Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 05:00:44 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: "Replay" - oszustwo czy błąd gry ?  (Przeczytany 73962 razy)
Franek Dolas
Gość
« Odpowiedz #30 : Wrzesień 17, 2006, 01:02:57 »

tysz prawdo Smiley

a ty wiesz grisha, ze jak sie kogos cytuje to trzeba podac autora?  Grin inaczej to plagiat Smiley
Zapisane
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #31 : Wrzesień 17, 2006, 02:28:03 »

Wydaje mi się dobry pomysłem jest aby wszyscy w lidze ściagneli ostanio zamieszczonego przez Szarika panzera i grali tylko na tej wersji. Może są jakieś róznice w wersjach pazera poszczegówlnych graczy. W ten spośób byłaby pewność że wszyscy mają taki sam panzer.

http://rapidshare.de/files/33241647/Panzer_General_2__RSF2_and_75_scenarios_.exe

jeżeli wtedy będa jeszcze problemy z repleym to trzeba szukać innych przyczyn.
W dzisiejszej grze z Mkoterem znowu zrywał się mój replay a jego nie Huh?
Mamy tą sama wersję Ligową panzera z 75 scenami o gramy Tunis - czyli nie powinno być problemów a jednak są  Huh
Zapisane
KZ_gda
Gość
« Odpowiedz #32 : Wrzesień 24, 2006, 10:13:39 »

odkąd stosuję zasadę "jedna gra, save i wychodze z PG" nie ma problemu z replayami.
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #33 : Listopad 02, 2006, 11:18:29 »

Postanowiłem ze tutaj równiez powinno się znaleźć moje ostatnie spostrzeżenie. Otóż od niedawna bardzo skrupulatnie szukam przyczyny rwania się replaya niekoniecznie spowodowe oszustwem. Znalazłem juz tego całkiem sporo, a efekty przeszły moje oczekiwania...praktycznie dostaje co najwyżej jedna skarge na tydzień. Niestety PG 2 jest grą niezwykle niedoskonałą...i często wypacza uczciwie rozegrane tury - spis tego czego powinniśmy się trzymać żeby do takiej sytuacji nie doszło znajduje sie w regulaminie. Dziś trzeba by dodać kolejny punkt:

NIE WOLNO SPRZEDAWAĆ JEDNOSTEK KTÓRE DOSTAJEMY NA STARCIE TURY DO ROZSTAWIENIA. SPRZEDANIE BODAJ JEDNEJ (WYSTARCZY SPRZEDAĆ, NIE TRZEBA KUPOWAĆ INNEJ) SPOWODUJE WYPACZENIE. PRZYKŁAD: PANZER-LEHR - NIEMCY > 4 MINY - JEŚLI SPRZEDAMY CHOĆ JEDNĄ NA POCZĄTKU REPLAY BĘDZIE ZERWANY !!!


Informacja jest na 100% pewna więc raczej nie podlega dysuksji. Teraz inna sprawa w której opinni chciałbym zasięgnąć u doświadczonych graczy i informatyków a takich tu nie brakuje. Ostatnio sprawdzam za namową jednego z graczy: Czy zbyt długa nazwa katalogu w którym znajduje się nasz PG 2 może być przyczyną rwania sie replaya ? Przykładowo: D:\Gry\Panzer General II\Panzer General 2 (General's Guild)\*.* może coś znaczyć ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2006, 11:20:09 wysłane przez Depet » Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #34 : Listopad 10, 2006, 06:11:35 »

WAŻNA INFORMACJA: Dzięki uprzejmości Gustlika dostałem właśnie potężną dawke wiedzy na temat probelmów w grze PBEM Panzer General 2 - niestety większość z nich okazała sie tym czego się najbardziej obawiałem - gra posiada mnóstwo błędów i niestety nigdy ich nieunikniemy - choćbyśmy tworzyli najlepsze kryterium. Całkowicie upada teoria SteelFoxa który twierdził że uszkodzona tura jest spowodowana na 90 % oszustwem a tylko w 10 % przyczyną moze być błąd gry...niedługo przedstawie odpowiednie dowody (na razie są po angielsku). Autorem tych niezwykle ważnych spostrzeżeń jest Lasse Jensen. W 9 punktach-spostrzeżeniach znajduje się kilka które udało sie NAM (bo zaznaczam tez że niektóre wychwycili inni - podziękowania dla Krisa, SteelFoxa) znaleźć dotychczas...jest jednak też kilka (w tym JEDEN SUPER WAŻNY) którego obawiałem sie najbardziej a odkryłem 2 miesiące temu przy okazji mojej gry z Janusem w Winter Storm. Nie byłem jednak pewien co do mojej tezy - generalnie nie miałem jednoznacznych dowodów - teraz już mam. Kończe podobnie jak zaczynałem - podziękowaniami dla Gustlika który chyba nie wie jak bardzo przyczynił sie do gry PBEM (hehe Smiley )...jeszcze raz dzięki - a przetłumaczony tekst (równiez dzięki uprzejmości Gustlika) znajdzie się niedługo na stronie.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #35 : Listopad 13, 2006, 11:29:21 »

