Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 17, 2022, 07:26:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gustlik gra - G05 ''BLITZKRIEG'' v5.2 na 100%  (Przeczytany 30129 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Listopad 05, 2015, 08:50:52 »

No cóż, skoro wszyscy - to i ja....

Jedno pojaśnienie - nie włączam się do gry porównawczej, bo nie mogę podjąć zobowiązania regularnego grania.
Dlatego postanowiłem zagrać solo, no a skoro solo, to równie dobrze można dopisać sobie coś w rankingu,
zwłaszcza, że rok się kończy. Ale oprócz tego, będę się starał być tak dokładny jakby to była gra instruktażowa
i porównawcza. Postaram się by wszystkie bitwy zwierały raport, mapy i logi.

Legenda do map

Czerwony - główne, lub równoważne kierunki natarcia
Niebieski - poboczne operacje
Żólty - operacje desantowe
Zielony - ważniejsze starcia.

Inne, ewentualnie potrzebne kolory - będą objaśniane w miarę potrzeb.
No to, zaczynamy.....
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2015, 08:43:11 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Listopad 05, 2015, 09:11:23 »

Madrid Offensive

Oczywiście zaczynam od zakupu Stukasa, co w konsekwencji powoduje konieczność zakupu myśliwca, a do oblegania VHeksa dokupuję 15 sFH18. Czeskich jeszcze nie ma - szkoda.

Po przełamaniu pierwszych linii npla (na północy - piechotą, na pn-wsch - artylerią) wszyscy ruszają dwoma głównymi - i jedynymi - drogami do zwycięstwa. Samochód pancerny wysyłam na objazd po linii niebieskiej. Jeśli im się uda, mogą
odegrać kluczową rolę, zajmując lotnisko pod nosem Republikanów. Niestety - nie udało się, ale i tak pomogli - atakując
ze skrzydła. Nazbyt rozochoceni pancerniacy rozpędzili się "dwójką" zapominając, że to jeszcze nie Tygrys, no i skończyli z dwoma punktami, ale wytrzymali atak trzech batalionów. Właściwie ta bitwa u podnóża gór była jedynym poważniejszym starciem i bardziej emocjonującym momentem...  Jak widać - najwięcej doświadczenia zdobyli saperzy, ale to dlatego, że mają najlepszy transport (Blitz 4x4) i jako jedyni byli wszędzie na czas... Smiley

OpenGen 0.90.51.12 * (29 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 10.5 leFH18M
--
Campaign score: 58  *  Average: 58

..
Current scenario: Ciechanow,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 2484 , Current prestige is 70
AI stance is Defensive
if BV: +1200, Suomussalmi , cap 5700, 11 turns prestige: 285
if V : +900, Suomussalmi , cap 5700, 14 turns prestige: 285
if TV: +600, Sedan , cap 7200, 17 turns prestige: 285
if Ls: +150, Sedan , cap 7200, 17 turns prestige: 285

Infantry
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 118 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+53 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 0 bars , 98 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+43 exp]
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 1 bars , 122 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp  [+47 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , 10/1 , 0 kill ,  0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 1 bars , 128 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+73 exp]
 Fallschirm ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  180 pp

Tank 
*  Pz IIA , 11/6 , 0 bars , 90 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+25 exp]
 Pz IVD ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  240 pp

Recon
*  PSW 222 , 6 , 0 bars , 99 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+34 exp]

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 116/6 , 1 bars , 125 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+60 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 17 exp , 10/10 , 0 kill ,  492 pp  [+17 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  528 pp

Fighter
 Bf-109C/D ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  396 pp

Tactical Bomber
 Ju-87A ,  , 0 bars , 65 exp , 10/10 , 0 kill ,  408 pp  [+65 exp]
 Fi 156 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  240 pp

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:12   TNK:1    ATY:3      Total: 16
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Zakupy poscenariuszowe:

Wzmacniam artylerię - dalekonośna 150-tka
upgrade 105 do czeski 150
proto - 105M

Do tego spadochroniarze, bo trzeba mieć
Obserwacyjny Storch, bo - jak wyżej.
Czołg PzIV - bo wstyd nie mieć.

Załączam mapke i log dla chętnych.



[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2015, 01:32:05 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1487


« Odpowiedz #2 : Listopad 06, 2015, 08:34:11 »

Popraw w Ciechanowie narodowości reconów - (23,2) oraz (10,9) - zamień kraje tak aby grupa była z jednego kraju.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Listopad 06, 2015, 10:09:02 »

Grupa (niby dywizja) "Kempf" była akurat grupą mieszaną, złożoną z Wehrmachtu i Waffen SS
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Listopad 06, 2015, 11:49:18 »

Ciechanow

Legenda mapy:

1 - Kierunek, który stracił rangę od czasów oryginału kampanii. Obecnie wystawiam tam tylko to,
co nie zmieściło się w centrum

2 - Grupa złożona z 4xINF 2xART i 1xREC, objeżdża mławskie bunkry od południa. W miejscu (2)
następuje podział sił - część idzie straszyć Mławę, a część rusza na Ciechanów.

