Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 05:56:46
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Ranking Generałów 2015
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
Strony: [
1
]
2
3
...
5
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100% (Przeczytany 56016 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
:
Lipiec 31, 2015, 10:31:40 »
1. Mandżuria, Chińczycy
Zakupy (w trakcie misji): 1x T-28, 1x Kawalierija 1935;
OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015) * AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50 * Average: 50
..
Current scenario: Mandżuria, Chińczycy, VH prestige is 160 , All map prestige is: 160
Army cost: 420 , Current prestige is 210
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +100, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 14 turns prestige: 420
if V : +100, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 17 turns prestige: 510
if TV: +50, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 20 turns prestige: 600
if Ls: +0, Mandżuria, Japończycy , cap 2000, 20 turns prestige: 600
Piechota
* Sztab , T-20 [W] , , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:001 [+30 exp]
Kawalierija 1935 , , 0 bars , 35 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 96 pp - U:005 [+35 exp]
* Kawalierija 1938 , , 1 bars , 106 exp , ZSRR , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:014 [+67 exp]
Czołg
T-28 , , 0 bars , 82 exp , ZSRR , 2/10 , 1 kill , 324 pp - U:003 [+82 exp]
* BT-5 , , 0 bars , 77 exp , ZSRR , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:021 [+75 exp]
FlaK
* Taczanka , , 0 bars , 85 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:013 [+74 exp]
Artyleria
* 107mm M10/30 , Wagon , , 1 bars , 145 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:024 [+54 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:8 TNK:6 AT:2 ATY:2 Total: 18
Lost : INF:6 Total: 6
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Dość krwawe i intensywne walki z chińczykami.
Główny problem stanowi niewielka mobilność wojsk, w szczególności artylerii.
Mogłem zwyciężyć już 2 turze, ale ze względu na specyficzny rozkład prestiżu w kampanii (minimalne nagrody za BV), zdecydowałem poczekać i zebrać maksymalny prestiż za tury (420pp).
Kawalerzyści w rajdzie do VH (2 tura):
Końcowe walki:
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #1 :
Sierpień 02, 2015, 03:32:39 »
2. Mandżuria, Japończycy
Prototyp: 85mm M 39 L/52
Sprzedane: Kawalierija 1935;
Zakupy: 107mm M10/30;
OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015) * AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: 85mm M 39 L/52
2 Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 105 * Average: 52
..
Current scenario: Mandżuria, Japończycy, VH prestige is 160 , All map prestige is: 480
Army cost: 540 , Current prestige is 870
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +150, Lądowanie w Hiszpanii , cap 3000, 8 turns prestige: 160
if V : +100, Lądowanie w Hiszpanii , cap 3000, 12 turns prestige: 240
if TV: +50, Lądowanie w Hiszpanii , cap 3000, 15 turns prestige: 300
if Ls: +0, Lądowanie w Hiszpanii , cap 3000, 15 turns prestige: 300
Piechota
* Sztab , T-20 [W] , , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:001
* Kawalierija 1938 , , 1 bars , 156 exp , ZSRR , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+50 exp]
Czołg
T-28 , , 1 bars , 165 exp , ZSRR , 8/10 , 7 kill , 324 pp - U:002 [+83 exp]
* BT-5 , , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:006 [+84 exp]
FlaK
* Taczanka , , 1 bars , 115 exp , ZSRR , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+30 exp]
+ 85mm M 39 L/52 , Staliniec , , 0 bars , 29 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008 [+29 exp]
Artyleria
107mm M10/30 , Wagon , , 0 bars , 52 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:003 [+52 exp]
* 107mm M10/30 , Wagon , , 1 bars , 172 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007 [+27 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:29 TNK:13 RCN:2 AT:6 FORT:1 ATY:11 FTR:2 Total: 64
Lost : INF:7 Total: 7
BV 2
V 0
TV 0
L 0
Kolej na Japończyków. Siły przeciwnika dość liczne i niebezpieczne.
Ponownie największy problem stanowi tragiczna mobilność sowieckiej artylerii.
