Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 09, 2022, 10:59:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Seta gra-G05 ''BLITZKRIEG'' v5.2 na 50%  (Przeczytany 34486 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1487


« Odpowiedz #45 : Październik 02, 2015, 01:31:36 »

Ja sobie zrobię prototypy z Waffen SS. Nawet jednostki początkowe zamienię na Waffen z tą różnicą, że wezmę je jako prototypy (założę, że pojechali z testowymi, przedprodukcyjnymi egzemplarzami).

Ale to melodia przyszłości, bo gram i poprawiam I Korpus Pancerny. Będzie ciekawiej...
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #46 : Październik 02, 2015, 04:48:17 »

Jakbyś zrobił taką wersje kampanii, to mi ślij mailem, ok. Zmień tylko nazwę np. BlitzSS

Seta: do boju!  Tiger
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1487


« Odpowiedz #47 : Październik 02, 2015, 05:10:52 »

Jakbyś zrobił taką wersje kampanii, to mi ślij mailem, ok. Zmień tylko nazwę np. BlitzSS
Jak w banku

Cytuj
Seta: do boju!  Tiger
Walcz! Walcz!  T-34 Tiger
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #48 : Październik 06, 2015, 07:13:13 »

Chwilę, mnie nie było bo miałem trochę pilnej roboty, ale walczę dalej.
Na szczęście do moich uszczuplonych sił dołącza kilka jednostek "Aux" artylerii i piechoty.
Posiłki: Hummel => 90 Pułk Art. 10 Dywizja Panc.

Macie jakieś rady bo zapowiada się rzeź.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #49 : Październik 07, 2015, 08:44:29 »

Mam, ale wrzuć aktualny skład armii i tytuł scenu.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #50 : Październik 08, 2015, 10:36:13 »

Scen: NORDWIND
Infantry
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , III/69 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 519 exp , Germany , 8/10 , Influence  , AntiTank, 17 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , II/69 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 590 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 18 kill , 0 pp - U:002
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , Gen. F.Schaal , 3 bars , 354 exp , Germany , 3/1 , Bridging, 0 kill , 0 pp - U:004
 Sniper , Opel Blitz 4x2 , III/19 Pzgr-Reg/9 SS , 3 bars , 325 exp , Waffen SS , 3/10 , 9 kill , 240 pp - U:011  [+10 exp]
 SS Regular 40 , Opel Blitz 4x2 , II/19 Pzgr-Reg/9 SS , 3 bars , 362 exp , Waffen SS , 10/10 , 8 kill , 192 pp - U:022
 FJ Sturmpioniere , I/H.Goring , 1 bars , 179 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , AntiTank, 1 kill , 264 pp - U:023
 Sniper , Opel Blitz 4x2 , III/86 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 4 bars , 408 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 8 kill , 240 pp - U:024
 SS Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 9 Pion-Abt/9 SS , 2 bars , 254 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:027
 SS Regular 43 , 251/1 [W] , I/19 Pzgr-Reg/9 SS , 1 bars , 170 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:038
Tank 
*  Pz IVG , I/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 832 exp , Germany , 9/10 , Aggressive Attack  , 59 kill , 0 pp - U:003  [+5 exp]
 Tiger , I/8 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 728 exp , Germany , 9/10 , Superior Maneuver  , 38 kill , 600 pp - U:007  [+10 exp]
 Panther D , II/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 558 exp , Germany , 10/10 , Superior Maneuver  , 27 kill , 468 pp - U:009  [+10 exp]
 Panther D , I/9 Pz-Reg/9 SS , 5 bars , 833 exp , Waffen SS , 10/10 , 46 kill , 528 pp - U:013  [+3 exp]
 Tiger , II/9 Pz-Reg/9 SS , 5 bars , 537 exp , Waffen SS , 10/10 , 29 kill , 636 pp - U:026  [+4 exp]
 Pz IVF2 , III/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 3 bars , 383 exp , Germany , 8/10 , 15 kill , 360 pp - U:028  [+14 exp]
 Pz IVH , III/9 Pz-Reg/9 SS , 3 bars , 355 exp , Waffen SS , 10/10 , 12 kill , 444 pp - U:032  [+1 exp]
Anti-tank
+  Sd Kfz 8/Flak 18 , 1/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 4 bars , 464 exp , Germany , 10/10 , Support, 8 kill , 0 pp - U:005
 8.8 FlaK36/40 ATG , SdKfz 7 , 2/9 PzJag-Abt/9 SS , 3 bars , 359 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 384 pp - U:030
 Ferdinand , 2/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 3 bars , 368 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 420 pp - U:031  [+1 exp]
 Wehr. Panzerfaust , Pferde , II/86 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 2 bars , 220 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:035
+  JagdTiger , 3/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 228 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:036
FlaK
 SdKfz 7/1 , 1/9 Flak-Abt/9 SS , 2 bars , 262 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 204 pp - U:017
Artillery
 21 cm K38/39 , SdKfz 9 , III/90 Art-Reg/10 Pz.Div. , 4 bars , 499 exp , Germany , 10/10 , 31 kill , 864 pp - U:010  [+5 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 8 , I/9 Art-Reg/9 SS , 5 bars , 738 exp , Waffen SS , 10/10 , Devastating Fire  , 57 kill , 552 pp - U:014  [+13 exp]
 10.5 leFH18M , SdKfz 6 , III/9 Art-Reg/9 SS , 5 bars , 539 exp , Waffen SS , 10/10 , 18 kill , 396 pp - U:019  [+1 exp]
 Hummel , I/90 Art-Reg/10 Pz.Div. , 1 bars , 130 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 444 pp - U:143  [+19 exp]
Air Defense
+  88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , 1/90 FLaK-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 237 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:015
 Flakpanzer IV Mobelwagen , 2/90 FLaK-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 284 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:033
 Flakpanzer IV Mobelwagen , 2/9 Flak-Abt/9 SS , 2 bars , 284 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:034
Fighter
 Me-262A-1 , 1/ZG52 , 5 bars , 817 exp , Germany , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 39 kill , 804 pp - U:008
 Fw-190D-9 , 2/ZG52 , 5 bars , 866 exp , Germany , 10/10 , AntiTank, 28 kill , 744 pp - U:016  [+7 exp]
+  Fw-190A-5 , 4/ZG52 , 5 bars , 555 exp , Germany , 8/10 , Determined Defense  , 17 kill , 0 pp - U:021  [+2 exp]
+  Fw-190F-3R-3 , 5/ZG52 , 5 bars , 591 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:029
 Me-262A-1 , 6/ZG52 , 1 bars , 198 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 804 pp - U:037
Tactical Bomber
 Ju-87D , 1/KG77 , 5 bars , 835 exp , Germany , 8/10 , 19 kill , 480 pp - U:006  [+7 exp]
+  Ju-87D , 2/KG77 , 5 bars , 726 exp , Germany , 10/10 , 22 kill , 0 pp - U:012  [+10 exp]
+  HS-129B-2 , 3/KG77 , 5 bars , 711 exp , Germany , 9/10 , 11 kill , 0 pp - U:018  [+16 exp]
+  Ju-87D , 4/KG77 , 5 bars , 719 exp , Germany , 10/10 , All Weather Combat  , Support, 18 kill , 0 pp - U:020  [+12 exp]
+  Me-410A-1/U-4 , 5/KG77 , 5 bars , 677 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 11 kill , 0 pp - U:025  [+23 exp]

