Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 11, 2022, 10:15:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - G10 Big Red One - 150%  (Przeczytany 6282 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #15 : Październik 20, 2016, 06:11:23 »

W każdym scenariuszu jest kilka auxowych samolotów, a generalnie ja popełniłem błąd, bo samolot trzeba było kupować na wczesnym etapie, żeby nabierał doświadczenia. Teraz taki świeżak nawet nie powalczy ze szkopami, a i pobombardować też nie za bardzo. Jedynie co, to korzystam z niego do rozpoznania lotniczego. Niestety, ale na późniejszym etapie gry dokupowanie jednostek dla mnie nie ma większego sensu, bo odstają doświadczeniem od weteranów. Kasę trzymam na upgrade'y i wzmacnianie artylerii - pewnie się jeszcze nieraz przyda Smiley Boję się, że kupię samolot i nie wystarczy na unowocześnienie czołgów.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #16 : Październik 21, 2016, 06:32:14 »

Scenariusz 13: Aachen

Zdobywamy Aachen. Mimo że już jedno miasteczko zdobyłem scenariusz temu, to teraz już go nie mam. Ale nie jest to potrzebne. Misja wydaje się prosta - zająć VHeksy poza miastem i 1 w samym mieście. Rozpoznanie lotnicze wykazuje jednak, że miasto jest całe obsadzone super okopanymi piechotami i bunkrami. Pozostałe VHeksy to luzik. Niestety, znów pojawia się problem posiłków pojawiających się z kosmosu tuż za rzeką, które mi rozwalają parę jednostek aux, więc scenariusz muszę zrestartować. Teraz już wiem, że za rzekę nie wolno się wyprawiać. Parę jednostek rzucam na północ do zajęcia VHeksów (oczywiście Liberatora), a reszta objeżdża Aachen od południa i zachodu, bo tam najłatwiej dobrać się do centralnego bunkra. Posiłki szkopskie zza rzeki coś tam próbują, ale moje artylerie skutecznie niweczą ich wysiłki. A w Aachen inżynierowie dobierają się do bunkra i jest zwycięstwo.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 746  *  Average: 57

..
Current scenario: Aachen,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 3770 , Current prestige is 891
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +500, Stolberg Corridor , cap 4000, 8 turns prestige: 180
if V : +350, Stolberg Corridor , cap 4000, 11 turns prestige: 225
if TV: +200, Stolberg Corridor , cap 4000, 14 turns prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 561 exp , USA , 8/10 , Liberator  , Support, 15 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 3 bars , 365 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:002  [+40 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 184 exp , USA , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+24 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 2 bars , 249 exp , USA , 6/10 , Bridging  , 5 kill , 0 pp - U:006  [+43 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 4 bars , 485 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:007  [+27 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 327 exp , USA , 12/10 , Combat Support  , 8 kill , 0 pp - U:008  [+15 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 3 bars , 332 exp , USA , 8/10 , Resilience  , Support, 7 kill , 0 pp - U:009  [+38 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 782 exp , USA , 11/10 , Shock Tactics  , 55 kill , 382 pp - U:012  [+31 exp]
 M4A3/76 ,  , 4 bars , 404 exp , USA , 11/10 , 11 kill , 382 pp - U:016  [+8 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 2 bars , 272 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:017  [+14 exp]
+  M26 ,  , 1 bars , 143 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:019  [+67 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 4 bars , 412 exp , USA , 4/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:004  [+61 exp]

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 4 bars , 493 exp , USA , 12/10 , Battlefield Intelligence  , 16 kill , 374 pp - U:014  [+48 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 736 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 15 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 602 exp , USA , 12/10 , Bridging  , 10 kill , 576 pp - U:010  [+33 exp]
+  M12 ,  , 3 bars , 370 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 19 kill , 0 pp - U:013  [+14 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 2 bars , 205 exp , USA , 11/10 , 8 kill , 844 pp - U:015  [+11 exp]

Air Defense
 M15A1 ,  , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 240 pp - U:093
 M15A1 ,  , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 240 pp - U:103

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 2 bars , 251 exp , USA , 4/10 , Combat Support  , Support, Recon, 1 kill , 732 pp - U:018  [+70 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:160  TNK:18   RCN:19   AT:53   FLAK:10   FORT:71   ATY:89   AD:16   FTR:11   TB:8    DD:3      Total: 458
Lost  : INF:33   TNK:4    RCN:4    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 48

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  4 Leaders      Total :   2859 exp,     57 kill,      0 pp    Average:    357 exp,      7 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1601 exp,     73 kill,    764 pp    Average:    400 exp,     18 kill,    191 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    412 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    412 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    493 exp,     16 kill,    374 pp    Average:    493 exp,     16 kill,    374 pp
Artillery      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1913 exp,     52 kill,   1420 pp    Average:    478 exp,     13 kill,    355 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    152 exp,      0 kill,    480 pp    Average:     76 exp,      0 kill,    240 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    251 exp,      1 kill,    732 pp    Average:    251 exp,      1 kill,    732 pp
* Summary:     *  21 Units * 10 Leaders      Total :   7681 exp,    201 kill,   3770 pp    Average:    366 exp,     10 kill,    180 pp


Player 1  USA   has 31 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  6
Air Defense :  2
Fighter :  3

Player 2  Germany   has 47 units total (core+aux):
Infantry : 19
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  5
FlaK :  1
Fortification :  7
Artillery :  7
Air Defense :  2
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #17 : Październik 21, 2016, 10:11:41 »