3 - 11 ID spróbuje ataku na Mławę od czoła, ale z mizernym skutkiem. Dopiero przybycie grupy
(2 - patrz wyżej) wprowadziło potężne zamieszanie w szeregach obrońców

4 - Moja kluczowa pozycja - najsilniejszą grupę bojową formuję w centrum - 7 pól rozstawienia,
a więc skład grupy jest taki:
2xTK, 3xART (150), 1xHQ, 1xINF
Tak uzbrojeni ruszamy na lotnisko.

5 - Artyleria grupy centralnej, schowana w lesie, panuje nad samą Mławą jak i strefą lotniska.

6 - Pierwszy z kilku kontrataków polskich. Ze wschodu i z południa w rejonie lotniska. Batalion
czołgów lekkich znów wyszedł z tego z 1 pkt siły. Czas zakończyć używanie tych dorożek.

7 - KG "Kempf - rusza na południe po drodze zajmując wskazane cele. Ponieważ wchodzą do gry
trochę później, kiedy bitwa o Mławę trwa już na dobre - nie napotykają większego oporu
(przynajmniej na początku)

8 - Posiłki i kolejny kontratak polski - tu skończyła się dobra passa "KG Kempf". Ponieważ jednak
wcześniej nie ponieśli dużych strat - mogli skutecznie przeciwstawić się przeciwnikom.

9 - Linia żółta - operacja desantowa. Jeden niedoświadczony batalion wiele nie narobił, ale na czas
usunął dwa stanowiska polskich Boforsów, co też się liczy. Do przeprowadzenia tej operacji
dokupiłem jednego mysliwca, ale polskie lotnictwo się nie pojawiło.

Mława padła na tyle wcześnie, że zdążyłem jeszcze podesłać czołg i artylerię z grupy centralnej pod
Przasnysz, bo tam trochę się zagotowało. Skrajny, południowy heks w Ciechanowie wzięty bez
historii, współpraca batalionu rozpoznawczego z batalionem spadochroniarzy - wzorcowa.

OpenGen 0.90.51.12 * (29 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Bf-110D-2
--
Campaign score: 114  *  Average: 57

..
Current scenario: Suomussalmi,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 4584 , Current prestige is 45
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Lillehammer , cap 6600, 12 turns prestige: 360
if V : +550, Lillehammer , cap 6600, 16 turns prestige: 360
if TV: +350, Lillehammer , cap 6600, 20 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Infantry
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 144 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+26 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 1 bars , 104 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+6 exp]
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 1 bars , 163 exp , 10/10 , 6 kill ,  0 pp  [+41 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , 10/1 , 0 kill ,  0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 1 bars , 191 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+63 exp]
 Fallschirm ,  , 0 bars , 78 exp , 10/10 , 2 kill ,  180 pp  [+78 exp]
 Brandenburger 40 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  744 pp
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  288 pp

Tank 
*  Pz IIIE , 11/6 , 1 bars , 138 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+48 exp]
 Pz IVD ,  , 0 bars , 58 exp , 10/10 , 6 kill ,  240 pp  [+58 exp]
 Pz IIIE ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  168 pp

Recon
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 177 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp  [+78 exp]

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 116/6 , 1 bars , 152 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+27 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 33 exp , 10/10 , 1 kill ,  492 pp  [+16 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 0 bars , 47 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+47 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 20 exp , 10/10 , 3 kill ,  528 pp  [+20 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  492 pp

Fighter
 Bf-109C/D ,  , 0 bars , 26 exp , 10/10 , 1 kill ,  396 pp  [+26 exp]
 Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 21 exp , 10/10 , 1 kill ,  408 pp  [+21 exp]
+  Bf-110D-2 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Tactical Bomber
 Ju-87A ,  , 1 bars , 133 exp , 10/10 , 0 kill ,  408 pp  [+68 exp]
 Fi 156 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  240 pp

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:37   TNK:1    RCN:6    FORT:1    ATY:10   AD:3    TB:1      Total: 59
Lost  : INF:3      Total: 3

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Zakupy poscenariuszowe:
-1 czołg PzIII
-upgrade PzII do drugiego PzIII

- jeszcze jedna armata 150mm (czeskich brak)

- szturmpionierzy - bo trzeba
- brandenburgi - bo potem może nie być stać.

- Proto - Bf-110D-2

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Listopad 06, 2015, 02:26:23 »

Suomussalmi

Legenda mapy:

1 - Podstawowy sektor rozstawienia, w roli głównej: 4xART wsparte sztabem

2 - Walki o miasto toczone ze zmniennym szxczęściem, jako że naprawdę wiele
tu od szczęścia i pogody zależy.

3 - Sowieci próbują obejść moje pozycje od południa. Jako że postanowiłem
absolutnie NIE RUSZAĆ Z MIEJSCA jednostek fińskich na pozycjach (3) i (6),
nie udała się ŻADNA z ruskich prób przebicia się.

4 - Kierunek "niebieski" w klasycznym Blitzu był to kierunek poboczny.
Tymczasem, na dzień dobry, fińska piechota wpakowała się na ruskich przed
miastem (4) i bohatersko poległa. Pozostałym poszło lepiej, ale nie na
długo...

5 - Błyskawiczny rajd sowietów zajmuje miasteczko przy lotnisku. Jednak
dokładnie w tej samej chwili przybywają tam moi spadochroniarze
(linia żółta - muszą startować od razu!), oraz Brandenburczycy, którzy
nie angażowali się w walki o (4). Wściekłe kontrataki Rosjan sprawiają,
że moje jednostki na północy mają 1-4 punktów siły, ale heks został
utrzymany.