Już trochę zacząłem, jestem po 2 turze.

Wysyłam całe lotnictwo nad Wissembourg, którego załogę niszczy artyleria, 10 Dyw. Panc. zdobywa kolejno Wissembourg, Lembach, Soultz-sous-Forets i zamyka amerykanów w okrążeniu na zach. brzegu Renu, Amerykanie bronią jeszcze Niederroedern, Scheibenhard, Schleithal od północy atakują ich strzelcy z 10-tej panc. 9 SS wyszła od pn-zach. i naciera w kierunku Bitche.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #51 : Październik 08, 2015, 07:09:20 »

Uważaj na kontrę Amerykanów...
Ja tutaj lotnictwo amerykańskie dopuszczam do moich pelotek, a poza tym korzystam z dennej pogody i moje często służy jako recony. Wink
Warto tutaj mieć liberatora. Wink
Kupować z kasy za uzupełnienia warto tylko np. Me-262 i dobry recon. Reszta i tak nie dotrze. No ew. Pantera G.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #52 : Październik 09, 2015, 09:25:23 »

Kolejno zajmuje Niederroedern likwidując znajdujących się w kotle Amerykanów i Niederbrom-les-Bain. Niepokoją mnie okolice Ingwiller kupuję więc rozpoznawczego Fi 156+recon, zaczęło sypać, część 10-tej panc. podąża zach. brzegiem Renu na Strasbourg, reszta zajmuję Hageunau, pogoda w kratkę 19 Pułk Grenadierów SS zajmuję Ingwiller. Amerykanie kontratakują chyba tylko z zachodu, muszę wycofać Tygrysy i Hummela z 10 Dyw. Panc. (90% strat) to samo z 1 komp.p.lot. SS. 10 Dyw. Panc. podeszła pod Strasbourg jest 10 tura tracę tam cały pułk strzelców z 1o-tej panc. a pod Niederbrom-les-Bain batalion grenadierów panc. z 19 SS. Wygrywam w 12 turze.