Scenariusz 14: Stolberg Corridor

Czyli operacje w Lesie Hurtgen. Część moich sił jest w lesie, a część obok. W lesie wystawiam przede wszystkim Specialsów i Rangerów no i artylerie. Kupiłem sobie samolocik rozpoznawczy, bo inaczej masakra w tym lesie. Najciężej jest przy pierwszym VH obok lasu, bo jest mocno ufortyfikowany, osłaniany artyleriami i czego tam nie ma. Auxy na południu próbują przejść przez las i rzekę i zająć płatne flagi, ale nie udaje się. Rangerzy i Specjalsi wychodzą z lasu znienacka i przy wsparciu artyleryjskim zajmuję pierwszy VH za lasem. Wprawdzie w pobliżu są dwa panzery, ale nic nie mogą zdziałać. Szybka akcja i zajmuję też drugi VH Liberatorem i ustawiam wsparcie artyleryjskie w razie kontrataku. Tymczasem po zachodniej stronie lasu udaje się w końcu wyrzucić okopaną piechotę z VHeksa i czołgi omijają dalsze umocnienia szkopów, kierując się do ostatniego VHeksa.  No i znów - posiłki wroga z kosmosu  Burning Mad Cały szpaler spadochroniarzy wraz z artylerią teleportuje się pomiędzy moimi żołnierzami, otaczając Liberatorów w VHeksie. Na szczęście moja artyleria nie daje im zrobić krzywdy, ale co się nadenerwowałem to moje. W kolejnej turze zajmuję ostatni VHeks, ale mogę się pożegnać z próbami zajęcia płatnych flag za rzeką, bo przecież kolejne wojska szkopów mogą się nagle zmaterializować na moich tyłach, więc wolę nie ryzykować.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
14   Stolberg Corridor , #13 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 806  *  Average: 57

..
Current scenario: Stolberg Corridor,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 540
Army cost: 3821 , Current prestige is 1394
Prestige available on map yet is 420 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +500, Ardennes , cap 5000, 12 turns prestige: 375
if V : +400, Ardennes , cap 5000, 15 turns prestige: 420
if TV: +250, Ardennes , cap 5000, 18 turns prestige: 420
Ls: Loss , turn prestige: 420

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 616 exp , USA , 8/10 , Liberator  , Support, 15 kill , 0 pp - U:001  [+55 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 4 bars , 433 exp , USA , 6/10 , Battlefield Intelligence  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+68 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 2 bars , 261 exp , USA , 3/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+77 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 2 bars , 285 exp , USA , 6/10 , Bridging  , 7 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 4 bars , 489 exp , USA , 12/10 , 14 kill , 0 pp - U:007  [+4 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 351 exp , USA , 12/10 , Combat Support  , 9 kill , 0 pp - U:008  [+24 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 3 bars , 389 exp , USA , 11/10 , Resilience  , Support, 9 kill , 0 pp - U:009  [+57 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 885 exp , USA , 11/10 , Shock Tactics  , 64 kill , 382 pp - U:012  [+103 exp]
 M4A3/76 ,  , 4 bars , 472 exp , USA , 11/10 , 17 kill , 382 pp - U:016  [+68 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 2 bars , 286 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:017  [+14 exp]
+  M26 ,  , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:019  [+27 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 4 bars , 412 exp , USA , 12/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:004

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 5 bars , 555 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 17 kill , 312 pp - U:014  [+62 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 803 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 16 kill , 0 pp - U:003  [+67 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 657 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 13 kill , 720 pp - U:010  [+55 exp]
+  M12 ,  , 4 bars , 432 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 19 kill , 0 pp - U:013  [+62 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 2 bars , 230 exp , USA , 12/10 , 9 kill , 921 pp - U:015  [+25 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 2 bars , 298 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , Support, Recon, 1 kill , 732 pp - U:018  [+47 exp]

Tactical Bomber
 Curtiss SC Seahawk ,  , 1 bars , 141 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:020  [+30 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:171  TNK:19   RCN:20   AT:58   FLAK:10   FORT:73   ATY:103  AD:19   FTR:11   TB:8    DD:3      Total: 495
Lost  : INF:34   TNK:4    RCN:5    AT:1    FORT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 51

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  5 Leaders      Total :   3180 exp,     64 kill,      0 pp    Average:    398 exp,      8 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1813 exp,     90 kill,    764 pp    Average:    453 exp,     23 kill,    191 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    412 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    412 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    555 exp,     17 kill,    312 pp    Average:    555 exp,     17 kill,    312 pp
Artillery      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2122 exp,     57 kill,   1641 pp    Average:    531 exp,     14 kill,    410 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    298 exp,      1 kill,    732 pp    Average:    298 exp,      1 kill,    732 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    141 exp,      0 kill,    372 pp    Average:    141 exp,      0 kill,    372 pp
* Summary:     *  20 Units * 11 Leaders      Total :   8521 exp,    231 kill,   3821 pp    Average:    426 exp,     12 kill,    191 pp


Player 1  USA   has 51 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank   :  6
Recon :  2
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Fortification :  8
Artillery : 10
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  Germany   has 51 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank   :  1
Recon :  4
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Fortification : 10
Artillery :  5
Air Defense :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #18 : Październik 22, 2016, 07:24:19 »

Scenariusz 15: Ardennes

Tym razem trzeba się zmierzyć z wielką ofensywą szkopów zwaną w anglojęzycznej historiografii bitwą o wybrzuszenie. Oczywiście moje jednostki są kawałek do linii frontu, więc trzeba je żwawo przemieszczać. Szybko stawiam most pontonowy, po czym orientuję się, że rzeka jest zamarznięta, więc i tak można przejechać  Grin Pierwsza tura oznacza gorączkowe szukanie nieco lepszych pozycji obronnych niż teren clear. Piechoty cofam do lasów czy na wzgórza, podciągam artylerie samobieżne, dosuwam też Specialsów, którzy mają Combat Support i czekam na to, co się stanie. Zabezpieczam też tyły, bo kto wie - może będzie zrzut spadochroniarzy. Ale uprzedzając fakty - nie pojawił się. Atak szkopów odbywa się na dwóch głównych kierunkach - na północy mapy na zachód i na południu mapy na północny-zachód. Na południu długo bym nie wytrzymał, ale z czasem pojawiają się posiłki co parę tur. To umożliwia zatrzymanie ofensywy na linii lasu, a później wyjście szwabom na tyły. Szczególnie ofiarnie działa mały recon, który pcha się między tłum wroga, aby rozpoznać rozlokowanie oddziałów i wyeliminować jedną artylerię. W kolejnej turze oczywiście ginie, ale medal honoru ma jak w banku. W centrum nie idzie im tak dobrze, rzucają pojedyncze jednostki bardziej w celu wspomagania natarcia na głównych kierunkach. A to błąd, bo ja w centrum ma spore zgrupowanie pancerno-artyleryjskie i nie pozwalam im na szybki ruch i bezkarne okrążenie dzielnych amerykańców w północnym VHeksie. Pancerni grenadierzy wyrzucają obrońców z niego, ale artylerie, rangerzy i specjalsi tworzą linię obrony nie do przejścia. Moim czołgom udaje się odwrócić uwagę paru ciężkim czołgom i niszczycielom wroga i z pomocą samolotów pomału je wykańczam, dzięki czemu szkopy tracą spore wsparcie na północy. Nie bawię się w walki uliczne - grenadierów niszczę artylerią, a potem po całkowitym przygnieceniu wyrzucam łatwo moimi weteranami. Wtedy też mogę ruszyć w drogę na południe, gdzie sytuacja jest nieciekawa. Tygrys i parę niszczycieli i artylerii samobieżnych kruszy moją obronę i zajmuje VH. Uderzenie moich czołgów od północy odciąga kilka jednostek wroga, co ułatwia mi kontratak. Dalej moja artyleria wybija niedobitki, ruszam do ataku we wszystkich kierunkach, ale nie udaje się mi wytropić wszystkich jednostek wroga, a szkoda.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
14   Stolberg Corridor , #13 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: M41 HMC 155 mm
15   Ardennes , #14 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 853  *  Average: 56