6 - na tej pozycji kluczowa jednostka fińskich Jegerów z liderem.
To dzięki nim nie powiodła się żadna ruska próba przebicia się do, ani
z Suomussalmi.

7 - Finis na VH w mieście i na lotnisku.

8 - Jeszcze jeden kontratak przez rzekę na południu, ale już niemrawy i
bez znaczenia.

Kluczową sprawą dla całej akcji jest pozbycie się sowiekiej baterii 122mm
na wschód od Suomussalmi. Jak zdążą ją dobrze ustawić, to może zrobić
masakrę. Równie ważny jest odpowiednio szybki rajd do obrony miasta i
lotniska 5. Podejrzewam, że w celu zablokowania kontrataku Sowietów w tym
miejscu można chwilowo poświęcić nawet zdobywanie miasta (4). Na szczęście
nie musiałem sprawdzać - sił starczyło na jedno i drugie...

Sowieckie lotnictwo - nadspodziewanie silne i sprawne.

Na koniec - kolejne proto. No, przy takim szxczęściu, jak coś spieprzę,
będę mógł mieć pretensje TYLKO do siebie.




OpenGen 0.90.51.12 * (29 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Bf-110D-2
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: 10.5 leFH18M
--
Campaign score: 178  *  Average: 59

..
Current scenario: Lillehammer,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 5478 , Current prestige is 30
AI stance is Defensive
if BV: +1700, Sedan , cap 7200, 10 turns prestige: 265
if V : +1200, Sedan , cap 7200, 13 turns prestige: 265
if TV: +800, Sedan , cap 7200, 16 turns prestige: 265
Ls: Loss , turn prestige: 265

Infantry
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 2 bars , 234 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+90 exp]
*  Wehrmacht Inf. mot. , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 1 bars , 118 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+14 exp]
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 1 bars , 191 exp , 10/10 , 8 kill ,  0 pp  [+28 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , 10/1 , 0 kill ,  0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 2 bars , 274 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp  [+83 exp]
 Fallschirm ,  , 1 bars , 135 exp , 11/10 , 3 kill ,  198 pp  [+57 exp]
 Brandenburger 40 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 71 exp , 10/10 , 0 kill ,  744 pp  [+71 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 14 exp , 10/10 , 2 kill ,  288 pp  [+14 exp]

Tank 
*  Pz IIIE , 11/6 , 1 bars , 175 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp  [+37 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 157 exp , 10/10 , 9 kill ,  240 pp  [+99 exp]
 Pz IIIE ,  , 0 bars , 39 exp , 10/10 , 3 kill ,  168 pp  [+39 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 186 exp , 10/10 , 4 kill ,  0 pp  [+9 exp]

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 116/6 , 1 bars , 180 exp , 11/10 , 3 kill ,  0 pp  [+28 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 56 exp , 10/10 , 2 kill ,  492 pp  [+23 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 0 bars , 68 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+21 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 42 exp , 10/10 , 6 kill ,  528 pp  [+22 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 18 exp , 10/10 , 2 kill ,  492 pp  [+18 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Fighter
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 50 exp , 10/10 , 3 kill ,  420 pp  [+24 exp]
 Bf-109E-1 ,  , 0 bars , 93 exp , 10/10 , 2 kill ,  408 pp  [+72 exp]
+  Bf-110D-2 ,  , 0 bars , 42 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+42 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 1 bars , 193 exp , 10/10 , 1 kill ,  420 pp  [+60 exp]
 Fi 156 ,  , 0 bars , 15 exp , 10/10 , 0 kill ,  240 pp  [+15 exp]
 Ju-87B ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:54   TNK:3    RCN:8    AT:2    FORT:1    ATY:13   AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 89
Lost  : INF:4    FTR:1      Total: 5

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Zakupy poscenariuszowe:

Proto - Haubica 10.5 leFH18M

Samoloty - bo brytole będą sie panoszyć
upgrade Stukasa do "B"i zakup drugiego.
upgrade Bf'a do Emila i zakup trzeciego.

EDIT - z przyczyn nieznanych log okazuje się być nieco zerwany, ale wszystko co najważniejsze jest.
Dalej były tylko dwie ostatnie tury "dożynek"... Bez znaczenia - z punktu widzenia taktycznego.

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2015, 08:12:18 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Listopad 06, 2015, 08:45:31 »

Lillehamer

Legenda mapy:

1 - Siły główne

2 - Mniejsza grupa - poźniej wsparta spadochroniarzami

3 - Pierwszy cel. Przy tej ilości mojej artylerii - nie wytrzymali długo
Pięć dział plus dwa czołgi i nie było co zbierać.

4 - Kierunek poboczny, dla punktów i mołojeckiej sławy. Posyłam Brandenburgów
Mam gest - ze wsparciem stopiątki. Kto bogatemu zabroni? Zmiatają obrońców w
dwie kolejki i jadą na północ - po punkty

5 - Reszta, nie niepokojona (do czasu) przez przeciwnika przesuwa się w
kierunku lotniska, działo z (4) zdążyło dołączyć. Brandenburczycy - niestety
nie. Zostali z 98 pkt, wrrrr...

