Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 12:54:34 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - G10 Big Red One - 150%  (Przeczytany 11973 razy)
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« : Październik 12, 2016, 01:53:41 »

Jeszcze zostało mi kilka kampanii z literką G, które mi zostały do odfajkowania Smiley W tę kiedyś grałem, dawno temu, więc warto ją odświeżyć. Tym razem na linię idą Amerykanie.

Scenariusz 1: Oran

Zaczynamy w Algierii, desant na plaże i rozwałka słabiutkich (haha) Francuzów, którzy mają się położyć i poprosić o najmniejszy wymiar kary. Rzeczywistość jednak okazuje się brutalna. Francuzi są dobrze okopani, mają wsparcie artylerii, okrętów, dział obrony wybrzeża, mają samoloty i lubią kontratakować. Amerykanie atakują z dwóch stron - na zachodzie nie ma obrony, więc tam wysadzam na spokoju żołnierzy i kieruję ich szosą do Oranu. Na wschodzie natomiast mamy jedną jednostkę już na plaży, resztę na barkach, kilka piechot wroga i dwa działa obrony wybrzeża. Ustawiam barki tak, aby czołgi wyszły w pierwszym rzucie, część barek wysyłam łukiem poza wzrokiem dział w stronę centrum, bo wszyscy na tej plaży się nie zmieszczą. Korzystam z samolotów i okrętów, żeby nieco skruszyć obronę Francuzów. W kolejnej turze to samo, wysadzam czołgi i parę piechot i tutaj mamy fajnego exploita - czołg po desancie nie może się ruszyć. Ale może atakować, więc strzela do osłabionej piechoty, robi overruna, hokus pokus - ma ruch  Grin Drugi czołg robi to samo i dzięki temu od razu zwalnia się plaża i mogę postrzelać do kolejnych celów. Okręty tymczasem przesuwam do centrum i tam pomału z dala strzelam do okrętów wroga. Ceną rozpoznania jest jeden lotniskowiec, który idzie na dno. Szybkie jednostki ze wschodniej plaży wysyłam od razu na południe do ostatniego VHeksa, a tam - niespodzianka - posiłki z kosmosu. Standard. Trzeba uważać. Ja otaczam mój sztab pozostałymi jednostkami i trudno żabojadom mnie ugryźć. Na zachodzie pomału docieram do pierwszych linii i jest ciężko. Ale spoko, jest czas. Okrętami rozwalam artylerie i działa plot, pomału atakuję okopaną piechotę, dostaję nawet lidera i jakoś pomału przegryzam się do VHeksa w Oranie. Chodzi o to też, żeby te zielone jednostki dostały trochę doświadczenia na przyszłość. No i parę z nich faktycznie coś tam jeszcze zdąży powalczyć zanim scenariusz się skończy. Niby rozgrzewka, ale człowiek nieźle się musiał napocić.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: Oran,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 705
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +250, Kasserine , cap 750, 10 turns prestige: 150
if V : +150, Kasserine , cap 750, 13 turns prestige: 150
if TV: +100, Kasserine , cap 750, 16 turns prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150

Infantry
*  Infantry 1942 , 1st/26/I , 1 bars , 122 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+34 exp]
*  Infantry 1942 , 1st/26/II , 1 bars , 140 exp , USA , 7/10 , Liberator  , 1 kill , 0 pp - U:005  [+52 exp]
*  Infantry 1942 , 1st/26/III , 1 bars , 124 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/I , 0 bars , 67 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:023
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/II , 0 bars , 87 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:024  [+20 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/III , 0 bars , 97 exp , USA , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:025  [+30 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/I , 1 bars , 111 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:026  [+44 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/II , 0 bars , 67 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:027
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/III , 1 bars , 155 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:028  [+88 exp]
*  Engineers 1938 , M3 , 1st Eng. , 1 bars , 154 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:029  [+59 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:046

Recon
*  M3 Scout Car , 1st/1stCavalry , 0 bars , 67 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:021

Artillery
*  75mm M1 , GMC CCKW , 1st/33FA , 1 bars , 175 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:020 [+114 exp]
*  75mm M1 , GMC CCKW , 1st/32FA , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:022  [+12 exp]
*  155mm 1918 , M2 , 1st/5FA , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:044
*  105mm M2A1 , M2 , 1st/7FA , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:045

Player 1 : USA
Killed: INF:14   TNK:1    RCN:1    FORT:7    ATY:4    AD:2    FTR:2    TB:2    DD:3      Total: 36
Lost  : INF:2    TB:1    CV:1      Total: 4

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *  11 Units *  1 Leaders      Total :   1480 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    135 exp,      0 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     67 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     67 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    254 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     64 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  16 Units *  1 Leaders      Total :   1801 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    113 exp,      0 kill,      0 pp


Player 1  USA   has 43 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  5
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  6
Air Defense :  2
Fighter :  5
Tactical Bomber :  1
Destroyer :  1
Battleship :  1
Carrier :  2
Cruiser :  2

Player 2  France   has 8 units total (core+aux):
Infantry :  6
Recon :  1
Fortification :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #1 : Październik 12, 2016, 06:58:57 »

Scenariusz 2: Kasserine

Autor przewiduje tutaj grę historyczną, podaje dokładne wytyczne, gdzie jaka jednostka ma się znaleźć. Ale ja tak grać nie umiem  Grin Zawsze lubię zmieniać bieg historii, więc nie inaczej będzie i teraz. Więc sprzedaję dwie artylerie, jedną wymieniam na lepszą, dokupuję działo przeciwlotnicze, wymieniam 3 piechoty bez transportu na 3 rangerów i to by było na tyle.
3 jednostki można wystawić na północy i z tego, co pamiętałem, to szły na unicestwienie. Chcę tego uniknąć, więc wystawiam tam rangerów, żeby od razu się zawinęli w szczere pole i uniknęli zagłady. Najbliżej linii frontu stawiam artylerię i działo plot, reszta musi być z tyłu. Jest sporo auxów, i z nich formuję grupę do zajęcia VHeksa w centrum planszy. Od razu wysyłam też sztab do wsparcia wszelakich artylerii, przesuwam parę jednostek na lepszą pozycję i jedziemy. Jeszcze samolotami odkrywam trochę planszy, strzelam z artylerii i czekam na natarcie szkopów. Idzie dość silne na przełęcz, ale utyka, więc szkopy od razu kierują się na północ do VHeksa, a tam zasadzka Smiley Druga grupa szkopów atakuje wściekle okolice rangerów, którzy zamiast uciekać idą atakować fartownie ustawione wrogie artylerie w ciężarówkach. Rzucam samoloty, rzucam rangerów, strzelam własną artylerią i w sumie 2 artylerie i 1 pepanc unicestwiam. Niestety, kosztem jednego rangera  Cry Ale dwa zdołały uciec. Na przełęczy walę do wszystkiego z artylerii, podciągam auxy do przodu, robią się potworne korki, ale szeregi wroga się przerzedzają. Zagon na wschodzie dociera do VHeksa i powoli rozpracowuje obrońców. Wrogie samoloty liczą na łatwy łup, ale mam tam kilka pelotek, więc mają niespodziankę. Dzięki rozwaleniu tych artylerii na północy obrona pozycji trwa kilka tur, przez które mogę zająć centralny VH i podejść od tyłu do drugiego VH szkopów i zająć lotnisko. Tego się nie spodziewali. Rozpaczliwie próbują wycofać parę jednostek, ale to na nic. Wykurzam działo plot z VHeksa, strzelam sobie jeszcze dla zdobycia doświadczenia i jest szybkie zwycięstwo  Grin

