Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Lipiec 13, 2024, 06:51:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kowdar - H04 "SZUKAMY SPOSOBÓW 1940-44" - 100%  (Przeczytany 44136 razy)
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2647



WWW
« : Grudzień 10, 2016, 07:57:25 »

Za namową próbuję sił w tą nietypową kampanię. Nietypową bo pierwszy raz gram z "zielonymi uzupełnieniami".
Nie mamy też autouzupełniania co świadczy o tym, że lekko nie będzie.
I no nie było ...

Pierwszy raz okazało się że nie dałem rady w ogóle wygrać. Nawet na malusieńkie zwycięstwo Sad
Wiec zacząłem jeszcze raz. Dwie moje rady.
Po pierwsze, po zablokowaniu minami okrętów wroga w porcie, trzeba ich trochę zniszczyć okrętami podwodnymi. Ale okazało się, że jeżeli okręt wroga może zaatakować okręt podwodny poprzez wejście na minę, to to robi ... i tak w pierwszej grze, nie zwracałem na to uwagi i mi wylazły dwa niszczyciele, zlały mi trochę okręty podwodne więc flota wroga była bardzo mocna przy obronie portu. Jeżeli okręt wroga nie będzie miał takiej okazji aby zaatakować podwodniaka, to sam nie włazi na miny i nie przełamuje blokady. więc tak trzeba kombinować aby nie dawać mu takiej okazji, a jak już to niszczyć delikwenta na samym starcie. Mi jak przelazły to potem zablokowały możliwość przepłynięcia wojsk lądowych z wysepki na główny ląd.
Druga sprawa to lotnictwo, trzeba bardzo dbać aby mieć przewagę w powietrzu i silne bombowce. Pierwszy raz trochę to zlekceważyłem bo to auxy, a potem nie miałem czym walczyć. Drugi raz już chuchałem i dmuchałem na lotnictwo i jest efekt czyli BV. Ale też tylko dzięki temu, że dokupiłem eskadrę myśliwską i w ostatniej turze eskadrę bombowców, która zniszczyła mi schron HQ wroga w ostatnim VH. Gdyby nie ten fuks, to raczej byłoby tylko zwykłe zwycięstwo. No i jeszcze jeden fuks to to, że mój recon mógł dzięki ruchowi fazowemu zająć dwa VH w porcie, gdy lotnictwo pozbyło się obrońców.Gdyby nie to to także byłoby tylko zwykłe victory. Tak więc fuks na fuksie, ale wynik osiągnięty.

Najtrudniejsze wg mnie jest zdobycie trzech VH w "środku" portu, które są wpierane przez te okręty których nasze OP nie zniszczą. Mi oprócz drobnicy (one nie sa groźne z zasięgiem 2 hexów) pozostały tylko dwa niszczyciele, a i tak dawały się tak we znaki, że dopiero jak polskiemu niszczycielowi Grom wyczerpała się amunicja, to udało mi się wtargnąć na półwysep bez ogromnych strat, na które nie można sobie pozwolić.
Nie było łatwo ... tak więc kampania zapowiada się na wymagającą ... ale tak być powinno Smiley

Pierwszy raz też grałem minami morskimi. Ciekawa sprawa taki samolot stawiający miny ...

Raport zdjęciowy: Pozostało zająć ostatni VH wroga, który opustoszał po ataku Ju-88



OpenGen 0.90.55.1 * (23 Oct 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: H04 SZUKAMY SPOSOBÓW 1940-44 v.2.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Portsmouth , #0 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 53  *  Average: 53

..
Current scenario: Portsmouth,  VH prestige is 1440 ,  All map prestige is: 1840
Army cost: 2028 , Current prestige is 806
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +300, Windsor , cap disabled, 16 turns prestige: 50
if V : +250, Windsor , cap disabled, 18 turns prestige: 50
if TV: +200, Windsor , cap disabled, 22 turns prestige: 50
Ls: Loss , turn prestige: 50

Piechota
 Wehr. Infanterie 38 , I/78/26D , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 84 pp - U:007  [+23 exp]
 Wehr. Infanterie 38 , II/78/26D , 1 bars , 142 exp , Niemcy , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , 2 kill , 67 pp - U:008  [+43 exp]
 Wehr. Infanterie 38 , III/78/26D , 1 bars , 109 exp , Niemcy , 6/10 , 1 kill , 50 pp - U:009  [+10 exp]