Ok - oto ten tekst:

1) Błąd w ustawieniach hasła. Drugi gracz może mieć problem z otwarciem pliku *.EML. Błąd spowodowany jest zamianą haseł graczy (hasło pierwszego gracza kodowane jest jako hasło drugiego gracza, a nazwa scenariusza wskakuje na miejsce hasła pierwszego gracza)

2) Wszelkie błędy replay'a najczęściej oznaczają, że przeciwnik użył re-loadu, w innym wypadku mają miejsce wtedy, gdy gracze używają różnych e-fili lub,  gdy zachodzi jedno z poniższych:

3) Błąd pogody. Czasem rodzaj pogody zostaje zapisany niepoprawnie. Gracz rozpoczynający turę zawsze dostaje "nową" pogodę -  to wtedy decyduje się pogoda dla całej tury. Kiedy pierwszy gracz zapisuje swoją kolejkę, zapisuje również typ pogody dla drugiego gracza. Niestety może się zdarzyć, że drugi gracz otwierając przesłaną turę w replay'u zobaczy inną pogodę, niż ta, w jakiej rzeczywiście pierwszy gracz rozgrywał swoje ruchy. Słowem,  gra rozegrana powiedzmy, na pogodzie "fair", teraz zostanie odtworzona z pogodą "overcast" - a to robi zasadniczą róznicę. Ponieważ pogoda ma ogromny wpływ na wyniki walki - może to spowodować dziwne objawy - od dziwnych zachowań jednostek w walce, po zerwanie replaya (jednostki mogą wycofywać się za wcześnie - jakby jednostka o zasięgu 1 strzelała nagle z 2 heksów, mogą też wjeżdżać na heksy zajęte przez jednostki, które miały się wycofać, a nie zrobiły tego, lub zaczynają atakować przeciwnika, który już został zniszczony). Błąd występuje w scenach: Nordwind (bardzo prawdopodobny), Operation Konrad (zdarza się), Saturn on the Chir (bardzo prawdopodobny), Suomussalmi (prawdopodobny), and Winter Storm (prowdopodobny).

4) Błąd jednostek spadochronowych. Kiedy spadochroniarze zostają załadowani do samolotu i wysłani w misję NATYCHMIAST  po zakupieniu i rozstawieniu - replay się zerwie. Na szczęście niewiele punktów rozstawienia znajduje się bezpośrednio na lotniskach.

5) Błąd terenu. Ten błąd zdarza się tam, gdzie warunki terenowe ustawione są na "frozen" (ziemia zamarznięta). W tych warunkach pojazdy mogą przejeżdżać przez zamarznięte rzeki Niestety po zapisaniu gry do wysłania, jedyny możliwy format terenu to "dry" - czyli taki, w którym
jednostki potrzebują dwóch kolejek na przebycie rzeki. Zatem gdy drugi gracz otworzy replay, jednostki które przejechały przez rzekę, będą o jeden ruch za daleko! To oczywiście spowoduje zerwanie replaya. Co ciekawe, błąd występuje w każdym rodzaju save'u - nie tylko dla PBEM.
Warunki typu "frozen" istnieją tak długo, jak długo nie zapiszemy gry.