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 120  *  Average: 60

..
Current scenario: Kasserine,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 468 , Current prestige is 465
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +200, El Guettar , cap 420, 15 turns prestige: 75
if V : +150, El Guettar , cap 420, 18 turns prestige: 75
if TV: +100, El Guettar , cap 420, 21 turns prestige: 75
Ls: Loss , turn prestige: 75

Infantry
*  Rangers 1942 , 1st/26/II , 1 bars , 168 exp , USA , 7/10 , Liberator  , 2 kill , 0 pp - U:002  [+28 exp]
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 1 bars , 128 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:003  [+4 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/II , 0 bars , 87 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/III , 0 bars , 97 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:009
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/I , 1 bars , 137 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:010  [+26 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/III , 1 bars , 164 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:012  [+9 exp]
*  Engineers 1938 , M3 , 1st Eng. , 2 bars , 207 exp , USA , 8/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:013  [+53 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:016

Recon
*  M3 Scout Car , 1st/1stCavalry , 0 bars , 75 exp , USA , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+8 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st/33FA , 2 bars , 222 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+47 exp]
*  155mm 1918 , M2 , 1st/5FA , 0 bars , 13 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+13 exp]

Air Defense
 90mm M1 , M5 HS Tractor ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:006

Player 1 : USA
Killed: INF:24   TNK:4    RCN:4    AT:5    FORT:7    ATY:13   AD:4    FTR:2    TB:3    DD:3      Total: 69
Lost  : INF:8    TNK:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 17

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  2 Leaders      Total :   1344 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    168 exp,      1 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     75 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     75 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    235 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    118 exp,      1 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    468 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    468 pp
* Summary:     *  12 Units *  2 Leaders      Total :   1654 exp,      8 kill,    468 pp    Average:    138 exp,      1 kill,     39 pp


Player 1  USA   has 59 units total (core+aux):
Infantry : 20
Tank   :  7
Recon :  2
Anti-tank :  4
Fortification :  1
Artillery : 11
Air Defense :  9
Fighter :  4
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 21 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  3
Recon :  2
Anti-tank :  2
Artillery :  2
Fighter :  2
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #2 : Październik 12, 2016, 10:02:35 »

Scenariusz 3: El Guettar

Niestety, dwa razy musiałem zaczynać ten scenariusz. Odprawa ostrzega przed kontratakiem pancernym ze wschodu, ale o ile w centrum szkopy faktycznie podjeżdżają, tak na południu teleportują się w środku pustyni między moimi jednostkami. Tak się bawić nie będziemy, więc zaczynamy od początku. Wymieniam recona na lepszego, dokupuję niszczyciela czołgów. Sztab obok artylerii i innych jednostek czyni cuda. W centrum nie ma na co czekać - trzeba zaatakować wroga, bo potem jak szkopy dotrą, to zrobi się niezły zator. Mam na to patent - rangerów  Grin Wysyłam ich górami obok Włochów, reszta atakuje inne jednostki, najważniejsze to załatwić artylerię, co się udaje. Na południu ustawiam się na wzgórzach z niszczycielem, artylerią i piechotami. Auxowi rangerzy jadą wzgórzami przed siebie w kierunku drugiego VHeksa. Na północy mój manewr się udał - okrążyłem Włochów i z pomocą samolotów, które się pojawiły, i artylerii wykurzam obrońców z VHeksa i tworzę prowizoryczną linię obrony. W samą porę, bo zaraz pojawiają się szkopy i wyrzucają moich rangerów z 1 punktem z VH, ale nie mogą go zająć. Na południu posiłki z kosmosu atakują mnie, ale jestem na wzgórzach, więc wiele mi nie nagwizdają. Auxowi rangerzy tymczasem docierają do ostatniego VHeksa, rozwalają bunkier i w kolejnej turze zajmują cel. Tak się robi szybkie zwycięstwa Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 181  *  Average: 60

..
Current scenario: El Guettar,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 708 , Current prestige is 513
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive
if BV: +250, Bizerte , cap 500, 10 turns prestige: 90
if V : +150, Bizerte , cap 500, 12 turns prestige: 90
if TV: +75, Bizerte , cap 500, 14 turns prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
*  Rangers 1942 , 1st/26/II , 2 bars , 215 exp , USA , 1/10 , Liberator  , 2 kill , 0 pp - U:001  [+47 exp]
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 1 bars , 177 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+49 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/II , 0 bars , 93 exp , USA , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+6 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/III , 0 bars , 99 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+2 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/I , 1 bars , 199 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+62 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/III , 1 bars , 164 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:009
*  Engineers 1938 , M3 , 1st Eng. , 2 bars , 211 exp , USA , 8/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:010  [+4 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:012

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 0 bars , 97 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+22 exp]

Anti-tank
 M10 ,  , 0 bars , 25 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 240 pp - U:045  [+25 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st/33FA , 2 bars , 251 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+29 exp]
*  155mm 1918 , M2 , 1st/5FA , 0 bars , 22 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:011  [+9 exp]

Air Defense
 90mm M1 , M5 HS Tractor ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:005

Player 1 : USA
Killed: INF:26   TNK:5    RCN:4    AT:7    FORT:8    ATY:14   AD:4    FTR:2    TB:4    DD:3      Total: 77
Lost  : INF:8    TNK:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 17

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  2 Leaders      Total :   1514 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    189 exp,      1 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     97 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     97 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     25 exp,      1 kill,    240 pp    Average:     25 exp,      1 kill,    240 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    273 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    137 exp,      2 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,    468 pp    Average:      0 exp,      0 kill,    468 pp
* Summary:     *  13 Units *  2 Leaders      Total :   1909 exp,     12 kill,    708 pp    Average:    147 exp,      1 kill,     54 pp


Player 1  USA   has 21 units total (core+aux):
Infantry :  9
Recon :  1
Anti-tank :  3
Fortification :  1
Artillery :  3
Air Defense :  3
Fighter :  1

Player 2  Germany   has 15 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  3
Artillery :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
 
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Październik 13, 2016, 11:01:08 »