Na szczęście "bystrochodne tanki" doskonale sprawdzają się w eliminowaniu artylerii przeciwnika.
Końcowe natarcie:
BTW. Na bieżąco (po rozegraniu scenariusza) staram się poprawiać błędy, w tym przypadku japońskie nadczasowe (dostępne od 09-38) działa 105mm type 99, wymieniłem na mieszankę 105mm type 91(mot) i 75mm type 90(mot), poprawiłem też wiekszość japońskich transportów.
«
Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2015, 04:15:52 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #2 :
Sierpień 02, 2015, 10:07:07 »
Waldzios: liczę, że Twe poprawki od razu po zakończeniu dasz innym?
Powodzenia!
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #3 :
Sierpień 05, 2015, 02:08:59 »
3. Lądowanie w Hiszpanii
Prototyp: 152mm ML20;
Zakupy: 1x BT-7, 2x I-16/17, 1x R-Z;
OpenGen 0.90.45.0 * (28 Jun 2015) * AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: 85mm M 39 L/52
2 Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 152mm ML20
3 Lądowanie w Hiszpanii , #2 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 155 * Average: 51
..
Current scenario: Lądowanie w Hiszpanii , VH prestige is 160 , All map prestige is: 560
Army cost: 1824 , Current prestige is 296
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +150, Hiszpania, Atak , cap 4000, 8 turns prestige: 240
if V : +100, Hiszpania, Atak , cap 4000, 13 turns prestige: 390
if TV: +50, Hiszpania, Atak , cap 4000, 17 turns prestige: 510
if Ls: +0, Hiszpania, Atak , cap 4000, 17 turns prestige: 510
Piechota
* Sztab , T-20 [W] , , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:001
* Kawalierija 1938 , , 1 bars , 156 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005
Czołg
T-28 , , 2 bars , 268 exp , ZSRR , 8/10 , 14 kill , 324 pp - U:002 [+103 exp]
* BT-5 , , 2 bars , 221 exp , ZSRR , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:006 [+60 exp]
BT-7 , , 0 bars , 64 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 180 pp - U:149 [+64 exp]
FlaK
* Taczanka , , 1 bars , 127 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004 [+12 exp]
+ 85mm M 39 L/52 , Staliniec , , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+9 exp]
Artyleria
107mm M10/30 , Wagon , , 0 bars , 64 exp , ZSRR , 7/10 , 1 kill , 216 pp - U:003 [+12 exp]
* 107mm M10/30 , Wagon , , 1 bars , 177 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007 [+5 exp]
+ 152mm ML20 , Staliniec , , 0 bars , 11 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:009 [+11 exp]
Myśliwiec
I-16/17 , , 1 bars , 114 exp , ZSRR , 4/10 , 2 kill , 384 pp - U:147 [+114 exp]
I-16/17 , , 1 bars , 125 exp , ZSRR , 7/10 , Skilled Ground Attack , 3 kill , 384 pp - U:148 [+125 exp]
Bomb. taktyczny
R-Z , , 0 bars , 44 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:014 [+44 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:44 TNK:17 RCN:3 AT:7 FORT:4 ATY:16 AD:1 FTR:7 DD:7 CRs:3 Total: 109
Lost : INF:18 AT:1 FORT:1 ATY:1 FTR:4 DD:3 Total: 28
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Ciężkie walki, popełniłem sporo błędów, miedzy innymi przegapiłem możliwość wystawienia spadochroniarzy (20x Air transport!).
Zbyt optymistycznie zainwestowałem w lotnictwo myśliwskie, pelotki lepiej by się tu sprawdziły, dwu-belkowy Bf-109 deklasował moje maszyny, ostatecznie sytuacje w powietrzu uratował flak 85mm.
Zwyciężyłem w ostatniej chwili, zastosowałem niebyt elegancką taktykę, poświeciłem wiekszość hiszpańskich jednostek by zneutralizować artylerie przeciwnika (wyczerpać amunicje), a następnie uderzyłem czołgami od południowego-wschodu.
Zabrakło czasu na zajęcie całej mapy, w południowej części pozostało 240pp.