Fajny scen. BV spokojnie można tu zdobyć, tylko szybsze jednostki lądowe mieć i naprzód. Tiger

OpenGen 0.90.42.4 * (6 May 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\Users\User\Saved Games\GRY\panzer2\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Sd Kfz 8/Flak 18
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:63
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Fw-189A-1
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: 88mm FlaK 37
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Ju-88C
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:61
 7   Pursuit to Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Ju-87D
 8   Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Fw-190A-1
 9   Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Me-210
10   Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:61
11   Kishinev , #10 , Brilliant Victory , score:70
12   Novgorod , #11 , Brilliant Victory , score:68
13   Borodino , #12 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Fw-190A-4
14   Klin , #13 , Brilliant Victory , score:58
15   Rostov-on-Don , #14 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Fw-190F-3R-3
16   Winter Storm , #15 , Brilliant Victory , score:72
17   Kharkov 43 , #16 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: PSW 234/2 Puma
18   Zitadelle , #17 , Brilliant Victory , score:74
19   Invasion Salerno , #18 , Tactical Victory , score:20
20   Leningrad , #19 , Tactical Victory , score:21
21   Drive to the Sea , #20 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: JagdTiger
22   Operation Dragoon , #21 , Tactical Victory , score:20
23   Nordwind , #22 , Victory , score:40
--
Campaign score: 1374  *  Average: 59

..
Current scenario: Nordwind,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 1500
Army cost: 11220 , Current prestige is 1230
Prestige available on map yet is 300 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +800, Operation Konrad , cap 28600, 11 turns prestige: 350
if V : +500, Operation Konrad , cap 28600, 14 turns prestige: 600
if TV: +200, Spring Offensive , cap 30000, 17 turns prestige: 645
Ls: Loss , turn prestige: 645

Infantry
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , Gen. F.Schaal , 3 bars , 354 exp , Germany , 3/1 , Bridging, 0 kill , 0 pp - U:004
 Sniper , Opel Blitz 4x2 , III/19 Pzgr-Reg/9 SS , 3 bars , 325 exp , Waffen SS , 3/10 , 9 kill , 240 pp - U:011  [+10 exp]
 SS Regular 40 , Opel Blitz 4x2 , II/19 Pzgr-Reg/9 SS , 3 bars , 367 exp , Waffen SS , 6/10 , 8 kill , 192 pp - U:022  [+5 exp]
 FJ Sturmpioniere , I/H.Goring , 1 bars , 179 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , AntiTank, 1 kill , 264 pp - U:023
 Sniper , Opel Blitz 4x2 , III/86 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 4 bars , 417 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 9 kill , 240 pp - U:024  [+9 exp]
 SS Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 9 Pion-Abt/9 SS , 2 bars , 254 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 312 pp - U:027

Tank 
*  Pz IVG , I/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 865 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 61 kill , 0 pp - U:003  [+38 exp]
 Tiger , I/8 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 753 exp , Germany , 1/10 , Superior Maneuver  , 39 kill , 600 pp - U:007  [+35 exp]
 Panther D , II/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 597 exp , Germany , 5/10 , Superior Maneuver  , 34 kill , 468 pp - U:009  [+49 exp]
 Panther D , I/9 Pz-Reg/9 SS , 5 bars , 847 exp , Waffen SS , 8/10 , 48 kill , 528 pp - U:013  [+17 exp]
 Tiger , II/9 Pz-Reg/9 SS , 5 bars , 550 exp , Waffen SS , 9/10 , 34 kill , 636 pp - U:026  [+17 exp]
 Pz IVF2 , III/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 3 bars , 398 exp , Germany , 6/10 , 16 kill , 360 pp - U:028  [+29 exp]
 Pz IVH , III/9 Pz-Reg/9 SS , 3 bars , 390 exp , Waffen SS , 5/10 , 12 kill , 444 pp - U:032  [+36 exp]

Anti-tank
+  Sd Kfz 8/Flak 18 , 1/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 5 bars , 515 exp , Germany , 7/10 , Support, 9 kill , 0 pp - U:005  [+51 exp]
 8.8 FlaK36/40 ATG , SdKfz 7 , 2/9 PzJag-Abt/9 SS , 3 bars , 371 exp , Waffen SS , 10/10 , 5 kill , 384 pp - U:030  [+12 exp]
 Ferdinand , 2/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 3 bars , 394 exp , Germany , 6/10 , 7 kill , 420 pp - U:031  [+27 exp]
 Wehr. Panzerfaust , Pferde , II/86 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 2 bars , 220 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:035
+  JagdTiger , 3/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 260 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:036  [+32 exp]

FlaK
 SdKfz 7/1 , 1/9 Flak-Abt/9 SS , 2 bars , 277 exp , Waffen SS , 1/10 , 3 kill , 204 pp - U:017  [+15 exp]

