Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 09:46:29 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kowdar - B01 "Plan Wschód" - 100%  (Przeczytany 7602 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« : Marzec 30, 2016, 09:06:37 »

Wielka odmiana ... z XXI wieku w odmęty 1939 roku.
Bitwa ciekawa, nieszablonowa ... mamy lotnictwem zniszczyć poligonowego przeciwnika,
którymi są nasi południowi sąsiedzi, i to nie jedni.
Tylu Łosi to w żadnej grze nie miałem Smiley
Kiedy w 3 turze zlikwidowałem lotnictwo przeciwnika, sądziłem że to już spacerek, a tutaj logistyka
związana z małą ilością amunicji bombowców i fakt, że raz, no najwyżej dwa razy na turę mogę zaatakować
okopaną piechotę, spowodował, że ledwo, ledwo zmieściłem się w limicie.
Na ale niestety brak ostrożności kosztował mnie oddział kawalerii, a na dodatek nazwany "Kowdar".
Nic to ... trzeba to przeboleć i walczyć dalej ...

Raport zdjęciowy: Powietrzny pojedynek P-24 ... po obu stronach.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 51  *  Average: 51

..
Current scenario: MANEWRY,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 0 , Current prestige is 580
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1000, ROZPOZNANIE , cap 2500, 12 turns prestige: 120
if V : +700, ROZPOZNANIE , cap 2500, 15 turns prestige: 150
if TV: +400, ROZPOZNANIE , cap 2500, 18 turns prestige: 180
Ls: Loss , turn prestige: 180

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+63 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005

Czołg
*  7TPdw , baon "Greg" , 1 bars , 195 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:004  [+115 exp]

Rozpoznanie
*  Zwiad Konny , dyon "Mara" , 0 bars , 58 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+48 exp]

Artyleria ppanc.
*  wz 36 kal 37 , PF 621L , dyon.Scheisskopf , 1 bars , 121 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:043  [+46 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 0 bars , 98 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+18 exp]

Artyleria
*  75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , dyon "Rozprza" , 1 bars , 138 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+58 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 1 bars , 119 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 0 kill , 0 pp - U:008  [+19 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:11   TNK:5    RCN:1    AT:3    FLAK:1    ATY:4    AD:3    FTR:4    TB:2      Total: 34
Lost  : INF:1    FTR:1    TB:1      Total: 3

BV  1
V   0
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #1 : Marzec 30, 2016, 11:33:32 »

Kasy wydaje się dużo ... inwestuję w lotnictwo i artylerię. Resztki na wymianę czołgów i zwiad TKS.
Musimy obronić miasto i okolice dość długo, bo aż 15 tur.
Zaczyna się ... w powietrzu dość szybko udaje mi się strącić radziecką jednostkę lotnictwa bombowego, potem plotka z liderem, niszczy zwiad lotniczy który się za daleko zapuścił, ale do końca bitwy I-15 mi gdzieś umykał i był stałym zagrożeniem, więc Łosie latały w asyście myśliwców i osłabiały wrogie oddziały, a szczególnie artylerię.

Dość szybko postanawiam odpuścić sobie dwa VH i skupić obronę na samym mieście, mam zbyt mało sił, aby obrona wszystkich VH się powiodła. Tracę więc także lotnisko i Łosie niestety, ale muszą się zaopatrywać przez trzy tury ... szkoda. Ale dzięki skupieniu obrony, daję radę ... klucz to eliminacja wrogiej artylerii i krzyżowy ogień wspierający naszej artylerii. Reszta to gaszenie pożarów ... Ogólnie mocna bitwa, trzyma w napięciu czy obrońcy wytrzymają czy nie. Pod koniec wyprowadzam dwie jednostki KOP znad granicy, docierają one do VH poza miastem i przy wsparciu artylerii i lotnictwa odzyskują mi VH turę przed końcem. Ale na odzyskanie lotniska zabrakło mi sił i czasu.
Niestety w ogniu walki, bohaterską śmiercią poległa nowo zakupiona jednostka TKS ... nie wytrzymała ataku chyba z pięciu jednostek wrogiej kawalerii, pomimo wsparcia artylerii (ale tylko jednej, niestety)

Raport zdjęciowy: Rosjan jak zwykle mnogo, że nie wiadomo w co ręce włożyć.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
--
Campaign score: 82  *  Average: 41

