Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 04:01:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PG2, e-file, kampanie i tyle... zagubiony - pomocy  (Przeczytany 21678 razy)
Janus
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 732


« Odpowiedz #15 : Listopad 08, 2009, 11:43:50 »

chym
jakie złośliwości? koledzy są chyba przewrażliwieni.
Romel już to wyjaśnił we właściwy sposób więc sobie daruję.
A to że komuś proponuję grę na innym rosterku w inne kampanie lub grę w lidze z człowiekiem , co w tym złego?
Odnoszę wrażenie ,iż pisanie czegokolwiek o waszym roserku jest odbierane jako atak
na waszmościów .
 Huh
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2009, 09:41:34 wysłane przez Janus » Zapisane
Draxx
Gość
« Odpowiedz #16 : Luty 02, 2010, 04:59:27 »

Witam.

 W PG2 nie grałem kilka lat, przypadkiem wróciłem, zobaczyłem nowe zmiany itp. Oczywiście wszystko na wielki plus. Przejdę więc do tematu a mianowicie moje pomysły. Osobiście nie mam pojęcia czy się spodobają i czy są do zrealizowania mechanicznie, mimo to postanowiłem je tu zamieścić.
 Jako że PG2 dąży do tego aby odzwierciedlić w pewien sposób pole bitwy, nic tu nie jest wyssane z przysłowiowego palca.

 LOTNICTWO
 Zastanawiała mnie zawsze bezkarność lotnictwa, czy to bombowego czy myśliwskiego, czy to w powietrzu czy na... LOTNISKU.  Tu właśnie jej obrona wynosi dokładne ZERO i wręcz prosi się aby jednostki lądowe czy powietrzne wroga, mogły to wykorzystać. Samoloty wracają na lotniska po zaopatrzenie, są więc na ziemi a ich wartość bojowa topnieje do minimum. Kolejna sprawa to samo lotnisko i heksy do okola niego, które są jak samo lotnisko. Absurd, bo jeden heks na mapie to bodajże 30km (jeśli się mylę to sorki, ale coś koło tego). Proponuje więc aby tylko heksy lotniska służyło jako lotnisko.
 Zostaje kwestia przejęcia wrogiego lotniska gdy są na nim akurat samoloty. Wiadomo, przejmuje je strona, która je zdobyła.

 PRESTIŻ
 Tego zawsze jest mało co troszkę utrudnia grę, Zastanawiałem się skąd go skołować aby  nie zakłócić w pewien sposób realiów pola bitwy. Rozwiązanie wydaje się być proste, patrząc na karty historii. Wraki po swoim lub wrogim sprzęcie, który uległ zniszczeniu. Wystarczyłoby wprowadzić jakieś sprzęt zbierający to wszystko. Zdobyty wrak np czołgu odpowiadałby 10 % jego wartości zakupu. Oczywiście rozwalony sprzęt (czołgi, artyleria, działa przeciwpancerne, artyleria przeciwlotnicza), musiałby pozostawiać wraki.

 POGODA
 Jak to pogoda, płata figle. Moim zdaniem podczas takich anomalia powinno zmniejszyć się prędkość poruszania się jednostek. Wiadomo  jakie wtedy były drogi (zwłaszcza u sowietów), Widziałbym to tak.
 Piechota - minus 1 heks do ruchu
 Jednostki gąsienicowe - minus 1 heks do ruchu
 Jednostki kołowe - minus 3 heks do ruchu

NOWE JEDNOSTKI

Monitor rzeczny - duży opancerzony okręt artyleryjski, przeznaczony do służby na wodach śródlądowych - rzekach i jeziorach (w składzie flotylli rzecznych). Monitor rzeczny przeznaczony był do ostrzeliwania celów lądowych, wsparcia wojsk lądowych, wsparcia desantów, ochrony przepraw i do walki z okrętami rzecznymi przeciwnika. Uzbrojony był w działa i karabiny maszynowe. Wyporność monitorów rzecznych znacznie wahała się w zależności od głębokości rzek, na których były używane - od 70-100 ton (polskie monitory używane na Wiśle) przez jednostki 300-500 tonowe (większość, np. monitory dunajskie), do monitorów o wyporności do 1 000 ton, używanych na Amurze. Tak samo, ich zanurzenie wahało się od 0,4 m do 1,5 m.
Monitory rzeczne przeważnie uzbrojone były w 2-4 dział kalibru od 75 mm do 120 mm. Silniejsze były radzieckie monitory amurskie, uzbrojone aż w 8 dział 120 mm lub 4 działa 130 mm. Oprócz tego, monitory miewały artylerię małokalibrową lub przeciwlotniczą oraz karabiny maszynowe. Monitory były przeważnie lekko opancerzone, rzadsze były jednostki ciężej opancerzone.