6 - Tymczasem, po drugiej stronie zatoki... Były tam tylko trzy jednostki:
PzIV, czeska 150 i Szturmpionierzy - skończyło się z 1 punktem inżynierów.
A i tak się nie przebili.

7 - Dolecieli spadochroniarze, wylądowali na tyłach obrońców i tak, wspólnymi
siłami, jakoś przeszli przez tę rzeczkę - ale blitz, to to nie był...
Na koniec tej bójki jeszcze wpadły alianckie samoloty. Ale nie tak absurdalnie
silne jak w oryginale.

8 - Nie zwróciłem uwagi na warunki "frozen", które pozwalają sforsować
zamarzniętą zatokę na nogach!! Komputer z tego skorzystał i dał w zęby mojej
artylerii - AI coraz częściej mnie zaskakuje. Na szczęście była w osłonie
trzech innych.

9 - Supply Hex - komputer nakupił kawalerii jak mrówków, ale i mnie się potem
lider za zdobycie dostał...

Nie ma co się rozwodzić - ukształtowanie terenu nie pozwala na subtelności.
Zwłaszcza na zachodnim brzegu. Marsz "gęsiego" do chwili przekroczenia rzeki
nie pozwala na żadne manewry i trzeba o tym pamiętać. Obrońcy mostu, to tu
jedyny poważny przeciwnik, no chyba, że AI zrobi się jeszcze mądrzejszy.   

OpenGen 0.90.51.12 * (29 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Bf-110D-2
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 234  *  Average: 58

..
Current scenario: Sedan,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1720
Army cost: 6264 , Current prestige is 87
AI stance is Defensive
if BV: +1000, Race to Dunkirk , cap 8100, 14 turns prestige: 410
if V : +700, Race to Dunkirk , cap 8100, 17 turns prestige: 410
if TV: +500, Race to Dunkirk , cap 8100, 20 turns prestige: 410
Ls: Loss , turn prestige: 410

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 4/6 , 2 bars , 234 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp
*  Schutzen , 251/1 [W] , 114/6 , 1 bars , 118 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 2 bars , 207 exp , 10/10 , 8 kill ,  0 pp  [+16 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , 10/1 , 0 kill ,  0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 318 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp  [+44 exp]
 Fallschirm ,  , 2 bars , 201 exp , 10/10 , 5 kill ,  180 pp  [+66 exp]
 Brandenburger 40 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 98 exp , 10/10 , 2 kill ,  744 pp  [+27 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 44 exp , 10/10 , 2 kill ,  288 pp  [+30 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 0 bars , 55 exp , 10/10 , 0 kill ,  300 pp

Tank 
*  Pz IIIE , 11/6 , 2 bars , 215 exp , 10/10 , 6 kill ,  0 pp  [+40 exp]
 Pz IVD ,  , 2 bars , 222 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 18 kill ,  240 pp  [+65 exp]
 Pz IIIE ,  , 0 bars , 44 exp , 10/10 , Bridging  , 5 kill ,  168 pp  [+5 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 2 bars , 200 exp , 10/10 , 4 kill ,  0 pp  [+14 exp]

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 116/6 , 2 bars , 203 exp , 12/10 , 4 kill ,  0 pp  [+23 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 81 exp , 10/10 , 3 kill ,  492 pp  [+25 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 0 bars , 90 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+22 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 59 exp , 10/10 , 7 kill ,  528 pp  [+17 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 40 exp , 10/10 , 2 kill ,  492 pp  [+22 exp]
+  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 31 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+31 exp]

Fighter
 Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 114 exp , 10/10 , 4 kill ,  420 pp  [+64 exp]
 Bf-109E-1 ,  , 1 bars , 129 exp , 10/10 , 2 kill ,  408 pp  [+36 exp]
+  Bf-110D-2 ,  , 0 bars , 94 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+52 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 1 exp , 10/10 , 1 kill ,  420 pp  [+1 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 55 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 2 bars , 279 exp , 12/10 , 2 kill ,  504 pp  [+86 exp]
 Fi 156 ,  , 0 bars , 42 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  240 pp  [+27 exp]
 Ju-87B ,  , 0 bars , 41 exp , 10/10 , 0 kill ,  420 pp  [+41 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:69   TNK:3    RCN:8    AT:2    FLAK:3    FORT:1    ATY:18   AD:5    FTR:4    TB:2      Total: 115
Lost  : INF:4    FTR:1      Total: 5

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Proto - brak, no ale to już byłoby nieprzyzwoite...

Zakupy - samoloty, samoloty - przewiduję szereg operacji desantowych...
Druga jednostka Szturmpionierów, bo dużo fortyfikacji mnie czeka.
Do tego upgrade piechoty do strzelców.
Podniesienie dalekonośniej 150 do 12, podobnie Stukasa.
Dodatek obserwacyjny do Storcha.

W sumie....bez szaleństw.

