Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:28:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ponury - H04 "Szukamy Sposobów" - 100%  (Przeczytany 108963 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #45 : Marzec 07, 2017, 09:09:39 »

Natomiast zastanawiam się, po co trzeba utrzymać lotnisko na pd-wsch mapy. Przez to trzeba utrzymywać tam jakieś jednostki, które nie mogą pomóc wtedy w natarciu na Stalingrad, a przecież to lotnisko nie jest jakieś super ważne, bo jest drugie w samym mieście. Nie rozumiem tego zamysłu.
VH na lotnisku ma prawdopodobnie na celu skłonienie AI do ataku również na południe, w kierunku pozycji startowych gracza. Inaczej całość sił przeciwnika rzuciłaby się na zachód, dając zbyt graczowi zbyt dużo swobody.  To trochę intensyfikuje scenariusz.
Dodatkowo, to zapewne zabezpieczenie na wypadek gdyby AI przypadkiem opanował wszystkie VH w centrum (lub gracz celowo zrezygnował z ich obrony).

Poza tym, zawsze można lotnisko chwilowo odstąpić przeciwnikowi, a pod koniec scenariusza je odbić. Jednostki AI są agresywne, po zajęciu lotniska ruszą dalej, więc odzyskanie lotniska nie powinno stanowić problemu.

« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2017, 09:22:51 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #46 : Marzec 08, 2017, 09:00:26 »

Dla mnie po prostu jest to nieco sztuczne z punktu widzenia realiów scenariusza, ale skoro jest to jest. Co zrobić.

Scenariusz 25: Stalingrad

Udało się zmęczyć. Za komentarz może posłużyć liczba jednostek, z którą skończyłem. Ruskich było prawie 2x tyle.
Zadaniem core'ów jest utrzymanie celów na wschód od Wołgi, plus wysłanie paru jednostek wodą na drugi brzeg. Nie uważam, że jest to absolutnie konieczne. Auxy spokojnie sobie poradzą z południowymi VH, aczkolwiek zajmie im to mnóstwo czasu. Dużo artylerii i pelotek, które trzeba skasować, zanim pośle się lotnictwo. Na wschód od Wołgi jest miazga żołnierzy wroga, którzy próbują przejechać przez rzekę i wpadają na moje czołgi i artylerie. Ciężko jest w mieście nad rzeką, którego bronią dziesiątki żołnierzy, kilka artylerii i pelotek. Koniecznie trzeba mieć artylerię dalekosiężną. No i trzeba pilnować tego lotniska na wschodzie mapy. Zachodni brzeg generalnie ogarną pojawiające się z czasem auxy. Spokojnie można ich wysłać na przemiał. Pod koniec część jednostek wysłałem z portów rzecznych na zachodni brzeg, żeby pomogły auxom i dobrze się to sprawdziło. Spokojnie czasu wystarcza na brylant, ale trzeba lekko liczyć pół godziny na jedną turę.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS v.2.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Portsmouth , #0 , Tactical Victory , score:12
 2   Windsor , #1 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 8.8 FlaK 36
 3   London , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Rathduff Aerodrome , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 2cm Flak auf Pz I
 5   Limerick , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   Coleraine , #5 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIJ
 7   Le Havre , #6 , Brilliant Victory , score:59
 8   Gibraltar , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: He-111H (t)
 9   Tobruk , #8 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Bf-109G-1
10   Mersa Matruh , #9 , Brilliant Victory , score:57
11   Alexandria , #10 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: PSW 221/28
12   Port Said , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Rafa , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Jerusalem , #13 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Marder III
15   Baghdad , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Khanaqin Oilfields , #15 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Fw-190A-2
17   Al-Faw Peninsula , #16 , Brilliant Victory , score:56
18   Isfahan , #17 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf-109G-1
19   Teheran , #18 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: MG 42
20   Tabriz , #19 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Tiger
21   Baku , #20 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: StuH 42
22   Reykjavik , #22 , Brilliant Victory , score:51
23   Grozny , #23 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Panzergrenadiere (gep.)
24   Astrakhan , #24 , Brilliant Victory , score:55
25   Stalingrad , #25 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 1361  *  Average: 54

..
Current scenario: Stalingrad,  VH prestige is 760 ,  All map prestige is: 940
Army cost: 15388 , Current prestige is 2133
Prestige available on map yet is 30 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +1400, Saratov Pocket , cap disabled, 16 turns prestige: 900
if V : +1250, Saratov Pocket , cap disabled, 19 turns prestige: 900
if TV: +1100, Saratov Pocket , cap disabled, 25 turns prestige: 900
Ls: Loss , turn prestige: 900

Infantry
 Gebirgspioniere 41 , Maultiere , Liberator , 5 bars , 656 exp , Germany , 7/10 , Liberator  , AntiTank, 27 kill , 243 pp - U:001  [+82 exp]
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Influence , 5 bars , 721 exp , Germany , 6/10 , Influence  , FastEntrench, 29 kill , 230 pp - U:009  [+140 exp]
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Street Fighter , 5 bars , 584 exp , Germany , 10/10 , Street Fighter  , FastEntrench, 30 kill , 384 pp - U:010  [+47 exp]
 Gebirgspioniere 41 , Maultiere , Recon Movement , 5 bars , 557 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , AntiTank, 19 kill , 348 pp - U:023  [+50 exp]
 Gebirgspioniere 41 , Maultiere , Skilled Recon , 5 bars , 561 exp , Germany , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , AntiTank, 20 kill , 417 pp - U:024  [+63 exp]
 Bruckenlager ausf IV ,  , 1 bars , 107 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 264 pp - U:025
+  Panzergrenadiere (gep.) ,  , 1 bars , 104 exp , Germany , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:038  [+29 exp]

Tank 
 PzKpfw 747(r) , Superior Maneuver , 5 bars , 1404 exp , Germany , 9/10 , Superior Maneuver  , 185 kill , 313 pp - U:007  [+229 exp]
 PzKpfw 747(r) , Aggressive Attack , 5 bars , 1021 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 120 kill , 417 pp - U:014  [+181 exp]
+  PzKpfw 747(r) , Determined Defence , 5 bars , 912 exp , Germany , 11/10 , Determined Defense  , 107 kill , 0 pp - U:015  [+191 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 3 bars , 340 exp , Germany , 9/10 , 25 kill , 313 pp - U:032  [+91 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 525 exp , Germany , 11/10 , 39 kill , 382 pp - U:033  [+147 exp]
+  Tiger ,  , 4 bars , 401 exp , Germany , 10/10 , 33 kill , 0 pp - U:036  [+98 exp]

Recon
 PSW 232 ,  , 5 bars , 561 exp , Germany , 11/10 , Support, Bridging, 20 kill , 264 pp - U:011  [+46 exp]

Anti-tank
 SdKfz 8/Flak 18 , Battlefiel Intelligence , 5 bars , 648 exp , Germany , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 47 kill , 594 pp - U:004  [-76 exp]
 SdKfz 8/Flak 18 , 521 , 5 bars , 822 exp , Germany , 10/10 , 26 kill , 660 pp - U:005  [+123 exp]
+  Marder III ,  , 2 bars , 261 exp , Germany , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:028  [+52 exp]

Artillery
 15 K18 , SdKfz 8 , III/26/26D , 5 bars , 880 exp , Germany , 13/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 22 kill , 826 pp - U:003  [+78 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Determined Defence , 5 bars , 934 exp , Germany , 14/10 , Determined Defense  , 30 kill , 739 pp - U:008  [+149 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 911 exp , Germany , 15/10 , 24 kill , 792 pp - U:012  [+122 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 492 exp , Germany , 14/10 , 12 kill , 739 pp - U:022  [+43 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 4 bars , 423 exp , Germany , 13/10 , Support, 8 kill , 826 pp - U:029  [+82 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 338 exp , Germany , 12/10 , 7 kill , 633 pp - U:030  [+53 exp]