..
Current scenario: ROZPOZNANIE,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 1380 , Current prestige is 158
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, EWAKUACJA , cap 3000, 15 turns prestige: 150
if V : +850, EWAKUACJA , cap 3000, 15 turns prestige: 150
if TV: +600, EWAKUACJA , cap 3000, 15 turns prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 2 bars , 208 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+65 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 2 bars , 283 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 12 kill , 0 pp - U:003  [+88 exp]

Rozpoznanie
*  Zwiad Konny , dyon "Mara" , 1 bars , 114 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+56 exp]

Artyleria ppanc.
*  wz 36 kal 37 , PF 621L , dyon.Scheisskopf , 1 bars , 197 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+76 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 1 bars , 134 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]

Artyleria
*  75mm wz.1897 Schneider , Zaprzeg , dyon "Rozprza" , 2 bars , 216 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+78 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 1 bars , 136 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 384 pp - U:045  [+56 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 2 bars , 226 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:007  [+107 exp]

Myśliwiec
 PZL P-24g ,  , 1 bars , 167 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 372 pp - U:044  [+87 exp]

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 1 bars , 130 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 624 pp - U:043  [+50 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:25   TNK:5    RCN:3    AT:3    FLAK:2    ATY:7    AD:3    FTR:4    TB:4      Total: 56
Lost  : INF:5    RCN:1    FTR:1    TB:1      Total: 8

BV  1
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2016, 11:35:57 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #2 : Marzec 31, 2016, 12:25:27 »

Dość duże zakupy ... artyleria, czołgi i motocykliści.
Fajnie pomyślana bitwa, mam wycofać cywili i więźniów jednocześnie chroniąc ich przed atakiem dywizji pancernej.
Na początku trzeba opanować powietrze, gdzie dość dużo lata rosyjskiego złomu ... i jest ciekawy pomysł, rosyjskie bombowce bez amunicji wracające z nalotów z zachodniej strony mapy ... no i teren pokiereszowany bombami.
Cały czas staram się ochraniać podopiecznych, a z dywizją pancerną radzę sobie dość szybko dzięki komu ... a oczywiście, że lotnikom z naszych Łosi. Nawet KW nie stanowił zagrożenia. 7TP radzi sobie dobrze w pojedynkach z czołgami BT.
Potem to już tylko przeprawa przez rzekę (oczywiście ze zburzonymi mostami) i podopieczni docierają do celu, a ja mam ładny wynik Smiley

Raport zdjęciowy: Atak na moich "podopiecznych", potem już ich myśliwce osłaniały.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
 3   EWAKUACJA , #2 , Brilliant Victory , score:71
--
Campaign score: 153  *  Average: 51

..
Current scenario: EWAKUACJA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 2316 , Current prestige is 124
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, OBRONA GRODNA , cap 4000, 18 turns prestige: 180
if V : +1000, OBRONA GRODNA , cap 4000, 21 turns prestige: 210
if TV: +750, OBRONA GRODNA , cap 4000, 24 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 2 bars , 246 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:002  [+38 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 3 bars , 334 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:003  [+51 exp]
 7TP ,  , 1 bars , 135 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 156 pp - U:045  [+45 exp]
 7TP ,  , 1 bars , 125 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 0 kill , 156 pp - U:046  [+35 exp]

Rozpoznanie
*  Zwiad Konny , dyon "Mara" , 1 bars , 114 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:001
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 116 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 2 kill , 120 pp - U:047  [+26 exp]
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 107 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 120 pp - U:048  [+17 exp]

Artyleria ppanc.
*  wz 36 kal 37 , PF 621L , dyon.Scheisskopf , 2 bars , 207 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Influence  , 6 kill , 0 pp - U:008  [+10 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 1 bars , 190 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:006  [+56 exp]

Artyleria
*  75mm wz.1897 Schneider , PF 621L , dyon "Rozprza" , 2 bars , 223 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+7 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 1 bars , 151 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 384 pp - U:011  [+15 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 1 bars , 124 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 384 pp - U:044  [+34 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 2 bars , 247 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:007  [+21 exp]

Myśliwiec
 PZL P-24g ,  , 2 bars , 222 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Attack  , 2 kill , 372 pp - U:010  [+55 exp]

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 624 pp - U:009  [+13 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:26   TNK:10   RCN:5    AT:3    FLAK:2    ATY:9    AD:4    FTR:8    TB:7    LB:3      Total: 77
Lost  : INF:5    RCN:1    FTR:1    TB:1      Total: 8

BV  2
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #3 : Marzec 31, 2016, 10:48:26 »