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Listopad 06, 2015, 11:38:23 »

Sedan albo:

"Frankreich kaputt czyli jak wziąć Sedan w 7 kolejek"

Legenda mapy:

1 - Operacja desantowa poprzedzona atakiem Luftwaffe na lotnisko (1). Po zniszczeniu alianckich
samolotów ruszają dwie grupy desantowe - Fallschrimm i Brandenburg. Spadochroniarze wykonują
długi skok do VHeksa (2).
Z kolei Brandenburczycy zajmują lotnisko (1) i natychmiast startują ponownie, aby zająć lotnisko (3)

2 - Niestety nie jest aż tak dobrze, VHeks (2) jest broniony. Przy pomocy Stukasów spadochroniarze
wymiatają obrońców i zajmują heks, ale wtedy pojawiają się posiłki. Ponieważ reszta sił jest daleko,
tylko lotnictwo jest w stanie pomóc utrzymać heks

3 - Jednak aby utrzymać heks (2), musimy mieć lotnisko (3). W ten sposób, mając tu tylko
Brandenburgów i Spadochroniarzy, ale ze WSZYSTKIMI bombowcami do towarzystwa, damy radę.

4 - Podział sił pod Sedanem. Tu leży podstawowy dylemat. Na kierunku (4a) wystawiłem tylko 4
jednostki 1xTK, 1xART, 1xINF i pionierów mostowych. Większość sił poszło na fortyfikacje Sedanu
- i dalej na południe (4b).

5 - Okazało się, że Francuzi rzucili swoje siły pancerne z okolic (5) i (7) na ratunek heksom zagrożonym
moim desantem (a kiedys trzymali czołgi do końca). Czołgi ruszyły na południe i wpadły pod moje Stuki.
Kiedy więc skromna grupa (4a) dotarła do punktu (5), zastała tam jedynie dwa bataliony francuskiej piechoty.
Moich było aż nadto...

6 - Pionierzy mostowi, po położeniu mostu dla grupy (4a) przenieśli sie nieco niżej kładąc przeprawę dla
strzelców, którzy wyszli spod Sedanu pogonić jakiś francuski batalion, razem ruszyli do (7) - linia niebieska.
Wtedy okazało się, że jedyni obrońcy VHeksa (7) ruszyli na pomoc do heksa (5) - w efekcie ani tam nie dotarli
ani heksa nie obronili... No i tak, całkiem niespodziewanie, harcerze trafili nagrodę dnia.

7 - Stojąc w obliczu pustego heksa (7), trzeba było podjąć decyzję: wchodzić i kończyć, czy jeszcze czekać.
Niestety Francuzi zaczęli juz solidnie naciskać z rejonów zgrupowań (8] i groziło, że sforsują rzekę (9).
A moja najsilniejsza grupa spod Sedanu (4b) już miała kłopoty z paliwem... Wolałem skończyć, choć zostało
jeszcze kilka flag do wzięcia i prototyp w trigger heksie. Sad

A teraz najlepsze -  tak naprawdę, po przeprowadzeniu skutecznego ataku z użyciem desantu na punkty
(2) i (3), i utrzymaniu się tam, interesuje nas tylko górna połowa mapy i cała akcja z jazdą na południe spod
Sedanu jest psu na budę. Jeśli powiększyć grupę 4a, natomiast grupę 4b ograniczyć tylko do sił koniecznych
do zajęcia Sedanu, rajd trasą północną można wykonać jeszcze szybciej.

Oczywiście stracimy mnóstwo flag i kasy, ale w sześć kolejek powinno się dać..

NIE WIEM CZY NIE BYŁOBY WSKAZANE USTAWIENIE DODATKOWEGO VHEKSA W OKOLICACH OZNACZONYCH
BIAŁYMI KWADRATAMI. ZMUSIŁOBY TO GRACZA DO DZIAŁAŃ NA KIERUNKU POŁUDNIOWYM, KTÓRY TERAZ
MOŻNA CAŁKIEM ODPUŚCIĆ.


OpenGen 0.90.51.12 * (29 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Bf-110D-2
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:56
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 303  *  Average: 60

..
Current scenario: Race to Dunkirk,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1400
Army cost: 7653 , Current prestige is 8
AI stance is Defensive
if BV: +1300, Pursuit to Tobruk , cap 9400, 10 turns prestige: 375
if V : +1000, Thermopylae , cap 11600, 14 turns prestige: 375
if TV: +700, Thermopylae , cap 11600, 18 turns prestige: 375
Ls: Loss , turn prestige: 375

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 4/6 , 2 bars , 286 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+52 exp]
*  Schutzen , 251/1 [W] , 114/6 , 1 bars , 137 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+19 exp]
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 2 bars , 248 exp , 10/10 , 8 kill ,  0 pp  [+41 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , 10/1 , 0 kill ,  0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 342 exp , 10/10 , 4 kill ,  0 pp  [+24 exp]
 Fallschirm ,  , 2 bars , 223 exp , 12/10 , 6 kill ,  216 pp  [+22 exp]
 Brandenburger 40 ,  , 0 bars , 98 exp , 10/10 , 2 kill ,  612 pp
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 62 exp , 10/10 , 3 kill ,  288 pp  [+18 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 0 bars , 89 exp , 10/10 , 1 kill ,  300 pp  [+34 exp]

Tank 
*  Pz IIIE , 11/6 , 2 bars , 230 exp , 10/10 , 10 kill ,  0 pp  [+15 exp]
 Pz IVD ,  , 2 bars , 240 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 20 kill ,  240 pp  [+18 exp]
 Pz IIIE ,  , 0 bars , 94 exp , 10/10 , Bridging  , 5 kill ,  168 pp  [+50 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 108 exp , 10/10 , 4 kill ,  240 pp  [+53 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 2 bars , 200 exp , 10/10 , 4 kill ,  0 pp