Atak pancerny:
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #4 :
Sierpień 05, 2015, 02:19:10 »
4. Hiszpania, Atak
Prototyp: SB-2;
Zakupy: YaG10/76mm;
OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015) * AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: 85mm M 39 L/52
2 Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 152mm ML20
3 Lądowanie w Hiszpanii , #2 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: SB-2
4 Hiszpania, Atak , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 210 * Average: 52
..
Current scenario: Hiszpania, Atak, VH prestige is 400 , All map prestige is: 840
Army cost: 2148 , Current prestige is 1358
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
if BV: +150, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 15 turns prestige: 510
if V : +100, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 20 turns prestige: 680
if TV: +50, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 25 turns prestige: 830
if Ls: +0, Hiszpania, Odwrót , cap 5000, 25 turns prestige: 830
Piechota
* Sztab , T-20 [W] , , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:001 [+37 exp]
* Kawalierija 1938 , , 2 bars , 273 exp , ZSRR , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:005 [+117 exp]
Czołg
T-28 , , 4 bars , 463 exp , ZSRR , 8/10 , Fire Discipline , 24 kill , 324 pp - U:002 [+195 exp]
* BT-5 , , 3 bars , 362 exp , ZSRR , 9/10 , Extended Front , 21 kill , 0 pp - U:006 [+141 exp]
BT-7 , , 1 bars , 141 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 180 pp - U:013 [+77 exp]
FlaK
* Taczanka , , 2 bars , 232 exp , ZSRR , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:004 [+105 exp]
+ 85mm M 39 L/52 , Staliniec , , 1 bars , 105 exp , ZSRR , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:008 [+67 exp]
Artyleria
107mm M10/30 , Wagon , , 1 bars , 113 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:003 [+49 exp]
* 107mm M10/30 , Wagon , , 2 bars , 259 exp , ZSRR , 10/10 , Overwhelming Attack , 4 kill , 0 pp - U:007 [+82 exp]
+ 152mm ML20 , Staliniec , , 0 bars , 72 exp , ZSRR , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:009 [+61 exp]
Obrona plot.
YaG10/76mm , , 0 bars , 6 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:075 [+6 exp]
Myśliwiec
I-16/17 , , 2 bars , 223 exp , ZSRR , 9/10 , 5 kill , 384 pp - U:011 [+109 exp]
I-16/17 , , 2 bars , 240 exp , ZSRR , 10/10 , Skilled Ground Attack , 7 kill , 384 pp - U:012 [+115 exp]
Bomb. taktyczny
R-Z , , 1 bars , 191 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 1 kill , 336 pp - U:010 [+147 exp]
+ SB-2 , , 1 bars , 135 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014 [+135 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:70 TNK:23 RCN:4 AT:11 FORT:9 ATY:21 AD:3 FTR:11 TB:1 DD:7 CRs:3 Total: 163
Lost : INF:18 AT:1 FORT:1 ATY:1 FTR:4 DD:3 Total: 28
BV 4
V 0
TV 0
L 0
Zaczynamy bez lotniska, ale to w sumie niewielki kłopot bo pierwsza fale nalotów dość skutecznie rozbiła się o pelotki.
Przy solidnej obronie przeciwlotniczej, scenariusz nie stanowi większego problemu.
Marsz na północ:
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #5 :
Sierpień 05, 2015, 02:40:23 »
5. Hiszpania, Odwrót
Prototyp: brak;
Zakupy: 2x BT-5, 4x 76mm F-22, 1x BA-10;
OpenGen 0.90.45.15 * (19 Jul 2015) * AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen Ver.6.2.6
Campaign: W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Mandżuria, Chińczycy , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: 85mm M 39 L/52
2 Mandżuria, Japończycy , #1 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: 152mm ML20
3 Lądowanie w Hiszpanii , #2 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: SB-2
4 Hiszpania, Atak , #3 , Brilliant Victory , score:55
5 Hiszpania, Odwrót , #4 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 259 * Average: 51
..