Air Defense
 8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 157 exp , Germany , 11/10 , Forward Observer, 3 kill , 594 pp - U:002  [+20 exp]
 SdKfz 6/2 , Skilled Recon , 5 bars , 568 exp , Germany , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , Air Defense, 12 kill , 342 pp - U:006  [+59 exp]

Fighter
 Bf-109E-4 , Determined Defence , 5 bars , 1317 exp , Germany , 11/10 , Determined Defense  , Recon, 27 kill , 514 pp - U:013  [+147 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1371 exp , Germany , 11/10 , Recon, 34 kill , 514 pp - U:016 [+126 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 903 exp , Germany , 13/10 , Recon, 27 kill , 608 pp - U:018  [+83 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 1070 exp , Germany , 7/10 , Recon, 27 kill , 0 pp - U:021  [+115 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 602 exp , Germany , 11/10 , Recon, 18 kill , 514 pp - U:027  [+81 exp]
+  Fw-190A-2 ,  , 4 bars , 443 exp , Germany , 12/10 , Recon, 19 kill , 0 pp - U:031  [+114 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 3 bars , 368 exp , Germany , 11/10 , Recon, 14 kill , 0 pp - U:034  [+70 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1673 exp , Germany , 11/10 , Combat Support  , Support, 24 kill , 528 pp - U:017  [+155 exp]
 Ro.43 ,  , 3 bars , 312 exp , Italy , 7/10 , Recon, 6 kill , 184 pp - U:019  [+25 exp]
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1524 exp , Germany , 15/10 , Combat Support  , Support, 31 kill , 720 pp - U:020  [+153 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 926 exp , Germany , 10/10 , Support, 29 kill , 708 pp - U:026  [+157 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 587 exp , Germany , 11/10 , Support, 14 kill , 778 pp - U:035 [+131 exp]

Player 1 : Germany, Germany, Waffen SS
Killed: INF:669  TNK:108  RCN:56   AT:64   FLAK:64   FORT:223  ATY:199  AD:64   FTR:74   TB:76   LB:2    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 1645
Lost  : INF:37   TNK:6    RCN:15   AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:10   FTR:4    TB:19   DD:3    CRs:1      Total: 101

BV 24
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  5 Leaders      Total :   3290 exp,    132 kill,   1886 pp    Average:    470 exp,     19 kill,    269 pp
Tank           *   6 Units *  3 Leaders      Total :   4603 exp,    509 kill,   1425 pp    Average:    767 exp,     85 kill,    238 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    561 exp,     20 kill,    264 pp    Average:    561 exp,     20 kill,    264 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1731 exp,     79 kill,   1254 pp    Average:    577 exp,     26 kill,    418 pp
Artillery      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   3978 exp,    103 kill,   4555 pp    Average:    663 exp,     17 kill,    759 pp
Air Defense    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    725 exp,     15 kill,    936 pp    Average:    363 exp,      8 kill,    468 pp
Fighter        *   7 Units *  1 Leaders      Total :   6074 exp,    166 kill,   2150 pp    Average:    868 exp,     24 kill,    307 pp
Tactical Bomber *   5 Units *  2 Leaders      Total :   5022 exp,    104 kill,   2918 pp    Average:   1004 exp,     21 kill,    584 pp
* Summary:     *  37 Units * 15 Leaders      Total :  25984 exp,   1128 kill,  15388 pp    Average:    702 exp,     30 kill,    416 pp


Player 1  Germany, Germany, Waffen SS   has 100 units total (core+aux):
Infantry : 30
Tank   : 13
Recon :  1
Anti-tank :  8
Artillery : 22
Air Defense :  6
Fighter : 10
Tactical Bomber :  8
Riverine Ship :  2

Player 2  USSR   has 2 units total (core+aux):
Infantry :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #47 : Marzec 08, 2017, 12:44:23 »

Dla mnie po prostu jest to nieco sztuczne z punktu widzenia realiów scenariusza, ale skoro jest to jest. Co zrobić.
Dla mnie znacznie bardziej sztuczna byłaby sytuacja, w której oddziały AI działające w okolicy, całkowicie ignorowałyby obszar wokół lotniska i w efekcie jednostki gracza.

Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której niemieckie lotnisko nie jest ważnym celem dla przybywających oddziałów wroga.
To że w centrum jest drugie lotnisko, zupełnie niczego nie zmienia. Strategicznie oba mają taką samą wartość.
W dowolnym momencie istnieje możliwość, że centralne lotnisko utracisz lub zostanie zburzone (AI ma Katiusze), w efekcie to na wschodzie stanie się lotniskiem podstawowym.
Wszystkie lotniska powinny być VH, bo ostatecznie każde może stać się tym jedynym i ostatnim.

Dodatkowo, wprowadzenie mówi: "i odeprzeć wszelkie wrogie próby przekroczenia rzeki". Kontrola nad obszarem wokół lotniska (obok znajduje się południowa przeprawa) moim zdaniem mieści się w postawionym zadaniu.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #48 : Marzec 08, 2017, 03:30:23 »

Nie no, dla Sowietów to lotnisko może być ważne i dlatego to mógłby być VH for the Allied zamiast for both sides. Wtedy gracz ma do wyboru, czy pilnuje tego lotniska, czy świadomie je opuszcza, ryzykując brak lotniska w późniejszym etapie. A tak to gracz jest zmuszony do utrzymywania go, choć realnie nie jest to konieczne. Dla mnie nie było, żadnych katiusz też nie stwierdziłem w okolicy tego centralnego. Tym bardziej, że niedługo później pojawiają się auxy i bezproblemowo zajmują lotnisko na zachodzie.
Południową przeprawę zawsze można zablokować kanonierkami, które mamy przypisane Smiley
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #49 : Marzec 08, 2017, 03:42:04 »

A tak to gracz jest zmuszony do utrzymywania go, choć realnie nie jest to konieczne.
Absolutnie się nie zgadzam, według mnie VH na lotnisku to krytyczna część scenariusza. Porzucanie lotniska (nawet zapasowego) zawsze jest błędem.

Dla mnie nie było, żadnych katiusz też nie stwierdziłem w okolicy tego centralnego.
Pamiętam katiusze, bo niedawno przeglądałem zarchiwizowane zrzuty:


Ale to jest wiedza po fakcie, dla gracza rozgrywającego scenariusz po raz pierwszy, tam mogło być potencjalnie wszystko ( ciężka artyleria, bombowce strategiczne, nawet okręt zacumowany na rzece...); na pewno nie było gwarancji utrzymania sprawnego lotniska.

Zadanie utrzymania zapasowego lotniska, to moim zdaniem w pełni racjonalny cel taktyczny.
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2017, 04:42:24 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #50 : Marzec 08, 2017, 10:31:25 »

Absolutnie się nie zgadzam, według mnie VH na lotnisku to krytyczna część scenariusza. Porzucanie lotniska (nawet zapasowego) zawsze jest błędem.

No to ja mam inne zdanie Smiley Oprócz wystawienia samolotów na początku w ogóle z niego później nie korzystałem.

Pamiętam katiusze, bo niedawno przeglądałem zarchiwizowane zrzuty:

A, o tych mówisz. U mnie nawet się nie zbliżyły do centralnego lotniska, rozbiłem je w puch w okolicach miasta na północy.

Ale to jest wiedza po fakcie, dla gracza rozgrywającego scenariusz po raz pierwszy, tam mogło być potencjalnie wszystko ( ciężka artyleria, bombowce strategiczne, nawet okręt zacumowany na rzece...); na pewno nie było gwarancji utrzymania sprawnego lotniska.

Zadanie utrzymania zapasowego lotniska, to moim zdaniem w pełni racjonalny cel taktyczny.

