Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:57:57 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%  (Przeczytany 56007 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« : Lipiec 31, 2015, 10:31:40 »

1. Mandżuria, Chińczycy

Zakupy (w trakcie misji): 1x T-28, 1x Kawalierija 1935;


OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16  1. KORPUS PANCERNY v.4.1d,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50  *  Average: 50

..
Current scenario: Mandżuria, Chińczycy,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 420 , Current prestige is 210
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +100, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 14 turns prestige: 420
if V : +100, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 17 turns prestige: 510
if TV: +50, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 20 turns prestige: 600
if Ls: +0, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 20 turns prestige: 600

Piechota
*  Sztab , T-20 [W] ,  , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:001  [+30 exp]
 Kawalierija 1935 ,  , 0 bars , 35 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 96 pp - U:005  [+35 exp]
*  Kawalierija 1938 ,  , 1 bars , 106 exp , ZSRR , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+67 exp]

Czołg
 T-28 ,  , 0 bars , 82 exp , ZSRR , 2/10 , 1 kill , 324 pp - U:003  [+82 exp]
*  BT-5 ,  , 0 bars , 77 exp , ZSRR , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:021  [+75 exp]

FlaK
*  Taczanka ,  , 0 bars , 85 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+74 exp]

Artyleria
*  107mm M10/30 , Wagon ,  , 1 bars , 145 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:024  [+54 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:8    TNK:6    AT:2    ATY:2      Total: 18
Lost  : INF:6      Total: 6

BV  1
V   0
TV  0
L   0


Dość krwawe i intensywne walki z chińczykami.
Główny problem stanowi niewielka mobilność wojsk, w szczególności artylerii.
Mogłem zwyciężyć już 2 turze, ale ze względu na specyficzny rozkład prestiżu w kampanii (minimalne nagrody za BV), zdecydowałem poczekać i zebrać maksymalny prestiż za tury (420pp).


Kawalerzyści w rajdzie do VH (2 tura):


Końcowe walki:
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Sierpień 02, 2015, 03:32:39 »

2. Mandżuria, Japończycy

Prototyp: 85mm M 39 L/52
Sprzedane: Kawalierija 1935;
Zakupy: 107mm M10/30;


OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16  1. KORPUS PANCERNY v.4.1d,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 85mm M 39 L/52
 2   Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 105  *  Average: 52

..
Current scenario: Mandżuria, Japończycy,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 540 , Current prestige is 870
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +150, Lądowanie w Hiszpanii   , cap 3000, 8 turns prestige: 160
if V : +100, Lądowanie w Hiszpanii   , cap 3000, 12 turns prestige: 240
if TV: +50, Lądowanie w Hiszpanii   , cap 3000, 15 turns prestige: 300
if Ls: +0, Lądowanie w Hiszpanii   , cap 3000, 15 turns prestige: 300

Piechota
*  Sztab , T-20 [W] ,  , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:001
*  Kawalierija 1938 ,  , 1 bars , 156 exp , ZSRR , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+50 exp]

Czołg
 T-28 ,  , 1 bars , 165 exp , ZSRR , 8/10 , 7 kill , 324 pp - U:002  [+83 exp]
*  BT-5 ,  , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+84 exp]

FlaK
*  Taczanka ,  , 1 bars , 115 exp , ZSRR , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+30 exp]
+  85mm M 39 L/52  , Staliniec ,  , 0 bars , 29 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008  [+29 exp]

Artyleria
 107mm M10/30 , Wagon ,  , 0 bars , 52 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:003  [+52 exp]
*  107mm M10/30 , Wagon ,  , 1 bars , 172 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007  [+27 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:29   TNK:13   RCN:2    AT:6    FORT:1    ATY:11   FTR:2      Total: 64
Lost  : INF:7      Total: 7

BV  2
V   0
TV  0
L   0


Kolej na Japończyków. Siły przeciwnika dość liczne i niebezpieczne.
Ponownie największy problem stanowi tragiczna mobilność sowieckiej artylerii.
Na szczęście "bystrochodne tanki" doskonale sprawdzają się w eliminowaniu artylerii przeciwnika.