Piękny prezent - jednostka 14TP. Kasy dość dużo, więc inwestuję w lotnictwo myśliwskie i zwiadowcze, ppanc wymieniam na samobieżnego, saperzy, kawaleria.
Mamy utrzymać od 5 VH w dół. Patrzę na tury ... 24 ... no to będzie jazda.
Od razu postanawiam skupić się na obronie tylko trzech hex'ów koncentrując moje wojsko.
Dość szybko tworzę sobie przewagę w powietrzu, choć nie było trywialnie .... na płd. zachodzie niszczę coś koło dywizji pancernej, na płn. wschodzie, to Rosjanie urządzają mi jatkę i już w 2 turze tracę VH. Przy okazji jak widzę ilość i jakość ich artylerii to sobie myślę, czym ja to zniszczę. Stawiam na Łosie, ale tu się okazuje, że zgrupowanie artylerii ma potężną obronę plot i nic tak nie wskóram. Jak sytuacja się przejaśnia (tzn. moja zwarta obrona przerzedza szeregi Rosjan) to podchodzę od tyłu do tej artylerii 2 x kawalerią i 3 x motocyklistami, się przyczajam, bo atak jest samobójstwem na wzajemnie się wspierające trzy artylerie (+ dwie niewspierające), badając sytuację lotnictwem zwiadowczym ... przecież muszą się ruszyć z miejsca ... i się doczekałem. Została jedna, reszta w transporcie ... więc trochę zniszczyłem, trochę osłabiłem i to było to. W międzyczasie pozdobywałem okoliczne SH, rozbiłem resztki ataku Rosjan i odzyskałem stracony VH. Kończę, niszcząc wszystkie jednostki wroga.

Raport zdjęciowy: Łosie przetrwały w dobrej formie atak dwóch eskadr wroga.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
 3   EWAKUACJA , #2 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: 14TP
 4   OBRONA GRODNA , #3 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 222  *  Average: 55

..
Current scenario: OBRONA GRODNA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 3720 , Current prestige is 424
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +1700, PKWN , cap 4500, 24 turns prestige: 240
if V : +1200, PKWN , cap 4500, 24 turns prestige: 240
if TV: +850, PKWN , cap 4500, 24 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 2 bars , 297 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 8 kill , 0 pp - U:002  [+51 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
 Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 136 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 1 kill , 192 pp - U:102  [+56 exp]
 Saperzy , PF 621L ,  , 0 bars , 80 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:103
 Kawaleria ,  , 1 bars , 141 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 120 pp - U:104  [+61 exp]

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 4 bars , 422 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Influence  , 22 kill , 0 pp - U:003  [+88 exp]
 7TP ,  , 1 bars , 166 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 5 kill , 156 pp - U:013  [+31 exp]
 7TP ,  , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 5 kill , 156 pp - U:014  [+28 exp]
+  14TP ,  , 1 bars , 110 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:017  [+30 exp]

Rozpoznanie
*  Patrol motocyklowy , dyon "Mara" , 1 bars , 119 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+5 exp]
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 180 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 3 kill , 120 pp - U:015  [+64 exp]
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 135 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 120 pp - U:016  [+28 exp]

Artyleria ppanc.
*  PZInz 160 , dyon.Scheisskopf , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Influence  , 9 kill , 0 pp - U:008  [+50 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 2 bars , 234 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:006  [+44 exp]

Artyleria
*  75mm wz.1897 Schneider , PF 621L , dyon "Rozprza" , 3 bars , 308 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:005  [+85 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 2 bars , 203 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 384 pp - U:011  [+52 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 1 bars , 181 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 384 pp - U:012  [+57 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:007  [+10 exp]

Myśliwiec
 PZL P-24g ,  , 2 bars , 296 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 372 pp - U:010  [+74 exp]
 Hurricane ,  , 0 bars , 93 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 1 kill , 516 pp - U:101  [+13 exp]

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 2 bars , 252 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 1 kill , 624 pp - U:009  [+109 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 86 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 0 kill , 288 pp - U:100  [+6 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:46   TNK:19   RCN:8    AT:5    FLAK:4    ATY:18   AD:6    FTR:13   TB:9    LB:3      Total: 131
Lost  : INF:15   RCN:3    AT:1    FLAK:2    ATY:2    AD:1    FTR:2    TB:1      Total: 27

BV  3
V   1
TV  0
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2016, 10:50:24 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #4 : Marzec 31, 2016, 11:34:57 »