Current scenario: Hiszpania, Odwrót, VH prestige is 80 , All map prestige is: 560
Army cost: 3516 , Current prestige is 462
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
if BV: +150, Polska, Atak , cap 6000, 5 turns prestige: 0
if V : +100, Polska, Atak , cap 6000, 10 turns prestige: 0
if TV: +50, Polska, Atak , cap 6000, 14 turns prestige: 0
if Ls: +0, Polska, Atak , cap 6000, 14 turns prestige: 0
Piechota
* Sztab , T-20 [W] , , 4 bars , 485 exp , ZSRR , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:001
* Kawalierija 1938 , , 3 bars , 324 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:005 [+51 exp]
Czołg
T-28 , , 5 bars , 516 exp , ZSRR , 10/10 , Fire Discipline , 34 kill , 324 pp - U:002 [+53 exp]
* BT-5 , , 4 bars , 444 exp , ZSRR , 8/10 , Extended Front , 23 kill , 0 pp - U:006 [+82 exp]
BT-7 , , 1 bars , 161 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 180 pp - U:013 [+20 exp]
BT-5 , , 0 bars , 2 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:152 [+2 exp]
BT-5 , , 0 bars , 11 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:153 [+11 exp]
Rozpoznanie
BA-10 , , 0 bars , 14 exp , ZSRR , 9/10 , Bridging, 0 kill , 192 pp - U:151 [+14 exp]
FlaK
* Taczanka , , 2 bars , 233 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:004 [+1 exp]
+ 85mm M 39 L/52 , Staliniec , , 1 bars , 105 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:008
Artyleria
107mm M10/30 , Wagon , , 1 bars , 133 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 216 pp - U:003 [+20 exp]
* 107mm M10/30 , Wagon , , 2 bars , 290 exp , ZSRR , 10/10 , Overwhelming Attack , 5 kill , 0 pp - U:007 [+31 exp]
+ 152mm ML20 , Staliniec , , 0 bars , 96 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:009 [+24 exp]
76mm F-22 , ZiS 5 , , 0 bars , 21 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:147 [+21 exp]
76mm F-22 , ZiS 5 , , 0 bars , 17 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:148 [+17 exp]
76mm F-22 , ZiS 5 , , 0 bars , 13 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:149 [+13 exp]
76mm F-22 , ZiS 5 , , 0 bars , 29 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 216 pp - U:150 [+29 exp]
Obrona plot.
YaG10/76mm , , 0 bars , 36 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 324 pp - U:015 [+30 exp]
Myśliwiec
I-16/17 , , 3 bars , 334 exp , ZSRR , 10/10 , All Weather Combat , 7 kill , 384 pp - U:011 [+111 exp]
I-16/17 , , 3 bars , 303 exp , ZSRR , 6/10 , Skilled Ground Attack , 7 kill , 384 pp - U:012 [+63 exp]
Bomb. taktyczny
R-Z , , 2 bars , 279 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 1 kill , 336 pp - U:010 [+88 exp]
+ SB-2 , , 2 bars , 204 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:014 [+69 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:82 TNK:24 RCN:6 AT:16 FORT:9 ATY:27 AD:4 FTR:12 TB:1 DD:7 CRs:3 Total: 191
Lost : INF:25 AT:2 FORT:3 ATY:4 FTR:4 DD:3 Total: 41
BV 5
V 0
TV 0
L 0
Scenariusz z serii BV albo prestiż. Spory obszar do opanowania ale tylko 5 tur do BV.
Na zachodzie wsparłem hiszpańskie odziały czterema działami dywizyjnymi 76mm F-22 (ze względu na mobilność), ich zadaniem było spowolnić niemieckie natarcie.
Na centralny odcinek skierowałem czołgi szybkobieżne, przekroczyłem rzekę i zdążyłem zając kilka punktowanych hexów na drugim brzegu.
Główne siły atakowały w kierunku VH, obrona na tym odcinku była dość mizerna, więc bez kłopotów.
Dość niebezpiecznie w powietrzu, dwa Bf-109C/D to już spory problem dla Iszaczków...