6) Błąd transportu. Jesli zaatakowana zostaje jednostka transportowana, która nie opuszcza transportu na czas ataku, wówczas przypisany zostaje jej błędny kod transportera. Na szczęście ten błąd widoczny jest tylko pod edytorem

7)  Zerwanie gry spowoduje również zmiana ustawień dźwięku - jesli przeciwnik grał turę z włączonym dźwiękiem replay należy odtwarzać również z dźwiękiem włączonym - i odwrotnie. Zmiana ustawień dźwięku w stosunku do nadawcy spowoduje  błąd
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #36 : Listopad 17, 2006, 08:37:58 »

Dla mni eto i tak za przeproszenie kupy sie to nie trzyma. Bo tak
Gracz x gra treningowo ze mna i z innym graczem ten san scen. Wszystko jest ok, rypleye bez zarzutu.
Potem gra w MP i kaszana, rypleuy sie rwie, co inego na rypley a co innego widać a wszyscy gramy na ostatniej Ligowej wersji PG2  Huh Huh
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #37 : Listopad 17, 2006, 08:47:23 »

najlepsza metoda nie dokonywać żadnych zmian w trakcie gry. Wczytanie-replay-rozegranie-zapis-przesłanie.
Zapisane
Franko
Gość
« Odpowiedz #38 : Listopad 18, 2006, 05:21:29 »

Rozgrywam naraz dwa pojedynki, dotad kilkanascie tur, i:
- stosuje sie do wszystkich regulaminowych zalecen,
- nazwa mojego katalogu z sejwami ma kilometr.
- nie mam zadnych problemow z replayem (poza jednym kuriozalnym wyjatkiem).
Zapisane
Franek Dolas
Gość
« Odpowiedz #39 : Listopad 21, 2006, 05:43:55 »

a ja niestety (razem w przeciwnikami) sie męczę strasznie :/
w jednym z pojedynków praktycznie _żaden_ replay nie był dobry
a stosuję się do wszystkich zaleceń, i co mam robić? Sad
Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #40 : Listopad 21, 2006, 05:52:05 »

a ja niestety (razem w przeciwnikami) sie męczę strasznie :/
w jednym z pojedynków praktycznie _żaden_ replay nie był dobry
a stosuję się do wszystkich zaleceń, i co mam robić? Sad

A stosujesz nowa wersje gry z działu download....pewnie nie ustwaiłeś zgodności....dzwięku też nie masz ? ZALECA SIE WYBRAC OBU APLIKACJOM RSF_PG2UK210 I SSI_PG2UK210 W ZAKŁADCE WINDOWS "WŁAŚCIWOŚCI" -> "ZGODNOŚĆ" OPCJE "Uruchom program w trybie zgoności z Windows 95" !!!
Zapisane
Kris_13
Gość
« Odpowiedz #41 : Listopad 21, 2006, 09:58:50 »

Depet wszystkie te wskazówki zmniejszają tylko prawdopodobieństwo  zrywania sie replaya

A co z nagminnym zrywaniem sie replay w czasie Zlotu, praktycznie w kazdej bitwie HuhHuhHuh
Zapisane
steelfox
Gość
« Odpowiedz #42 : Listopad 21, 2006, 10:13:48 »

Przestańcie korzystać z replaya to problem rozwiąże się sam Grin
Zapisane
Franek Dolas
Gość
« Odpowiedz #43 : Listopad 24, 2006, 11:15:22 »

Przestańcie korzystać z replaya to problem rozwiąże się sam Grin
hehe, no i do tego się to sprowadza niestety Smiley taka symulacja dezinformacji na polu walki Smiley

Cytat: Depet
pewnie nie ustwaiłeś zgodności

=>
Cytat: Franek Dolas
... a stosuję się do wszystkich zaleceń...

ustawiłem zgodność Smiley

EDIT

ale za to przeinstalowalem windowsa i skopiowalem stare pliki PG2 i dziala (tzn. narazie jest ok Smiley )

Franek
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2006, 01:40:39 wysłane przez Franek Dolas » Zapisane
Depet
Gość
« Odpowiedz #44 : Grudzień 12, 2006, 04:51:07 »

Depet wszystkie te wskazówki zmniejszają tylko prawdopodobieństwo  zrywania sie replaya

A co z nagminnym zrywaniem sie replay w czasie Zlotu, praktycznie w kazdej bitwie HuhHuhHuh

Odsyłam do artykułu Gustlika kilka postów wyżej - PG 2 jest pełna błędów programistycznych....ale postaram się żeby mój scenariusz (Orel's Offensive) działał bez zarzutów....<= marne pocieszenie - wiem.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.074 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)