągnąć DOKŁADNE informacje...
W sumie zrobiono niewiele. Możemy się czuć zawiedzeni - NIE naprawiono żadnego błędu PBEM powodującego zakłamania replaya itp. NIE zrobiono szumnie zapowiadanego systemu frontów - tutaj pewnie najbardziej zawiedziony jest Gustlik. NIE zrobiono nawet do końca jednej z 2 zmian. Co więc będzie ?
- Możliwość otrzymania lidera w klasie FlaK (szczegóły na temat tej klasy w
Akademii Wojskowej) i w klasie Ship. Nie wiem czy będą jakieś specjalne ograniczenia w stylu że dana jednostka nie może dostać lidera X a Y może. Na pewno jednak nie będzie NOWYCH liderów
. Stworzono tylko możliwość otrzymania dotychczasowych.
- Możliwość ustawienia różnych warunków zwycięstwa dla każdego z "victory hex" (założenie: cecha przydatna w scenariuszach defensywnych). Póki co brak szczegółów jak miałoby to działać a niektórzy wprost twierdzą że do niczego się to nie daje wykorzystać - na dodatek Steve twierdzi że cecha ta nie została dokończona...
Wiadomo jednak że "patch" wyjdzie na dniach z tym co posiada - może jakiś programista dokończy robotę a nawet przejmie pałeczkę choć wątpię.
POPRAWKA: wyłapałem że tymi liderami mają być: Marksman dla okrętów (czyli pewnie liderzy jak dla artylerii) i Tank Killer dla FlaK (czyli pewnie liderzy jak dla dział przeciwpancernych).
EDIT 2: czytam dalej i ludzie spekulują z tym systemem warunków zwycięstwa że może to wyglądać na 2 sposoby:
Adler przedstawia taką sytuację:
Hold 7 hexes after 15 turns for a V, hold 5 hexes after 15 turns for a TV....czyli zająłeś 7 hexów w ciągu 15 tur dostajesz Victory, udało Ci się 5 hexów dostajesz TV. Z mojego punktu widzenia taki system jest beznadziejnie niepotrzebny - co za różnica definiować to za pomocą VH czy liczby tur ? Na to samo wyjdzie.
armygroupdf przedstawia to inaczej:
Defensive scenarios should be: holding hexes and if the time elapses, you win....czyli udało Ci się UTRZYMAĆ (powtarzam wystarczy UTRZYMAĆ) własne victory hex jakie dostałeś na starcie do końca scenariusza to dostajesz Victory. Specyfikacja zwycięstwa w takim jednak przypadku jest mi zupełnie wtedy nie znana...