Jest limit rozstawienia 10 jednostek, więc postanawiam kasę wydać na upgrade - lotnictwo, artyleria.
Myślę sobie, to zrobimy tak, wystawię saperów, zbudują lotnisko i obok 10 jednostek będe miał jeszcze wsparcie lotnicze. Myślę sobie, zobaczę na którym DH wystawić saperów ... a tutaj zonk, na mapie, przynajmniej w dużym pobliżu miejsca walk, nie ma żadnego hexa "czystego" ... i plan szlag trafił.
Mam ganiać za komunistycznymi komisarzami myślę sobie, więc wystawiam artylerię, ppanca, czołgi i szybkie jednostki zwiadowcze.
Zadanie - zniszczyć jedną jednostkę MSU. Myślę sobie, łatwizna. Podchodzę pod miasto i zaczynam walkę. A tutaj masakra !!!
Tracę motocyklistów ... na jednym hexie siedzi chyba z sześć jednostek, co się objawia ilością ostrzałów tej jednostki. Uff, dobrze, że mam artylerię ... rozstawiam się i zaczynam ostrzał ... ale to jak walenie głową w mur, tury uciekają, moje jednostki próbujące atakować miasto dostają po d... po trochu ubywa tych zestakowanych jednostek, ale wolno, wolno ... i w ostatniej turze, ostatnią jednostką która mogła zaatakować, niszczę zaznaczonych komisarzy ... fuks.
Ale ciekawi mnie, czy ktoś zrobi tu BV (lub co trzeba wystawić żeby zrobić BV, pewnie zwykłych piechociarzy, ale nie jestem pewien czy to pomoże).
Nic to ... niby taki prosty scen, a tutaj strata zwiadu i słabiutki wynik.

Raport zdjęciowy: Rozwijam siły przeznaczone do likwidacji komisarzy PKWN.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
 3   EWAKUACJA , #2 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: 14TP
 4   OBRONA GRODNA , #3 , Brilliant Victory , score:69
 5   PKWN , #4 , Tactical Victory , score:9
--
Campaign score: 231  *  Average: 46

..
Current scenario: PKWN,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 3902 , Current prestige is 154
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
if BV: +2000, GENERALMAJOR HANSEN , cap 5500, 9 turns prestige: 90
if V : +1400, GENERALMAJOR HANSEN , cap 5500, 12 turns prestige: 120
if TV: +1000, GENERALMAJOR HANSEN , cap 5500, 15 turns prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 3 bars , 364 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 9 kill , 0 pp - U:002  [+67 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
 Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 136 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:020
 Saperzy , PF 621L ,  , 0 bars , 80 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:021
 Kawaleria ,  , 1 bars , 172 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 2 kill , 120 pp - U:022  [+31 exp]

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 4 bars , 499 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Influence  , 23 kill , 0 pp - U:003  [+77 exp]
 7TP ,  , 2 bars , 254 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 156 pp - U:013  [+88 exp]
 7TP ,  , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 156 pp - U:014
+  14TP ,  , 1 bars , 110 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017

Rozpoznanie
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 196 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 3 kill , 120 pp - U:015  [+16 exp]
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 135 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:016

Artyleria ppanc.
*  PZInz 160 , dyon.Scheisskopf , 3 bars , 319 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Influence  , 10 kill , 0 pp - U:008  [+62 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 2 bars , 234 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:006

Artyleria
*  105mm wz.29 , C4P , dyon "Rozprza" , 4 bars , 427 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:005  [+119 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 2 bars , 280 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 4 kill , 422 pp - U:011  [+77 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 3 bars , 327 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 384 pp - U:012  [+146 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 2 kill , 0 pp - U:007

Myśliwiec
 Hurricane ,  , 2 bars , 296 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  , 4 kill , 516 pp - U:010
 Hurricane ,  , 0 bars , 93 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:019

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 2 bars , 252 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 624 pp - U:009
 LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 86 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:018

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:53   TNK:19   RCN:9    AT:5    FLAK:4    FORT:1    ATY:18   AD:6    FTR:13   TB:9    LB:3      Total: 140
Lost  : INF:15   RCN:4    AT:1    FLAK:2    ATY:2    AD:1    FTR:2    TB:1      Total: 28

BV  3
V   1
TV  1
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2016, 11:37:45 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 01, 2016, 11:48:47 »

Ale ciekawi mnie, czy ktoś zrobi tu BV (lub co trzeba wystawić żeby zrobić BV, pewnie zwykłych piechociarzy, ale nie jestem pewien czy to pomoże).
Grałem to kiedyś i w pierwszym podejściu dostałem lanie. W drugim dałem artylerię recona i piechotę. BV zaliczone.
Ale to jest najgorszy moim zdaniem scenariusz tej kampanii. Nie lubię wielu jednostek w jednym heksie. Zresztą scenariusze o jednym wzorcu postępowania dla osiągnięcia zwycięstwa są słabe.

