No to doczekaliśmy się małego hitu...z dniem dzisiejszym wyszedł:
IDF General v1.0 - Full Game/mod of SSI's Panzer General 2 game
1. Wstęp:IDF General is a mod of SSI's popular Panzer General 2 computer game. The mod recreates battles of the Arab-Israeli conflict from 1956-82 and includes:
* 14 historically accurate scenarios and 1 hypothetical scenario
* 19 new maps for use with IDF General or Panzer General 2
* 2 campaigns
* 100+ icons, many completely new
* A completely revised, historically accurate equipment file
* New sounds, graphics and more!
--------------TŁUMACZENIE:-----------------
IDF General jest modem do komputerowej gry Panzer General 2 ze stajni SSI. Mod jest rekonstrukcją bitew stoczonych w arabsko-izraelskim konflikcie w latach 1956-82 i zawiera:
* 14 historycznych scenariuszy i 1 hipotetyczny
* 19 nowych map specjalnie przygotowanych na potrzeby IDF
* 2 kampanie
* Ponad 100 ikon/jednostek, wiele całkowicie nowych
* Kompletnie przebudowany, historycznie dokładny plik sprzętu
* Nowe dźwięki, grafika i wiele więcej...
2. Struktura:Mod waży 85 mega i jest w zasadzie....całkowicie niezależną grą - nie zmienia to jednak faktu że zastosowany silnik i patche są standardowe. Zmieniły się tylko pewne elementy np. nowe ikonki plików startowych, nowe okienka menu w czasie gry, nowy obraz w menu głównym itp.
Smacki - moim zdaniem należy się najwyższa ocena
- całość oprawiona jest w bardzo ładne wstawki filmowe które są bardzo profesjonalnie przygotowane; również muzyka w tle jest idealnie dobrana - od czasu FOFY są to zdecydowanie najlepsze animacje.
Muzyka - tego niestety brak a szkoda bo dopełniały by resztę...mam jednak nadzieję że niedługo twórcy dodadzą ponadstandardowe wstawki dźwiękowe.
Patch - obsługiwany jest patch 2.10.
3. Nowe mapy:Nowych map jest faktycznie 19 i co prawda nie są one najwyższych lotów to jednak odpowiednia skala została zachowana a rozmieszczenie elementów przemyślane. Męczą trochę monotonne kolory - bitwy rozgrywają się głównie w terenie pustynnym i większość map jest całkowicie "żółta"; z kolei autorzy aby uatrakcyjnić tak zdefiniowany teren wstawili w różnych miejscach oazy i tereny "zielone" zrobili to jednak trochę nieprofesjonalnie przez co wyszedł gdzieniegdzie straszny kontrast...żółto, żółto...i nagle "wycięty i wstawiony" element zielony
. Denerwują tez trochę kolory - są albo zbyt jaskrawe albo zbyt ciemne - za mało ciepła... ale powiedzmy sobie szczerze mapy są DOBRE i co ważniejsze pasują do scenariuszy.
4. Nowe kampanie:Są 2
Northern Campaign (1967-82) i
Synai (1956-73) - tutaj nie mam wątpliwości - REWELACJA - szkoda że da się tylko grać Izraelczykami ale obejrzałem sobie drzewka w LG Suite i wykonanie jest perfekcyjne - są wszystkie najważniejsze bitwy, elegancko napisane briefingi, wkomponowane nowe smacki (intra + za "jakość" wygranego scenariusza) no i jest przeciwnik który prawie zawsze ma przewagę liczebną więc kampanie do łatwych nie należą. ocena jak najbardziej pozytywna.
5. Nowe scenariusze:Tak...to co nas najbardziej interesuje....80% z nich jest jakby specjalnie przygotowana do gry PBEM
. 3 są "wyjęte" z kampanii, reszta to scenariusze przygotowane oddzielnie (wśród nich kilka hipotetycznych) - imponujące wrażenie robi
Golan 73 w którym 3 a nawet 4 krotnie większa armia Syrii wspomagana przez Maroko próbuje pokonać dużo nowocześniejszą armię Izraela....tego w oryginalnym PG2 nie było...teraz można na własnej skórze odczuć co znaczy "myśl technologiczna"...
Scenariusze są w większości przypadków bezkonfliktowe dla replaya ponieważ dotyczą "słonecznej pogody".
6. Nowy e-file:No cóż...tutaj autorzy poszli trochę na łatwiznę - oprócz nowoczesnej armii Izraela resztę potraktowano trochę po macoszemu. Irytują zwłaszcza standardowe ikonki wielu jednostek które mają przecież być teraz współczesne...jeszcze gorzej wypada sprawa z dźwiękami - w modzie uświadczymy zaledwie kilka nowych dźwięków choć np. czołgi i artyleria "strzelają" tym samym dźwiękiem co standardowy PG2 - mam nadzieję że w nowej wersji się to zmieni....
Sam e-file należy do low-efil'ów za co należą się wielkie słowa podziękowania - świadczy to bowiem o tym że nie zapomniano o graczach PBEM - sam plik jest mało nowoczesny - korzysta ze starych rozwiązań np. transporter opancerzony nie ma prawa ataku....jest dla piechoty tylko środkiem transporty; inny przykład: nowoczesne myśliwce mogą strzelać TYLKO do celów pod sobą - powinny mieć już przecież możliwość wielohexowego ostrzału...Parametry: chyba zbilansowane choć przewaga Izraelczyków jest miażdżąca - zwłaszcza jeśli chodzi o Merkavy i Mirage...w e-filu są wszystkie najważniejsze jednostki ale chyba nie będę jedyny który powie "mało" jak się spojrzy na inne państwa...
Poniżej "nowe" cechy jakimi charakteryzuje się plik:
* All armour has a firing range of 2. This is very important.
* Units generally move faster than in PG2. Most armour will move 5-6 hexes per turn.
* Artillery has a longer firing range, usually 4-6 hexes.
* Air units from 1973 onward need to be very conscious of long range SAMs.
* Bocage terrain does not exist. It has been replaced by "Dunes" terrain, which functions exactly the same. Also note that "Rough/Sand" refers to either rough terrain (as in PG2) or to the rougher sand that exists in most of the Sinai Peninsula. "Rough/Sand" functions as "Rough" terrain does in PG2.7. Podsumowanie:Najlepszy dodatek jaki kiedykolwiek powstał do PG2 - może prócz FOFY
. Profesjonalne wykonanie, wiedza i nowy design zwracają uwagę - niezmiernie się cieszę że mod nadaje się do gry PBEM i że być może powstanie konwersja na PeG. Moja ocena 5+/5
Postaram się dostosować nowy mod i dołączyć go do nowej
wersji ligowej 1.4 ale póki co twórcy chyba umyślnie stworzyli go jako "nową grę" (nie pasuje do standardowych plików) i ciekawskich zapraszam tutaj ->
http://www.idfgen.com/Download.aspx