Nie no, zawsze wszystko się może zdarzyć, ale to jest ryzyko gracza Smiley Dlatego ja osobiście dałbym graczowi wybór, zamiast go zmuszać.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #51 : Marzec 08, 2017, 10:53:41 »

Scenariusz 26: Saratov Pocket

Wreszcie jakiś lżejszy scenariusz. Trzeba zniszczyć mosty pontonowe i zapobiec ucieczce 6 jednostek. Plan: szybko najszybszymi jednostkami do EHeksów, a artylerie i wolniejsze idą nad rzekę rozwalać te mosty. Samoloty bombardują najmobilniejsze jednostki sowietów, spadochroniarze dolatują akurat do EH, tuż przed tym, jak ruscy chcą przez niego przejechać. Kluczowe jest rozwalenie pierwszego mostu - wtedy posiłki wroga nie przejadą. A potem można się zająć rozwaleniem dział plot i pozostałych mostów. Pełen relaks Smiley

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS v.2.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Portsmouth , #0 , Tactical Victory , score:12
 2   Windsor , #1 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 8.8 FlaK 36
 3   London , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Rathduff Aerodrome , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 2cm Flak auf Pz I
 5   Limerick , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   Coleraine , #5 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIJ
 7   Le Havre , #6 , Brilliant Victory , score:59
 8   Gibraltar , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: He-111H (t)
 9   Tobruk , #8 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Bf-109G-1
10   Mersa Matruh , #9 , Brilliant Victory , score:57
11   Alexandria , #10 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: PSW 221/28
12   Port Said , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Rafa , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Jerusalem , #13 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Marder III
15   Baghdad , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Khanaqin Oilfields , #15 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Fw-190A-2
17   Al-Faw Peninsula , #16 , Brilliant Victory , score:56
18   Isfahan , #17 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf-109G-1
19   Teheran , #18 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: MG 42
20   Tabriz , #19 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Tiger
21   Baku , #20 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: StuH 42
22   Reykjavik , #22 , Brilliant Victory , score:51
23   Grozny , #23 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Panzergrenadiere (gep.)
24   Astrakhan , #24 , Brilliant Victory , score:55
25   Stalingrad , #25 , Brilliant Victory , score:57
26   Saratov Pocket , #26 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 1424  *  Average: 54

..
Current scenario: Saratov Pocket,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 20
Army cost: 17020 , Current prestige is 1817
Prestige available on map yet is 10 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +900, Kazan , cap disabled, 9 turns prestige: 1800
if V : +800, Kazan , cap disabled, 10 turns prestige: 1800
if TV: +700, Kazan , cap disabled, 15 turns prestige: 1800
if Ls: +600, Kazan , cap disabled, 15 turns prestige: 1800

Infantry
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Liberator , 5 bars , 587 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , FastEntrench, 27 kill , 384 pp - U:001
 Brandenburger 40 , 250/1 [W] , Influence , 5 bars , 624 exp , Germany , 10/10 , Influence  , FastEntrench, 31 kill , 756 pp - U:009  [+4 exp]
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Street Fighter , 5 bars , 608 exp , Germany , 10/10 , Street Fighter  , FastEntrench, 30 kill , 384 pp - U:010  [+24 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Recon Movement , 5 bars , 590 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 20 kill , 480 pp - U:023  [+33 exp]
 Gebirgspioniere 41 , Maultiere , Skilled Recon , 5 bars , 561 exp , Germany , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , AntiTank, 20 kill , 417 pp - U:024
 Bruckenlager ausf IV ,  , 1 bars , 107 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 264 pp - U:025
+  Panzergrenadiere (gep.) ,  , 1 bars , 108 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:037  [+37 exp]

Tank 
 PzKpfw 747(r) , Superior Maneuver , 5 bars , 1517 exp , Germany , 8/10 , Superior Maneuver  , 191 kill , 278 pp - U:007  [+163 exp]
 PzKpfw 747(r) , Aggressive Attack , 5 bars , 1072 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 127 kill , 348 pp - U:014  [+51 exp]
+  PzKpfw 747(r) , Determined Defence , 5 bars , 953 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 114 kill , 0 pp - U:015  [+41 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 3 bars , 375 exp , Germany , 11/10 , 29 kill , 382 pp - U:032  [+47 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 548 exp , Germany , 12/10 , 43 kill , 417 pp - U:033  [+23 exp]
+  Tiger ,  , 4 bars , 410 exp , Germany , 10/10 , 34 kill , 0 pp - U:036  [+9 exp]

Recon
 PSW 232 ,  , 5 bars , 613 exp , Germany , 12/10 , Support, Bridging, 22 kill , 288 pp - U:011  [+52 exp]

Anti-tank
 SdKfz 8/Flak 18 , Battlefiel Intelligence , 5 bars , 655 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 48 kill , 660 pp - U:004  [+30 exp]
 SdKfz 8/Flak 18 , 521 , 5 bars , 822 exp , Germany , 10/10 , 26 kill , 660 pp - U:005
+  Marder III ,  , 2 bars , 238 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:028  [+5 exp]

Artillery
 15 K18 , SdKfz 8 , III/26/26D , 5 bars , 917 exp , Germany , 15/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 22 kill , 954 pp - U:003  [+37 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Determined Defence , 5 bars , 956 exp , Germany , 15/10 , Determined Defense  , 31 kill , 792 pp - U:008  [+22 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 927 exp , Germany , 15/10 , 25 kill , 792 pp - U:012  [+16 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 519 exp , Germany , 14/10 , 12 kill , 739 pp - U:022  [+27 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 4 bars , 442 exp , Germany , 14/10 , Support, 11 kill , 890 pp - U:029  [+19 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 371 exp , Germany , 3/10 , 8 kill , 158 pp - U:030  [+33 exp]

Air Defense
 8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 157 exp , Germany , 11/10 , Forward Observer, 3 kill , 594 pp - U:002
 SdKfz 6/2 , Skilled Recon , 5 bars , 568 exp , Germany , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , Air Defense, 12 kill , 342 pp - U:006

Fighter
 Bf-109E-4 , Determined Defence , 5 bars , 1367 exp , Germany , 12/10 , Determined Defense  , Recon, 27 kill , 561 pp - U:013  [+50 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1419 exp , Germany , 13/10 , Recon, 35 kill , 608 pp - U:016  [+48 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 958 exp , Germany , 13/10 , Recon, 28 kill , 608 pp - U:018  [+55 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 1018 exp , Germany , 13/10 , Recon, 28 kill , 0 pp - U:021  [+61 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 669 exp , Germany , 13/10 , Recon, 19 kill , 608 pp - U:027  [+67 exp]
+  Fw-190A-2 ,  , 4 bars , 492 exp , Germany , 11/10 , Recon, 20 kill , 0 pp - U:031  [+49 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 4 bars , 472 exp , Germany , 13/10 , Recon, 14 kill , 0 pp - U:034  [+104 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1734 exp , Germany , 15/10 , Combat Support  , Support, 27 kill , 720 pp - U:017  [+61 exp]
 Ro.43 ,  , 2 bars , 287 exp , Italy , 8/10 , Recon, 6 kill , 211 pp - U:019  [+8 exp]
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1562 exp , Germany , 14/10 , Combat Support  , Support, 31 kill , 672 pp - U:020  [+38 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 961 exp , Germany , 15/10 , Support, 32 kill , 1062 pp - U:026  [+35 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 619 exp , Germany , 14/10 , Support, 16 kill , 991 pp - U:035  [+32 exp]

Player 1 : Germany, Germany, Waffen SS
Killed: INF:693  TNK:110  RCN:59   AT:65   FLAK:67   FORT:231  ATY:209  AD:68   FTR:74   TB:76   LB:2    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 1700
Lost  : INF:37   TNK:6    RCN:15   AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:10   FTR:4    TB:19   DD:3    CRs:1      Total: 101