Scenariusz 4: Bizerte

Tym razem uderzamy na północ do morza. Dużo auxów - nie lubię, ale skoro kampania historyczna, to tak musiało być. Trafia się prototypowa artyleria samobieżna - cud miód malinka  Grin Kupuję też czołg i nowy niszczyciel, bo zamiast zerówki teraz w ofercie są z doświadczeniem 80.
Scenariusz to istna mordęga. Gdyby jeszcze nie trzeba było zajmować tych wzgórz w centrum... Ale trzeba. Próbuję je trochę obejść, najłatwiej wydaje się od wschodu, ale po chwili okazuje się, że tam siedzą pancerni grenadierzy, 88-ki i inne cuda niewidy. Auxy praktycznie do końca misji tam ginęli, posuwając się heks po heksie. Auxowe lotnictwo pomagało jak mogło, ale jakoś wyniki strzałów nie były powalające. Ogromnym kłopotem były bunkry bunkrujące artylerię, więc naprawdę ciężko było atakować, dopóki fizycznie nie zniszczyło się bunkra. A były one osłaniane przez mocne piechoty, często z krzyżami. Od zachodu też próbowałem obchodzić te wzgórza i tam poszło nieco lepiej, choć oczywiście przy stratach. Plusem tego wszystkiego, że 3 na 4 Vheksy zająłem moimi rangerami z Liberatorem  Grin W końcu wzgórza padły, bo szkopy szybciej się skończyły niż mi amunicja. Końcówka to oblężenie odcinka nadmorskiego, gdzie grenadierzy zablokowali każdy heks. Ale aliantów było po prostu więcej i udało się wyrąbać drogę do zwycięstwa.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 236  *  Average: 59

..
Current scenario: Bizerte,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 1560 , Current prestige is 1131
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +220, Gela - Operation "Husky" , cap 1000, 15 turns prestige: 120
if V : +165, Gela - Operation "Husky" , cap 1000, 18 turns prestige: 120
if TV: +100, Gela - Operation "Husky" , cap 1000, 21 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Infantry
*  Rangers 1942 , 1st/26/II , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , Liberator  , 4 kill , 0 pp - U:001  [+17 exp]
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 1 bars , 187 exp , USA , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+10 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+14 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 110 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+11 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/I , 2 bars , 207 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:008  [+8 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/III , 1 bars , 177 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:009  [+13 exp]
*  Engineers 1938 , M3 , 1st Eng. , 2 bars , 232 exp , USA , 6/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:010  [+21 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:012

Tank 
 M4A3 ,  , 2 bars , 266 exp , USA , 7/10 , 11 kill , 300 pp - U:013  [+186 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 1 bars , 124 exp , USA , 4/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:004  [+27 exp]

Anti-tank
 M10 ,  , 1 bars , 143 exp , USA , 5/10 , 4 kill , 240 pp - U:158  [+63 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st/33FA , 3 bars , 353 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+102 exp]
 155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor ,  , 1 bars , 128 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:011  [+48 exp]
+  M12 ,  , 1 bars , 122 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:014  [+42 exp]

Air Defense
 90mm M1 , M5 HS Tractor ,  , 0 bars , 6 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:005  [+6 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:52   TNK:9    RCN:8    AT:18   FLAK:2    FORT:15   ATY:25   AD:6    FTR:5    TB:5    DD:3      Total: 148
Lost  : INF:18   TNK:3    RCN:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 30

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  2 Leaders      Total :   1608 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    201 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    266 exp,     11 kill,    300 pp    Average:    266 exp,     11 kill,    300 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    124 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    124 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    143 exp,      4 kill,    240 pp    Average:    143 exp,      4 kill,    240 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    603 exp,      8 kill,    552 pp    Average:    201 exp,      3 kill,    184 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      6 exp,      0 kill,    468 pp    Average:      6 exp,      0 kill,    468 pp
* Summary:     *  15 Units *  2 Leaders      Total :   2750 exp,     35 kill,   1560 pp    Average:    183 exp,      2 kill,    104 pp


Player 1  USA   has 67 units total (core+aux):
Infantry : 23
Tank   :  5
Recon :  3
Anti-tank :  6
Artillery : 18
Air Defense :  6
Fighter :  5
Tactical Bomber :  1

Player 2  Germany   has 7 units total (core+aux):
Infantry :  2
Fortification :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #4 : Październik 13, 2016, 10:35:29 »

Scenariusz 5: Gela

Wreszcie atakujemy Sycylię! Bardzo dużo barek desantowych i trzeba się pozastanawiać, jak je rozmieścić przy plażach, żeby jak najwięcej mogło wydostać się na raz. Zamieniam piechotę z liderem na Special Service, a inną na inżynierów i lecimy. Pierwszy desant idzie dobrze. Ale od razu idzie kontratak Włochów i szkopów i próbują mnie przydusić do morza. Ale moich wojsk jest więcej. Special Service wysyłam w stronę lotniska, bo tam są spadochroniarze i próbują je zająć. Część auxów też tam wysyłam dla wsparcia i w końcu lotnisko zajmuję. Od razu też ładuję tych spadochroniarzy i Special Service i wysyłam na północ. Rangerzy próbują iść między VHeksami przez góry, ale tam idzie silny kontratak szkopów. Na szczęście udaje się ich wyminąć i nie zginąć. Kieruję ich do zachodniego VHeksa, żeby go obejść i załatwić artylerie pilnujące go. A sama bitwa - mordęga. Heks po heksie do przodu, salwy artyleryjskie, powoli do przodu. Najszybciej przełamanie nadchodzi po wschodniej stronie rzeki, bo wojska pancerne są po zachodniej stronie, atakują silnie obsadzone miasto wsparte kilkoma artyleriami. Spadochroniarze w powietrzu natykają się na myśliwiec, ale nie giną. Więc trzeba wylądować i trochę się zadekować w oczekiwaniu na wsparcie. A ono w końcu nadchodzi, bo zajmuję VH w centrum i przedzieram się jak najszybciej do przodu. Zachodni VH pada łupem Liberatora, wojska pancerne niemiaszków giną pod ostrzałem artyleryjskim, a Special Service jest atakowany przez Włochów pod samym VHeksem. W końcu z pomocą samolotów wyrzucam obrońców i jest zwycięstwo.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 295  *  Average: 59

..
Current scenario: Gela - Operation "Husky",  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 1560 , Current prestige is 925
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Troina , cap 1000, 11 turns prestige: 90
if V : +150, Troina , cap 1000, 14 turns prestige: 90
if TV: +100, Troina , cap 1000, 17 turns prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
*  Rangers 1942 , 1st/26/II , 2 bars , 278 exp , USA , 6/10 , Liberator  , 6 kill , 0 pp - U:001  [+46 exp]
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 2 bars , 238 exp , USA , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+51 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 140 exp , USA , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:007  [+30 exp]
*  Engineers 1941 , M3 , 1st/18/I , 2 bars , 207 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:008
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/18/III , 2 bars , 217 exp , USA , 8/10 , Combat Support  , 3 kill , 0 pp - U:009  [+40 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 239 exp , USA , 8/10 , Resilience  , Support, 2 kill , 0 pp - U:010  [+7 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:012

Tank 
 M4A3 ,  , 3 bars , 337 exp , USA , 9/10 , 18 kill , 300 pp - U:013  [+71 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 1 bars , 179 exp , USA , 5/10 , Recon, 1 kill , 0 pp - U:004  [+55 exp]

Anti-tank
 M10 ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 7 kill , 240 pp - U:015  [+63 exp]

Artillery
*  155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor , 1st/33FA , 3 bars , 390 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:003  [+37 exp]
 155mm Gun M1918 , M5 HS Tractor ,  , 1 bars , 195 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:011  [+67 exp]
+  M12 ,  , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:014  [+39 exp]