Końcowe natarcie:



BTW. Na bieżąco (po rozegraniu scenariusza) staram się poprawiać błędy, w tym przypadku  japońskie nadczasowe (dostępne od 09-38) działa 105mm type 99, wymieniłem na mieszankę 105mm type 91(mot) i 75mm type 90(mot), poprawiłem też wiekszość japońskich transportów.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 04:15:52 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2 : Sierpień 02, 2015, 10:07:07 »

Waldzios: liczę, że Twe poprawki od razu po zakończeniu dasz innym? Wink Powodzenia!  T-34
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Sierpień 05, 2015, 02:08:59 »

3. Lądowanie w Hiszpanii

Prototyp: 152mm ML20;
Zakupy: 1x BT-7, 2x I-16/17, 1x R-Z;


OpenGen 0.90.45.0 * (28 Jun 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16  1. KORPUS PANCERNY v.4.1d,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 85mm M 39 L/52
 2   Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 152mm ML20
 3   Lądowanie w Hiszpanii   , #2 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 155  *  Average: 51

..
Current scenario: Lądowanie w Hiszpanii  ,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 1824 , Current prestige is 296
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +150, Hiszpania, Atak , cap 4000, 8 turns prestige: 240
if V : +100, Hiszpania, Atak , cap 4000, 13 turns prestige: 390
if TV: +50, Hiszpania, Atak , cap 4000, 17 turns prestige: 510
if Ls: +0, Hiszpania, Atak , cap 4000, 17 turns prestige: 510

Piechota
*  Sztab , T-20 [W] ,  , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:001
*  Kawalierija 1938 ,  , 1 bars , 156 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005

Czołg
 T-28 ,  , 2 bars , 268 exp , ZSRR , 8/10 , 14 kill , 324 pp - U:002  [+103 exp]
*  BT-5 ,  , 2 bars , 221 exp , ZSRR , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:006  [+60 exp]
 BT-7 ,  , 0 bars , 64 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 180 pp - U:149  [+64 exp]

FlaK
*  Taczanka ,  , 1 bars , 127 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+12 exp]
+  85mm M 39 L/52  , Staliniec ,  , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+9 exp]

Artyleria
 107mm M10/30 , Wagon ,  , 0 bars , 64 exp , ZSRR , 7/10 , 1 kill , 216 pp - U:003  [+12 exp]
*  107mm M10/30 , Wagon ,  , 1 bars , 177 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007  [+5 exp]
+  152mm ML20 , Staliniec ,  , 0 bars , 11 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:009  [+11 exp]

Myśliwiec
 I-16/17 ,  , 1 bars , 114 exp , ZSRR , 4/10 , 2 kill , 384 pp - U:147  [+114 exp]
 I-16/17 ,  , 1 bars , 125 exp , ZSRR , 7/10 , Skilled Ground Attack  , 3 kill , 384 pp - U:148  [+125 exp]

Bomb. taktyczny
 R-Z ,  , 0 bars , 44 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:014  [+44 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:44   TNK:17   RCN:3    AT:7    FORT:4    ATY:16   AD:1    FTR:7    DD:7    CRs:3      Total: 109
Lost  : INF:18   AT:1    FORT:1    ATY:1    FTR:4    DD:3      Total: 28

BV  3
V   0
TV  0
L   0


Ciężkie walki, popełniłem sporo błędów, miedzy innymi przegapiłem możliwość wystawienia spadochroniarzy (20x Air transport!).
Zbyt optymistycznie zainwestowałem w lotnictwo myśliwskie, pelotki lepiej by się tu sprawdziły, dwu-belkowy Bf-109 deklasował moje maszyny, ostatecznie sytuacje w powietrzu uratował flak 85mm.
Zwyciężyłem w ostatniej chwili, zastosowałem niebyt elegancką taktykę, poświeciłem wiekszość hiszpańskich jednostek by zneutralizować artylerie przeciwnika (wyczerpać amunicje), a następnie uderzyłem czołgami od południowego-wschodu.
Zabrakło czasu na zajęcie całej  mapy, w południowej części pozostało 240pp.