BV 25
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  5 Leaders      Total :   3185 exp,    136 kill,   2685 pp    Average:    455 exp,     19 kill,    384 pp
Tank           *   6 Units *  3 Leaders      Total :   4875 exp,    538 kill,   1425 pp    Average:    813 exp,     90 kill,    238 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    613 exp,     22 kill,    288 pp    Average:    613 exp,     22 kill,    288 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1715 exp,     80 kill,   1320 pp    Average:    572 exp,     27 kill,    440 pp
Artillery      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   4132 exp,    109 kill,   4325 pp    Average:    689 exp,     18 kill,    721 pp
Air Defense    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    725 exp,     15 kill,    936 pp    Average:    363 exp,      8 kill,    468 pp
Fighter        *   7 Units *  1 Leaders      Total :   6395 exp,    171 kill,   2385 pp    Average:    914 exp,     24 kill,    341 pp
Tactical Bomber *   5 Units *  2 Leaders      Total :   5163 exp,    112 kill,   3656 pp    Average:   1033 exp,     22 kill,    731 pp
* Summary:     *  37 Units * 15 Leaders      Total :  26803 exp,   1183 kill,  17020 pp    Average:    724 exp,     32 kill,    460 pp


Player 1  Germany, Germany, Waffen SS   has 37 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  6
Recon :  1
Anti-tank :  3
Artillery :  6
Air Defense :  2
Fighter :  7
Tactical Bomber :  5

Player 2  USSR   has 43 units total (core+aux):
Infantry : 12
Tank   :  7
Recon :  5
Anti-tank :  5
FlaK :  4
Artillery :  8
Air Defense :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #52 : Marzec 09, 2017, 10:50:34 »

Scenariusz 27: Kazań

Gramy jako straż pożarna. Ruscy przekraczają znienacka rzekę (oni mają 1 ruch), a ja muszę szybko ich powstrzymać, bo Węgrzy są skazani na zagładę. Ale w sumie i tak parę tur wytrzymują w swoich VHeksach, więc mam możliwość podprowadzić swoje wojska. Samolotami robię rozpoznanie i od razu bombarduję wszystko, co jest poza zasięgiem pelotek, skupiając się na artylerii i czołgach. W 2 turze pojawiają się nasze posiłki i można powiedzieć, że zabijają atak sowietów na pn-zach. Oczywiście, moje jednostki też pomagają, ale wg mnie jest za łatwo na tym odcinku przez te posiłki. Najlepsze postępy ruscy mają w centrum, gdzie przechodzą przez rzekę. Ale pomału tworzę pierścień obronny z artyleriami, niszczycielami czołgów, grenadierami panc., którzy mają cechę support i to by było na tyle. Natarcie ruskich załamuje się na wszystkich odcinkach i mimo uderzeń lotnictwa, które trochę robi mi bałaganu zaczynam ich powolne wykańczanie. Niszczę wszystkie jednostki wroga turę przed końcem czasu.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS v.2.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Portsmouth , #0 , Tactical Victory , score:12
 2   Windsor , #1 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 8.8 FlaK 36
 3   London , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Rathduff Aerodrome , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 2cm Flak auf Pz I
 5   Limerick , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   Coleraine , #5 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIJ
 7   Le Havre , #6 , Brilliant Victory , score:59
 8   Gibraltar , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: He-111H (t)
 9   Tobruk , #8 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Bf-109G-1
10   Mersa Matruh , #9 , Brilliant Victory , score:57
11   Alexandria , #10 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: PSW 221/28
12   Port Said , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Rafa , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Jerusalem , #13 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Marder III
15   Baghdad , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Khanaqin Oilfields , #15 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Fw-190A-2
17   Al-Faw Peninsula , #16 , Brilliant Victory , score:56
18   Isfahan , #17 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf-109G-1
19   Teheran , #18 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: MG 42
20   Tabriz , #19 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Tiger
21   Baku , #20 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: StuH 42
22   Reykjavik , #22 , Brilliant Victory , score:51
23   Grozny , #23 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Panzergrenadiere (gep.)
24   Astrakhan , #24 , Brilliant Victory , score:55
25   Stalingrad , #25 , Brilliant Victory , score:57
26   Saratov Pocket , #26 , Brilliant Victory , score:63
27   Kazan , #27 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 1482  *  Average: 54

..
Current scenario: Kazan,  VH prestige is 150 ,  All map prestige is: 260
Army cost: 17497 , Current prestige is 2471
Prestige available on map yet is 10 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +950, Sverdlovsk , cap disabled, 12 turns prestige: 1720
if V : +850, Sverdlovsk , cap disabled, 12 turns prestige: 1720
if TV: +750, Sverdlovsk , cap disabled, 12 turns prestige: 1720
Ls: Loss , turn prestige: 1720

Infantry
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Liberator , 5 bars , 592 exp , Germany , 9/10 , Liberator  , FastEntrench, 28 kill , 345 pp - U:001  [+5 exp]
 Brandenburger 40 , 250/1 [W] , Influence , 5 bars , 663 exp , Germany , 10/10 , Influence  , FastEntrench, 32 kill , 756 pp - U:009  [+39 exp]
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Street Fighter , 5 bars , 648 exp , Germany , 7/10 , Street Fighter  , FastEntrench, 33 kill , 268 pp - U:010  [+40 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Recon Movement , 5 bars , 626 exp , Germany , 8/10 , Reconnaissance Movement  , 23 kill , 384 pp - U:023  [+36 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Skilled Recon , 5 bars , 635 exp , Germany , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , 21 kill , 384 pp - U:024  [+74 exp]
 Bruckenlager ausf IV ,  , 1 bars , 107 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 264 pp - U:025
+  Panzergrenadiere (gep.) ,  , 1 bars , 134 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:037  [+26 exp]

Tank 
 PzKpfw 747(r) , Superior Maneuver , 5 bars , 1497 exp , Germany , 11/10 , Superior Maneuver  , 205 kill , 382 pp - U:007  [+87 exp]
 PzKpfw 747(r) , Aggressive Attack , 5 bars , 1281 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 145 kill , 417 pp - U:014  [+209 exp]
+  PzKpfw 747(r) , Determined Defence , 5 bars , 1030 exp , Germany , 8/10 , Determined Defense  , 118 kill , 0 pp - U:015  [+77 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 502 exp , Germany , 11/10 , 41 kill , 382 pp - U:032  [+127 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 625 exp , Germany , 7/10 , 52 kill , 243 pp - U:033  [+77 exp]
+  Tiger ,  , 5 bars , 500 exp , Germany , 2/10 , 36 kill , 0 pp - U:036  [+90 exp]
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 123 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 360 pp - U:208  [+48 exp]
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 190 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 360 pp - U:209  [+115 exp]

Recon
 PSW 232 ,  , 5 bars , 632 exp , Germany , 10/10 , Support, Bridging, 24 kill , 240 pp - U:011  [+19 exp]

Anti-tank
 SdKfz 8/Flak 18 , Battlefiel Intelligence , 5 bars , 699 exp , Germany , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 51 kill , 594 pp - U:004  [+44 exp]
 SdKfz 8/Flak 18 , 521 , 5 bars , 868 exp , Germany , 9/10 , 29 kill , 594 pp - U:005  [+46 exp]
+  Marder III ,  , 3 bars , 314 exp , Germany , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:028  [+76 exp]

Artillery
 15 K18 , SdKfz 8 , III/26/26D , 5 bars , 978 exp , Germany , 15/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 24 kill , 954 pp - U:003  [+61 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Determined Defence , 5 bars , 991 exp , Germany , 15/10 , Determined Defense  , 33 kill , 792 pp - U:008  [+35 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 966 exp , Germany , 15/10 , 27 kill , 792 pp - U:012  [+39 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 565 exp , Germany , 15/10 , 15 kill , 792 pp - U:022  [+46 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 4 bars , 471 exp , Germany , 14/10 , Support, 11 kill , 890 pp - U:029  [+29 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 411 exp , Germany , 13/10 , 8 kill , 686 pp - U:030  [+40 exp]

Air Defense
 8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 181 exp , Germany , 11/10 , Forward Observer, 3 kill , 594 pp - U:002  [+24 exp]
 SdKfz 6/2 , Skilled Recon , 5 bars , 608 exp , Germany , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , Air Defense, 13 kill , 182 pp - U:006  [+40 exp]