Air Defense
 90mm M1 , M5 HS Tractor ,  , 0 bars , 6 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:005

Player 1 : USA
Killed: INF:85   TNK:12   RCN:9    AT:23   FLAK:2    FORT:15   ATY:36   AD:10   FTR:7    TB:5    DD:3      Total: 207
Lost  : INF:19   TNK:3    RCN:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 31

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   1782 exp,     17 kill,      0 pp    Average:    223 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    337 exp,     18 kill,    300 pp    Average:    337 exp,     18 kill,    300 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    179 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    179 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    206 exp,      7 kill,    240 pp    Average:    206 exp,      7 kill,    240 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    746 exp,     12 kill,    552 pp    Average:    249 exp,      4 kill,    184 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      6 exp,      0 kill,    468 pp    Average:      6 exp,      0 kill,    468 pp
* Summary:     *  15 Units *  4 Leaders      Total :   3256 exp,     55 kill,   1560 pp    Average:    217 exp,      4 kill,    104 pp


Player 1  USA   has 76 units total (core+aux):
Infantry : 37
Tank   :  8
Recon :  3
Anti-tank :  1
Artillery : 14
Air Defense :  5
Fighter :  4
Tactical Bomber :  1
Level Bomber :  1
Destroyer :  1
Cruiser :  1

Player 2  Italy, Germany   has 11 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  2
Anti-tank :  1
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #5 : Październik 14, 2016, 10:57:47 »

Scenariusz 6: Troina

Jesteśmy w sercu Sycylii. Przedzieramy się przez masakryczny teren. Niestety, nie sprawdziłem go przed rozpoczęciem walki i nie zauważyłem, że nie ma dróg i mostów... A to zmienia baaardzo postać rzeczy, więc zacząłem od nowa, tym razem rozeznawszy się w terenie. Więc plan mógł być jeden: najlepsza trasa biegnie na południe, dalej przez rzekę i na wschód centralnie na centralny VHeks. Dokupiłem dodatek mostowy do recona. Rangerzy i Special Service poszli górą, obchodząc pozycje wroga od północy, nie dając się zauważyć, w końcu zajęli lotnisko i miasteczko w prawym górnym rogu mapy (Liberator  Grin) i przyczaili się za plecami szkopów. W tym czasie auxy mozolnie przebijały się po nieistniejącym moście prosto na wroga, żeby myślał, że to tam idzie główne uderzenie. Samoloty zaś odkrywały położenie artylerii i pelotek wroga. W końcu moje główne wojska dotarły do szkopów na rzut kamieniem, ewentualnie granatem. Szybka akcja, zniszczenie pelotek, nadgryzienie armat i od słowa do słowa wykurzyłem obrońców VHeksa i wprowadziłem tam piechotę. Przy wsparciu artyleryjskim szkopy już do końca planszy jej nie usunęły. Gorzej było z ostatnim VHeksem - dwie armaty plus kilka piechot z liderem. Ale bez przesady. Samoloty, salwy artyleryjskie, uderzenie rangerów i Special Service od tyłu, walka wręcz na bagnety i kolby karabinów i miasto w końcu było moje Smiley Sycylia oczyszczona z wrogiego elementu.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 347  *  Average: 57

..
Current scenario: Troina,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 1488 , Current prestige is 660
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1600, Omaha Beach , cap 3000, 14 turns prestige: 135
if V : +1200, Omaha Beach , cap 3000, 17 turns prestige: 135
if TV: +800, Omaha Beach , cap 3000, 20 turns prestige: 135
Ls: Loss , turn prestige: 135

Infantry
*  Rangers 1942 , 1st/26/II , 2 bars , 278 exp , USA , 10/10 , Liberator  , 6 kill , 0 pp - U:001
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 2 bars , 254 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+16 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 118 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+11 exp]
*  Infantry 1942 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 146 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:007  [+6 exp]
*  Engineers 1941 , M3 , 1st/18/I , 2 bars , 237 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+30 exp]
*  Rangers 1943 , 1st/18/III , 2 bars , 251 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 5 kill , 0 pp - U:009  [+34 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 274 exp , USA , 10/10 , Resilience  , Support, 3 kill , 0 pp - U:010  [+35 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:012

Tank 
 M4A3 ,  , 3 bars , 338 exp , USA , 10/10 , 19 kill , 300 pp - U:013  [+1 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 2 bars , 209 exp , USA , 10/10 , Bridging, 1 kill , 0 pp - U:004  [+30 exp]

Anti-tank
 M10 ,  , 2 bars , 214 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 240 pp - U:015  [+8 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 4 bars , 429 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+39 exp]
 M12 ,  , 2 bars , 294 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 480 pp - U:011  [+99 exp]
+  M12 ,  , 1 bars , 178 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:014  [+17 exp]

Air Defense
 90mm M1 , M5 HS Tractor ,  , 0 bars , 6 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:005

Player 1 : USA
Killed: INF:91   TNK:12   RCN:10   AT:25   FLAK:3    FORT:17   ATY:41   AD:12   FTR:8    TB:5    DD:3      Total: 227
Lost  : INF:21   TNK:3    RCN:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 33

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   1914 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    239 exp,      3 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    338 exp,     19 kill,    300 pp    Average:    338 exp,     19 kill,    300 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    209 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    209 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    214 exp,      8 kill,    240 pp    Average:    214 exp,      8 kill,    240 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    901 exp,     16 kill,    480 pp    Average:    300 exp,      5 kill,    160 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :      6 exp,      0 kill,    468 pp    Average:      6 exp,      0 kill,    468 pp
* Summary:     *  15 Units *  4 Leaders      Total :   3582 exp,     68 kill,   1488 pp    Average:    239 exp,      5 kill,     99 pp


Player 1  USA   has 24 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  6
Air Defense :  1
Fighter :  3

Player 2  Germany, Italy   has 11 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank   :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #6 : Październik 14, 2016, 06:55:46 »