Pozycje obronne:
Rajd czołgów BT:
Głowne siły:
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 76
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #6 :
Sierpień 06, 2015, 05:08:20 »
Pierwszy scenariusz w Mandżurii to w ramach zgodności historycznej można by zamiast zestawu Sztab, 1 jednostka czołgów BT-5, 1 batalion (?) taczanek, 1 batalion kawalerii, 1 dywizjon dział M10/30 wprowadzić taki skład startowy: Sztab, 2 jednostki czołgów BT (w 1938 Sowieci zmienili organizację i w pluton czołgów wpakowali 5 wozów zamiast dotychczasowych 3 więc ich batalion odzwierciedlały by dopiero 2 jednostki w grze), 2 jednostki T-26S i 1 jednostkę czołgów T-26C (niby batalion czołgów miotaczy ognia). W ten sposób mniej więcej dostalibyśmy rzeczywistą brygadę czołgów lekkich (oczywiście po zasugerowanych zakupach następnych 2 BT-5 i jednego T-26S) artylerii to cudo nie posiadało, zwiadu też nie tylko 4 bataliony czołgów: ja wprowadziłem 2 bataliony BT-5, jeden T-26S i jeden czołgów miotaczy ognia na T-26C(ale ten batalion miał około 50 wozów więc odzwierciedla go 1 jednostka) . Oczywiście po pierwszym scenariuszu należało by zasugerować sprzedaż Sztabu co doskonale imitowało by czystki i ogólną nieudolność w dowodzeniu
Potem stopniowa rozbudowa do 41 roku, żeby uzyskać prawdziwy Korpus Zmechanizowany zgodny z etatami...
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #7 :
Sierpień 07, 2015, 01:34:33 »
Nie jestem na bieżąco z organizacją RKKA, ale jednorodne brygady czołgów lekkich pojawiły się chyba pod koniec 38, dopiero po wyciągnięciu wniosków z Hiszpanii. Wcześniej brygady były raczej mieszane.
W grze mamy zapewne do czynienie z pułkiem kawalerii, który po scenariuszach hiszpańskich należało by przeformować w podstawę korpusu czyli pierwszą gwardyjską brygadę zmechanizowaną.
Docelowo jednak nie widzę sensu trzymania się historycznych składów, według wprowadzenia gramy 1 gwardyjskim korpusem pancernym, czyli do dyspozycji mamy brygadę zmechanizowaną plus trzy brygady pancerne (15,16,17), niezbyt imponująca siła na przejście tak długiej kampanii.
Skład na 43 rok:
«
Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2015, 01:39:47 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 76
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #8 :
Sierpień 07, 2015, 05:04:07 »
Znalazłem rosyjskie dane. W Mandżurii (jezioro Chasan) były dwie dywizje strzeleckie: 32 i 40 oraz 2 samodzielna brygada zmechanizowana. Każda z dywizji piechoty powinna mieć własny batalion T-26. Natomiast brygada powinna mieć 400 czołgów lekkich: 94 BT szki i reszta T-26 (zwykłe, miotacze ognia i artyleryjskie), a do tego 60 samochodów pancernych, artylerię pułkową (76mm 1927) i zestawy km przeciwlotniczych M-4 (co najlepsze na samochodach). I w sumie to z niej bym wyszedł jako podstawy do rozwinięcia. Do Hiszpanii wysłać brygadę wzmocnioną lotnictwem (tu zapytam czemu SB-2 nie można kupić w Hiszpanii?) i w Polsce już udawać Korpus Pancerny czyli 2-3 brygady pancerne i brygada zmotoryzowana. A po Finlandii podnieść stany do etatu Korpusu Zmechanizowanego czyli 2 dywizje pancerne, dywizja zmotoryzowana, a to już jest masa
A potem tylko rozwijać przydzielone Mieszane Dywizje Lotnicze i pułki artyleryjskie OND, które STAVKA będzie nam hojnie podrzucać
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #9 :
Sierpień 07, 2015, 10:53:05 »
Cytat: marekreaktywacja Sierpień 06, 2015, 05:08:20