Anti-tank
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 55 exp , 10/10 , 0 kill ,  660 pp

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 116/6 , 2 bars , 215 exp , 12/10 , 4 kill ,  0 pp  [+12 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 1 bars , 113 exp , 11/10 , 4 kill ,  699 pp  [+32 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 1 bars , 117 exp , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 2 kill ,  0 pp  [+27 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 67 exp , 10/10 , 8 kill ,  528 pp  [+8 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 50 exp , 10/10 , 2 kill ,  492 pp  [+10 exp]
+  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 37 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+6 exp]

Fighter
 Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 162 exp , 10/10 , 5 kill ,  420 pp  [+48 exp]
 Bf-109E-1 ,  , 1 bars , 156 exp , 10/10 , 2 kill ,  408 pp  [+27 exp]
+  Bf-110D-2 ,  , 1 bars , 193 exp , 10/10 , Special Munition, 2 kill ,  0 pp  [+99 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 42 exp , 10/10 , 3 kill ,  420 pp  [+41 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 81 exp , 10/10 , 1 kill ,  420 pp  [+26 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 95 exp , 10/10 , 2 kill ,  420 pp  [+40 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 3 bars , 321 exp , 11/10 , 2 kill ,  462 pp  [+42 exp]
 Fi 156 ,  , 0 bars , 68 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  240 pp  [+26 exp]
 Ju-87B ,  , 0 bars , 92 exp , 10/10 , 1 kill ,  420 pp  [+51 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:79   TNK:5    RCN:9    AT:2    FLAK:3    FORT:4    ATY:24   AD:5    FTR:7    TB:3      Total: 141
Lost  : INF:4    FTR:1      Total: 5

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Proto - brak

Zakupy:

Właściwie większość zakupów zrobiłem jeszcze w czasie scena.

Czołg PzIV - żeby postraszyć francuzów przy naszym początkowym lotnisku.
Sd Kfz 8/Flak 18 - żeby zablokować Sedan, kiedy jeszcze miałem zamiar grać dłużej
Bf-109 E-3 - bo po początkowej bitwie z lotnictwem ktoś musiał osłaniac skoczków.

Po scenariuszu już tylko upgradeowałem kolejne działo do dalekonośnego i
podniosłem stany spadochroniarzom, bo znów będą musieli popracować...

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2015, 10:48:57 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1297


« Odpowiedz #8 : Listopad 07, 2015, 12:06:40 »

Sedan albo:

"Frankreich kaputt czyli jak wziąć Sedan w 7 kolejek"

Legenda mapy:

1 - Operacja desantowa poprzedzona atakiem Luftwaffe na lotnisko (1). Po zniszczeniu alianckich
samolotów ruszają dwie grupy desantowe - Fallschrimm i Brandenburg. Spadochroniarze wykonują
długi skok do VHeksa (2).
Z kolei Brandenburczycy zajmują lotnisko (1) i natychmiast startują ponownie, aby zająć lotnisko (3)

2 - Niestety nie jest aż tak dobrze, VHeks (2) jest broniony. Przy pomocy Stukasów spadochroniarze
wymiatają obrońców i zajmują heks, ale wtedy pojawiają się posiłki. Ponieważ reszta sił jest daleko,
tylko lotnictwo jest w stanie pomóc utrzymać heks

3 - Jednak aby utrzymać heks (2), musimy mieć lotnisko (3). W ten sposób, mając tu tylko
Brandenburgów i Spadochroniarzy, ale ze WSZYSTKIMI bombowcami do towarzystwa, damy radę.

4 - Podział sił pod Sedanem. Tu leży podstawowy dylemat. Na kierunku (4a) wystawiłem tylko 4
jednostki 1xTK, 1xART, 1xINF i pionierów mostowych. Większość sił poszło na fortyfikacje Sedanu
- i dalej na południe (4b).

5 - Okazało się, że Francuzi rzucili swoje siły pancerne z okolic (5) i (7) na ratunek heksom zagrożonym
moim desantem (a kiedys trzymali czołgi do końca). Czołgi ruszyły na południe i wpadły pod moje Stuki.
Kiedy więc skromna grupa (4) dotarła do punktu (5), zastała tam jedynie dwa bataliony francuskiej piechoty.
Moich było aż nadto...

6 - Pionierzy mostowi, po położeniu mostu dla grupy (4) przenieśli sie nieco niżej kładąc przeprawę dla
strzelców, którzy wyszli spod Sedanu pogonić jakiś francuski batalion, razem ruszyli do (7) - linia niebieska.
Wtedy okazało się, że jedyni obrońcy VHeksa (7) ruszyli na pomoc do heksa (5) - w efekcie ani tam nie dotarli
ani heksa nie obronili... No i tak, całkiem niespodziewanie, harcerze trafili nagrodę dnia.