..
Current scenario: Ardennes,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 60
Army cost: 3634 , Current prestige is 984
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Ardennes Offensive , cap 6000, 14 turns prestige: 435
if V : +0, Ardennes Offensive , cap 6000, 14 turns prestige: 435
if TV: +250, Ardennes Offensive , cap 6000, 14 turns prestige: 435
if Ls: +0, Bonn-Rhineland , cap 7000, 14 turns prestige: 435

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 631 exp , USA , 12/10 , Liberator  , Support, 16 kill , 0 pp - U:001  [+15 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 5 bars , 510 exp , USA , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 9 kill , 0 pp - U:002  [+77 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 2 bars , 284 exp , USA , 11/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+23 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 3 bars , 347 exp , USA , 9/10 , Bridging  , 7 kill , 0 pp - U:006  [+62 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 5 bars , 527 exp , USA , 8/10 , 15 kill , 0 pp - U:007  [+38 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 358 exp , USA , 12/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:008  [+7 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 3 bars , 389 exp , USA , 12/10 , Resilience  , Support, 9 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 995 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 69 kill , 348 pp - U:012  [+110 exp]
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 544 exp , USA , 5/10 , Devastating Fire  , 24 kill , 348 pp - U:016  [+72 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 3 bars , 385 exp , USA , 9/10 , 14 kill , 0 pp - U:017  [+99 exp]
+  M26 ,  , 2 bars , 254 exp , USA , 8/10 , 9 kill , 0 pp - U:019  [+84 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 4 bars , 459 exp , USA , 2/10 , Recon, 3 kill , 0 pp - U:004  [+47 exp]

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 5 bars , 673 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 23 kill , 312 pp - U:014  [+118 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 982 exp , USA , 12/10 , Bridging  , 21 kill , 0 pp - U:003  [+179 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 815 exp , USA , 11/10 , Bridging  , 15 kill , 528 pp - U:010 [+158 exp]
+  M12 ,  , 5 bars , 507 exp , USA , 12/10 , Bridging  , 20 kill , 0 pp - U:013  [+75 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 3 bars , 314 exp , USA , 12/10 , 10 kill , 921 pp - U:015  [+84 exp]
+  M41 HMC 155 mm ,  , 2 bars , 236 exp , USA , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:021  [+113 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 3 bars , 342 exp , USA , 11/10 , Combat Support  , Support, Recon, 3 kill , 805 pp - U:018  [+44 exp]

Tactical Bomber
 Curtiss SC Seahawk ,  , 1 bars , 173 exp , USA , 1/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:020  [+32 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:219  TNK:25   RCN:29   AT:66   FLAK:17   FORT:73   ATY:120  AD:21   FTR:13   TB:8    DD:3      Total: 594
Lost  : INF:44   TNK:4    RCN:6    AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:3    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 68

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  5 Leaders      Total :   3402 exp,     71 kill,      0 pp    Average:    425 exp,      9 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  2 Leaders      Total :   2178 exp,    116 kill,    696 pp    Average:    545 exp,     29 kill,    174 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    459 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    459 exp,      3 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    673 exp,     23 kill,    312 pp    Average:    673 exp,     23 kill,    312 pp
Artillery      *   5 Units *  3 Leaders      Total :   2854 exp,     67 kill,   1449 pp    Average:    571 exp,     13 kill,    290 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    342 exp,      3 kill,    805 pp    Average:    342 exp,      3 kill,    805 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    173 exp,      0 kill,    372 pp    Average:    173 exp,      0 kill,    372 pp
* Summary:     *  21 Units * 12 Leaders      Total :  10081 exp,    283 kill,   3634 pp    Average:    480 exp,     13 kill,    173 pp


Player 1  USA   has 67 units total (core+aux):
Infantry : 30
Tank   :  7
Recon :  2
Anti-tank :  5
FlaK :  1
Fortification :  2
Artillery : 14
Air Defense :  1
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  Germany   has 2 units total (core+aux):
Fortification :  1
Artillery :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #19 : Październik 23, 2016, 08:24:21 »