Artillery
 21 cm K38/39 , SdKfz 9 , III/90 Art-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 519 exp , Germany , 10/10 , 32 kill , 864 pp - U:010  [+25 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 8 , I/9 Art-Reg/9 SS , 5 bars , 765 exp , Waffen SS , 10/10 , Devastating Fire  , 60 kill , 552 pp - U:014  [+40 exp]
 10.5 leFH18M , SdKfz 6 , III/9 Art-Reg/9 SS , 5 bars , 559 exp , Waffen SS , 10/10 , 19 kill , 396 pp - U:019  [+21 exp]
 Hummel , I/90 Art-Reg/10 Pz.Div. , 1 bars , 165 exp , Germany , 1/10 , 0 kill , 444 pp - U:143  [+54 exp]

Air Defense
+  88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , 1/90 FLaK-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 257 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:015  [+20 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen , 2/90 FLaK-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 284 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:033
 Flakpanzer IV Mobelwagen , 2/9 Flak-Abt/9 SS , 2 bars , 293 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:034  [+9 exp]

Fighter
 Me-262A-1 , 1/ZG52 , 5 bars , 840 exp , Germany , 8/10 , Skilled Ground Attack  , 40 kill , 804 pp - U:008  [+23 exp]
 Fw-190D-9 , 2/ZG52 , 5 bars , 897 exp , Germany , 7/10 , AntiTank, 28 kill , 744 pp - U:016  [+38 exp]
+  Fw-190A-5 , 4/ZG52 , 5 bars , 562 exp , Germany , 7/10 , Determined Defense  , 18 kill , 0 pp - U:021  [+9 exp]
+  Fw-190F-3R-3 , 5/ZG52 , 5 bars , 640 exp , Germany , 4/10 , 14 kill , 0 pp - U:029  [+49 exp]
 Me-262A-1 , 6/ZG52 , 2 bars , 276 exp , Germany , 2/10 , 5 kill , 804 pp - U:037  [+78 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , 1/KG77 , 5 bars , 842 exp , Germany , 8/10 , 20 kill , 480 pp - U:006  [+14 exp]
+  Ju-87D , 2/KG77 , 5 bars , 749 exp , Germany , 8/10 , 23 kill , 0 pp - U:012  [+33 exp]
+  HS-129B-2 , 3/KG77 , 5 bars , 729 exp , Germany , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:018  [+34 exp]
+  Ju-87D , 4/KG77 , 5 bars , 775 exp , Germany , 6/10 , All Weather Combat  , Support, 19 kill , 0 pp - U:020  [+68 exp]
+  Me-410A-1/U-4 , 5/KG77 , 5 bars , 695 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 11 kill , 0 pp - U:025  [+41 exp]
 Fi 156 ,  , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:043

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:571  TNK:91   RCN:64   AT:58   FLAK:27   FORT:29   ATY:181  AD:27   FTR:64   TB:28   DD:2      Total: 1142
Lost  : INF:53   TNK:6    RCN:5    AT:4    FLAK:2    FORT:3    ATY:19   AD:2    FTR:3    TB:2      Total: 99

BV 19
V   1
TV  3
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  2 Leaders      Total :   1896 exp,     29 kill,   1248 pp    Average:    316 exp,      5 kill,    208 pp
Tank           *   7 Units *  3 Leaders      Total :   4400 exp,    244 kill,   3036 pp    Average:    629 exp,     35 kill,    434 pp
Anti-tank      *   5 Units *  0 Leaders      Total :   1760 exp,     28 kill,    924 pp    Average:    352 exp,      6 kill,    185 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    277 exp,      3 kill,    204 pp    Average:    277 exp,      3 kill,    204 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2008 exp,    111 kill,   2256 pp    Average:    502 exp,     28 kill,    564 pp
Air Defense    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    834 exp,      3 kill,    480 pp    Average:    278 exp,      1 kill,    160 pp
Fighter        *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3215 exp,    105 kill,   2352 pp    Average:    643 exp,     21 kill,    470 pp
Tactical Bomber *   6 Units *  2 Leaders      Total :   3901 exp,     84 kill,    720 pp    Average:    650 exp,     14 kill,    120 pp
* Summary:     *  37 Units * 10 Leaders      Total :  18291 exp,    607 kill,  11220 pp    Average:    494 exp,     16 kill,    303 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 54 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   :  7
Anti-tank :  5
FlaK :  1
Artillery : 13
Air Defense :  3
Fighter :  5
Tactical Bomber :  6

Player 2  USA, France   has 28 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  3
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Artillery :  7
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #53 : Październik 10, 2015, 01:01:35 »

Ulepszam czołgi z Pz IV do Panther G.
Posiłki: JagdPanther => 8 Pułku Panc. Szturmpionierzy => 69 Pułku Strz. (który cały poległ pod Strasburgiem)
A plan jest taki:
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #54 : Październik 10, 2015, 01:41:08 »

Na tym screenie widzę potencjalny błąd. Wygląda ze nie wykorzystujesz właściwie sztabu. Wsparcie jednostki sztabowej jest bardzo istotne. Dodatkowe belki doświadczenia potrafią sporo zmienić...
Dla mnie priorytetem w tej sytuacji byłoby żeby sztab sąsiadował przynajmniej z 88'ką i hummel'em, oraz w optymalnym przypadku z działem 21cm.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #55 : Październik 13, 2015, 03:44:32 »

Najpierw rusza lotnictwo nad Szekesfehervar, rozpoczyna się krwawa bitwa o Polgardi i Szekesfehervar.