7 - Stojąc w obliczu pustego heksa (7), trzeba było podjąć decyzję: wchodzić i kończyć, czy jeszcze czekać.
Niestety Francuzi zaczęli juz solidnie naciskać z rejonów zgrupowań (8] i groziło, że sforsują rzekę (9).
A moja najsilniejsza grupa spod Sedanu (4b) już miała kłopoty z paliwem... Wolałem skończyć, choć zostało
jeszcze kilka flag do wzięcia i prototyp w trigger heksie. Sad

A teraz najlepsze -  tak naprawdę, po przeprowadzeniu skutecznego ataku z użyciem desantu na punkty
(2) i (3), i utrzymaniu się tam, interesuje nas tylko górna połowa mapy i cała akcja z jazdą na południe spod
Sedanu jest psu na budę. Jeśli powiększyć grupę 4a, natomiast grupę 4b ograniczyć tylko do sił koniecznych
do zajęcia Sedanu, rajd trasą północną można wykonać jeszcze szybciej.

Oczywiście stracimy mnóstwo flag i kasy, ale w sześć kolejek powinno się dać..

NIE WIEM CZY NIE BYŁOBY WSKAZANE USTAWIENIE DODATKOWEGO VHEKSA W OKOLICACH OZNACZONYCH
BIAŁYMI KWADRATAMI. ZMUSIŁOBY TO GRACZA DO DZIAŁAŃ NA KIERUNKU POŁUDNIOWYM, KTÓRY TERAZ
MOŻNA CAŁKIEM ODPUŚCIĆ.


Mocno ryzykowna taktyka (na ale jeśli się nie ryzykuje to Blitz w 7 kolejek nie jest możliwy Grin) w wypadku gwałtownego pogorszenia się pogody jednostki desantowe miały by problemy Evil
Co do VH na południu to przy założeniu, że nie ograniczysz ilości tur do BV ( co zmusiło by do takiej taktyki jaką zaprezentowałeś) jest to sensowne Smiley
Widać, że tą kampanie można ciągle modernizować (nowe możliwość silnika) i ciągle będzie czymś zaskakiwać (skoro jest to najczęściej grana kampania)
W końcu pojawili się liderzy wcześniej było krucho Grin (szczególnie RM na artylerii rewelacyjnie zwiększa jej zasięg i daje możliwość strzału po ruchu Evil
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Listopad 07, 2015, 12:14:54 »

Cytuj
ocno ryzykowna taktyka (na ale jeśli się nie ryzykuje to Blitz w 7 kolejek nie jest możliwy Grin) w wypadku gwałtownego pogorszenia się pogody jednostki desantowe miały by problemy Evil

Powiem tak, w maju, we Francji ryzyko długotrwałego deszczu jest niewielkie. A doświadczenie tej kampanii to
potwierdza.  Grin

Cytuj
Co do VH na południu to przy założeniu, że nie ograniczysz ilości tur do BV

Oczywiście że nie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #10 : Listopad 07, 2015, 01:25:48 »

Dodatkowy VH na południu to dobry pomysł. Zaś do rozstawienia początkowego to może tylko ze 2 miejsca dodać koło lotniska aczkolwiek to nie jest konieczne. Manewr i przemyślana taktyka walki zapewni sukces. Gratki za świetnie wykonaną operację 7 tur to rewelacyjny wynik Grin
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Listopad 07, 2015, 10:45:18 »

Cytuj
może tylko ze 2 miejsca dodać koło lotniska

Tam jest stały SHex - chyba wystarczy

Cytuj
Manewr i przemyślana taktyka walki zapewni sukces

Aczkolwiek nieco brutalnej siły się przydaje - w tym przypadku - w powietrzu...

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Listopad 07, 2015, 11:28:05 »

Race to Dunkirk

No, akurat "Race" - to to nie był...

Legenda mapy:

1 - Siły główne i główna oś natarcia. Bez finezji - na "rympał" - w kierunku
portu, przez linię bunkrów i upierdliwych Anglików.

2 - Rozstawienie pomocnicze - w zależności od ilości posiadanego sprzętu.
Oś natarcia wspomagająca, w zależności od potrzeb, (1) albo (3).

3 - Drugi główny kierunek natarcia - trzeba na niego koniecznie zostawić
sobie trochę sił

4 - Kierunek natarcia jednostek "aux" - zaznaczony jako pomocniczy, ale
może okazać się głownym, w zależności od efektów desantu (5). Poza tym
celem zgrupowania jest zdobycie lotniska.

5 - Desant. W tym przypadku dwa bataliony: Fallschrimm i Brand. Spisali
się tak sobie - wyeliminowali wprawdzie ciężką artylerię spod VHeksa,
ale później juz różnie. Natomiast wywabili angielską piechotę, która
zerwała okopanie i ruszyła do kontrnatarcia. Jak auxy dotarły miały
mniej roboty.

6 - Trójkąt wyznaczony drogami irzeką, to silne zgupowanie Anglików,
kawaleria, artyleria, piechota... Trzeba sie namęczyć.

7 - Sektor mapy, któy sobie odpuszczam - głownie z powodu angielskiej
floty. Auxy z tego rejony wzmacniają zgrupowanie (1).

8 - Rajd dwóch trzech jednostek celem zajęcia lotniska pod Dunkierką
no i zgarnięca punktów. Kiedys muszę spróbować, czy nie da się tamtędy
poprowadzic głównego natarcia - zamiast tłuc w mur od frontu.

9 - To jest właśnie ten "front" czyli brama do Dunkierki.

Dwie kolejki zapasu, zastanawiałem się jeszcze nad próbą mocowania sie
z sektorem 7, ale niszczyciele skutecznie wybiły mi to z głowy.