Scenariusz 16: Ardennes Offensive

Przechodzimy do ofensywy zimowej. Mało tur, sporo VHeksów, dużo auxów. No to lecimy. Plan jest taki, żeby iść w dwóch grupach na południe, drogami na zachód i wschód od północnego VHeksa. Liczy się czas, więc trzeba jechać na pełnym gazie. Od zachodu grupa auxowych spadochroniarzy spróbuje zająć południowy VH, a do pd-wsch wysyłam spadochroniarzy. Niestety, mogę załadować tylko jednych na raz, co trochę utrudnia, ale poradzimy sobie. Uderzenie auxów od północy na umocnioną pozycję szkopów nie idzie łatwo. Dobra, nie ma co tu się oszukiwać - grzęźnie na całego pod salwami artylerii. Próbuję pomału omijać tę pozycję i załatwić artylerie, ale wtedy nadciągają szwabskie czołgi i na tym froncie muszę przejść raczej do defensywy, czyli podstawowy plan od razu pali na panewce. Ale uderzenie drogą na zachód od VH przebiega lepiej i choć jest tam okopana piechota wsparta pancernymi grenadierami, to zajęcie go jest kwestią czasu. Reszta wojsk musi zasuwać na południe.
Tymczasem atak auxowych spadochroniarzy od zachodu też przemienia się w klęskę: ani próba obejścia pozycji wroga od północy ani od południa nie przynosi sukcesów, trzeba się zadekować w lesie i poczekać na posiłki. Pogoda się zmienia na śnieżną i spadochroniarzy desantuję w górach obok VH na pd-wsch i mogę załadować następnych. Liberator oczywiście wyrzuca obrońców i zajmuje VH, a druga jednostka Specjalsów dociera na miejsce w odpowiedniej chwili, bo już nieopodal pojawiły się szwabskie czołgi. Północny VH udaje się zająć, ale grenadierzy kontratakują i wyrzucają piechotę. Muszę tam wstawić silniejszą jednostkę, która wsparta artylerią już się nie da wyrzucić. Główne siły rozdzielają się przed rzeką i część atakuje od północy południowy VH and część przeprawia się na wschód do kolejnego VH. Tutaj następują zażarte walki o zdobycie celów, poświęcam auxów, żeby wroga artyleria wyczerpała amunicję i po ciężkiej walce wręcz o każdy dom, wśród walących się murów i pocisków artyleryjskich piechota zajmuje wszystkie cele.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
14   Stolberg Corridor , #13 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: M41 HMC 155 mm
15   Ardennes , #14 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: P-80
16   Ardennes Offensive , #15 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 907  *  Average: 56

..
Current scenario: Ardennes Offensive,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 3994 , Current prestige is 978
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +350, Bonn-Rhineland , cap 7000, 9 turns prestige: 360
if V : +250, Bonn-Rhineland , cap 7000, 12 turns prestige: 450
if TV: +100, Bonn-Rhineland , cap 7000, 18 turns prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 690 exp , USA , 6/10 , Liberator  , Support, 17 kill , 0 pp - U:001  [+59 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 5 bars , 510 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 9 kill , 0 pp - U:002
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 3 bars , 349 exp , USA , 6/10 , 5 kill , 0 pp - U:005  [+65 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 3 bars , 359 exp , USA , 8/10 , Bridging  , 7 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 5 bars , 543 exp , USA , 8/10 , 16 kill , 0 pp - U:007  [+16 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 358 exp , USA , 12/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:008
*  Special Service , 1st Eng. , 3 bars , 389 exp , USA , 12/10 , Resilience  , Support, 9 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M26 ,  , 5 bars , 1065 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 78 kill , 480 pp - U:012  [+70 exp]
 M26 ,  , 5 bars , 672 exp , USA , 7/10 , Devastating Fire  , 30 kill , 480 pp - U:016 [+128 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 4 bars , 435 exp , USA , 6/10 , 16 kill , 0 pp - U:017  [+50 exp]
+  M26 ,  , 2 bars , 298 exp , USA , 9/10 , 11 kill , 0 pp - U:019  [+44 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 4 bars , 494 exp , USA , 9/10 , Recon, 3 kill , 0 pp - U:004  [+35 exp]

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 5 bars , 695 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 24 kill , 312 pp - U:014  [+22 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 1015 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 23 kill , 0 pp - U:003  [+33 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 860 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 15 kill , 624 pp - U:010  [+45 exp]
+  M12 ,  , 5 bars , 550 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 21 kill , 0 pp - U:013  [+43 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 3 bars , 331 exp , USA , 12/10 , 11 kill , 921 pp - U:015  [+17 exp]
+  M41 HMC 155 mm ,  , 2 bars , 275 exp , USA , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:021  [+39 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 11/10 , Combat Support  , Support, Recon, 4 kill , 805 pp - U:018  [+14 exp]
+  P-80 ,  , 1 bars , 143 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:022  [+10 exp]

Tactical Bomber
 Curtiss SC Seahawk ,  , 1 bars , 179 exp , USA , 7/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:020  [+6 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:242  TNK:29   RCN:35   AT:70   FLAK:17   FORT:78   ATY:130  AD:24   FTR:13   TB:9    DD:3      Total: 650
Lost  : INF:52   TNK:4    RCN:6    AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:3    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 76

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  5 Leaders      Total :   3554 exp,     73 kill,      0 pp    Average:    444 exp,      9 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  2 Leaders      Total :   2470 exp,    135 kill,    960 pp    Average:    618 exp,     34 kill,    240 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    494 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    494 exp,      3 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    695 exp,     24 kill,    312 pp    Average:    695 exp,     24 kill,    312 pp
Artillery      *   5 Units *  3 Leaders      Total :   3031 exp,     72 kill,   1545 pp    Average:    606 exp,     14 kill,    309 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    499 exp,      4 kill,    805 pp    Average:    250 exp,      2 kill,    403 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    179 exp,      0 kill,    372 pp    Average:    179 exp,      0 kill,    372 pp
* Summary:     *  22 Units * 12 Leaders      Total :  10922 exp,    311 kill,   3994 pp    Average:    496 exp,     14 kill,    182 pp


Player 1  USA   has 60 units total (core+aux):
Infantry : 24
Tank   :  7
Recon :  3
Anti-tank :  6
FlaK :  2
Artillery : 15
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 38 units total (core+aux):
Infantry : 21
Tank   :  2
Recon :  2
Anti-tank :  4
FlaK :  1
Fortification :  3
Artillery :  3
Air Defense :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #20 : Październik 24, 2016, 06:39:28 »

Scenariusz 15: Ardennes
ruszam do ataku we wszystkich kierunkach, ale nie udaje się mi wytropić wszystkich jednostek wroga, a szkoda.

Player 2  Germany   has 2 units total (core+aux):
Fortification :  1
Artillery :  1
rozumiem, że to miała być zemsta, za remis, ten tutaj? =>

Scenariusz 14: Stolberg Corridor
Player 1  USA   has 51 units total (core+aux):

Player 2  Germany   has 51 units total (core+aux):
* * *
Scenariusz 16: Ardennes Offensive

Tutaj następują zażarte walki o zdobycie celów, poświęcam auxów, żeby wroga artyleria wyczerpała amunicję i po ciężkiej walce wręcz o każdy dom, wśród walących się murów i pocisków artyleryjskich piechota zajmuje wszystkie cele.

Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +350, Bonn-Rhineland , cap 7000, 9 turns prestige: 360
if V : +250, Bonn-Rhineland , cap 7000, 12 turns prestige: 450
if TV: +100, Bonn-Rhineland , cap 7000, 18 turns prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450
Miałeś jeszcze tyle czasu - a walisz ludzikami, na straty, jak żukow? Smiley
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #21 : Październik 24, 2016, 06:59:53 »

rozumiem, że to miała być zemsta, za remis, ten tutaj? =>

Zemsta się nie udała, bo w planach zawsze jest wykoszenie wroga co do nogi, ale nie udało się dwóch gagatków wytropić Smiley


Miałeś jeszcze tyle czasu - a walisz ludzikami, na straty, jak żukow? Smiley

Ciężki scenariusz, walki o każdy dom i każdy punkt do rankingu Smiley To jest trochę specyfika misji z dużą liczbą auxów - o swoje wojska się dba, a auxy to mięso armatnie, które można poświęcić. To jest jeden z powodów, dla których nie bardzo lubię kampanii z dużymi ilościami auxów, bo zamiast główkować i kombinować wystarczy ruszyć przed siebie całą masą i jest zwycięstwo.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #22 : Październik 25, 2016, 11:46:10 »

Scenariusz 17: Bonn-Rhineland

Zasuwamy do Renu. Najpierw można wystawić tylko 4 jednostki, a resztę po przekroczeniu rzeczki. Więc daję 2 artylerie i 2 czołgi, jeden z Devastating Fire Smiley Znów jest sporo auxów, więc znowu będzie rzeźnia. Rzekę forsuję dość łatwo, zajmuję SH i mogę wystawić pozostałe jednostki, które od razu wchodzą do akcji i pomagają auxom przejść przez rzekę w kolejnych miejscach, a także eliminują większość okopanych piechot w pobliżu. Ale to dopiero rozgrzewka. Teraz ciśniemy do kolejnej rzeki, a w międzyczasie trzeba omijać pola minowe, a na północy nieco większe zgrupowanie szkopów. Rozpoznanie lotnicze wskazuje na mocne umocnienie przepraw, więc trzeba je ominąć. Pomaga pogorszenie pogody: grupuję swoje wojska na południe od południowej przeprawy, przerzucam most pontonowy i w ukryciu przerzucam wojska na drugą stronę bez jednego strzału i bunkruję je w lesie. Na północy dostaję posiłki i jakoś pomału też zbliżam się do przeprawy, kładę most pontonowy na południe od niej i przebijam się przez las, podczas gdy auxy pomału wykańczają szwabskie zgrupowanie i bunkry na samej przeprawie. Zrzucam też spadochroniarzy poza zasięgiem wzroku szkopów. Ta jasne. Mają radar  Banghead i od razu przyczepiają się do mnie ze 4 jednostki. Na szczęście to Resilience i nie dali sobie zrobić kuku, a za moment już niedaleko były moje czołówki i Liberator, więc skończyło się tylko na strachu. Została ostatnia faza misji - zajęcie dwóch umocnionych miast. Jak zwykle ciężko, bo osłona przeciwlotnicza i artyleryjska, no ale od czego mam auxy Smiley Wystarczy odkryć najsłabszy punkt obrony i zaatakować tam. Kolejny brylant na koncie, wojna pomału się kończy.

Jest jedna rzecz w samej mechanice gry, która mi się nie podoba. Chodzi o automatyczne wsparcie artyleryjskie. Chciałbym mieć przycisk w panelu jednostki taki jak uzupełnienia czy amunicja, żeby wyłączyć automatyczne wsparcie artyleryjskie na najbliższą turę wroga. Czasem robię sobie podjazd gdzieś tam znienacka, gdzie wróg nie widzi i cała zasadzka nie wychodzi, bo gdzieś tam indziej ktoś atakuje, a moja artyleria zaczyna strzelać w obronie jak oszalała, mimo że jej przydzieliłem zupełnie inne zadania! Raz że wróg odkrywa moje położenie a dwa - marnuję cenną amunicję. Nie podoba mi się to, gdyż jest to nierealistyczne i niezależne od gracza.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
14   Stolberg Corridor , #13 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: M41 HMC 155 mm
15   Ardennes , #14 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: P-80
16   Ardennes Offensive , #15 , Brilliant Victory , score:54
17   Bonn-Rhineland , #16 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 962  *  Average: 56

..
Current scenario: Bonn-Rhineland,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 1080
Army cost: 4065 , Current prestige is 1413
Prestige available on map yet is 300 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +400, Rhine Bridgehead , cap 7000, 12 turns prestige: 225
if V : +250, Rhine Bridgehead , cap 7000, 15 turns prestige: 225
if TV: +100, Rhine Bridgehead , cap 7000, 18 turns prestige: 225
if Ls: +0, Rhine Bridgehead , cap 7000, 18 turns prestige: 225

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 764 exp , USA , 8/10 , Liberator  , Support, 19 kill , 0 pp - U:001  [+74 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 5 bars , 517 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+7 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 3 bars , 399 exp , USA , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:005  [+50 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 3 bars , 367 exp , USA , 8/10 , Bridging  , 8 kill , 0 pp - U:006  [+8 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 5 bars , 564 exp , USA , 7/10 , 17 kill , 0 pp - U:007  [+21 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 379 exp , USA , 9/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:008  [+21 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 4 bars , 409 exp , USA , 10/10 , Resilience  , Support, 11 kill , 0 pp - U:009  [+20 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M26 ,  , 5 bars , 1121 exp , USA , 11/10 , Shock Tactics  , 82 kill , 528 pp - U:012  [+56 exp]
 M26 ,  , 5 bars , 797 exp , USA , 9/10 , Devastating Fire  , 41 kill , 480 pp - U:016  [+125 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 5 bars , 511 exp , USA , 12/10 , 23 kill , 0 pp - U:017  [+76 exp]
+  M26 ,  , 3 bars , 372 exp , USA , 10/10 , 17 kill , 0 pp - U:019  [+74 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 5 bars , 524 exp , USA , 12/10 , Recon, 5 kill , 0 pp - U:004  [+30 exp]