Atak pancerny:

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Sierpień 05, 2015, 02:19:10 »

4.  Hiszpania, Atak

Prototyp: SB-2;
Zakupy: YaG10/76mm;


OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16  1. KORPUS PANCERNY v.4.1d,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 85mm M 39 L/52
 2   Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 152mm ML20
 3   Lądowanie w Hiszpanii   , #2 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: SB-2
 4   Hiszpania, Atak , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 210  *  Average: 52

..
Current scenario: Hiszpania, Atak,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 840
Army cost: 2148 , Current prestige is 1358
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
if BV: +150, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 15 turns prestige: 510
if V : +100, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 20 turns prestige: 680
if TV: +50, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 25 turns prestige: 830
if Ls: +0, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 25 turns prestige: 830

Piechota
*  Sztab , T-20 [W] ,  , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+37 exp]
*  Kawalierija 1938 ,  , 2 bars , 273 exp , ZSRR , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+117 exp]

Czołg
 T-28 ,  , 4 bars , 463 exp , ZSRR , 8/10 , Fire Discipline  , 24 kill , 324 pp - U:002  [+195 exp]
*  BT-5 ,  , 3 bars , 362 exp , ZSRR , 9/10 , Extended Front  , 21 kill , 0 pp - U:006  [+141 exp]
 BT-7 ,  , 1 bars , 141 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 180 pp - U:013  [+77 exp]

FlaK
*  Taczanka ,  , 2 bars , 232 exp , ZSRR , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:004  [+105 exp]
+  85mm M 39 L/52  , Staliniec ,  , 1 bars , 105 exp , ZSRR , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:008  [+67 exp]

Artyleria
 107mm M10/30 , Wagon ,  , 1 bars , 113 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:003  [+49 exp]
*  107mm M10/30 , Wagon ,  , 2 bars , 259 exp , ZSRR , 10/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:007  [+82 exp]
+  152mm ML20 , Staliniec ,  , 0 bars , 72 exp , ZSRR , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+61 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 6 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:075  [+6 exp]

Myśliwiec
 I-16/17 ,  , 2 bars , 223 exp , ZSRR , 9/10 , 5 kill , 384 pp - U:011  [+109 exp]
 I-16/17 ,  , 2 bars , 240 exp , ZSRR , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 7 kill , 384 pp - U:012  [+115 exp]

Bomb. taktyczny
 R-Z ,  , 1 bars , 191 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 1 kill , 336 pp - U:010  [+147 exp]
+  SB-2 ,  , 1 bars , 135 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+135 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:70   TNK:23   RCN:4    AT:11   FORT:9    ATY:21   AD:3    FTR:11   TB:1    DD:7    CRs:3      Total: 163
Lost  : INF:18   AT:1    FORT:1    ATY:1    FTR:4    DD:3      Total: 28

BV  4
V   0
TV  0
L   0


Zaczynamy bez lotniska, ale to w sumie niewielki kłopot bo pierwsza fale nalotów dość skutecznie rozbiła się o pelotki.
Przy solidnej obronie przeciwlotniczej, scenariusz nie stanowi większego problemu.


Marsz na północ:
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Sierpień 05, 2015, 02:40:23 »

5. Hiszpania, Odwrót

Prototyp: brak;
Zakupy: 2x BT-5, 4x 76mm F-22, 1x BA-10;


OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16  1. KORPUS PANCERNY v.4.1d,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 85mm M 39 L/52
 2   Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 152mm ML20
 3   Lądowanie w Hiszpanii   , #2 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: SB-2
 4   Hiszpania, Atak , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Hiszpania, Odwrót , #4 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 259  *  Average: 51