Scenariusz 7: Omaha Beach

Teraz wreszcie D-Day i najkrwawszy odcinek normandzkich plaż. Dostaję prototyp artylerii samobieżnej, kupuję czołg, wymieniam stary na lepszy, piechotę na inżynierów i rangerów z Liberatorem na Special Service, celem zrzutu za linie wroga. Przestudiowałem mapę i odkryłem, że wyjść z plaży można tylko w kilku miejscach, przede wszystkim tuż obok VHeksów. Ale jeden Exit znajduje się pomiędzy VHeksami bliżej lewej strony mapy. No i tam kieruję główne uderzenie moich wojsk core i zrzucam spadochroniarzy. Wschodni VH idzie w całości dla auxów. Jest baaardzo ciężko. Multum bunkrów z wszelkiej maści artylerią, więc piechota od razu ponosi ogromne straty, a co gorsza, pojawiają się szkopskie posiłki. Taktyka jest jedna - wszystkie lufy na konkretny bunkier, aż do zniszczenia. Nie da się przejść dalej, tylko strzelając po trochu do każdego. Okręty wspomagają, 4 samoloty też coś tam strzelają, najlepszą robotę robi czołg i niszczyciel. W końcu udaje się wyrąbać drogę do VHeksa, ale szwaby kontratakują i go odbijają. Na szczęście są w zasięgu artylerii i okrętów i sami ponoszą spore straty w wyniku ognia obronnego. Muszę jeszcze raz zająć tego VHeksa i się to udaje.
W centrum zrzucam Special Service, walę artylerią, rozminowuję przejście, ale jest jeden zonk - nie da się przejechać przez Exit! Można tylko na niego wjechać i zakończyć na nim ruch. Masakra, to krzyżuje mi plany. Część wojsk rad nie rad rzucam na główne podejście do VHeksa, a spadochroniarze rozwalają bunkry. Idzie powoli, ale jakoś oczyszczam oba przejścia i wyrzucam obrońców ze środkowego VHeksa. Teraz czas na zachodni. Artylerię puszczam plażą, a reszta już górą uderza w bok obrony, gdzie tego szkopy się nie spodziewały. Oczywiście, straty są, wiadomo, ale artylerie robią robotę, inżynierowie poprawiają z miotacza i jest zwycięstwo! Wpada też lider na czołgu i artylerii Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 398  *  Average: 56

..
Current scenario: Omaha Beach,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 1512 , Current prestige is 790
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +100, Normandy , cap 2200, 10 turns prestige: 435
if V : +75, Normandy , cap 2200, 13 turns prestige: 435
if TV: +50, Normandy , cap 2200, 18 turns prestige: 435
Ls: Loss , turn prestige: 435

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 3 bars , 310 exp , USA , 6/10 , Liberator  , Support, 8 kill , 0 pp - U:001  [+32 exp]
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 2 bars , 291 exp , USA , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+37 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 141 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+23 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 154 exp , USA , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:007  [+8 exp]
*  Engineers 1941 , M3 , 1st/18/I , 2 bars , 276 exp , USA , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+39 exp]
*  Rangers 1943 , 1st/18/III , 2 bars , 271 exp , USA , 3/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:009  [+20 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 292 exp , USA , 9/10 , Resilience  , Support, 6 kill , 0 pp - U:010  [+18 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:012

Tank 
 M4A3/76 ,  , 4 bars , 423 exp , USA , 6/10 , Shock Tactics  , 25 kill , 348 pp - U:013  [+85 exp]
 M4A3/76 ,  , 1 bars , 188 exp , USA , 9/10 , 4 kill , 348 pp - U:138  [+44 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 2 bars , 248 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+39 exp]

Anti-tank
 M10 ,  , 2 bars , 276 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 240 pp - U:015  [+62 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 4 bars , 461 exp , USA , 13/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+32 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 353 exp , USA , 12/10 , 3 kill , 576 pp - U:011  [+59 exp]
+  M12 ,  , 2 bars , 220 exp , USA , 11/10 , Bridging  , 7 kill , 0 pp - U:014  [+42 exp]
+  M40 GMC 155mm ,  , 1 bars , 171 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+27 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:100  TNK:12   RCN:10   AT:30   FLAK:5    FORT:42   ATY:49   AD:12   FTR:9    TB:5    DD:3      Total: 277
Lost  : INF:25   TNK:3    RCN:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 37

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   2091 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    261 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    611 exp,     29 kill,    696 pp    Average:    306 exp,     15 kill,    348 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    248 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    276 exp,      8 kill,    240 pp    Average:    276 exp,      8 kill,    240 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1205 exp,     19 kill,    576 pp    Average:    301 exp,      5 kill,    144 pp
* Summary:     *  16 Units *  6 Leaders      Total :   4431 exp,     89 kill,   1512 pp    Average:    277 exp,      6 kill,     95 pp


Player 1  USA   has 45 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  3
Recon :  2
Anti-tank :  2
Fortification :  1
Artillery :  8
Fighter :  4
Destroyer :  5
Battleship :  2
Cruiser :  2

Player 2  Germany   has 40 units total (core+aux):
Infantry :  9
Anti-tank :  6
FlaK :  2
Fortification : 14
Artillery :  6
Air Defense :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #7 : Październik 14, 2016, 10:33:54 »

Scenariusz 8: Normandy

Scenariusz z limitem rozstawienia - tylko 9 jednostek, więc trzeba trochę pogłówkować. Biorę Liberatora, bo prestiż nie chodzi piechotą i wysyłam go tam, gdzie można zająć 2 Vheksy. Ten zachodni nie jest połączony z żadnym, więc tam wysyłam rangerów i inżynierów, a artyleria samobieżna będzie wspierać atak od północy, po czym podłączy się do ataku na północno-zachodni VHeks. Tam zmierza niszczyciel z Battlefield Intelligence, czołg i artyleria. Reszta na wschód, wraz z 3 auxami. Niby wszystko idzie jak po maśle, ale tylko do czasu. Rangerzy zdobywają wraz z inżynierami pd-zach VH, po czym inżynierów odsyłam na wschód. Tam auxy nie mogą sobie poradzić z pierwszym VHeksem na ich drodze, ale w końcu dociera czołg, Special Service i artyleria. Special Service ma combat support i to pomaga rozłupać obronę. Jedziemy dalej na północ. Battlefield Intelligence jedzie w ciemno przed siebie, bo nie ma czasu, z pomocą artylerii i czołgu rozwala blokady w miastach i dociera do pn-zach VHeksa. Tam idzie jak z płatka, można zająć wszystkie płatne flagi. Gorzej jest na pn-wsch VHeksie. Parę bunkrów i artyleria. I znów przydaje się Special Service, który wspomaga belkami i wykurza obrońców. Zastanawiam się, czy tracić jeszcze jedną turę na zajęcie płatnej flagi, ale szkoda mi czasu i rezygnuję. Fajna misja! Oby takich jak najwięcej.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 447  *  Average: 55

..
Current scenario: Normandy,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 660
Army cost: 1560 , Current prestige is 1760
Prestige available on map yet is 60 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +300, St.Lo "Cobra" , cap 3000, 9 turns prestige: 112
if V : +180, St.Lo "Cobra" , cap 3000, 12 turns prestige: 112
if TV: +100, St.Lo "Cobra" , cap 3000, 15 turns prestige: 112
Ls: Loss , turn prestige: 112

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 3 bars , 332 exp , USA , 5/10 , Liberator  , 9 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
*  Rangers 1942 , 1st/26/III , 2 bars , 291 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 141 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 154 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:006
*  Engineers 1941 , M3 , 1st/18/I , 3 bars , 326 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:007  [+50 exp]
*  Rangers 1943 , 1st/18/III , 2 bars , 292 exp , USA , 7/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:008  [+21 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 292 exp , USA , 10/10 , Resilience  , Support, 6 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 4 bars , 484 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 29 kill , 348 pp - U:012  [+61 exp]
 M4A3/76 ,  , 2 bars , 249 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 348 pp - U:016  [+61 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 2 bars , 248 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004