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 5 bars , 762 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 28 kill , 312 pp - U:014  [+67 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 1078 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 23 kill , 0 pp - U:003  [+63 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 916 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 17 kill , 720 pp - U:010  [+56 exp]
+  M12 ,  , 5 bars , 619 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 23 kill , 0 pp - U:013  [+69 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 3 bars , 368 exp , USA , 12/10 , 11 kill , 921 pp - U:015  [+37 exp]
+  M41 HMC 155 mm ,  , 3 bars , 354 exp , USA , 11/10 , 3 kill , 0 pp - U:021  [+79 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 3 bars , 362 exp , USA , 8/10 , Combat Support  , Support, Recon, 4 kill , 732 pp - U:018  [+6 exp]
+  P-80 ,  , 1 bars , 152 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 0 pp - U:022  [+9 exp]

Tactical Bomber
 Curtiss SC Seahawk ,  , 1 bars , 189 exp , USA , 6/10 , Recon, 0 kill , 372 pp - U:020  [+10 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:271  TNK:32   RCN:37   AT:75   FLAK:19   FORT:88   ATY:141  AD:28   FTR:13   TB:10   DD:3      Total: 717
Lost  : INF:53   TNK:4    RCN:7    AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:4    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 79

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  5 Leaders      Total :   3755 exp,     83 kill,      0 pp    Average:    469 exp,     10 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  2 Leaders      Total :   2801 exp,    163 kill,   1008 pp    Average:    700 exp,     41 kill,    252 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    524 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    524 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    762 exp,     28 kill,    312 pp    Average:    762 exp,     28 kill,    312 pp
Artillery      *   5 Units *  3 Leaders      Total :   3335 exp,     77 kill,   1641 pp    Average:    667 exp,     15 kill,    328 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    514 exp,      5 kill,    732 pp    Average:    257 exp,      3 kill,    366 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    189 exp,      0 kill,    372 pp    Average:    189 exp,      0 kill,    372 pp
* Summary:     *  22 Units * 12 Leaders      Total :  11880 exp,    361 kill,   4065 pp    Average:    540 exp,     16 kill,    185 pp


Player 1  USA   has 56 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank   :  6
Recon :  3
Anti-tank :  2
Artillery : 13
Air Defense :  2
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  Germany   has 25 units total (core+aux):
Infantry :  9
Anti-tank :  5
FlaK :  1
Fortification :  5
Artillery :  3
Air Defense :  1
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #23 : Październik 25, 2016, 02:57:17 »

Znowu to samo: teleport posiłków wokół moich jednostek oblegających VH na wschodzie w 4 turze  Burning Mad Dodatkowo teleport także na zachodzie, gdzie VH jest już zajęty, a wysunięta czołówka idzie rozwalić bunkier na północnym lotnisku. Naprawdę, odechciewa się grać. Znowu muszę rozpoczynać scenariusz od nowa, tym razem mając na względzie, że w 4 turze w dwóch miejscach nastąpi pomoc z kosmosu.  Banghead
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #24 : Październik 25, 2016, 05:07:31 »

Jest jedna rzecz w samej mechanice gry, która mi się nie podoba. Chodzi o automatyczne wsparcie artyleryjskie. Chciałbym mieć przycisk w panelu jednostki taki jak uzupełnienia czy amunicja, żeby wyłączyć automatyczne wsparcie artyleryjskie na najbliższą turę wroga. Czasem robię sobie podjazd gdzieś tam znienacka, gdzie wróg nie widzi i cała zasadzka nie wychodzi, bo gdzieś tam indziej ktoś atakuje, a moja artyleria zaczyna strzelać w obronie jak oszalała, mimo że jej przydzieliłem zupełnie inne zadania! Raz że wróg odkrywa moje położenie a dwa - marnuję cenną amunicję. Nie podoba mi się to, gdyż jest to nierealistyczne i niezależne od gracza.

W przypadku artylerii holowanej istnieje sprytny manewr z załadowaniem na czas tury przeciwnika artylerii do jednostki holującej co uniemożliwia jej oddanie strzału. Ty masz jednak samą artylerię samobieżną, co w tym przypadku stanowi faktycznie problem. Może kiedyś Luis stworzy taką funkcję, która blokuje oddanie strzału w turze przeciwnika w/g preferencji gracza.

P.S. Bardzo fajnie się czyta Twoje emocjonujące opisy  Grin Powodzenia w bojach !
Zapisane
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #25 : Październik 25, 2016, 05:21:50 »

Opisy są bardzo fajne, nie idzie pedzieć Smiley
Znowu to samo: teleport posiłków wokół moich jednostek oblegających VH na wschodzie w 4 turze  Burning Mad Dodatkowo teleport także na zachodzie, gdzie VH jest już zajęty, a wysunięta czołówka idzie rozwalić bunkier na północnym lotnisku. Naprawdę, odechciewa się grać. Znowu muszę rozpoczynać scenariusz od nowa, tym razem mając na względzie, że w 4 turze w dwóch miejscach nastąpi pomoc z kosmosu.  Banghead
To nie z Kosmosu, tylko Organizacji Wyzwolenia Palestyny, tylko za daleko się dokopali...
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #26 : Październik 25, 2016, 08:00:35 »

W przypadku artylerii holowanej istnieje sprytny manewr z załadowaniem na czas tury przeciwnika artylerii do jednostki holującej co uniemożliwia jej oddanie strzału. Ty masz jednak samą artylerię samobieżną, co w tym przypadku stanowi faktycznie problem. Może kiedyś Luis stworzy taką funkcję, która blokuje oddanie strzału w turze przeciwnika w/g preferencji gracza.

Wszystko to jednak nie to Smiley Mam grupkę mobilną, która ma wsparcie dla siebie samej w postaci artylerii samobieżnej. A jej dowódca dał rozkaz strzelać tylko w obronie własnej, a nie jakichś oddziałków parę heksów dalej. Na razie trzeba się z tym męczyć, niestety.

P.S. Bardzo fajnie się czyta Twoje emocjonujące opisy  Grin Powodzenia w bojach !

Miło słyszeć Smiley Ale gdzie mi do Twoich, jeszcze z mapkami. Chciałbym mieć tyle czasu, żeby jakieś zrzuty ekranów powklejać, ale ledwie wystarcza na sklecenie paru zdań o samej bitwie.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #27 : Październik 25, 2016, 08:03:25 »

Opisy są bardzo fajne, nie idzie pedzieć Smiley

Również dzięki Smiley A Ty nie masz ochoty zagrać rankingowo? Im więcej osób, tym lepsza zabawa i zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć z opisów.