..
Current scenario: Hiszpania, Odwrót,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 3516 , Current prestige is 462
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
if BV: +150, Polska, Atak , cap 6000, 5 turns prestige: 0
if V : +100, Polska, Atak , cap 6000, 10 turns prestige: 0
if TV: +50, Polska, Atak , cap 6000, 14 turns prestige: 0
if Ls: +0, Polska, Atak , cap 6000, 14 turns prestige: 0

Piechota
*  Sztab , T-20 [W] ,  , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:001
*  Kawalierija 1938 ,  , 3 bars , 324 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+51 exp]

Czołg
 T-28 ,  , 5 bars , 516 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline  , 34 kill , 324 pp - U:002  [+53 exp]
*  BT-5 ,  , 4 bars , 444 exp , ZSRR , 8/10 , Extended Front  , 23 kill , 0 pp - U:006  [+82 exp]
 BT-7 ,  , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 180 pp - U:013  [+20 exp]
 BT-5 ,  , 0 bars , 2 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:152  [+2 exp]
 BT-5 ,  , 0 bars , 11 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:153  [+11 exp]

Rozpoznanie
 BA-10 ,  , 0 bars , 14 exp , ZSRR , 9/10 ,  Bridging, 0 kill , 192 pp - U:151  [+14 exp]

FlaK
*  Taczanka ,  , 2 bars , 233 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:004  [+1 exp]
+  85mm M 39 L/52  , Staliniec ,  , 1 bars , 105 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:008

Artyleria
 107mm M10/30 , Wagon ,  , 1 bars , 133 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 216 pp - U:003  [+20 exp]
*  107mm M10/30 , Wagon ,  , 2 bars , 290 exp , ZSRR , 10/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:007  [+31 exp]
+  152mm ML20 , Staliniec ,  , 0 bars , 96 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+24 exp]
 76mm F-22 , ZiS 5  ,  , 0 bars , 21 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:147  [+21 exp]
 76mm F-22 , ZiS 5  ,  , 0 bars , 17 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:148  [+17 exp]
 76mm F-22 , ZiS 5  ,  , 0 bars , 13 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:149  [+13 exp]
 76mm F-22 , ZiS 5  ,  , 0 bars , 29 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:150  [+29 exp]

Obrona plot.
 YaG10/76mm ,  , 0 bars , 36 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:015  [+30 exp]

Myśliwiec
 I-16/17 ,  , 3 bars , 334 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat  , 7 kill , 384 pp - U:011  [+111 exp]
 I-16/17 ,  , 3 bars , 303 exp , ZSRR , 6/10 , Skilled Ground Attack  , 7 kill , 384 pp - U:012  [+63 exp]

Bomb. taktyczny
 R-Z ,  , 2 bars , 279 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 1 kill , 336 pp - U:010  [+88 exp]
+  SB-2 ,  , 2 bars , 204 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:014  [+69 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:82   TNK:24   RCN:6    AT:16   FORT:9    ATY:27   AD:4    FTR:12   TB:1    DD:7    CRs:3      Total: 191
Lost  : INF:25   AT:2    FORT:3    ATY:4    FTR:4    DD:3      Total: 41

BV  5
V   0
TV  0
L   0


Scenariusz z serii BV albo prestiż. Spory obszar do opanowania ale tylko 5 tur do BV.
Na zachodzie wsparłem hiszpańskie odziały czterema działami dywizyjnymi 76mm F-22 (ze względu na mobilność), ich zadaniem było spowolnić niemieckie natarcie.
Na centralny odcinek skierowałem czołgi szybkobieżne, przekroczyłem rzekę i zdążyłem zając kilka punktowanych hexów na drugim brzegu.
Główne siły atakowały w kierunku VH, obrona na tym odcinku była dość mizerna, więc bez kłopotów.
Dość niebezpiecznie w powietrzu, dwa Bf-109C/D to już spory problem dla Iszaczków...