Anti-tank
 M10 ,  , 3 bars , 303 exp , USA , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 240 pp - U:014  [+27 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 520 exp , USA , 14/10 , Bridging  , 9 kill , 0 pp - U:003  [+59 exp]
 M12 ,  , 3 bars , 365 exp , USA , 13/10 , 4 kill , 624 pp - U:010  [+12 exp]
+  M12 ,  , 2 bars , 256 exp , USA , 12/10 , Bridging  , 11 kill , 0 pp - U:013  [+36 exp]
+  M40 GMC 155mm ,  , 1 bars , 171 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:015

Player 1 : USA
Killed: INF:105  TNK:12   RCN:11   AT:32   FLAK:5    FORT:46   ATY:54   AD:12   FTR:9    TB:5    DD:3      Total: 294
Lost  : INF:25   TNK:3    RCN:2    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 37

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   2184 exp,     34 kill,      0 pp    Average:    273 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  1 Leaders      Total :    733 exp,     34 kill,    696 pp    Average:    367 exp,     17 kill,    348 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    248 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    303 exp,     10 kill,    240 pp    Average:    303 exp,     10 kill,    240 pp
Artillery      *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1312 exp,     26 kill,    624 pp    Average:    328 exp,      7 kill,    156 pp
* Summary:     *  16 Units *  7 Leaders      Total :   4780 exp,    105 kill,   1560 pp    Average:    299 exp,      7 kill,     98 pp


Player 1  USA   has 21 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  2
Artillery :  4

Player 2  Germany   has 10 units total (core+aux):
Infantry :  2
Anti-tank :  2
Fortification :  4
Artillery :  1
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #8 : Październik 15, 2016, 12:48:34 »

Scenariusz 6: Troina

Jesteśmy w sercu Sycylii. Przedzieramy się przez masakryczny teren. Niestety, nie sprawdziłem go przed rozpoczęciem walki i nie zauważyłem, że nie ma dróg i mostów... A to zmienia baaardzo postać rzeczy,
No nieeeee. Cheesy no co z Ciebie za jenerał! żeś map nie przejrzał! 
Wink
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #9 : Październik 15, 2016, 01:40:49 »

No mam ten problem, że jeżeli na mapie jest narysowana droga, to zakładam, że tam jest droga. A tymczasem kiedy się najedzie na dany heks to brak dopisku "road". Czyli zmyłka Smiley A zdarza się to na tyle rzadko, że zawsze jestem zdziwiony, że np. nie ma mostu, chociaż jest narysowany.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #10 : Październik 18, 2016, 11:06:25 »

Scenariusz 9: St.Lo "Cobra"

Scenariusz masakra. Mnóstwo jednostek, trudny teren, nie lubię. Szybki rzut oka na mapę i już wiem, co trzeba zrobić. Na zachodniej flance wystarczy tylko zająć VHeksa i wiązać szkopów walką. Przełamanie musi przyjść w okolicy St. Lo. Stamtąd wszystkie drogi prowadzą do wszystkich VHeksów. Spadochroniarzy po wschodniej stronie St. Lo cisnę tak tylko dla związania, a główne uderzenie idzie od St. Lo na południe. Trzeba wykańczać jednostka po jednostce, bo inaczej nie ma szans, za dobrze okopane. Rzadko kiedy nawet artyleria daje jakieś zniszczenia. Ale spoko, najpierw wyrąbuję sobie trasę wzdłuż rzeki na południe od St. Lo i pomału roluję obronę szkopów. Na zachodzie kilka jednostek wycofuję górą dookoła  do St. Lo, bo po co mają tkwić w korku. Masa auxów z drobną pomocą mojej artylerii zajmuje VH i pomału wyrzyna obrońców. Cały impet idzie jednak przez centrum, dzięki przełamaniu przy St. Lo obchodzę pozycję szkopów od południa i od razu cisnę do pd-zach VHeksa, który jest słabo broniony. Chwila wysiłku, podprowadzenie artylerii i jest zwycięstwo!

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 508  *  Average: 56

..
Current scenario: St.Lo "Cobra",  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 2388 , Current prestige is 1641
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Avranches , cap 4000, 13 turns prestige: 300
if V : +150, Avranches , cap 4000, 16 turns prestige: 330
if TV: +100, Avranches , cap 4000, 19 turns prestige: 330
Ls: Loss , turn prestige: 330

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 3 bars , 343 exp , USA , 10/10 , Liberator  , Support, 10 kill , 0 pp - U:001  [+11 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 3 bars , 311 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+20 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 145 exp , USA , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+4 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 154 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:006
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 3 bars , 344 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:007  [+18 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 2 bars , 292 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:008
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 292 exp , USA , 10/10 , Resilience  , Support, 6 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 562 exp , USA , 6/10 , Shock Tactics  , 39 kill , 348 pp - U:012  [+78 exp]
 M4A3/76 ,  , 3 bars , 319 exp , USA , 8/10 , 8 kill , 348 pp - U:016  [+70 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 1 bars , 189 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:017  [+56 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 2 bars , 280 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+32 exp]

Anti-tank
 M36 ,  , 3 bars , 359 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 11 kill , 300 pp - U:014  [+56 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 597 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 12 kill , 0 pp - U:003  [+77 exp]
 M12 ,  , 4 bars , 438 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 6 kill , 624 pp - U:010  [+73 exp]
+  M12 ,  , 2 bars , 298 exp , USA , 12/10 , Bridging  , 13 kill , 0 pp - U:013  [+42 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 1 bars , 155 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 768 pp - U:015  [+22 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:132  TNK:16   RCN:15   AT:39   FLAK:7    FORT:49   ATY:69   AD:14   FTR:10   TB:6    DD:3      Total: 360
Lost  : INF:31   TNK:4    RCN:3    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 45

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   2237 exp,     36 kill,      0 pp    Average:    280 exp,      5 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1070 exp,     49 kill,    696 pp    Average:    357 exp,     16 kill,    232 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    280 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    280 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    359 exp,     11 kill,    300 pp    Average:    359 exp,     11 kill,    300 pp
Artillery      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1488 exp,     33 kill,   1392 pp    Average:    372 exp,      8 kill,    348 pp
* Summary:     *  17 Units *  8 Leaders      Total :   5434 exp,    130 kill,   2388 pp    Average:    320 exp,      8 kill,    140 pp


Player 1  USA   has 69 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank   :  7
Recon :  5
Anti-tank :  7
Artillery : 18
Air Defense :  3
Fighter :  4

Player 2  Germany   has 23 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  5
Fortification :  3
Artillery :  1
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #11 : Październik 19, 2016, 11:20:07 »