Fighter
 Bf-109E-4 , Determined Defence , 5 bars , 1446 exp , Germany , 11/10 , Determined Defense  , Recon, 28 kill , 514 pp - U:013  [+79 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1487 exp , Germany , 13/10 , Recon, 38 kill , 608 pp - U:016  [+68 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1048 exp , Germany , 10/10 , Recon, 29 kill , 468 pp - U:018  [+90 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 1099 exp , Germany , 12/10 , Recon, 29 kill , 0 pp - U:021  [+81 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 730 exp , Germany , 11/10 , Recon, 20 kill , 514 pp - U:027  [+61 exp]
+  Fw-190A-2 ,  , 5 bars , 588 exp , Germany , 12/10 , Recon, 24 kill , 0 pp - U:031  [+96 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 589 exp , Germany , 13/10 , Recon, 15 kill , 0 pp - U:034  [+117 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1837 exp , Germany , 15/10 , Combat Support  , Support, 28 kill , 720 pp - U:017  [+103 exp]
 Ro.43 ,  , 3 bars , 379 exp , Italy , 12/10 , Recon, 6 kill , 316 pp - U:019  [+92 exp]
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1673 exp , Germany , 15/10 , Combat Support  , Support, 34 kill , 720 pp - U:020  [+111 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 1009 exp , Germany , 15/10 , Support, 34 kill , 1062 pp - U:026  [+48 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 699 exp , Germany , 13/10 , Support, 19 kill , 920 pp - U:035  [+80 exp]


Dossier summary:

Player 1 : Germany, Germany, Waffen SS, Hungary
Killed: INF:753  TNK:121  RCN:65   AT:71   FLAK:73   FORT:231  ATY:232  AD:71   FTR:78   TB:82   LB:4    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 1827
Lost  : INF:37   TNK:6    RCN:16   AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:10   FTR:4    TB:19   DD:3    CRs:1      Total: 102

Player 3 : Hungary
Killed: INF:2    RCN:1      Total: 3
Lost  : INF:15   AT:2    FORT:3    ATY:5    AD:2    TB:8    DD:8    BS:4    CV:3    CRs:5      Total: 55

Total Axis
Killed: INF:755  TNK:121  RCN:66   AT:71   FLAK:73   FORT:231  ATY:232  AD:71   FTR:78   TB:82   LB:4    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 1830
Lost  : INF:52   TNK:6    RCN:16   AT:6    FLAK:1    FORT:4    ATY:15   AD:2    FTR:4    TB:27   DD:11   BS:4    CV:3    CRs:6      Total: 157

BV 26
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  5 Leaders      Total :   3405 exp,    146 kill,   2401 pp    Average:    486 exp,     21 kill,    343 pp
Tank           *   8 Units *  3 Leaders      Total :   5748 exp,    605 kill,   2144 pp    Average:    719 exp,     76 kill,    268 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    632 exp,     24 kill,    240 pp    Average:    632 exp,     24 kill,    240 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1881 exp,     86 kill,   1188 pp    Average:    627 exp,     29 kill,    396 pp
Artillery      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   4382 exp,    118 kill,   4906 pp    Average:    730 exp,     20 kill,    818 pp
Air Defense    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    789 exp,     16 kill,    776 pp    Average:    395 exp,      8 kill,    388 pp
Fighter        *   7 Units *  1 Leaders      Total :   6987 exp,    183 kill,   2104 pp    Average:    998 exp,     26 kill,    301 pp
Tactical Bomber *   5 Units *  2 Leaders      Total :   5597 exp,    121 kill,   3738 pp    Average:   1119 exp,     24 kill,    748 pp
* Summary:     *  39 Units * 15 Leaders      Total :  29421 exp,   1299 kill,  17497 pp    Average:    754 exp,     33 kill,    449 pp


Player 1  Germany, Germany, Waffen SS, Hungary   has 55 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   : 10
Recon :  2
Anti-tank :  3
Artillery :  9
Air Defense :  5
Fighter :  8
Tactical Bomber :  7

Player 3  Hungary   has 10 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank   :  3
Recon :  1
Artillery :  1
Air Defense :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #53 : Marzec 10, 2017, 11:44:03 »

Scenariusz 28: Sverdlovsk

Trochę dziwny scenariusz. Ruszamy na mocno ufortyfikowane miasto plus kilka celów po wszystkich kątach mapy. Po chwili okazuje się, że obrońcy znikają (kiedy już tam skierowałem spore siły do oblężenia), za to pojawiają się jeńcy. Nic nie robią przez cały scenariusz. Nie wiadomo, czy mają przetrwać i ilu, nie ma takiej informacji. Lotnictwo wroga coś próbuje ich bombardować, ale zaraz je strącam. Jest niby EH, ale oni tam wcale nie idą.
Poza tym trzeba się nieco nakombinować. Mnóstwo wrogich czołgów, które niszczę przede wszystkim z powietrza, sam tracę jednego świeżego. Ruscy próbują kontratakować, więc cały czas trzeba pilnować wrażliwych jednostek. Starałem się zabić wszystkich przeciwników, wyczyściłem planszę poza jednym działem plot, ale na koniec wynik jak widać.

OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS v.2.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Portsmouth , #0 , Tactical Victory , score:12
 2   Windsor , #1 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 8.8 FlaK 36
 3   London , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Rathduff Aerodrome , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 2cm Flak auf Pz I
 5   Limerick , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   Coleraine , #5 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIJ
 7   Le Havre , #6 , Brilliant Victory , score:59
 8   Gibraltar , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: He-111H (t)
 9   Tobruk , #8 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Bf-109G-1
10   Mersa Matruh , #9 , Brilliant Victory , score:57
11   Alexandria , #10 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: PSW 221/28
12   Port Said , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Rafa , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Jerusalem , #13 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Marder III
15   Baghdad , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Khanaqin Oilfields , #15 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Fw-190A-2
17   Al-Faw Peninsula , #16 , Brilliant Victory , score:56
18   Isfahan , #17 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf-109G-1
19   Teheran , #18 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: MG 42
20   Tabriz , #19 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Tiger
21   Baku , #20 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: StuH 42
22   Reykjavik , #22 , Brilliant Victory , score:51
23   Grozny , #23 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Panzergrenadiere (gep.)
24   Astrakhan , #24 , Brilliant Victory , score:55
25   Stalingrad , #25 , Brilliant Victory , score:57
26   Saratov Pocket , #26 , Brilliant Victory , score:63
27   Kazan , #27 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Panther D
28   Sverdlovsk , #28 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 1545  *  Average: 55

..
Current scenario: Sverdlovsk,  VH prestige is 20 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 17564 , Current prestige is 3204
Prestige available on map yet is 10 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1800, Omsk , cap disabled, 15 turns prestige: 1720
if V : +1600, Omsk , cap disabled, 18 turns prestige: 1720
if TV: +1400, Omsk , cap disabled, 24 turns prestige: 1720
Ls: Loss , turn prestige: 1720

Infantry
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Liberator , 5 bars , 622 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , FastEntrench, 29 kill , 384 pp - U:001  [+51 exp]
 Brandenburger 40 , 250/1 [W] , Influence , 5 bars , 692 exp , Germany , 8/10 , Influence  , FastEntrench, Support, 33 kill , 604 pp - U:009  [+29 exp]
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Street Fighter , 5 bars , 619 exp , Germany , 12/10 , Street Fighter  , FastEntrench, 35 kill , 460 pp - U:010  [+40 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Recon Movement , 5 bars , 669 exp , Germany , 11/10 , Reconnaissance Movement  , 24 kill , 528 pp - U:023  [+87 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Skilled Recon , 5 bars , 636 exp , Germany , 8/10 , Skilled Reconnaissance  , 21 kill , 384 pp - U:024  [+46 exp]
 Bruckenlager ausf IV ,  , 1 bars , 107 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 264 pp - U:025
+  Panzergrenadiere (gep.) ,  , 1 bars , 151 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:037  [+32 exp]