Pozycje obronne:

Rajd czołgów BT:

Głowne siły:
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Odpowiedz #6 : Sierpień 06, 2015, 05:08:20 »

Pierwszy scenariusz w Mandżurii to w ramach zgodności historycznej można by zamiast zestawu Sztab, 1 jednostka czołgów BT-5, 1 batalion (?) taczanek, 1 batalion kawalerii, 1 dywizjon dział M10/30 wprowadzić taki skład startowy: Sztab, 2 jednostki czołgów BT (w 1938 Sowieci zmienili organizację i w pluton czołgów wpakowali 5 wozów zamiast dotychczasowych 3 więc ich batalion odzwierciedlały by dopiero 2 jednostki w grze), 2 jednostki T-26S i 1 jednostkę czołgów T-26C (niby batalion czołgów miotaczy ognia). W ten sposób mniej więcej dostalibyśmy rzeczywistą brygadę czołgów lekkich (oczywiście po zasugerowanych zakupach następnych 2 BT-5 i jednego T-26S) artylerii to cudo nie posiadało, zwiadu też nie tylko 4 bataliony czołgów: ja wprowadziłem 2 bataliony BT-5, jeden T-26S i jeden czołgów miotaczy ognia na T-26C(ale ten batalion miał około 50 wozów więc odzwierciedla go 1 jednostka) . Oczywiście po pierwszym scenariuszu należało by zasugerować sprzedaż Sztabu co doskonale imitowało by czystki i ogólną nieudolność w dowodzeniu Smiley Potem stopniowa rozbudowa do 41 roku, żeby uzyskać prawdziwy Korpus Zmechanizowany zgodny z etatami... Smiley
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #7 : Sierpień 07, 2015, 01:34:33 »

Nie jestem na bieżąco z organizacją RKKA, ale jednorodne brygady czołgów lekkich pojawiły się chyba pod koniec 38, dopiero po wyciągnięciu wniosków z Hiszpanii. Wcześniej brygady były raczej mieszane.
W grze mamy zapewne do czynienie z pułkiem kawalerii, który po scenariuszach hiszpańskich należało by przeformować w podstawę korpusu czyli pierwszą gwardyjską brygadę zmechanizowaną.

Docelowo jednak nie widzę sensu trzymania się historycznych składów, według wprowadzenia gramy 1 gwardyjskim korpusem pancernym, czyli do dyspozycji mamy brygadę zmechanizowaną plus trzy brygady pancerne (15,16,17), niezbyt imponująca siła na przejście tak długiej kampanii.

Skład na 43 rok:
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2015, 01:39:47 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Odpowiedz #8 : Sierpień 07, 2015, 05:04:07 »

Znalazłem rosyjskie dane. W Mandżurii (jezioro Chasan) były dwie dywizje strzeleckie: 32 i 40 oraz 2 samodzielna brygada zmechanizowana. Każda z dywizji piechoty powinna mieć własny batalion T-26. Natomiast brygada powinna mieć 400 czołgów lekkich: 94 BT szki i reszta T-26 (zwykłe, miotacze ognia i artyleryjskie), a do tego 60 samochodów pancernych, artylerię pułkową (76mm 1927) i zestawy km przeciwlotniczych M-4 (co najlepsze na samochodach). I w sumie to z niej bym wyszedł jako podstawy do rozwinięcia. Do Hiszpanii wysłać  brygadę wzmocnioną lotnictwem (tu zapytam czemu SB-2 nie można kupić w Hiszpanii?) i w Polsce już udawać Korpus Pancerny czyli 2-3 brygady pancerne i brygada zmotoryzowana. A po Finlandii podnieść stany do etatu Korpusu Zmechanizowanego czyli 2 dywizje pancerne, dywizja zmotoryzowana, a to już jest masa Smiley A potem tylko rozwijać przydzielone Mieszane Dywizje Lotnicze i pułki artyleryjskie OND, które STAVKA będzie nam hojnie podrzucać Smiley
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #9 : Sierpień 07, 2015, 10:53:05 »