Scenariusz 10: Avranches

Zapowiada się bułka z masłem. 8 tur do brylanta, więc trzeba grzać jak najszybciej do celów. Błąd. Na to tylko czeka spory szwabski kontratak. Moja zachodnia flanka (głównie auxy) ciśnie na południe, jak trzeba, ale wschodnia, w tym rozlokowani już na lotnisku Specialsi, zostają wściekle zaatakowani przez szkopów. Na szczęście mam tam 2 artylerie samobieżne, więc wielkich strat nie ma. Wcześniej kupiłem sobie samolot szturmowy z dodatkiem do wzroku, więc rozglądam się za możliwymi celami do zrzucenia spadochroniarzy. Pasuje tylko ten najdalszy VH, bo jest tam tylko bunkier. No to wio. Auxy cisną na południe i stają przed wąskim gardłem - do miasta po drugiej stronie rzeki prowadzi tylko jeden heks. Więc nie tracę czasu i zakręcam wzdłuż rzeki na wschód, bo core'y na północy tylko bronią się przed szwabami, oczywiście pomału kasując pojedyncze jednostki wroga. Spadochroniarze zajmują bunkier i idą na północ pieszo do ostatniego VH (bo ten za rzeką udało się zająć bez problemów). Inżynierowie na spółkę z artylerią rozwalają okopaną piechotę, a Liberator rozwala bunkier i zajmuje swój drugi już VHeks  Grin

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 563  *  Average: 56

..
Current scenario: Avranches,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 3202 , Current prestige is 948
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +650, Mons , cap 4000, 8 turns prestige: 135
if V : +550, Mons , cap 4000, 11 turns prestige: 180
if TV: +450, Mons , cap 4000, 14 turns prestige: 195
Ls: Loss , turn prestige: 195

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 4 bars , 471 exp , USA , 12/10 , Liberator  , Support, 13 kill , 0 pp - U:001  [+128 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 3 bars , 319 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+8 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 149 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+4 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 1 bars , 188 exp , USA , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:006  [+34 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 3 bars , 393 exp , USA , 5/10 , 10 kill , 0 pp - U:007  [+49 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 2 bars , 292 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:008
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 294 exp , USA , 11/10 , Resilience  , Support, 6 kill , 0 pp - U:009  [+2 exp]
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 676 exp , USA , 11/10 , Shock Tactics  , 43 kill , 382 pp - U:012  [+114 exp]
 M4A3/76 ,  , 3 bars , 349 exp , USA , 6/10 , 9 kill , 348 pp - U:016  [+30 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 2 bars , 207 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:017  [+18 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 3 bars , 316 exp , USA , 12/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]

Anti-tank
 M36 ,  , 4 bars , 410 exp , USA , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 15 kill , 300 pp - U:014  [+51 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 623 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 14 kill , 0 pp - U:003  [+26 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 508 exp , USA , 14/10 , Bridging  , 9 kill , 672 pp - U:010  [+70 exp]
+  M12 ,  , 3 bars , 324 exp , USA , 12/10 , Bridging  , 16 kill , 0 pp - U:013  [+26 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 1 bars , 177 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 768 pp - U:015  [+22 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 5/10 , Support, Recon, 0 kill , 732 pp - U:086  [+45 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:143  TNK:18   RCN:16   AT:44   FLAK:7    FORT:55   ATY:78   AD:16   FTR:10   TB:7    DD:3      Total: 397
Lost  : INF:31   TNK:4    RCN:3    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 45

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   2462 exp,     45 kill,      0 pp    Average:    308 exp,      6 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1232 exp,     54 kill,    730 pp    Average:    411 exp,     18 kill,    243 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    316 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    316 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    410 exp,     15 kill,    300 pp    Average:    410 exp,     15 kill,    300 pp
Artillery      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1632 exp,     44 kill,   1440 pp    Average:    408 exp,     11 kill,    360 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    133 exp,      0 kill,    732 pp    Average:    133 exp,      0 kill,    732 pp
* Summary:     *  18 Units *  8 Leaders      Total :   6185 exp,    160 kill,   3202 pp    Average:    344 exp,      9 kill,    178 pp


Player 1  USA   has 32 units total (core+aux):
Infantry : 12
Tank   :  5
Recon :  2
Anti-tank :  2
Artillery :  7
Air Defense :  1
Fighter :  3

Player 2  Germany   has 17 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #12 : Październik 19, 2016, 07:14:18 »

Scenariusz 11: Mons

Krótki scenariusz, szybka akcja. Wykańczamy szkopów od północy i od południa. Na południu moje wojska, na północy auxy. Więc one zasuwają przed siebie, bo mi ich nie szkoda. Za to moje własne szanuję i przesuwam je powoli, z rozpoznaniem lotniczym. Trochę zawalam sprawę na wschodzie, bo tam też jest parę auxów, które zamiast atakować najbliższy VH to chronią się po lasach, czekając na zmasowane natarcie szkopów. Ale nic takiego nie ma miejsca. Rzucam tych auxów w końcu na VH i szybko go zajmuję, bo jest słabo obsadzony. Auxy na północy też szybko zajmują swój, po czym szwaby go odbijają, ale zaraz i tak tracą. Gorzej jest po drugiej stronie rzeki, tam gdzie moje wojska. Trochę za bardzo się rozproszyłem i mało co nie straciłem recona. Ale skupiony na zadaniu pozostałe wojska rzuciłem żarłocznie na VH i oczywiście [uwaga, spoiler] piechota z camouflage expert [koniec spoilera]. Prawie zginęli mi inżynierowie, ale dorobili się dowódcy. Parę salw z artylerii samobieżnej i VH jest mój. Został 4 VHeks, nawet nieźle obsadzony, jacyś spadochroniarze, jakieś SS. Ale bez przesady. Strzelam do obrońców z artylerii, zrzucam Liberatora, który tę resztówkę wysadza, a dzięki exploit success od razu zajmuje opuszczony VH. Szkopy never new what hit'em  Grin

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 621  *  Average: 56

..
Current scenario: Mons,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 3292 , Current prestige is 1436
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive
if BV: +340, Aachen - prolog , cap 4000, 8 turns prestige: 120
if V : +220, Aachen - prolog , cap 4000, 12 turns prestige: 180
if TV: +100, Aachen - prolog , cap 4000, 16 turns prestige: 225
Ls: Loss , turn prestige: 225

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 4 bars , 473 exp , USA , 12/10 , Liberator  , Support, 14 kill , 0 pp - U:001  [+2 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 3 bars , 325 exp , USA , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+6 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 160 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+11 exp]
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 2 bars , 206 exp , USA , 1/10 , Bridging  , 5 kill , 0 pp - U:006  [+18 exp]
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 3 bars , 393 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:007
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 312 exp , USA , 7/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:008  [+20 exp]
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 294 exp , USA , 11/10 , Resilience  , Support, 6 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 723 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 46 kill , 348 pp - U:012  [+47 exp]
 M4A3/76 ,  , 3 bars , 364 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 348 pp - U:016  [+15 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 2 bars , 258 exp , USA , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:017  [+51 exp]

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 3 bars , 349 exp , USA , 3/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:004  [+33 exp]

Anti-tank
 M36 ,  , 4 bars , 431 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 15 kill , 300 pp - U:014  [+21 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 629 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 14 kill , 0 pp - U:003  [+6 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 527 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 9 kill , 720 pp - U:010  [+19 exp]
+  M12 ,  , 3 bars , 338 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 17 kill , 0 pp - U:013  [+14 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 1 bars , 194 exp , USA , 11/10 , 7 kill , 844 pp - U:015  [+17 exp]