Tank 
 PzKpfw 747(r) , Superior Maneuver , 5 bars , 1635 exp , Germany , 8/10 , Superior Maneuver  , 215 kill , 278 pp - U:007 [+138 exp]
 PzKpfw 747(r) , Aggressive Attack , 5 bars , 1359 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 154 kill , 208 pp - U:014  [+78 exp]
+  PzKpfw 747(r) , Determined Defence , 5 bars , 1013 exp , Germany , 8/10 , Determined Defense  , 127 kill , 0 pp - U:015  [+56 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 578 exp , Germany , 10/10 , 51 kill , 348 pp - U:032  [+76 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 704 exp , Germany , 7/10 , 65 kill , 243 pp - U:033  [+145 exp]
+  Tiger ,  , 3 bars , 372 exp , Germany , 9/10 , 36 kill , 0 pp - U:036  [-128 exp]
 Pz IVF2 ,  , 2 bars , 246 exp , Germany , 9/10 , 13 kill , 324 pp - U:039  [+56 exp]
+  Panther D ,  , 1 bars , 171 exp , Germany , 8/10 , 9 kill , 0 pp - U:040  [+96 exp]

Recon
 PSW 232 ,  , 5 bars , 694 exp , Germany , 10/10 , Support, Bridging, 26 kill , 240 pp - U:011  [+62 exp]

Anti-tank
 SdKfz 8/Flak 18 , Battlefiel Intelligence , 5 bars , 724 exp , Germany , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 52 kill , 594 pp - U:004  [+50 exp]
 SdKfz 8/Flak 18 , 521 , 5 bars , 877 exp , Germany , 10/10 , 31 kill , 660 pp - U:005  [+40 exp]
+  Marder III ,  , 3 bars , 374 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:028  [+82 exp]

Artillery
 15 K18 , SdKfz 8 , III/26/26D , 5 bars , 1046 exp , Germany , 15/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 24 kill , 954 pp - U:003  [+68 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Determined Defence , 5 bars , 1050 exp , Germany , 15/10 , Determined Defense  , 35 kill , 792 pp - U:008  [+59 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 1024 exp , Germany , 15/10 , 29 kill , 792 pp - U:012  [+58 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 637 exp , Germany , 15/10 , 16 kill , 792 pp - U:022  [+72 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 551 exp , Germany , 14/10 , Support, 11 kill , 890 pp - U:029  [+80 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 4 bars , 464 exp , Germany , 14/10 , 9 kill , 739 pp - U:030  [+53 exp]

Air Defense
 8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 187 exp , Germany , 11/10 , Forward Observer, 3 kill , 594 pp - U:002  [+6 exp]
 SdKfz 6/2 , Skilled Recon , 5 bars , 579 exp , Germany , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , Air Defense, 14 kill , 342 pp - U:006  [+14 exp]

Fighter
 Bf-109E-4 , Determined Defence , 5 bars , 1466 exp , Germany , 12/10 , Determined Defense  , Recon, 28 kill , 561 pp - U:013  [+20 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1574 exp , Germany , 13/10 , Recon, 38 kill , 608 pp - U:016  [+87 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1108 exp , Germany , 12/10 , Recon, 30 kill , 561 pp - U:018  [+60 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 1148 exp , Germany , 10/10 , Recon, 30 kill , 0 pp - U:021  [+49 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 818 exp , Germany , 12/10 , Recon, 23 kill , 561 pp - U:027  [+88 exp]
+  Fw-190A-2 ,  , 5 bars , 625 exp , Germany , 12/10 , Recon, 26 kill , 0 pp - U:031  [+37 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 639 exp , Germany , 12/10 , Recon, 15 kill , 0 pp - U:034  [+50 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1964 exp , Germany , 14/10 , Combat Support  , Support, 32 kill , 672 pp - U:017  [+127 exp]
 Ro.43 ,  , 3 bars , 393 exp , Italy , 13/10 , Recon, 6 kill , 343 pp - U:019  [+14 exp]
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1801 exp , Germany , 15/10 , Combat Support  , Support, 36 kill , 720 pp - U:020  [+128 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 1089 exp , Germany , 15/10 , Support, 37 kill , 1062 pp - U:026  [+80 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 797 exp , Germany , 15/10 , Support, 20 kill , 1062 pp - U:035  [+98 exp]


Dossier summary:

Player 1 : Germany, Germany, Waffen SS
Killed: INF:800  TNK:135  RCN:68   AT:74   FLAK:79   FORT:231  ATY:254  AD:74   FTR:82   TB:84   LB:4    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 1931
Lost  : INF:37   TNK:7    RCN:16   AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:10   FTR:4    TB:19   DD:3    CRs:1      Total: 103

Player 3 : USSR
Killed: INF:3    RCN:1      Total: 4
Lost  : INF:15   AT:2    FORT:3    ATY:5    AD:2    TB:8    DD:8    BS:4    CV:3    CRs:5      Total: 55

Total Axis
Killed: INF:803  TNK:135  RCN:69   AT:74   FLAK:79   FORT:231  ATY:254  AD:74   FTR:82   TB:84   LB:4    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 1935
Lost  : INF:52   TNK:7    RCN:16   AT:6    FLAK:1    FORT:4    ATY:15   AD:2    FTR:4    TB:27   DD:11   BS:4    CV:3    CRs:6      Total: 158

BV 27
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  5 Leaders      Total :   3496 exp,    151 kill,   2624 pp    Average:    499 exp,     22 kill,    375 pp
Tank           *   8 Units *  3 Leaders      Total :   6078 exp,    670 kill,   1401 pp    Average:    760 exp,     84 kill,    175 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    694 exp,     26 kill,    240 pp    Average:    694 exp,     26 kill,    240 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1975 exp,     89 kill,   1254 pp    Average:    658 exp,     30 kill,    418 pp
Artillery      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   4772 exp,    124 kill,   4959 pp    Average:    795 exp,     21 kill,    827 pp
Air Defense    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    766 exp,     17 kill,    936 pp    Average:    383 exp,      9 kill,    468 pp
Fighter        *   7 Units *  1 Leaders      Total :   7378 exp,    190 kill,   2291 pp    Average:   1054 exp,     27 kill,    327 pp
Tactical Bomber *   5 Units *  2 Leaders      Total :   6044 exp,    131 kill,   3859 pp    Average:   1209 exp,     26 kill,    772 pp
* Summary:     *  39 Units * 15 Leaders      Total :  31203 exp,   1398 kill,  17564 pp    Average:    800 exp,     36 kill,    450 pp


Player 1  Germany, Germany, Waffen SS   has 40 units total (core+aux):
Infantry :  7
Tank   :  8
Recon :  1
Anti-tank :  3
Artillery :  7
Air Defense :  2
Fighter :  7
Tactical Bomber :  5

Player 2  USSR   has 16 units total (core+aux):
Infantry :  9
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  4
Air Defense :  1

Player 3  USSR   has 15 units total (core+aux):
Infantry : 15


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #54 : Marzec 10, 2017, 11:53:51 »

Scenariusz 28: Sverdlovsk

Trochę dziwny scenariusz.

 wyczyściłem planszę poza jednym działem plot, ale na koniec wynik jak widać.
Tank 
+  Tiger ,  , 3 bars , 372 exp , Germany , 9/10 , 36 kill , 0 pp - U:036  [-128 exp]

Player 3  USSR   has 15 units total (core+aux):
Infantry : 15
Tongue Kłamczuszkujesz...
Do tego Tiger ma minusowy experience nabity.... Tongue
aleś nam bajał... Wink
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #55 : Marzec 10, 2017, 12:06:04 »

Nie wiadomo, czy mają przetrwać i ilu, nie ma takiej informacji.
W trzeciej turze powinien pojawić się komunikat:
"Raport wywiadu: Wydaje się, że przerażająca reputacja wyprzedza twoje oddziały - doszło do masowego poddania się w Swierdłowsku! Zachowaj otwarty korytarz, tak by kolumny jenieckie zostały szybko wyprowadzone na zachód i nie utrudniały dalszych operacji bojowych!"
Albo:
'Intelligence report: It seems an fearsome reputation run ahead your troops - there was a mass surrender in Sverdlovsk! Keep a corridor open that the POW columns can be quickly led away to the west and not impede further combat operations!'