Ps
Pamiętam jedną bitwę - obrona Grodna - super dramaturgia. Jeden VH przechodził z rąk do rąk. Było miejsce na wycofanie i kontratak. To najlepszy scenariusz, jaki do tej pory grałem.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #6 : Kwiecień 02, 2016, 05:07:56 »

Mam dostępny do zakupów sprzęt naszego sojusznika , Niemców ... tak patrzę co tu by kupić ... już miałem podejść patriotycznie i nic niemieckiego nie kupować (nic rewelacyjnego w stosunku do polskich magazynów), ale jest jedna różnica ... dalekosiężne działa, więc kasa idzie na 15K18 ... czegoś takiego w naszym arsenale nie ma ... a Rosjanie podobne cudeńka mają ...

Podsumowując bitwę, jest dobrze. Warunki zwycięstwa to utrzymać VH przez ... 30 tur !!! Myślę sobie ... no to będzie wesoło.
I tak było ... bitwa iście epicka ... fale Rosjan napływają bez końca na północy, a potem na południu, czyli tam gdzie się broni moje corowe wojsko. Nie jest łatwo i trzeba się nagimnastykować, ale z każda turą jest trudniej unikać strat ... mnie to kosztowało motocyklistów, kawalerię i tego czego najbardziej szkoda to batalion 7TP z liderem ... połasiłem się na wykończenie jakiejś jednostki i stanąłem nieopacznie w lesie ... i mi czołgi wykończyli piechociarze z Rosji.
W powietrzu też gorąco, ale dość szybko uzyskuję przewagę, a potem cały czas wspieram oddziały lądowe w obronie.
Kiedy robi się już naprawdę ciężko, pojawiają się posiłki sojuszników w dużej ilości ... potrzeba trochę czasu aby je wprowadzić do walki, szczególnie na południu, ale jak docierają to sprawnie oczyszczają mi teren z Sowietów.
Kończę poprzez wybicie wszystkich oddziałów wroga.

Naprawdę, jak na bitwę obronną, ta jest dobrze zrobiona, trzyma w napięciu i cały czas trzeba się wysilać, co i jak zniszczyć i przetrwać. Sądzę, że dobrze jest też dobrany czas wejścią posiłków ... u mnie było już naprawdę podbramkowo, o czym świadczą stany jednostek (no i tych kilka strat).

Raport zdjęciowy: Umocnienia na które rzucił się przeciwnik ... i dobrze, bo byłoby dużo gorzej.



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
 3   EWAKUACJA , #2 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: 14TP
 4   OBRONA GRODNA , #3 , Brilliant Victory , score:69
 5   PKWN , #4 , Tactical Victory , score:9
 6   GENERALMAJOR HANSEN , #5 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 303  *  Average: 50

..
Current scenario: GENERALMAJOR HANSEN,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 4646 , Current prestige is 374
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +2200, KONTRATAK , cap 6000, 30 turns prestige: 300
if V : +1700, KONTRATAK , cap 6000, 30 turns prestige: 300
if TV: +1250, KONTRATAK , cap 6000, 30 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 4 bars , 428 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 13 kill , 0 pp - U:001  [+64 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
 Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 136 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:019
 Saperzy , PF 621L ,  , 0 bars , 98 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 1 kill , 288 pp - U:020  [+18 exp]
 Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 118 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 192 pp - U:234  [+8 exp]
 Kawaleria ,  , 1 bars , 156 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 2 kill , 120 pp - U:235  [+46 exp]

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 5 bars , 555 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Influence  , 30 kill , 0 pp - U:002  [+56 exp]
 7TP ,  , 2 bars , 260 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 8 kill , 156 pp - U:013  [+107 exp]
+  14TP ,  , 2 bars , 296 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:016  [+186 exp]
 9TP ,  , 1 bars , 181 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 3 kill , 192 pp - U:233  [+71 exp]

Rozpoznanie
 Patrol motocyklowy ,  , 2 bars , 259 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 7 kill , 120 pp - U:014  [+63 exp]