Czołg
 Pz IIIG , C , 1 bars , 160 exp , Niemcy , 8/10 , 1 kill , 153 pp - U:021  [+61 exp]

Artyleria ppanc.
 StuG IIIA , 184 , 2 bars , 232 exp , Niemcy , 8/10 , 6 kill , 134 pp - U:018  [+133 exp]
 PzJgd I , 521 , 1 bars , 137 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support  , 2 kill , 132 pp - U:019  [+38 exp]

Artyleria
 10.5 leFH18M , Sdkfz 11 , III/26/26D , 1 bars , 169 exp , Niemcy , 8/10 , 0 kill , 297 pp - U:016  [+70 exp]

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 , 605 , 1 bars , 155 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:020  [+56 exp]

Myśliwiec
 Bf-109E-4 ,  , 0 bars , 83 exp , Niemcy , 4/10 , 3 kill , 187 pp - U:003  [+33 exp]

Bomb. taktyczny
 Ju-88A-1 ,  , 0 bars , 70 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 696 pp - U:005  [+20 exp]

Player 1 : Niemcy, Niemcy, Waffen SS
Killed: INF:28   TNK:7    RCN:4    AT:5    FORT:12   ATY:6    AD:6    FTR:7    TB:8    DD:3    BS:1    CRs:3      Total: 90
Lost  : INF:5    RCN:1    AT:2    ATY:1    FTR:3    TB:6      Total: 18

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    373 exp,      4 kill,    201 pp    Average:    124 exp,      1 kill,     67 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    160 exp,      1 kill,    153 pp    Average:    160 exp,      1 kill,    153 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :    369 exp,      8 kill,    266 pp    Average:    185 exp,      4 kill,    133 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    169 exp,      0 kill,    297 pp    Average:    169 exp,      0 kill,    297 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    155 exp,      0 kill,    228 pp    Average:    155 exp,      0 kill,    228 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     83 exp,      3 kill,    187 pp    Average:     83 exp,      3 kill,    187 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      1 kill,    696 pp    Average:     70 exp,      1 kill,    696 pp
* Summary:     *  10 Units *  2 Leaders      Total :   1379 exp,     17 kill,   2028 pp    Average:    138 exp,      2 kill,    203 pp


Player 1  Niemcy, Niemcy, Waffen SS   has 48 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  5
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  1
Artyleria :  7
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  8
Okręt podwodny :  3

Player 2  Wielka Brytania, Kanada, Polska, Holandia   has 43 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje : 24
Artyleria :  2
Obrona plot. :  1
Niszczyciel :  2
Okręt pomocniczy :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2016, 09:55:27 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4807


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Grudzień 10, 2016, 09:37:11 »

Pierwszy raz okazało się że nie dałem rady w ogóle wygrać. Nawet na malusieńkie zwycięstwo Sad
W tej kampanii, bardziej niż zwykle ważne jest czytanie wprowadzeń Tongue.

Moje rady:
- jednostki inżynieryjne, będziesz potrzebował piechoty inżynieryjnej ('ignore trenches'). Kampania wywodzi z efila, LXF gdzie dostępnych jest sporo jednostek "inżynieryjnych" nie należących do piechoty (artyleria rakietowa, bombowce nurkujące itd), w efekcie w oryginale miejscami było łatwiej.
U nas pod tym względem jest trudniej, a w kampanii jest kilka miejsc gdzie brak takich jednostek może być krytyczny.

-dodatki, w kampanii dodatki nie mają cech ujemnych, więc bezwzględnie warto je stosować, zwłaszcza dla piechoty.
Warto też zwracać uwagę na często spotykane jednostki AI z dodatkami, potrafią być bardziej niebezpieczne.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2647



WWW
« Odpowiedz #2 : Grudzień 10, 2016, 11:01:58 »

Ależ przeczytałem wstępniaka, port zablokowałem minami, lotnisko wybudowałem najszybciej jak się dało ... ale to nie wystarczyło Smiley

OK, jedziemy dalej ...
W prezencie dostaję eskadrę Stukasów. Potrzeb dużo, kasy mało ... sprzedaję Ju-88. Zgodnie z rozkazem mam zmechanizować piechotę, więc od razu przekształcam ich w MG Schutzen. Dokupuje baterię artylerii wspierającej. Podnoszę stany do standardu czyli 10, eskadra myśliwska normal