Tongue Kłamczuszkujesz...
Do tego Tiger ma minusowy experience nabity.... Tongue
aleś nam bajał... Wink
Wbrew pozorom, to normalna sytuacja...; w tej kampanii można stosować "zielone" uzupełnienia, które kosztują mniej niż zwykłe, ale obniżają doświadczenie.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #56 : Marzec 10, 2017, 01:18:37 »

Tongue Kłamczuszkujesz...
Do tego Tiger ma minusowy experience nabity.... Tongue
aleś nam bajał... Wink

No ma. Na początek chciałem go zostawić z siłą 2/10, ale okazało się, że będzie mi jednak potrzebny, więc go podładowałem, kosztem doświadczenia.
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #57 : Marzec 10, 2017, 01:20:20 »

W trzeciej turze powinien pojawić się komunikat:
"Raport wywiadu: Wydaje się, że przerażająca reputacja wyprzedza twoje oddziały - doszło do masowego poddania się w Swierdłowsku! Zachowaj otwarty korytarz, tak by kolumny jenieckie zostały szybko wyprowadzone na zachód i nie utrudniały dalszych operacji bojowych!"
Albo:
'Intelligence report: It seems an fearsome reputation run ahead your troops - there was a mass surrender in Sverdlovsk! Keep a corridor open that the POW columns can be quickly led away to the west and not impede further combat operations!'

Tak, komunikat był. Ale ci jeńcy nie ruszali się z miejsca w ogóle. Może ze dwie jednostki poszły o heks w którąś stronę i to tyle. Trochę to dziwne.
Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #58 : Marzec 10, 2017, 03:03:04 »

W trzeciej turze powinien pojawić się komunikat:
"Raport wywiadu: Wydaje się, że przerażająca reputacja wyprzedza twoje oddziały - doszło do masowego poddania się w Swierdłowsku! Zachowaj otwarty korytarz, tak by kolumny jenieckie zostały szybko wyprowadzone na zachód i nie utrudniały dalszych operacji bojowych!"
Albo:
'Intelligence report: It seems an fearsome reputation run ahead your troops - there was a mass surrender in Sverdlovsk! Keep a corridor open that the POW columns can be quickly led away to the west and not impede further combat operations!'

Tak, komunikat był. Ale ci jeńcy nie ruszali się z miejsca w ogóle. Może ze dwie jednostki poszły o heks w którąś stronę i to tyle. Trochę to dziwne.
Ruszyliby do Ciebie, padając Ci w ramiona, gdybyś był milszy, o aparycji mniej ponurej Tongue
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #59 : Marzec 15, 2017, 12:03:04 »

No niestety, do najmilszych na wojnie nie należę Smiley Wykonywać rozkazy, a jak nie to kulka w łeb.

Scenariusz 29: Omsk

Kolejny scenariusz, który rozgrywałem po trochu. Bardzo dużo ruskich, okopanych, osłanianych artyleriami i pelotkami, zerwane mosty. Masakra. Praktycznie co turę miałem fazę zwątpienia, bo moje działania przynosiły minimalne korzyści. Japończycy działali ślamazarnie, powoli, często w ogóle nie ruszali z miejsca. Ale skrajne VH zajęli.
Jeszcze w międzyczasie pojawiały się pojedyncze ruskie jednostki nie wiem skąd i zajmowały opuszczone już przeze mnie VHeksy. Aż musiałem wysyłać spadochroniarzy, żeby odbić jeden z nich, wcześniej zniszczywszy wroga bombowcami. Drugi odbili Japończycy. Poza tym zaczęło padać, więc samoloty robiły tylko za rozpoznanie i utrudniały ruskim zaopatrzenie w wyczerpaną amunicję. Dobre i to. Ale potem zrobiło się błoto. No to kaplica. W obrębie samego miasta dało się poruszać, ale poza nim był koszmar. Na szczęście odpowiednio wcześnie przebiłem się szybkimi czołgami przez miasto i potem człapałem po parę heksów byle do przodu. A reszta wojsk metodycznie czyściła miasto z wroga. Błoto ustąpiło chyba na 2 kolejki przed upływem czasu na BV i jeszcze w ostatniej chwili ostatnie VH udało się zająć. Cały czas posługuję się już w tej chwili przestarzałymi T-34, bo czekam na Pantery. Szkoda mi tracić kasę na upgrade do PZIVF czy G i potem znowu na Panterę, a Tygrysów nie lubię. To mi nie ułatwiało gry, bo ruska artyleria robiła w nich dziury jak w szwajcarskim serze. Dużo trzeba było uzupełniać stanów w trakcie gry.


OpenGen 0.90.54.0 * (28 Jun 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: H04 1940-44 WE SEARCH FOR WAYS v.2.00,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Portsmouth , #0 , Tactical Victory , score:12
 2   Windsor , #1 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: 8.8 FlaK 36
 3   London , #2 , Brilliant Victory , score:51
 4   Rathduff Aerodrome , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 2cm Flak auf Pz I
 5   Limerick , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   Coleraine , #5 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Pz IIIJ
 7   Le Havre , #6 , Brilliant Victory , score:59
 8   Gibraltar , #7 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: He-111H (t)
 9   Tobruk , #8 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Bf-109G-1
10   Mersa Matruh , #9 , Brilliant Victory , score:57
11   Alexandria , #10 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: PSW 221/28
12   Port Said , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Rafa , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Jerusalem , #13 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Marder III
15   Baghdad , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Khanaqin Oilfields , #15 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Fw-190A-2
17   Al-Faw Peninsula , #16 , Brilliant Victory , score:56
18   Isfahan , #17 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Bf-109G-1
19   Teheran , #18 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: MG 42
20   Tabriz , #19 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Tiger
21   Baku , #20 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: StuH 42
22   Reykjavik , #22 , Brilliant Victory , score:51
23   Grozny , #23 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Panzergrenadiere (gep.)
24   Astrakhan , #24 , Brilliant Victory , score:55
25   Stalingrad , #25 , Brilliant Victory , score:57
26   Saratov Pocket , #26 , Brilliant Victory , score:63
27   Kazan , #27 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Panther D
28   Sverdlovsk , #28 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Flakpanzer 38(t) Gepard
29   Omsk , #29 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 1600  *  Average: 55

..
Current scenario: Omsk,  VH prestige is 530 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 15104 , Current prestige is 4440
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +1600, Kirov , cap disabled, 16 turns prestige: 1400
if V : +1400, Kirov , cap disabled, 19 turns prestige: 1400
if TV: +1250, Kirov , cap disabled, 24 turns prestige: 1400
Ls: Loss , turn prestige: 1400

Infantry
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Liberator , 5 bars , 710 exp , Germany , 7/10 , Liberator  , FastEntrench, 34 kill , 268 pp - U:001  [+88 exp]
 Brandenburger 40 , 250/1 [W] , Influence , 5 bars , 713 exp , Germany , 7/10 , Influence  , FastEntrench, Support, 37 kill , 529 pp - U:009  [+70 exp]
 FJ Sturmpioniere , Sdkfz 2 , Street Fighter , 5 bars , 746 exp , Germany , 6/10 , Street Fighter  , FastEntrench, 40 kill , 230 pp - U:010  [+127 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Recon Movement , 5 bars , 620 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 27 kill , 480 pp - U:023  [-49 exp]
 Panzergrenadiere (gep.) , Skilled Recon , 4 bars , 497 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 23 kill , 480 pp - U:024  [-94 exp]
 Bruckenlager ausf IV ,  , 1 bars , 126 exp , Germany , 8/10 , 6 kill , 211 pp - U:025  [+19 exp]
+  Panzergrenadiere (gep.) ,  , 1 bars , 175 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:037  [+30 exp]