Pierwszy scenariusz w Mandżurii to w ramach zgodności historycznej można by zamiast zestawu Sztab, 1 jednostka czołgów BT-5, 1 batalion (?) taczanek, 1 batalion kawalerii, 1 dywizjon dział M10/30 wprowadzić taki skład startowy: Sztab, 2 jednostki czołgów BT (w 1938 Sowieci zmienili organizację i w pluton czołgów wpakowali 5 wozów zamiast dotychczasowych 3 więc ich batalion odzwierciedlały by dopiero 2 jednostki w grze), 2 jednostki T-26S i 1 jednostkę czołgów T-26C (niby batalion czołgów miotaczy ognia). W ten sposób mniej więcej dostalibyśmy rzeczywistą brygadę czołgów lekkich (oczywiście po zasugerowanych zakupach następnych 2 BT-5 i jednego T-26S) artylerii to cudo nie posiadało, zwiadu też nie tylko 4 bataliony czołgów: ja wprowadziłem 2 bataliony BT-5, jeden T-26S i jeden czołgów miotaczy ognia na T-26C(ale ten batalion miał około 50 wozów więc odzwierciedla go 1 jednostka) . Oczywiście po pierwszym scenariuszu należało by zasugerować sprzedaż Sztabu co doskonale imitowało by czystki i ogólną nieudolność w dowodzeniu
Potem stopniowa rozbudowa do 41 roku, żeby uzyskać prawdziwy Korpus Zmechanizowany zgodny z etatami...
Sztab jest elementem zabawy w kampanie.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #10 :
Sierpień 07, 2015, 03:28:33 »
Wprowadzanie na początku kampanii pełnej brygady zmechanizowanej, raczej nie wchodzi w grę, rozwaliłoby to całkowicie balans.
Obecny skład wygląda:
* Sztab , T-20 [W]
* Kawalierija 1938
* Taczanka
* BT-5
* 107mm M10/30 , Wagon
Ewentualnie można by zmienić:
* Sztab , T-20 [W]
* Motostrelkowy 1938, ZiS 5
* DSzK 12,7, ZiS 5
* BT-5
* 76mm F-22 , ZiS 5
To by nie zachwiało balansem, ale dało jakiś zalążek jednostki zmechanizowanej.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #11 :
Sierpień 07, 2015, 03:34:43 »
No nie wiem, ta kawaleria to jednak niemal jak zwiad.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #12 :
Sierpień 07, 2015, 03:37:41 »
Za jakiś czas Gustlik i tak skasuje kawalerię
. Kupisz sobie recona.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #13 :
Sierpień 07, 2015, 03:50:52 »
Cytat: Jaro Sierpień 07, 2015, 03:37:41
Za jakiś czas Gustlik i tak skasuje kawalerię
. Kupisz sobie recona.
, No mam nadzieję, że jednak nie...
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 76
Odp: Waldzios - W16 1. KORPUS PANCERNY v.4.1d na 100%
«
Odpowiedz #14 :
Sierpień 07, 2015, 04:00:42 »
Cytat: Waldzios Sierpień 07, 2015, 03:28:33
Wprowadzanie na początku kampanii pełnej brygady zmechanizowanej, raczej nie wchodzi w grę, rozwaliłoby to całkowicie balans.
Obecny skład wygląda:
* Sztab , T-20 [W]
* Kawalierija 1938
* Taczanka
* BT-5
* 107mm M10/30 , Wagon
Ewentualnie można by zmienić:
* Sztab , T-20 [W]
* Motostrelkowy 1938, ZiS 5
* DSzK 12,7, ZiS 5
* BT-5
* 76mm F-22 , ZiS 5
To by nie zachwiało balansem, ale dało jakiś zalążek jednostki zmechanizowanej.
Hmm a gdzie radość z radzieckiej specyfiki
Motostriełków jednak zamieniłbym na T-26, a zamiast F-22 dać 76,2mm 1927 też na ZiS-5 a pelotka to w tym wydaniu byłby GAZ Quad Maxim jednak to brygada zmechanizowana. Potem każdy bawi się na własną rękę składem. Inna sprawa jaką pyszną niespodzianką było by zniknięcie Sztabu poprzedzone komunikatem: NKWD uznało twojego szefa sztabu za wroga ludu. Od tej pory jesteś Dowódco sam.
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
...
5
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...