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 1 bars , 166 exp , USA , 9/10 , Support, Recon, 1 kill , 732 pp - U:018  [+33 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:150  TNK:18   RCN:18   AT:49   FLAK:8    FORT:55   ATY:84   AD:16   FTR:10   TB:8    DD:3      Total: 419
Lost  : INF:31   TNK:4    RCN:3    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 45

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  4 Leaders      Total :   2519 exp,     49 kill,      0 pp    Average:    315 exp,      6 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1345 exp,     59 kill,    696 pp    Average:    448 exp,     20 kill,    232 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    349 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    349 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    431 exp,     15 kill,    300 pp    Average:    431 exp,     15 kill,    300 pp
Artillery      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1688 exp,     47 kill,   1564 pp    Average:    422 exp,     12 kill,    391 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    166 exp,      1 kill,    732 pp    Average:    166 exp,      1 kill,    732 pp
* Summary:     *  18 Units *  9 Leaders      Total :   6498 exp,    173 kill,   3292 pp    Average:    361 exp,     10 kill,    183 pp


Player 1  USA   has 59 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank   :  9
Recon :  4
Anti-tank :  5
Artillery : 13
Fighter :  3

Player 2  Germany   has 36 units total (core+aux):
Infantry : 26
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  2
FlaK :  2
Artillery :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #13 : Październik 19, 2016, 08:29:23 »

Scenariusz 12: Aachen - prolog

Limit jednostek - lubię to Smiley Podejrzanie dużo tur i podejrzanie łatwo się podchodzi do VHeksów. Pod wschodnim VHeksem od razu wpadam na bunkry i zęby przeciwczołgowe i ze 2 tury zajmuje przedostanie się na drugą stronę. Pod centralnym jest łatwiej, trzeba tylko dojechać i wyrzucić obrońców. Ale widać, że nadciągają posiłki z każdej strony. Dlatego kluczowe jest przejechanie przez rzekę i wysłanie spadochroniarzy. Za most robi moja artyleria, która prawie przypłaciła to życiem, bo nagle wszyscy się na nią rzucili. Gorąco się zrobiło pod wschodnim VHeksem, bo sporo okopanych piechot, ale tutaj nie ma co się certolić w tańcu - rzucam auxy, nadgyzają obrońców, spadochroniarze poprawiają i jest szybkie zwycięstwo Smiley Nie będę narzekał, bo wynik super, ale chyba początkowe siły szkopów są zbyt słabe. Posiłki pewnie przybywają z czasem, ale zanim się ogarną już mam oba cele zdobyte.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G10 WIELKA CZERWONA JEDYNKA v.4.2,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Oran , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   Kasserine , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   El Guettar , #2 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: M12
 4   Bizerte , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   Gela - Operation "Husky" , #4 , Brilliant Victory , score:59
 6   Troina , #5 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M40 GMC 155mm
 7   Omaha Beach , #6 , Brilliant Victory , score:51
 8   Normandy , #7 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: M4A3E8/76 Easy Eight
 9   St.Lo "Cobra" , #8 , Brilliant Victory , score:61
10   Avranches , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Mons , #10 , Brilliant Victory , score:58
12   Aachen - prolog , #11 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 689  *  Average: 57

..
Current scenario: Aachen - prolog,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 3292 , Current prestige is 1796
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +400, Aachen , cap 4000, 15 turns prestige: 0
if V : +350, Aachen , cap 4000, 15 turns prestige: 0
if TV: +200, Aachen , cap 4000, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Special Service , 1st/26/II , 5 bars , 544 exp , USA , 4/10 , Liberator  , Support, 15 kill , 0 pp - U:001  [+71 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/26/III , 3 bars , 325 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:002
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/II , 1 bars , 160 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:005
*  Engineers 1944 , GMC CCKW , 1st/16/III , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 , Bridging  , 5 kill , 0 pp - U:006
*  Engineers 1944 , M3A1 [W] , 1st/18/I , 4 bars , 458 exp , USA , 4/10 , 11 kill , 0 pp - U:007  [+65 exp]
*  Rangers 1944 , 1st/18/III , 3 bars , 312 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 7 kill , 0 pp - U:008
*  Special Service , 1st Eng. , 2 bars , 294 exp , USA , 11/10 , Resilience  , Support, 6 kill , 0 pp - U:009
*  HQ Unit , M3 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank 
 M4A3/76 ,  , 5 bars , 751 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 50 kill , 348 pp - U:012  [+28 exp]
 M4A3/76 ,  , 3 bars , 396 exp , USA , 7/10 , 10 kill , 348 pp - U:016  [+32 exp]
+  M4A3E8/76 Easy Eight ,  , 2 bars , 258 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:017

Recon
*  M6 Staghound , 1st/1stCavalry , 3 bars , 351 exp , USA , 9/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:004  [+2 exp]

Anti-tank
 M36 ,  , 4 bars , 445 exp , USA , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 15 kill , 300 pp - U:014  [+14 exp]

Artillery
*  M12 , 1st/33FA , 5 bars , 702 exp , USA , 2/10 , Bridging  , 14 kill , 0 pp - U:003  [+73 exp]
 M12 ,  , 5 bars , 569 exp , USA , 15/10 , Bridging  , 9 kill , 720 pp - U:010  [+42 exp]
+  M12 ,  , 3 bars , 356 exp , USA , 13/10 , Bridging  , 18 kill , 0 pp - U:013  [+18 exp]
 203mm M1 Gun , Mack ,  , 1 bars , 194 exp , USA , 11/10 , 7 kill , 844 pp - U:015

Fighter
 P-61 Black Widow (b) ,  , 1 bars , 181 exp , USA , 10/10 , Support, Recon, 1 kill , 732 pp - U:018  [+15 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:154  TNK:18   RCN:18   AT:50   FLAK:9    FORT:62   ATY:85   AD:16   FTR:10   TB:8    DD:3      Total: 433
Lost  : INF:32   TNK:4    RCN:3    AT:1    ATY:1    AD:2    FTR:1    TB:1    CV:1      Total: 46

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  4 Leaders      Total :   2655 exp,     51 kill,      0 pp    Average:    332 exp,      6 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1405 exp,     64 kill,    696 pp    Average:    468 exp,     21 kill,    232 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    351 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    351 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    445 exp,     15 kill,    300 pp    Average:    445 exp,     15 kill,    300 pp
Artillery      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1821 exp,     48 kill,   1564 pp    Average:    455 exp,     12 kill,    391 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    181 exp,      1 kill,    732 pp    Average:    181 exp,      1 kill,    732 pp
* Summary:     *  18 Units *  9 Leaders      Total :   6858 exp,    181 kill,   3292 pp    Average:    381 exp,     10 kill,    183 pp


Player 1  USA   has 24 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  4
Recon :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  5
Fighter :  2

Player 2  Germany   has 40 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  1
Recon :  2
Anti-tank :  3
Fortification : 18
Artillery :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #14 : Październik 20, 2016, 02:56:09 »

Mimo dużej sumy prestiżu - nie dokupujesz jednostek. Nie potrzeba Ci lotnictwa? Nie ułatwiłoby życia? Jest dostatecznie duża flota powietrzna z jednostek aux?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.13 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)