Tank 
 PzKpfw 747(r) , Superior Maneuver , 5 bars , 1256 exp , Germany , 4/10 , Superior Maneuver  , 220 kill , 139 pp - U:007  [-264 exp]
 PzKpfw 747(r) , Aggressive Attack , 5 bars , 1403 exp , Germany , 9/10 , Aggressive Attack  , 164 kill , 313 pp - U:014  [+235 exp]
+  PzKpfw 747(r) , Determined Defence , 5 bars , 1110 exp , Germany , 7/10 , Determined Defense  , 131 kill , 0 pp - U:015  [+168 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 692 exp , Germany , 9/10 , 55 kill , 313 pp - U:032  [+114 exp]
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 789 exp , Germany , 9/10 , 71 kill , 313 pp - U:033  [+159 exp]
+  Tiger ,  , 4 bars , 452 exp , Germany , 10/10 , 42 kill , 0 pp - U:036  [+94 exp]
 Pz IVF2 ,  , 3 bars , 303 exp , Germany , 6/10 , 18 kill , 216 pp - U:038  [+66 exp]
+  Panther D ,  , 2 bars , 292 exp , Germany , 4/10 , 12 kill , 0 pp - U:039  [+133 exp]

Recon
 PSW 232 ,  , 5 bars , 727 exp , Germany , 5/10 , Support, Bridging, 27 kill , 120 pp - U:011  [+33 exp]

Anti-tank
 SdKfz 8/Flak 18 , Battlefiel Intelligence , 5 bars , 821 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 54 kill , 660 pp - U:004  [+123 exp]
 SdKfz 8/Flak 18 , 521 , 5 bars , 930 exp , Germany , 7/10 , 34 kill , 462 pp - U:005  [+53 exp]
+  Marder III ,  , 4 bars , 465 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:028  [+91 exp]

Artillery
 15 K18 , SdKfz 8 , III/26/26D , 5 bars , 1162 exp , Germany , 15/10 , Reconnaissance Movement  , Support, 26 kill , 954 pp - U:003  [+116 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Determined Defence , 5 bars , 1218 exp , Germany , 15/10 , Determined Defense  , 37 kill , 792 pp - U:008 [+168 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 1104 exp , Germany , 15/10 , 31 kill , 792 pp - U:012  [+80 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 737 exp , Germany , 11/10 , 17 kill , 580 pp - U:022  [+100 exp]
 15 K18 , SdKfz 8 ,  , 5 bars , 626 exp , Germany , 15/10 , Support, 13 kill , 954 pp - U:029  [+75 exp]
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 571 exp , Germany , 14/10 , 13 kill , 739 pp - U:030 [+107 exp]

Air Defense
 8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 187 exp , Germany , 11/10 , Forward Observer, 3 kill , 594 pp - U:002
 SdKfz 6/2 , Skilled Recon , 5 bars , 629 exp , Germany , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , Air Defense, 16 kill , 228 pp - U:006  [+50 exp]

Fighter
 Bf-109E-4 , Determined Defence , 5 bars , 1535 exp , Germany , 11/10 , Determined Defense  , Recon, 30 kill , 514 pp - U:013  [+69 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1694 exp , Germany , 13/10 , Recon, 42 kill , 608 pp - U:016  [+120 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 1199 exp , Germany , 8/10 , Recon, 33 kill , 374 pp - U:018  [+91 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 1244 exp , Germany , 6/10 , Recon, 31 kill , 0 pp - U:021  [+96 exp]
 Bf-109E-4 ,  , 5 bars , 863 exp , Germany , 4/10 , Recon, 25 kill , 187 pp - U:027  [+45 exp]
+  Fw-190A-2 ,  , 5 bars , 715 exp , Germany , 9/10 , Recon, 27 kill , 0 pp - U:031  [+90 exp]
+  Bf-109G-1 ,  , 5 bars , 654 exp , Germany , 7/10 , Recon, 17 kill , 0 pp - U:034  [+15 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 2106 exp , Germany , 11/10 , Combat Support  , Support, 32 kill , 528 pp - U:017  [+142 exp]
 Ro.43 ,  , 4 bars , 407 exp , Italy , 6/10 , Recon, 6 kill , 158 pp - U:019  [+14 exp]
 Ju-87D , Combat Support , 5 bars , 1985 exp , Germany , 11/10 , Combat Support  , Support, 36 kill , 528 pp - U:020  [+184 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 1323 exp , Germany , 11/10 , Support, 40 kill , 778 pp - U:026  [+234 exp]
 Ju-88A-4 ,  , 5 bars , 954 exp , Germany , 15/10 , Support, 23 kill , 1062 pp - U:035  [+157 exp]


Dossier summary:

Player 1 : Germany, Germany, Waffen SS
Killed: INF:860  TNK:135  RCN:68   AT:80   FLAK:85   FORT:243  ATY:267  AD:80   FTR:86   TB:84   LB:4    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 2038
Lost  : INF:37   TNK:7    RCN:16   AT:4    FLAK:1    FORT:1    ATY:11   FTR:4    TB:19   LB:1    DD:3    CRs:1      Total: 105

Player 3 : Japan
Killed: INF:16   RCN:1    FLAK:1    FORT:1    ATY:3    AD:2      Total: 24
Lost  : INF:17   AT:2    FORT:3    ATY:5    AD:2    TB:8    DD:8    BS:4    CV:3    CRs:5      Total: 57

Total Axis
Killed: INF:876  TNK:135  RCN:69   AT:80   FLAK:86   FORT:244  ATY:270  AD:82   FTR:86   TB:84   LB:4    DD:12   BS:4    CRs:30     Total: 2062
Lost  : INF:54   TNK:7    RCN:16   AT:6    FLAK:1    FORT:4    ATY:16   AD:2    FTR:4    TB:27   LB:1    DD:11   BS:4    CV:3    CRs:6      Total: 162

BV 28
V   0
TV  1
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  5 Leaders      Total :   3587 exp,    170 kill,   2198 pp    Average:    512 exp,     24 kill,    314 pp
Tank           *   8 Units *  3 Leaders      Total :   6297 exp,    713 kill,   1294 pp    Average:    787 exp,     89 kill,    162 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    727 exp,     27 kill,    120 pp    Average:    727 exp,     27 kill,    120 pp
Anti-tank      *   3 Units *  1 Leaders      Total :   2216 exp,     96 kill,   1122 pp    Average:    739 exp,     32 kill,    374 pp
Artillery      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   5418 exp,    137 kill,   4811 pp    Average:    903 exp,     23 kill,    802 pp
Air Defense    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    816 exp,     19 kill,    822 pp    Average:    408 exp,     10 kill,    411 pp
Fighter        *   7 Units *  1 Leaders      Total :   7904 exp,    205 kill,   1683 pp    Average:   1129 exp,     29 kill,    240 pp
Tactical Bomber *   5 Units *  2 Leaders      Total :   6775 exp,    137 kill,   3054 pp    Average:   1355 exp,     27 kill,    611 pp
* Summary:     *  39 Units * 15 Leaders      Total :  33740 exp,   1504 kill,  15104 pp    Average:    865 exp,     39 kill,    387 pp


Player 1  Germany, Germany, Waffen SS   has 42 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  8
Recon :  1
Anti-tank :  3
Artillery :  6
Air Defense :  2
Fighter :  7
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  1

Player 2  USSR   has 12 units total (core+aux):
Infantry :  7
Anti-tank :  2
Fortification :  3

Player 3  Japan   has 36 units total (core+aux):
Infantry : 15
Tank   :  5
Recon :  2
FlaK :  1
Artillery :  8
Fighter :  2
Tactical Bomber :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.105 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)