To nie z Kosmosu, tylko Organizacji Wyzwolenia Palestyny, tylko za daleko się dokopali...

Nie dość, że przenieśli się w przestrzeni to jeszcze w czasie. A propos, jest taka ciekawa kampania, w którą mam ochotę zagrać, o współczesnych polskich żołnierzach, którzy przenieśli się w czasie do 1939 Smiley
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #28 : Październik 25, 2016, 10:17:29 »

Scenariusz 18: Rhine Bridgehead

Skoro już wiem o kosmicznych posiłkach, to muszę kombinować tak, żeby wygrać przed ich się pojawianiem. Spróbujemy. Po prostu nie będę się czaił, tylko zaatakuję pełną mocą. Rozpoznanie lotnicze odkrywa przede mną karty szkopów, więc walę w nich artylerią, uderzam ciężkimi czołgami i już w pierwszej turze z pierwszej linii zostają strzępy. Co ciekawe, te strzępy zamiast uciekać gdzie pieprz rośnie jadą mnie atakować! No cóż, tym lepiej dla mnie. Nadziewają się na potężne nawały artyleryjskie i znikają jak kamfora. Spadochroniarze lecą na pn-wsch. Dokupiłem wcześniej rangerom pojazdy, żeby szybko mogły wszędzie dojechać. No i jedziemy. Oporu właściwie już nie ma, więc tylko przy dobrym rozpoznaniu jadę na pełnej prędkości do celów. Ustawiam artylerie w zasięgu, kropię do obrońców i wszystko kończy się dobrze. Liberator zajmuje swój VHeks, a druga jednostka SH (po pierwsze dla sławy, po drugie dla pieniędzy) i mam zwycięstwo przed pojawieniem się kosmitów.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
14   Stolberg Corridor , #13 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: M41 HMC 155 mm
15   Ardennes , #14 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: P-80
16   Ardennes Offensive , #15 , Brilliant Victory , score:54
17   Bonn-Rhineland , #16 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Infantry 1945
18   Rhine Bridgehead , #17 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 1026  *  Average: 57

..
Current scenario: Rhine Bridgehead,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 660
Army cost: 4554 , Current prestige is 781
Prestige available on map yet is 180 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Paderborn , cap 8000, 10 turns prestige: 225
if V : +150, Paderborn , cap 8000, 14 turns prestige: 285
if TV: +100, Paderborn , cap 8000, 18 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 803 exp , USA , 11/10 , Liberator  , Support, 20 kill , 0 pp - U:001  [+39 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , 1st/26/III , 5 bars , 529 exp , USA , 4/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+12 exp]
*  Engineers 1944 , M5A1 [W] , 1st/16/II , 4 bars , 411 exp , USA , 10/10 , Influence  , 9 kill , 0 pp - U:005  [+12 exp]
*  Engineers 1944 , M5A1 [W] , 1st/16/III , 3 bars , 391 exp , USA , 10/10 , Bridging  , 8 kill , 0 pp - U:006  [+24 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 5 bars , 571 exp , USA , 10/10 , 20 kill , 0 pp - U:007  [+7 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , 1st/18/III , 3 bars , 379 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:008
*  Special Service , 1st Eng. , 4 bars , 429 exp , USA , 13/10 , Resilience  , Support, 12 kill , 0 pp - U:009  [+20 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M26 ,  , 5 bars , 1187 exp , USA , 12/10 , Shock Tactics  , 91 kill , 576 pp - U:012  [+66 exp]
 M26 ,  , 5 bars , 930 exp , USA , 14/10 , Devastating Fire  , 54 kill , 672 pp - U:016 [+133 exp]
+  M26 ,  , 5 bars , 582 exp , USA , 13/10 , 35 kill , 0 pp - U:017  [+71 exp]
+  M26 ,  , 4 bars , 461 exp , USA , 12/10 , Extended Front  , 25 kill , 0 pp - U:019  [+89 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 5 bars , 530 exp , USA , 11/10 , Recon, 5 kill , 0 pp - U:004  [+6 exp]

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 5 bars , 802 exp , USA , 12/10 , Battlefield Intelligence  , 29 kill , 374 pp - U:014  [+40 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 1123 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 24 kill , 0 pp - U:003  [+45 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 968 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 19 kill , 720 pp - U:010  [+52 exp]
+  M12 ,  , 5 bars , 660 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 24 kill , 0 pp - U:013  [+41 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 3 bars , 387 exp , USA , 13/10 , 12 kill , 998 pp - U:015  [+19 exp]
+  M41 HMC 155 mm ,  , 4 bars , 401 exp , USA , 11/10 , 4 kill , 0 pp - U:021  [+47 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow ,  , 3 bars , 389 exp , USA , 11/10 , Combat Support  , Support, Recon, 4 kill , 805 pp - U:018  [+27 exp]
+  P-80 ,  , 1 bars , 164 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 0 pp - U:022  [+12 exp]

Tactical Bomber
 Curtiss SC Seahawk ,  , 2 bars , 202 exp , USA , 11/10 , Recon, 0 kill , 409 pp - U:020  [+13 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:296  TNK:35   RCN:38   AT:83   FLAK:19   FORT:92   ATY:154  AD:31   FTR:13   TB:10   DD:3      Total: 774
Lost  : INF:53   TNK:4    RCN:7    AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:4    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 79

BV 18
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  6 Leaders      Total :   3869 exp,     89 kill,      0 pp    Average:    484 exp,     11 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3160 exp,    205 kill,   1248 pp    Average:    790 exp,     51 kill,    312 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    530 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    530 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    802 exp,     29 kill,    374 pp    Average:    802 exp,     29 kill,    374 pp
Artillery      *   5 Units *  3 Leaders      Total :   3539 exp,     83 kill,   1718 pp    Average:    708 exp,     17 kill,    344 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    553 exp,      5 kill,    805 pp    Average:    277 exp,      3 kill,    403 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    202 exp,      0 kill,    409 pp    Average:    202 exp,      0 kill,    409 pp
* Summary:     *  22 Units * 14 Leaders      Total :  12655 exp,    416 kill,   4554 pp    Average:    575 exp,     19 kill,    207 pp