Sowieci zajęli Bude, a na południu niszczę zagony pancerne wroga jeden za drugim co uszczupla stany i spowalnia moje jedn. pancerne, bardzo pomocne jest lotnictwo, wróg jak na razie ma słabsze siły powietrzne ale na lądzie zdaję się mieć niewyczerpalne siły, które podchodzą już pod Berhide.

No cóż nie ma mowy o odsieczy dla Budapesztu, czerwoni zajęli już zachodni brzeg Dunaju trzeba uciekać.

OpenGen 0.90.42.4 * (6 May 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\Users\User\Saved Games\GRY\panzer2\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver.6.2
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Sd Kfz 8/Flak 18
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:63
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Fw-189A-1
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: 88mm FlaK 37
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Ju-88C
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:61
 7   Pursuit to Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Ju-87D
 8   Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: Fw-190A-1
 9   Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Me-210
10   Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:61
11   Kishinev , #10 , Brilliant Victory , score:70
12   Novgorod , #11 , Brilliant Victory , score:68
13   Borodino , #12 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Fw-190A-4
14   Klin , #13 , Brilliant Victory , score:58
15   Rostov-on-Don , #14 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Fw-190F-3R-3
16   Winter Storm , #15 , Brilliant Victory , score:72
17   Kharkov 43 , #16 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: PSW 234/2 Puma
18   Zitadelle , #17 , Brilliant Victory , score:74
19   Invasion Salerno , #18 , Tactical Victory , score:20
20   Leningrad , #19 , Tactical Victory , score:21
21   Drive to the Sea , #20 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: JagdTiger
22   Operation Dragoon , #21 , Tactical Victory , score:20
23   Nordwind , #22 , Victory , score:40
24   Operation Konrad , #23 , Loss , score:14
--
Campaign score: 1388  *  Average: 57

..
Current scenario: Operation Konrad,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 9787 , Current prestige is 74
Prestige available on map yet is 760 pp ( 160 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Spring Offensive , cap 30000, 11 turns prestige: 110
if V : +300, Spring Offensive , cap 30000, 14 turns prestige: 140
if TV: +100, Spring Offensive , cap 30000, 16 turns prestige: 160
if Ls: +0, Seelow Heights , cap 30500, 16 turns prestige: 160

Infantry
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , Gen. F.Schaal , 3 bars , 354 exp , Germany , 3/1 , Bridging, 0 kill , 0 pp - U:002
 Sniper , Opel Blitz 4x2 , III/19 Pzgr-Reg/9 SS , 3 bars , 345 exp , Waffen SS , 10/10 , 9 kill , 240 pp - U:009  [+20 exp]
 SS Regular 40 , Opel Blitz 4x2 , II/19 Pzgr-Reg/9 SS , 3 bars , 388 exp , Waffen SS , 10/10 , 9 kill , 192 pp - U:020  [+21 exp]
 FJ Sturmpioniere , I/H.Goring , 1 bars , 179 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , AntiTank, 1 kill , 264 pp - U:021
 Sniper , Opel Blitz 4x2 , III/86 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 4 bars , 444 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 9 kill , 216 pp - U:022  [+27 exp]
 SS Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 9 Pion-Abt/9 SS , 2 bars , 265 exp , Waffen SS , 3/10 , 2 kill , 93 pp - U:025  [+11 exp]
 Sturmpioniere 43 , I/69 Sch-Reg/10 Pz.Div. , 1 bars , 150 exp , Germany , 5/10 , 1 kill , 96 pp - U:155  [+30 exp]

Tank 
*  Panther G , I/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 893 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 63 kill , 0 pp - U:001  [+28 exp]
 Tiger , I/8 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 803 exp , Germany , 7/10 , Superior Maneuver  , 43 kill , 420 pp - U:005  [+50 exp]
 Panther D , II/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 663 exp , Germany , 4/10 , Superior Maneuver  , 36 kill , 187 pp - U:007  [+66 exp]
 Panther D , I/9 Pz-Reg/9 SS , 5 bars , 880 exp , Waffen SS , 10/10 , 53 kill , 528 pp - U:011  [+33 exp]
 Tiger , II/9 Pz-Reg/9 SS , 5 bars , 578 exp , Waffen SS , 10/10 , 37 kill , 636 pp - U:024  [+28 exp]
 Panther G , III/7 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 4 bars , 450 exp , Germany , 9/10 , 19 kill , 475 pp - U:026  [+52 exp]
 Panther G , III/9 Pz-Reg/9 SS , 4 bars , 413 exp , Waffen SS , 4/10 , 12 kill , 225 pp - U:030  [+23 exp]