Artyleria ppanc.
*  PZInz 160 , dyon.Scheisskopf , 3 bars , 385 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Influence  , 15 kill , 0 pp - U:007  [+66 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 3 bars , 336 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:005  [+102 exp]

Artyleria
*  105mm wz.29 , C4P , dyon "Rozprza" , 5 bars , 523 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 , Combat Support  , 9 kill , 0 pp - U:004  [+96 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 3 bars , 376 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , 5 kill , 422 pp - U:010  [+96 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 3 bars , 394 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 6 kill , 384 pp - U:011  [+67 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 1 bars , 183 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 636 pp - U:232  [+73 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 3 bars , 324 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+67 exp]

Myśliwiec
 Hurricane ,  , 3 bars , 358 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 516 pp - U:009  [+62 exp]
 Hurricane ,  , 1 bars , 163 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 4 kill , 516 pp - U:018  [+70 exp]

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 3 bars , 301 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 624 pp - U:008  [+49 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 1 bars , 114 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 0 kill , 288 pp - U:017  [+28 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska, Niemcy
Killed: INF:116  TNK:29   RCN:17   AT:10   FLAK:11   FORT:1    ATY:34   AD:10   FTR:21   TB:17   LB:7      Total: 273
Lost  : INF:27   TNK:1    RCN:6    AT:2    FLAK:3    FORT:14   ATY:4    AD:2    FTR:2    TB:1      Total: 62

BV  4
V   1
TV  1
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #7 : Kwiecień 03, 2016, 09:47:59 »

Otrzymuję prototyp samobieżnej plotki.
Kasę wydaję na dodatkową eskadrę Hurricane, 3 bataliony 9TP, pojawiła się ciekawa samobieżna artyleria o zasięgu 4 więc zakup razy 2, zostaje jeszcze na zwiad TKS.

Kolejna spora bitwa, efektowna i efektywna. W powietrzu, pomimo właściwie braku zagrożenia dla moich samolotów, to pełen spokój zapewniłem sobie dopiero w okolicach 6 tury, wcześniej brakowało myśliwców aby ogarnąć to wszystko.
Podobnie na lądzie, nacierających Rosjan, czy to piechoty czy lekkich czołgów jak mrówek.
Ani nacierają, ja nacieram ... wygrał lepszy.
Ale są i straty corowych jednostek: kawaleria, piechociarze, motocykliści, świeżutki 9TP i prototypowa plotka niestety.
Bitwa ciekawa, trzymająca w napięciu, trzeba mieć oczy naokoło głowy, bo intensywne walki toczą się wszędzie.

Raport zdjęciowy: I jak tu z takim wachlarzem walczyć bez strat Sad .



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
 3   EWAKUACJA , #2 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: 14TP
 4   OBRONA GRODNA , #3 , Brilliant Victory , score:69
 5   PKWN , #4 , Tactical Victory , score:9
 6   GENERALMAJOR HANSEN , #5 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: 342/wz37/75
 7   KONTRATAK , #6 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 364  *  Average: 52

..
Current scenario: KONTRATAK,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 5558 , Current prestige is 360
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, TWIERDZA , cap 6500, 16 turns prestige: 160
if V : +2000, TWIERDZA , cap 6500, 18 turns prestige: 180
if TV: +1500, TWIERDZA , cap 6500, 20 turns prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
*  Kawaleria , dyon "Majerek" , 5 bars , 516 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 17 kill , 0 pp - U:001  [+88 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
 Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 2 bars , 205 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 3 kill , 192 pp - U:017  [+69 exp]
 Saperzy , PF 621L ,  , 1 bars , 119 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 1 kill , 288 pp - U:018  [+21 exp]

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 5 bars , 623 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Influence  , 35 kill , 0 pp - U:002  [+68 exp]
 7TP ,  , 3 bars , 337 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , Street Fighter  , 10 kill , 156 pp - U:012  [+77 exp]
+  14TP ,  , 3 bars , 359 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 11 kill , 0 pp - U:014  [+63 exp]
 9TP ,  , 2 bars , 243 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 6 kill , 192 pp - U:020  [+62 exp]
 9TP ,  , 1 bars , 171 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 1 kill , 192 pp - U:187  [+21 exp]
 9TP ,  , 1 bars , 190 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 0 kill , 192 pp - U:188  [+40 exp]

Rozpoznanie
 TKS ,  , 2 bars , 205 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 0 kill , 108 pp - U:192  [+55 exp]