OpenGen 0.90.51.12 * (29 Oct 2015)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: F:\OpenGen\  * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Bf-110D-2
 3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:64  +++  Proto: 10.5 leFH18M
 4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:56
 5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:69
 6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 361  *  Average: 60

..
Current scenario: Pursuit to Tobruk,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 9315 , Current prestige is 1
AI stance is Defensive
if BV: +600, Tobruk , cap 10200, 8 turns prestige: 240
if V : +300, Tobruk , cap 10200, 10 turns prestige: 240
if TV: +100, Tobruk , cap 10200, 14 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 4/6 , 2 bars , 286 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp
*  Schutzen , 251/1 [W] , 114/6 , 1 bars , 164 exp , 10/10 , 2 kill ,  0 pp  [+27 exp]
*  Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 2 bars , 266 exp , 10/10 , 9 kill ,  0 pp  [+18 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , 10/1 , 0 kill ,  0 pp
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 350 exp , 10/10 , 4 kill ,  0 pp  [+8 exp]
 Fallschirm ,  , 3 bars , 341 exp , 12/10 , 8 kill ,  216 pp  [+118 exp]
 Brandenburger 40 ,  , 1 bars , 166 exp , 10/10 , 2 kill ,  612 pp  [+68 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 113 exp , 10/10 , 5 kill ,  288 pp  [+51 exp]
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 1 bars , 140 exp , 10/10 , 3 kill ,  300 pp  [+51 exp]

Tank 
*  Pz IIIE , 11/6 , 2 bars , 239 exp , 10/10 , 10 kill ,  0 pp  [+9 exp]
 Pz IVD ,  , 2 bars , 272 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 21 kill ,  240 pp  [+32 exp]
 Pz IIIG ,  , 1 bars , 142 exp , 10/10 , Bridging  , 7 kill ,  264 pp  [+48 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 170 exp , 10/10 , 8 kill ,  240 pp  [+62 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 2 bars , 233 exp , 10/10 , 6 kill ,  0 pp  [+33 exp]

Anti-tank
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 91 exp , 10/10 , 0 kill ,  660 pp  [+36 exp]

Artillery
*  15 K18 , SdKfz 8 , 116/6 , 2 bars , 234 exp , 12/10 , 5 kill ,  0 pp  [+19 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 1 bars , 149 exp , 11/10 , 7 kill ,  699 pp  [+36 exp]
+  10.5 leFH18M , 251/4 ,  , 1 bars , 142 exp , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 5 kill ,  0 pp  [+25 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 90 exp , 10/10 , 9 kill ,  528 pp  [+23 exp]
 15 sFH18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 84 exp , 10/10 , 2 kill ,  492 pp  [+34 exp]
+  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 46 exp , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+9 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 0 bars , 83 exp , 10/10 , 1 kill ,  636 pp  [+7 exp]
 8.76cm FK 281(e) , Sdkfz 11 ,  , 0 bars , 55 exp , 10/10 , 0 kill ,  408 pp

Fighter
 Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 199 exp , 10/10 , 5 kill ,  420 pp  [+37 exp]
 Bf-109E-1 ,  , 1 bars , 190 exp , 10/10 , 2 kill ,  408 pp  [+34 exp]
+  Bf-110D-2 ,  , 2 bars , 256 exp , 10/10 , Special Munition, 3 kill ,  0 pp  [+63 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 83 exp , 10/10 , 3 kill ,  420 pp  [+41 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 108 exp , 10/10 , 2 kill ,  420 pp  [+27 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 124 exp , 10/10 , 3 kill ,  420 pp  [+29 exp]
 Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 55 exp , 10/10 , 0 kill ,  480 pp

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 3 bars , 356 exp , 12/10 , 4 kill ,  504 pp  [+35 exp]
 Fi 156 ,  , 0 bars , 68 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  240 pp
 Ju-87B ,  , 1 bars , 145 exp , 10/10 , 3 kill ,  420 pp  [+53 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:101  TNK:6    RCN:11   AT:3    FLAK:4    FORT:8    ATY:35   AD:6    FTR:11   TB:3      Total: 188
Lost  : INF:5    FTR:1      Total: 6

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Proto - brak (zaczynam się niepokoić)

Zakupy:

Jeszcze jeden Emil 109 - z braku lepszych pomysłów
Zdobyczna 25 pdr - z uwagi na ruch własny i niezłe parametry.
Upgrade PzIIIE do G w wersji "afrykańskiej" czyli: "prawie H"

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #13 : Listopad 07, 2015, 02:06:45 »

Ja siłami Zsamota poszedłem wybrzeżem, dostałem bardziej od lotnictwa niż od floty brytyjskiej, pokiereszowali mi artylerie.

Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Listopad 07, 2015, 02:44:11 »

Muszę kiedyś tak spróbować:
- najcięższe argumenty wystawić na (2) - z tym, że tam jest mniej pól rozstawienia - i uderzyć prosto na północ
- tych z (1) w poważnej sile pchnąć po Twoich niebieskich strzałkach
- a z czerwonej linii (1) w ogóle zrezygnować (bunkry)

Cytuj
dostałem bardziej od lotnictwa

Dlatego, widzisz jaki mam "parasol" Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)