Anti-tank
+  Sd Kfz 8/Flak 18 , 1/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 5 bars , 555 exp , Germany , 8/10 , Support, 10 kill , 0 pp - U:003  [+40 exp]
 8.8 FlaK36/40 ATG , SdKfz 7 , 2/9 PzJag-Abt/9 SS , 3 bars , 377 exp , Waffen SS , 8/10 , 5 kill , 307 pp - U:028  [+6 exp]
 Ferdinand , 2/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 4 bars , 437 exp , Germany , 10/10 , 9 kill , 420 pp - U:029  [+43 exp]
+  JagdTiger , 3/90 PzJag-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 289 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:034  [+29 exp]
 JagdPanther , II/8 Pz-Reg/10 Pz.Div. , 1 bars , 190 exp , Germany , 4/10 , 1 kill , 192 pp - U:154  [+70 exp]

FlaK
 SdKfz 7/1 , 1/9 Flak-Abt/9 SS , 2 bars , 294 exp , Waffen SS , 8/10 , 4 kill , 163 pp - U:015  [+17 exp]

Artillery
 21 cm K38/39 , SdKfz 9 , III/90 Art-Reg/10 Pz.Div. , 5 bars , 531 exp , Germany , 10/10 , 32 kill , 864 pp - U:008  [+12 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 8 , I/9 Art-Reg/9 SS , 5 bars , 789 exp , Waffen SS , 10/10 , Devastating Fire  , 62 kill , 552 pp - U:012  [+24 exp]
 10.5 leFH18M , SdKfz 6 , III/9 Art-Reg/9 SS , 5 bars , 592 exp , Waffen SS , 4/10 , 20 kill , 158 pp - U:017  [+33 exp]
 Hummel , I/90 Art-Reg/10 Pz.Div. , 2 bars , 200 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 88 pp - U:037  [+35 exp]

Air Defense
+  88mm FlaK 37 , SdKfz 7 , 1/90 FLaK-Abt/10 Pz.Div. , 2 bars , 257 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:013
 Flakpanzer IV Mobelwagen , 2/90 FLaK-Abt/10 Pz.Div. , 3 bars , 305 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:031  [+21 exp]
 Flakpanzer IV Mobelwagen , 2/9 Flak-Abt/9 SS , 3 bars , 300 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:032  [+7 exp]

Fighter
 Me-262A-1 , 1/ZG52 , 5 bars , 877 exp , Germany , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 40 kill , 804 pp - U:006  [+37 exp]
 Fw-190D-9 , 2/ZG52 , 5 bars , 920 exp , Germany , 10/10 , AntiTank, 30 kill , 744 pp - U:014  [+23 exp]
+  Fw-190A-5 , 4/ZG52 , 5 bars , 590 exp , Germany , 7/10 , Determined Defense  , 19 kill , 0 pp - U:019  [+28 exp]
+  Fw-190F-3R-3 , 5/ZG52 , 5 bars , 665 exp , Germany , 8/10 , 15 kill , 0 pp - U:027  [+25 exp]
 Me-262A-1 , 6/ZG52 , 3 bars , 319 exp , Germany , 9/10 , 6 kill , 723 pp - U:035  [+43 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , 1/KG77 , 5 bars , 852 exp , Germany , 10/10 , 21 kill , 480 pp - U:004  [+10 exp]
+  Ju-87D , 2/KG77 , 5 bars , 770 exp , Germany , 10/10 , 24 kill , 0 pp - U:010  [+21 exp]
+  HS-129B-2 , 3/KG77 , 5 bars , 747 exp , Germany , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:016  [+18 exp]
+  Ju-87D , 4/KG77 , 5 bars , 819 exp , Germany , 10/10 , All Weather Combat  , Support, 20 kill , 0 pp - U:018  [+44 exp]
+  Me-410A-1/U-4 , 5/KG77 , 5 bars , 728 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 12 kill , 0 pp - U:023  [+33 exp]
 Fi 156 ,  , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:036

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:584  TNK:100  RCN:68   AT:61   FLAK:27   FORT:29   ATY:187  AD:27   FTR:67   TB:30   DD:2      Total: 1182
Lost  : INF:57   TNK:6    RCN:5    AT:5    FLAK:2    FORT:3    ATY:20   AD:2    FTR:3    TB:2      Total: 105