Pierwszy scenariusz w Mandżurii to w ramach zgodności historycznej można by zamiast zestawu Sztab, 1 jednostka czołgów BT-5, 1 batalion (?) taczanek, 1 batalion kawalerii, 1 dywizjon dział M10/30 wprowadzić taki skład startowy: Sztab, 2 jednostki czołgów BT (w 1938 Sowieci zmienili organizację i w pluton czołgów wpakowali 5 wozów zamiast dotychczasowych 3 więc ich batalion odzwierciedlały by dopiero 2 jednostki w grze), 2 jednostki T-26S i 1 jednostkę czołgów T-26C (niby batalion czołgów miotaczy ognia). W ten sposób mniej więcej dostalibyśmy rzeczywistą brygadę czołgów lekkich (oczywiście po zasugerowanych zakupach następnych 2 BT-5 i jednego T-26S) artylerii to cudo nie posiadało, zwiadu też nie tylko 4 bataliony czołgów: ja wprowadziłem 2 bataliony BT-5, jeden T-26S i jeden czołgów miotaczy ognia na T-26C(ale ten batalion miał około 50 wozów więc odzwierciedla go 1 jednostka) . Oczywiście po pierwszym scenariuszu należało by zasugerować sprzedaż Sztabu co doskonale imitowało by czystki i ogólną nieudolność w dowodzeniu Smiley Potem stopniowa rozbudowa do 41 roku, żeby uzyskać prawdziwy Korpus Zmechanizowany zgodny z etatami... Smiley
Sztab jest elementem zabawy w kampanie.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Sierpień 07, 2015, 03:28:33 »

Wprowadzanie na początku kampanii pełnej brygady zmechanizowanej, raczej nie wchodzi w grę, rozwaliłoby to całkowicie balans.

Obecny skład wygląda:
*  Sztab , T-20 [W]
*  Kawalierija 1938
*  Taczanka
*  BT-5
*  107mm M10/30 , Wagon

Ewentualnie można by zmienić:
*  Sztab , T-20 [W]
*  Motostrelkowy 1938, ZiS 5
*  DSzK 12,7, ZiS 5
*  BT-5
*  76mm F-22 , ZiS 5

To by nie zachwiało balansem, ale dało jakiś zalążek jednostki zmechanizowanej.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Sierpień 07, 2015, 03:34:43 »

No nie wiem, ta kawaleria to jednak niemal jak zwiad.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #12 : Sierpień 07, 2015, 03:37:41 »

Za jakiś czas Gustlik i tak skasuje kawalerię  Evil. Kupisz sobie recona.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #13 : Sierpień 07, 2015, 03:50:52 »

Za jakiś czas Gustlik i tak skasuje kawalerię  Evil. Kupisz sobie recona.
, No mam nadzieję, że jednak nie...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Odpowiedz #14 : Sierpień 07, 2015, 04:00:42 »

Wprowadzanie na początku kampanii pełnej brygady zmechanizowanej, raczej nie wchodzi w grę, rozwaliłoby to całkowicie balans.

Obecny skład wygląda:
*  Sztab , T-20 [W]
*  Kawalierija 1938
*  Taczanka
*  BT-5
*  107mm M10/30 , Wagon

Ewentualnie można by zmienić:
*  Sztab , T-20 [W]
*  Motostrelkowy 1938, ZiS 5
*  DSzK 12,7, ZiS 5
*  BT-5
*  76mm F-22 , ZiS 5

To by nie zachwiało balansem, ale dało jakiś zalążek jednostki zmechanizowanej.
Hmm a gdzie radość z radzieckiej specyfiki Smiley Motostriełków jednak zamieniłbym na T-26, a zamiast F-22 dać 76,2mm 1927 też na ZiS-5 a pelotka to w tym wydaniu byłby GAZ Quad Maxim jednak to brygada zmechanizowana. Potem każdy bawi się na własną rękę składem. Inna sprawa jaką pyszną niespodzianką było by zniknięcie Sztabu poprzedzone komunikatem: NKWD uznało twojego szefa sztabu za wroga ludu. Od tej pory jesteś Dowódco sam. 
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.112 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)