Player 1  USA   has 36 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  4
Recon :  3
Anti-tank :  1
Artillery :  7
Fighter :  4
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 12 units total (core+aux):
Infantry :  2
Fortification :  6
Artillery :  3
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #29 : Październik 26, 2016, 12:36:01 »

Zrobiłem sobie wczoraj maraton i dograłem kampanię do końca. Teraz raporty i opisy

Scenariusz 19: Paderborn

Dość ciekawa misja. 4 VHeksy, a droga do nich podejrzanie pusta. Ale nadciągają szkopy, nie ma że nie. Dwa środkowe zajmuję sobie bez problemów, ale do dwóch zewnętrznych jest daleko, a szkopów coraz więcej. Szczególnie na wschodniej flance, gdzie jest parę panzerów. Na zachodzie idzie łatwiej, bo do wyrzucenia jest właściwie tylko piechota. Po wszystkim korci mnie, żeby wracać do centrum, ale zostaję i to dobrze, bo pojawiają się posiłki i bez wsparcia artyleryjskiego byłoby słabo. Na wschodzie tymczasem przy słabszej pogodzie omijam szkopów i ich umocnienia przy granicy mapy i odkrywam kolejne umocnienia przy samym VH. Ale mam spadochroniarzy Smiley Niszczę wrogą pelotkę, zrzucam spadochroniarzy i jest znów zwycięstwo.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: M26
13   Aachen , #12 , Brilliant Victory , score:57
14   Stolberg Corridor , #13 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: M41 HMC 155 mm
15   Ardennes , #14 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: P-80
16   Ardennes Offensive , #15 , Brilliant Victory , score:54
17   Bonn-Rhineland , #16 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Infantry 1945
18   Rhine Bridgehead , #17 , Brilliant Victory , score:64
19   Paderborn , #18 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 1084  *  Average: 57

..
Current scenario: Paderborn,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 300
Army cost: 4408 , Current prestige is 1083
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Harz Mountains , cap 9000, 9 turns prestige: 285
if V : +150, Harz Mountains , cap 9000, 12 turns prestige: 330
if TV: +100, Harz Mountains , cap 9000, 15 turns prestige: 375
Ls: Loss , turn prestige: 375

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 828 exp , USA , 11/10 , Liberator  , Support, 21 kill , 0 pp - U:001  [+25 exp]
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , 1st/26/III , 5 bars , 543 exp , USA , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+14 exp]
*  Engineers 1944 , M5A1 [W] , 1st/16/II , 4 bars , 411 exp , USA , 10/10 , Influence  , 9 kill , 0 pp - U:005
*  Engineers 1944 , M5A1 [W] , 1st/16/III , 3 bars , 391 exp , USA , 10/10 , Bridging  , 8 kill , 0 pp - U:006
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 5 bars , 571 exp , USA , 10/10 , 20 kill , 0 pp - U:007
*  Rangers 1944 , Jeep [W] , 1st/18/III , 3 bars , 386 exp , USA , 12/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:008  [+7 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 4 bars , 429 exp , USA , 13/10 , Resilience  , Support, 12 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M26 ,  , 5 bars , 1235 exp , USA , 14/10 , Shock Tactics  , 98 kill , 672 pp - U:012  [+48 exp]
 M26 ,  , 5 bars , 1014 exp , USA , 11/10 , Devastating Fire  , 60 kill , 528 pp - U:016  [+84 exp]
+  M26 ,  , 5 bars , 661 exp , USA , 14/10 , 44 kill , 0 pp - U:017  [+79 exp]
+  M26 ,  , 5 bars , 527 exp , USA , 11/10 , Extended Front  , 29 kill , 0 pp - U:019  [+66 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 5 bars , 530 exp , USA , 15/10 , Recon, 5 kill , 0 pp - U:004

Anti-tank
 M36 B1 ,  , 5 bars , 828 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 31 kill , 312 pp - U:014  [+26 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 1165 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 25 kill , 0 pp - U:003  [+42 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 1002 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 19 kill , 720 pp - U:010  [+34 exp]
+  M12 ,  , 5 bars , 753 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 25 kill , 0 pp - U:013  [+93 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 4 bars , 413 exp , USA , 13/10 , Aggressive Attack  , 15 kill , 998 pp - U:015  [+26 exp]
+  M41 HMC 155 mm ,  , 4 bars , 419 exp , USA , 14/10 , 4 kill , 0 pp - U:021  [+18 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow ,  , 3 bars , 397 exp , USA , 8/10 , Combat Support  , Support, Recon, 4 kill , 732 pp - U:018  [+8 exp]
+  P-80 ,  , 1 bars , 186 exp , USA , 5/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:022  [+22 exp]

Tactical Bomber
 Curtiss SC Seahawk ,  , 2 bars , 217 exp , USA , 12/10 , Recon, 0 kill , 446 pp - U:020  [+15 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:318  TNK:39   RCN:40   AT:90   FLAK:19   FORT:93   ATY:158  AD:33   FTR:14   TB:10   DD:3      Total: 817
Lost  : INF:53   TNK:4    RCN:8    AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:4    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 80

BV 19
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  6 Leaders      Total :   3915 exp,     90 kill,      0 pp    Average:    489 exp,     11 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3437 exp,    231 kill,   1200 pp    Average:    859 exp,     58 kill,    300 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    530 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    530 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    828 exp,     31 kill,    312 pp    Average:    828 exp,     31 kill,    312 pp
Artillery      *   5 Units *  4 Leaders      Total :   3752 exp,     88 kill,   1718 pp    Average:    750 exp,     18 kill,    344 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    583 exp,      6 kill,    732 pp    Average:    292 exp,      3 kill,    366 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    217 exp,      0 kill,    446 pp    Average:    217 exp,      0 kill,    446 pp
* Summary:     *  22 Units * 15 Leaders      Total :  13262 exp,    451 kill,   4408 pp    Average:    603 exp,     21 kill,    200 pp


Player 1  USA   has 38 units total (core+aux):
Infantry : 14
Tank   :  8
Recon :  2
Anti-tank :  2
Artillery :  8
Fighter :  3
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 11 units total (core+aux):
Infantry :  6
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Fortification :  2
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.095 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)