BV 19
V   1
TV  3
L   1

Averages:
Infantry       *   7 Units *  2 Leaders      Total :   2125 exp,     31 kill,   1101 pp    Average:    304 exp,      4 kill,    157 pp
Tank           *   7 Units *  3 Leaders      Total :   4680 exp,    263 kill,   2471 pp    Average:    669 exp,     38 kill,    353 pp
Anti-tank      *   5 Units *  0 Leaders      Total :   1848 exp,     33 kill,    919 pp    Average:    370 exp,      7 kill,    184 pp
FlaK           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    294 exp,      4 kill,    163 pp    Average:    294 exp,      4 kill,    163 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2112 exp,    114 kill,   1662 pp    Average:    528 exp,     29 kill,    416 pp
Air Defense    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    862 exp,      3 kill,    480 pp    Average:    287 exp,      1 kill,    160 pp
Fighter        *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3371 exp,    110 kill,   2271 pp    Average:    674 exp,     22 kill,    454 pp
Tactical Bomber *   6 Units *  2 Leaders      Total :   4027 exp,     88 kill,    720 pp    Average:    671 exp,     15 kill,    120 pp
* Summary:     *  38 Units * 10 Leaders      Total :  19319 exp,    646 kill,   9787 pp    Average:    508 exp,     17 kill,    258 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 42 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  7
Anti-tank :  5
FlaK :  1
Artillery :  5
Air Defense :  3
Fighter :  5
Tactical Bomber :  6

Player 2  USSR   has 73 units total (core+aux):
Infantry : 45
Tank   :  7
Recon :  2
Anti-tank :  6
FlaK :  1
Artillery :  9
Air Defense :  2
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2938


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #56 : Październik 14, 2015, 03:06:10 »

Ciekawe, jak będzie mi się grało samym Waffen SS... Lotnictwa wogóle a na początku to mają tylko piechotę i lekką artylerię. Będzie masakra... No ale na razie musi poczekać.
PS
Może jak plotki będą w większości flakami to będzie trochę lepiej.

Chętnie zagram  Wink już nie mogę się doczekać !
Pamiętaj że w jednostkach Waffen SS czołgi były dostępne do walki tak naprawdę od bitwy pod Charkowem (luty 1943r)....w grze pewnie wcześniej-nie chcę mi się sprawdzać.
Dlatego trzeba je dodać do prototypów bo może być bardzo ciężko.
I jeszcze brak lotnictwa........zresztą nikt nie powiedział że trzeba mieć same BV.
Zapisane
Hansen
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2938


Bierz co się da,niech się dzieje co chce.


« Odpowiedz #57 : Październik 14, 2015, 03:22:00 »

Długo to trwało, zanim odkryłem zasadę: "dużo jednostek - to żadne jednostki"

Dużo jednostek, oznacza tylko tyle, że pierwsze scenariusze pójdą jak burza, ale... Im więcej
wojska, tym każda jednostka walczy rzadziej - a to oznacza, że zdobywa mniej doświadczenia.


Popatrz na efekty - w 20 scenariuszu "Leningrad" masz jeszcze jednostki z trzema, dwoma a
nawet jedną(!!) belką doświadczenia - i to w tak roboczych klasach jak czołgi i piechota! 
Na tym etapie, dwubelkowe jednostki - to są tarcze strzelnicze dla wroga.

Ja Blitza zawsze grałem tak:

4 czołgi - chyba że dobry prototyp - to 5
3 AT - czasem - 4
8+ Arty - to jedyna klasa, w której nie da się przesadzić  Cheesy
6 INF z czego 3 powietrznodesantowe, 3 lądowe i 2 pomocnicze.
4-5 bombowców.
2 Flaki w głównie w roli ppanc
Ilość myśliwców wyznacza mi ilość innych jednostek latających, i tak:
- jeden do pary z każdym bombowcem i przynajmniej jeden dla spadochroniarzy plus dwa
luzem jako "para dyżurna". I wszystkie przechwytujące.

Jak widać NIE WYDAJĘ PIENIĘDZY NA "PELOTKI", które z reguły przeciwnik i tak ominie, a one
same nadają sie tylko do zwalczania celów lotniczych. A samolot powalczy w powietrzu i na
ziemi trochę (?) postraszy.  Pelotek używam tylko w "bieda-kampaniach", gdy mnie nie stać
na samoloty, albo odwrotnie - jak już nie mam do z kasą robić....

Szybka symulacja pokazała, że sprzedając tylko 3 piechoty i 3 czołgi i tego Mardera co potem
poległ - ze swojego składu - możesz odzyskać 2200 punktów, czyli na 4 całkiem niezłe samoloty,
które "zrobiłyby różnicę".