Artyleria ppanc.
*  PZInz 160 , dyon.Scheisskopf , 4 bars , 439 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , Influence  , 19 kill , 0 pp - U:007  [+54 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 3 bars , 391 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Street Fighter  , 14 kill , 0 pp - U:005  [+55 exp]

Artyleria
*  105mm wz.29 , C4P , dyon "Rozprza" , 5 bars , 561 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 , Combat Support  , 11 kill , 0 pp - U:004  [+38 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 4 bars , 428 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 422 pp - U:010  [+52 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 4 bars , 439 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 8 kill , 384 pp - U:011  [+45 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 2 bars , 215 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 636 pp - U:019  [+32 exp]
 Wz 39 105 ,  , 1 bars , 187 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 168 pp - U:190  [+37 exp]
 Wz 39 105 ,  , 1 bars , 193 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 168 pp - U:191  [+43 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 3 bars , 386 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:006  [+62 exp]

Myśliwiec
 Hurricane ,  , 4 bars , 417 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 516 pp - U:009  [+59 exp]
 Hurricane ,  , 1 bars , 198 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 6 kill , 516 pp - U:016  [+35 exp]
 Hurricane ,  , 1 bars , 176 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 516 pp - U:189  [+26 exp]

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 3 bars , 323 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 624 pp - U:008  [+22 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 288 pp - U:015  [+29 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:140  TNK:39   RCN:22   AT:12   FLAK:15   FORT:18   ATY:45   AD:13   FTR:25   TB:26   LB:9      Total: 364
Lost  : INF:32   TNK:2    RCN:12   AT:3    FLAK:6    FORT:14   ATY:5    AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 82

BV  5
V   1
TV  1
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2016, 09:55:37 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #8 : Kwiecień 03, 2016, 10:41:42 »

W HQ wydaję kasę na dodatek amunicyjny dla Łosi, 3 x motocykliści, 2 x samobieżna artyleria.
Na pierwszy rzut oka mapa wygląda zachęcająco, ale jak włączyłem podgląd terenu, to tragedia.
Drogi zniszczone, rzeki nieprzekraczalne więc moje wojsko w większości człapie, a nie jedzie.
Docieram do twierdzy, a tam okropieństwo, dalekosiężna artyleria pochowana w bunkrach, pod osłoną
schowanej plotki. A w okolicy krążą czołgi KW. Na początku przynajmniej w powietrzu zupełny spokój,
więc Łosie do czasu aż je plotka nie zahaczy, mają używanie na czołgach.
Podciągam artylerię aby ostrzeliwać bunkry twierdzy, i ta stacjonarna wojna trwa wiele tur.
W międzyczasie, pod miasto podchodzą jednostki ... a artyleria z twierdzy ma używanie. Nagle małe zdziwienie,
kawaleria przeszłą przez rzekę (bo była zamarznięta), dzięki temu zniszczyła mi jeden bunkier, ale zapłaciła życiem ten ofiarny atak w mieście. Szkoda, że więcej kawalerii nie miałem. A jak bunkier zniszczony, to w następnej turze artylerii tam ukrytej także nie ma. I tak hex za hexem w twierdzy. No i pod koniec pojawiaja się radzieckie myśliwce, co odciąga moje już osłabione myśliwce od wspierania wojsk lądowych. A Ruskich jak to zwykle mnogo, więc czyszczenie nieba trwa do końca walk.
Kiedy zdobywam Brzesć, to do odległego VH także jest dość daleko, zanim podciągnąłem tam jednostki (posuwają się jak żółwie, a paliwo zużywają jak smoki) to zrobiło się niewesoło, bo ostatni VH to także wróg ukryty w bunkrze. Atakuję wszystkim co mam (a artyleria już nie dała rady dojechać niestety) i cudem udaje mi się zakończyć tą wojnę w ostatniej turze.
Oprócz wspomnianej już kawalerii tracę także jedną samobieżną artylerię i zwiad.

Raport zdjęciowy: Brześć zdobyty, ale do zwycięstwa jeszcze daleko Sad .



OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016)  *  AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.8.4
Campaign: B01 PLAN WSCHÓD v.4.1,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   MANEWRY , #0 , Brilliant Victory , score:51
 2   ROZPOZNANIE , #1 , Victory , score:31
 3   EWAKUACJA , #2 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: 14TP
 4   OBRONA GRODNA , #3 , Brilliant Victory , score:69
 5   PKWN , #4 , Tactical Victory , score:9
 6   GENERALMAJOR HANSEN , #5 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: 342/wz37/75
 7   KONTRATAK , #6 , Brilliant Victory , score:61
 8   TWIERDZA , #7 , Tactical Victory , score:10
--
Campaign score: 374  *  Average: 46

..
Current scenario: TWIERDZA,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 5940 , Current prestige is 490
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 19
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 150
V : Win , turn prestige: 170
TV: Win , turn prestige: 190
Ls: Loss , turn prestige: 190

Piechota
*  Sztab , PF 508/518 , płk. Gustlik , 2 bars , 200 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
 Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 2 bars , 205 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 192 pp - U:016
 Saperzy , PF 621L ,  , 1 bars , 119 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:017

Czołg
*  7TP , baon "Greg" , 5 bars , 786 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Influence  , 42 kill , 0 pp - U:002  [+163 exp]
 7TP ,  , 4 bars , 447 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Street Fighter  , 15 kill , 156 pp - U:012  [+110 exp]
+  14TP ,  , 4 bars , 490 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 0 pp - U:013  [+131 exp]
 9TP ,  , 2 bars , 296 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 9 kill , 192 pp - U:019  [+53 exp]
 9TP ,  , 1 bars , 176 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 192 pp - U:020  [+5 exp]
 9TP ,  , 2 bars , 216 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 1 kill , 192 pp - U:021  [+26 exp]

Rozpoznanie
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 180 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 1 kill , 120 pp - U:092  [+30 exp]
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 150 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:093
 Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 150 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 120 pp - U:094

Artyleria ppanc.
*  PZInz 160 , dyon.Scheisskopf , 5 bars , 558 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Influence  , 24 kill , 0 pp - U:007  [+119 exp]

FlaK
*  Taczanka , baon "Czata" , 4 bars , 475 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Street Fighter  , 16 kill , 0 pp - U:005  [+84 exp]

Artyleria
*  105mm wz.29 , C4P , dyon "Rozprza" , 5 bars , 694 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 , Combat Support  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+133 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 5 bars , 525 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fire Discipline  , 9 kill , 384 pp - U:010  [+97 exp]
 105mm wz.29 , C4P ,  , 4 bars , 482 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 9 kill , 384 pp - U:011  [+43 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 2 bars , 286 exp , Niemcy , 10/10 , 7 kill , 636 pp - U:018  [+71 exp]
 Wz 39 105 ,  , 1 bars , 191 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 168 pp - U:023  [+4 exp]
 Wz 39 105 ,  , 1 bars , 193 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 3 kill , 168 pp - U:024
 Wz 39 105 ,  , 1 bars , 181 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 0 kill , 168 pp - U:096  [+31 exp]

Obrona plot.
*  Wz.14/17 kal75 , dyon plot "Zsamot" , 3 bars , 386 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwhelming Attack  , 5 kill , 0 pp - U:006

Myśliwiec
 Hurricane ,  , 4 bars , 466 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 516 pp - U:009  [+49 exp]
 Hurricane ,  , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 6 kill , 516 pp - U:015  [+59 exp]
 Hurricane ,  , 2 bars , 251 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , All Weather Combat  , 6 kill , 516 pp - U:022  [+75 exp]

Bomb. taktyczny
 PZL 37c Los ,  , 4 bars , 451 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , Devastating Fire  , Support, 6 kill , 624 pp - U:008  [+128 exp]
 LWS-3 Mewa ,  , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 288 pp - U:014  [+10 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:144  TNK:47   RCN:24   AT:12   FLAK:15   FORT:39   ATY:49   AD:15   FTR:30   TB:27   LB:9      Total: 411
Lost  : INF:33   TNK:2    RCN:13   AT:3    FLAK:6    FORT:14   ATY:6    AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 85

BV  5
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2016, 09:44:10 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #9 : Kwiecień 03, 2016, 10:45:06 »

Kampania bardzo fajna, zróżnicowane warunki zwycięstwa i bitwy od prostych do bardzo złożonych.
Początkowo wydawała mi się łatwa, a potem kiedy przeważnie robi się łatwiej, tutaj wcale tak nie było.
Z czystym sumieniem mogę polecić tą kampanię jako dobrą rozrywkę.
Także temat i historyjka spójnie zrobiona, więc tym bardziej fajnie się gra.

Na koniec moje medale:

Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Kwiecień 03, 2016, 11:26:52 »

Zatem 374 + 100 = 474
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.072 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)