Monitory rzeczne używane były przede wszystkim w czasie obu wojen światowych, głównie na Dunaju (Austria, Węgry, Rumunia, Jugosławia) oraz rzekach ZSRR i Chin. Jednostki tego typu były także do 1939 używane w Polsce w dorzeczu Prypeci (Flotylla Rzeczna Marynarki Wojennej) oraz przejściowo na Wiśle. Po II wojnie światowej, klasa ta praktycznie zanikła, lecz w czasie wojny w Wietnamie siły zbrojne USA zaczęły używać nowo zbudowanych monitorów w delcie Mekongu (były to okręty mniejsze, wielkości kanonierki). Ponadto, monitory rzeczne używane były po wojnie w dalszym ciągu przez ZSRR do patrolowania granicy z Chinami. (zaczerpnięte z http://pl.wikipedia.org/wiki/Monitor_rzeczny )

 Nie wiem jak to idzie w praktyce PG 2 ale skoro dało radę wprowadzić pociągi pancerne, monitory są chyba do zrealizowania o ile gra warta jest tego.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2010, 05:05:13 wysłane przez Draxx » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #17 : Luty 02, 2010, 05:26:49 »

Witam serdecznie na forum. Pomysły super, każda idea, która sprzyja grywalności- warta uwagi. acz wydaje mi się, że po prostu większość tych pomysłów (lotnictwo, sprzęt-wraki)  jest nierealna przez możliwości techniczne gry... Czekam na głos Gustlika. O monitorach kiedyś wspominałem sam.
ps. zapraszam Ciebie na podstronę Gustlika, tam znajdziesz mnóstwo informacji o pomysłach itp. w ramach gustlikowego efila. Polecam.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2010, 06:09:52 wysłane przez zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #18 : Luty 04, 2010, 10:25:49 »

Cytuj
LOTNICTWO
Zastanawiała mnie zawsze bezkarność lotnictwa, czy to bombowego czy myśliwskiego, czy to w powietrzu czy na... LOTNISKU.  Tu właśnie jej obrona wynosi dokładne ZERO i wręcz prosi się aby jednostki lądowe czy powietrzne wroga, mogły to wykorzystać. Samoloty wracają na lotniska po zaopatrzenie, są więc na ziemi a ich wartość bojowa topnieje do minimum

Jednostki powietrzne, oczywiście mogą to wykorzystać, bo skoro samolot wrócił na lotnisko po amunicję, to znaczy, że stan jego magazynków wynosi 0, zatem w przypadku ataku innego samolotu po prostu nie odpowie. Natomiast w przypadku ataku artylerii plot - i tak nie odpowiada (nie dochodzi do wymiany ognia) - więc to nie ma znaczenia

Cytuj
jeden heks na mapie to bodajże 30km

Jeden heks na mapie - to od 500 do 2000 metrów
Zaś co do uzupełniania samolotów z heksów sąsiednich, to nie tyle chodzi o rozmiar lotniska, co o czas trwania tury. Jeśli przyjmiemy, że tura trwa od 6 do 24 godzin, to w tym czasie lotnisko może przyjąć i wyprawić w powietrze z pewnością więcej niż jeden dywizjon. Niesprawiedliwe byłoby gdyby następny musiał czekać do kolejnego dnia.

Cytuj
Wystarczyłoby wprowadzić jakieś sprzęt zbierający to wszystko. Zdobyty wrak np czołgu odpowiadałby 10 % jego wartości zakupu.

...a jednocześnie przeprogramować silnik gry Smiley Jeśli ktoś jest w stanie to zrobić... Smiley

Cytuj
Moim zdaniem podczas takich anomalia powinno zmniejszyć się prędkość poruszania się jednostek.

Jak wyżej....

Cytuj
Monitor rzeczny - duży opancerzony okręt artyleryjski, przeznaczony do służby na wodach śródlądowych

Bardzo chętnie - jak tylko ktoś mu narysuje odpowiednią ikonę (ikony)
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Draxx
Gość
« Odpowiedz #19 : Luty 10, 2010, 10:46:01 »

Cytuj
Bardzo chętnie - jak tylko ktoś mu narysuje odpowiednią ikonę (ikony)

Te ikonki to ma być tylko rzut boczny?. Wklej mi najlepiej jakąś na przykład.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Luty 10, 2010, 04:58:08 »

Niee - to jest o wiele bardziej skomplikowane

Ikonę trzeba narysować w 9 pozycjach obrotu - tak jak później wygląda w grze.
W grze obraca się w 16 pozycjach, ale siedem pozostałych, to jest lustrzane odbicie
tych narysowanych.

By może można dobrać coś z już istniejących - a niewykorzystanych.

Dostępny zestaw ikon najlepiej podejrzeć poprzez LG Suite funkcją "Show Panzer2 Icons"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.075 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.004s, 1q)