Na szczęście ja odkryłem to dawno temu Wink

Prosty przykład....najbardziej dostępna i podstawowa niemiecka hb.105mm...a co dziwne rzadko używana przez graczy.
Kupuję a zazwyczaj jest jakaś przydzielona,szybki ''apgrejt'' na strzelającą na 5 heksów + lider da sześć...do tego nie ciągnik tylko SPW jako transport-jest szybszy.
Jest to tania jednostka a po kilku bitwach ma już niezłe doświadczenie i pięć belek....staje się jednostką doborową i niezwykle silną.
Kupisz ją raz a do końca kampanii masz kasę na ''belki'' i to samo robię z resztą moich wojsk.PzIV H to samo po każdej bitwie mają moc ''15'' itd.
Po co komu kilka słabych Sztukasów,ja zazwyczaj używam 2-3 sztuki.

Podsumowując ,chodzi  mi o to że po każdej bitwie można podnieść stan swoich wojsk na 5 belek....i ma się ''elitarną i niezniszczalną siłę'' Smiley

Pozdrawiam Generałów.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #58 : Październik 14, 2015, 05:13:02 »

A ja się tu całkowicie nie zgodzę.

W większości sytuacji dwie jednostki zawsze okażą wyższość.
To gra losowa. Rzucamy kostką dwudziestoscienną. W efekcie całkiem często przeciwnikowi trafia się seria 20, a nam jedynek. Straty w wyniku pecha są nieuniknione.
Statystycznie w 20 rzutach (dwie walki z 10 punktowymi jednostkami) stracimy jeden punkt stanów, niezależnie jak dobre są nasze jednostki (krytyk zawsze trafia). Jedynie pelotki i artyleria atakują bez narażania się na straty, reszta armii wykrwawia się w trakcie walk. 

W pechowej sytuacji, gdy przeciwnik trafi kilka krytyków więcej niż przewidywaliśmy, to w przypadku pojedynczej jednostki pozostaje nam uzupełnić stany (o ile sytuacja pozwoli), natomiast gdy dysponujemy dwiema mamy rezerwę, uszkodzoną jednostkę wycofujemy, a front jedzie dalej .

Owszem, jednostki 15/10 są urocze, działają pięknie dopóki wszystko idzie pięknie, czyli mamy masę szczęścia (albo save'ujemy miedzy atakami  Wink).

Większa liczba jednostek pozwala zniwelować efekt pecha.
W ataku, jeśli jednostce trafią się marne rzuty, to w zapasie jest druga i często trzecia, każda z nową serią rzutów.
Analogicznie w obronie, armia musi przyjąć swoją porcje obrażeń plus sporą liczbę krytyków (przeciwnik wykona pewną liczbę ataków w scenariuszu, z czego raz na dwadzieścia rzutów trafi się 20 na kości).
Armia w której obrażenia rozkładają się na większa ilość jednostek, utrzymuje znacznie większą sprawność bojową.

Większa liczba jednostek to więcej ataków.
Jak wiadomo każdy atak, niezależnie od efektu obniża obronę przeciwnika. Czyli każdy atak dodatkowej jednostki, ma większe szanse na uszkodzenie przeciwnika.  To ma ogromne znaczenie gdy walczymy z potężniejszym, lub okopanym przeciwnikiem.

Większa liczba jednostek to lepsza kontrola na mapą.
Dodatkowe jednostki pozwalają lepiej kontrolować interesujący nasz obszar, mniej jest szarych plam na mapie. Mniejsza szansa ze jakaś zagubiona jednostka zaatakuje z flanki.
W razie potrzeby pozwalają też rozdzielić armie na poddziały, atakujące w rożnych kierunkach, bez znaczącej straty dla siły bojowej.
Osobiście staram się by moje odziały w poszczególnych klasach sprzętu, były wielokrotnością 3 lub 6, tak bym w razie potrzeby mógł rozdzielić armie na 2 lub 3 symetryczne grupy.

Już wielokrotnie pisałem ze podnoszenie stanów, uważam za wyrzucanie prestiżu w błoto.
Wyjątkowo podnoszę tylko stany artylerii i pelotek, a i to wyłącznie w sytuacji gdy mogę im zapewnić pełna ochronę (przewaga w powietrzu). Co zwykle następuje dopiero  w okolicach połowy kampanii (często później).

Owszem, w początkowej części kampanii może to sprawiać wrażenie niepotrzebnego utrudnienia. Ale zwraca się z czasem. Wychodzę z założenia ze lepiej pomęczyć się w początkowych misjach (z reguły dość łatwych), niż zmagać się z niedoborami w końcowej części kampanii (zwykle trudniejszej).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #59 : Październik 14, 2015, 05:52:46 »

Bardzo pomocne uwagi, przydadzą się przy rozgrywaniu kolejnych kampanii, tą chciałbym dociągnąć do końca.
74 pp nie wystarczyły na zbyt wiele, może za szybko się poddałem w poprzednim scen. ale czuję, że tam straciłbym dużo więcej sił i tu nie miałbym szans a tak trochę powalczymy (mam nadzieję).
Będę chciał przepuszczać ich oddziały za wzgórza Seelow i niszczyć przez kontrataki grup pancernych poprzedzanych bombardowaniem.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.079 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)